Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Hlúposti sa medze nekladú

Najľahšie sa daruje to, čo ti nepatrí. Ide o pradávnu obyčaj, ktorá dnes prežíva renesanciu, a ktorú niektorí dokonca zlepšili tak, že predávajú, čo im nepatrí.

Veci, ktorých sa vzdáš, môžu byť použité proti tebe.

Keď nemáš nič, zle je, keď máš priveľa, je ešte horšie.

(Murphyho zákony v bájkach)
Typy ľudí - VI. večer

Ak bolo na schôdzi niečo schválené, nič to, ešte stále môžeme využiť zákony odkladania.

Fakt je, že posledné slovo má ten, kto najviac vykrikuje.

Drobné záležitosti vezmi do rúk hneď, dôležité sa aj tak nevybavia nikdy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Hlavným prínosom odborného pracovníka nie je produkcia hmotných vecí, ale generovanie nových myšlienok a odovzdávanie znalostí.

Transformovať krízu na rutinu sa dá tak, že krok za krokom zaznamenáme činnosť šéfa pri prekonávaní pôvodnej krízy a spracujeme ho do pracovného postupu.

Vyložiť na činnosť naraz menej času ako je minimum, je bohapustým mrhaním času.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Všetko má svoj koniec

Tajomstvom pružného postoja je nerozhodnosť.

Ak máš pochybnosti o budúcom vývoji, predpokladaj, že zlý trend bude pokračovať.

Ak človeku všetko hrá do karát, ide po zlej ceste.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Prečo máme radi informáciu?

Cena informácie sa mení podľa toho, na ktorej strane kontajnera sa nachádzate.

Užitočné informácie treba z človeka vytĺkať, neužitočné ho utlčú.

Kto chce prežiť, musí sa správať ako rímske husi – vedieť, kedy zagágať a kedy držať zobák.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Elektromobil – z pohľadu dane z motorových vozidiel

12. 2. 2024 Vozidlom podliehajúcim dani z motorových vozidiel je aj elektromobil. V zákone č. 361/2014 z. z. o dani z motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa s vozidlom „elektromobil“ stretávame až v súvislosti s vymedzením základu dane, a to ako s vozidlom kategórie L, M a N, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina.
Predmetné vozidlo uvedené v prílohe č. 1 k tomuto zákonu, kde je pre toto vozidlo stanovená ročná sadzba dane. Zákon o dani z motorových vozidiel používa pre vozidlo elektromobil ustálené spojenie, podľa ktorého ide o vozidlo prináležiace do niektorej z kategórii vozidiel L, M a N, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina. Zákon o dani z motorových vozidiel nemá za cieľ definovať pojem elektromobil, ktorý je inak dostupný z iných zdrojov, podľa ktorých ide o vozidlo poháňané výlučne elektrickou energiou (pohonnou jednotkou je elektrický motor (elektromotor)), ale má za cieľ správne „naviesť“ daňovníka na zdanenie tohto vozidla, ak sú splnené zákonné podmienky a správne uvedenie do daňového priznania.
V prípade elektromobilov je v osvedčení o evidencii časť II v položke 18 P.3 „Druh paliva / zdroj energie“ uvedený druh paliva alebo zdroj energie elektrina. Podmienky pre zdanenie vozidla, teda aj vozidla elektromobil, sú obsiahnuté v § 2 ods. 1 zákona o dani z motorových vozidiel. Podľa predmetného ustanovenia vozidlo je predmetom dane z motorových vozidiel vtedy, ak patrí do niektorej z kategórii vozidiel (motorové) L, M alebo N (nie do kategórie vozidiel O - prípojné vozidlá) vymedzených týmto zákonom, je evidované v Slovenskej republike a používa sa na podnikanie. Kategóriu vozidla určí daňovník z dokladov vydaných vozidlu pri jeho zaevidovaní do evidencie vozidiel vedenej na Policajnom orgáne v Slovenskej republike. Doklady k vozidlu môžu byť vo vyhotovení, vzhľadom k času ich vydania v prevedení napr. ako „veľký a malý“ technický preukaz, osvedčenie o evidencii vozidla, osvedčenie o evidencii časť I a osvedčenie o evidencii časť II).
K

Rodičovský príspevok

3. 9. 2018 Novým opatrením č. 231/2018 Z. z. o ustanovení sumy rodičovského príspevku, sa mení jeho výška s účinnosťou od 1. 1. 2019.
Suma rodičovského príspevku podľa § 4 ods. 1 zákona, upravená podľa § 4 ods. 6 zákona, je 220,70 eura. Zrušuje sa opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 233/2017 Z. z. o ustanovení sumy rodičovského príspevku.

Prídavok na dieťa a príplatok k prídavku na dieťa

3. 9. 2018 Dňa 25. júla 2018 bolo schválené nové opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o úprave súm prídavku na dieťa a príplatku k prídavku na dieťa, v zbierke vyšlo pod č. 232/2018 Z. z.
Sumy prídavku na dieťa a príplatku k prídavku na dieťa, upravené podľa § 8 ods. 4 zákona č. 600/2003 Z. z. o prídavku na dieťa a o zmene a doplnení zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení zákona č. 554/2008 Z. z., sa ustanovujú takto: a) suma podľa § 8 ods. 1 zákona je 24,34 eura, b) suma podľa § 8 ods. 2 zákona je 11,41 eura. Zrušuje sa opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 450/2013 Z. z. o úprave súm prídavku na dieťa a príplatku k prídavku na dieťa. Toto opatrenie nadobúda účinnosť 1. januára 2019.

Podpora náhradnej starostlivosti o dieťa

31. 8. 2018 V Zbierke zákonov SR bolo publikované nové opatrenie č. 233/2018 Z. z. o ustanovení súm príspevkov na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa, ktoré bolo schválené 25. júla 2018.
Sumy príspevkov na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa upravené podľa § 18 ods. 1 zákona sa ustanovujú takto: a) suma podľa § 3 ods. 6 zákona č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa je 517,59 eura, b) suma podľa § 4 ods. 3 zákona č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa je 954,74 eura, c) suma podľa § 5 ods. 3 písm. a) zákona č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa je 142,98 eura, d) suma podľa § 6 ods. 4 zákona č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa je 181,79 eura, e) suma podľa § 6 ods. 5 zákona č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa je 129,30 eura, f) suma podľa § 7 ods. 4 zákona č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa je 74,90 eura. Zrušuje sa opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 206/2017 Z. z. o ustanovení súm príspevkov na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa. Toto opatrenie nadobúda účinnosť 1. septembra 2018.

Znížená daň z príjmu chudobným nepomôže

27. 8. 2018 Ak by sa ministerstvo financií rozhodlo znížiť daň z príjmu o jeden percentuálny bod, najmenej zarábajúcim by to veľmi nepomohlo. Upozorňuje na to Rada pre rozpočtovú zodpovednosť vo svojej najnovšej analýze.
Kým toto opatrenie pomôže iba vybranej časti obyvateľstva, zvýšenie nezdaniteľnej časti dane by pomohlo všetkým a stále by z nej profitovali predovšetkým málo zarábajúci zamestnanci. Výpočty štátnych analytikov ukazujú, že by pomohlo dokonca viac ako plošné zníženie dane z príjmov fyzických osôb. Aj napriek tomu, že terajšia vláda považuje sa svoju kľúčovú úlohu tlačiť platy hore, ministerstvo financií takéto opatrenie aj naďalej odmieta. Ak by sa dane z príjmu znížili iba z 19 na 18 percent, priemerne zarábajúci Slovák by si ročne prilepšil o 60 eur. Najviac by však pomohol tým najlepšie zarábajúcim a tým na druhom konci by takmer nepomohol. Výsledok by tak bol v konečnom dôsledku negatívny, keďže by sa zväčšila príjmová nerovnosť. Iné by to však bolo v prípade zvýšenia nezdaniteľnej časti základu dane.
(Zdroj: hnonline.sk)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Melánia
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner