Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Všeobecné ustanovenia

Je zdravšie mať vodu v topánkach, ako ležať na ľade v márnici.

Matka príroda je macocha.

Skazené veci vyzerajú vždy lepšie, ako tie neskazené.

(Murphyho zákonník)
Manželstvo je podnik

Ak sa niekomu nechce pracovať, je lenivec. Na pomenovanie tvora, ktorému sa veľmi chce pracovať, slovenčina nemá – ak vylúčime výraz hlupák – dostatočne expresívne označenie. Musíme si, tak ako sa to stáva tradíciou, požičať od Američanov. Tí namiesto hlupák hovoria workaholic...

Pani Kohnová vstúpi do nočného baru a pýta sa čašníka: „Prosím vás, nie je tu môj manžel?“ „Nie je, madam,“ úslužne odpovedá čašník. „Ale veď ani neviete, ako sa volá a hneď mi odpovedáte, že tu nie je!“ „Tu nikdy nie je žiadny manžel, madam“ odpovedá sucho čašník.

Napriek neodškriepiteľnému pokroku v emancipácii žien, vďaka ktorému už ženy vedia fajčiť ako muži, piť ako muži i nadávať ako muži, sa v jednom pokrok nepohol ani o krok dopredu: mladé dievča treba vydať, zatiaľ čo mladého muža vydávať netreba...

(Zrnká úsmevu)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.

Čas sa nedá skladovať - včerajší čas je nenávratne za horami a už nikdy sa nevráti. Najhoršie však je, že všetko chce svoj čas.

Transformovať krízu na rutinu sa dá tak, že krok za krokom zaznamenáme činnosť šéfa pri prekonávaní pôvodnej krízy a spracujeme ho do pracovného postupu.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Informácie pre šéfa

Ak do pevnosti môže vyliezť osol s vrecom zlata, tak nie je nedobytná.

Naproti tomu každá informácia, ktorú sa vám nepodarilo načas získať, ktorú sa vám nepodarilo načas získať, sa ukáže byť stopercentne správnou.

V dnešnom svete si každý môže demokraticky vybrať – alebo byť nespokojným boháčom, alebo byť spokojným bláznom.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Mercedes dá prácu Slovákom

5. 9. 2014 Nemecká automobilka Mercedes-Benz plánuje vyrábať dva nové modely áut. Podieľať sa na nich budú Slováci. A to konkrétne prostredníctvom společnosti Howe Slovakia, ktorá do nich bude šiť kožený interiér. V priebehu budúceho roka preto v Košiciach vytvorí 600 nových pracovných miest. Howe na Slovensku funguje už desať rokov bez stimulov. O pomoc nežiadala ani teraz, no vláda vie spoločnosť podporiť napr. aj rýchlejším vybavením stavebného povolenia.

Na Slovensko prichádza český súkromný železničný dopravca Leo Express

5. 9. 2014 Cestovanie na jeden lístok. A to už napríklad z Prahy do Humenného či zo Smižian do Prahy. Tak s takouto novinkou na Slovensko prichádza najväčší železničný hráč – český súkromný dopravca Leo Express. To znamená, že chcú zabezpečiť dopravu aj tam, kde oni nejazdia. Leo zákazníka síce odvezie len z Košíc, ale zabezpečí mu na jeden lístok aj autobus práve do metropoly východu. Čierno-zlaté vlaky začnú na Slovensku jazdiť od polovice decembra, keď spoja Prahu s Košicami.

Deň otvorených dverí

12. 8. 2014 Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky zrušila tohtoročný deň otvorených dverí v parlamente.
Dôvodom pre zrušenie dňa otvorených dverí v parlamente sú financie. Parlament je však otvorený celoročne, stačí nahlásiť záujem. Denne je tam sprevádzaných štyri až päť skupín ľudí, ročne vidí parlament 17 000 návštevníkov s kvalifikovaným výkladom. Takže parlament je možné vidieť počas celého roka a nielen počas dňa otvorených dverí, ktorí sa každoročne konal 1. septembra v Deň Ústavy Slovenskej republiky.

Zmeny pre ťažkých zločincov a recidivistov

14. 6. 2014 Plánované zmeny pri viacerých trestných činoch v návrhoch noviel Trestných kódexov boli v pripomienkovom konaní.
Po novom majú byť obzvlášť závažnými trestnými činmi len tie, ktoré majú dolnú trestnú sadzbu 12, nie 10 rokov ako je v tomto období. Bude to znamenať kratšiu dobu väzby a možnosť skoršieho prepustenia z výkonu trestu. Pri klasických zločinoch je možné požiadať o skoršie prepustenie po uplynutí dvoch tretín trestu, pri obzvlášť závažných až po výkone troch štvrtín. Pri ťažkých trestných činoch ministerstvo spravodlivosti navrhuje, aby odsúdení za tieto delikty mohli žiadať o skoršie podmienečné prepustenie, teda už po dvoch tretinách trestu. Navrhovaná novela Trestného zákona umožňuje aj znižovanie trestných sadzieb v rámci dohodovacieho konania.
november 2025
T po ut st št pi so ne
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
46 10 11 12 13 14 15 16
47 17 18 19 20 21 22 23
48 24 25 26 27 28 29 30
49 1 2 3 4 5 6 7
Dnes má meniny Imrich
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner