Úprava súm pomoci v hmotnej núdzi
5. 10. 2023
OPATRENIE Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o úprave súm pomoci v hmotnej núdzi bolo schválené 20. septembra 2023 a vyšlo v Zbierke zákonov pod číslom 377/2023 Z. z.
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky podľa § 33ca ods. 1 zákona č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 275/2023 Z. z. ustanovuje sumy dávky v hmotnej núdzi upravené podľa § 33ca ods. 1 zákona:
- suma podľa § 10 ods. 2 písm. a) zákona je 84,90 eura,
- suma podľa § 10 ods. 2 písm. b) zákona je 161,40 eura,
- suma podľa § 10 ods. 2 písm. c) zákona je 147,50 eura,
- suma podľa § 10 ods. 2 písm. d) zákona je 220,70 eura,
- suma podľa § 10 ods. 2 písm. e) zákona je 235,70 eura,
- suma podľa § 10 ods. 2 písm. f) zákona je 297,50 eura.
Sumy príspevkov upravené podľa § 33ca ods. 1 zákona:
- suma podľa § 11 ods. 2 zákona je 86,80 eura,
- suma podľa § 12 ods. 2 zákona je 86,80 eura,
- suma podľa § 13 ods. 2 zákona je 23,70 eura,
- suma podľa § 14 ods. 2 písm. a) zákona je 95,20 eura,
- suma podľa § 14 ods. 2 písm. b) zákona je 161,60 eura,
- suma podľa § 14 ods. 2 písm. c) zákona je 205,10 eura,
- suma podľa § 14 ods. 2 písm. d) zákona je 248,60 eura,
- suma podľa § 14 ods. 2 písm. e) zákona je 291,90 eura.
Zrušuje sa opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 439/2022 Z. z. o úprave súm pomoci v hmotnej núdzi a toto nové opatrenie nadobúda účinnosť 1. októbra 2023.
K
Slovensko má najvyšší dlh vo svojej histórii, viac než 7000 eur na jedného obyvateľa
6. 3. 2013
Dlh Slovenska podľa Eurostatu prvý krát od vzniku samostatnej republiky prekonal hranicu 50% HDP v roku 2000.
Odvtedy v pomere k HDP neustále klesal až k hranici 28% v roku 2008. Potom prišla kríza.
Počítadlo na cenaštátu.sk už presiahlo hranicu 7 000 eur na jedného obyvateľa.
Podľa MF dosiahol dlh svoje historické maximum v pomere k HDP v minulom roku (52,1%). Aj keď v ďalších rokoch má rásť o čosi pomalšie, budeme sa pohybovať čoraz bližšie k dočasnej ústavnej hranici dlhovej brzdy 60% HDP.
Podľa INESS celkový dlh SR v tomto roku dosiahne takmer 150% našich daňovo-odvodových príjmov. To znamená, že na jeho uhradenie by všetky firmy aj pracujúci museli platiť dane a odvody rok a pol tak ako doteraz bez toho, aby štát poskytol akúkoľvek službu – teda žiadne dôchodky, žiadne diaľnice, žiadne zdravotníctvo, žiadne školstvo...
Nízke úroky z hypoték pritiahli do bánk nových klientov
5. 3. 2013
Podľa vyjadrení spoločnosti Fincentrum, začiatok roka vyšiel bankám lepšie ako kedykoľvek predtým.
Prostredníctvom úverov na bývanie v januári poskytli 237 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 55 %.
Vývoj v rámci úverov na bývanie naznačuje, že tento rok bude v segmente financovania bývania veľmi silný, pričom ho nebudú ťahať nové úvery, ale výhodnejšie refinancovanie existujúcich.
Aj pri spotrebiteľských úveroch predstavuje január 2013 doteraz najsilnejší začiatok roka. Poskytnutých 83 miliónov eur potvrdzuje, že Slováci pri financovaní spotreby na dlh ignorujú krízu a nesprávajú sa veľmi racionálne.
Objem stavebných úverov vo výške 1,3 milióna eur klesal podľa Fincentra na medziročnej (-27 %) aj medzimesačnej úrovni (-16 %).
Nafta a benzín zdraželi, cena LPG klesla
1. 3. 2013
Natural 95-oktánový benzín zdražel o 0,016 eur a natural 98-oktánový benzín o 0,017 eur.
Ceny benzínu i nafty sa zvýšili, zlacnelo len LPG. Natural 95-oktánový benzín zdražel o 0,016 eur na 1,510 eur za liter. Cena stúpla aj pri 98-oktánovom benzíne o 0,017 eur na 1,655 eur za liter. Drahšia o 0,012 eur na liter bola i nafta v priemerne za 1,432 eur za liter. Cena LPG sa znížila o 0,001 eur na 0,736 eur za liter.
Dohodári budú pre firmy výhodnejší
28. 2. 2013
Firmám, ktoré zamestnávajú dohodárov, svitá na lepšie časy.
Za stovky tisíc ľudí, zamestnaných na dohodu, budú zrejme platiť nižšie odvody. Takéto zmeny zvažuje rezort práce.
Záujem slovenských firiem o dohodárov po ich zvýhodnení však podľa odborníkov bude závisieť najmä od výšky odpočítateľnej položky. Ak by bola príliš nízka, mohla by mať akákoľvek iniciatíva vlády opačný účinok. Dohody by pre firmy neboli atraktívne a naďalej by využívali iné alternatívy, medzi nimi aj prácu na čierno.