Štruktúra a prevádzka informačného systému územného plánovania a výstavby
14. 4. 2025
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania a výstavby, o obsahu podaní a obsahu a rozsahu dokumentácie stavby.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky ustanovuje portál výstavby. Portál výstavby je časť informačného systému územného plánovania a výstavby, ktorý spravuje úrad na úseku výstavby a štátneho stavebného dohľadu. Portál výstavby obsahuje úložisko dokumentácie, register výstavby, register stavieb, zoznam dotknutých orgánov, zoznam dotknutých právnických osôb, zoznam reprezentatívnych združení vlastníkov informačných zariadení. Úložisko dokumentácie je dátové úložisko určené na ukladanie dokumentácie stavby a jej dokladovej časti v elektronickej podobe. Register výstavby slúži na evidenciu všetkých stavieb a ich dokumentácie, ktorých podania sa uskutočnili ako elektronické podania alebo do elektronickej podoby konvertované listinné podania stavebným úradom, vo fáze povoľovacích procesov stavby až do uvedenia stavby do trvalého užívania alebo do vydania overovacej doložky ohlásenej stavby. Register výstavby obsahuje formuláre na príslušné podanie vrátane informácie o rozsahu a obsahu potrebnej dokumentácie stavby. Register stavieb obsahuje údaje o všetkých stavbách, ktoré sa od 1. apríla 2025 uviedli do trvalého užívania alebo im bola vydaná overovacia doložka ohlásenej stavby a ktorých podanie sa uskutočnilo ako elektronické podanie. Údaje o stavbách v registri stavieb nie sú verejne prístupné. Prístup do webového rozhrania informačného systému je možný po registrácii používateľa a jeho prihlásení pomocou mena a hesla, elektronickým občianskym preukazom (eID prihlásenie) alebo iným podporovaným autentifikačným prostriedkom. Využitie niektorých funkcií informačného systému je možné len po eID prihlásení alebo po prihlásení iným podporovaným autentifikačným prostriedkom.
K
Automobilka Škoda je v Británii najlepšia
29. 7. 2010
Česká automobilka Škoda, ktorej výrobky boli kedysi v Británii terčom vtipov, je tu teraz považovaná za najlepšieho výrobcu áut.
Vyplýva to z prieskumu spotrebiteľského časopisu Which? Car. Magazín urobil prieskum medzi 64.000 vlastníkmi áut a všímal si pomer medzi kvalitou a cenou, servisu, služieb po nákupe auta aj spoľahlivosti. Za Škodou sa umiestnili Lexus a Mazda. V spoľahlivosti skončila Škoda z 34 výrobcov na 12. mieste. Tento rebríček úplne ovládli japonskí výrobcovia na čele s Daihatsu pred Hondou a Toyotou.
Najlepším jednotlivým modelom je Honda Accord, v strednej triede je to Mazda 3 a medzi veľkými autami je to hybrid Honda Insight.
Užívatelia YouTube vytvorili film
26. 7. 2010
Server YouTube umožnil vytvoriť film „Život v jednom dni“, ktorý zachytil vybraný deň (24. júl) prostredníctvom videí, zaslaných užívateľmi serveru z celého sveta.
Na projekte sa podieľali aj filmári Kevin Macdonald a Ridley Scott.
YouTube vyzýval používateľov internetu, aby na stránky servera nahrali video zo svojho bežného života alebo života niekoho blízkeho. Ľudia mohli do 24.júla natočiť napríklad svoju cestu do práce, západ slnka alebo rodinnú slávnosť, a poslať ich na web www.youtube.com / lifeinaday. Z najlepších príspevkov tak vznikol prvý celovečerný dokument vytvorený výhradne pre užívateľov tohto populárneho internetového portálu.
Objavili neznámi obraz Caravaggia
23. 7. 2010
V Ríme pravdepodobne objavili doposiaľ neznámy obraz talianskeho maliara Caravaggia.
Maľba zobrazuje mučenícku smrť sv. Vavrinca, upáleného v roku 258 v čase prenasledovania kresťanov, nariadeného cisárom Valeriánom, a patrí rímskym jezuitom. Caravaggio, ktorého skutočné meno bolo Michelangelo Merisi, sa narodil v roku 1571 v Miláne. Na to, aby sa však dalo s istotou potvrdiť, že ide o dielo slávneho umelca, treba ešte vykonať ďalšie analýzy.
Honda uvedie na trh auto na elektrický pohon v roku 2012
22. 7. 2010
Japonská automobilka Honda plánuje v roku 2012 uviesť na domáci ale aj americký trh svoje auto na elektrický pohon súčasne s modelom plug-in hybrid.
Ide o súčasť jej stratégie postupne sa dostať na čelo automobiliek ponúkajúcich čo najväčší počet ekologických áut. Podľa výkonného riaditeľa Hondy Takanobu, automobilky ktoré nezačnú vyrábať skutočne silné a ekologické autá nemajú žiadnu budúcnosť.Zároveň bude pre firmu Honda nasledujúcich 10 rokov testom či prežije.