Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Nebo je v nebi

Posledné slová slávnych sú dobre známe – a väčšinou nudné. Zato posledné dialógy bezvýznamných sú úplne neznáme – a zaujímavé.

A čo to, pán Kohn, že vaša pani tak náhle zomrela? Čo jej bolo? Ale, ja ani sám neviem. Takto v noci ma zobudí a vraví: „Ty, Max, mne akosi nie je dobre.“ No a ja som jej povedal: „Ale, Sára, a komu je dnes dobre?!“

Narieka chorý Kohn: Cítim, že sa blíži moja posledná hodina! Sára, daj mi ešte pohár vody! Vody? Ale veď ty si vodu nikdy nemohol zniesť! No áno, ale na smrteľnej posteli sa teba pomeriť aj s úhlavným nepriateľom!

(Zrnká úsmevu)
Informácie pre šéfa

Po zhromaždení všetkých odstupných informácií o veci môžete urobiť akýkoľvek záver a vždy preň nájdete dosť argumentov.

Ten, kto má o veci málo informácií, sa spravidla zle rozhodne.

To, čo sa dá predvídať na základe dostupných informácií, nikdy nenastane.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Rady podnikateľom

Kto veľa pýta, málo dostane.

Kto nič nemá, nič nestratí.

Na to zober jed! Reklama na produkty rodiny Borgiovcov.

(Myšlienky bez cla)
O márnom hľadaní - III. večer

Nikdy nekupuj od bohatého obchodníka!

Ak sa vec osvedčí, tak ju prestanú vyrábať.

Hnuteľné veci sa časom rozmnožia tak, že bez zvyšku zaplnia všetky skladovacie priestory.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Človek a byrokracia

Keď byrokrat urobí chybu, bude ju opakovať dovtedy, kým sa z nej nestane pravidlo.

Aj byrokratovi sa ťažko odoláva prosbe povedanej päsťou.

Ak chcete poraziť byrokraciu, urobte váš problém ich problémom.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)

Čo hovoria dostupné dáta o spoľahlivosti áut s rôznymi typmi pohonov?

27. 3. 2024 Elektromobily či autá s konvenčnými spaľovacími motormi? Alebo radšej hybrid, ktorý je akýmsi prienikom oboch svetov? Diskusie o tom, ktorý pohon je lepší, zelenší a lacnejší na prevádzku, neutíchajú. Čistokrvné elektromobily majú (z pohľadu nulového lokálneho spaľovania uhľovodíka) nižší negatívny dopad na životné prostredie. Na druhej strane je obstarávacia cena, kde hovoria tvrdé čísla „zo života“ jasnou rečou: vozidlá so spaľovacím motorom sú stále o desiatky percent lacnejšie.
Protiargumentom zástancov elektromobility je, že sa treba pozerať na celý životný cyklus auta a návratnosť obstarávacej ceny v rokoch. Prevádzka vozidla jazdiaceho na batériu je vraj lacnejšia, čím sa úplne alebo aspoň čiastočne vykompenzuje vyššia prvotná investícia do drahšieho typu pohonu. Odhliadnuc od cien tankovania a nabíjania sa tieto názory opierajú o fakt, že batériové vozidlá obsahujú menej pohyblivých častí, čo znamená menej prvkov náchylných na opotrebenie.
V nasledujúcom článku sa pozrieme na to, ako je to naozaj s prevádzkovými nákladmi u rôznych typov pohonu, čím sa však čiastočne dotkneme aj environmentálnej stránky. Netreba totiž zabúdať na fakt, že uhlíková stopa elektromobilov ich výrobou nekončí. A to bez ohľadu na to, či ich nabíjate „zelenou“ elektrinou. Taktiež sa pozrieme na problematiku poistiek – či už z pohľadu ich výšky, tak aj samotného krytia škodových udalostí...
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Absencia v práci

24. 8. 2017 Pracovná disciplína je kategóriou, ktorá ovplyvňuje pracovný pomer a jeho trvanie. Samotné pracovné právo ako Zákonník práce, ako jeho hlavný právny predpis, výslovne stanovujú, popri iných povinnostiach vyplývajúcich z pracovného pomeru pre zamestnanca, povinnosť dodržiavať pracovnú disciplínu.
Zákonník práce rozlišuje medzi závažným porušením pracovnej disciplíny a menej závažným porušovaním pracovnej disciplíny. Rozdiel medzi závažným porušením pracovnej disciplíny a menej závažným porušovaním pracovnej disciplíny by mal byť v Pracovnom poriadku zakomponovaný predovšetkým v súvislosti s intenzitou jej porušenia, poprípade s väzbou na vzniknuté dôsledky. Pri možnosti výpovede z dôvodu porušenia pracovnej disciplíny sa neospravedlnená absencia v práci spravidla považuje ako opakované konanie zamestnanca, nie jednorazové. Za zavinenú neospravedlnenú absenciu nie je však možné považovať nenastúpenie zamestnanca do práce z dôvodu prekážky v práci ustanovenej ZP, i keď zamestnávateľovi nebola táto skutočnosť oznámená a zamestnanec nepožiadal o pracovné voľno s náhradou alebo bez náhrady mzdy. V dôsledku neospravedlnenej absencie v práci považovanej v zmysle pracovného poriadku zamestnávateľa za menej závažné porušenie pracovnej disciplíny však možno dať zamestnancovi výpoveď len za predpokladu, že bol v posledných šiestich mesiacoch v súvislosti s takýmto porušením pracovnej disciplíny písomne upozornený na možnosť výpovede. Toto písomné upozornenie sa však musí týkať porušenia pracovnej disciplíny z dôvodu neospravedlnenej neprítomnosti v práci a vychádzať zo skutočnosti, že došlo k nemu v súvislosti s porušením pracovnej disciplíny. Pre porušenie pracovnej disciplíny z dôvodu neospravedlnenej absencie v práci môže dať zamestnávateľ zamestnancovi výpoveď iba v lehote dvoch mesiacov odo dňa, keď sa o dôvode výpovede dozvedel, a pre porušenie pracovnej disciplíny z dôvodu neospravedlnenej absencie v práci v cudzine aj do dvoch mesiacov po jeho návrate z cudziny, najneskôr vždy do jedného roka odo dňa, keď dôvod výpovede vznikol.

Cudzinci na území SR

20. 7. 2017 Štátnemu príslušníkovi tretej krajiny môže byť udelené národné vízum od 1. 9. 2017, ak a) je to potrebné v súvislosti s udelením pobytu v Slovenskej republike, b) je starší ako 15 rokov a je prijatý na jazykové vzdelávanie na jazykovej škole v rozsahu najmenej 25 vyučovacích hodín týždenne, c) je to potrebné na plnenie záväzkov Slovenskej republiky vyplývajúcich z medzinárodných zmlúv, alebo d) je to v záujme Slovenskej republiky.
Národné vízum sa udeľuje na pobyt dlhší ako tri mesiace, najviac na jeden rok. Národné vízum môže byť udelené na 90 dní, ak ide o udelenie národného víza podľa odseku 1 písm. a), na dĺžku jazykového vzdelávania na jazykovej škole, najviac do 31. júla príslušného školského roka, na nevyhnutný čas, ak ide o udelenie národného víza podľa odseku 2.

Novela zákona o financovaní škôl

17. 7. 2017 Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky predkladá návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení.
Zmenou v zákone dôjde k úprave koeficientu kvalifikačnej štruktúry tak, aby zohľadňoval aj prax pedagogických zamestnancov, poskytovanie finančných prostriedkov na rozvoj škôl a školských zariadení v rámci dotácií a rozvojových projektov. Cieľom celej novely je spravodlivejšie a adresnejšie financovanie, čiastočné zjednodušenie systému, zníženie byrokracie a predchádzanie neúčelnému vynakladaniu finančných prostriedkov. Zmena sa dotkne aj poskytovania príspevku na kurz pohybových aktivít v prírode, či rozdeľovanie podielových daní obciam na stravovanie žiakov základných škôl.

Slovenské lietajúce autá: Zákazníci ich môžu čakať v roku 2020

31. 5. 2017 Prví zákazníci by lietajúce auto Aeromobil 4.0 zo Slovenska mali dostať v roku 2020.
Uviedol to na stretnutí s novinármi spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Juraj Vaculík.Prvá generácia bude v počte 500 kusov. Zákazníci si automobil môžu objednať už od minulého mesiaca. V apríli sme spustili proces objednávok, záloh, čo je v segmente lietadiel alebo športových aut štandardný postup, pretože sa nejedná o auto zo showroomu. Výroba bude spustená v roku 2019 tak, aby prví zákazníci dostali svoje vozidlá v roku 2020," spresnil Vaculík. Aeromobil sa podľa Vaculíka bude vyrábať určite na Slovensku. "Slovensko je krajina, kde sa produkuje najviac áut v prepočte na obyvateľa. Je skvelé, že tu máme lokalizovaných kľúčových dodávateľov, s ktorými máme zmluvy," poznamenal. Nie je preto podľa neho problém finálnu sériu vozidla vyrábať na Slovensku, pričom od dodávateľov zo SR bude na Aeromobile použitých viac ako 50 percent komponentov. Doterajšie náklady na vývoj Vaculík neuviedol. "Je to interný údaj," povedal Slovenské lietajúce auto ide do výroby. Záujemcovia si však budú musieť siahnuť poriadne do vrecka Výskumu a vývoju vozidla podľa neho pomohla aj finančná pomoc od vlády SR v celkovej sume 6 miliónov eur. "Podpora nebola malá, bola signifikantná. Aj vďaka nej sme sa dokázali posunúť tak rýchlo do súčasného štádia. Podpora štátu teda veľmi výrazne pomohla," podčiarkol. Podľa neho sa ukázalo, že poskytnutie štátnej podpory bolo správnym krokom, pretože s vývojom sa na Slovensko podarilo prilákať množstvo veľmi kvalitných ľudí. "Aeromobil je niečo, čo je , globálne v súčasnosti už veľmi známe. Tento typ projektov je všade vo svete kombináciou partnerstva verejných a privátnych financií," dodal Vaculík s tým, že v súčasnosti pracuje vo firme v Bratislave viac ako 40 pracovníkov.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner