|
AGENTÚRA PODPOROVANÉHO ZAMESTNÁVANIA
na účely Zákona o službách zamestnanosti (Zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ďalej len "Zákon o službách zamestnanosti") je právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá poskytuje služby občanom so zdravotným postihnutím, dlhodobo nezamestnaným občanom a zamestnávateľom zamerané na uľahčenie získania zamestnania alebo na udržanie zamestnania alebo na uľahčenie získania zamestnanca z radov občanov so zdravotným postihnutím a dlhodobo nezamestnaných občanov.
Agentúra podporovaného zamestnávania vykonáva predovšetkým tieto činnosti:
a) poskytovanie odborného poradenstva zameraného na podporu a pomoc pri získaní a udržaní si pracovného miesta, poskytovanie pracovnoprávneho a finančného poradenstva pri riešení nárokov občanov so zdravotným postihnutím vyplývajúcich z ich zdravotného postihnutia a poskytovanie odborného poradenstva pri získaní a udržaní si pracovného miesta dlhodobo nezamestnaným občanom,
b) zisťovanie schopností a odborných zručností občanov so zdravotným postihnutím a dlhodobo nezamestnaných občanov vzhľadom na požiadavky trhu práce,
c) vyhľadávanie vhodného zamestnania pre občana so zdravotným postihnutím a pre dlhodobo nezamestnaného občana a jeho sprostredkovanie,
d) poskytovanie odborného poradenstva zamestnávateľovi pri získavaní zamestnancov, ktorí sú občanmi so zdravotným postihnutím alebo dlhodobo nezamestnanými občanmi, a pri riešení problémov počas ich zamestnávania,
e) vykonávanie výberu vhodného občana so zdravotným postihnutím alebo vhodného dlhodobo nezamestnaného občana na pracovné miesto na základe požiadaviek a nárokov zamestnávateľa,
f) poskytovanie odborného poradenstva zamestnávateľovi pri úprave pracovného miesta a pracovných podmienok pri zamestnávaní konkrétneho občana so zdravotným postihnutím.
Činnosti uvedené pod písmenami a) až f) môže agentúra podporovaného zamestnávania vykonávať pre uchádzača o zamestnanie, ktorý je občanom so zdravotným postihnutím, a pre uchádzača o zamestnanie, ktorý je dlhodobo nezamestnaným občanom, na základe uzatvorenej písomnej dohody s Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len "ústredie"). Za činnosti uvedené pod písmenami d) až f) môže agentúra podporovaného zamestnávania vyberať od zamestnávateľa úhradu v dohodnutej výške.
Písomná dohoda s ústredím obsahuje
a) druh služieb poskytovaných agentúrou podporovaného zamestnávania,
b) počet uchádzačov o zamestnanie, ktorí sú občanmi so zdravotným postihnutím, a počet uchádzačov o zamestnanie, ktorí sú dlhodobo nezamestnanými občanmi, ktorým agentúra podporovaného zamestnávania poskytne služby,
c) dátum začatia poskytovania služieb a dátum skončenia poskytovania služieb,
d) miesto poskytovania služieb,
e) výšku nákladov za poskytnuté služby,
f) spôsob úhrady nákladov za poskytnuté služby,
g) záväzok agentúry podporovaného zamestnávania ohlásiť každú zmenu počtu uchádzačov o zamestnanie, ktorí sú občanmi so zdravotným postihnutím, a počtu uchádzačov o zamestnanie, ktorí sú dlhodobo nezamestnanými občanmi, ktorým poskytuje služby,
h) spôsob preukazovania nákladov súvisiacich s poskytovaním služieb podporovaného zamestnávania.
Spôsob vykonávania podporovaného zamestnávania
Právnická osoba alebo fyzická osoba môže vykonávať podporované zamestnávanie, ak je bezúhonná, má skončené vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa a má na túto činnosť povolenie. U právnickej osoby musí podmienku bezúhonnosti spĺňať aj osoba, ktorá koná v mene agentúry podporovaného zamestnávania, a podmienku skončenia vysokoškolského vzdelania druhého stupňa musí spĺňať osoba, ktorá koná v mene agentúry podporovaného zamestnávania; bezúhonnosť sa preukazuje výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace.
Povolenie na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania vydáva ústredie na dobu neurčitú. Na základe písomnej žiadosti agentúry podporovaného zamestnávania ústredie povolenie na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania zmení, pozastaví, zruší alebo vydá jeho duplikát. Duplikát vydá ústredie pri strate, odcudzení, znehodnotení povolenia na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania alebo pri strate dokladu o zmene, pozastavení, zrušení povolenia na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania.
Agentúre podporovaného zamestnávania, ktorej bolo zrušené povolenie na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania, ústredie vydá nové povolenie na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania najskôr po uplynutí troch rokov od zrušenia predchádzajúceho povolenia na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania.
Žiadosť o vydanie povolenia na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania obsahuje:
a) názov, sídlo, identifikačné číslo právnickej osoby a druh ekonomickej činnosti právnickej osoby alebo meno, priezvisko a adresu trvalého pobytu fyzickej osoby,
b) doklady o dosiahnutom stupni vzdelania fyzickej osoby; u právnickej osoby doklady o dosiahnutom stupni vzdelania osoby, ktorá koná v mene právnickej osoby,
c) územný rozsah, v ktorom agentúra podporovaného zamestnávania bude vykonávať svoju činnosť.
Súčasťou žiadosti o vydanie povolenia na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania je:
a) projekt vykonávania podporovaného zamestnávania vrátane predpokladaných príjmov a výdavkov,
b) zmluva o prenájme priestorov alebo doklad o vlastníctve priestorov,
c) preukázanie materiálneho vybavenia na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania,
d) okruh spolupracujúcich subjektov,
e) personálne zabezpečenie výkonu činnosti kvalifikovanými zamestnancami,
f) výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace preukazujúci splnenie podmienky bezúhonnosti.
Povolenie na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania obsahuje:
a) názov, sídlo, identifikačné číslo právnickej osoby a druh ekonomickej činnosti právnickej osoby alebo meno, priezvisko a adresu trvalého pobytu fyzickej osoby,
b) druh služieb, ktoré bude agentúra podporovaného zamestnávania poskytovať,
c) územný rozsah, v ktorom bude agentúra podporovaného zamestnávania poskytovať služby.
Za vydanie, zmenu alebo vydanie duplikátu povolenia na vykonávanie činnosti agentúry podporovaného zamestnávania sa platí poplatok podľa osobitného predpisu.
Agentúra podporovaného zamestnávania je povinná:
a) zabezpečovať ochranu osobných údajov podľa osobitného predpisu o občanoch so zdravotným postihnutím, o dlhodobo nezamestnaných občanoch a o zamestnávateľoch,
b) vytvoriť podmienky na výkon kontroly jej činnosti a poskytnúť informácie a doklady orgánom kontroly,
c) poskytovať ústrediu správu o svojej činnosti za uplynulý kalendárny rok v termíne do 31. marca nasledujúceho kalendárneho roka na formulári, ktorého vzor určí ústredie.
Agentúra podporovaného zamestnávania pri vykonávaní činnosti nesmie:
a) zhromažďovať osobné údaje o občanoch, ktoré nie sú nevyhnutné na podporované zamestnávanie, a
b) vykonávať zrážky zo mzdy zamestnanca, ktorému bolo sprostredkované podporované zamestnanie s výnimkou zrážok podľa osobitného predpisu.
Ústredie môže činnosť agentúry podporovaného zamestnávania pozastaviť pred uplynutím obdobia, na ktoré bolo povolenie vydané, do odstránenia nedostatkov alebo zrušiť povolenie na návrh jednotlivých orgánov.
Návrh na pozastavenie alebo zrušenie povolenia na činnosť agentúry podporovaného zamestnávania môže podať:
a) príslušný daňový úrad, ktorý zistil porušenie právnych predpisov v oblasti daní,
b) príslušný úrad, ktorý zistil porušenie právnych predpisov v oblasti služieb zamestnanosti,
c) Sociálna poisťovňa, ak zistila nesplnenie povinností odvodu poistného na sociálne poistenie a povinných príspevkov na starobné dôchodkové sporenie,
d) príslušný inšpektorát práce, ktorý zistil porušenie pracovnoprávnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, a
e) občan, ktorý bol činnosťou agentúry podporovaného zamestnávania poškodený.
JUDr. Lucia Petríková, PhD.
Zoznam použitej literatúry
A. Knižné publikácie a monografie
1./ BARANCOVÁ, H. 2015. Zákonník práce - Komentár. 4. vyd. Bratislava: Nakladatelství C. H. Beck, 2015. 1240 s. ISBN 978-80-89603-31-2.
2./ BARANCOVÁ, H. - SCHRONK, R. 2013. Pracovné právo. 2. vyd. Bratislava: Sprint 2 s.r.o., 2013. 598 s. ISBN 978-80-89393-97-8.
3./ PODHOREC, I. - POLÁČEK TUREKOVÁ, Z. - PETRÍKOVÁ, L. 2016. Repetitórium pracovného práva. Bratislava: Wolters Kluwer s.r.o.,2016. 96 s. ISBN 978-80-8168-540-8.
B. Právne predpisy
1./ Zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov.
2./ Zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
(Viac nielen o tejto téme sa dočítate v publikácii PaM 7-8/2018)
OSLOBODENIE PEŇAŽNÉHO PLNENIA ZA PRÁCU ALEBO ZA PLNENIE SLUŽOBNÝCH ÚLOH POSKYTNUTÁ POČAS LETNÝCH DOVOLENIEK A VIANOČNÝCH SVIATKOV
V SÚČASNOSTI SÚ U ZAMESTNANCA OSLOBODENÉ OD DANE (§ 5 ODS. 7 ZDP)
príjmy zo závislej činnosti okrem príjmov oslobodených od dane podľa § 9 aj príjmy poskytnuté ako:
a) suma vynaložená zamestnávateľom na doškoľovanie zamestnanca, ktoré súvisí s činnosťou alebo s podnikaním zamestnávateľa; toto oslobodenie sa nevzťahuje na sumy vyplácané zamestnancovi ako náhrada za ušlý zdaniteľný príjem,
b) hodnota stravy poskytovanej zamestnávateľom zamestnancovi na spotrebu na pracovisku alebo v rámci stravovania zabezpečovaného prostredníctvom iných subjektov a finančný príspevok na stravovanie poskytovaný podľa osobitného predpisu, ak zamestnanec na základe lekárskeho potvrdenia od špecializovaného lekára zo zdravotných dôvodov nemôže využiť žiadny zo spôsobov stravovania zamestnancov zabezpečených zamestnávateľom,
c) hodnota nealkoholických nápojov poskytovaných zamestnávateľom zamestnancovi na spotrebu na pracovisku,
d) použitie rekreačného, zdravotníckeho, vzdelávacieho, predškolského, telovýchovného alebo športového zariadenia poskytnutého zamestnávateľom zamestnancom; rovnako sa posudzuje aj takéto plnenie poskytnuté manželovi (manželke) zamestnanca a deťom, ktoré sa na účely tohto zákona považujú za vyživované osoby tohto zamestnanca alebo jeho manželky (manžela),
e) poistné na verejné zdravotné poistenie, poistné na sociálne poistenie, poistné na sociálne zabezpečenie a príspevky na starobné dôchodkové sporenie podľa osobitného predpisu alebo poistné a príspevky na zahraničné poistenie rovnakého druhu (ďalej len "poistné a príspevky"), ktoré je povinný platiť zamestnávateľ za zamestnanca,
f) náhrada príjmu a príplatok k náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti poskytovaná zamestnávateľom svojmu zamestnancovi podľa osobitného predpisu,
g) príjem zo závislej činnosti vykonávanej na území Slovenskej republiky plynúci daňovníkovi s obmedzenou daňovou povinnosťou (cudzincovi) od zamestnávateľa so sídlom alebo s bydliskom v zahraničí, ak časové obdobie súvisiace s výkonom tejto činnosti nepresiahne 183 dní v akomkoľvek období 12 po sebe nasledujúcich mesiacov, ak nejde o príjmy, ktorých zdroj príjmov je na území SR (§ 16 ods. 1 písm. d) ZDP) a o príjmy z činností vykonávaných v stálej prevádzkarni
h) náhrada za stratu na zárobku po skončení pracovnej neschopnosti vzniknutej pracovným úrazom alebo chorobou z povolania, ak táto náhrada bola určená pevnou sumou právoplatným rozhodnutím súdu pred 1. januárom 1993,
i) náhrada za stratu na zárobku vyplatená zamestnancovi podľa osobitného predpisu, ak sa na účely jej výpočtu vychádza z priemerného mesačného čistého zárobku zamestnanca podľa osobitného predpisu
j) odmeny za výkon funkcie predsedu, člena a zapisovateľa volebnej komisie, predsedu, člena a zapisovateľa komisie pre referendum a sčítacieho komisára,
k) nepeňažné plnenie formou produktov vlastnej výroby poskytnuté od zamestnávateľa, ktorého predmetom činnosti je poľnohospodárska výroba, najviac v úhrnnej výške 200 eur ročne od všetkých zamestnávateľov, pričom ak takto vymedzené nepeňažné plnenie presiahne 200 eur ročne, do základu dane sa zahrnie len plnenie nad takto ustanovenú sumu,
l) sociálna výpomoc z dôvodu úmrtia blízkej osoby žijúcej v domácnosti zamestnanca, odstraňovania alebo zmiernenia následkov živelných udalostí alebo dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca, ktorej nepretržité trvanie prekročí prevažnú časť zdaňovacieho obdobia, poskytovaná z prostriedkov sociálneho fondu, vyplatená v úhrnnej výške najviac 2 000 eur za zdaňovacie obdobie len od jedného zamestnávateľa, pričom, ak takáto sociálna výpomoc presiahne v zdaňovacom období 2 000 eur, do základu dane (čiastkového základu dane) sa zahrnie len sociálna výpomoc nad takto ustanovenú sumu; za splnenie podmienky nepretržitosti sa považuje aj to, ak sa dočasná pracovná neschopnosť u zamestnanca začala v predchádzajúcom zdaňovacom období, pričom do prevažnej časti zdaňovacieho obdobia sa započítava aj obdobie dočasnej pracovnej neschopnosti z predchádzajúceho zdaňovacieho obdobia,
m) nepeňažné plnenie poskytnuté zamestnancovi od zamestnávateľa za účelom zabezpečenia dopravy zamestnanca na miesto výkonu práce a späť v súlade s § 19 ods. 2 písm. s) ZDP vo výške rozdielu medzi sumou výdavkov preukázateľne vynaložených zamestnávateľom a sumou hradenou zamestnancami zamestnávateľovi za takto poskytnutú dopravu pripadajúceho na príslušného zamestnanca, ak úhrada od zamestnancov v úhrne dosiahne aspoň
1. 60 % zo sumy výdavkov preukázateľne vynaložených zamestnávateľom na zabezpečenie takejto dopravy; ak úhrada od zamestnancov v úhrne nedosiahne aspoň 60 %, do základu dane (čiastkového základu dane) zamestnanca sa zahrnie plnenie vo výške rozdielu medzi sumou zodpovedajúcou 60 % zo sumy výdavkov preukázateľne vynaložených zamestnávateľom a úhradou od zamestnancov pripadajúce na zamestnanca, alebo
2. 30 % zo sumy výdavkov preukázateľne vynaložených zamestnávateľom na zabezpečenie takejto dopravy, pričom prevažujúca činnosť zamestnávateľa je výroba vykonávaná vo viaczmennej prevádzke a takýto spôsob dopravy na miesto výkonu práce využíva najmenej 30 % z celkového priemerného evidenčného počtu zamestnancov; ak úhrada od zamestnancov v úhrne nedosiahne aspoň 30 %, do základu dane (čiastkového základu dane) zamestnanca sa zahrnie plnenie vo výške rozdielu medzi sumou zodpovedajúcou 30 % zo sumy výdavkov preukázateľne vynaložených zamestnávateľom a úhradou od zamestnancov pripadajúce na zamestnanca.
Zmenou zákona sa v súvislosti s príjmami zo závislej činnosti v § 5 sa odseku 7 doplnili písmena n) a o), podľa ktorých je u zamestnanca oslobodená:
n) suma peňažného plnenia podľa osobitných predpisov vyplatená v termíne podľa osobitných predpisov najviac 500 eur v úhrne od všetkých zamestnávateľov, ak suma vyplateného peňažného plnenia, na ktoré sa vzťahuje toto oslobodenie, je najmenej vo výške priemerného mesačného zárobku (funkčného platu) zamestnanca a pracovnoprávny (štátnozamestnanecký) vzťah zamestnanca u tohto zamestnávateľa k 30. aprílu príslušného kalendárneho roka trvá nepretržite aspoň 24 mesiacov; do základu dane (čiastkového základu dane) sa zahrnie len príjem prevyšujúci sumu, na ktorú sa vzťahuje oslobodenie,
o) suma peňažného plnenia podľa osobitných predpisov vyplatená v termíne podľa osobitných predpisov najviac 500 eur v úhrne od všetkých zamestnávateľov, ak suma vyplateného peňažného plnenia, na ktoré sa vzťahuje toto oslobodenie, je najmenej vo výške priemerného mesačného zárobku (funkčného platu) zamestnanca a pracovnoprávny (štátnozamestnanecký) vzťah zamestnanca u tohto zamestnávateľa k 31. októbru príslušného kalendárneho roka trvá nepretržite aspoň 48 mesiacov a za príslušné zdaňovacie obdobie bolo zamestnancovi vyplatené peňažné plnenie, na ktoré sa vzťahuje oslobodenie podľa písmena n); do základu dane (čiastkového základu dane) sa zahrnie len príjem prevyšujúci sumu, na ktorú sa vzťahuje oslobodenie.".
ZDP sa dovoláva v predmetnom ustanovení na § 118 ods. 4 písm. a) Zákonníka práce v zn. n. p., na § 20 ods. 1 písm. f) zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v zn. n.p., § 142 ods. 1 písm. g) zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
V súlade s uvedeným je u zamestnanca fyzickej osoby oslobodená od dane suma peňažného plnenia za vykonanú prácu, alebo za splnenie služobných úloh, ktorá mu bude vyplatená ako tzv. "13. plat" (13. mzda) pri príležitosti letnej dovolenky v júni príslušného kalendárneho roka, maximálne 500 eur od všetkých zamestnávateľov. Splnené musia byť súčasne podmienky:
1) 13. mzda musí byť vyplatená najmenej vo výške priemerného zárobku zamestnanca
2) zamestnanec musí mať k 30.4. príslušného roka u tohto zamestnávateľa odpracovaných nepretržite aspoň 24 mesiacov.
V prípade, že 13. mzda bude vyplatená zamestnancovi od viacerých zamestnávateľov a v úhrne presiahne viac ako 500 eur, suma prevyšujúca stanovený limit sa zamestnancovi zdaní pri vykonaní ročného zúčtovania alebo pri podaní daňového priznania po skončení zdaňovacieho obdobia.
Príklad
P. Ferko pracuje u zamestnávateľa od roku 2010, jeho priemerný zárobok je 620 eur. V júni mu zamestnávateľ vyplatí odmenu vo forme 13. mzdy vo výške 700 eur.
U p. Ferka sú splnené podmienky že mal 13. mzdu vyplatenú najmenej vo výške jeho priemerného zárobku a u zamestnávateľa pracuje cca 8 rokov, či je viac ako 24 mesiacov. zamestnanec musí mať k 30.4. príslušného roka u tohto zamestnávateľa odpracovaných nepretržite aspoň 24 mesiacov.
Zamestnávateľ mu bude zdaňovať 200 eur, čo je rozdiel medzi sumou oslobodenou od dane (500 eur) a celkovou vyplatenou 13. mzdou.
Príklad
P. Martin dostane vyplatené pri príležitosti letnej dovolenky v júni 2018 od svojho jediného zamestnávateľa, u ktorého pracuje 11 mesiacov 13. mzdu vo výške 800 eur, čo je jeho priemerný mesačný zárobok. Zamestnávateľ mu pri výplate mzdy za jún 2018 zdaní len sumu 300 eur.
Uvedený postup je nesprávny, nakoľko u zamestnanca nebola splnená podmienka odpracovaných nepretržite aspoň 24 mesiacov. Zamestnávateľ dodaní sumu 500 eur v najbližšom výplatnom termíne alebo po skončení roka v ročnom zúčtovaní. Ak by p. Martin nepožiadal o vykonanie ročného zúčtovania, vysporiada si túto sumu spolu s ostatnými príjmami zo závislej činnosti v podanom daňovom priznaní v roku 2019.
Podľa prechodných ustanovení k úpravám účinným od 1. mája 201 sa oslobodenie uvedené v ustanovení § 5 ods. 7 písm. n) ZDP sa prvýkrát použije na sumu peňažného plnenia podľa osobitných predpisov vyplatenú v mesiaci jún 2019.
Okrem oslobodenia stanovenej sumy 13. platu je u zamestnanca oslobodená aj suma peňažného plnenia vyplatená za prácu alebo za plnenie služobných úloh poskytnutá pri príležitosti vianočných sviatkov, tzv. 14. mzda, ktorá bude vyplatená v decembri príslušného kalendárneho roka, najviac vo výške 500 eur v úhrne od všetkých zamestnávateľov. Aj pri tomto oslobodení ZDP ustanovuje 2 podmienky:
1) 14. mzda musí byť vyplatená najmenej vo výške priemerného mesačného zárobku zamestnanca a súčasne
2) zamestnanec musí mať k 31.10 príslušného kalendárneho roka u tohto zamestnávateľa odpracovaných aspoň 48 mesiacov (4 roky).
Rovnako ako pri uplatnení oslobodenia pri vyplatení 13. mzdy platí, že ak bude 14. mzda vyplatená zamestnancovi od viacerých zamestnávateľov a v úhrne presiahne viac ako 500 eur, suma prevyšujúca 500 eur sa zamestnancovi zdaní pri vykonaní ročného zúčtovania alebo pri podaní daňového priznania po skončení zdaňovacieho obdobia.
Oslobodenie uvedené v ustanovení § 5 ods. 7 písm. o) ZDP sa prvýkrát použije na sumu peňažného plnenia podľa osobitných predpisov vyplatenú zamestnancovi v mesiaci december 2018 za predpokladu, že v mesiaci jún 2018 bola zamestnancovi vyplatená aj suma peňažného plnenia podľa osobitných predpisov najmenej vo výške priemerného mesačného zárobku (funkčného platu) zamestnanca podľa osobitných predpisov.
Príklad
P. Karol má dvoch zamestnávateľov. U jedného pracuje 6 rokov a jeho priemerný zárobok je 620 eur. U druhého zamestnávateľa pracuje 5 rokov a jeho priemerný zárobok je 490 eur. V decembri 2018 dostane od každého z nich, v súlade so Zákonníkom práce vyplatenú 14. mzdu, u jedného 620 eur a u druhého 500 eur.
U obidvoch zamestnávateľov mu bude uplatnené oslobodenie 500 eur, celkom 1 000 eur za december 2018. P. Karolovi sa dodaní suma 500 eur (2x uplatnené oslobodenie) po skončení zdaňovacieho obdobia pri vykonanom ročnom zúčtovaní alebo v podanom daňovom priznaní za rok 2018 v roku 2019.
Záver
Novelou ZDP sa mení aj ustanovenie § 39 ods. 2 písm. f) 2. a 3 bod , kde súm taxatívne uvedené náležitosti mzdového listu. Mzdový list musí na daňové účely za každý kalendárna mesiac obsahovať aj úhrn súm vyplatených zdaniteľných miezd a sumy oslobodené od dane, pričom v týchto sumách nebude zahrnutá tzv. 13. a 14. mzda.
Mení sa aj ustanovenie § 39 ods. 2 písm. f) bod 9 a 10 ZDP, podľa ktorých musí mzdový list na daňové účely obsahovať za každý kalendárny mesiac aj sumy tzv. 13. A 14. Mzdy a z toho jednotlivé sumy oslobodené od dane podľa § 5 ods. 7 písm. n) a o) ZDP.
Ustanovenie upravujúce náležitosti mzdového listu v § 39 ods. 2 písm. f) druhý, tretí, deviaty a desiaty bod v znení účinnom od 1. mája 2018 sa prvýkrát použije pri vedení mzdového listu zamestnanca po 30. apríli 2018.".
Ing. Marta Boráková
|
|
|
155/2018 Z. z. Oznámenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o vydaní opatrenia z 30. mája 2018 č. 07045-45/2018-OL, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 07045/2003 z 30. decembra 2003, ktorým sa ustanovuje rozsah regulácie cien v oblasti zdravotníctva v znení neskorších predpisov
156/2018 Z. z. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 362/2011 Z. z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
157/2018 Z. z. Zákon o metrológii a o zmene a doplnení niektorých zákonov
158/2018 Z. z. Vyhláška Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky o postupe pri posudzovaní vplyvu na ochranu osobných údajov
159/2018 Z. z. Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o podrobnostiach o vykazovaní preddavkov na poistné na verejné zdravotné poistenie a o ročnom zúčtovaní poistného
160/2018 Z. z. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 207/2009 Z. z. o podmienkach vývozu a dovozu predmetu kultúrnej hodnoty a o doplnení zákona č. 652/2004 Z. z. o orgánoch štátnej správy v colníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 38/2014 Z. z. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
161/2018 Z. z. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
162/2018 Z. z. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
163/2018 Z. z. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 219/1996 Z. z. o ochrane pred zneužívaním alkoholických nápojov a o zriaďovaní a prevádzke protialkoholických záchytných izieb v znení neskorších predpisov
164/2018 Z. z. Vyhláška Národného bezpečnostného úradu, ktorou sa určujú identifikačné kritériá prevádzkovanej služby (kritériá základnej služby)
165/2018 Z. z. Vyhláška Národného bezpečnostného úradu, ktorou sa určujú identifikačné kritériá pre jednotlivé kategórie závažných kybernetických bezpečnostných incidentov a podrobnosti hlásenia kybernetických bezpečnostných incidentov
166/2018 Z. z. Vyhláška Národného bezpečnostného úradu o podrobnostiach o technickom, technologickom a personálnom vybavení jednotky pre riešenie kybernetických bezpečnostných incidentov
167/2018 Z. z. Oznámenie Ministerstva financií Slovenskej republiky o vydaní opatrenia z 30. mája 2018 č. MF/007021/2018-32, ktorým sa mení a dopĺňa výnos Ministerstva financií Slovenskej republiky z 28. decembra 2012 č. MF/026991/2012-321, ktorým sa ustanovuje denný limit zostatku finančných prostriedkov v hotovosti pre klientov Štátnej pokladnice v znení neskorších predpisov
|
|
|
Jún 2018
8. 6. – piatok |
Poistné |
splatnosť poistného na sociálne poistenie z vymeriavacieho základu zamestnancov s nepravidelným príjmom za máj 2018 |
15. 6. - piatok |
Daň z príjmov |
odvod dane vyberanej zrážkou z tých príjmov, na ktoré sa vzťahuje zrážková daň a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane (platitelia DPH a právnické osoby len elektronickými prostriedkami prostredníctvom elektronickej podateľne) |
do výplatného termínu |
Poistné |
splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní, splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za máj 2018 |
elektronicky predložiť Sociálnej poisťovni výkaz poistného a príspevkov za máj 2018 |
elektronicky predložiť Sociálnej poisťovni evidenčný list dôchodkového poistenia za zamestnancov, ktorí skončili pracovný pomer v máji 2018 |
Deň pred vznikom pracovnoprávneho vzťahu alebo pred vznikom poistenia |
Poistné |
prihlásiť zamestnanca do Sociálnej poisťovne deň pred vznikom poistného vzťahu, najneskôr pred začatím výkonu činnosti zamestnanca |
prihlásiť zamestnávateľa do Sociálnej poisťovne najneskôr deň predchádzajúci dňu, v ktorom začal zamestnávať aspoň jedného zamestnanca |
do 3 dní |
Poistné |
oznámiť pobočke Sociálnej poisťovne pracovný úraz, ktorý si vyžiadal lekárske ošetrenie alebo dočasnú pracovnú neschopnosť, |
predložiť pobočke Sociálnej poisťovne žiadosť o výplatu nemocenskej dávky (nemocenského po 10. dni trvania dočasnej pracovnej neschopnosti) |
od výplatného termínu doručiť zdravotnej poisťovni výkaz preddavkov na poistné za máj 2018 |
do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobru |
Daň z príjmov |
odvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti a odvod osobitnej dane vybraného ústavného činiteľa za máj 2018 |
prevod finančných prostriedkov vo výške vytvoreného sociálneho fondu za máj 2018 na osobitný analytický účet fondu alebo na osobitný účet v banke |
Do 8 dní |
Poistné |
odhlásiť zamestnanca v pobočke Sociálnej poisťovne, odhlásiť sa z registra zamestnávateľov v pobočke Sociálnej poisťovne, oznámiť zmenu v údajoch zamestnávateľa a zmenu výplatného termínu |
elektronicky predložiť Sociálnej poisťovni evidenčný list dôchodkového poistenia za zamestnancov, ktorí si uplatnili nárok na dávku dôchodkového poistenia, |
elektronicky predložiť evidenčný list dôchodkového poistenia odo dňa doručenia výzvy Sociálnej poisťovne na predloženie tejto evidencie, |
oznámiť pobočke Sociálnej poisťovne prerušenie sociálneho poistenia, začiatok a skončenie materskej a rodičovskej dovolenky zamestnanca, zmeny v údajoch zamestnanca (priezvisko, stav, miesto trvalého pobytu), platobnú neschopnosť zamestnávateľa, informácie súvisiace s poskytnutím dávky garančného poistenia, predložiť potvrdenie o nárokoch zamestnancov |
predložiť pobočke Sociálnej poisťovne záznam o pracovnom úraze, výsledky vyšetrovania pracovného úrazu, hlásenie o zistení choroby z povolania |
oznámiť pobočke Sociálnej poisťovne platobnú neschopnosť zamestnávateľa, informácie súvisiace s poskytnutím dávky garančného poistenia, predložiť potvrdenie o nárokoch zamestnancov |
prihlásiť a odhlásiť v pobočke zdravotnej poisťovne zamestnancov a ich zamestnávateľa |
oznámiť zamestnávateľovi uplatnenie nároku na odpočítateľnú položku na zdravotné poistenie od vzniku pracovného pomeru, štátnozamestnaneckého pomeru alebo obdobného pracovného vzťahu zamestnancom |
oznámiť zamestnávateľovi zánik nároku na odpočítateľnú položku na zdravotné poistenie odo dňa zmeny zamestnancom |
Do konca nasledujúceho kalendárneho mesiaca |
Správa dane |
registrovať sa u správcu dane od vzniku povinnosti zrážať daň, preddavky na daň a daň vyberať |
|
|
|
Plávanie je ideálne pre ľudí akéhokoľvek veku
aj akejkoľvek úrovne telesnej zdatnosti. Používaním všetkých hlavných svalových skupín zlepšuje najmä silu, vytrvalosť a ohybnosť. Rovnako tak ponúka skvelý prínos pre posilnenie schopnosti práce pľúc, srdca a pružnosti ciev.
Na rozdiel od väčšiny pohybových aktivít, ktoré sa odohrávajú na "pevnej zemi", pri plávaní používame v rovnakej miere horné i dolné končatiny a rovnomerne zaťažujeme celý organizmus.
Keď sa pohybujeme vo vode, nesie táto váhu nášho tela, nevyvoláva otriasanie a búšenie na váhonosné kĺbové spojenia, ktoré sa zvyčajne objavuje počas "pozemských" aktivít. To robí pohyb vo vode veľmi užitočným a zdraviu prospešným najmä pokiaľ plavec trpí na zápaly kĺbov (artritída) alebo ich degeneratívne zmeny (artróza - pozor, tá začína skryto už po 22. roku života), máva problémy s pohyblivosťou krčnej, hrudnej aj bedrovej chrbtice alebo s nadváhou či obezitou. Veľmi vhodné je plávanie pre tehotné ženy. Voda tiež ponúka viacej prirodzeného odporu našim pohybom ako vzduch, čo pomáha zvyšovať svalovú vytrvalosť a pružnosť. Teplejšia voda (26 až 28 stupňov Celsia) počas plávania pohládza, jemne masíruje, uvoľňuje a zohrieva svaly, umožňuje kĺbom väčší rozsah pohybov bez rizika vzniku zranenia. Pre kondičné - tréningové plávanie je skôr vhodná voda chladnejšia (23 až 25 stupňov Celsia), ktorá zároveň pomáha zvyšovať plavcovu odolnosť voči ochoreniam a bolestiam. Studenšia voda sa hodí pre otužovacie procesy. Pri vchádzaní do vody treba byť ale opatrný z viacerých dôvodov.
Viacerí z nás obľubujú skákanie do vody
ktoré sa môže za určitých okolností stať pre nich činnosťou veľmi nebezpečnou, hoci vlastne ani nedochádza k typickému úrazu alebo inému druhu poškodenia, ale len ku "zrážke" dvoch rozličných teplôt - teploty vody a skokanovho tela. Pri náhlom ponorení v túžbe po rýchlom osviežení, najmä vtedy ak je voda nižšej teploty, sa spomalí frekvencia úderov srdca (poklesne pulz) a niekedy dochádza k zastaveniu srdcovej činnosti spojenom s kolapsovým stavom, bezvedomím. Na vyvolanie takejto nepríjemnej situácie má vplyv podráždenie kožných zakončení trojklaného nervu v tvári a nosnej sliznici chladnou vodou, ale aj reflexné zúženie ciev periférie tela pri náhlom zastavení dychu (apnoe). Podráždenie bodov citlivých na tlakové podnety (tlakové receptory) v oblasti kmeňa ciev vychádzajúcich zo srdca vedie k zvýšenému napätiu blúdivého nervu a k jeho negatívnemu vplyvu na funkčnosť srdcovej pumpy - spomaleniu činnosti až zastaveniu. Takýto incident často predstavuje riziko nielen u vnímavejších osôb alebo starších jedincov so zmenami vencovitých ciev srdca (napr. ich zúžením), ale "pri súhre okolností" (stres, vyčerpanie, dehydratácia) aj u dobrých plavcov, ktorí sa takto môžu utopiť. V prevažnej väčšine prípadov je však tento reflex prechodným javom nemáva výraznejšie popísané následky, ale jeho riziko je prítomné. Preto je potrebné s ním rátať a do vody sa rýchlo ponárať až po dostatočnej aklimatizácii a ľahkom rozcvičení.
Mnohí ľudia nemajú radi klasické kúpaliská a bazény
skôr preferujú plávanie v riekach a jazerách - majú pocit, že sú menej "chemické", prirodzené, relatívne čisté i kvalitné a netreba sa ničoho báť. O to väčšie je prekvapenie, keď sa im objavia fľaky na koži a zle sa im po plávaní dýcha. Čo sa v riečnej či jazernej vode môže nachádzať? Sleduje sa to vôbec?
Napriek tomu, že sa kvalita vody slovenských riek v ostatnom desaťročí výrazne zlepšila, neodporúča sa kúpanie pod veľkými zdrojmi priemyselného znečistenia alebo pod väčšími mestami. Je tam oveľa vyšší výskyt chemických látok, mikroorganizmov a rias, ktoré môžu spôsobiť plávajúcemu rozličné zdravotné problémy ako sú kožné ekzémy alebo alergické reakcie. Kvalita vody sa meria dvanásť krát ročne na určitých úsekoch všetkých našich väčších riek. Preveruje sa množstvo ukazovateľov - základné parametre akosti vody (teplota, množstvo rozpusteného kyslíku), jej chemické zloženie (pH, tvrdosť, množstvo živín alebo síranov), prítomnosť mikroorganizmov a zelených rias. Meria sa aj výskyt ťažkých kovov a rôznych organických látok. Sleduje sa viac ako sto údajov a možných nálezov - najčastejšie: koliformné baktérie a enterovírusy, ktoré môžu spôsobiť žalúdočné a črevné problémy i žltačku typu A; viditeľné znečistenie (odpadky, dehet, drevo, plasty, obaly zo skla), chlorofyl (stupeň jeho obsahu ukazuje znečistenie riasami a sinicami), fosfor
(spôsobuje rozvoj fytoplanktónu), dusík (podporuje zelené sfarbenie vody) a mikroskopický obraz (podáva informáciu o druhoch prítomných rias, siníc a drobných živočíchov i neživých častíc rozptýlených vo vode). Hodnoty namerané v slovenských riekach sú pomerne prehľadne znázornené na internete.
Pre zdravie a naštartovanie tvorby kondície má pravdepodobne väčší význam pobyt pri mori. Skutočný ozdravný, rekondičný a relaxačný pobyt pri morskej vode by nemal byť kratší ako 14 dní. Talasoterapia je totiž komplexné využitie jedinečných účinkov kombinácie morskej vody, prímorskej klímy a pobrežia. Hodí sa nielen pre tých, ktorí trpia novodobými civilizačnými ochoreniami ako napr. alergiami, chudokrvnosťou, dýchacími problémami, atopickým ekzémom, psoriázou či inými kožnými ochoreniami alebo ťažkosťami s kĺbmi, ale aj pre oslabené a unavené "zdravé" organizmy. Účinky súvisia určite s obsahom solí vo vode. Preto sú pre pobyt veľmi vhodné tzv. vnútorné moria s malým riečnym vtokom a s vysokým výparom, napr. Egejské či Jadranské more (stupeň slanosti je až 40) alebo Červené more (slanosť viac ako 42). Silný prítok riečnej vody má za následok nižšiu slanosť a menšie ozdravujúce účinky, napr. Čierne more je "riedke" (slanosť okolo 17) a Baltské ešte redšie (slanosť okolo 5).
Všetky soli - minerály a stopové prvky obsiahnuté v morskej vode, ale aj oleje zo stromov - cédrov, morských borovíc či pínií a k tomu presolený čistý morský vzduch bez prímesí mestských pachov, majú na ľudský organizmus pozitívny vplyv.
Pokožka vstrebáva morské i vzdušné prímesy a neobvyklým spôsobom sa prevlhčuje (dlhodobo hydratuje) aj mineralizuje. V kombinácii s vdychovaním ovzdušia (najmä ráno sú vhodné rôzne dychové cvičenia), ktoré je vhodne ionizované a zvyšuje produkciu serotonínu (hormón dobrej nálady, mozgový mediátor), sa zrýchľuje látková výmena, lepšie prekrvujú i uvoľňujú dýchacie cesty, zvlhčujú ich sliznice, výrazne sa zlepšuje hĺbka nádychu a výdychu. Dochádza ku komplexnej relaxácii. Zvyšuje sa tiež koncentrácia železa v krvi, počet červených krviniek (o päť i viac percent) a skvalitnieva zloženie bieleho krvného obrazu. Aby bol efekt výraznejší, odporúča sa pred vstupom do vody krátke rozcvičenie a ponaťahovanie kvôli lepšej distribúcii krvi v organizme.
Dobrý vplyv na cievy, kĺby i kosti má aj "pieskový kúpeľ". Jama v piesku, hlboká 30 až 40 cm v dĺžke tela (na pohodlné ležanie), sa nechá asi hodinku vyhriať. Potom sa do nej dotyčný uloží a až po hlavu nechá zasypať pieskom. Zahrabaný zostáva desať až dvadsať minút, nie viac. Potom nasleduje vodné osvieženie.
Plávaním sa dá prekonať aj viac kilometrov denne
v rôznom tempe a získavať postupne žiadanú fyzickú zdatnosť bez väčšieho nebezpečenstva natiahnutia svalu alebo poškodenia kĺbu. Avšak plavci sa zasa musia chrániť pred ušnými alebo očnými infekciami, problémami s prínosovými dutinami, plesňovými ochoreniami kože a pred inými chorobami, ktoré sa môžu vyskytovať pri pravidelnom dlhšom pobyte vo vode. Efektívne a plynulé plávanie vyžaduje aspoň priemerné zvládnutie niektorej z plaveckých techník. Najčastejšie sa plávajú "prsia", ktoré sú vhodné pre rekreačný aj kondičný spôsob plávania. Za najúčinnejší štýl pre kondičné plávanie sa považuje kraul a motýlik. Znak patrí skôr do kategórie rekreačného a rehabilitačného plávania - špeciálne pre tých, čo majú ťažkosti s chrbticou. Plávať môže (a mal by) vlastne každý - svojím tempom a na svojej úrovni. Pokiaľ sa necítime dobre alebo sme dlho neplávali, začíname plávaním asi na vzdialenosť jednej dĺžky bazénu (50 metrov) a potom si dáme pol minútový oddych. V ďalších dňoch sa postupne znižujú intervaly prestávok až kým človek nebude plávať kontinuálne (bez oddychu). Keď sa subjektívne cítime naozaj fit, stanovíme si ako cieľ 20 až 40 minút sústavného plávania pri použití rôznych štýlov.
Aquaerobik
aerobik vo vode ponúka skvelú príležitosť na zlepšenie srdcovo-svalovej kondície a pretože voda nám neustále "odporuje" - môžeme zvyšovať aj silu svalov.
Nácviky vo všeobecnosti obsahujú širokú škálu miernych rytmických pohybov, väčšinou po pás alebo po hrudník vo vode. Pri úrovni po pás, voda podporuje asi 50 percent našej telesnej hmotnosti; pri úrovni po hrudník to predstavuje podporu 80 až 90 percentám našej hmotnosti. To spôsobuje, že aquaerobik tak nezaťažuje pohybový systém.
Príležitostné cvičenia sa vykonávajú v hlbšej vode s pomocou plávajúcich pomôcok, je to tréning takmer bez námahy. Je dostupná ponuka špeciálneho vybavenia, vrátane "vodných" činiek a rukavíc s plávacou blanou, navrhnutých kvôli zvýšeniu odporu vody.
Pite veľa tekutín - možno sa nebudete cítiť smädní, pretože vám to vo vode ani nenapadne, ale mali by ste byť na seba opatrní a dostatočne sa zavodňovať, lebo aj vo vode sa potíte a strácate tekutiny.
Nezabudnite sa pred plávaním rozcvičiť - pôsobenie vody na vaše telo môže zo začiatku zapríčiniť zvýšenie krvného tlaku a prudké zmeny srdcovej frekvencie, a tak by ste mali štartovať pomaly.
MUDr. Pavel Malovič
|
|
|
PRÁVE VYCHÁDZAJÚ - MESAČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKÁCIE |
Mesačník Poradca – (Poradca), č. 12-13/2018 (VI/2018)
- Trestný zákon – úplné znenie zákona s komentárom
Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 6/2018 (V/2018)
- Nevyčerpaná dovolenka – Ing. Petra Vršanská
- Pracovná pohotovosť - JUDr. Sandra Mrukviová Tomiová
Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb pokút a penále (DUO), č. 6/2018 (V/2018)
- Ručenie za DPH – Ing. Naďa Vašková
- Stravovanie zamestnancov – Ing. Iveta Matlovičová
1 000 riešení, č. 6/2018 (V/2018)
- Pozemkové spoločenstvá
- Doplnkové dôchodkové sporenie
- Automobil v podnikaní
MONOTEMATIKY :
Podnikáme ekonomicky a bezpečne bez chýb, pokút a penále - monotematika
Zákonník práce – úplné znenie zákona s komentárom
Daňová optimalizácia – správne optimalizovanie daňovej povinnosti
Odvody poistného 2018 – prehľad odvodov pre jednotlivé kategórie poistencov
Vnútropodnikové smernice - monotematika
Kontrola podnikania - monotematika
Podnikame bez chýb, pokút a penále - monotematika
Daňové a mzdové zákony - monotematika
Výkladový slovník pre verejnú správu – 1800 odborných pojmov a výrazov
Daňové a nedaňové výdavky 2018 – prehľad daňových a nedaň. výdavkoch
PRIPRAVUJEME
Mesačník Poradca – (Poradca), č. 1-2/2019 (I/2018)
- ákon o doplnkovom dôchodkovom sporení – úplné znenie zákona s komentárom
Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 7-8/2018 (VI/2018)
- Jednotlivé zrážky zo mzdy
- Zákon o sociálnej ekonomike
Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb pokút a penále (DUO), č. 7-8/2018 (VI/2018)
- Skončenie podnkania FO
- Zákon o e-Gowernmente
1 000 riešení, č. 7-8/2018 (VI/2018)
- Odbody po novom
- Miestne dane
|
|
|
Miestne dane
V skupine miestnych daní má významné miesto daň z nehnuteľnosti. Nehnuteľnosti sú pozemky a stavby spojené so zemou. Akým spôsobom sa platí daň z nehnuteľnosti? Kto je povinný podať priznanie k dani? Viac sa dočítate z našich publikácií.
Daň z nehnuteľnosti – príspevok
mesačník Poradca 12/2018 (A5, 288 str.)
Správa miestnej dane – príspevok
mesačník PaM 2/2018 (A4, 80 str.)
Daň z nehnuteľnosti – príspevok mini VS (A5, 64 str.)
Balíček Balíček Miestne dane obsahuje:
Poradca 12/2018 - príspevok + PaM 2/2018 - príspevok + Mini VS 3/2018 - príspevok
Cena balíčka je 13,30 €
Cena balíčka s 30 % zľavou je 9,30 €.
Ušetríte 4 €.
V cene je zahrnuté poštovné, balné aj DPH.
Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.
Verejný sektor v kocke
Verejný sektor tvorí množstvo organizačných subjektov s veľmi veľkou a rôznorodou škálou úloh a funkcií. Jadrom verejného sektora je verejný správa.
Do verejného sektora patria aj mnohé organizácie, ktoré poskytujú verejné služby. Čím sa líši verejný sektor od súkromného? Aké povinnosti súvisia s problematikou vybavovania sťažnosti? Odpovede ponúkame v našich publikáciách.
Verejný sektor bez chýb, pokút a penále - monotematika (A5, 288 str.)
Zmeny vo financovaní škôl a školských zariadení – príspevok mesačník PaM 6/2018 (A4, 80 str.)
Súvzťažnosti pre VS – prierez účtovnými príkladmi vo verejnej správe monotematika (A5,368 str.)
Ústava SR - úplné znenie od 4. 4. 2017 (A6, 70 str.)
Slovník pre verejný sektor (A5, 256 str.)
Zákon obecnom zriadení - úplné znenie zákona Aktualizácia V/1 (A5,30 str.)
BALÍČEK Verejný sektor v kocke
obsahuje:
Verejný sektor – monotematika + PaM 6/2018 - príspevok + Súvzťažnosti pre VS - monotematika + Ústava SR + Slovník pre verejný sektor + Aktualizácia V/1
Cena balíčka je 38,40 €.
Cena balíčka so 40 % zľavou je 23 €.
Ušetríte 20,50 €.
V cene je zahrnuté poštovné, balné aj DPH.
Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.
Ceny balíčkov sú konečné, vrátane DPH a distribučných nákladov.
Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.
Balíčky si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, faxom: 041 5652 659, e-mailom: abos@poradca.sk
RADI ODPOVIEME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY, PRÍPADNE EMAILOM DENNE OD 9:00 DO 15:00
Publikácie vydavateľstva si môžte objednať na internetovej stránke, alebo telefonicky na číslach uvedených v sekcii kontakty.
E-mailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určena čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina.
- Tieto e-mailové noviny Vám boli doručené výlučne na základe žiadosti o zasielanie e-mailových novín.
- Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len pre vlastné účely, nesmú býť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
|
|
|
|
|
|
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 15012/L. |
|
|
V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadal(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na Vašu adresu, zašlite prosím správu s predmetom NEPOSIELAŤ vrátane originálnej správy na adresu objednavky@exicon.eu, následne budete vyraden(á) z databázy príjemcov e-mailových novin.
|
Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015 |