Štruktúra a prevádzka informačného systému územného plánovania a výstavby
14. 4. 2025
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania a výstavby, o obsahu podaní a obsahu a rozsahu dokumentácie stavby.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky ustanovuje portál výstavby. Portál výstavby je časť informačného systému územného plánovania a výstavby, ktorý spravuje úrad na úseku výstavby a štátneho stavebného dohľadu. Portál výstavby obsahuje úložisko dokumentácie, register výstavby, register stavieb, zoznam dotknutých orgánov, zoznam dotknutých právnických osôb, zoznam reprezentatívnych združení vlastníkov informačných zariadení. Úložisko dokumentácie je dátové úložisko určené na ukladanie dokumentácie stavby a jej dokladovej časti v elektronickej podobe. Register výstavby slúži na evidenciu všetkých stavieb a ich dokumentácie, ktorých podania sa uskutočnili ako elektronické podania alebo do elektronickej podoby konvertované listinné podania stavebným úradom, vo fáze povoľovacích procesov stavby až do uvedenia stavby do trvalého užívania alebo do vydania overovacej doložky ohlásenej stavby. Register výstavby obsahuje formuláre na príslušné podanie vrátane informácie o rozsahu a obsahu potrebnej dokumentácie stavby. Register stavieb obsahuje údaje o všetkých stavbách, ktoré sa od 1. apríla 2025 uviedli do trvalého užívania alebo im bola vydaná overovacia doložka ohlásenej stavby a ktorých podanie sa uskutočnilo ako elektronické podanie. Údaje o stavbách v registri stavieb nie sú verejne prístupné. Prístup do webového rozhrania informačného systému je možný po registrácii používateľa a jeho prihlásení pomocou mena a hesla, elektronickým občianskym preukazom (eID prihlásenie) alebo iným podporovaným autentifikačným prostriedkom. Využitie niektorých funkcií informačného systému je možné len po eID prihlásení alebo po prihlásení iným podporovaným autentifikačným prostriedkom.
K
Nie všetci lekári sa vrátia
7. 12. 2011
Odborári podpísali s vládou koncom týždňa memorandum. Dnes vláda schválila návrh ministra zdravotníctva ukončiť núdzový stav od 8. decembra 2011, ktorý bol vyhlásený od 29. novembra 2011.
Odo dneška by mala byť situácia stabilizovaná. Lekári sú zamestnaní na novo, nakoľko vláda zrušila núdzový stav, inak by sa stali nezamestnanými. Desiatky lekárov sa však do práce nevrátili, hoci ministerstvo to umožnilo úplne všetkým, uviedol lekársky odborový predák Marián Kollár.
Stres výhodou
6. 12. 2011
Výskumy ukázali, že pracovné napätie je potrebné správne riadiť a môže mať pozitívny vplyv na výkonnosť.
V dnešnej uponáhľanej dobe je názor, že stres je škodlivý a ohrozuje zdravie, ničí pracovné aj súkromné vzťahy. Nepriaznivé dôsledky stresu môžete zmeniť. Je potrebné myslieť na stres skôr ako na ukazovateľ toho, že vám na niečom záleží, než ako na dôvod na paniku, sústrediť sa skôr na úlohu než na pocity, budovať vzťahy tak, aby vás ľudia podržali v čase, keď zažívate stres, nedomnievať sa, že váš stres bude trvať večne, neobávať sa o veci, ktoré sú mimo vašu kontrolu, netráviť čas s ľuďmi, ktorí sú negatívni.
Vláda vyhlásila núdzový stav
29. 11. 2011
Na včerajšom mimoriadnom rokovaní vláda schválila vyhlásenie núdzového stavu v šestnástich nemocniciach Slovenska.
Niektorí lekári sťahujú svoje výpovede, avšak ešte stále je vo výpovednom stave okolo 2000 lekárov. Po rozhodnutí, pre ktorých lekárov platí pracovná povinnosť, im to oznámi príslušný miestny obvodný úrad. Lekár, ktorý odmietne prísť do nemocnice k vykonávaniu svojej práce, porušuje zákon a môže byť sankcionovaný. Núdzový stav však možno vyhlásiť maximálne na 90 dní. Minister zdravotníctva Ivan Uhliarik oslovil aj susedné krajiny a požiadal o pomoc. Avšak v prvom rade Ministerstvo zdravotníctva SR chce uprednostniť potenciál slovenských lekárov.
Začiatkom roka 2012 vznikne nový orgán
23. 11. 2011
Zákon o finančnej správe upravuje organizáciu, postavenie, právomoc a pôsobnosť orgánov štátnej správy.
Na základe schválených zákonov bude začiatkom roka 2012 vytvorená finančná správa zlúčením daňovej a colnej správy. V prvej etape vznikne Finančné riaditeľstvo so sídlom v Bratislave. Finančnému riaditeľstvu budú podriadené daňové a colné úrady. V druhej etape v roku 2013 sa zlúčia daňové úrady a colné úrady do finančných úradov, ktorých bude 8, vzniknú v sídle kraja. Vytvoria sa aj špecializované úrady a to, Finančný úrad pre východnú hranicu, Finančný kriminálny úrad a Finančný úrad pre vybrané daňové subjekty.