Rozširujú sa definície správnych deliktov a upravujú sa sankcie, a to v súvislosti so zmenou povinností pre platiteľov dane a oprávnených spotrebiteľov elektriny, uhlia a zemného plynu. Zavádza sa aj sankcia pre osoby, ktoré dodajú elektrinu, uhlie alebo zemný plyn bez dane osobe, ktorá nie je platiteľom dane... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov Zákon č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch Zákon č. 447/2015 Z. z. o miestnom poplatku za rozvoj Zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu Zákon č. 442/2012 Z. z. o medzinárodnej pomoci a spolupráci pri správe daní Oznámenie o sumách stravného č. 39/2025 Z. z. Oznámenie o základnej náhrade za požívanie motorových vozidiel č. 97/2025 Z. z.
Upozornenie na zmenu Zákon č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov Zákon č. 279/2024 Z. z. o dani z finančných transakcií Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve • Zákon o miestnom poplatku za rozvoj Miestny poplatok za rozvoj patrí medzi príjmové časti rozpočtu samospráv a má medziročne rastúci trend. Z aplikačnej praxe však vyplýva oprávnená požiadavka samospráv, ktoré majú miestny poplatok za rozvoj zavedený, aby bola rozšírená možnosť jeho využitia nad rámec dnešnej právnej úpravy. Zavedenie poplatku za rozvoj má rastúci trend, a to tak z hľadiska rozširovania samosprávami, ale aj s prihliadnutím na celkový finančný príjem samospráv, ktoré miestny poplatok za rozvoj zaviedli do svojej územnej aplikačnej praxe... • Zákon o správnych poplatkoch ÚPV SR je v súčasnosti jediným správnym orgánom, ktorý nie je pripojený do centrálneho systému evidencie správnych poplatkov. Správne poplatky sa ÚPV SR síce platia na účet vedený v Štátnej pokladnici, ale na centrálnej úrovni chýbajú podrobné informácie o tom, koľko a akých poplatkových úkonov bolo uhradených a vykonaných. V nadväznosti na centralizáciu úhrad správnych poplatkov prostredníctvom Štátnej pokladnice je neopodstatnené mať taxatívne vymedzené platenie správnych poplatkov decentralizovanou formou pre tento konkrétny správny orgán. Keďže v súčasnosti nie je možné správne poplatky za úkony a konania ÚPV SR platiť prostredníctvom služby „eKolok“, navrhovaná zmena zabezpečí, že nedôjde k „miešaniu“ evidencie úhrad správnych poplatkov... • Zákon o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu Cieľom návrhu zákona je: -znížiť administratívnu záťaž zjednodušením procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane, -v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii, -prispôsobiť právnu úpravu zdieľania elektriny aktuálnym trendom v oblasti energetickej politiky, -vypustiť osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn § 39a, pretože súčasne platná smernica Rady 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov