Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho inzeráty

Vymením muža za staré husle.: Zn.: Drevo ako drevo.

Vymením vysávač za demižón vína. Zn.: Z titulu rozvodu som prestal vysávať a začal nasávať.

Stratila sa mi žena. Zn.: Kto ju nájde a privedie mi ju, tomu rozbijem hubu.

(Murphyho zrnká II)
Hlúposti sa medze nekladú

Prvý na rade je vždy ten, kto vytřča z radu.

Najľahšie sa daruje to, čo ti nepatrí. Ide o pradávnu obyčaj, ktorá dnes prežíva renesanciu, a ktorú niektorí dokonca zlepšili tak, že predávajú, čo im nepatrí.

Aj malá vec môže byť príčinou veľkej katastrofy. Opatrnosti preto nikdy nie je nazvyš - hlavne vtedy nie, ak má človek dobré miesto.

(Murphyho zákony v bájkach)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Porcia v cudzom tanieri vždy vyzerá väčšia a lepšia ako v tanieri vlastnom.

O čo bezpečnejšie miesto, o to rýchlejšie vás oberú.

Tí, ktorí sú prvý v rade, sú vždy aj prví na rane.

(Murphyho zákony v bájkach)
Svetlá budúcnosť

„Ďuro, slady nepríde ku stolu?“ „Nie pane, dnes ráno ste ju ráčili zastreliť.“ „Ach áno, už si spomínam. Akurát som netušil, že preto bude tak dlho naštvaná.“

Mladá slady vysvetľuje pokladníčke v banke: „Ja viem, že podpis môjho muža na šeku je trochu roztrasený, ale vôbec som netušila, že sa tak roztrasie, keď naňho namierim revolver.

Štyria slordi pravidelne kažý štvrtok hrávajú v klube bridž. Až raz namiesto slorda Cesnacka príde jeho sluha Ďuro s odkazom: „Jeho slordstvo má dámsku návštevu. Odkazuje vám, že ak bude môcť, tak nepríde, a ak nebude môcť, tak príde.“

(Myšlienky bez cla)
Parkinsonove zákony - V. večer

Priprav sa na to, že najväčšie uznanie sa dostane tomu, kto spravil najmenej.

Niekedy sa nedá vedieť, kto má pravdu, ale vždy sa dá vedieť, kto je šéfom.

Keď už nevieš čo robíš, rob to aspoň precízne.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Zamestnávateľ môže sledovať surfovanie svojich zamestnancov

4. 3. 2009 Čas, ktorý zamestnanci strávia v práci je zákonom určený na prácu. Preto sledovaním času, ktorý zamestnanci trávia prezeraním internetových stránok zamestnávateľ vykonáva právo kontroly využívania pracovného času na prácu a nijako nezasahuje do sféry súkromia zamestnancov. Ak ide o mailovú komunikáciu v zamestnaní, prevažuje právny záujem zamestnávateľa nad záujmom zamestnanca.
Podľa názoru advokáta internetové stránky a ich obsah nie sú v nijakom prípade osobnostnou sférou zamestnancov.
Advokát si však tiež myslí, že administrátor potrebuje na sledovanie konkrétnych pracovníkov vopred súhlas od zamestnávateľa.
Administrátori samozrejme dokážu nielen sledovať, kde sa zamestnanci na internete zdržiavajú, ale vidia aj to, aké maily posielajú či prijímajú a môžu si tiež pozrieť, čo obsahujú.
Zamestnávateľ má právo skontrolovať, čo maily obsahujú. Ak ide o mailovú komunikáciu v zamestnaní, prevažuje právny záujem zamestnávateľa nad záujmom zamestnanca. Informácie posielané mailom väčšinou patria firme, nie človeku, do ktorého schránky prišli.
Zamestnancovi patria v prípade, že ide o prejavy osobnej povahy, ku ktorým má zamestnanec autorské právo, alebo v prípade, že majú osobnú povahu. Právny vzťah k obsahom mailov môže mať tak zamestnanec ako aj zamestnávateľ.
(Zdroj: SME)

Nehodovosť štatisticky klesla

3. 3. 2009 Od prijatia zákona o cestnej premávke nehodovosť klesla.
Vo februári dokonca o 60 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Táto štatistika však nemusí byť úplne objektívna. Podľa novej definície sa za dopravnú  nehodu  považujú až nehody, pri ktorých vznikne škoda štyritisíc €. Nová úprava tak vodičom dáva väčší priestor dohodnúť sa pri menších kolíziách.
Poisťovne budú vedieť  štatistiky škodových udalostí  spracovať až po 15. marci. To je termín, dokedy vodiči majú právo nahlasovať škodové udalosti z februára.
(Zdroj: AKTUALNE)

Vodičov už čakajú pokuty naostro

2. 3. 2009 Aj za prekročenie povolenej rýchlosti 50 km v obci do 10 km/hod. Aj keď prísnejšie pravidlá sú v platnosti už mesiac, na pokyn ministra vnútra policajti doteraz riešili takéto prekročenie rýchlosti len dohovorom.
Od 1. marca už dohováranie končí.    Za prekročenie rýchlosti podľa platného zákona môžu vodiči dostať nasledovné pokuty: prekročenie rýchlosti o 20 km/h - 50 €, o 30 km/h - 100 €, o 40 km/h - 200 €, o 50 km/h - 300 €, o 60 km/h - 400 €. Pri prekročení rýchlosti nad 60 km/h hrozí pokuta až do 650 €.
(Zdroj: PRAVDA)

Zverejnenie úsekov, na ktorých môže byť vyššia rýchlosť

2. 3. 2009 Policajné prezídium tieto úseky zverejnilo na svojej webovej stránke. Ide o 60 úsekov ciest, na ktorých je možné dopravnou značkou povoliť vyššiu rýchlosť.
V Bratislave to bude na 17 miestach,   v Trenčianskom kraji sa rýchlosť zvýši na troch úsekoch, v Žilinskom na 12. Zrýchľujú sa niektoré úseky v Dolnom Kubíne, na vjazde do Čadce i  v Banskobystrickom kraji.  Rýchlejšie bude možné jazdiť aj na niektorých úsekoch v Prešovskom a Košickom kraji.
(Zdroj: TOPKY)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Žofia
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner