P O R A D C A
e-m@ilové noviny č. 2/2007 1.2.2007
|
Vážení čitatelia! Vstúpili sme do nového roku a každodenného pracovného zhonu, preto je potrebné si pripomenúť aj niektoré povinnosti, ktorým sa nebudeme môcť vyhnúť v priebehu roku 2007. Čaká nás obdobie, kedy budeme musieť priznať naše nadobudnuté príjmy dosiahnuté za uplynulý rok 2006. Do tohto čísla em@ilových novín sme opäť zaradili niekoľko aktuálnych a zaujímavých príspevkov. Rubrika Téma novín je venovaná Oslobodeniu vybraných druhov príjmov od dane z príjmov FO.Príspevok sa zaoberá príjmami, ktoré dosiahli fyzické osoby v roku 2006 a sú považované za príjmy oslobodené od dane. Aké sú lehoty a ich plynutia v daňovom konaní sa dočítate v rubrike Začíname podnikať, kde môžete nahladnúť do jednotlivých paragrafov.Komentárom k danej téme nám napomáha JUDr. Janka Chorvátová. Ako sa stať úspešným manažérom? Odpovede na túto otázku nájdete v rubrike Praktická komunikácia. Dozviete sa o jednotlivých krokoch riadenia ľudí a v neposlednom rade návod na to, ako máme motivovať naše okolie v ktorom sa chceme presadiť. Do ďalších dní Vám želáme veľa pracovných úspechov. Bc. Viera Sroková
V tomto čísle nájdete:
zodpovedná redaktorka poradca@i-poradca.sk
|
|||||||||||||||
Oslobodenie príjmov z
Podľa § 2 písm. h) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZDP") je zdaniteľným príjmom príjem, ktorý je predmetom dane a nie je oslobodený od dane z príjmov podľa ZDP ani podľa medzinárodnej zmluvy. Príjmy fyzickej osoby, ktoré sú vylúčené z predmetu dane z príjmov, sú vymedzené v § 3 ods. 2 a v § 5 ods. 7 ZDP. Pokiaľ ide o príjmy oslobodené od dane z príjmov fyzickej osoby, ich taxatívny výpočet je uvedený v § 9 ZDP a príjmy zo závislej činnosti aj v § 5 ods. 7 cit. zákona. 1. OSLOBODENIE PRÍJMOV Z PREDAJA NEHNUTEĽNOSTÍ Nehnuteľnosťami sú podľa § 119 a nasl. Občianskeho zákonníka pozemky a stavby spojené so zemou pevným základom. Pozemky majú vždy charakter nehnuteľných vecí, bez ohľadu na ich výmeru a určenie. Stavby nie sú súčasťou pozemku a charakter nehnuteľností majú iba vtedy, ak sú spojené so zemou pevným základom. Potrebné je zdôrazniť, že na účely ZDP sa v nadväznosti na legislatívnu skratku zavedenú v § 3 ods. 2 písm. a) ZDP za nehnuteľnosť považuje aj byt a nebytový priestor a tiež časti nehnuteľností. OSLOBODENIE PRÍJMOV Z PREDAJA NEHNUTEĽNOSTÍ PO SPLNENÍ PODMIENOK USTANOVENÝCH V § 9 ODS. 1 PÍSM. A) AŽ C) ZDP Oslobodenie príjmov z predaja nehnuteľností od dane z príjmov FO podľa § 9 ods. 1 písm. a) až c) ZDP závisí od dĺžky trvalého pobytu, resp. od doby, počas ktorej predávajúci nehnuteľnosť vlastnil. Pokiaľ ide o predaj nehnuteľnosti, ktorá bola zahrnutá do obchodného majetku, ustanovené sú prísnejšie kritériá pre oslobodenie príjmov z predaja. Splnenie podmienok rozhodujúcich pre oslobodenie príjmov od dane podľa cit. ustanovení sa u predávajúceho posudzuje podľa dňa prijatia prvej platby alebo preddavku alebo podľa dňa uzavretia zmluvy o prevode nehnuteľnosti, pričom rozhodujúci je vždy ten deň, ktorý nastal skôr. Nie je teda podstatné, v ktorom zdaňovacom období nadobudol vlastnícke právo k nehnuteľnosti kupujúci (§ 9 ods. 4 ZDP).
OSLOBODENIE PRÍJMOV Z PREDAJA NEHNUTEĽNOSTI VYDANEJ OPRÁVNENEJ OSOBE A PRÍJMOV Z PREDAJA NEHNUTEĽNOSTI ZAHRNUTEJ DO KONKURZNEJ PODSTATY Podľa § 9 ods. 1 písm. e) ZDP je príjem z predaja nehnuteľnosti vydanej oprávnenej osobe podľa osobitných predpisov (napr. zákon č. 119/1990 Zb. o súdnej rehabilitácii v znení neskorších predpisov, zákon č. 403/1990 Zb. o zmiernení následkov niektorých majetkových krívd v znení neskorších predpisov, zákon č. 319/1991 Zb. o zmiernení niektorých majetkových a iných krívd a o pôsobnosti orgánov štátnej správy Slovenskej republiky v oblasti mimosúdnych rehabilitácií v znení neskorších predpisov) oslobodený od dane z príjmov FO, ak príjem z predaja bol prijatý touto oprávnenou osobou. Iné podmienky na účely oslobodenia od dane z príjmov v danom prípade ZDP neustanovuje. Bez splnenia podmienok je podľa § 9 ods. 1 písm. f) ZDP oslobodený aj príjem z pre-daja nehnuteľnosti zahrnutej do konkurznej podstaty. Ani pri predaji takejto nehnuteľnosti nie je podstatné, či v nej mal predávajúci trvalý pobyt, ako dlho ju vlastnil a nie je rozhodujúce ani to, či predávajúci nehnuteľnosť má alebo mal zahrnutú do obchodného majetku. 2. OSLOBODENIE PRÍJMOV Z PREDAJA HNUTEĽNÝCH VECÍ Oslobodenie príjmov z predaja hnuteľných vecí od dane z príjmov FO je upravené v § 9 ods. 1 písm. d), e) a f) ZDP. Podľa § 9 ods. 1 písm. d) ZDP je príjem z predaja hnuteľnej veci oslobodený od dane, pričom nie je podstatné ako dlho predávajúci hnuteľnú vec vlastnil. Výnimkou sú príjmy z predaja hnuteľnej veci, ktorá slúži alebo slúžila na podnikanie. Ak sa totiž predáva hnuteľná vec:
V súlade s § 9 ods. 1 písm. f) ZDP je od dane z príjmov FO oslobodený aj príjem z predaja hnuteľnej veci zahrnutej do konkurznej podstaty. Ani pri predaji takejto hnuteľnej veci nie je pre oslobodenie príjmov z predaja rozhodujúce, či hnuteľná vec slúži alebo slúžila na podnikanie alebo na inú SZČ. Potrebné je zdôrazniť, že na účely ZDP sa za hnuteľnú vec nepovažuje cenný papier. 3. OSLOBODENIE PRÍJMOV Z PRENÁJMU NEHNUTEĽNOSTÍ Oslobodenie príjmov z prenájmu nehnuteľností je upravené v § 9 ods. 1 písm. h) ZDP. Podľa cit. ustanovenia je od dane z príjmov FO oslobodený príjem:
Ak úhrn príjmov vymedzených v § 9 ods. 1 písm. h) ZDP znížený o výdavky podľa § 8 ods. 5 a 7 ZDP presiahne v zdaňovacom období päťnásobok sumy životného minima platného k 1. januáru príslušného zdaňovacieho obdobia, do základu dane sa zahrnú len príjmy nad takto ustanovenú sumu. Výdavky nezahrnuté do základu dane, priraďované k sume oslobodených príjmov, sa určia v rovnakom pomere, v akom je suma oslobodených príjmov k celkovým príjmom zahrnutým do základu dane. Z uvedeného vyplýva, že ak daňovník v roku 2006 dosiahne príjmy z prenájmu nehnuteľností podľa § 6 ods. 3 ZDP, ktorých úhrn nepresiahne päťnásobok sumy životného minima platného k 1. 1. 2006 (5 × 4 730 Sk, t.j. 23 650 Sk) a okrem týchto príjmov žiadne iné príjmy uvedené v § 9 ods. 1 písm. h) cit. zákona nedosiahne, príjmy z prenájmu sú oslobodené od dane. Ak uvedený daňovník dosiahne v roku 2006 príjmy z prenájmu, ktoré presiahnu päťnásobok sumy životného minima platného k 1. 1. 2006, do základu dane sa zahrnú len príjmy z prenájmu prevyšujúce ustanovenú sumu, t.j. len príjmy prevyšujúce sumu 23 650 Sk. Potrebné je zdôrazniť, že v danom prípade daňovník upravuje aj výdavky preukázateľne vynaložené na predmetné príjmy, pretože výdavky prislúchajúce k príjmom oslobodeným od dane základ dane ovplyvniť nemôžu. Podľa § 4 ods. 8 ZDP príjmy z prenájmu nehnuteľností podľa § 6 ods. 3 ZDP, ktoré plynú manželom z ich bezpodielového spoluvlastníctva, sa zahŕňajú do základu dane v rovnakom pomere u každého z manželov, ak sa nedohodnú inak. V rovnakom pomere sa zahŕňajú do základu dane aj výdavky vynaložené na ich dosiahnutie, zabezpečenie alebo udržanie. Pokiaľ ide o príjmy z prenájmu nehnuteľností, potrebné je zdôrazniť, že oslobodenie podľa § 9 ods. 1 písm. h) ZDP sa vzťahuje len na tie príjmy z prenájmu nehnuteľností, ktoré patria medzi príjmy podľa § 6 ods. 3 ZDP. Oslobodenie podľa cit. ustanovenia sa teda nevzťahuje:
4. OSLOBODENIE PRÍJMOV Z PREDAJA CENNÝCH PAPIEROV Oslobodenie príjmov z predaja cenných papierov podľa § 8 ods. 1 písm. e) ZDP upravuje § 9 ods. 1 písm. h) ZDP (k tomuto ustanoveniu bližšie v časti týkajúcej sa oslobodenia príjmov z prenájmu nehnuteľností). Cit. ustanovenie sa však použije len na príjmy z predaja tých cenných papierov, ktoré daňovník obstaral od nadobudnutia účinnosti ZDP, t.j. od 1. 1. 2004. Uvedené vyplýva z prechodného ustanovenia § 52 ods. 20 ZDP, podľa ktorého na zdanenie príjmu z predaja cenných papierov obstaraných pred účinnosťou ZDP sa aj po 31. 12. 2003 použijú ustanovenia § 4 ods. 1 písm. d), § 10 ods. 3 písm. a) a § 58 ods. 8 zákona č. 366/1999 Z. z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov. (Ing. Silvia Jambrichová - Poradca 4/2007)
Podrobnejšie rozpracovanie tejto témy sa nachádza v publikácii Poradca 4/2007, kde nájdete aj jednotlivé príklady.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PREDAJ NEHNUTEĽNOSTI Pani Slušná predala v roku 2006 byt, ktorý nadobudla kúpou v roku 2005 (byt nemala zahrnutý do obchodného majetku). Byt užívala ako nájomca už od roku 2003 a od roku 2003 až do predaja v ňom mala aj trvalý pobyt. Predávajúca mala v byte trvalý pobyt viac ako dva roky bezprostredne pred jeho predajom, preto príjem z predaja bytu je oslobodený od dane z príjmov FO. PRENÁJOM NEHNUTEĽNOSTI V roku 2006 manželia Krásni dosiahnu príjmy z prenájmu garáže (§ 6 ods. 3 ZDP), ktorá je v ich bezpodielovom spoluvlastníctve, vo výške 50 000 Sk. Na uvedené príjmy preukázateľne vynaložia výdavky v sume 20 000 Sk. Okrem príjmov z prenájmu podľa § 6 ods. 3 ZDP žiadne iné príjmy vymedzené v § 9 ods. 1 písm. h) cit. zákona v roku 2006 ani jeden z nich nedosiahne. Manželia sa dohodnú, že príjmy z prenájmu si rozdelia v rovnakom pomere. Znamená to, že na každého z manželov pripadnú príjmy vo výške 25 000 Sk. V rovnakom pomere sa delia aj výdavky preukázateľne vynaložené na tieto príjmy, t.j. na každého z nich pripadnú výdavky vo výške 10 000 Sk. Príjmy oslobodené od dane sa nezahŕňajú do základu dane, preto každý z manželov zahrnie v roku 2006 do základu dane príjmy z prenájmu v sume 1 350 Sk (25 000 Sk - 23 650 Sk). Súčasne je potrebné z výdavkov preukázateľne vynaložených na príjmy z prenájmu vyčleniť výdavky patriace k príjmom oslobodeným od dane, ktoré nemôžu ovplyvniť základ dane. Vzhľadom na to, že podiel príjmov oslobodených od dane (23 650 Sk) na príjmoch, ktoré pripadajú na každého z manželov (25 000 Sk), predstavuje 94,6 %, z preukázateľne vynaložených výdavkov každý z manželov musí vyčleniť výdavky v sume 9 460 Sk (94,6 % z 10 000 Sk). K zdaniteľným príjmom z prenájmu vo výške 1 350 Sk môže každý z manželov uplatniť výdavky v sume 540 Sk (10 000 Sk - 9 460 Sk). PREDAJ CENNÝCH PAPIEROV Pán Široký v decembri 2003 kúpil za 40 000 Sk tuzemské cenné papiere prijaté na trh burzy cenných papierov (o cenných papieroch neúčtoval). V marci 2006 tieto cenné papiere predal za 120 000 Sk. Cenné papiere predal do troch rokov od ich nadobudnutia a vzhľadom na to, že ide o tuzemské cenné papiere prijaté na trh burzy cenných papierov, od dane je oslobodený príjem z ich predaja znížený o výdavky preukázateľne vynaložené na ich dosiahnutie v sume neprevyšujúcej 50 000 Sk. Znamená to, že v daňovom priznaní za rok 2006 pán Široký zahrnie do základu dane (ČZD) z príjmov z predaja cenných papierov podľa § 8 ods. 1 písm. e) ZDP len sumu 30 000 Sk (120 000 Sk - 40 000 Sk - 50 000 Sk). Otázky vypracovala:
(Ing. Silvia Jambrichová – Poradca 4/2007)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Zo všetkých vašich schopností je druhými najviac cenená vaša platobná schopnosť. * Platiť sa má až vtedy, keď už všetky ostatné možnosti zlyhali. * Čo ako rýchlo sa dá zbohatnúť, schudobnieť sa dá ešte rýchlejšie. * Peniaze sa nesmú nahánať. Účinnejšie je vyjsť im v ústrety. (Murphyho zákony ´01)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LEHOTY A ICH PLYNUTIA V DAŇOVOM KONANÍ V tejto časti zákona SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZSDP") sa zaoberáme komentárom k nasledujúcim ustanoveniam: § 13 – Lehoty (určené pre daňový subjekt), § 30a – Lehoty na rozhodnutie a opatrenia proti nečinnosti (určené pre príslušný daňový orgán), § 45 – Zánik práva vyrubiť daň alebo rozdiel dane § 13 - LEHOTY Podľa § 13 ods. 3 ZSDP, ak nejde o lehotu ustanovenú zákonom, správca dane môže lehotu na základe žiadosti predĺžiť alebo odpustiť jej zmeškanie. To zn., že podľa tohto ustanovenia môže správca dane predĺžiť lehotu len v prípade, ak nejde o lehotu ustanovenú zákonom. Podľa odseku 4, ak správca dane nerozhodne o žiadosti o predlženie lehoty do 15 dní od jej prijatia, táto lehota sa považuje za predĺženú. Ide o zákonnú fikciu a správca dane nemusí rozhodnutie, ktorým žiadosti vyhovuje, účastníkovi daňového konania zaslať. Ak je zamietavé rozhodnutie o žiadosti o predĺženie lehoty podané pred uplynutím pôvodnej lehoty, ale doručené žiadateľovi po jej uplynutí, lehota sa podľa § 13 ods. 4 ZSDP automaticky predlžuje a pokračovanie predĺženej lehoty končí po uplynutí toľkých dní po doručení zamietavého rozhodnutia, koľko ich zostávalo do konca pôvodnej lehoty v čase podania žiadosti. Podľa odseku 5, môže správca dane z dôležitých dôvodov odpustiť zmeškanie lehoty, ak o to účastník daňového konania požiada najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy odpadli dôvody zmeškania pôvodnej lehoty, ak v tej istej lehote urobí zmeškaný úkon. Súčasne platné znenie § 13 ods. 5 tohto zákona nevymedzuje možnosť správcu dane odpustiť len zmeškanie lehoty, ktorú určí správca, ale umožňuje odpustiť aj zmeškanie lehoty ustanovenej zákonom. Podľa odseku 6, správca dane lehotu nepredĺži a ani neodpustí jej zmeškanie, ak od posledného dňa pôvodnej lehoty uplynul jeden rok. Do plynutia tejto lehoty sa nezapočítava deň, kedy došlo k skutočnosti určujúcej začiatok lehoty. Žiadosť o predĺženie lehoty daňový subjekt podáva pred uplynutím lehoty, ktorú žiada predĺžiť. Na predĺženie lehoty nie je právny nárok. Správca dane o žiadosti účastníka konania rozhoduje rozhodnutím, proti ktorému podľa odseku 7, nie je prípustný opravný prostriedok, t. j. nemožno sa odvolať. Podľa odseku 9, sa spresňuje plynutie a koniec lehoty určené podľa týždňov, mesiacov alebo rokov, a to v posledný deň tejto lehoty; ak taký deň v mesiaci nie je, končí sa lehota v posledný deň v tomto mesiaci, napr. lehota končí 28. februára a nie 29. ani 30. februára, pretože takýto deň v mesiaci február nie je. Podľa odseku 10 platí, že ak pripadne posledný deň lehoty (určenej správcom dane alebo lehoty ustanovenej zákonom) na sobotu, nedeľu alebo deň pracovného pokoja, posledným dňom lehoty je najbližší nasledujúci pracovný deň. Podľa odseku 11, je ustanovená lehota zachovaná - dodržaná, ak úkon, pre ktorý plynie lehota bol vykonaný v posledný deň, napr. podanie je podané na pošte, alebo úkon je vykonaný v posledný deň priamo u správcu dane, alebo podané elektronickým prostriedkami a podpísané zaručeným podpisom príslušnému správcovi dane. Podľa odseku 12, sa lehota považuje vždy za zachovanú, ak sa nepreukáže opak. V pripravovanom návrhu novely zákona o správe dane, ktorej účinnosť sa navrhuje od 1. 5. 2007 sa jednoznačne ustanovuje, že správca dane môže z dôležitých dôvodov na žiadosť účastníka konania odpustiť zmeškanie aj lehoty ustanovenej zákonom, ale lehotu ustanovenú zákonom o správe daní nemožno predĺžiť. Návrh novely zákona umožňuje predĺžiť len lehotu ustanovenú osobitným zákonom, napr. predlženie lehoty na podanie daňového priznania na dani z príjmov podľa § 49 ods. 2 ZDP, môže správca dane predĺžiť lehotu najviac o tri mesiace. ZHRNUTIE Lehoty podľa § 13 ZSDP sú určené pre plnenie povinností daňového subjektu, ktoré určuje správca dane (napr. v priebehu výkonu daňovej kontroly správca dane vyzve kontrolovaný daňový subjekt na predloženie účtovných dokladov podľa § 15 ods. 6 tohto zákona a vo výzve určí lehotu osem dní na ich predloženie) alebo, ktoré sú určené priamo v zákone o správe daní alebo v osobitnom predpise, napr. povinnosť registrácie podľa § 31 ods. 1 do 30 dní, ktorá začína plynúť po dni nadobudnutia právoplatnosti povolenia alebo oprávnenia podnikať. Pri určení lehoty, ktorá nie je priamo určená zákonom alebo osobitným predpisom, správca dane by sa mal riadiť zásadou primeranosti, ktorá závisí od zložitosti a naliehavosti požadovaného úkonu, z nevykonania ktorého hrozí nebezpečenstvo premlčania nadväzne na lehotu úkon vykonať, čo však nemusí byť vždy súhlasné s daňovým subjektom. Pri stanovení lehoty v rámci výkonu daňovej kontroly, aby daňový subjekt niečo vykonal, sa správca dane riadi týmto ustanovením, a to aj v prípade, ak správca dane žiada o jej predĺženie, prípadne odpustenie zmeškanej lehoty. § 30A - LEHOTY NA ROZHODNUTIE A OPATRENIA PROTI NEČINNOSTI Lehoty podľa tohto ustanovenia sú určené na rozhodnutia vo veci konať pre správcu dane v rámci daňového konania a odvolacieho orgánu vo veci konať v rámci odvolacieho konania. Úprava tohto ustanovenia s účinnosťou od 1. 1. 2006 bola vykonaná za účelom spresnenia a zjednotenia začiatku plynutia lehoty na rozhodovanie príslušného orgánu vo veci konať a to: správcovi dane začiatok 30-dňovej lehoty začína plynúť odo dňa začatia konania, odvolaciemu orgánu, ktorým je napr. DR SR Banská Bystrica začína 30-dňová lehota vo veci rozhodnúť odo dňa doručenia podania tomuto orgánu. V zložitých prípadoch je možné vo veci rozhodnúť do 60 dní, a to na základe žiadosti orgánu najbližšie nadriadenému správcovi dane s tým, že v žiadosti uvedie dôvody predĺženia tejto lehoty vo veci rozhodnúť. Podľa odseku 1, tohto ustanovenia, je správca dane povinný v jednoduchých veciach a na podklade dokladov predložených daňovým subjektom rozhodnúť ihneď a bezodkladne. Podľa odseku 2, správca dane v ostatných prípadoch, je správca dane povinný rozhodnúť do 30 dní odo dňa začatia konania (už sa nepočíta lehota od dátumu podania podnetu, zmena od 1. 1. 2006). Podľa § 20 ods. 1 cit. zákona konanie je začaté dňom, kedy podanie daňového subjektu došlo príslušnému správcovi dane, alebo dňom, kedy správca dane alebo iné osoby, ktoré na to zákon ustanovil, vykonali voči daňovému subjektu prvý úkon v daňovom konaní. Podľa § 48 ods. 3 cit. zákona ustanovenia prvej časti, t. j. aj § 20 a § 30a cit. zákona sa primerane použijú na odvolacie konanie. Podľa § 30a ods. 6 ZSDP, ustanovenia odsekov 2 až 5 sa vzťahujú aj na konanie o riadnych alebo mimoriadnych opravných prostriedkoch okrem preskúmania rozhodnutia mimo odvolacieho konania. Vzhľadom na skutočnosť, že v rámci riadnych alebo mimoriadnych opravných prostriedkov nerozhoduje len správca dane, ale napr. aj odvolací orgán, ktorým je orgán najbližšie nadriadený správcovi dane, ktorý napadnuté rozhodnutie vydal, resp. Ministerstvo financií, ustanovenia § 30a ods. 2 až 5 sa vzťahujú aj na tieto orgány. Z vyššie uvedeného vyplýva, že začiatok plynutia lehoty na rozhodnutie je potrebné posudzovať podľa toho, kedy podanie došlo prvostupňovému orgánu. Ak prvostupňový orgán sám vo veci nerozhodne, aj v takomto prípade platí, že začiatkom plynutia lehoty je deň, kedy podanie došlo prvostupňovému orgánu. Znenie odseku 7, určuje lehotu na ukončenie daňovej kontroly, ktorá sa počíta v dĺžke šesť mesiacov od jej začatia. Túto lehotu je možné v zložitých prípadoch aj predĺžiť. Predĺžiť lehotu môže len najbližšie nadriadený orgán, ale najviac o šesť mesiacov, na základe žiadosti o jej predĺženie a s uvedením dôvodov, prečo sa žiada o predĺženie lehoty na ukončenie daňovej kontroly. Ak sa daňová kontrola vykonáva u zahraničných závislých osôb, ktoré základ dane vyčísľujú podľa § 17 ZDP, možno túto (základnú) lehotu predĺžiť najviac o dvanásť mesiacov, a teda spolu daňová kontrola bude trvať 18 mesiacov. Podľa odseku 8, je správca dane povinný oznámiť kontrolovanému daňovému subjektu, že výkon daňovej kontroly sa predlžuje o dobu, ktorú odsúhlasil nadriadený orgán. § 45 - ZÁNIK PRÁVA VYRUBIŤ DAŇ ALEBO ROZDIEL DANE Toto ustanovenie hovorí o zákonom ustanovenej lehote správcu dane na vyrubenie dane, alebo rozdielu dane a o dôvodoch, kedy sa táto lehota pre správcu dane vyrubiť daň, alebo rozdiel dane predlžuje, a kedy právo správcu dane, na vyrubenie dane alebo rozdielu dane už zaniklo, t. j. kedy došlo k preklúzii tejto ustanovenej lehoty, a k zániku práva daň alebo rozdiel dane vyrubiť. Podľa odseku 1, správca dane už nemôže daň, rozdiel dane, alebo priznať nárok na vrátenie nadmerného odpočtu, alebo vrátenie dane (spotrebné dane) v prípade, ak uplynulo päť rokov od konca roka, v ktorom vznikla povinnosť podať daňové priznanie alebo hlásenie, alebo v ktorom bol daňový subjekt povinný zaplatiť daň aj bez povinnosti daňové priznanie, alebo hlásenie podať, alebo v ktorom daňovému subjektu vznikol nárok na vrátenie nadmerného odpočtu, alebo nárok na vrátenie dane. Podľa odseku 2 tohto ustanovenia, môže dôjsť aj k predĺženiu tejto prekluzívnej lehoty o ďalších päť rokov, ale len v prípade, ak bol vykonaný úkon smerujúci na vyrubenie dane. Táto ďalšia päťročná lehota začína plynúť opäť od konca roka, v ktorom bol daňový subjekt o tomto úkone vyrozumený. Novelou zákona o správe daní č. 219/1999 Z. z. s účinnosťou od 1. 9. 1999, bola predĺžená prekluzívna lehota na vyrubenie dane z troch rokov na päť rokov a bol zároveň definovaný úkon na predĺženie prekluzívnej lehoty. Úkonom smerujúcim na vyrubenie dane je podľa § 15 ods. 13 tohto zákona, prerokovanie protokolu s kontrolovaným daňovým subjektom, alebo jeho zástupcom, alebo spísanie zápisnice o dohode o výške dane podľa § 29 ods. 5 tohto zákona a protokol o určení dane podľa pomôcok podľa § 29 ods. 6 tohto zákona. Podľa odseku 2 je možné vyrubiť daň najneskôr do desiatich rokov od konca roka, v ktorom vznikla povinnosť podať daňové priznanie, alebo hlásenie, alebo v ktorom bol daňový subjekt povinný daň zaplatiť bez povinnosti podať daňové priznanie, alebo hlásenie, alebo v ktorom mu vznikol nárok na vrátenie nadmerného odpočtu, alebo nárok na vrátenie dane. Plynutie päťročnej prekluzívnej lehoty sa nevzťahuje na prípady, pri ktorých sa uplatňujú medzinárodné zmluvy v oblastí daní, ktorými je SR viazaná nadväzne na znenie odseku 3 tohto ustanovenia. V týchto prípadoch podľa odseku 3, možno daňovému subjektu vyrubiť daň najneskôr do desiatich rokov od skončenia zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla povinnosť podať daňové priznanie alebo hlásenie, alebo v ktorom daňovému subjektu vznikol nárok na vrátenie nadmerného odpočtu, alebo vrátenie dane. Ak je podľa § 25a ods. 5 ZSDP konanie prerušené, lehoty podľa tohto zákona neplynú, t. j. Uvedené sa vzťahuje aj na plynutie prekluzívnej lehoty zániku práva vyrubiť daň. Tiež je potrebné uviesť, že prekluzívna päťročná lehota podľa tohto ustanovenia sa nevzťahuje na vyrubenie sankcie za porušenie daňových povinností. Podľa § 35b ods. 9 ZSDP, sankčný úrok nemožno vyrubiť, ak uplynulo 5 rokov od konca roka, v ktorom došlo k porušeniu tohto zákona alebo osobitného zákona. Podľa § 45 ZSDP môže správca dane vykonať daňovú kontrolu, alebo opakovanú kontrolu aj po uplynutí päťročnej lehoty na vyrubenie dane, avšak túto vyrubiť už nemôže, pretože zanikol právny nárok správcu dane na takýto úkon, teda na jej vyrubenie. Rovnaký je aj postup pri úprave daňovej straty za príslušné zdaňovacie obdobie. Ak dôjde daňovou kontrolou k jej zmene, správca dane tento rozdiel vyrubí rozhodnutím, ktorým výšku daňovej straty vykázanú v daňovom priznaní správca dane rozhodnutím zvýši alebo zníži. Rovnaký postup sa vzťahuje aj na vrátenie daňového preplatku podľa § 63 ZSDP, t. j. daňový preplatok nemožno vrátiť, ak žiadosť o jeho vrátenie bola podaná po zániku práva vyrubiť daň alebo rozdiel dane. (JUDr. Janka Chorvátová - DUO 1/2007 )
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NOVÉ ZO ZBIERKY ZÁKONOV SLOVENSKEJ REPUBLIKY ČIASTKA 28 UVEREJNENÁ 19.1.2007 39. Zákon o veterinárnej starostlivosti ČIASTKA 29 UVEREJNENÁ 19.1.2007 40. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o prijatí zmien a doplnkov k Poriadku pre medzinárodnú železničnú prepravu nebezpečného tovaru (RID) – dodatok C k Dohovoru o medzinárodnej železničnej preprave (COTIF) prijatému v Berne 9. mája 1980 v znení Protokolu 1999 o zmene Dohovoru o medzinárodnej železničnej preprave (COTIF) z 9. mája 198 41. Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o uverejňovaní informácií bankami a pobočkami zahraničných bánk 42. Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o predkladaní výkazov, hlásení a iných správ bankami, pobočkami zahraničných bánk, obchodníkmi s cennými papiermi a pobočkami zahraničných obchodníkov s cennými papiermi na účely vykonávania dohľadu a na štatistické účely ČIASTKA 30 UVEREJNENÁ 20.1.2007 43. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov a zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov ČIASTKA 31 UVEREJNENÁ 24.1.2007 44. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o podpísaní Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Tuniskej republiky o leteckých dopravných službách ČIASTKA 32 UVEREJNENÁ 25.1.2007 45. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o podpísaní Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Francúzskej republiky o výmenách mladých odborných pracovníkov ČIASTKA 33 UVEREJNENÁ 27.1.2007 46. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o podpísaní Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a Švajčiarskou federálnou radou o readmisii osôb s neoprávneným pobytom 111 kB 47. Oznámenie Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa v roku 2007 ustanovuje hodnota služobnej rovnošaty a jej súčastí pre príslušníkov Zboru väzenskej a justičnej stráže ČIASTKA 34 UVEREJNENÁ 1.2.2007 48. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie množiteľského materiálu ovocných drevín a ovocných drevín určených na výrobu ovocia na trh 181 kB 49. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie množiteľského materiálu viniča na trh ČIASTKA 35 UVEREJNENÁ 1.2.2007 50. Nariadenie vlády Slovenskej republiky o registrácii odrôd pestovaných rastlín 171 kB 51. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie osiva olejnín a priadnych rastlín na trh ČIASTKA 36 UVEREJNENÁ 1.2.2007 52. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie osiva krmovín na trh 273 kB 53. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie osiva repy na trh ČIASTKA 37 UVEREJNENÁ 1.2.2007 54. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie sadiva a sadeníc zelenín na trh 123 kB 55. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie sadiva zemiakov na trh 115 kB 56. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie množiteľského materiálu okrasných rastlín na trh ČIASTKA 38 UVEREJNENÁ 1.2.2007 57. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie osiva obilnín na trh 156 kB 58. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie osiva zelenín na trh (Zdroj: Zbierka zákonov SR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KURZY NBS
(Zdroj: Národná banka Slovenska)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Február 2007 8. 2. - štvrtok
pred zrušením stálej prevádzkarne oznámiť túto skutočnosť správcovi dane
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OSOBNOSŤ NA PRACOVISKU - AKO SA STAŤ ÚSPEŠNÝM MANAŽÉROM Každá doba si cení niečo iné - v praveku bolo najviac cenené know-how na pascu na mamuta, v starovekom Ríme zas návod na to, ako čo najrýchlejšie dostať susedovu ženu do parného kúpeľa, v stredoveku mal najväčšiu cenu návod na výrobu kameňa mudrcov, no a dnes to je návod, ako byť úspešným. Vzorec úspechu v živote by sa dal vyjadriť nasledujúcim spôsobom: úspech = nápad + schopnosť obetovať čas aj rodinu + schopnosť presadiť myšlienku Aby sa človek stal úspešným manažérom, musí sa stať majstrom troch umení: umenia riadiť (seba i iných), umenia "olejovať", olejovať, a umenia nenechať sa dobehnúť. Prečo práve tieto tri umenia? Po prvé preto, že pokúšať sa o úspech a neriadiť je to isté, ako mať auto a automapu, ale nemať predstavu o tom, kam sa vlastne chceme dostať. Po druhé preto, že v živote ešte stále platí "kto maže ten ide", pričom mazivom zďaleka nie sú len peniaze. A po tretie preto, že naivita je dnes smrteľným hriechom. Ako riadiť Začneme tým, čo každý vidí, ale nie vždy si uvedomuje: riadiť sa dá len to, čo sa ešte nestalo. To, čo sa už stalo sa dá len oplakávať. Preto umenie riadiť je zároveň umením predvídať. A o tomto budú nasledujúce odstavce. Najväčším bohatstvom manažéra je jeho čas. Preto treba vedieť s ním rozumne hospodáriť. Na obrázku č.1 sú aktivity manažéra rozdelené do štyroch štvorcov podľa toho, nakoľko sú dôležité a urgentné.
Obr. 1. Rozdelenie času manažéra V prvom štvorci sú činnosti, ktoré sú urgentné, ale málo dôležité. Takouto činnosťou je napríklad vybavovanie telefonátov v priebehu dôležitej porady. Telefón tým, že vytrvalo vyzváňa, je vnímaný ako čosi urgentné. Väčšinou sa však ukáže, že obsah telefonátu vôbec nie je taký dôležitý ako obsah práve prebiehajúceho jednania. Obdobným zlodejom času sú vlastní zamestnanci, ktorí z pohodlnosti a alibizmu chodia neobjednaní za vami a nechávajú si odobriť každú maličkosť. Jedinou účinnou obranou voči strácaniu času vykonávaním činností z prvého štvorca je nájsť si asistentku, ktorá bude fungovať ako filter v kávovare – prepustí ďalej len to, čo naozaj potrebujete.V druhom štvorci surgentné a dôležité činnosti. Asi si poviete "to je to, čomu sa treba venovať". Áno aj nie. V tomto štvorci totiž fungujete ako hasič, ktorý sa snaží zachrániť veci vtedy, keď už horí. Príkladom je zháňanie súčiastky, bez ktorej sa nedá skompletizovať výrobok, ktorý máte zajtra montovať u zákazníka. Iným príkladom je zháňanie svadobnej kytice päť minút pred sobášom. Čím viac času strávite v tomto štvorci, tým menšia je vaša schopnosť riadiť. Tretí štvorec obsahuje činnosti, ktoré sú neurgentné a nedôležité. Predstavujú vlastne útek pred zodpovednosťou. Namiesto toho, aby sme sa zaoberali podstatnými problémami, vyberáme tapetu do kancelárie, zostavujeme jedálny lístok na firemný večierok, denne osobne kontrolujeme dochádzku do práce a pod. Tí, ktorí väčšinu času stratia v tomto štvorci obyčajne nestíhajú dôležité veci. Konečne štvrtý štvorec je ten, v ktorom by dobrý manažér mal stráviť väčšinu svojho času. Ide o riešenie vecí dôležitých, ale neurgentných, t.j. takých, ktoré súvisia s budúcnosťou. Keďže máme relatívne dosť času, môžeme si všetko dobre premyslieť a prepočítať, prípadne zostaviť scenáre možného vývoja a tak sa kvalifikovane rozhodnúť. Rada na záver: Riaďte udalosti, lebo ináč budete riadení udalosťami. Ako olejovať Skúsenosti ukazujú, že peniaze nie sú vždy účinnou motiváciou a navyše sú drahé. Naproti tomu pochvala je čosi, čomu prakticky nikto neodolá a po čom každý viac alebo menej skryto túži. Jednoducho, ak chceme ísť rýchlejšie dopredu, musíme olejovať. Vo firme, doma, aj sami seba. Ako olejovať vo firme Ľudia potrebujú uznanie. Ak vieme kvetnatými slovami oceniť úsilie pracovníka rečniac na jeho pohrebe, prečo by sme to nemohli urobiť aj za jeho života? Nič nás to nestojí a výsledok je obyčajne obdivuhodný. Ide však o niečo viac, ako o pár pochvalných slov. Ide o celkový postoj k pracovníkovi. Tu sú niektoré zásady, ktoré je dobré dodržiavať ak chcete, aby vaši podriadení boli správne "olejovaní":
Doma, podobne ako vo firme platí, že pochvale sa nikto neubráni. Preto namiesto škrípania zubami nad tým, koľko stál nový norkový kožuch vašej manželky, prípadne jej nové šaty, účes, atď. radšej pochváľte, aká je v ňom žiadúca a ako sviežo vyzerá. Nebude vás to stáť už o nič viac a získate si vďačnosť osoby, ktorá vás môže doviesť do raja, ale rovnako môže váš život zmeniť na očistec. V dnešnom uponáhľanom svete by rodina mala byť prístavom, kde sa dá schovať pred všetkými búrkami. Aby však rodina bola rodinou treba, aby ste jej venovali svoj čas. Ak to už nejde ináč aspoň cez víkendy a dovolenky. Snažte sa vymyslieť vždy niečo, čo rodinu vytrhne zo zabehaného stereotypu: prechádzku, výlet, obed v reštaurácii, alebo, nedajbože, aj návštevu galérie. Ako olejovať sám seba Sebavedomie je faktor, ktorý často rozhoduje o úspechu alebo neúspechu. Zopár jednotlivcov sa už so sebavedomím narodilo, avšak väčšina z nás by si sebavedomie mala plánovito pestovať. Pre obyčajného smrteľníka je najlepším povzbudením sebavedomia splnenie určitého sna. Manažér musí ísť ďalej – nemôže čakať na splnenie sna, ale vedome sa snažiť o postupné približovanie sa k nemu prostredníctvom vytyčovania a dosahovania partikulárnych cieľov. Pri ich vytyčovaní by si manažér mal neustále klásť otázky typu:
Pri akýchkoľvek ťažkostiach nemá zmysel hrať sa na mŕtveho chrobáka a čakať, ako sa situácia vyvinie. Naopak, treba začať hrať o čas, pretože ak získame čas, získame aj možnosť zvrátiť situáciu v náš prospech. Nakoniec si pripomeňme starú životnú pravdu: Zvíťazíte, ak sa budete venovať problémom a hľadať riešenia. Naopak, určite prehráte, ak sa budete venovať riešeniam a hľadať v nich problémy. (Ing. Milan Konvit - DÚVaP 2/2006)
Pokračovaniu tejto témy sa budeme venovať v nasledujúcom čísle em@ilových novín 3/2007, kde si priblížime: Ako sa nedať dobehnúť a určite nám padne dobre, keď si pripomenieme dobré rady nad zlato.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VYŠLO Poradca - formát A5 Mesačník nielen pre podnikateľov č. 5-6/2007
Mesačník prináša metodický rozbor najčastejšie sa vyskytujúcich problémov podnikateľskej praxe z pohľadu daní, účtovníctva a pracovného práva. Jednotlivé špecifické problémy sú spracované prostredníctvom názorných prípadov. č. 2/2007
Odborný dvojfarebný časopis pre daňovú, účtovnú a mzdovú prax. Články sú doplnené o citácie zákonov vo farebnom poli. č. 2/2007
Dvojmesačník určený podnikateľom, živnostníkom, mzdovým účtovníkom, audítorom, daňovým poradcom, účtovníkom, ekonómom, študentom. Rieši problémy z oblastí daní, účtovníctva, ekonomiky, miezd, práva, personalistiky. Každé číslo obsahuje okrem iných rubrík aj "horúcu tému", ktorá je v danom období pre čitateľov najaktuálnejšia, abecedný index hesiel a zoznam vydaných publikácií k danej téme alebo kapitole. č. 1/2007
!!! NOVINKA !!! Práca a mzdy bez chýb, pokút a penále – formát A4, 92 s. Nový mesačník, je určený personalistom, mzdovým účtovníkom, audítorom, odborníkom v oblasti práce a miezd, ale aj študentom a všetkým, ktorých táto problematika zaujíma. Je tlačený dvojfarebne. Vo farebných poliach pri jednotlivých príspevkoch uvádzame citácie zákonov a dôležité poznámky autorov. č. 2/2007
!!! NOVINKA !!! Verejná správa – formát A5, 96 s. mesačník Odborný dvojfarebný mesačník pre školy, úrady, obce, kultúru, zdravotníctvo, rozpočtové, príspevkové, neziskové organizácie. Články sú doplnené o citácie zákonov vo farebnom poli, autori sú renomovaní odborníci. 2/2007
!!! NOVINKA !!! Edícia veselo i vážne MURPHYHO ZBIERKA ZÁKONOV A6 (156 s.) Človek, ako sa aj na korunu tvorstva patrí, má viacero vlastností, ktoré ostatným tvorom chýbajú. Napríklad sa vie vyhovárať, ak niečo pobabre. Vyhovárať sa dá prakticky na všetko – na počasie, vládu, boha, prírodu i osud. Vyhovárať sa na niečo tak človeku vzdialené ako je vláda alebo boh je síce pohodlné, ale, keďže to robí každý, málo originálne. Oveľa lepšie, je vyhovárať sa na zákon: " Ja nič, ja muzikant, na vine je zákon." O zákonoch, sú všeobecne známe dve veci: že sú hlúpe a že za ich nerešpektovanie, ak človeku na to prídu, je basa. !!! NOVINKA !!! Zborníky - ZÁKONY 2007 Zákony I
Zákony II
Zákony III
Zákony I V
Zákony V
Zákony VI
MONOTÉMATIKA Vzory zmlúv, žalôb a podaní - formát A5 V publikácii je obsiahnutý čo najširší okruh vzťahov, do ktorých vstupujú občania v každodennej praxi. Nájdete v nej nielen tradičné vzory a podania podľa Občianskeho a Obchodného zákonníka a Zákonníka práce, ale aj vzory podaní a rozhodnutí podľa stavebného zákon, daňových zákonov a rozhodnutia orgánov štátnej správy. Edícia Zák§ny do vrecka - formát A6 Úplné znenia zákonov určených pre mladých i starších
PRIPRAVUJEME Poradca č. 7/2007 (vyjde začiatkom marca 2007)
Daň z príjmov – novela
Daňové výdavky A-Z 2007 (vyjde v II/2007) – formát A5 Uplatňovanie daňových výdavkov je neustále predmetom diskusií nielen v radoch odborníkov, ale najmä samotných podnikateľov, a to najmä z dôvodu ich vplyvu na určenie základu dane. V tejto publikácii sú daňové výdavky spracované formou výkladového slovníka s odkazom na súvisiace právne predpisy.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnenie objednávky
Ceny sú uvedené bez DPH a distribučných nákladov, pokiaľ nie je priamo pri cene uvedené inak.
Všetky uvedené publikácie si môžete objednať aj telefonicky, faxom alebo na našich www stránkach (pozri rubriku kontakty).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieto emailové noviny Vám boli doručené výhradne na základe žiadosti o zasielanie emailových novín. V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadali(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na vašu adresu, zašlite prosím správu s predmetom NEPOSIELAŤ na adresu noviny@i-poradca.sk. Následne budete vyradený(á) z databázy príjemcov emailových novín.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradca s.r.o., 2002 - 2007 |