Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Nevytesané pravdy - I. večer

Ak zmenou môžete len získať, tiež sa nad tým netreba vzrušovať.

Dobre vyšliapané chodníky nikam nevedú a na nevyšliapaných si už nejeden vykrútil krk.

Aj keď sa zdá, že sa už nemá čo pokaziť, ono sa nakoniec vždy niečo nájde.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Sila, ktorú nemáme pod kontrolou, začne v prvom rade pôsobiť proti nám.

Zlodej, ktorý si chce zachovať celú kožu, musí pohnúť rozumom. Aj keď si to neradi priznávame, zlodeji spravidla hýbu viac rozumom ako poctivci. Asi preto sa majú v živote oveľa lepšie.

Veľké oči vedú k prázdnemu žalúdku.

(Murphyho zákony v bájkach)
O manželstve a veciach s tým súvisiacich

Sex je jedným z deviatich dôvodov pre reinkarnáciu. Ostatných osem nestojí za reč.

Aby žena urobila manželstvo šťastným, musí mužovi rozumieť a trochu ho milovať. Aby muž urobil manželstvo šťastným, musí ženu nekonečne milovať a nepokúšať sa ju pochopiť.

Vo všetkom treba poznať mieru. Vyhýbajte sa ženám, vínu a hlasitému spevu. Najmä tomu spevu.

(Murphyho zákonník)
Mnoho je na svete mocného...

Kým niekomu venuješ dôveru, pozri sa najskôr na jeho spôsob života a jeho charakter. (Demosthenes)

Kto chce dôjsť k cieľu, ktorý si stanovil, nech neblúdi po mnohých cestách, ale nech sleduje cestu jedinú. (Seneca)

Pre človeka neexistuje nič, čo by sa nedalo premôcť húževnatou činnosťou a svedomitou starostlivosťou. (Seneca)

(Myšlienky bez cla)
Murphyho postrehy

Ten, čo nič nerobí, nič nepokazí. A to je dôvod na odmenu.

Práca nie je nákazlivá choroba. To, že pracujú iní, ešte neznamená, že musíš pracovať aj ty.

Kde pijú, pi. Kde jedia, jedz. Kde pracujú, radšej nezavadzaj.

(Murphyho zrnká II)

Cestná premávka po novom

5. 3. 2024 Novela zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke vychádza z aplikačnej praxe, kedy najmä vozidlá integrovaného záchranného systému, ktoré boli doposiaľ konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kg, tak v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4 000 kg.
Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe vo vedení motorového vozidla s právom prednostnej jazdy v kategórii vozidiel C1, t. j. vozidiel, okrem skupiny D1 alebo D, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 7 500 kg, ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča, z dvojročnej na jednoročnú. Uvedená zmena v presiahnutí celkovej hmotnosti záchranných vozidiel (nie signifikantnej, t. j. do 15 %) vychádza najmä z dvoch faktorov, a síce, jednak z dostupnosti nových prístrojov a nástrojov určených pre záchranu života a zdravia, ako aj taktického a záchranného vybavenia, o ktoré sa v súlade so svetovými trendmi rozširuje vybavenie záchranných vozidiel a doteraz neboli ich súčasťou. Rovnako navýšenie hmotnosti týchto vozidiel súvisí so zavádzaním elektro mobility, a to najmä hybridných systémov pohonu, kedy samotné batériové články predstavujú nemalú časť navýšenia hmotnosti vozidla. Vzhľadom na vyššie uvedené bolo potrebné reagovať zmenou legislatívy, ktorá umožní skrátiť prax vo vedení vozidla novej skupiny, o ktorú si vodič vozidla s právom prednostnej jazdy rozširuje doterajšie vodičské oprávnenia, o jeden rok. V praxi to znamená, že vodič vozidla s právom prednostnej jazdy, ktorý doposiaľ viedol vozidlo s právom prednostnej jazdy s hmotnosťou do 3 500 kg (pričom dvojročná prax pre túto kategóriu ostáva zachovaná), tak po prijatí legislatívnej zmeny a získaní vodičského oprávnenia pre kategóriu vozidiel C1 bude potrebovať jednoročnú prax vo vedení tohto vozidla, aby mohol následne viesť uvedené vozidlo už s použitím zvláštnych zvukových a svetelných výstražných znamení.
K

Vlastenectvo končí pri lyžiarskych svahoch

13. 1. 2009 Rakúske lyžiarske strediská sú oproti tým našim dvojnásobne drahšie. Ale zjazdoviek a výťahov je množstvo, všetky zjazdovky sú upravené a zasnežené, pri každom vleku či výťahu sa dá najesť. Diaľnica k nim je dostupná.
Porovnanie s našimi lyžiarskymi strediskami  v Malých Karpatoch však dopadlo zle. Napriek tomu, že teploty boli viac než týždeň pod nulou, jedna zjazdovka nebola zasnežená vôbec, takže vlek nefungoval, druhá len veľmi úzko. Obsluha vleku sedela v búdke pri štarte.           K  vyjdeniu ju neinšpirovalo ani to, že neskúsenejší lyžiari potrebujú pomoc, hoci to patrí         k jej povinnostiam.  Majitelia a zamestnanci stredísk v Malých Karpatoch svorne tvrdia, že majú objektívnu nevýhodu oproti rakúskym, pretože nemajú za sebou vysoké hory. Kedy si však  konečne uvedomia, že nielen ony konkurujú rakúskym strediskám, ale aj rakúske konkurujú im. Ako regionálne lyžiarske strediská by mohli celkom prosperovať. Chce to len riadne pracovať. Slovenské vlastenectvo pri nevybudovaných službách na našich lyžiarskych svahoch veľmi rýchlo skončí.
(Zdroj: HNONLINE)

Bezpečnostný pás je stále najdôležitejší bezpečnostný prvok

13. 1. 2009 Jednoduchý nápad prežil od roku 1959 do dnešných dní a podľa odhadov ho čaká svetlá budúcnosť. Bez zapnutého pásu sú airbagy, deformačné zóny či iné bezpečnostné vynalézy takmer na nič.
Vynález konštruktéra švédskej automobilky bol ocenený ako jeden z ôsmich patentov, ktoré mali najväčší význam pre ľudstvo za posledných sto rokov. Nils Bohlin sa tak zaradil k takým legendárnym vynálezcom ako Benz, Edison či Diesel. História trojbodových bezpečnostných pásov 1959 - Trojbodové bezpečnostné pásy Volvo na predných sedadlách
1967 - Dvojbodové bezpečnostné pásy vzadu ako štandard
1969 - Trojbodové bezpečnostné pásy s navíjačom vpredu
1971 - Upozornenie na nezapnuté pásy vpredu
1972 - Trojbodové bezpečnostné pásy vzadu
1986 - Trojbodový bezpečnostný pás na prostrednom mieste vzadu
1987 - Mechanické napínače bezpečnostných pásov
1991 - Automatické výškové nastavovanie pásov vpredu
1992 - Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov vpredu
1993 - Trojbodové bezpečnostné pásy s navíjačom na všetkých sedadlách 
1996 - Obmedzovače sily bezpečnostných pásov vpredu
1999 - Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách 
1999 - Obmedzovače sily bedrových bezpečnostných pásov vpredu
2003 - Upozornenie na nezapnuté pásy na všetkých sedadlách
2003 - Pyrotechnické napínače bedrových pásov vpredu
2003 - Adaptívne obmedzovače sily vpredu
2007 - 2-stupňové obmedzovače sily pre deti vzadu
2008 - Adaptívne obmedzovače sily pri nárazoch malou rýchlosťou (PRS) vpredu
(Zdroj: PRAVDA)

Protézy z odpadu

12. 1. 2009 Umelú náhradu nohy z plechoviek od nápojov a pančúch zostrojila jedna nadácia z Thajska.
Vďaka takejto protéze, ktorá získala aj zápis do Guinessovej knihy rekordov, nadácia zabezpečila kvalitnejší život už tisíckam pacientov. Nadácia už údajne vyrobila 30 000 takýchto protéz. Projekt nadácie je postavený na zbere plechoviek a iného alumíniového odpadu.
(Zdroj: PLUSKA)

Nový favorite icon (grafický symbol) Google

12. 1. 2009 Spoločnosť Goggle opäť zmenila svoj grafický symobol. Favicon (favorite icon) Goggle sa naposledy menil v máji.
Písmeno "g" i naďalej zostáva ako ústredný motív korporátnej identity firmy. Symbol vychádza    z návrhu brazílskeho študenta.  Biele písmeno "g" má farebné červeno-modro-žlto-zelené pozadie. Symbol sa zobrazuje v prehliadačoch vedľa názvu aktuálne zobrazenej stránky. Firma nevylučuje, že čoskoro dôjde k ďalšej zmene symbolu.   
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Gizela
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner