P O R A D C A
e-m@ilové noviny č. 18/2006 18. 12. 2006
|
Vážení čitatelia! Prichádzame k Vám z predposlednými novinami v tomto roku. Dočítate sa v nich okrem iného aký dopad má zvýšenie minimálnej mzdy na daňový bonus v rubrike Téma novín. Taktiež vám prinášame informácie, za akých podmienok je možné si uplatniť daňový bonus a akým spôsobom sa preukazuje nárok na daňový bonus. Rubrika Začíname podnikať nadväzuje na príspevok z predchádzajúceho čísla em@ilových novín, aké riziká vás pri využívaní outsourcingu môžu stretnúť. Rozoberá tri základné fázy outsourcingu a dočítate sa aj o význame a nástrahách outsourcingu. Ak ste si prečítali článok Čas náš každodenný v rubrike Praktická komunikácia v em@ilových novinách č. 17/2006, určite netrpezlivo čakáte na vyhodnotenie testu. Okrem toho sa dozviete užitočné fakty o tom ako a kedy je nevyhnutné zvolávať porady. Napriek pracovnému zhonu vám želáme aby ste vianočné sviatky prežili v pokoji, harmónii, radosti, šťastí a najmä bez stresu. Bc. Andrea Talpašová
zodpovedná redaktorka poradca@i-poradca.sk V tomto čísle nájdete:
|
|||||||||||||||
Daňový bonus predstavuje formu daňového zvýhodnenia ekonomicky aktívnych rodičov nezaopatrených detí. Týmto inštitútom bola od 1. januára 2004 nahradená nezdaniteľná časť základu dane na dieťa podľa zákona č. 366/1999 Z. z. o daniach z príjmov v znení n. p. 1. PRÁVNA ÚPRAVA Daňový bonus upravuje § 33 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení n. p. (ďalej len "ZDP"). Je to suma odpočítavaná za určených podmienok od výslednej dane (resp. preddavku na daň z príjmov zo závislej činnosti) na každé nezaopatrené dieťa žijúce v domácnosti s daňovníkom. Od 1. januára 2004 do konca augusta 2005 daňový bonus činil 400 Sk mesačne, od septembra do decembra uvedeného roku 450 Sk mesačne a od 1. januára 2006 bol zvýšený na 540 Sk mesačne. Od roku 2007 sa daňový bonus bude zvyšovať rovnakým koeficientom a za rovnaké kalendárne mesiace zdaňovacieho obdobia ako suma životného minima (§ 52 ods. 48 ZDP). Dodajme však, že od 1. januára 2006 bolo zároveň zrušené zvýhodnenie rodičov nezaopatrených detí pri platení poistného na starobné dôchodkové poistenie - § 131 ods. 2 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení n. p. Novelami ZDP boli viackrát zmenené aj podmienky, za ktorých si daňový bonus možno uplatniť. Nepriamo túto problematiku však ovplyvňujú aj ďalšie právne normy. V tomto príspevku sa budeme venovať najmä aktuálnej zmene spôsobenej zvýšením minimálnej mzdy zo 6 900 Sk na 7 600 Sk. 2. PODMIENKY, ZA KTORÝCH JE MOŽNÉ SI UPLATNIŤ DAŇOVÝ BONUS Uvedené podmienky sa týkajú
Podmienky týkajúce sa príjmov daňovníka Nárok na daňový bonus má len daňovník, ktorý o. i. dosahuje zdaniteľné príjmy
Do úvahy sa berú len príjmy
Výpočet: 6 900 × 9 = 62 100 Sk 7 600 × 3 = 22 800 Sk 62 100 + 22 800 = 84 900 Sk 84 900 : 12 = 7 075 Sk (daňovník musí mať mesačnú mzdu aspoň v tejto výške) Daňovník s príjmami podľa § 6 musí splniť podmienku celoročného zdaniteľného príjmu aspoň vo výške 42 450 Sk, pričom nemôže mať stratu.
K podmienke vyživovania nezaopatreného dieťaťa Podľa § 33 ods. 1 a 2 ZDP daňovník (spĺňajúci podmienky týkajúce sa príjmov rozobraté v predchádzajúcom bode) si môže uplatniť daňový bonus na každé vyživované dieťa, považované za nezaopatrené podľa zákona o prídavku na dieťa, žijúce v domácnosti s ním (prechodný pobyt dieťaťa mimo domácnosti nemá na tento nárok vplyv), a to dieťa
3. SPÔSOB PREUKÁZANIA NÁROKU NA DAŇOVÝ BONUS Dokladom o oprávnenosti nároku na priznanie daňového bonusu je rodný list (resp. starý občiansky preukaz, ak je v ňom narodenie dieťaťa uvedené). V prípade detí po skončení povinnej školskej dochádzky ako ďalší doklad nevyhnutne potrebný sa v § 37 ZDP uvádza
Potvrdenia uvedené v § 37 ods. 2 písm. b) ZDP o tom, že dieťa považované za vyživované sa nemôže sústavne pripravovať na budúce povolanie štúdiom alebo vykonávať zárobkovú činnosť pre chorobu alebo úraz, resp. potvrdenie o poberaní prídavku na dieťa, nadväzujú na dikciu § 3 ods. 1 písm. b) zákona o prídavku na dieťa. Nárok na daňový bonus musia preukázať aj daňovníci, ktorí podávajú daňové priznanie (už v čase predloženia priznania, nie až pri daňovej kontrole). Výnimkou je len situácia, ak im plynuli aj príjmy zo závislej činnosti a daňový bonus im zamestnávateľ v priebehu roka vyplatil po overení splnenia podmienok v plnej výške, na ktorú im vznikol nárok. (Ing. Valéria Jarinkovičová - Poradca 3/2007 )
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DOUPLATNENIE DAŇOVÉHO BONUSU Pani Veselá je rozvedená. Podniká v malom rozsahu, do konca júna 2006 mala aj príjmy zo závislej činnosti. U zamestnávateľa si uplatňovala nárok na daňový bonus na svoje tri nezaopatrené deti. V prvých šiestich mesiacoch roku 2006 mala zo závislej činnosti zdaniteľné príjmy po 7 000 Sk mesačne. Zamestnávateľ jej priznal daňový bonus na deti za uvedené mesiace (540 × 3 × 6). Potom príjmy zo závislej činnosti prestala dosahovať. Ichcelkový úhrn činí 42 000 Sk (menej než "požadovaných" 42 450 Sk). Ak z príjmov z podnikania (§ 6) vykáže za rok 2006 základ dane, v súlade s § 33 ods. 9 ZDP bude mať možnosť daňový bonus si douplatňovať do plnej celoročnej výšky v daňovom priznaní. UPLATNENIE DAŇOVÉHO BONUSU U ZAMESTNAVATEĽA ZAMESTNANCOM PODNIKAJÚCIM POPRI ZAMESTNANÍ Pani Tichá, matka štyroch nezaopatrených detí, podniká v malom rozsahu popri zamestnaní. U zamestnávateľa si uplatňuje daňový bonus na deti. Zo závislej činnosti má zdaniteľné príjmy 18 600 Sk mesačne, takže zamestnávateľ jej oprávnene daňový bonus každý mesiac priznáva. Podmienku celoročnej výšky príjmov z § 5 v roku 2006 už splnila. Aj keby z podnikania dosiahla minimálne príjmy, resp. vykázala by stratu, má nárok na celoročnú sumu daňového bonusu. Daňovníkovi podnikajúcemu popri zamestnaní stačí splniť podmienku týkajúcu sa výšky príjmov z § 5 alebo podmienky týkajúce sa príjmov a základu dane z § 6. Ako už bolo uvedené, daňovník s príjmami podľa § 6 musí splniť podmienku celoročného zdaniteľného príjmu aspoň vo výške 42 450 Sk, pričom nemôže mať stratu. UPLATNENIE DAŇOVÉHO BONUSU NA NEZAOPATRENÉ DIEŤA ( matka - živnostníčka, otec - poberateľ vysluhového dôchodku ) Pani Vysoká podniká ako živnostníčka, jej manžel poberá výsluhový dôchodok. Príjmy pani Vysokej presiahli požadovanú celoročnú "hranicu" už vo februári 2006. Ak by však za rok 2006 vykázala z § 6 stratu, v daňovom priznaní by si nemohla oprávnene uplatniť daňový bonus na nezaopatrené dieťa. Táto možnosť sa nevzťahuje ani na jej manžela, keďže výsluhový dôchodok nepatrí k zdaniteľným príjmom, ale je od dane oslobodený. Otázky vypracovala:
(Ing. Valéria Jarinkovičová - Poradca 3/2007)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Pri rokovaní šéf firmy musí rokovať zas len so šéfom firmy. Ak pripustíte aby sa medzi vás vklinili rôzni sprostredkovatelia a zástupcovia, nikdy nedohodnete nič rozumné. * Počítajte s tým, že vačšina vaších partnerov prestane dodržiavať svoje ústne dané záväzky v momente, keď sa vám prestane dariť. * Podplácanie je umenie. Tento svet určite nie je plný nepodplatiteľných anjelov. Aj podplácať treba vedieť. Kto sa v tom nevyzná nech to radšej neskúša. *Pozrite, s kým máte tú česť pri uzatváraní obchodu. O pištolníkoch a mŕtvolách na dne rieky sa dobre číta, ale nie je dobre zažiť to na vlastnej koži. ( Zrnká múdrostí )
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OUTSOURCING - POZITÍVA A NEGATÍVA Využívanie outsourcingu ako metódy či nástroja riadenia nie je žiadnou novinkou. Prevádzkuje sa od sedemdesiatych rokov minulého storočia. V posledných rokoch je čoraz viac v centre záujmu širokej podnikateľskej verejnosti aj u nás. Stáva sa strategickým nástrojom a zdrojom konkurenčnej výhody pre podniky. Pokračovanie príspevku Outsourcing - pozitíva a negatíva. Em@ilove noviny 17/2006. Riziká outsourcingu
Outsourcingová zmluva by mala byť kvalitná a vyvážená. Kvalitná v tom zmysle, aby obsahovala všetko podstatné, čo je potrebné v zmluve riešiť, aby sa na nič nezabudlo a vyvážená v tom zmysle, aby bola výhodná pre obidve strany a aby ju tieto strany tak aj vnímali. Ak sa vzťahy medzi partnermi v zmluve nevyvážia, bude to mať dopad na to, že to nebude dlhšiu dobu fungovať. Tri základné fázy outsourcingu
Najvhodnejšia forma outsourcingovej zmluvy Obchodný zákonník ju bližšie pre túto oblasť nešpecifikuje, a tak to môže byť jedna z používaných zmlúv napr. zmluva o dielo, nájomná zmluva či mandátna zmluva. Za najvýhodnejšiu formu zmluvy však pre outsourcing je možné považovať zmluvu nepomenovanú, t.j. takú, ktorá v sebe nesie náležitosti napr. zmluvy o dielo, nájomnej zmluvy, či mandátnej alebo príkaznej zmluvy. Ako je už vyššie spomenuté, často sa používa celý rad sústavy zmlúv. Obsah zmluvy o outsourcingu by mal zahŕňať základné a najdôležitejšie ustanovenie outsourcingovej zmluvy, a to presnú špecifikáciu premetu zmluvy, teda dostatočne podrobný popis činnosti alebo služby, ktorá bude v rámci outsourcingu vykonávaná. Čím presnejšie je predmet špecifikovaný, tým menej bude sporov. Cena je významnou súčasťou zmluvy. Mala by zodpovedať popisu predmetu zmlúv. Ak je napr. dohodnutá pevná cena, musí byť v zmluve presný výpočet plnenia. Každá cena má svoje daňové dôsledky a na to si treba dať pozor. Je účelné dať do zmluvy inflačnú a menovú ochranu a zmluvné ošetrenie rizík. Zvláštnu pozornosť je potrebné venovať v zmluve ochrane osobných údajov v súlade so zákonom. Zodpovednosť za škody je ďalšou dôležitou súčasťou zmluvy. Vyplatí sa tiež zmluvne ošetriť všetky podstatné riziká. Začatie i ukončenie činnosti, t.j. vzájomné vyrovnanie a spôsob a termín začatia a ukončenia. Zo všeobecnej definície outsourcingu vyplýva jeden dôsledok, ktorý má vplyv na spôsob, akým vzniká. Je to existencia dvoch partnerov, zákazníka a outsourcera, ktorí majú medzi sebou obchodno právny vzťah. Na jednej strane je zákazník, ktorý vyžaduje dodržiavanie termínov, kvalitne odvedenú prácu a predovšetkým zlacnené vykonávanie činností. Outsourcer - to je ten, ktorý má pre firmu vyčlenené činnosti zabezpečovať
Úspešnosť procesu outsourcingu je daná i dobre pripraveným outsourcingovým projektom, ktorý má niekoľko fáz:
prekročil už hranice jednotlivých štátov a dalo by sa povedať, že ide ruka v ruke s globalizáciou. Niektoré známe osobnosti ho definujú ako: "... jednu z najväčších zmien v štruktúre organizácii a priemyselných odvetví v uplynulom storočí" (James Brian Quinn - Dartmouth College). Podobne Harvard Business Review zaradil outsourcing na zoznam najlepších a najvýznamnejších podnikateľských myšlienok za posledných 100 rokov, Outsourcing Research Concil proklamuje, že typický manažér bude vynakladať jednu tretinu svojho rozpočtu práve na aktivity zabezpečované pomocou outsourcingu. Čo sa týka medzinárodného outsourcingu, ten umožňuje podnikom využívať i relatívne malé rozdiely v nákladoch a presúvať svoje výrobné podniky do tých krajín, v ktorých potrebné výrobné faktory, ako sú práca a kapitál, sú využívané za najlepších podmienok. Dôležitým rozhodovacím kritériom pre optimálne umiestnenie výroby sú medzinárodné rozdiely v cenách výrobných faktorov (najmä v mzdách). Rozdiely v mzdách sú podstatným, nie však jediným rozhodovacím kritériom pre medzinárodný outsourcing. Dôležitú úlohu hrajú aj národné daňové systémy a kvalita lokálnej infraštruktúry. Rozdielny vývoj medzinárodného outsourcingu na priemyselnej úrovni je možné tiež sčasti objasniť i prevažujúcou konkurenčnou situáciou - vyššia koncentrácia trhu vedie k silnejšiemu medzinárodnému outsourcingu. Nástrahy outsourcingu
Prekonanie nesprávne riadených operácií, nájdenie a nasledovanie riadneho prístupu k outsourcingu a monitorovanie vývoja trhu je záležitosťou implementácie a realizácie zvoleného riešenia. Riadenie ľudských zdrojov Medzi najčastejšie celosvetovo využívané služby outsourcingu patrí riadenie ľudských zdrojov, riadenie vzťahov so zákazníkmi, riadenie vzťahov s dodávateľmi, právne zastúpenie, vedenie účtovníctva, daňové a finančné poradenstvo a oblasť informačných technológií, prevádzka podnikových aplikácií a podnikových procesov (BPO). Oblasť BPO sa v čoraz väčšej miere začína zameriavať na digitalizáciu dokumentov, resp. na outsourcing tlačových služieb. Nové trendy v oblasti služieb a outsourcingu
(Ing. Darina Chlebíková, PhD Ing. Janka Mráziková - DUO 11/2006 )
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NOVÉ ZO ZBIERKY ZÁKONOV SLOVENSKEJ REPUBLIKY ČIASTKA 231 UVEREJNENÁ 28.11.2006 608. Vyhláška Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o rozsahu a postupe pri poskytovaní informácií o minimálnom množstve pohonných látok vyrobených z obnoviteľných zdrojov v motorových benzínoch a motorovej nafte uvádzaných na trh Slovenskej republiky 609. Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 122/1994 Z. z. o výške odmeny, o spôsobe úhrady a výplaty odmeny a náhrad členom volebných komisií v znení vyhlášky č. 372/1998 Z. z. Redakčné oznámenie o oprave chyby v nariadení vlády Slovenskej republiky č. 336/2006 Z. z. ČIASTKA 232 UVEREJNENÁ 28.11.2006 610. Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o predkladaní výkazov, hlásení a iných správ poisťovacieho konsolidovaného celku alebo poisťovacieho subkonsolidovaného celku, finančného konsolidovaného celku alebo finančného subkonsolidovaného celku a zmiešaného konsolidovaného celku alebo zmiešaného subkonsolidovaného celku Redakčné oznámenie o oprave chyby v nariadení vlády Slovenskej republiky č. 583/2006 Z. z. ČIASTKA 233 UVEREJNENÁ 30.11.2006 611. Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o hasičských jednotkách 612. Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky z 19. apríla 2004 č. O-2/2004, ktorým sa ustanovuje sadzobník úhrad za právo používať frekvencie 613. Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa dopĺňa opatrenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky z 19. apríla 2004 č. O-3/2004, ktorým sa ustanovuje sadzobník úhrad za používanie čísel ČIASTKA 234 UVEREJNENÁ 30.11.2006 614. Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky o osvedčení o evidencii a technickom osvedčení vozidla ČIASTKA 235 UVEREJNENÁ 30.11.2006 615. Nález Ústavného súdu Slovenskej republiky z 18. októbra 2006 vo veci vyslovenia nesúladu ustanovenia čl. I § 49 ods. 1 prvej vety zákona č. 36/2005 Z. z. o rodine a o zmene a doplnení niektorých zákonov s čl. 41 ods. 4 druhou vetou Ústavy Slovenskej republiky, s čl. 32 ods. 4 druhou vetou Listiny základných práv a slobôd a s čl. 9 prvým bodom prvou vetou Dohovoru o právach dieťaťa 616. Uznesenie Ústavného súdu Slovenskej republiky z 18. októbra 2006 vo veci pozastavenia účinnosti § 2 ods. 7, 8, 9 a § 2a ods. 6 a 7 zákona Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov ČIASTKA 236 UVEREJNENÁ 01.12.2006 617. Vyhláška Národnej banky Slovenska o vydaní pamätných strieborných mincí v nominálnej hodnote 200 Sk pri príležitosti 200. výročia narodenia Jozefa Maximiliána Petzvala 618. Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 291/2005 Z. z. o vzdelávacom poriadku správcov v oblasti konkurzu a reštrukturalizácie ČIASTKA 237 UVEREJNENÁ 07.12.2006 619. Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovuje vzor tlačiva oznámenia o množstve prijatého a vydaného liehu a stave zásob liehu v spotrebiteľskom balení ČIASTKA 238 UVEREJNENÁ 07.12.2006 620. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o podpísaní Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Iránskej islamskej republiky o leteckých dopravných službách 621. Oznámenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa vydáva index rizika nákladov na zdravotnú starostlivosť na rok 2007 ČIASTKA 239 UVEREJNENÁ 9.12.2006 622. Rozhodnutie predsedu Národnej rady Slovenskej republiky o vyhlásení nových volieb do orgánov samosprávy obcí 623. Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje výška úhrady za užívanie vymedzených úsekov diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a ciest I. triedy 624. Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o úprave dispozičných oprávnení správcov majetku štátu v zriaďovateľskej pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky pri nakladaní s majetkom štátu ČIASTKA 240 UVEREJNENÁ 9.12.2006 625. Vyhláška Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa vykonáva zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov ČIASTKA 241 UVEREJNENÁ 9.12.2006 626. Vyhláška Národnej banky Slovenska, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 558/2002 Z. z., ktorou sa ustanovuje rozsah, spôsob a termíny predkladania výkazov, hlásení alebo prehľadov z účtovnej evidencie a štatistickej evidencie a ustanovuje obsah, forma, členenie, termíny, spôsob a miesto predkladania výkazov, hlásení a iných správ obchodníka s cennými papiermi a zahraničného obchodníka s cennými papiermi v znení neskorších predpisov a o zmene niektorých vyhlášok 627. Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o predkladaní výkazov bankami, pobočkami zahraničných bánk, obchodníkmi s cennými papiermi a zahraničnými obchodníkmi s cennými papiermi na účely vykonávania dohľadu ČIASTKA 242 UVEREJNENÁ 12.12.2006 628. Rozhodnutie Poštového regulačného úradu, ktorým sa mení a dopĺňa rozhodnutie Poštového úradu č. 754/2002 Z. z. o regulácii maximálnych cien a podmienkach regulácie cien poštových služieb tuzemského styku v znení neskorších rozhodnutí 629. Rozhodnutie Poštového regulačného úradu, ktorým sa mení a dopĺňa rozhodnutie Poštového úradu č. 237/2004 Z. z. o regulácii maximálnych cien a podmienkach regulácie cien vnútroštátneho poštového platobného styku v znení neskorších rozhodnutí 630. Oznámenie Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o vydaní výnosu o poskytovaní dotácií na úhradu nákladov preneseného výkonu štátnej správy na úseku hlásenia pobytu občanov a registra obyvateľov Slovenskej republiky 631. Oznámenie Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa dopĺňa výnos Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 207-2004/02491 z 15. novembra 2004 o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva vnútra Slovenskej republiky ČIASTKA 243 UVEREJNENÁ 14.12.2006 632. Vyhláška Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Štatistického úradu Slovenskej epubliky č. 482/2005 Z. z., ktorou sa vydáva Program štátnych štatistických zisťovaní na roky 2006 až 2008 633. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o zmene prílohy k Dohode medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o hraničných priechodoch na spoločných štátnych hraniciach ČIASTKA 244 UVEREJNENÁ 14.12.2006 634. Oznámenie Úradu pre reguláciu sieťových odvetví o vydaní cenových rozhodnutí pre oblasť tepelnej energetiky ČIASTKA 245 UVEREJNENÁ 14.12.2006 635. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Izraelského štátu o vzájomnej pomoci v colných otázkach 636. Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o podpísaní Dohody medzi Ministerstvom školstva Slovenskej republiky a Ministerstvom vzdelávania a vedy Ruskej federácie o spolupráci v oblasti vzdelávania ČIASTKA 246 UVEREJNENÁ 15.12.2006 637. Nariadenie vlády Slovenskej republiky o technických požiadavkách na vozidlá vzhľadom na ich opätovnú využiteľnosť, recyklovateľnosť a zužitkovateľnosť (Zdroj: Zbierka zákonov SR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KURZY NBS
(Zdroj: Národná banka Slovenska)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
December 2006 8. 12. - piatok
2. 1. - utorok
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ČAS NÁŠ KAŽDODENNÝ Čas je jeden z najtajomnejších fenoménov. Nevieme, kedy a ako vznikol, nevieme kedy a ako skončí a nevieme ako zariadiť, aby, pokiaľ je ešte súčasťou nášho života, ho bolo dosť. Ani tento príspevok to nedokáže zariadiť, ale môže vám pomôcť lepšie ním hospodáriť. Pokračovanie príspevku Čas náš každodenný. Em@ilove noviny 17/2006. Priority Každému z nás je jasné, že nie všetky veci sú rovnako dôležité. Napriek tomu väčšina z nás venuje väčšinu svojho času nedôležitým veciam. Ako sa tohoto neduhu zbaviť? Jednoducho - treba si vždy na začiatku pracovného dňa zobrať čistý list papiera a rozdeliť ho do dvoch stĺpcov. Do ľavého stĺpca zapíšeme to, čomu sa nemôžeme vyhnúť: termíny porád, stretnutí a pod. Do pravého stĺpca zapíšeme to, čo dnes chceme (a potrebujeme) urobiť. Potom si v pravom stĺpci nájdeme jednu aktivitu, ktorá síce nie je najurgentnejšia, ale z dlhodobej perspektívy najdôležitejšia. Ďalej to už je jednoduché - tejto aktivite venujeme všetok čas, ktorý v ten deň máme k dispozícii. Na začiatku sa nám bude zdať, že takýmto prístupom trestuhodne zanedbávame urgentné veci. Ak si však bližšie rozanalyzujeme, zistíme, že buď ide o veci nepodstatné, ktoré nikomu nebudú chýbať, alebo o veci, ktoré my už nedokážeme zachrániť. Pravda, čas od času nás za to vyhrešia, ale keď bude treba ukázať naozajstné výsledky, budeme mať čo ukázať. Porady Porady sú skoro také staré ako čas. Možno práve preto patria k najväčším zlodejom času. Toto tvrdenie platí hlavne dnes, kedy prepukla poradománia, následkom čoho sa všetci radia - skautmi počínajúc a seniormi na odpočinku končiac. Na prvý pohľad sa zdá, že poradám sa človek nemôže vyhnúť. Veď kto by sa odvážil povedať šéfovi, že kašle na jeho poradu. V skutočnosti jediná porada, z ktorej sa človek nemôže vyvliecť je tá, ktorú sám zvolal. Vo všetkých ostatných prípadoch platí oné staré a osvedčené "dobrá výhovorka stojí groš". Jediný problém je nájsť dobrú výhovorku. V žiadnom prípade neodporúčame vyhovárať sa na prácu. "Všetci máme kopu práce" znela by odpoveď. Oveľa lepší je zahraničný partner, ktorý má volať kvôli kontraktu práve v dobe porady. Z cudzej porady sme sa úspešne vyzuli a tak sa poďme pozrieť na to, ako organizovať vlastné. Predtým, ako zvoláme poradu je rozumné položiť si nasledovné otázky:
V každom prípade je dôležité, aby ten, kto poradu vedie poznal pravidlá, možnosti, ktoré sú k dispozícii a povinné náležitosti, ktoré musí obsahovať zápis z porady. Pod pravidlami rozumieme napríklad to, kedy treba o veci hlasovať, kedy treba uplatniť tajné hlasovanie a pod. Ďalej je dôležité, aby vedúci porady rozumne využíval čas. Ide o to, že nemá zmysel nechať o nepodstatných veciach siahodlho diskutovať. Takéto debaty možno ukončiť frázou "myslím, že sa už povedalo všetko podstatné." Na druhej strane je škodlivé zastaviť debatu o dôležitom probléme len preto, že pred sebou máme ešte x ďalších bodov. Vedúci porady musí tiež vedieť rozhodnúť, kedy problém stiahnuť z rokovania, kedy vytoriť menšiu skupinu a poveriť ju ďalšímriešením problému a kedy direktívne nadiktovať riešenie. Na to, aby sa človek v pozícii vedúceho citil "istý v kramflekoch" treba:
Obsah memoranda, posielaného pred poradou, by sa mal týkať predmetu porady a mal by viesť pracovníkov k tomu, aby sa na poradu lepšie priravili. Obsah memoranda posielaného po porade by mal pracovníkom pripomínať, čo sa na porade dohodlo a popohánať ich do prác na riešení. A celkom na záver ešte jedna ľudová múdrosť: "Všetkého moc škodí". Platí to rovnako o poradách ako o memorandách. (Ing. Milan Konvit - Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - 11/2006)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VYŠLO Poradca - formát A5 Mesačník nielen pre podnikateľov č. 3/2007
Mesačník prináša metodický rozbor najčastejšie sa vyskytujúcich problémov podnikateľskej praxe z pohľadu daní, účtovníctva a pracovného práva. Jednotlivé špecifické problémy sú spracované prostredníctvom názorných prípadov. č. 12/2006
Odborný dvojfarebný časopis pre daňovú, účtovnú a mzdovú prax. Články sú doplnené o citácie zákonov vo farebnom poli. č. 12/2006
Dvojmesačník určený podnikateľom, živnostníkom, mzdovým účtovníkom, audítorom, daňovým poradcom, účtovníkom, ekonómom, študentom. Rieši problémy z oblastí daní, účtovníctva, ekonomiky, miezd, práva, personalistiky. Každé číslo obsahuje okrem iných rubrík aj "horúcu tému", ktorá je v danom období pre čitateľov najaktuálnejšia, abecedný index hesiel a zoznam vydaných publikácií k danej téme alebo kapitole. č. 6/2006
Práca a mzdy bez chýb, pokút a penále - formát A4, 92 s. Nový mesačník, je určený personalistom, mzdovým účtovníkom, audítorom, odborníkom v oblasti práce a miezd, ale aj študentom a všetkým, ktorých táto problematika zaujíma. Je tlačený dvojfarebne. Vo farebných poliach pri jednotlivých príspevkoch uvádzame citácie zákonov a dôležité poznámky autorov. č. 1/2007
Verejná správa - formát A5, 96 s. mesačník Odborný dvojfarebný mesačník pre školy, úrady, obce, kultúru, zdravotníctvo, rozpočtové, príspevkové, neziskové organizácie. Články sú doplnené o citácie zákonov vo farebnom poli, autori sú renomovaní odborníci. 1/2007
Edícia veselo i vážne MURPHYHO ZBIERKA ZÁKONOV A6 (156 s.) Človek, ako sa aj na korunu tvorstva patrí, má viacero vlastností, ktoré ostatným tvorom chýbajú. Napríklad sa vie vyhovárať, ak niečo pobabre. Vyhovárať sa dá prakticky na všetko - na počasie, vládu, boha, prírodu i osud. Vyhovárať sa na niečo tak človeku vzdialené ako je vláda alebo boh je síce pohodlné, ale, keďže to robí každý, málo originálne. Oveľa lepšie, je vyhovárať sa na zákon: " Ja nič, ja muzikant, na vine je zákon." O zákonoch, sú všeobecne známe dve veci: že sú hlúpe a že za ich nerešpektovanie, ak človeku na to prídu, je basa. !!! NOVINKA !!! MONOTÉMATIKA Vzory zmlúv, žalôb a podaní - formát A5 V publikácii je obsiahnutý čo najširší okruh vzťahov, do ktorých vstupujú občania v každodennej praxi. Nájdete v nej nielen tradičné vzory a podania podľa Občianskeho a Obchodného zákonníka a Zákonníka práce, ale aj vzory podaní a rozhodnutí podľa stavebného zákon, daňových zákonov a rozhodnutia orgánov štátnej správy. Edícia Zák§ny do vrecka - formát A6 Úplné znenia zákonov určených pre mladých i starších
Malý rytier - veršované povesti - formát A4 Pracovný zošit je určený 5 až 10-ročným deťom a taktiež pedagógom, rodičom a starým rodičom. Pozývame vás na výlet do "rytierskych časov". Navštívite hrady, zámky a jaskyne, stretnete sa s rytiermi, princeznami, ale i s kráľmi a rôznymi zvieratkami. To všetko vďaka šiestim zveršovaným a upraveným povestiam, ktoré sú vybrané z mnohých českých, slovenských a francúzskych povestí. PRIPRAVUJEME Poradca č. 4/2007 (vyjde v XII/2006)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnenie objednávky
Ceny sú uvedené bez DPH a distribučných nákladov, pokiaľ nie je priamo pri cene uvedené inak.
Všetky uvedené publikácie si môžete objednať aj telefonicky, faxom alebo na našich www stránkach (pozri rubriku kontakty).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieto emailové noviny Vám boli doručené výhradne na základe žiadosti o zasielanie emailových novín. V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadali(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na vašu adresu, zašlite prosím správu s predmetom NEPOSIELAŤ na adresu noviny@i-poradca.sk. Následne budete vyradený(á) z databázy príjemcov emailových novín.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradca s.r.o., 2002 - 2006 |