Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a múdrosť

Múdry páli mosty za sebou, hlupák pred sebou.

Múdrosť je schopnosť vyvarovať sa dokonalosti.

Keď človek získa múdrosť a rozvahu, je už príliš starý na to, aby ich využil.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Veci sa kazia

Manželská hádka po hodine ustane a rozhostí sa ticho. Do toho ticha manžel prehovorí: Som rád, že som ťa nakoniec presvedčil o tom, že mám pravdu. Aký koniec?! Ja len chytám druhý dych!

Zdravím susedko, kam máte tak naponáhlo? – žoviálne sa pýta sused suseda. Ale, žena ma vydurila s deťmi púšťať šarkana. A kam sa chystáte vy? Ja idem na stanicu čakať šarkana. čakať Príde k nám svokra.

Nezamestnaný otec piatich detí dá posledné peniaze jasnovidke, aby mu vyveštila, aká budúcnosť ho čaká. Jasnovidka začne: Ste otcom troch detí... Nie troch, piatich – opravuje ju zákazník. To si myslíte vy.

(Murphyho zrnká II)
Človek a úspech

Kto chce mať úspech, musí postupovať v úplnom rozpore s očakávaniami o správaní sa úspešnej osoby.

Úspech, práve tak ako neúspech, je vecou náhody.

S úspechom je to ako s voňavkou - akonáhle sa dostane na vzduch, vyprchá.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Život s Murphyho zákonmi

Ak nejde o život, nejde o nič,

Nech budete robiť čokoľvek, aj tak sa najhoršia možná konštelácia raz musí vyskytnúť.

Kto chce v živote prežiť, musí byť trochu cvok.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Nebo je v nebi

Keď si ťava rohy pýta, obyčajne príde o ucho. (Židovské príslovie)

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

Posledné slová slávnych sú dobre známe – a väčšinou nudné. Zato posledné dialógy bezvýznamných sú úplne neznáme – a zaujímavé.

(Zrnká úsmevu)

Vyhľadávanie a poskytovanie informácii

18. 11. 2024 V súčasnosti zákon o slobodnom prístupe k informáciám neobsahoval dostatočne špecifikované mechanizmy, ktoré by umožňovali efektívne riadenie nákladov spojených s vyhľadávaním a poskytovaním informácií.
Povinné osoby boli často nútené sprístupňovať informácie bez nároku na úhradu nákladov, čo mohlo viesť k neefektívnemu využívaniu verejných zdrojov. Nadmerné požiadavky na informácie môžu navyše viesť k situáciám, keď je zaťaženie administratívnych kapacít povinných osôb také veľké, že to negatívne ovplyvňuje ich schopnosť plniť iné zákonom stanovené úlohy.
Koncept možnosti účtovania nákladov za mimoriadne rozsiahle vyhľadávanie informácií je zavedený tak, aby chránil povinné osoby pred zneužívaním práva na informácie formou žiadostí, ktoré si vyžadujú neprimerane veľké úsilie a čas na spracovanie. Z dôvodu, že nie je možné žiadnym spôsobom kvantifikovať množstvo žiadaných informácií, posúdenie toho, či si predmetná žiadosť vyžaduje nové opatrenie úhrady nákladov, závisí od konkrétnej povinnej osoby, ktorej je žiadosť určená.
Návrh zavedenia úhrady nákladov má aj preventívny charakter v zamedzovaní podávania zahlcujúcich alebo nadmerne rozsiahlych žiadostí, ktoré spočívajú v neúmernom využívaní verejného subjektívneho práva so zameraním na obmedzenie efektívnosti či administratívnu paralýzu povinných osôb. Takéto opatrenie zároveň prispieva k spravodlivejšiemu a vyváženejšiemu využívaniu práva na informácie, kde sú rešpektované legitímne záujmy žiadateľov aj povinných osôb.
Touto zmenou sa zabezpečuje udržateľnosť a efektívnosť systému poskytovania informácií, čo je nevyhnutné pre zachovanie kontinuity riadneho fungovania verejnej správy. Zavedenie úhrady nákladov prinesie pozitívne efekty nielen pre povinné osoby, ale aj pre samotných žiadateľov, ktorí budú mať lepší prehľad o nákladoch spojených s ich požiadavkami a budú motivovaní k formulovaniu jasných a konkrétnych žiadostí.
K

Kompromis tatrancov

16. 1. 2009 Obce Štrba a Vysoké Tatry sa dohodli na kompromise. Na základe verejnej výzvy starostu Štrby by mal byť prijatý návrh, aby dopravné tabule mali označenie "Štrbské Pleso" bez uvedenia miestnej časti Štrba či Vysoké Tatry. Cieľom výzvy je ukončiť šarvátky, ktoré médiá označili ako "tabuľovú vojnu.
(Zdroj: SME)

Školské uniformy vo Francúzsku

16. 1. 2009 Podľa francúzskeho ministra štátneho školstva nie je nič škandalózne na tom, ak niektoré školy zavedú uniformy. Uniformy by mohli byť jedným z faktorov integrácie a prispieť k zníženiu veľkých sociálnych rozdielov, ktoré sa začali v školách prejavovať. Uniformy používajú napríklad aj v Anglicku a v Antilách. Nosenie uniforiem alebo rovnošiat bude závisieť na riaditeľoch alebo prevádzkovateľoch škôl.
(Zdroj: SME)

Reklama využíva internet

15. 1. 2009 Reklama na internete je lacnejšia ako reklama v televízii. Internet už využíva takmer celá populácia spotrebiteľov, takže reklama na internete má silný zásah.
Produkt, ktorému pri uvedení na trh alebo zotrvaní na trhu nepomôže marketing, je takmer okamžite odsúdený na zánik.  Internet ako jedno z najmladších médií dokáže osloviť širokú masu ľudí vo veľmi krátkom čase.  
(Zdroj: HNONLINE)

Výhody kontextovej reklamy

15. 1. 2009 Ak máte na reklamu obmedzený rozpočet, jedným z najvýhodnejších riešení je využívanie kontextových slov.
Pri vytváraní reklamného odkazu sú dôležité kľúčové slová, ktoré rozhodujú, pod akými článkami a na akých internetových stránkach bude táto reklama zobrazená.  
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Žofia
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner