Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Otázky na rádio Jerevan

Platí ešte: „Pomaly najďalej zájdeš“? Ale áno. Ibaže komu sa chce dnes ďaleko chodiť?

Daňový úrad je dielom božím alebo satanovým? Ako sa to vezme. Pre toho, kto dane platí, to je trest boží. Toho, kto ich neplatí, čakajú muky pekelné.

Čo bolo zmyslom potopy sveta? Ochrániť know-how na stvorenie – zároveň to bol najdrahší pokus o likvidáciu konkurencie.

(Myšlienky bez cla)
Newtonove zákony

Teleso umiestnené v priestore zostane na svojom mies len dovtedy, kým si nezhodnotí svoje možnosti.

Vec, ktorá je v pokoji, je určite na zlom mieste.

Vec, ktorá je v pohybe, sa určite pohybuje zlým smerom.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Zákony sexu

Je výhodnejšie byť krásna ako rozumná, pretože priemernému mužovi to lepšie vidí, ako myslí.

Je výhodnejšie byť bohatý ako krásny, lebo priemerná žena uprednostňuje inštinkt pred tým, čo vidí.

Jediný spôsob, ako si udržať ženu, je nedať jej všetky peniaze.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Nakoniec aj z dobrého jedna človeka rozbolí brucho.

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

Klamstvo, ktoré sa nedá dokázať, má cenu pravdy.

(Murphyho zákony v bájkach)
Na čo má človek rozum

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

Zastaví žobrák boháča na ulici pýta si almužnu. Prečo radšej nejdete pracovať! Veď máte obe ruky aj nohy zdravé! Hádam si ich mám nechať kvôli pár drobným odrezať?

Nikto ti neporadí tak dobre ako ty sám. (Cicero)

(Zrnká úsmevu)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

110 rokov od vzniku názvu "Metro"

21. 7. 2010 Práve pred 110 rokmi bola otvorená prvá linka parížskeho metra, ktorá dala názov mestskej podzemnej doprave aj v mnohých iných mestách sveta.
Prvý úsek viedol z Vincennes cez mesto na Porte de Maillot. Metro malo byť otvorené už v apríli 1900 pri príležitosti zahájenia svetovej výstavy v Paríži. A tak v júli už žiadna osobitná sláva nebola. Prvá cesta metrom cez Paríž trvala asi polhodinu, čo bolo o 35 minút rýchlejšie ako električkou. Názov Métro vznikol zo skratky spoločnosti, ktorá pôvodne sieť prevádzkovala: Compagnie du chemin de fer métropolitain de Paris, skrátene Métropolitain. A to sa ešte skrátilo na Métro.

V Baltskom mori sa našlo 200 ročné šampanské

20. 7. 2010 Viac ako 30 fliaš, ktoré pravdepodobne obsahujú šampanské Veuve Clicquot z 80. rokov 18. storočia, našli potápači vo vraku lode neďaleko fínskych brehov.
Po viac ako dvoch storočiach v Baltskom mori, v tme a chlade, by to mohlo byť najstaršie šampanské na svete, ktoré je možné stále ešte piť. Fľaše sa našli vo vraku lode v blízkosti Alandského súostrovia na polovičnej ceste medzi švédskym a fínskym pobrežím, v hĺbke 55 metrov. Špecialisti, ktorí víno degustovali, ho označila za fantastické a cenu jednej fľaše odhadujú na 53 000 eur.

Magazín Forbes už aj na Slovensku

19. 7. 2010 Významný ekonomický magazín Forbes má od novembra vychádzať aj v slovenskej verzii ako mesačník.
Úvodný náklad magazínu Forbes Slovakia dosiahne 12 000 výtlačkov. Obsah časopisu budú zo 60 % tvoriť slovenské firemné a ekonomické správy, komentáre a reportáže, zvyšok doplní obsah americkej verzie magazínu.

Volkswagen postaví v Čine nový závod

16. 7. 2010 Nemecká automobilka Volkswagen (VW) informovala o tom, že v roku 2013 postaví v Číne nový závod, ktorý bude produkovať 3000 aut ročne.
Závod by sa mal postaviť v meste I-čeng v provincii Ťiangsu na východe krajiny. Volkswagen (VW)sa rozhodol pre tento krok, pretože v krajine je vysoký dopyt po nových autách. Spoločnosť poukázala na to, že za 1. polrok tohto roka predala v Číne viac než 950.000 áut, čo je o 45,7 % viac než v prvých šiestich mesiacoch minulého roka.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner