Pôsobnosť orgánu verejného zdravotníctva vo vzťahu k stavebníctvu
18. 3. 2025
Orgán verejného zdravotníctva má po novom pôsobnosť voči osobe, ktorá vykonáva činnosť v oblasti civilného letectva, železničnej dopravy, vodnej dopravy, správy diaľnic a ciest I. triedy, medzinárodnej autobusovej dopravy, elektronických komunikácií a poštových služieb, a tiež osobe, ktorej sídlo, miesto podnikania, podnik, organizačná zložka podniku alebo prevádzkareň sa nachádza v stavbe alebo v priestore, ktorý je vo vlastníctve, v správe alebo v užívaní vymedzenej osoby.
Orgán verejného zdravotníctva je dotknutým orgánom, ktorý uplatňuje záujmy ochrany verejného zdravia záväzným stanoviskom vo vzťahu k stavbám dopravnej infraštruktúry, k stavbám elektronickým komunikácií a stavbám na poskytovanie poštových služieb, stanoviskom k návrhu stavebného zámeru pri prerokovaní stavebného zámeru, v konaní o stavebnom zámere a kolaudácii a zmene užívania stavieb určených na bývanie v blízkosti stavieb dopravnej infraštruktúry a elektronických komunikácií.
Úrad verejného zdravotníctva alebo regionálny úrad verejného zdravotníctva je dotknutým orgánom a vydáva záväzné stanovisko k návrhom na posúdenie strategických dokumentov, k návrhom na posúdenie navrhovaných činností, k zmenám navrhovaných činností, a k žiadostiam, územným plánom v rozsahu, v akom ovplyvňujú zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, návrhu stavebného zámeru pri prerokovaní stavebného zámeru, v konaní o stavebnom zámere, ak ide o stavbu, ktorá ovplyvňuje zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, doložke súladu projektu stavby s podmienkami určenými v záväznom stanovisku, povoleniu skúšobnej prevádzky a k povoleniu predčasného užívania stavby, ak ide o stavbu, ktorá ovplyvňuje zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, kolaudácii stavby alebo pri zmene v užívaní stavby, ak ide o stavbu, ktorá ovplyvňuje zdravé životné podmienky alebo zdravé pracovné podmienky, návrhom na určenie ochranných pásiem vodárenských zdrojov.
K
Americké akcie prudko posilnili
28. 5. 2010
A to vďaka vyhláseniu čínskej Centrálnej banky, že Európa zostáva napriek súčasnej dlhovej kríze kľúčovým investičným trhom pre čínske devízové rezervy.
Najsledovanejší Dow Jonesov index s zvýšil o 2,85% na 10 258,99 bodu.
Širší index Standard & Poor 500 stúpol o 3,29% na 1103,06 bodu.
Index technologického trhu Nasdaq Composite o 3,73% na 222777,68 bodu.
Podnikateľské prostredie je horšie
28. 5. 2010
Podnikateľské prostredie na Slovensku sa v 1 štvrťroku tohto roka podľa Podnikateľskej aliancie Slovenska (PAS) opäť zhoršilo.
Aktuálna hodnota Indexu podnikateľského prostredia je 94,0 bodu, čo v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom predstavuje pokles o 3,52%.
Podnikatelia upozorňujú na výrazný nárast korupcie na všetkých úrovniach štátnej správy za posledné roky. Podnikateľom zásadne prekáža netransparentnosť a klientelizmus vo výberových konaniach.
Rezort financií tvrdenia o zhoršovaní podnikateľského prostredia odmieta.
Strojárske firmy chcú spolupracovať
28. 5. 2010
Nitra- Vytvoriť priestor pre bilaterálne rokovanie slovenských i zahraničných subjektov v oblasti strojárskeho priemyslu je cieľom prvého Medzinárodného strojárskeho kooperačného dňa – Engineering 2010, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok 27.5. v Nitre.
Záujem o spoluprácu so slovenskými firmami prejavili podnikateľské subjekty z Rakúska, Nemecka, Veľkej Británie, Českej republiky, Talianska, Maďarska a zo Slovinska.
Cieľovou skupinou podujatia boli predovšetkým malé a stredné podniky z oblasti strojárskej výroby , výroby kovových výrobkov a konštrukcií, motorových vozidiel, ostatných dopravných zariadení, transferu technológií, inovácií a know-how.
Vedci požiadali Brusel, aby preveril plán výstavby D1
28. 5. 2010
Vyše 100 slovenských a českých vedcov a odborníkov vyzvalo Európsku komisiu, aby začala voči SR právne konanie pre porušenie smernice o biotopoch v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 na úseku Turany - Hubová.
V liste eurokomisárovi pre životné prostredie J.Potočnikovi, žiadajú o prehodnotenie výberu variantu D1 za prijateľnejší a zabrániť tak vzniku veľkých a nezvratných škôd na slovenskej prírode.
Výstavbou diaľnice D1 sa porušuje európska legislatíva, konkrétne smernica o biotopoch a poškodzuje chránené územia Veľká Fatra, Malá Fatra a rieky Váh.