Forma na predloženie evidencie dôchodkového poistenia
28. 4. 2016
Od 4. januára 2016 Sociálna poisťovňa umožňuje zamestnávateľom zasielať ELDP elektronicky prostredníctvom systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne. Ide o novú elektronickú službu, ktorú zamestnávatelia môžu využívať, pričom elektronické zasielanie evidenčných listov dôchodkového poistenia zatiaľ nie povinnosť, ale možnosť.
Povinnosť zasielať elektronické evidenčné listy prostredníctvom SES určuje Sociálna poisťovňa s účinnosťou:
• od 1. júla 2016 zamestnávateľom s počtom zamestnancov nad 20,
• od 1. januára 2017 zamestnávateľom s počtom zamestnancov 20 a menej.
Obdobie do 30. júna 2016, resp. do 31. decembra 2016 je prechodným obdobím, ktoré je na to, aby zamestnávatelia mohli plynulo a bez zbytočnej záťaže prejsť na elektronické zasielanie evidenčných listov dôchodkového poistenia. Do času, kým zamestnávatelia nezačnú využívať eELDP, môžu v prechodnom období zasielať evidenčné listy dôchodkového poistenia ešte papierovou formou.