Pôsobnosť orgánu verejného zdravotníctva vo vzťahu k stavebníctvu
18. 3. 2025
Orgán verejného zdravotníctva má po novom pôsobnosť voči osobe, ktorá vykonáva činnosť v oblasti civilného letectva, železničnej dopravy, vodnej dopravy, správy diaľnic a ciest I. triedy, medzinárodnej autobusovej dopravy, elektronických komunikácií a poštových služieb, a tiež osobe, ktorej sídlo, miesto podnikania, podnik, organizačná zložka podniku alebo prevádzkareň sa nachádza v stavbe alebo v priestore, ktorý je vo vlastníctve, v správe alebo v užívaní vymedzenej osoby.
Orgán verejného zdravotníctva je dotknutým orgánom, ktorý uplatňuje záujmy ochrany verejného zdravia záväzným stanoviskom vo vzťahu k stavbám dopravnej infraštruktúry, k stavbám elektronickým komunikácií a stavbám na poskytovanie poštových služieb, stanoviskom k návrhu stavebného zámeru pri prerokovaní stavebného zámeru, v konaní o stavebnom zámere a kolaudácii a zmene užívania stavieb určených na bývanie v blízkosti stavieb dopravnej infraštruktúry a elektronických komunikácií.
Úrad verejného zdravotníctva alebo regionálny úrad verejného zdravotníctva je dotknutým orgánom a vydáva záväzné stanovisko k návrhom na posúdenie strategických dokumentov, k návrhom na posúdenie navrhovaných činností, k zmenám navrhovaných činností, a k žiadostiam, územným plánom v rozsahu, v akom ovplyvňujú zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, návrhu stavebného zámeru pri prerokovaní stavebného zámeru, v konaní o stavebnom zámere, ak ide o stavbu, ktorá ovplyvňuje zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, doložke súladu projektu stavby s podmienkami určenými v záväznom stanovisku, povoleniu skúšobnej prevádzky a k povoleniu predčasného užívania stavby, ak ide o stavbu, ktorá ovplyvňuje zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, kolaudácii stavby alebo pri zmene v užívaní stavby, ak ide o stavbu, ktorá ovplyvňuje zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, návrhom na určenie ochranných pásiem vodárenských zdrojov.
K
Penzisti by mohli uvoľniť miesta mladším
23. 4. 2013
Zamestnávatelia chcú, aby bolo dovŕšenie penzijného veku zákonným dôvodom na prepustenie z práce.
Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení žiada vládu aby cez novelu ZP umožnila dať zamestnancovi výpoveď z dôvodu splnenia nároku na poberanie starobného dôchodku.
Mohli by tak uvoľniť pracovné miesta pre mladšiu generáciu.
Cena pohonných látok sa opäť zníži
19. 4. 2013
Ceny benzínov a nafty od piatku zlacnejú v priemere o dva centy za liter.
Priemerná cena jedného litra benzínu 95 Natural dosiahne po zlacnení úroveň 1,480 eura. Priemerná cena nafty klesne na 1,375 eura za liter. V porovnaní so začiatkom roka budú benzíny lacnejšie v priemere o 2,5 centu za liter, cena nafty klesne o 6,5 eura za liter.
Naposledy stál liter najpredávanejšieho benzínu 1,48 eura v priemere v januári 2012. Od tohto obdobia bol iba drahší.
Balíček na rok 2014 bude mať štvrtinovú silu
19. 4. 2013
Vláda pripravuje na budúci rok ďalší úsporný balíček.
Ten by mal priemerný Slovák pocítiť štvornásobne menej, ako je to tento rok.
Na budúci rok ide vláda uskutočniť dodatočné opatrenia v celkovej sume 566,1 milióna eur, kým na dosiahnutie tohtoročného 2,9-percentného deficitu musí získať až 2,3 miliardy eur. Je to štyrikrát menej ako teraz.
Vláda chce v budúcom roku získať na optimalizácii úradov, krátení výdavkov a daňových únikov, ale zvažuje tiež prehodnocovať vyplácanie sociálnych dávok, zefektívniť zdravotníctvo či zaviesť dane z luxusných nehnuteľností.
O výške dane z bytov a domov bude rozhodovať trhová cena
18. 4. 2013
Nový systém zdaňovania nehnuteľností na Slovensku, ktorý by mal vychádzať z trhovej hodnoty nehnuteľnosti, bude zavedený najneskôr od roku 2015.
Dane z nehnuteľností na Slovensku v porovnaní s ostatnými krajinami OECD alebo EÚ predstavujú takmer bezvýznamnú časť daňových príjmov územných samospráv. Z pohľadu daňovej spravodlivosti je optimálnym riešením nastaviť systém tak, aby bol základ dane naviazaný na trhovú hodnotu nehnuteľnosti. Takto nastavený systém by zabezpečil, že daňová základňa by sa menila spolu s trhovou cenou nehnuteľnosti a efektívne zdanenie pri nezmenenej sadzbe by bolo konštantné.