Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphy v parlamente

Zákon zbytočnosti: Parlamentná politika je jediná hra, pri ktorej nie je treba používať zdravý rozum.

Binárny zákon: Poslanci majú radi jednoduchosť – si za, alebo proti?

Zákon vytrvalosti chyby: Čo jeden hlúpy pozmeňovací návrh pokazí, ani sto ďalších návrhov nenapraví.

(Murphyho zákonník)
Politika a politici

Ôsmy div sveta - slušný politik.

Vláda má tendenciu sa rozrastať bez ohľadu na to, či národný dôchodok rastie, alebo klesá.

V politike ide väčšinou o voľbu medzi dvoma omylmi. V tých ostatných prípadoch je na výber ešte aj tretí omyl.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Zákony odkladania

Ak zákon aj fakty sú proti tebe, volaj o pomoc!

Čím drahšia je realizácia projektu, tým menšia je šanca ho zastaviť – a to hlavne potom, ako vyjde najavo, že je nepotrebný.

Najbližšie k náboženstvu má zdravotníctvo. V dnešnej dobe najúčinnejším liekom je viera. Všetko ostatné je buď finančne nedostupné, alebo to distribučné firmy nedodali.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Murphy optimista

Ak ste nestihli vyskočiť, keď vám šéf povedal hop, nič sa nestalo – o chvíľu vám aj tak povie cup.

Ak vaše slová prestávajú počúvať, je čas na zmenu štýlu: menej slov a viac úplatkov.

Ak sa príliš pretŕčate, prídete o hlavu. Na druhej strane si konečne budete rovný s ostatnými.

(Murphyho zákonník)
Na čo má človek rozum

Jedným z paradoxov našej doby je skutočnosť, že najviac sa dá zarobiť a biede iných. Pravda, nie vždy sa možnosť zmení na skutočnosť.

Zastaví žobrák boháča na ulici pýta si almužnu. Prečo radšej nejdete pracovať! Veď máte obe ruky aj nohy zdravé! Hádam si ich mám nechať kvôli pár drobným odrezať?

Byť chudobným nie je žiadna hanba, ale to je jediná pozitívna vec, ktorá sa dá o tom povedať. (Židovské príslovie)

(Zrnká úsmevu)

Vyhľadávanie a poskytovanie informácii

18. 11. 2024 V súčasnosti zákon o slobodnom prístupe k informáciám neobsahoval dostatočne špecifikované mechanizmy, ktoré by umožňovali efektívne riadenie nákladov spojených s vyhľadávaním a poskytovaním informácií.
Povinné osoby boli často nútené sprístupňovať informácie bez nároku na úhradu nákladov, čo mohlo viesť k neefektívnemu využívaniu verejných zdrojov. Nadmerné požiadavky na informácie môžu navyše viesť k situáciám, keď je zaťaženie administratívnych kapacít povinných osôb také veľké, že to negatívne ovplyvňuje ich schopnosť plniť iné zákonom stanovené úlohy.
Koncept možnosti účtovania nákladov za mimoriadne rozsiahle vyhľadávanie informácií je zavedený tak, aby chránil povinné osoby pred zneužívaním práva na informácie formou žiadostí, ktoré si vyžadujú neprimerane veľké úsilie a čas na spracovanie. Z dôvodu, že nie je možné žiadnym spôsobom kvantifikovať množstvo žiadaných informácií, posúdenie toho, či si predmetná žiadosť vyžaduje nové opatrenie úhrady nákladov, závisí od konkrétnej povinnej osoby, ktorej je žiadosť určená.
Návrh zavedenia úhrady nákladov má aj preventívny charakter v zamedzovaní podávania zahlcujúcich alebo nadmerne rozsiahlych žiadostí, ktoré spočívajú v neúmernom využívaní verejného subjektívneho práva so zameraním na obmedzenie efektívnosti či administratívnu paralýzu povinných osôb. Takéto opatrenie zároveň prispieva k spravodlivejšiemu a vyváženejšiemu využívaniu práva na informácie, kde sú rešpektované legitímne záujmy žiadateľov aj povinných osôb.
Touto zmenou sa zabezpečuje udržateľnosť a efektívnosť systému poskytovania informácií, čo je nevyhnutné pre zachovanie kontinuity riadneho fungovania verejnej správy. Zavedenie úhrady nákladov prinesie pozitívne efekty nielen pre povinné osoby, ale aj pre samotných žiadateľov, ktorí budú mať lepší prehľad o nákladoch spojených s ich požiadavkami a budú motivovaní k formulovaniu jasných a konkrétnych žiadostí.
K

Obchádzky a dopravné obmedzenia na komunikácii R1 Bratislava – Nitra

6. 10. 2009 Do piatku bude úplne uzavretý jeden z najvyťaženejších dopravných úsekov na Slovensku – rýchlostná komunikácia R1 Bratislava – Nitra.
Cestári kvôli výstavbe juhovýchodného obchvatu mesta zbúrajú most nad cestou pri obci Lehota. Vodiči, smerujúci z Nitry do Bratislavy a späť, by mali počítať s dlhým zdržaním. Ide o komunikáciu s hustou premávkou – približne 30 tisíc áut za 24 hodín. Z hlavého mesta do Nitry sa teraz dá dostať cez okolité obce – Veľké Zálužie, Lehotu a Kynek. Ak budú podmienky priaznivé, pätnásťkilometrový úsek, ktorý zvyčajne trvá štvrť hodiny, sa teraz predĺži asi o 5 až 10 minút. Opačná cesta z Nitry do Bratislavy je odklonená ešte pred výjazdom na R1 smerom na obce Rišňovce a Báb. Na rýchlostnú komunikáciu sa trasa cez dediny napojí až po 23 kilometroch, čo môže byť viac o 25 až 40 minút. Vodiči by však nemali v čase výluky počítať so zhovievavosťou polície. Cestný zákon aj počas uzávierky platí rovnako, ako počas normálnej premávky. Obchádzky (od 5. 10. do 9. 10.) Cesta Bratislava – Nitra cez obce: Veľké Zálužie, Lehota, Kynek – obchádzka 14 km, časová strata 5 až 15 minút. Cesta Nitra – Bratislava cez obce: Rišňovce, Rumanová a Báb – obchádzka 23 km, časová strata 25 až 40 minút. Cesta Nitra – Bratislava cez Hlohovec – obchádzka 44 km, časová strata 15 minút.
(Zdroj: HNONLINE)

Vládni zamestnanci v Amerike nesmú za volantom esemeskovať

2. 10. 2009 Americký prezident Barack Obama vládnym zamestnancom zakázal posielať SMS v služobných autách. Podľa neho je to nebezpečné pre vodiča aj ostatných. Americký minister dopravy túto činnosť označil za skutočnú epidémiu.
Federálna vláda USA má takmer tri milióny zamestnancov. Podľa odborníkov je posielanie SMS počas jazdy nebezpečné. Dôkazom toho sú aj nedávne smrteľné nehody, pri ktorých vodiči nabúrali, keď esemskovali. Štatistiky ukazujú, že pre esemeskovanie za volantom zahynulo 5800 ľudí a zranilo sa 515 000 osôb. Zákaz sa netýka len SMS, ale aj posielania e-mailov alebo prijímania informácií o navigácii.
(Zdroj: TOPKY)

Taxikári porušujú predpisy

1. 10. 2009 Kontroly zistili, že viac ako polovica kontrolovaných taxislužieb porušuje predpisy. O výsledkoch júnovej kontroly informoval hovorca ministerstva dopravy. Kontrolu ministerstvo uskutočnilo po sťažnostiach nespokojných zákazníkov taxislužieb.
K najčastejším prehreškom patrilo chýbajúce označenie dopravcu a sadzieb cestovného na vozidle. Ďalší taxikári nemali v poriadku technickú a emisnú kontrolu. Kontrola odhalila tiež taxikárov, ktorá si počas prepravy klienta nezapli taxameter. U kontrolovaných 345-ich dopravcov, zistili pracovníci ministerstva až 409 prípadov porušení zákona o cestnej doprave. Do kontroly boli zapojení aj inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie a krajských živnostenských úradov.
(Zdroj: PRAVDA)

Kvôli havárii Toyota skontroluje 3,8 milióna vozidiel

1. 10. 2009 Po smrteľnej nehodách vodičov vozidla Toyoty v USA sa nachádza japonský koncern pred najväčšou kontrolou svojich automobilov v histórii spoločnosti.
Ak sa potvrdí, že tragická nehoda pri San Diegu bola spôsobená vinou technického nedostatku automobilu, Toyota dá preskúmať autoservisom 3,8 milióna automobilov. Má sa to týkať ôsmich modelov Toyoty. Skontrolované by mali byť vozidlá vyrobené za posledných šesť rokov. Za naliehavú označil záležitosť aj americký dopravy. Úrady majú správy o 100 nehodách, pri ktorých došlo k zaseknutiu plynového pedálu do rohožky, ktorá nebola dostatočne prilepená. Toyota už požiadala zákazníkov, aby odstránili rohožky pred sedadlom vodiča. Kontrolu vozidiel chce firma uskutočniť až po skončení oficiálneho vyšetrovania nedávnej nehody. V USA by sa mali kontrolovať modely Camry, Avalon, Prius, Tacom, Lexus ES350, Tundra, IS250 a IS350. Japonská agentúra Kjódo uviedla, vozidlá uvedených modelov Toyota preskúma aj v iných krajinách.
(Zdroj: SME)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Urban, Vanesa
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner