Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Kolíska práva

Dohovor je súhlas a dohoda dvoch strán.

Otcov zločin alebo trest nemôže nijako poškvrniť syna.

Nijaký zákon nie je dosť výhodný pre všetkých.

(Myšlienky bez cla)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Umenie nie je upútať na seba pozornosť, ale vyhnúť sa následkom.

Priateľ vám najlepšie pomôže s tým, čo vôbec nepotrebujete.

Zlodej, ktorý si chce zachovať celú kožu, musí pohnúť rozumom. Aj keď si to neradi priznávame, zlodeji spravidla hýbu viac rozumom ako poctivci. Asi preto sa majú v živote oveľa lepšie.

(Murphyho zákony v bájkach)
O podnikaní a vede - VII. večer

Hranice možností sa dajú vyskúšať len tak, že sa cez ne prehupnemu do nezmyselnosti.

Ak veľa administruje konkurent, znamená to zisk, ak veľa administrujeme my, znamená to stratu.

Pomocou logiky sa nedá zistiť rozdiel medzi možným a nemožným.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Úvod k Murphyho večerom

Murphológia je ideológiou, ktorá si na rozdiel od pretrpených ideológie nekladie za cieľ manipulovať masy, ale jednotlivca.

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
O manželstve a veciach s tým súvisiacich

Jediný spôsob ako dosiahnuť, aby manželka venovala pozornosť tomu, čo hovoríte, je predstierať, že hovoríte zo spánku.

Manželský život je to, čo sa človeku prihodí práve vtedy, keď si chcel začať užívať života.

Kto sa hrá na žabu, musí dokázať skákať až do konca.

(Murphyho zákonník)

Preddavky na daň z príjmov po lehote na podanie DV

30. 1. 2025 Preddavky na daň v zdaňovacom období roku 2025 splatné po lehote na podanie daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2024, t. j. po 31. 3. 2025, ak daňovník nemá predĺženú lehotu na podanie tohto daňového priznania, sa vypočítajú z dane uvedenej v daňovom priznaní za zdaňovacie obdobie roku 2024 v riadku 1110 – Daň na účely určenia výšky preddavkov na daň.
Pri určení hodnoty v riadku 1110 daňového priznania sa vychádza zo základu dane zníženého o odpočet daňovej straty uvedeného v riadku 500 daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2024 pri použití sadzby dane uvedenej v daňovom priznaní za zdaňovacie obdobie roku 2024 (15 % alebo 21 % v závislosti od dosiahnutých zdaniteľných príjmov uvedených v riadku 560) a následne sa odpočíta hodnota uvedená v riadku 610 – Úľava na dani. To znamená, že
• ak daňovník v zdaňovacom období roku 2024 dosiahol zdaniteľné príjmy do 60 000 € vrátane (r. 560 daňového priznania), r. 1110 = (r. 500 x 15 %) – r. 610 daňového priznania za rok 2024
• ak daňovník v zdaňovacom období roku 2024 dosiahol zdaniteľné príjmy nad 60 000 € (r. 560 daňového priznania), r. 1110 = (r. 500 x 21 %) – r. 610 daňového priznania za rok 2024.
Z takto vypočítanej dane za predchádzajúce zdaňovacie obdobie uvedenej v riadku 1110 daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2024 sa v súlade s § 42 ods. 1 a 2 ZDP, po zaokrúhlení matematicky podľa § 47 ZDP, určia preddavky na daň platené po lehote na podanie daňového priznania za rok 2024 v roku 2025.
Daňovník, ktorého zdaňovacím obdobím je kalendárny rok 2024, hospodársky rok, ktorý začal v priebehu roka 2024 a skončí v priebehu roka 2025 uplatní zníženú sadzbu dane 15 % v prípade, ak za zdaňovacie obdobie dosiahol zdaniteľné príjmy (výnosy) do 60 000 € vrátane.
Ak daňovník vznikol v predchádzajúcom zdaňovacom období, ktoré bolo kratšie ako 12 bezprostredne po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov, pri určení výšky preddavkov vychádza z dane za predchádzajúce zdaňovacie obdobie, neprepočítava výšku preddavkov na celoročnú povinnosť (vyplýva z § 42 ods. 5 zákona).
K

Kto nemá povinnosť podať daňové priznanie FO za rok 2017

29. 1. 2018 Tak ako v prípade právnickej osoby, tak aj v prípade fyzickej osoby, zákon vymedzuje výnimky, kedy daňovník nemá povinnosť podania daňového priznania.
Daňové priznanie zo zákona nie je povinný podať daňovník, ak má len príjmy • zo závislej činnosti a nie je povinný podať daňové priznanie podľa odseku 2 alebo • z ktorých sa daň vyberá zrážkou podľa § 43 a neuplatní postup podľa § 43 ods. 7 zákona alebo • ktoré poberá od zahraničného zastupiteľského úradu na území SR a je daňovníkom, ktorý požíva výsady a imunity podľa medzinárodného práva alebo • zo závislej činnosti plynúce zamestnancom Európskej únie alebo jej orgánov, ktoré boli preukázateľne zdanené v prospech všeobecného rozpočtu Európskej únie • ktoré sú od dane oslobodené.

Výnimky pri podaní daňového priznania FO za rok 2017

26. 1. 2018 Daňové priznanie je povinný podať daňovník, ktorého zdaniteľné príjmy za rok 2017 nepresiahli sumu 1 901,67 eura, ale vykázal daňovú stratu.
Daňovú stratu je možné vykázať len z príjmov v § 6 ods. 1 a 2 (z podnikania, z inej samostatnej zárobkovej činnosti). Daňové priznanie je podľa § 32 ods. 2 povinný podať daňovník, ktorý za zdaňovacie obdobie roka 2015 dosiahol iba príjmy zo závislej činnosti presahujúce sumu 1 901,67 eura, ak • mu plynuli od zamestnávateľa, ktorý nie je platiteľom dane a ani zahraničným platiteľom dane podľa § 48. Ak daňovníkovi vypláca príjmy zo závislej činnosti vykonávanej na území SR zamestnávateľ, ktorý nie je platiteľom dane ani zahraničným platiteľom dane, príjmy nie sú v priebehu zdaňovacieho obdobia zdaňované platiteľom dane podľa § 35 zákona, ale daňovník platí preddavky osobne podľa § 34 zákona. Po skončení zdaňovacieho obdobia je daňovník povinný podať daňové priznanie. • mu plynuli zo zdrojov v zahraničí a nejde o výnimky uvedené v § 32 ods. 4 zákona • mu plynuli príjmy, z ktorých nemožno zraziť preddavok na daň • nepožiadal zamestnávateľa v zákonnej lehote o vykonanie ročného zúčtovania, resp. požiadal, ale nepredložil v termíne potrebné doklady na jeho vykonanie • je povinný zvýšiť základ dane z dôvodu, že mu bola vyplatená suma uplatnená ako nezdaniteľná časť základu dane, ktorou sú dobrovoľné príspevky na starobné dôchodkové sporenie a daňovník sa rozhodol ju vysporiadať v roku 2017. Ide o sumu vyplatenú podľa § 64a ods. 13 a § 123ae písm. b) z. č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ďalej len „zákon o starobnom dôchodkovom sporení“ (§ 11 ods. 9 zákona). • je povinný v zmysle § 11 ods. 13 zákona o dani z príjmov zvýšiť základ z dôvodu, že si uplatnil v predchádzajúcich rokoch (2014 – 2016) nezdaniteľnú časť základu dane na doplnkové dôchodkové sporenie, a následne mu bol vyplatený predčasný výber (§ 19 zákona č. 650/2004 Z. z. o doplnkovom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ďalej len „zákon o doplnkovom dôchodkovom sporení“) a rozhodol sa pre vysporiadanie v roku 2017. Daňové priznanie je podľa § 32 ods. 3 zákona povinný podať daňovník, ktorému za zdaňovacie obdobie roka 2017 vykonal zamestnávateľ ročné zúčtovanie preddavkov, ak v zdaňovacom období: • poberal príjmy len zo závislej činnosti od viacerých zamestnávateľov a zamestnávateľovi, ktorý mu vykonal ročné zúčtovanie, nepredložil požadované doklady od každého zamestnávateľa • poberal iné druhy zdaniteľných príjmov podľa § 6 až § 8 vrátane príjmov, z ktorých sa daň vyberá zrážkou podľa § 43, pri ktorých daňovník uplatní postup podľa § 43 ods. 7 zákona

Daňová povinnosť daňovníka, ktorému zamestnávateľ vykonal ročné zúčtovanie, je v zásade vysporiadaná

26. 1. 2018 Ak podá daňové priznanie daňovník (FO), ktorý nebol povinný podať daňové priznanie, alebo mu nevznikla povinnosť podať daňové priznanie, a zamestnávateľ mu vykonal ročné zúčtovanie, považuje sa toto daňové priznanie za opravné alebo dodatočné daňové priznanie, pričom vykonané ročné zúčtovanie sa v tomto prípade považuje za podané daňové priznanie.
Ak však daňovník bol povinný podať daňové priznanie a toto v zákonnej lehote nepodal, daňovníkom podané priznanie sa považuje za daňové priznanie (riadne) oneskorene podané. Daňové priznanie je povinný podať zamestnanec, ktorý nemôže požiadať o vykonanie ročného zúčtovania z dôvodu zániku zamestnávateľa, ktorý je platiteľom dane, bez právneho nástupcu. Daňové priznanie je povinný daňovník podať na výzvu správcu dane. Na výzvu správcu dane je potrebné podať aj nulové daňové priznanie v lehote určenej daňovým úradom vo výzve, nepostačuje písomné oznámenie daňového subjektu, že nemá dôvod na podanie daňového priznania.

Sociálna vláda? Daňou najviac zaťaží najchudobnejších

24. 1. 2018 Že sa na Slovensku zadlžujeme rýchlo, nie je príliš veľkým tajomstvom. Banky ohlasujú rekordné úrovne úverov spolu s rekordne nízkymi úrokmi už niekoľko rokov po sebe. Slováci sa z najmenej zadlženého národa v strednej a východnej Európe stali za necelé desaťročie najzadlženejším.
Snaha Národnej banky Slovenska varovať pred prílišným zadlžovaním je tiež pochopiteľná: má na starosti stabilitu finančného systému a ekonomiky. Čo až také pochopiteľné nie je, je správanie ostatných štátnych inštitúcií. Ministerstvo školstva vie o tom, že praktické finančné zručnosti Slovákov sú mizerné. A to dokonca aj medzi vysokoškolákmi. Napriek tomu je finančné vzdelávanie stále len súčasťou stratégií a plánov, do reality ju na školách prinášajú prakticky len súkromné inštitúcie, hlavne banky, poisťovne a mimovládne organizácie. A nepochopiteľný je z tohto hľadiska aj postoj rezortu financií. Ten svojím najnovším návrhom na daň z poistenia len pokračuje v odradzovaní ľudí od zodpovedného prístupu k vlastnému finančnému zdraviu. Nedá sa čakať, že po tom, čo by si aj človek priznal, že si kúpil pridrahú nehnuteľnosť, by sa rozhodol presťahovať inam, len aby si znížil dlh. Čo však po takomto pochopení spraviť môže, je poistiť sa. Zaúverovaná nehnuteľnosť zväčša už poistená je, to je však v prvom rade ochrana banky, nie klienta. Tomu hrozia iné katastrofy, pričom smrť je tá lacnejšia z nich, nech to znie akokoľvek cynicky.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Želmíra
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner