Vážení čitatelia!
Andrea Súkeníková
zodpovedná
redaktorka
poradca@poradca.sk
1. ZDP PO NOVELE
Od 1. 1. 2025 sa v ZDP mení prah zdaniteľných príjmov z podnikania resp. inej samostatnej zárobkovej činnosti pre uplatnenie zníženej sadzby dane 15 % z pôvodných 60 000 EUR na 100 000 EUR. Znižuje sa sadzba dane z výplaty podielov na zisku (dividend) z 10 % na 7 %. Dividendy zo ziskov za zdaňovacie obdobie roka 2025 budú podliehať 7 %-nej sadzbe dane. Z dôvodu zjednodušenia a právnej istoty pre daňovníkov sa zavádza ďalší zo spôsobov preukázania výdavkov na PHL pri elektromobiloch. Aké ďalšie zmeny nastali?
Podrobné informácie nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené podnikateľom, daňovým poradcom, účtovníčkam, audítorom, živnostníkom, ekonómom, manažérom ...
Publikácie Vám budú doručené začiatkom marca.
1. Poradca 9-10/2025 – Zákon o dani z príjmov po novele s komentárom – komentár /A5, cca str. 496/
2. 1000 riešení 2/2025 – Daň z príjmov po novele - praktické príklady /A5, cca str. 152/
3. Aktualizácia I/1 – Zákon o dani z príjmov, Zákon o správnych poplatkoch... - úplné znenia zákonov /A5, cca str. 286/
Cena balíčka je 47,60 € Cena balíčka s 25 % zľavou je 35,70 € Ušetríte 11,90 €
Poštovné a balné je 3,90 €.
|
2. DAŇOVÉ PRIZNANIE FO A PO ZA ROK 2024
Ako správne postupovať pri podávaní daňových priznaní a akých chýb sa vyvarovať? Aké sú záväzné termíny podania daňového priznania, kto a aký typ daňového priznania podáva? Aké zmeny týkajúce sa daňového priznania a účtovnej závierky nastali v priebehu roku? Potrebujete vyplnené vzory a tlačivá pre daňové priznanie za rok 2024, názorné príklady, vysvetlenia pojmov a postupov?
Čítajte naše publikácie, ktoré sú určené podnikateľom, účtovníčkam, daňovým poradcom, živnostníkom, ekonómom, audítorom, manažérom ...
1. Daňové priznania FO a PO za rok 2024 – odborná tematická publikácia /A5, str. 240/
2. Daňové a nedaňové výdavky 2024 – odborná tematická publikácia /A5, str. 576/
3. DUO 11-12/2024 – Zdaňovanie príjmov z BSM – príspevok /A4, str. 112/
4. Aktualizácia I/4 – Zákon o dani z príjmov, Zákon o účtovníctve – úplné znenia zákonov /A5, str. 336/
Cena balíčka je 61,50 € Cena balíčka s 50 % zľavou je 30,80 € Ušetríte 30,70 €
Poštovné a balné je 3,90 €.
|
3. BALÍČEK MZDOVEJ ÚČTOVNÍČKY
Aké sú zmeny právnych predpisov, ktoré nastali po novelách od 1. 1. 2025 v pracovnoprávnej oblasti, mzdách, odvodoch, v oblasti zamestnanosti a BOZP? Pracujete ako mzdová účtovníčka a potrebujete mať všetky tieto nové informácie komplexne?
Nové informácie nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené mzdovým účtovníčkam, zamestnávateľom, podnikateľom, personalistom, živnostníkom, ekonómom, audítorom, manažérom ...
1. Odvody poistného od 1. 1. 2025 – odborná tematická publikácia /A5, str. 32/
2. Zákony IIIA/2025 – Zákonník práce, Zákon o minimálnej mzde, Zákon o službách zamestnanosti .... – úplné znenia zákonov /A5, str. 496/
3. PaM 1/2025 – Zdravotné poistenie - zmeny – príspevok /A4, str. 80/
4. Poradca 5/2025 – Zákonník práce s komentárom – komentár/A5, str. 272/
Cena balíčka je 42,60 € Cena balíčka s 35 % zľavou je 27,70 € Ušetríte 14,90€
Poštovné a balné je 3,90 €.
|
4. DPH PO NOVELE
S účinnosťou od 1. 1. 2025 sa zvýšila základná sadzba DPH z 20 % na 23 % zo základu dane a na vybrané tovary a služby sa zavádzajú znížené sadzby DPH vo výškach 19 % a 5 % zo základu dane. Zároveň sa ruší v súčasnosti platná znížená sadzba DPH 10 % zo základu dane. Aké ďalšie zmeny nastali v zákone o DPH?
Dočítate sa v našich publikáciách, ktoré sú určené podnikateľom, daňovým poradcom, účtovníčkam, audítorom, živnostníkom, ekonómom, manažérom ...
1. Poradca 7/2025 – Zákon o DPH po novele s komentárom – komentár /A5, cca str. 312/
2. Zákony IA/2025 – Zákon o DPH, Zákon o dani z príjmov ... – úplné znenia zákonov /A5, str. 800/
3. DUO 1/2025 – Nové sadzby DPH od 1. 1. 2025 – príspevok /A4, str. 80/
4. 1000 riešení 1/2025 – Zmeny a sadzby dane – praktické príklady /A5, str. 152/
Cena balíčka je 57,30 € Cena balíčka s 40 % zľavou je 34,40 € Ušetríte 22,90 €
Poštovné a balné je 3,90 €.
|
Všetky publikácie a tematické balíčky si môžete objednať telefonicky: 041/5652 871, 0915 033 300, e-mailom: abos@poradca.sk
Ceny balíčkov sú s DPH.
DAŇOVÉ PRIZNANIA FO ZA ROK 2024
Skončil sa rok 2024 a je potrebné myslieť na vysporiadanie svojich daňových povinností. Akým spôsobom to spraviť sa budeme snažiť v skratke rozviesť v nasledujúcom príspevku.
Pri vysporiadaní daňovej povinnosti k dani z príjmov fyzických osôb prostredníctvom daňového priznania je potrebné si položiť viacero otázok, a to:
1. Kto je povinný podať daňové priznanie?
2. Kedy?
3. Z čoho?
4. Ako?
Uvedené otázky riešia predovšetkým zákony
- č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZDP“) a
- č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „daňový poriadok“).
1. Kto je povinný podať daňové priznanie?
Podľa ustanovenia § 15 daňového poriadku daňové priznanie je povinný podať:
- každý, komu táto povinnosť vyplýva z osobitných predpisov, ktorým je aj ZDP. ZDP ďalej upravuje, ktorým daňovníkom, v akej lehote a za akých podmienok vzniká povinnosť podať daňové priznanie.
Napríklad v ustanovení § 32 ZDP upravuje povinnosť podať daňové priznanie daňovníkovi/fyzickej osobe, ak za zdaňovacie obdobie dosiahol zdaniteľné príjmy presahujúce 50 % sumy podľa ustanovenia § 11 ods. 2 písm. a) ZDP s výnimkou uvedenou v § 32 ods. 4 ZDP.
Ak daňový subjekt opomenie povinnosť a nepodá daňové priznanie v lehote podľa hmotnoprávneho predpisu, správca dane je povinný vyzvať daňový subjekt na splnenie tejto povinnosti. Výzva musí obsahovať poučenie o následkoch spojených s nepodaním daňového priznania, a tým je určenie dane podľa pomôcok.
- alebo ten, koho správca dane na to vyzve.
Na účely zdanenia príjmov fyzických osôb sa používajú dve tlačivá:
- daňové priznanie typ A určené pre daňovníkov, ktorí dosahujú len príjmy zo závislej činnosti,
- daňové priznanie typ B určené pre daňovníkov, ktorí dosahujú príjmy podľa § 5 až § 8 ZDP.
Spôsob podania daňového priznania je určený v § 13 a § 14 daňového poriadku v nadväznosti aj na § 33 daňového poriadku.
Podľa § 15 daňového poriadku sa daňové priznanie podáva na tlačive platnom pre príslušné zdaňovacie obdobie. Ak sa daňové priznanie podáva elektronickými prostriedkami, podáva sa v predpísanej forme. Prílohou daňového priznania, ak tak ustanovuje osobitný predpis, sú doklady preukazujúce tvrdenia uvedené v daňovom priznaní.
Vzory tlačív daňových priznaní určuje ministerstvo financií a uverejňuje ich na svojom webovom sídle s vyznačením dátumu uverejnenia. Tieto tlačivá, okrem údajov vyplývajúcich z osobitných predpisov, obsahujú najmä identifikačné údaje daňového subjektu, a to, ak ide o fyzickú osobu, meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu, daňové identifikačné číslo, rodné číslo alebo dátum jej narodenia.
V nadväznosti na ustanovenie § 32 ZDP, kde je určená príjmov hranica pre povinnosť podania daňového priznania k dani z príjmov fyzickej osoby, je upravená aj minimálna výška dane fyzickej osoby, uvedená v § 46a ZDP, podľa ktorej sa daň nevyrubí a neplatí ak daňovníkove zdaniteľné príjmy nepresiahnu 50 % nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka, t. j. pre rok 2024 suma vo výške 2 823,24 eura. Rovnako sa daň nevyrubí a neplatí u fyzickej osoby, ak nepresiahne za zdaňovacie obdobie sumu 17 eur.
Toto neplatí, ak si daňovník uplatňuje daňový bonus podľa § 33 zákona alebo ak sa daň vyberá podľa § 43, alebo ak sa zrážajú preddavky na daň podľa § 35, alebo preddavky na zabezpečenie dane podľa § 44 zákona.
Daňové priznanie je povinný podať aj daňovník, ktorý vykázal daňovú stratu, t. j. daňovník dosahujúci príjmy z podnikania a z inej samostatnej zárobkovej činnosti (§ 6 ods. 1 a 2 ZDP), ktorého daňové výdavky presahujú zdaniteľné príjmy.
Do úhrnu zdaniteľných príjmov (50 % nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka), od ktorých výšky sa odvíja povinnosť podania daňového priznania, sa nezapočítavajú príjmy, ktoré sú
- vysporiadané daňou vyberanou zrážkou a jej zrazením je považovaná daňová povinnosť za vysporiadanú alebo daňovník neuplatní postup podľa § 43 ods. 7 ZDP,
- od dane oslobodené.
Zrážková daň sa nepovažuje za vysporiadanú len v prípade príjmov fyzických osôb, ktoré sú upravené v § 43 ods. 6 písm. a) až c) ZDP, t. j. príjmov uvedených
a) v § 16 ods. 1 písm. d) u daňovníka s obmedzenou daňovou povinnosťou (zahraničný umelci a športovci, ktorí vykonávajú svoju činnosť na území SR),
b) v § 16 ods. 1 písm. e) prvého, druhého a štvrtého bodu, úrokov a iných výnosov z poskytnutých úverov, pôžičiek a derivátov podľa zákona o cenných papieroch a príjmov z podielových listov dosiahnutých z ich vyplatenia (vrátenia) u daňovníka z členského štátu Európskej únie a daňovníka s obmedzenou daňovou povinnosťou (ďalej len „daňovník s ODP“) v ďalších štátoch tvoriacich Európsky hospodársky priestor,
c) v § 7 ods. 1 písm. g) ZDP z podielových listov dosiahnutých z ich vyplatenia (vrátenia) u daňovníka s neobmedzenou daňovou povinnosťou (ďalej len „daňovník s NDP“).
Ak sa daňovník podľa § 43 ods. 6 písm. a) až c) ZDP rozhodne daň vyberanú zrážkou z týchto príjmov považovať za preddavok na daň, môže tento preddavok odpočítať od dane v daňovom priznaní, pričom, ak suma dane vyberanej zrážkou prevyšuje vypočítanú výšku dane daňovníka v daňovom priznaní, má nárok na vrátenie daňového preplatku. Samozrejme príjmy, z ktorých sa rozhodol zrazenú daň považovať za preddavok potom zahrnie do príslušného základu dane (čiastkového základu dane) alebo osobitného základu dane.
Všetky ostatné príjmy uvedené v § 43 ZDP sa zrazením dane považujú za vysporiadané a nezahŕňajú sa do základu dane (čiastkového základu dane) podľa § 4 ods. 7 ZDP, to znamená neuvádzajú sa ani v tlačive daňového priznania.
Daňové priznanie je povinný podať aj daňovník, ktorý má len príjmy zo závislej činnosti (§ 5 ZDP), presahujúce pre rok 2024 sumu vo výške 2 823,24 eura a tieto mu:
· plynú od zamestnávateľa, ktorý nie je platiteľom dane a ani zahraničným platiteľom dane podľa § 48 ZDP,
Poznámka
Za zamestnávateľa, ktorý nie je platiteľom dane ani zahraničným platiteľom dane, sa považuje zamestnávateľ, ktorý vypláca príjmy zo závislej činnosti, ale nie je povinný zrážať preddavky na daň podľa ustanovení § 35 zákona a zároveň nie je ani zahraničným platiteľom dane. Ide napr. o zahraničný zastupiteľský úrad na území SR, ak sa sám dobrovoľne nerozhodol stať sa platiteľom dane podľa § 48 ZDP.
· plynú zo zdrojov v zahraničí okrem prípadov uvedených v § 32 ods. 4 ZDP,
Poznámka
Pre účely podania daňového priznania, uvedené znamená, že príjmy zo závislej činnosti boli v zahraničí aj zdaniteľnými príjmami, čo znamená, že si cez daňové priznanie môže uplatniť metódy na zamedzenie dvojitého zdanenia, ak mal príjmy zdanené v štáte, s ktorým má SR uzavretú zmluvu o zamedzení dvojitého zdanenia (ďalej len „zmluva o ZDZ“) alebo ide o príjmy zo závislej činnosti vykonávanej v zahraničí, ktoré tam mal preukázateľné zdanené. Nejde o prípady, kedy bol napr. zamestnanec vyslaný pracovať do zahraničia na menej ako 183 dní pričom nepracoval ani v stálej prevádzkarni slovenského zamestnávateľa umiestnenej v zahraničí ani u zahraničného zamestnávateľa.
· nemožno z týchto príjmov zraziť preddavok na daň podľa § 35 ods. 3 písm. a) ZDP,
Poznámka
Ide o zamestnanca, ktorého zdaniteľná mzda spočíva len v nepeňažnom plnení alebo nepeňažné plnenie tvorí väčšiu časť zdaniteľnej mzdy, keď nemožno zrážku vykonať a preto sa nezaplatený preddavok vyrovná najneskôr pri podaní daňového priznania, ak mu vznikne povinnosť jeho podania alebo sa daňovník rozhodol ho podať, resp. pri vykonaní ročného zúčtovania zdaniteľných príjmov, ak mu povinnosť podania daňového priznania nevznikla alebo sa sám nerozhodol ho podať.
· daňovník nepožiadal zamestnávateľa, ktorý je platiteľom dane, o vykonanie ročného zúčtovania preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti alebo požiadal o vykonanie ročného zúčtovania, ale nepredložil v ustanovenom termíne potrebné doklady (§ 38 ods. 5) na vykonanie ročného zúčtovania alebo je povinný zvýšiť základ dane podľa § 11 ods. 11 (porušenie podmienok pre uplatnenie nezdaniteľnej časti základu dane daňovníka na doplnkové dôchodkové sporenie).
Príklad
Daňovník je považovaný za slovenského daňového nerezidenta či už na základe ZDP, resp. príslušnej zmluvy o ZDZ a má zo zdroja na území SR iba príjmy podľa § 5 ZDP, pričom tento daňovník má aj v štáte svojej rezidencie príjmy zo závislej činnosti.
Je v tomto prípade daňovník s ODP povinný podávať daňové priznanie podľa § 32 ZDP, alebo môže požiadať svojho slovenského zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania dane?
Vzhľadom na skutočnosť, že ide o daňovníka s ODP na území SR (nie je možné brať do úvahy príjmy, ktoré dosahuje v zahraničí), sú tu zdaniteľnými príjmami len príjmy zo závislej činnosti vykonávanej pre slovenského zamestnávateľa, tento mu môže vykonať ročné zúčtovanie preddavkov na území SR.
Daňové priznanie za zdaňovacie obdobie je povinný podať aj daňovník, ktorému zamestnávateľ, ktorý je platiteľom dane, vykonal ročné zúčtovanie, ak v tomto zdaňovacom období daňovník poberal
a) príjmy podľa § 5 ZDP od viacerých zamestnávateľov a zamestnávateľovi, ktorý mu vykonal ročné zúčtovanie, nepredložil požadované doklady od každého zamestnávateľa,
b) iné druhy zdaniteľných príjmov podľa § 6 až § 8 ZDP, vrátane príjmov, z ktorých sa daň vyberá podľa § 43 ZDP, pri ktorých daňovník uplatní postup podľa § 43 ods. 7 ZDP alebo ak je povinný zvýšiť základ dane podľa § 11 ods. 11 ZDP (porušenie podmienok pre uplatnenie nezdaniteľnej časti základu dane daňovníka na doplnkové dôchodkové sporenie).
Daňové priznanie nie je podľa § 32 ods. 4 ZDP povinný podať daňovník, ak má len príjmy:
a) podľa § 5 a nie je povinný podať daňové priznanie podľa § 32 ods. 2 ZDP alebo
b) z ktorých sa daň vyberá podľa § 43 a neuplatní postup podľa § 43 ods. 7, alebo
c) ktoré poberá od zahraničného zastupiteľského úradu na území SR a je daňovníkom, ktorý požíva výsady a imunity podľa medzinárodného práva, alebo
d) zo závislej činnosti plynúce zamestnancom Európskej únie alebo jej orgánov, ktoré boli preukázateľne zdanené v prospech všeobecného rozpočtu Európskej únie alebo
e) ktoré sú od dane oslobodené.
Podľa § 32 ods. 5 ZDP, daňové priznanie môže podať aj daňovník, ktorému nevyplýva povinnosť podať daňové priznanie. Toto ustanovenie môže využiť napr. aj daňovník, ktorý nedosiahol žiadne zdaniteľné príjmy (nemá povinnosť podania daňového priznania), ale má nárok na daňový bonus na zaplatené úroky z hypotekárneho úveru podľa § 33a ZDP, o ktorého vyplatenie požiada práve cez podanie daňového priznania.
Upozornenie!
Ak podá daňové priznanie daňovník, ktorý nebol povinný podať daňové priznanie alebo mu nevznikla povinnosť podať daňové priznanie, a zamestnávateľ, ktorý je platiteľom dane, mu vykonal ročné zúčtovanie podľa § 38 ZDP, považuje sa toto daňové priznanie za opravné alebo dodatočné daňové priznanie podľa osobitného predpisu, pričom vykonané ročné zúčtovanie podľa § 38 ZDP sa v tomto prípade považuje za podané daňové priznanie.
Ak sa daňovník rozhodne podať daňové priznanie, aj keď nemá povinnosť, musí ho podať v zákonom stanovenej lehote určenej podľa § 49 ZDP.
Komplexné informácie k daňovému priznaniu sme uverejnili v odbornej tematickej publikácii Daňové priznania FO a PO za rok 2024. Môžete si ju objednať prostredníctvom zákazníckeho servisu.
DAŇOVÉ PRIZNANIA PO ZA ROK 2024
Daňovým priznaním daňovník deklaruje výšku svojej daňovej povinnosti za príslušné zdaňovacie obdobie. V daňovom priznaní je daňovník povinný daň si sám vypočítať a uviesť prípadné výnimky, oslobodenia, zvýhodnenia, úľavy alebo odpočty. Za zdaňovacie obdobie roka 2024 podávajú daňovníci daňové priznanie do 31. marca 2025 na novom tlačive daňového priznania.
Podávanie daňového priznania k dani z príjmov právnickej osoby za zdaňovacie obdobie roka 2024 upravujú:
1. zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) v znení neskorších predpisov (ďalej len „daňový poriadok“), ktorý v § 15 upravuje povinnosť podať daňové priznanie a určuje spôsob a formu jeho podania,
2. zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZDP“), ktorý v § 49 upravuje lehoty na podávanie daňového priznania, a ktorého ustanovenia sa použijú pri zistení základu dane a daňovej povinnosti. Pri výpočte daňovej povinnosti za rok 2024 je potrebné zohľadniť novely ZDP, ktoré sa vzťahujú k tomuto zdaňovaciemu obdobiu, a to:
- zákon č. 496/2022 Z. z. – čl. I bod 14 a bod 43 s účinnosťou od 1. 1. 2024 (zavádza do ZDP pravidlo o obmedzení úrokových nákladov),
- zákon č. 309/2023 Z. z. – čl. XIV s účinnosťou od 1. 3. 2024 (upravuje ustanovenia ZDP súvisiace s premenou obchodných spoločností a družstiev),
- zákon č. 530/2023 Z. z. – čl. XIII účinný od 1. 1. 2024 (zvyšuje hranicu zdaniteľných príjmov pre mikrodaňovníka a 15 % sadzbu dane, zavádza minimálnu daň),
- zákon č. 46/2024 Z. z. – čl. III účinný od 1. 4. 2024 (dopĺňa ustanovenia v súvislosti so zmenou stavebného zákona),
- zákon č. 278/2024 Z. z. – čl. III s účinnosťou od 1. 1. 2025 (pri podaní daňového priznania po 31. 12. 2024 oslobodzuje od platenia minimálnej dane sociálny podnik).
1. Zmeny v ZDP v roku 2024
· Zákonom č. 496/2022 Z. z. sa s účinnosťou od 1. 1. 2024 do ZDP dopĺňa § 17k, ktorým sa zavádza pravidlo o obmedzení úrokových nákladov (transponuje sa do ZDP článok 4 smernice ATAD), ktoré sa uplatňuje prednostne pred pravidlami nízkej kapitalizácie vymedzenými v § 21a ZDP.
Pravidlo o obmedzení úrokových nákladov sa vzťahuje na právnické osoby so sídlom alebo miestom skutočného vedenia na území SR a právnické osoby so sídlom alebo miestom skutočného vedenia mimo územia SR, ktoré majú na území SR zriadenú stálu prevádzkareň. Pravidlo o obmedzení úrokových nákladov sa nevzťahuje na daňovníkov uvedených v § 17k ods. 8 ZDP (banky, poisťovne, dôchodkové spoločnosti, obchodníkov s cennými papiermi). Okrem týchto daňovníkov sú z tohto pravidla vylúčení aj daňovníci, ktorých suma čistých úrokových nákladov nepresiahne čiastku 3 000 000 eur vrátane, tzn. že sa v rámci pravidla čistých úrokových nákladov zaviedol v súlade so smernicou ATAD tzv. “bezpečný prístav“. Daňovník nepostupuje podľa § 17k ZDP ani v tom prípade, ak sú čisté úrokové náklady záporné, t. j. zdaniteľné úrokové výnosy sú vyššie ako daňovo uznateľné úrokové náklady. To znamená, že u takéhoto daňovníka sú všetky úrokové náklady daňovými výdavkami, ak nepríde k ich obmedzeniu podľa § 21a ZDP.
Čistými úrokovými nákladmi sa rozumie suma, o ktorú výdavky (náklady) na prijaté úvery a pôžičky v zdaňovacom období presahujú úrokové výnosy a iné príjmy ekonomicky rovnocenné úrokovým výnosom, ktoré sú v tomto zdaňovacom období zdaniteľným príjmom. Za výdavky (náklady) na prijaté úvery a pôžičky sa považujú úrokové náklady spojené so všetkými druhmi dlhu, iné náklady ekonomicky rovnocenné úrokom ako aj výdavky, ktoré vznikli v súvislosti so získaním finančných prostriedkov u dlžníka (vymedzené v § 17k ods. 4 ZDP). Úrokovými výnosmi a inými príjmami ekonomicky rovnocennými úrokovým výnosom sa rozumejú príjmy (výnosy) zodpovedajúce výdavkom (nákladom) na prijaté úvery a pôžičky (vymedzené v § 17k ods. 4 ZDP) vznikajúce u veriteľa. Do úhrnu úrokových výnosov sa na účely výpočtu čistých úrokových nákladov zahŕňajú aj úrokové výnosy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou a jej vybratím sa považuje daňová povinnosť za splnenú.
Ak suma čistých úrokových nákladov je vyššia ako 3 000 000 eur, daňovník je povinný zvýšiť základ dane o úroky, ktoré presiahnu 30 % hodnoty ukazovateľa, ktorým je tzv. daňová EBITDA. Ukazovateľ daňová EBITDA sa za príslušné zdaňovacie obdobie vypočíta ako súčet:
- jednotlivých druhov základov dane uvedených v § 17k ods. 6 ZDP [základ zistený podľa § 17 až § 29, § 17f, § 51e, § 43 ZDP],
- čistých úrokových nákladov a
- daňových odpisov majetku zahrnutých v príslušnom zdaňovacom období do daňových výdavkov.
Čisté úrokové náklady nezahrnuté do základu dane v príslušnom zdaňovacom období je možné odpočítať od základu dane najviac v piatich bezprostredne po sebe nasledujúcich zdaňovacích obdobiach po prvom zdaňovacom období, v ktorom si úroky nemohol uplatniť ako daňový výdavok. Zároveň platí, že aj v nasledujúcich zdaňovacích obdobiach musí byť dodržaná podmienka, že úhrn čistých úrokových nákladov z príslušného zdaňovacieho obdobia a čistých úrokových nákladov nezahrnutých do základu dane v predchádzajúcich zdaňovacích obdobiach nesmie presiahnuť limit stanovený pre úpravu základu dane (§ 17k ods. 2 ZDP).
Pravidlo o obmedzení úrokových nákladov podľa § 17k sa v súlade s prechodným ustanovením § 52zzr ZDP uplatní na čisté úrokové náklady, ktorých súčasťou budú úrokové náklady a výnosy plynúce na základe zmlúv uzatvorených po 31. 12. 2023.
· Zákonom č. 309/2023 Z. z. o premenách obchodných spoločností a družstiev a zmene a doplnení niektorých zákonov sa v čl. XIV menia a dopĺňajú s účinnosťou od 1. 3. 2024 tieto ustanovenia ZDP vplývajúce na zistenie základu dane z príjmov právnickej osoby:
- v ustanovení § 13c ZDP, ktorý vymedzuje oslobodenie príjmov plynúcich z predaja akcií a obchodných podielov, sa v nadväznosti na zavedenie nového inštitútu rozdelenia obchodných spoločností a družstiev formou odštiepenia a zavedenie úpravy základu dane u daňovníka, ktorý sa rozdeľuje odštiepením (§ 17ca ZDP), do odseku 4 doplnilo písm. f), ktorým sa ustanovil moment nadobudnutia priameho podielu na základnom imaní na účely uplatnenia oslobodenia príjmu z predaja akcií alebo obchodného podielu nadobudnutého odštiepením. Týmto dňom je deň zápisu do obchodného registra, ktorým nastávajú účinky odštiepenia, a to tak pre prípad, že ide o predaj akcií alebo obchodného podielu, ktoré:
Ø nadobudol v dôsledku odštiepenia nástupník od daňovníka, ktorý sa rozdeľuje odštiepením,
Ø nadobudol akcionár alebo spoločník na nástupníkovi daňovníka, ktorý sa rozdeľuje odštiepením,
- doplnil sa § 17ca ZDP, ktorým sa ustanovujú úpravy základu dane v nadväznosti na zavedenie nového inštitútu rozdelenia spoločnosti formou odštiepenia pri použití reálnych hodnôt, pričom úpravy sa týkajú oceňovacích rozdielov, hmotného majetku, goodwillu a záporného goodwillu, rezerv, opravných položiek a záväzkov. Daňovník, ktorý sa rozdeľuje odštiepením, upravuje základ dane v zdaňovacom období, ktoré končí dňom predchádzajúcim rozhodnému dňu. U nástupníka sa určuje spôsob ocenenia majetku a záväzkov nadobudnutých odštiepením, spôsob odpisovania majetku nadobudnutého odštiepením, ustanovujú sa úpravy základu dane týkajúce sa oceňovacích rozdielov, použitia prevzatých rezerv, goodwillu a záporného goodwillu upraveného podľa zákona o účtovníctve. Ustanovujú sa podmienky pre uplatnenie daňového výdavku pri postúpení pohľadávok alebo odpise pohľadávok, ak boli nadobudnuté odštiepením. Tiež sa ustanovuje zdanenie výplaty oceňovacích rozdielov u nástupníka daňovníka, ktorý sa rozdeľuje odštiepením obdobne ako v § 17c ods. 11 ZDP. V ods. 5 až 9 sa ustanovujú pravidlá úpravy základu dane a ocenenia majetku a záväzkov v prípade odštiepenia s cezhraničným prvkom,
- doplnil sa § 17ea ZDP, ktorým sa ustanovuje úprava základu dane obchodných spoločností a družstiev, ktoré sa rozdeľujú odštiepením pri použití pôvodných cien. Ocenenie v pôvodných cenách možno na daňové účely použiť len v takých prípadoch odštiepení, ktoré spĺňajú podmienky podľa § 17ea ods. 7 ZDP a pri dodržaní protiúnikového pravidla podľa § 17ea ods. 12. Daňovník, ktorý sa rozdeľuje odštiepením, upravuje základ dane v zdaňovacom období, ktoré končí dňom predchádzajúcim rozhodnému dňu. Úpravy základu dane sa týkajú oceňovacích rozdielov, opravných položiek a rezerv. U nástupníka sa ustanovujú úpravy základu dane týkajúce sa použitia prevzatých rezerv, prevzatých opravných položiek, prevzatých pohľadávok, prevzatého majetku a jeho odpisovania, alebo nezahrnovania goodwillu a záporného goodwillu vykázaného v otváracej súvahe. Tiež sa ustanovuje zdanenie časti výplaty oceňovacích rozdielov u nástupníka daňovníka, ktorý sa rozdeľuje odštiepením obdobne ako v § 17e ods. 14 ZDP. Pri zdanení sa uplatní daň vyberaná zrážkou podľa § 43 ods. 3 písm. t) ZDP. V ods. 8, 9 a 11 sa ustanovujú pravidlá úpravy základu dane, ak pri rozdelení odštiepením vzniká stála prevádzkareň,
- v § 25a písm. d) a e) ZDP sa doplnila vstupná cena finančného majetku nadobudnutého nástupníkom daňovníka, ktorý sa rozdeľuje odštiepením,
- v nadväznosti na doplnenie § 17ca a 17ea do ZDP, ako aj v nadväznosti na novú terminológiu podľa zákona č. 309/2023 Z. z. boli v jednotlivých ustanoveniach ZDP vykonané početné legislatívno-technické úpravy.
· Zákonom č. 530/2023 Z. z., ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšením stavu verejných financií, sa v čl. XIII zmenili a doplnili s účinnosťou od 1. 1. 2024 tieto ustanovenia ZDP vplývajúce na zistenie základu dane z príjmov právnickej osoby:
- s účinnosťou od 1. 1. 2024 sa v § 2 písm. w) ZDP ruší previazanosť hranice výšky zdaniteľných príjmov pre určenie statusu mikrodaňovníka na zákon o DPH a stanovuje sa v pevnej číselnej výške, pričom sa zvyšuje zo sumy 49 790 eur na sumu 60 000 eur. Podľa prechodného ustanovenia § 52zzz ods. 1 ZDP zmena hranice pre uplatnenie statusu mikrodaňovníka sa prvýkrát použije v zdaňovacom období, ktoré začína najskôr 1. januára 2024, t. j. v prípade daňovníka so zdaňovacím obdobím hospodársky rok najskôr v zdaňovacom období, ktoré začína v priebehu kalendárneho roka 2024;
- hranica zdaniteľných príjmov pre uplatnenie 15 % sadzby dane sa s účinnosťou od 1. 1. 2024 stanovila v § 15 písm. b) ZDP pevnou sumou vo výške 60 000 eur (do 31. 12. 2023 bola táto hranica vo výške 49 790 eur). Podľa prechodného ustanovenia § 52zzz ods. 1 ZDP zmena hranice pre uplatnenie 15 % sadzby dane sa prvýkrát použije v zdaňovacom období, ktoré začína najskôr 1. januára 2024, t. j. v prípade daňovníka so zdaňovacím obdobím hospodársky rok najskôr v zdaňovacom období, ktoré začína v priebehu kalendárneho roka 2024,
- s účinnosťou od 1. 1. 2024 sa rozšíril okruh právnych foriem daňovníkov nezaložených alebo nezriadených na podnikanie v § 12 ods. 3 písm. a) ZDP, ktorí si môžu uplatniť oslobodenie príjmov z tzv. charitatívnej reklamy. Zároveň v § 13 ods. 1 písm. g) ZDP došlo k zvýšeniu hornej hranice oslobodených príjmov plynúcich z charitatívnej reklamy, a to z 20 000 eur na 30 000 eur za zdaňovacie obdobie. Medzi daňovníkov, ktorí nie sú založení alebo zriadení na podnikanie, uvedených v § 12 ods. 3 písm. a) ZDP, boli doplnené:
Ø účelové zariadenia cirkvi a náboženskej spoločnosti [§ 6 ods. 1 písm. h) a k) zákona č. 308/1991 Zb. o slobode náboženskej viery a postavení cirkví a náboženských spoločností],
Ø organizácie s medzinárodným prvkom (zákon č. 116/1985 Zb. o podmienkach činnosti organizácií s medzinárodným prvkom v Československej socialistickej republike v znení zákona č. 157/1989 Zb.),
Ø Slovenský Červený kríž,
Ø subjekty výskumu a vývoja [§ 7 písm. a) a c) zákona č. 172/2005 Z. z. o organizácii štátnej podpory výskumu a vývoja a o doplnení zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov].
Na základe tejto zmeny uvedení daňovníci môžu byť prijímateľmi oslobodených príjmov z reklamy určenej na charitatívne účely podľa § 13 ods. 1 písm. g) ZDP. Prijímateľmi oslobodených príjmov z tzv. charitatívnej reklamy môžu tak byť všetky subjekty, ktoré sú prijímateľmi podielu zaplatenej dane podľa § 50 ods. 4 ZDP.
Príklad
Právnická osoba uskutočňujúca výskum a vývoj zriadená súkromnou vysokou školou uzatvorila v roku 2023 zmluvu o poskytnutí reklamných služieb na sumu 20 000 €.
Ako bude postupovať, ak tento príjem jej plynul v plnej výške až v roku 2024?
Uvedená právnická osoba na základe uzatvorenej zmluvy o poskytnutí reklamných služieb účtovala výnosy v roku 2023 vo výške 20 000 €. V roku 2023 táto právnická osoba patrila do skupiny daňovníkov nezaložených alebo nezriadených na podnikanie uvedených v § 12 ods. 3 písm. b) ZDP, ktorých výnosy plynúce z reklamy sa zahŕňali do základu dane v súlade s účtovníctvom. Keďže subjekty výskumu a vývoja majú oslobodené príjmy z charitatívnej reklamy až v zdaňovacom období, ktoré začína najskôr 1. 1. 2024, príjmy plynúce na základe zmluvy o poskytnutí reklamných služieb z roku 2023 podliehali zdaneniu v roku 2023 a ustanovenie § 17 ods. 3 písm. m) ZDP, podľa ktorého sa príjem z charitatívnej reklamy zahrnie do základu dane v zdaňovacom období, v ktorom ich prijal, sa na tento subjekt nevzťahuje.
Komplexné informácie k daňovému priznaniu sme uverejnili v odbornej tematickej publikácii Daňové priznania FO a PO za rok 2024. Môžete si ju objednať prostredníctvom zákaznického servisu.
Termín |
Charakteristika zákonnej povinnosti |
Povinná osoba a zákon v platnom znení |
5. 2. – streda
|
Podanie
žiadosti o vystavenie dokladu o súhrnných údajoch uvedených |
Zamestnanec § 39 ods. 5 písm. b) zákona č. 595/2003 ZDP |
10. 2. – pondelok |
Doručiť zamestnancovi, ktorý o to požiadal, potvrdenie o zdaniteľných príjmoch fyzickej osoby zo závislej činnosti z údajov uvedených na mzdovom liste za rok 2024 |
Zamestnávateľ § 39 ods. 5 písm. b) zákona č. 595/2003 ZDP |
17. 2. – pondelok |
Odvod dane vyberanej zrážkou z tých príjmov vyplatených v januári 2025, na ktoré sa vzťahuje zrážková daň a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane |
Platiteľ zrážkovej dane § 43 ods. 11 zákona č. 595/2003 ZDP |
Odvod sumy
na zabezpečenie dane platiteľom príjmu |
Platiteľ príjmu podliehajúceho zabezpečeniu dane § 44 ods. 3 zákona č. 595/2003 ZDP |
|
Podanie
písomnej žiadosti o vykonanie ročného zúčtovania dane z príjmov za
rok 2024, preukázanie nároku na nezdaniteľné časti základu dane, daňové
bonusy a zamestnaneckú prémiu za rok 2024 zamestnávateľovi. Žiadosť
o vykonanie ročného zúčtovania doručí zamestnanec zamestnávateľovi
v listinnej podobe, |
Zamestnanec § 38 ods. 1 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov |
|
25. 2. – utorok |
Podanie súhrnného výkazu k DPH za január 2025 elektronickými prostriedkami prostredníctvom elektronickej podateľne v prípade, ak hodnota tovarov v ňom uvádzaných presiahla v predchádzajúcom kalendárnom štvrťroku 50 000 € |
Platiteľ DPH § 80 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH |
Podanie kontrolného výkazu k DPH za január 2025 elektronickými prostriedkami prostredníctvom elektronickej podateľne (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac) |
Platiteľ DPH § 78a ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH |
|
Podanie daňového priznania k DPH za január 2025 elektronickými prostriedkami prostredníctvom elektronickej podateľne (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac) |
Platiteľ DPH § 78 ods. 2 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH |
|
Splatnosť DPH za január 2025 pre platiteľov s mesačnou daňovou povinnosťou |
Platiteľ DPH § 78 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH |
|
Podanie daňového priznania elektronickými prostriedkami prostredníctvom elektronickej podateľne finančnej správy a splatnosť dane zo sladených nealkoholických nápojov za január 2025 |
Platiteľ dane zo sladených nealkoholických nápojov § 10 zákona č. 251/2024 Z. z. |
|
Podanie daňového priznania elektronickými prostriedkami prostredníctvom elektronickej podateľne colnej správy a splatnosť spotrebnej dane z alkoholických nápojov, tabakových výrobkov, minerálneho oleja, elektriny, uhlia a zemného plynu za január 2025 |
Platiteľ spotrebnej dane § 12 zákona č. 530/2011
Z. z., § 13 zákona 106/2004 Z. z., |
|
28. 2. – piatok |
Podanie daňového priznania za január 2025 pre osobu uplatňujúcu osobitnú úpravu dane IOSS na predaj tovaru na diaľku dovážaného z územia tretích štátov a zaplatenie tejto dane |
Platiteľ DPH § 68c zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH |
Splatnosť mesačného preddavku na daň z príjmov FO alebo PO
|
Platiteľ dane z príjmov FO alebo PO § 34 ods. 3 alebo § 42 ods. 1 zákona č. 595/2003 ZDP |
|
Podanie prehľadu o príjmoch zo závislej činnosti, ktoré jednotlivým zamestnancom vyplatil zamestnávateľ, o zrazených a odvedených preddavkoch na daň z týchto príjmov, o zamestnaneckej prémii a o daňovom bonuse za január 2025 |
Zamestnávateľ § 49 ods. 2 zákona č. 595/2003 ZDP |
|
Podanie oznámenia o zrazenej sume osobitnej dane vybraného ústavného činiteľa z príjmu zo závislej činnosti za január 2025 |
Zamestnávateľ – platiteľ osobitnej sadzby dane § 15a ods. 5 zákona č. 595/2003 ZDP |
|
Daň z motorových vozidiel – splatnosť 1/12 ročnej predpokladanej dane z motorových vozidiel, ak presahuje 8 300 € |
Platiteľ dane z motorových vozidiel § 10 ods. 4 zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z MV |
|
do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo
pripísania zdaniteľnej mzdy |
Odvod
mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti |
Zamestnávateľ § 35 ods. 6 zákona č. 595/2003 ZDP |
do 5 pracovných dní |
Podanie
žiadosti o registráciu pre DPH zdaniteľnou osobou, |
Zdaniteľná osoba § 4 ods. 1 a 2 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH |
Do 10 dní |
Oznámiť správcovi dane ukončenie alebo zmenu v OSS DPH |
Platiteľ OSS DPH § 68a ods. 5 a 6, § 68b ods. 8 a 9 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH |
Do 30 dní
|
Oznámiť
správcovi miestnych daní rozhodujúce skutočnosti pre vznik |
Poplatník miestnych daní § 80 a § 99a zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach |
Do konca nasledujúceho kalendárneho mesiaca
|
Odo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť, začatia výkonu inej zárobkovej činnosti, prenájmu nehnuteľnosti – registrovať sa u miestne príslušného správcu dane, oznámiť vykonávanie činnosti, poberanie príjmov podliehajúcich dani, vznik povinnosti zrážať daň alebo preddavky na daň alebo daň vyberať, zriadenie stálej prevádzkarne, zrušenie činnosti daňového subjektu |
Zamestnávateľ § 49a zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov Tuzemská a zahraničná fyzická a právnická osoba § 52zzi zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov |
Podať daňové priznanie k dani z motorových vozidiel pri konkurze, likvidácii, pri ukončení podnikania, pri prerušení podnikania, pri úmrtí daňovníka a pri zániku daňovníka |
Platiteľ dane z motorových vozidiel § 9 ods. 3 a nasl. zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z MV |
Poradca (Poradca), č. 8/2025 (II/2025)
Poradca (Poradca), č. 7/2025 (I/2025)
Práce a mzdy – bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 2-3/2025 (I/2025)
Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb, pokút a penále (DUO), č. 2-3/2025 (I/2025)
Daňové a nedaňové výdavky 2025 (II/2025)
1. Účtovné súvzťažnosti 2022 pre PÚ (prehľad súvzťažného účtovania na syntetických účtoch zoradených podľa jednotlivých účtových tried a skupín v sústave podvojného účtovníctva podnikateľských subjektov)
2. Jednoduché účtovníctvo, postupy účtovania po novele (komplexná príručka pre účtovné jednotky vedúce jednoduché účtovníctvo)
3. Dedičská príručka (všetky potrebné informácie ohľadom dedenia)
4. Školský zákon s komentárom (úplné znenie školského zákona s komentárom po zásadných zmenách)
5. Územné plánovanie a výstavba (STAVEBNÝ ZÁKON) (Zákon o územnom plánovaní s komentárom a Zákon o výstavbe s komentárom)
6. Vzory zmlúv, žalôb a podaní 2022 (aktualizované vzory zmlúv z oblasti pracovnoprávnych vzťahov, trestného a správneho práva, obchodného a občianskeho práva)
7. 100 otázok a odpovedí Vnútropodnikové smernice (vnútropodnikové smernice z oblasti účtovníctva, Zákonníka práce, BOZP)
8. Optimalizácia dane bez chýb, pokút a penále 2023 (pri legálnej daňovej optimalizácii daňovník analyzuje a uplatňuje v praxi všetky dostupné prvky, ktoré umožňujú znížiť daňový základ, využíva rôzne variantné riešenia uplatnenia daňových výdavkov a využíva prípadné medzery v daňových zákonoch. Prinášame postupy, ktoré môže daňovník využiť pri daňovej optimalizácii tak, aby neporušil zákon)
9. Príručka mzdovej účtovníčky 2023 (v jednotlivých kapitolách sú vysvetlené všetky povinnosti, ktoré musí splniť zamestnávateľ voči svojim zamestnancom a inštitúciám, povereným spravovať výber daní, príspevkov a poistení súvisiacich so zamestnávaním osôb na území Slovenska)
10. Ústava SR 2023 (Ústava SR – úplné znenie zákona po novelách, Listina základných práv a slobôd, Všeobecná deklarácia ľudských práv, Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky a ich používaní – úplné znenia zákonov)
11. Životné prostredie po novelách (Cieľom novely zákonov je zosúladiť osobitné právne predpisy v oblasti ochrany životného prostredia so schválenými zákonmi na úseku územného plánovania a výstavby, odstrániť prekážky fungovania novej stavebnej legislatívy v osobitnej právnej úprave a reflektovať zmeny v procesoch územného konania a výstavby v osobitných predpisoch)
12. Podvojné účtovníctvo 2023 – zákony s komentárom a prípady z praxe (všetky dôležité informácie a postupy účtovania v podvojnom účtovníctve po novelách)
13. Civilný sporový poriadok, Mimosporový a Správny súdny poriadok (úplné znenia zákonov s komentárom prinášajú všetky zásadné a dôležité zmeny a zároveň sú obohatené o Judikatúru Súdneho dvora)
14. Daňové a nedaňové výdavky 2024 (publikácia obsahuje daňové a nedaňové výdavky z pohľadu daní, a to z pohľadu ZDP, DPH, ale i z pohľadu jednoduchého a podvojného účtovníctva. Prinášame tiež novinky zavedené daňovou legislatívou na nasledujúce daňové obdobie)
15. Trestný zákon, Trestný poriadok 2024 (Titul prináša úplné znenie Trestného zákona a Trestného poriadku a ďalších zákonov po novele s účinnosťou od 15. 3. 2024, zmeny sú v texte prehľadne vyznačené. Doplnená Vyhláška č. 543/2005 Z.z.)
16. Stavebný zákon, Vlastníctvo bytov a nebytových priestorov, Výstavba a územné plánovanie (aktuálne znenia zákonov po novelách)
17. Trestné právo po novelách 2024 (Titul prináša úplné znenie Trestného zákona a Trestného poriadku, Zákona o trestnej zodpovednosti právnických osôb, Zákona o Policajnom zbore po novele s účinnosťou od 6. 8. 2024, zmeny sú v texte prehľadne vyznačené)
18. Daňové priznania FO a PO za rok 2024 (obsahuje vysvetlenia pojmov a postupov, názorné príklady a vyplnené tlačivá daňových priznaní za rok 2024, upozorňuje na zmeny, ktoré nastali v priebehu roka 2024)
19. Odvody poistného od 1. 1. 2025 (prehľad odvodov poistného pre základné kategórie poistencov od 1. 1. 2025 po novelách)
Poradca (Poradca), č. 9-10/2025 (III/2025)
Poradca (Poradca), č. 11/2025 (IV/2025)
Práce a mzdy – bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 4/2025 (III/2025)
Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb, pokút a penále (DUO), č. 4/2025 (III/2025)
1000 riešení 2/2025 (III/2025)
ZÁKONY I A – Daňové zákony
|
ZÁKONY I B – Účtovné zákony
|
ZÁKONY II A – Obchodné právo
|
ZÁKONY II B – Občianske právo, Trestné právo
|
ZÁKONY III A – Pracovnoprávne vzťahy, BOZP
|
ZÁKONY III B – Sociálne, zdravotné poistenie
|
ZÁKONY IV – Stavebné zákony a predpisy
|
|
ZÁKONY V – Verejná správa, školstvo a samospráva
|
Všetky publikácie a tematické balíčky si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, e-mailom: abos@-poradca.sk alebo kúpiť prostredníctvom e-shopu. Ceny balíčkov sú s DPH.
RADI ODPOVIEME NA VAŠE OTÁZKY DENNE V ČASE OD 9:00 - 15:00 hod
Publikácie vydavateľstva si môžte objednať na internetovej stránke, alebo telefonicky na číslach uvedených v sekcii kontakty.
E-mailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určena čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o.,
Žilina.
Tieto e-mailové noviny Vám boli doručené výlučne na základe žiadosti o zasielanie e-mailových novín.
Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len pre vlastné
účely,
nesmú býť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!
Adresa:
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
E-mail:
objednavky@exicon.eu
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 15012/L.
V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadali, alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na Vašu adresu, zašlite
prosím správu
s predmetom NEPOSIELAŤ vrátane originálnej správy na adresu objednavky@exicon.eu, následne budete vyradený z
databázy príjemcov e-mailových novin.
Copyright (c) 2023