E-noviny
Em@ilové noviny
č. 6/2025
31.3.2025

Vážení čitatelia!


V rámci konsolidácie verejných financií nastali zmeny pre fyzické aj právnické osoby v rámci zákona o dani z príjmov, ktoré ovplyvnia celú podnikateľskú oblasť. Aké zmeny nastali v Zákone o dani z príjmov?
Čítajte rubriku Téma novín, kde je uverejnený príspevok Daň z príjmov po novele a úplné znenie Zákona o dani z príjmov po novele s komentárom sme uverejnili v Poradcovi 9-10/2025, ktorý práve vychádza.

V praxi nie je možné bez využívania automobilu v podnikateľskom prostredí úspešne dlhodobo pôsobiť, a to najmä v prípadoch keď je používanie automobilu priamo späté s výkonom podnikateľskej činnosti. Používanie automobilu v podnikaní je však okrem iného neodlúčiteľne späté aj s množstvom daňových a účtovných problémov. Ako ich správne riešiť?
Čítajte rubriku Téma novín, kde je uverejnený príspevok Automobil v podnikaní a viac sa už dočítate v mesačníku DUO 4/2025.

Aké sú aktuálne tematické balíky? ZDP po novele, Nový stavebný zákon, Daňové priznania FO a PO za rok 2024, Balíček mzdovej účtovníčky, DPH po novele, Balíček živnostníkom. Môžete si ich objednať prostredníctvom zákazníckeho servisu.

Objednať si môžete aj Zákony 2025, Účtovnú závierku za rok 2024, Daňové priznania za rok 2024, Odvody poistného 2025. Tieto publikácie máme všetky k dispozícii a môžeme Vám ich zaslať.
Tiež si už môžete objednať aj obľúbenú publikáciu Daňové a nedaňové výdavky 2025.

Veríme, že naše publikácie budú pre Vás znovu dobrým zdrojom informácií a tešíme sa na skoré stretnutie.


Andrea Súkeníková
zodpovedná redaktorka
poradca@poradca.sk

Z aktuálnej ponuky vyberáme:

Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
Poradca
1000 riešení
DUO
PaM
DUO
DUO
DUO
DUO
DUO

HORÚCE TÉMY

– nájdete v tematických balíčkoch určených podnikateľom, živnostníkom, ekonómom, zamestnávateľom, účtovníkom, audítorom, pracovníkom VS

  

1. NOVÝ STAVEBNÝ ZÁKON

 

Nový stavebný zákon nadobudne účinnosť 1. apríla 2025. Cieľom novej právnej úpravy v oblasti výstavby je profesionalizácia štátnej stavebnej správy, znižovanie administratívnej záťaže pri podnikaní, zjednodušenie stavebného konania, najmä pri rodinných domoch a malých bytových domoch. Bude riešiť aj problematiku tzv. „čiernych stavieb“ či zníženú úroveň disciplíny vo výstavbe. Aké ďalšie zmeny prinesie?

Dočítate sa v našich publikáciách, ktoré sú určené podnikateľom, účtovníčkam, daňovým poradcom, stavebníkom, developerom, majiteľom stavieb, prenajímateľom stavieb, primátorom miest, starostom obcí, pracovníkom verejnej správy, živnostníkom ...

 

 

1. Nový stavebný zákon (Aktualizácia IV/1) – Nový stavebný zákon, Zákon o územnom plánovaní, ... - úplné znenia zákonov

/A5, cca str. 320/

 

2. Poradca 11-12/2025 – Nový stavebný zákon s komentárom – komentár

/A5, cca str. 400/

 

3. DUO 4/2025 – Vplyv novej stavebnej legislatívy na dane - príspevok

/A4, str. 80/

 

 

 

Cena balíčku je 43,50 €

Cena balíčku s 20 % zľavou je 34,80 €

Ušetríte 8,70 €

 

Poštovné a balné je 3,90 €.

 

 

 

 

2. ZDP PO NOVELE

 

Od 1. 1. 2025 sa v ZDP mení prah zdaniteľných príjmov z podnikania resp. inej samostatnej zárobkovej činnosti pre uplatnenie zníženej sadzby dane 15 % z pôvodných 60 000 EUR na 100 000 EUR. Znižuje sa sadzba dane z výplaty podielov na zisku (dividend) z 10 % na 7 %. Dividendy zo ziskov za zdaňovacie obdobie roka 2025 budú podliehať 7 %-nej sadzbe dane. Z dôvodu zjednodušenia a právnej istoty pre daňovníkov sa zavádza ďalší zo spôsobov preukázania výdavkov na PHL pri elektromobiloch. Aké ďalšie zmeny nastali?

Podrobné informácie nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené podnikateľom, daňovým poradcom, účtovníčkam, audítorom, živnostníkom, ekonómom, manažérom ...

Publikácie Vám budú doručené začiatkom marca.

 

 

1. Poradca 9-10/2025 – Zákon o dani z príjmov po novele s komentárom – komentár /A5, cca str. 496/

 

2. 1000 riešení 2/2025 – Daň z príjmov po novele - praktické príklady /A5, cca str. 152/

 

3. Aktualizácia I/1 – Zákon o dani z príjmov, Zákon o správnych poplatkoch... - úplné znenia zákonov /A5, cca str. 286/

 

 

 

Cena balíčka je 47,60 €

Cena balíčka s 25 % zľavou je 35,70 €

Ušetríte 11,90 €

 

Poštovné a balné je 3,90 €.

 

 

 

 

3. BALÍČEK MZDOVEJ ÚČTOVNÍČKY

 

Aké sú zmeny právnych predpisov, ktoré nastali po novelách od 1. 1. 2025 v pracovnoprávnej oblasti, mzdách, odvodoch, v oblasti zamestnanosti a BOZP? Pracujete ako mzdová účtovníčka a potrebujete mať všetky tieto nové informácie komplexne?

Nové informácie nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené mzdovým účtovníčkam, zamestnávateľom, podnikateľom, personalistom, živnostníkom, ekonómom, audítorom, manažérom ...

 

 

1. Odvody poistného od 1. 1. 2025 – odborná tematická publikácia /A5, str. 32/

 

2. Zákony IIIA/2025 – Zákonník práce, Zákon o minimálnej mzde, Zákon o službách zamestnanosti .... – úplné znenia zákonov /A5, str. 496/

 

3. PaM 1/2025 – Zdravotné poistenie - zmeny – príspevok /A4, str. 80/

 

4. Poradca 5/2025 – Zákonník práce s komentáromkomentár/A5, str. 272/

 

 

Cena balíčka je 42,60 €

Cena balíčka s 35 % zľavou je 27,70 €

Ušetríte 14,90€

 

Poštovné a balné je 3,90 €.

 

 

 

4. DPH PO NOVELE

 

S účinnosťou od 1. 1. 2025 sa zvýšila základná sadzba DPH z 20 % na 23 % zo základu dane a na vybrané tovary a služby sa zavádzajú znížené sadzby DPH vo výškach 19 % a 5 % zo základu dane. Zároveň sa ruší v súčasnosti platná znížená sadzba DPH 10 % zo základu dane. Aké ďalšie zmeny nastali v zákone o DPH?

Dočítate sa v našich publikáciách, ktoré sú určené podnikateľom, daňovým poradcom, účtovníčkam, audítorom, živnostníkom, ekonómom, manažérom ...

 

 

1. Poradca 7/2025 – Zákon o DPH po novele s komentárom – komentár /A5, cca str. 312/

 

2. Zákony IA/2025 – Zákon o DPH, Zákon o dani z príjmov ... – úplné znenia zákonov /A5, str. 800/

 

3. DUO 1/2025 – Nové sadzby DPH od 1. 1. 2025 – príspevok /A4, str. 80/

 

4. 1000 riešení 1/2025 – Zmeny a sadzby dane – praktické príklady /A5, str. 152/

 

 

Cena balíčka je 57,30 €

Cena balíčka s 40 % zľavou je 34,40 €

Ušetríte 22,90 €

 

Poštovné a balné je 3,90 €.

 

 

 

 

 

Všetky publikácie a tematické balíčky si môžete objednať telefonicky: 041/5652 871, 0915 033 300, e-mailom: abos@poradca.sk

Ceny balíčkov sú s DPH.

 

TÉMY ČÍSLA

ZÁKON O DANI Z PRÍJMOV PO NOVELE S KOMENTÁROM

 

Konsolidácia verejných financií priniesla v prvom rade zmeny v dani z príjmov fyzickej osoby. Prvou zo zmien je zníženie percentuálnej hodnoty pre výpočet nepeňažného príjmu zamestnanca, ktorý používa motorové vozidlo zamestnávateľa na služobné aj súkromné účely. Ďalšia zmena nastala v úprave príjmov oslobodených od dane z príjmov, pričom sa do príslušného ustanovenia zaradili aj odmeny za dosiahnutý výsledok športových reprezentantov so sluchovým postihnutím na deaflympiáde. Tiež bola upravená aj hranica výšky zdaniteľných príjmov pre uplatnenie zníženej sadzby dane z príjmu fyzickej osoby pre výnosy, a to vo výške 15 %. Takisto sa znížila aj sadzba dane z osobitného základu dane z pôvodných 10 % na 7 %, ako aj sadzba dane vyberaná zrážkou z príjmov, obdobne z pôvodných 10 % na 7%. Rovnako prišlo aj k zmenám v rámci uplatnenia, a to najmä zníženie vekovej hranice uplatnenia daňového bonusu (maximálne 18 rokov veku), zvýšenie percentuálneho limitu základy dane (pre výpočet daňového bonusu), alebo obmedzenie možnosti uplatnenia nároku. V neposlednom rade bola zavedená aj možnosť poukázať podiel zaplatenej dane rodičovi alebo rodičom (teda asignačná daň), a to pre každého z nich vo výške 2 %. Podiel zaplatenej dane môže daňovník poukázať buď ako podiel zo zaplatenej dane vo výške 2 % jednému rodičovi, alebo ak sa rozhodne poukázať ho obom, môže tak urobiť pre oboch rodičov vo výške 2 %. Podiel zaplatenej dane rodičom sa bude poukazovať na rovnakom tlačive, ktoré sa používa pre poukázanie podielu z dane pre neziskové organizácie, pričom predmetné tlačivo bude na tieto účely upravené.

 

Úvod

V súčasnosti platný zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov („ZDP“) je účinný od 1. 1. 2004. Do konca novembra 2024 boli schválené tieto 4 novely ZDP:

-        opatrenia na podporu elektromobility:

Ø  zníženie výšky nepeňažného príjmu u zamestnancov, ktorý používajú osobné automobily na služobné aj súkromné účely z 1 % na 0,5 % v prípade, že ide o automobily výlučne na elektrický pohon (BEV) alebo hybridné automobily (PHEV),

Ø  zavedenie ďalšieho spôsobu preukazovania spotreby výdavkov na PHL pri elektromobiloch, a to na základe priemerných mesačných cien PHL vyhlásených Štatistickým úradom SR,

Ø  preradenie bicyklov a kolobežiek s pomocným elektrickým motorčekom do odpisovej skupiny 0,

Ø  preradenie trolejbusov a elektrobusov z odpisovej skupiny 2 do odpisovej skupiny 1,

-        zvýšenie hranice zdaniteľných príjmov pre uplatnenie zníženej sadzby dane z príjmov (15 % a 10 %) zo 60 000 eur na 100 000 eur,

-        zníženie sadzby dane pre právnické osoby, ktorých zdaniteľné príjmy neprevyšujú sumu 100 000 eur z 15 % na 10 %,

-        zavedenie sadzby dane pre právnické osoby, ktorých zdaniteľné príjmy sú vyššie ako 5 mil. eur vo výške 24 %,

-        predlženie investičného obdobia pri odpočte výdavkov (nákladov) na investície zo súčasných 4 rokov na 6 rokov,

-        zavedenie výnimky pre registrované sociálne podniky na platenie minimálnej dane,

-        zníženie sadzby dane z dividend pre fyzické osoby z 10 % na 7 %,

-        zavedenie asignácie dane pre rodičov,

-        úprava podmienok pre uplatnenie daňového bonusu na vyživované dieťa

Ø  obmedzením možnosti nároku na daňový bonus len pre vyživované deti do 18 rokov veku,

Ø  obmedzením výšky nároku na daňový bonus na vyživované dieťa v prípade vysokopríjmových skupín rodičov,

Ø  zvýšením percentuálneho limitu výšky základu dane pre uplatnenie plného nároku na daňový bonus v závislosti od počtu detí,

Ø  obmedzením možnosti uplatnenia nároku na daňový bonus pre daňovníkov len v prípade, ak 90 % svojich celosvetových zdaniteľných príjmov dosahujú na území SR, a to bez ohľadu na skutočnosť, či ide o daňovníka s obmedzenou alebo neobmedzenou daňovou povinnosťou,

Ø  oslobodenie odmien športových reprezentantov so sluchovým postihnutím za dosiahnutý výsledok na deaflympiáde,

-        zaviedlo nezdaňovanie úrokového (kupónového) výnosu a kapitálového výnosu zo štátnych dlhopisov pre občanov vrátane dlhopisov obdobných ako sú štátne dlhopisy pre občanov vydaných iným členským štátom EÚ alebo štátom, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore,

-        zaviedol osobitný základ dane pre zdanenie úrokových výnosov plynúcich zo štátnych dlhopisov a štátnych pokladničných poukážok vydaných v mene Slovenskej republiky a dlhopisov a pokladničných poukážok vydaných iným členským štátom Európskej únie alebo štátom, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore, pri ktorom sa uplatňuje zvýhodnená sadzba dane vo výške 16 % (2025) alebo 13 % (počnúc 2026).

 

§ 1

Predmet úpravy

(1) Tento zákon upravuje

a) daň z príjmov fyzickej osoby alebo právnickej osoby (ďalej len „daň“),

b) spôsob platenia a vyberania dane.

(2) Medzinárodná zmluva, ktorá bola schválená, ratifikovaná a vyhlásená spôsobom ustanoveným zákonom, alebo dohoda, ktorá bola uzatvorená alebo schválená vládou Slovenskej republiky a ktorá upravuje zdanenie a s tým súvisiace právne vzťahy vo vzťahu k nesamosprávnym územiam, ktoré v medzinárodných vzťahoch vystupujú samostatne (ďalej len „medzinárodná zmluva“), má prednosť pred týmto zákonom.

Komentár k § 1

·          odsek 2 – ustanovuje nadradenosť medzinárodnej zmluvy nad ustanovenia ZDP.

Nadradené postavenie medzinárodnej zmluvy nad ustanoveniami ZDP sa vzťahuje len na medzinárodné zmluvy, ktorými sú zmluvy uzatvorené v súlade s Viedenským dohovorom o zmluvnom práve (vyhláška MZV č. 15/1998 Z. z.), ktoré boli schválené, ratifikované a vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom, t. j.

-         pred ratifikáciou schválené NR SR, alebo o nich NR SR rozhodla, že majú prednosť pred zákonmi,

-         ratifikované prezidentom SR, alebo splnomocnenou osobou,

-         vyhlásené v Zbierke zákonov SR.

Za takúto medzinárodnú zmluvu sa považuje aj dohoda, ktorá bola uzatvorená alebo schválená vládou SR, a ktorá upravuje zdanenie a s tým súvisiace právne vzťahy vo vzťahu k nesamosprávnym územiam, ktoré v medzinárodných vzťahoch vystupujú samostatne. V súčasnosti je takouto dohodou len dohoda medzi Ministerstvom financií SR a Ministerstvom financií Čínskej republiky (Taiwan) o zamedzení dvojitého zdanenia a zabránení daňovému úniku v odbore daní z príjmov (úplné znenie medzirezortnej administratívnej dohody bolo uverejnené vo Finančnom spravodajcovi č. 9/2011 oznámením č. 31).

 

Úplné znenie Zákona o dani z príjmov po novele s komentárom sme uverejnili v Poradcovi 9-10/2025, ktorý práve vychádza.

 


AUTOMOBIL V PODNIKANÍ


Používanie automobilu na výkon podnikateľskej činnosti alebo v súvislosti s podnikaním je však okrem iného neodlúčiteľne spätá aj s množstvom daňových a účtovných problémov. Uplatňovanie daňových výdavkov súvisiacich s používaním automobilu v podnikaní fyzických a právnickych osôb závisí od skutočnosti, či automobil je súčasťou obchodného majetku (§ 6 Obchodného zákonníka) podnikateľa, alebo nie je.

 

Je preto potrebné osobitne

sledovať používanie

 

Automobil zahrnutý

v obchodnom majetku

V prípade automobilu zahrnutého do obchodného majetku je pri určovaní daňovej uznateľnosti výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním podstatný spôsob a forma obstarania automobilu. V praxi môžu nastať nasledovné spôsoby obstarania automobilu do obchodného majetku:

 

Automobily sa pre účely zákona o dani z príjmov považujú za samostatné hnuteľné veci so samostatným technicko-ekonomickým určením a ak ich vstupná cena je vyššia ako 1 700 eur, ide o hmotný majetok odpisovaný.

 

Vstupná cena sa nezahrnuje do daňových výdavkov priamo pri obstaraní automobilu, ale postupne prostredníctvom daňových odpisov vypočítaných rovnomerným alebo zrýchleným spôsobom v súlade s § 22 – 28 ZDP.

 

Vstupnou cenou sa rozumie

 

Daňová uznateľnosť nákladov

súvisiacich s používaním

V prípade, že podnikateľ má automobil zahrnutý do obchodného majetku (účtuje, resp. vedie evidenciu, o vozidle ako o obchodnom majetku), je pri posudzovaní daňových výdavkov súvisiacich s jeho používaním potrebné brať do úvahy skutočnosť, že v zmysle § 2 písm. i) zákona o dani z príjmov daňovým výdavkom sú výdavky na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov preukázateľne vynaložený daňovníkom, zaúčtovaný v účtovníctve daňovníka alebo zaevidovaný v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 zákona o dani z príjmov, pričom pri využívaní majetku, ktorý môže mať charakter osobnej potreby a s ním súvisiacich výdavkov (nákladov), je daňový výdavok uznaný len v pomernej časti podľa § 19 ods. 2 písm. t) zákona o dani z príjmov, v akej sa používa na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov, ak tento zákon neustanovuje inak. Zákon o dani z príjmov pritom upresňuje rozsah zahrnutia týchto daňových výdavkov v prípade pracovných ciest a spotrebovaných pohonných látok.

 

Pri používaní motorového vozidla zahrnutého v obchodnom majetku teda bude možné ako daňový výdavok pri prevádzke motorového vozidla uplatňovať preukázateľné výdavky v podobe:

 

Uvedené výdavky na spotrebované PHL a ďalšie prevádzkové výdavky možno uplatniť v plnej preukázateľnej výške za predpokladu, že motorové vozidlo je používané výlučne na pracovné cesty, t. j. na výkon podnikania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo prenájmu.

 

Pokiaľ by vozidlo bolo používané súčasne aj na súkromné účely, nie je možné uvedené výdavky zahrnúť medzi daňové výdavky v plnej výške, ale iba vo výške prislúchajúcej „pracovným cestám“ (príslušný pomer uplatnenia, resp. neuplatnenia výdavkov, sa určí na základe evidencie jázd príslušného motorového vozidla).

SZČO si môže uplatňovať ako daňový výdavok všetky výdavky súvisiace s výkonom práce na inom mieste, než je jeho činnosť obvykle vykonávaná, a to vrátane stravného najviac do výšky ustanovenej zákonom č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z.n.p. pre zamestnancov (viď kapitolu „Pracovné cesty podnikateľa“).

 

Finančný lízing predstavuje

druh finančnej služby

a pre jeho využívateľa patrí medzi cudzie zdroje financovania. Podstatou finančného lízingu je dlhodobý prenájom, kedy po skončení doby prenájmu dochádza zvyčajne k odkúpeniu prenajatej veci nájomcu. Doba prenájmu sa obvykle u finančného lízingu kryje s dobou ekonomickej životnosti predmetu prenájmu. Celkové leasingové splátky pokrývajú obstarávaciu cenu majetku a odkupná cena býva obvykle nižšia ako trhová cena majetku. Poskytovateľom lízingu je zvyčajne banka alebo leasingová spoločnosť.

 

Finančný lízing využívajú podnikatelia ako jednu z možností externého spôsobu financovania, predovšetkým z dôvodu prenesenia rizík na poskytovateľa lízingu a optimalizácie cash flow.

Na základe ustanovenia § 2 písm. s) zákona o dani z príjmov je finančný prenájom definovaný ako obstaranie hmotného majetku na základe nájomnej zmluvy s dojednaným právom kúpy prenajatej veci, pri ktorom cena, za ktorú prechádza vlastnícke právo k prenajatému majetku z prenajímateľa na daňovníka, ktorý obstaráva hmotný majetok formou finančného prenájmu, je súčasťou celkovej sumy dohodnutých platieb, ak vlastnícke právo má prejsť bez zbytočného odkladu po skončení nájmu na daňovníka, ktorý obstaráva hmotný majetok formou finančného prenájmu a doba trvania nájmu je najmenej 60 % doby odpisovania podľa § 26 ods. 1 zákona o dani z príjmov.

 

Do daňových výdavkov sa u nájomcu predmet finančného lízingu premietne prostredníctvom jeho odpisov a úroku plateného lízingovej spoločnosti. Je teda zrejmé, že splátka a ani akontácia nevstupuje do daňových výdavkov v takej podobe ako sa uhrádza. Do daňových výdavkov vstupuje tzv. finančná časť lízingu, ktorú tvoria úroky a poistenie, a to v zmysle splátkového kalendára.

 

Odpisovanie automobilu prenajatého formou finančného prenájmu

Už s účinnosťou od 1. 1. 2015 došlo k zrušeniu lízingového odpisovania a tým k zjednoteniu spôsobu odpisovania hmotného majetku obstaraného formou finančného prenájmu s ostatnými formami obstarania hmotného majetku. Podľa § 26 ods. 8 zákona o dani z príjmov sa hmotný majetok obstaraný formou finančného prenájmu okrem pozemkov odpisuje počas doby odpisovania v príslušnej odpisovej skupine, a to metódou rovnomerného alebo zrýchleného spôsobu odpisovania.

 

Tento majetok sa na daňové účely odpisuje do výšky vstupnej ceny ustanovenej podľa § 25 zákona o dani z príjmov, ktorou je obstarávacia cena vymedzená zákonom o účtovníctve, pričom sa zohľadní postup podľa § 17 ods. 34 zákona o dani z príjmov u osobných automobilov so vstupnou cenou 48 000 eur a viac.

 

Súčasťou obstarávacej ceny nie je v zmysle ustanovenia § 25 ods. 6 zákona o dani z príjmov daň z pridanej hodnoty – a to ani u neplatiteľov DPH.

 

Automobil prenajatý
alebo vypožičaný

Daňová uznateľnosť nákladov súvisiacich s používaním

V prípade, že podnikateľ má automobil prenajatý na základe nájomnej zmluvy (§ 663 a násl. Občianskeho zákonníka, § 630 až 637 Obchodného zákonníka) alebo vypožičaný na základe zmluvy o výpožičke (§ 659 až 662 Občianskeho zákonníka), je pri posudzovaní daňových výdavkov súvisiacich s jeho používaním potrebné brať do úvahy skutočnosť, že v zmysle § 2 písm. i) zákona o dani z príjmov daňovým výdavkom sú všetky výdavky (náklady) na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov preukázateľne vynaložené daňovníkom, zaúčtované v účtovníctve daňovníka alebo zaevidované v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 zákona o dani z príjmov, pričom pri využívaní majetku, ktorý môže mať charakter osobnej potreby a s ním súvisiacich výdavkov (nákladov), je daňový výdavok uznaný len v pomernej časti podľa § 19 ods. 2 písm. t) zákona o dani z príjmov, v akej sa používa na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov, ak spomínaný zákon neustanovuje inak.

Zákon o dani z príjmov pritom upresňuje rozsah zahrnutia týchto daňových výdavkov v prípade pracovných ciest a spotrebovaných pohonných látok.

Výdavky na obstaranie automobilu v danom prípade nie sú opodstatnené, keďže tu nedochádza k obstaraniu automobilu. Automobil zostáva vo vlastníctve prenajímateľa, resp. požičiavateľa, nájomca, resp. vypožičiavateľ má iba právo užívania prenajatého, resp. vypožičaného automobilu.

 

Pri používaní motorového vozidla nezahrnutého v obchodnom majetku, ktorý je vypožičaný, resp. prenajatý

teda bude možné ako daňový výdavok pri prevádzke motorového vozidla uplatňovať preukázateľné výdavky v podobe:

 

SZČO si môže uplatňovať ako daňový výdavok všetky výdavky súvisiace s výkonom práce na inom mieste, než je jeho činnosť obvykle vykonávaná, a to vrátane stravného najviac do výšky ustanovenej zákonom č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z.n.p. pre zamestnancov (viď kapitolu „Pracovné cesty podnikateľa“).

 

Nájomné za luxusné osobné automobily

Vychádzajúc z ustanovenia § 17 ods. 35 zákona o dani z príjmov platí, že základ dane daňovníka, ktorý je právnickou osobou, alebo základ dane (čiastkový základ dane) z príjmov podľa § 6 daňovníka, ktorý je fyzickou osobou, sa zvýši o rozdiel medzi úhrnom uplatneného nájomného na základe nájomnej zmluvy bez vopred dohodnutého práva kúpy prenajatej veci v daňových výdavkoch v príslušnom zdaňovacom období z osobných automobilov zatriedených do kódu Klasifikácie produktov 29.10.2 so vstupnou cenou 48 000 eur a viac a súčtom násobkov počtu týchto prenajatých osobných automobilov a limitovaného ročného nájomného vo výške 14 400 eur zodpovedajúceho počtu mesiacov nájmu v príslušnom zdaňovacom období, ak tento základ dane je nižší ako súčet násobkov počtu prenajatých osobných automobilov so vstupnou cenou 48 000 eur a viac a limitovaného ročného nájomného vo výške 14 400 eur zodpovedajúceho počtu mesiacov nájmu v príslušnom zdaňovacom období.

 

Ak základ dane z príjmov daňovníka za príslušné zdaňovacie obdobie:

 

Súkromný automobil nezahrnutý v obchodnom majetku

Daňová uznateľnosť nákladov súvisiacich s používaním

V prípade, že podnikateľ používa vlastný súkromný automobil nezahrnutý do obchodného majetku je pri posudzovaní daňových výdavkov súvisiacich s jeho používaním potrebné brať do úvahy skutočnosť, že v zmysle § 2 písm. i) zákona o dani z príjmov daňovým výdavkom je výdavok (náklad) na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov preukázateľne vynaložený daňovníkom, zaúčtovaný v účtovníctve daňovníka alebo zaevidovaný v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 zákona o dani z príjmov, pričom pri využívaní majetku, ktorý môže mať charakter osobnej potreby a s ním súvisiacich výdavkov (nákladov), je daňový výdavok uznaný len v pomernej časti podľa § 19 ods. 2 písm. t) zákona o dani z príjmov, v akej sa používa na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov, ak tento zákon neustanovuje inak. Zákon o dani z príjmov však v danom prípade v osobitnom ustanovení § 19 ods. 2 písm. e) uvádza, že ak daňovník na cestovanie do iného miesta, než je miesto jeho obvyklého podnikania, využije vlastné osobné motorové vozidlo nezahrnuté do obchodného majetku, uplatní výdavky (náklady)

1.  do výšky náhrady za spotrebované pohonné látky podľa cien platných v čase ich nákupu, a len, ak nebolo zahrnuté do obchodného majetku v predchádzajúcich zdaňovacích obdobiach u tohto daňovníka, uplatní aj výdavky (náklady) do výšky základnej náhrady za každý jeden km jazdy podľa zákona o cestovných náhradách, alebo

2.  vo forme paušálnych výdavkov do výšky 50 % z celkového preukázaného nákupu pohonných látok za príslušné zdaňovacie obdobie primeraného počtu najazdených kilometrov podľa stavu tachometra na začiatku a na konci príslušného zdaňovacieho obdobia pre každé motorové vozidlo samostatne.

 

Výdavky na obstaranie automobilu v danom prípade nie sú opodstatnené, keďže tu nedochádza k obstaraniu automobilu.

 

Viac sa už dočítate v mesačníku DaÚ 4/2025.

 

P6 V LEGISLATÍVE



51/2025 Z. z.
Vyhláška Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 376/2024 Z. z. o integrovanej posudkovej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov 13.03.2025

52/2025 Z. z.
Oznámenie Ministerstva financií Slovenskej republiky o vydaní opatrenia z 5. marca 2025 č. MF/005720/2025-74, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky z 8. decembra 2011 č. MF/25918/2011-74, ktorým sa ustanovuje rozsah, spôsob, miesto a termíny ukladania výkazu vybraných údajov z individuálnej účtovnej závierky pre účtovné jednotky, ktorými sú poisťovne, pobočky zahraničnej poisťovne, zaisťovne, pobočky zahraničnej zaisťovne, Slovenská kancelária poisťovateľov a Exportno-importná banka Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov 13.03.2025

53/2025 Z. z.
Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní zberateľských euromincí z obyčajných kovov v nominálnej hodnote 5 eur s tematikou Fauna a flóra na Slovensku – orol kráľovský 19.03.2025

54/2025 Z. z.
Vyhláška Ministerstva kultúry Slovenskej republiky, ktorou sa dopĺňa vyhláška Ministerstva kultúry Slovenskej republiky č. 165/2014 Z. z. o filmovom projekte v znení neskorších predpisov 20.03.2025

55/2025 Z. z.
Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky č. 215/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o obhospodarovaní poľnohospodárskej pôdy v zraniteľných oblastiach 25.03.2025

CHYBIŤ ZNAMENÁ PLATIŤ

Nezabudnite v apríli 2025

 

Termín zákonnej povinnosti

Charakteristika zákonnej povinnosti

Povinná osoba a zákon v platnom znení

8. 4. – utorok  

Splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušnej zdravotnej poisťovne pre samostatne zárobkovo činné osoby za marec 2025, pričom sa použije sadzba poistného 15 % alebo 7,5 % u osoby so zdravotným postihnutím

Samostatne zárobkovo činná osoba § 17 ods. 2 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p.

Splatnosť poistného na nemocenské poistenie, starobné a invalidné poistenie a na poistenie v nezamestnanosti pre samostatne zárobkovo činné osoby za marec 2025 v prípade povinnej aj dobrovoľnej účasti na sociálnom poistení

Samostatne zárobkovo činná osoba – § 143 ods. 1 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Splatnosť poistného na sociálne poistenie z vymeriavacieho základu zamestnancov s nepravidelným príjmom za marec 2025

Zamestnávateľ – § 143 ods. 1 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Splatnosť poistného na verejné zdravotné poistenie z dividend vyplatených v marci 2025, na ktoré sa vzťahuje táto povinnosť

Platiteľ dividend – § 17 ods. 4 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p.

Podanie výkazu preddavkov platiteľa dividend za dividendy, na ktoré sa vzťahuje táto povinnosť, a ktoré boli vyplatené v marci 2025

Platiteľ dividend  – § 20 ods. 5 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p.

15. 4. – utorok  

Odvod dane vyberanej zrážkou z tých príjmov vyplatených v marci 2025, na ktoré sa vzťahuje zrážková daň a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane

Platiteľ zrážkovej dane

§ 43 ods. 11 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Odvod sumy na zabezpečenie dane platiteľom príjmu a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane

Platiteľ príjmu podliehajúceho zabezpečeniu dane – § 44 ods. 3 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

30. 4. – streda

Splatnosť mesačného preddavku na daň z príjmov fyzických osôb

Platiteľ dane z príjmov FO

§ 34 ods. 3 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Splatnosť mesačného preddavku na daň z príjmov právnických osôb

Platiteľ dane z príjmov PO

§ 42 ods. 1 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Podanie prehľadu o príjmoch zo závislej činnosti, ktoré jednotlivým zamestnancom vyplatil zamestnávateľ, o zrazených a odvedených  preddavkoch na daň z týchto príjmov, o zamestnaneckej prémii a o daňovom bonuse za marec 2025

Zamestnávateľ

§ 49 ods. 2 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Podanie oznámenia o zrazenej sume osobitnej dane vybraného ústavného činiteľa z príjmu zo závislej činnosti za marec 2025

Zamestnávateľ – platiteľ osobitnej sadzby dane

§ 15a ods. 5 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Oznámenie príslušnej zdravotnej poisťovni zmeny platiteľa poistného v marci 2025, keď platiteľom poistného začína a prestáva byť štát

Zamestnávateľ – § 24 písm. c) zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p.

Podanie hlásenia o vyúčtovaní dane z príjmov fyzických osôb zo závislej činnosti, o zamestnaneckej prémii a o vyplatenom daňovom bonuse za rok 2024

Zamestnávateľ

§ 39 ods. 9 písm. b) a § 49 ods. 2 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Podanie vyhlásenia o poukázaní podielu zaplatenej dane za rok 2024 na osobitné účely daňovníkom, ktorému zamestnávateľ vykonal ročné zúčt. dane

Zamestnávateľ – § 50 ods. 1 písm. a) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Zrazenie daňového nedoplatku z ročného zúčtovania dane za rok 2024 u zamestnanca, ktorý predložil vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane na osobitné účely

Zamestnávateľ

§ 38 ods. 7 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Doručiť zamestnancovi doklad o vykonanom ročnom zúčtovaní dane za rok 2024

Zamestnávateľ

§ 39 ods. 6 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

do výplatného termínu

Splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní zrazeného zamestnancom a preddavku na poistné, ktoré platí zamestnávateľ za marec 2025

Zamestnávateľ – § 17 ods. 1 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p.

Splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za marec 2025

Zamestnávateľ – § 143 ods. 2 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Elektronicky predložiť Sociálnej poisťovni výkaz poistného a príspevkov za marec 2025

Zamestnávateľ – § 231 ods. 1 písm. f) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Elektronicky predložiť Sociálnej poisťovni evidenčný list dôchodkového poistenia za zamestnancov, ktorí skončili pracovný pomer v  marci 2025

Zamestnávateľ  – § 231 ods. 1 písm. j) bod 1. zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Deň pred vznikom pracovnoprávneho vzťahu alebo pred vznikom poistenia

Prihlásiť zamestnanca do Sociálnej poisťovne deň pred vznikom poistného vzťahu, najneskôr pred začatím výkonu činnosti zamestnanca

Zamestnávateľ – § 231 ods. 1 písm. b) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Prihlásiť zamestnávateľa do Sociálnej poisťovne najneskôr deň predchádzajúci dňu, v ktorom začal zamestnávať aspoň jedného zamestnanca

Zamestnávateľ  – § 231 ods. 1 písm. a) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

do nasledujúceho pracovného dňa

Oznámiť pobočke Sociálnej poisťovne uplatnenie a ukončenie uplatňovania OOP zamestnancom na RLFO

Zamestnávateľ – § 231 ods. 1 písm. d) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

do 3 dní

Oznámiť pobočke Sociálnej poisťovne pracovný úraz, ktorý si vyžiadal lekárske ošetrenie alebo dočasnú pracovnú neschopnosť

Zamestnávateľ – § 231 ods. 1 písm. h) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Predložiť pobočke Sociálnej poisťovne žiadosť o výplatu nemocenskej dávky (nemocenského po 10. dni trvania dočasnej pracovnej neschopnosti) okrem ePN

Zamestnávateľ – § 231 ods. 1 písm. e) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Od výplatného termínu doručiť zdravotnej poisťovni výkaz preddavkov na poistné za marec 2025

Zamestnávateľ – § 20 ods. 1 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p. a Metodické usmernenie UDZS č. 3/2/2008

do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobru

Odvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti a odvod osobitnej dane vybraného ústavného činiteľa za marec 2025

Zamestnávateľ

§ 35 ods. 6 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Prevod finančných prostriedkov vo výške vytvoreného sociálneho fondu za marec 2025 na osobitný analytický účet fondu alebo na osobitný účet v banke

Zamestnávateľ

§ 6 ods. 2 zákona č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde v z. n. p.

Do 8 dní

Odhlásiť zamestnanca v pobočke Sociálnej poisťovne

Zamestnávateľ

§ 231 ods. 1 písm. b) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Elektronicky predložiť Sociálnej poisťovni evidenčný list dôchodkového poistenia za zamestnancov, ktorí si uplatnili nárok na dávku dôchodkového poistenia

Zamestnávateľ

§ 231 ods. 1 písm. j) bod 2a. zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Elektronicky predložiť evidenčný list dôchodkového poistenia odo dňa doručenia výzvy Sociálnej poisťovne na predloženie tejto evidencie

Zamestnávateľ

§ 231 ods. 1 písm. j) bod 2b. zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Oznámiť pobočke Sociálnej poisťovne prerušenie sociálneho poistenia, zmenu názvu a sídla zamestnávateľa

Zamestnávateľ

§ 231 ods. 1 písm. c), m), n)  zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Predložiť pobočke Sociálnej poisťovne záznam o pracovnom úraze, výsledky vyšetrovania pracovného úrazu, hlásenie o zistení choroby z povolania

Zamestnávateľ

§ 231 ods. 1 písm. i) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Oznámiť pobočke Sociálnej poisťovne platobnú neschopnosť zamestnávateľa, informácie súvisiace s poskytnutím dávky garančného poistenia, predložiť potvrdenie o nárokoch zamestnancov

Zamestnávateľ

§ 234 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v z. n. p.

Prihlásiť a odhlásiť v pobočke zdravotnej poisťovne zamestnancov a ich zamestnávateľa

Zamestnávateľ – § 24 písm. c) zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p.

Oznámiť zamestnávateľovi uplatnenie nároku na odpočítateľnú položku na zdravotné poistenie od vzniku pracovného pomeru, štátnozamestnaneckého pomeru alebo obdobného pracovného vzťahu zamestnancom, zánik nároku na odpočítateľnú položku na zdravotné poistenie odo dňa zmeny zamestnancom

Zamestnanec – § 23 ods. 6 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v z. n. p.

Do konca nasledujúceho kalendárneho mesiaca

Odo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť, začatia výkonu inej zárobkovej činnosti, prenájmu nehnuteľnosti –  registrovať sa u miestne príslušného správcu dane, oznámiť vykonávanie činnosti,  poberanie príjmov podliehajúcich dani, vznik povinnosti zrážať daň alebo preddavky na daň alebo daň vyberať, zriadenie stálej prevádzkarne, zrušenie činnosti daňového subjektu

Zamestnávateľ

§ 49a zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

Tuzemská a zahraničná fyzická a právnická osoba

§ 52zzi zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.

 

 

PRÁVE VYCHÁDZAJÚ TIETO MESAČNÍKY


Poradca (Poradca), č. 11-12/2025 (IV/2025)

 

Poradca (Poradca), č. 9-10/2025 (III/2025)

 

Práce a mzdy – bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 4/2025 (III/2025)

 

Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb, pokút a penále (DUO), č. 4/2025 (III/2025)

 

1000 riešení 2/2025 (III/2025)

 

Daňové a nedaňové výdavky 2025 (II/2025)

 

ODBORNÉ PUBLIKÁCIE, KTORÉ VÁM POMÔŽU V PODNIKANÍ

1. Účtovné súvzťažnosti 2022 pre PÚ (prehľad súvzťažného účtovania na syntetických účtoch zoradených podľa jednotlivých účtových tried a skupín v sústave podvojného účtovníctva podnikateľských subjektov)

2. Jednoduché účtovníctvo, postupy účtovania po novele (komplexná príručka pre účtovné jednotky vedúce jednoduché účtovníctvo)

3. Dedičská príručka (všetky potrebné informácie ohľadom dedenia)

4. Školský zákon s komentárom (úplné znenie školského zákona s komentárom po zásadných zmenách)

5. Územné plánovanie a výstavba (STAVEBNÝ ZÁKON) (Zákon o územnom plánovaní s komentárom a Zákon o výstavbe s komentárom)

6. Vzory zmlúv, žalôb a podaní 2022 (aktualizované vzory zmlúv z oblasti pracovnoprávnych vzťahov, trestného a správneho práva, obchodného a občianskeho práva)

7. 100 otázok a odpovedí Vnútropodnikové smernice (vnútropodnikové smernice z oblasti účtovníctva, Zákonníka práce, BOZP)

8. Optimalizácia dane bez chýb, pokút a penále 2023 (pri legálnej daňovej optimalizácii daňovník analyzuje a uplatňuje v praxi všetky dostupné prvky, ktoré umožňujú znížiť daňový základ, využíva rôzne variantné riešenia uplatnenia daňových výdavkov a využíva prípadné medzery v daňových zákonoch. Prinášame postupy, ktoré môže daňovník využiť pri daňovej optimalizácii tak, aby neporušil zákon)

9. Príručka mzdovej účtovníčky 2023 (v jednotlivých kapitolách sú vysvetlené všetky povinnosti, ktoré musí splniť zamestnávateľ voči svojim zamestnancom a inštitúciám, povereným spravovať výber daní, príspevkov a poistení súvisiacich so zamestnávaním osôb na území Slovenska)

10. Ústava SR 2023 (Ústava SR – úplné znenie zákona po novelách, Listina základných práv a slobôd, Všeobecná deklarácia ľudských práv, Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky a ich používaní – úplné znenia zákonov)

11. Životné prostredie po novelách (Cieľom novely zákonov je zosúladiť osobitné právne predpisy v oblasti ochrany životného prostredia so schválenými zákonmi na úseku územného plánovania a výstavby, odstrániť prekážky fungovania novej stavebnej legislatívy v osobitnej právnej úprave a reflektovať zmeny v procesoch územného konania a výstavby v osobitných predpisoch)

12. Podvojné účtovníctvo 2023 – zákony s komentárom a prípady z praxe (všetky dôležité informácie a postupy účtovania v podvojnom účtovníctve po novelách)

13. Civilný sporový poriadok, Mimosporový a Správny súdny poriadok (úplné znenia zákonov s komentárom prinášajú všetky zásadné a dôležité zmeny a zároveň sú obohatené o Judikatúru Súdneho dvora)

14. Daňové a nedaňové výdavky 2024 (publikácia obsahuje daňové a nedaňové výdavky z pohľadu daní, a to z pohľadu ZDP, DPH, ale i z pohľadu jednoduchého a podvojného účtovníctva. Prinášame tiež novinky zavedené daňovou legislatívou na nasledujúce daňové obdobie)

15. Daňové priznania FO a PO za rok 2024 (obsahuje vysvetlenia pojmov a postupov, názorné príklady a vyplnené tlačivá daňových priznaní za rok 2024, upozorňuje na zmeny, ktoré nastali v priebehu roka 2024)

16. Odvody poistného od 1. 1. 2025 (prehľad odvodov poistného pre základné kategórie poistencov od 1. 1. 2025 po novelách)

17. Daňové a nedaňové výdavky 2025 (publikácia obsahuje daňové a nedaňové výdavky z pohľadu daní, a to z pohľadu ZDP, DPH, ale i z pohľadu jednoduchého a podvojného účtovníctva. Obsahuje tiež novinky zavedené daňovou legislatívou na nasledujúce daňové obdobie)

 

PRIPRAVUJEME

Práce a mzdy – bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 5-6/2025 (IV/2025)

 

Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb, pokút a penále (DUO), č. 5-6/2025 (IV/2025)

 

-

NOVINKY

Aktualizácia II/1 (III/2025)

 

Aktualizácia III/1 (III/2025)

 

Aktualizácia I/1 (II/2025)

 

Aktualizácia V/1 (II/2025)

 

Stavebný zákon – územné plánovanie (II/2025)

 

ZÁKONY 2025

 

ZÁKONY I A – Daňové zákony

  • Daň z príjmov
  • DPH
  • Správa daní a poplatkov
  • Miestne dane
  • Spotrebné dane

 

ZÁKONY I B – Účtovné zákony

  • Zákon o účtovníctve
  • Opatrenia, Sústavy JÚ a PÚ
  • Cestovné náhrady

 

ZÁKONY II A – Obchodné právo

  • Obchodné právo
  • Živnostenský zákon
  • Správne právo
  • Autorské právo
  • Občianske právo

 

ZÁKONY II B – Občianske právo, Trestné právo

  • Civilný proces
  • Exekučný poriadok
  • Trestné právo
  • Správne právo

 

ZÁKONY III A – Pracovnoprávne vzťahy, BOZP

  • Zákonník práce
  • Mzdové predpisy
  • Zamestnanosť
  • Pedagogickí zamestnanci
  • Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
  • Správne právo

 

ZÁKONY III B – Sociálne, zdravotné poistenie

  • Sociálne, dôchodkové, zdravotné a nemocenské poistenie
  • Zdravotné poistenie
  • Sociálne zákony
  • Sociálne služby

 

ZÁKONY IV – Stavebné zákony a predpisy

  • Stavebný zákon a súvisiace predpisy
  • Energetika
  • Bytové a nebytové priestory
  • Pozemkové spoločenstvá
  • Štátny fond rozvoja bývania
  • Pôda

 

ZÁKONY V – Verejná správa, školstvo a samospráva

  • Rozpočtové pravidlá
  • Štátna a verejná služba
  • Elektronická komunikácia
  • Informačné technológie
  • Školy
  • Obce a mestá

 

 

Všetky publikácie a tematické balíčky si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, e-mailom: abos@-poradca.sk alebo kúpiť prostredníctvom e-shopu. Ceny balíčkov sú s DPH.

RADI ODPOVIEME NA VAŠE OTÁZKY DENNE V ČASE OD 9:00 - 15:00 hod

Publikácie vydavateľstva si môžte objednať na internetovej stránke, alebo telefonicky na číslach uvedených v sekcii kontakty.


E-mailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určena čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina.
Tieto e-mailové noviny Vám boli doručené výlučne na základe žiadosti o zasielanie e-mailových novín.
Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len pre vlastné účely, nesmú býť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!

Kontakty

Adresa:

MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika

E-mail:

objednavky@exicon.eu

IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285

Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 15012/L.

V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadali, alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na Vašu adresu, zašlite prosím správu
s predmetom NEPOSIELAŤ vrátane originálnej správy na adresu objednavky@exicon.eu, následne budete vyradený z databázy príjemcov e-mailových novin.

Copyright (c) 2023

^ Hore
Untitled Page