Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Hlúposti sa medze nekladú

Starého osla neprerobíš. Ani mladého somára neprerobíš. Napriek tomu sa každý každého snaží preinačiť na svoj obraz.

Múdry sliepku, čo znáša zlaté vajcia, kŕmi, hlupák ju zje.

Je zdraviu škodlivé hovoriť iné, ako chcú počuť mocní. Kto chce byť "in" riadi sa vekmi osvedčeným pravidlom: "Kam vietor, tam plášť."

(Murphyho zákony v bájkach)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

Na vysokých postoch tróniaci hlupáci sú podobní človeku na vysokej streche: - všetko vidia zmenšene a aj oni sa zdola zdajú byť malými.

Pod tlakom vonkajších okolností sa môže aj zo všeobecne neschopnej osoby stať osoba schopná.

Dokonalý vedúci vie, čo si počať aj s dokonalým nedostatkom údajov.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Otázky na rádio Jerevan

Aká je hodnota slovenskej koruny? Skúste si požičať v banke a uvidíte.

Ktorý je prvý známy boj o trh? Boj medzi Kainom a Ábelom o priazeň Hospodina.

Platí aj pre podnikateľa: Kto do teba kameňom, ty doňho chlebom“? Nie, tu platí: kto do teba kameňom, ty doňho nástražným systémom.

(Myšlienky bez cla)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Tým, že sa človek nafúkne, ešte sa nestane balónom a nezačne lietať.

Pri zlej konštelácii vecí človeku skríži plány aj mravec.

Čím menej vie človek o probléme, tým ľahšie sa mu rieši.

(Murphyho zákony v bájkach)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Ľudský strach z vecí rastie úmerne s ich neobvyklosťou.

Ani tá najlepšia lesť nefunguje naveky.

Čo nebije priamo do očí, zostane nepovšimnuté.

(Murphyho zákony v bájkach)

Druhy palivových – tankovacích kariet

30. 1. 2025 Karta na evidenčné číslo vozidla (EČV) slúži na nákup motorových palív do nádrže vozidla s konkrétnym evidenčným číslom, ktoré je uvedené na karte; kartu môže používať viacero držiteľov.
Karta na evidenčné číslo vozidla (EČV) slúži na nákup motorových palív do nádrže vozidla s konkrétnym evidenčným číslom, ktoré je uvedené na karte; kartu môže používať viacero držiteľov.
Karta na meno slúži na nákup motorových palív do nádrže vozidla používaného držiteľom karty, ktorého meno a priezvisko je uvedené na karte.
Karta garážová (na karte je uvedené „GARAGE“) je určená na nákup motorových palív do nádrží viacerých vozidiel.
K

Výroba nákladných vozidiel Tatra sa vracia na Slovensko

2. 7. 2021 Výroba nákladných automobilov značky Tatra sa po rokoch vracia späť na Slovensko. Vo štvrtok o tom v Trenčíne informoval obchodný manažér spoločnosti Tatra Defence Slovakia Róbert Gašparík.
Ako dodal, snahou spoločnosti je presunúť výrobu podvozkov a potom aj celých vozidiel pre silové zložky na Slovensko, čím by bol k dispozícii rýchly servis, zaškolenia obsluhy vozidiel a celkovo sa oživil priemysel.
Podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽANO) rezort s "tatrovkou" spolupracuje už desaťročia, prípadný kontrakt na dodávku vozidiel však musí byť výsledkom verejného obstarávania.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Agenda v štátnej správe v školstve

28. 6. 2021 Čo sa týka agendy odborov okresného úradu v sídle kraja, sú - pre školstvo – určené pre špecifický okruh adresátov, odborné zložky – školy, samospráva, zriaďovatelia, kontrolné a inšpekčné orgány, - pre ostatné oblasti (napr. životné prostredie, stavebníctvo a pod.) – určené pre „bežného občana“.
Školská agenda nie je určená bežnej verejnosti, zmena by teda neznamenala zhoršenie prístupu verejnosti k poskytovaným službám štátu na úseku školstva. Cieľom novely zákona je zlepšiť fungovanie miestnej štátnej školskej správy, a to nielen z pohľadu ministerstva školstva, ale aj ministerstva vnútra, ktoré tak nebude zaťažované touto špecifickou agendou. Administratívne, riadiace činnosti a finančné toky v regionálnom školstve sú komplikované pre výskyt duplicít medzi obomi ministerstvami, neprehľadné a komplikované, keďže v súčasnosti je financovanie v oblasti školstva predmetom dvoch rozpočtových kapitol, dvoch rezortných informačných systémov, často dvojitej administratívy, čo platí aj pre „spätný tok“ – napríklad žiadosti o úpravy rozpočtu. Návrat k modelu miestnej štátnej správy v školstve v pôsobnosti ministerstva školstva zabezpečí prevzatie súčasnej agendy odborov školstva okresných úradov v sídle kraja bez zmien v jej obsahu, prevzatie zriaďovateľských pôsobností pri niektorých druhoch škôl a školských zariadení (najmä vo vzťahu k deťom a žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami), zjednotenie a sprehľadnenie financovania regionálneho školstva v jednej rozpočtovej kapitole, odstránenie doterajších obmedzení v praktickom výkone činnosti okresných úradov - odborov školstva, spôsobených práve dvojkoľajným systémom riadenia.
K

Štátna správa v školstve a školskej samospráve

25. 6. 2021 Cieľom novely zákona je plnenie záväzku z Programového vyhlásenia vlády SR na roky 2020 – 2024, ktorého zámerom je „zjednotenie financovania škôl a školských zariadení pod ministerstvom školstva a bude priamo výkonom prenesených kompetencií financovať vzdelávanie vo všetkých typoch a druhoch škôl bez ohľadu na zriaďovateľov“.
V roku 2013 prišlo k nesystémovému kroku v riadení a financovaní škôl a školských zariadení na Slovensku (tzv. ESO). V dôsledku tejto zmeny časť škôl a školských zariadení riadi a financuje Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a časť Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo vnútra“). Nesystémovosť a komplikovanosť je najmarkantnejšia pri (ne)dosahu rezortu školstva na špeciálne školy a školské zariadenia, ktoré riadi a financuje rezort vnútra. Dôsledkom toho je, že v niektorých prípadoch prichádza k segregácii žiakov z marginalizovaných rómskych komunít, k chybnému alebo cielenému zaraďovaniu žiakov bez mentálneho znevýhodnenia do prúdu špeciálneho školstva. Dôsledkom je, že žiaci, ktorí sú takýmto spôsobom neprávom zaraďovaní do špeciálnej školy, po ukončení vzdelávania nezískavajú tzv. nižšie stredné vzdelanie (ekvivalent ukončeného druhého stupňa bežnej základnej školy, v medzinárodnom kontexte označovaný ako ISCED 2), tiež títo žiaci získavajú iba primárne vzdelanie, teda ekvivalent ukončeného prvého stupňa bežnej základnej školy (ISCED 1), následne nemajú možnosť pokračovať vo vzdelávaní na bežnej strednej škole, a tým sa signifikantne znižujú ich šance zamestnať sa a nájsť uplatnenie v dospelom živote. Základom riešenia je nutná systematická podpora a prípadne kontrola fungovania špeciálnych škôl, diagnostiky, zaraďovania špeciálnych škôl a špeciálnych tried do siete škôl a školských zariadení, možnosti zlúčiť špeciálne školy s bežnými základnými školami v prípade, že sa potvrdí chybná či cielená diagnostika a teda neopodstatnenosť špeciálnej školy, cielene reintegrovať žiakov zo špeciálnych škôl do bežných základných škôl. Zákon má za cieľ odstrániť aktuálne nesystémové prerozdelenie kompetencií, riadenie a financovanie škôl a školských zariadení zjednotiť kompetencie pod rezort školstva s cieľom prispieť k efektívne fungujúcemu rezortu, dohliadnuť na efektívne fungovanie špeciálnych škôl určených pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, najmä s mentálnym znevýhodnením, eliminovať prípady chybnej či cielenej segregácie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia do špeciálnych škôl.
K

Rok 2021 bude pre cestovný ruch na Slovensku ešte horší ako minulý

23. 6. 2021 Ukazuje sa, že rok 2021 bude pre slovenský cestovný ruch ešte horší ako bol vlaňajší. Uviedol to na brífingu prezident Zväzu cestovného ruchu Marek Harbuľák. Čerpanie služieb cestovného ruchu sa podľa neho bude kumulovať pravdepodobne do troch až štyroch týždňov tohto roka, najmä na prelome júla a augusta.
"Rok 2020 bol pre cestovný ruch určite najhorším rokom od samostatnosti Slovenka. Počet návštevníkov a prenocovaní klesol v porovnaní s obdobím pred pandémiou o viac ako 47 percent, čiže de facto na polovicu. To isté tvrdenie platí aj o tržbách. V roku 2021 predstavy, ktoré sme prezentovali v marci tohto roka, keď sme tvrdili, že tento rok bude ešte o niečo horší ako minulý, sa, bohužiaľ, zatiaľ napĺňajú. Údaje poukazujú na ešte výraznejší prepad aj návštevníkov, aj tržieb, a to aj napriek tomu, že opatrenia sa uvoľňujú," priblížil.
Zdôraznil, že pre zariadenia cestovného ruchu stále platia výrazné obmedzenia, ktoré limitujú, či už počty návštevníkov, alebo obmedzujú iným spôsobom podnikanie v cestovnom ruchu.
Pripomenul zároveň, že sektor cestovného ruchu na Slovensku pre pandémiu stratil už viac ako 40-tisíc pracovníkov.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
november 2025
T po ut st št pi so ne
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
46 10 11 12 13 14 15 16
47 17 18 19 20 21 22 23
48 24 25 26 27 28 29 30
49 1 2 3 4 5 6 7
Dnes má meniny René
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner