Bitcoin nemá strop, o polstoročie môže pohltiť tradičný finančný svet
28. 3. 2024
Kryptomeny sú produktom slobodného sveta a čiastočne aj revoltou voči tradičným peniazom, ktoré nahlodáva inflácia. Reagujú kryptomeny na vývoj ekonomických fundamentov a prečo?
Ja by som odpovedal na prvú časť otázky, že kryptomeny sú revoltou. Ono je to tak, že keď sa niečo deje v ekonomickej a finančnej oblasti, tak najprv je tu nejaký stav, potom antitéza a aby sa to mohlo dať dokopy, tak prichádza syntéza. A toto sa deje práve teraz. Kryptomeny už nie sú len revoltou, ale súčasťou spoločnej reality finančného sveta.
Vidíme tu prienik tradičných foriem peňazí a kryptoaktív do jedného, a to je rozhodne veľmi pozitívny vývoj. A kryptomeny reagujú na vývoj ekonomických fundamentov a reagovali na to aj predtým skôr ako rizikové aktívum. No teraz sa v prípade kryptomien prejavujú aj ich vlastné fundamenty ako nezávislosť, motivácia ľudí ich nakupovať z dôvodov, že sú nezávislé a nezničiteľné a v mnohých krajinách sveta sú dostupnejšie ako bankové peniaze.
Aká je súvislosť napríklad s infláciou, keď kryptomeny reagovali poklesom z cyklických výšin na posledné údaje o americkej inflácii a možno to súvisí s tým, kedy klesnú úrokové sadzby, ktoré centrálne banky zvýšili na dekádne maximá?
Kryptoaktíva, no obzvlášť bitcoin a ether, majú v sebe dve kapitálové vrstvy. Jedna, ktorá sa zaoberá ich vlastnou investičnou tézou, čím bude bitcoin a ethereum o desať rokov a aké sú ich vlastné výhody. A vo vnútri sú to oveľa stabilnejšie peniaze.
No je tam aj druhá vrstva rizikových peňazí, ktoré pritekajú práve vtedy, keď sa fundamenty zlepšujú a zvyšuje sa dostupnosť peňazí. No a práve tie v minulosti výrazne prevyšovali tú prvú vrstvu, a preto tam bola taká vysoká volatilita ako pri rizikových aktívach. V súčasnosti sa ten pomer vyrovnáva. No keď príde k raketovému nárastu, ku ktorému čiastočne už došlo, tak ten vždy priťahuje rizikový kapitál. No a ten je, samozrejme, vrtkavý...
B
(Zdroj: hnonline.sk)
Mesiac sa postupne zmenšuje
30. 8. 2010
Priemer Mesiaca, jedinej obežnice planéty Zem , sa postupne zmenšuje. Za posledných 1000 rokov sa zmenšil o 100 metrov.
Pomalé zmenšovanie Mesiaca pravdepodobne súvisí s jeho ochladzovaním, domnievajú sa vedci. K svojmu záveru dospeli po vyhodnotení stoviek fotografií mesačného povrchu. V jednej vrstve odhalili stopy po zmršťovaní. Rozhodujúca pre zistenie tohto procesu bola skutočnosť, že Mesiac má len jednu tektonickú dosku, vysvetlila Carolyn van der Bogertová z univerzity v nemeckom Münsteri. Fotografie, ktoré mali vedci k dispozícii, pochádzajú z projektu, ktorý má umožniť podrobne zmapovať povrch celého Mesiaca a tiež zisťovať prítomnosť ľadu. Mesiac má rovníkový priemer cez 3476 kilometrov, čo je približne štvrtina priemeru Zeme.
Pražská zoo predbehla Pražský hrad
24. 8. 2010
Absolútnou jednotkou v návštevnosti turistických cieľov v ČR bola minulý rok pražská zoo s 1,29 milióna návštevníkov, ktorá tak z prvého miesta zosadila dlhé roky vedúci Pražský hrad.
Tretiu pozíciu v absolútnom hodnotení získal za celú Českú republiku Aquapalace Praha a súčasne sa stal aj víťazom v kategórii zábavy. V návštevnosti hradov a zámkov kraľoval vlani zámok Lednice, ktorý na druhé miesto odsunul zámok Český Krumlov. Medzi prírodnými atraktivitami sú opäť prvé jaskyne Moravského krasu. Najvyhľadávanejšie technickou pamiatkou
bola tradične Petřínska rozhľadňa. V kategórii múzeá a galérie sa najväčšej obľube tešilo Národné múzeum.
Nemci by mali ísť do penzie až ako 70 -roční
12. 8. 2010
Nemeckí ekonómovia sú presvedčení, že vláda bude prinútená zvýšiť vek na odchod do dôchodku až na 70 rokov.
Ekonomický inštitút IW dnes informoval, že nízka pôrodnosť a rastúca
stredná dĺžka života neumožnia vláde vyhnúť sa v budúcnosti ďalšiemu zvýšeniu veku na odchod do dôchodku.
Doživotná záruka na Opel a Vauxhall.
11. 8. 2010
Zaujať v dnešnej dobe na nadmerne zásobenom európskom trhu s autami nie je jednoduché.
Automobilka Opel, preto vyhlásením, že bude poskytovať na nové autá doživotnú záruku, vyvolala rozruch. Záruka je síce obmedzená hranicou 160 000 najazdených kilometrov, ale nie vekom vozidla a netýka sa ani súčiastok, ktoré sa musia bežne vymieňať, napríklad olejových filtrov.