Podanie DP pri skupinovej registrácii na DPH
14. 2. 2024
Možnosť skupinovej registrácie na účely DPH je predovšetkým opatrením vedúcim k administratívnemu zjednodušeniu, a to tým spôsobom, že za skupinu ako jeden celok sa podáva len jedno daňové priznanie, jeden súhrnný výkaz, jeden kontrolný výkaz a všetky práva a povinnosti týkajúce sa DPH plní tzv. zástupca skupiny ako osoba určená ostatnými členmi skupiny.
Ďalšou výhodou, ako aj jedným z najdôležitejších dôsledkov vytvorenia skupiny na účely DPH je skutočnosť, že dodávky tovarov a služieb uskutočnené vo vnútri skupiny, t. j. medzi jednotlivými členmi skupiny sa nepovažujú za zdaniteľné obchody, a teda sa nezdaňujú daňou z pridanej hodnoty. Tieto dodávky medzi jednotlivými členmi skupiny sa na účely DPH považujú len za „vnútorné dodania“ v rámci jednej osoby, z čoho vyplýva, že na tieto dodávky sa neuplatňuje DPH (faktúry medzi jednotlivými členmi skupiny sú navzájom vystavované bez uplatnenia DPH), pretože nie sú predmetom dane.
K
Daň z motorových vozidiel
13. 1. 2009
Daňové priznanie k dani z motorových vozidiel sa podáva po ročnej prestávke.
V daňovom priznaní k dani z motorových vozidiel, ktoré
sú daňovníci povinní podať do 2. februára tohto roka, sa údaje uvádzajú ešte v
slovenských korunách. Predpokladaná daň na rok 2009 sa uvádza už v eurách.
Podľa Daňového riaditeľstva SR by daňovníci mali v
daňovom priznaní v oddiele pomocné výpočty sumu dane na úhradu prepočítať z
korún na eurá konverzným kurzom a zaokrúhliť na najbližší eurocent nadol.
Daňové priznanie je už možné vyplniť aj na internetovej stránke DR SR.
Daňové priznanie za rok 2008 bude daňovník dane z motorových vozidiel
podávať miestne príslušnému daňovému úradu. Miestna príslušnosť sa určí podľa miesta evidencie vozidla k 31. decembru 2007.
Zmena názvu Poisťovne Rapid
13. 1. 2009
Prvá česko-slovenská poisťovňa Rapid sa od nového roka premenovala na Rapid life životná poisťovňa, a. s. Ostatné náležitosti ani čísla bankových účtov sa nemenia.
Rapid
u nás podniká od roku 1995. Poisťovňa má súhlas na podnikanie na území Českej a
Poľskej republiky. Názov Rapid bol pridaný v roku 2006 ako jeden zo základných
predpokladov vstupu poisťovne na stredoeurópske trhy.
Povinnosti pri ukončení podnikania
13. 1. 2009
Ukončiť podnikanie nie je zložité. Dôležité je dodržať zákonom stanovené termíny a informovať príslušné úrady.
Ukončenie podnikania
však neznamená, že podnikateľ
neručí za škodu, ktorú v čase podnikania spôsobil. Preto by mal dodržať určité povinnosti.
Povinnosti pri ukončení podnikania:
pre živnostníka
- odhlásiť sa zo
živnostenského úradu
- odhlásiť z daňového úradu –
daňovú povinnosť, DPH, urobiť posledné daňové priznanie
- odhlásiť sa zo zdravotnej
poisťovne
- odhlásiť sa zo Sociálnej
poisťovne
pre právnickú osobu
- odhlásiť svojich
zamestnancov zo zdravotnej a Sociálnej poisťovne
- odhlásiť z daňového úradu -
daň zo miezd, DPH, daňovú povinnosť, urobiť posledné daňové priznanie
- požiadanie o vymazanie z
obchodného registra
Pri príkazoch na úhradu pozor na zmenu meny
13. 1. 2009
Pri prevode peňazí z účtu napríklad prostredníctvom príkazu na úhradu môže dôjsť k omylu a občan či podnikateľ namiesto 1000 Sk uhradí 1000 eur, t. j. 30 126 Sk. Každý, kto prijal takúto sumu by mal peniaze ihneď vrátiť.
Ak tak neurobí, dopúšťa sa podľa Občianskeho zákonníka bezdôvodného
obohatenia.
Občania sa v týchto prípadoch môžu obrátiť
na súd a žiadať vydanie omylom vyplatených peňazí. Poškodení môžu podať na súde návrh na vydanie platobného
rozkazu. Podanie návrhu je veľmi jednoduché. Stačí správne vyplniť tlačivo,
zaplatiť poplatok a splniť ostatné zákonné podmienky. Súd vydá platobný rozkaz
najneskôr do desiatich pracovných dní. Vzor tlačiva na vydanie platobného
rozkazu je možné nájsť na internetovej stránke Ministerstva spravodlivosti SR.