Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ja nič, to Murphy

O vašom mieste pod Slnkom bude rozhodovať len a len to, akú veľkú informáciu budete mať. V živote prestane platiť: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa“ a začne platiť nové: „Nie je dôležité zvíťaziť, ale byť prvý!

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

Keď sa konečne podarí všetko úplne popísať, objaví sa niečo, čo to všetko úplne zmení.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Dobrá rada stojí groš

Ortodoxní veriaci nachytali nového rabína, ako sa na ulici rozpráva s krásnym mladých dievčaťom: - Takého rabína, čo má pletky s dievčatami, tu nepotrebujeme! – hovoria mu pobúrene. – Ale priatelia, - tíši ich rabín. – Je predsa lepšie rozprávať sa s dievčaťom a myslieť na Všemohúceho, ako modliť sa k Všemohúcemu a myslieť pritom na dievča!

S gordickým uzlom sa trápili mnohí – a nič. Až prišiel jeden, ktorý si nelámal hlavu hlúposťami a problém rozpletenia uzla zmietol zo sveta jednou ranou dobre nabrúseného meča. Zdá sa, že keby viacerí nasledovali jeho príklad, bol by život oveľa jednoduchší.

Pýta sa mladý študent učeného profesora Kohna na rôzne náboženské záhady a nechápe hlavne jednu vec: - Ako to, že rabín má aj deti? Veď on nerobí nič iné, len študuje, vzdeláva sa a rozjíma. – To ti môžem vysvetliť. Večer, keď študuje a je už veľmi unavený, pristúpi k nemu štyridsaťtisíc anjelov. Dvetisíc anjelov ho vezme za hlavu, dvetisíc za nohy, dvetisíc za ruky a potom ho odnesú do postele k jeho manželke. – A čo robí tých ostatných tridsaťštyritisíc anjelov? – Tí sú na to, aby ho dotiahli z postele znovu ku knihe.

(Zrnká úsmevu)
Zákony odkladania

Odkladanie je najvražednejšia forma zamietnutia.

V živote je lepšie riadiť sa výnimkou ako pravidlom.

Ak ide o prácu, treba sa pokúsiť odložiť ju vždy, ak ide o príležitosť, nikdy. Ak máš príležitosť a na chvíľu zaváhaš, všetko ti ujde spred nosa, škoda však zostane na mieste.

(Murphyho Zbierka zákonov)

Investície automobiliek v Británii klesli

27. 6. 2018 Kvôli neistote spojenej s odchodom Británie z Európskej únie sa investície automobilového priemyslu v Británii v tohtoročnom prvom polroku znížili na polovicu. Uviedol to dnes britský Zväz výrobcov a predajcov automobilov (SMMT).
Kým vlani automobilky za prvých šesť mesiacov investovali 647,4 milióna libier, tento rok len 347,3 milióna libier. Brexitové plány premiérky Mayovovej týkajúce sa obchodu pritom zväz označil za nereálne. Šéf zväzu Mike Hawes stanici BBC povedal, že sektor potrebuje mať jasno. Žiada tiež, aby Británia zostala v colnej únii. Scenár, keď krajina colnú úniu opustí bez toho, aby mala uzatvorenú preferenčnú obchodnú dohodu, je tou horšou z predpokladaných možností. Na otázku, čo by sa stalo, keby Británia s EÚ neuzavrela dohodu do konca roka, Hawes odpovedal, že by to nebol okamžitý koniec, ale že by išlo skôr o smrť kvôli "tisíckam menších uhryznutí". "Konkurencieschopnosť Británie sa postupne zhoršuje, takže je oveľa ťažšie prilákať investície. A investície sú tým, vďaka čomu sektor takú konkurenčnú schopnosť má," povedal. V stávke je budúcnosť jedného z mála britských úspechov v oblasti výroby od 80. rokov: automobilový priemysel zamestnáva vyše 800 tisíc ľudí a vytvára obrat okolo 83 miliárd libier ročne.
(Zdroj: hnonline.sk)

Daňové raje spôsobujú peklo v švajčiarskych bankách

25. 8. 2009 Švajčiarski bankári sa odteraz budú musieť spoliehať na stabilitu krajiny a svoju odbornú kvalifikáciu, keďže po sprístupnení údajov o účtoch banky UBS americkým orgánom je časom daňového raja pravdepodobne koniec.


(Zdroj: EURACTIV)

Slovenské diaľničné odpočívadlá patria k najhorším v Európe

25. 8. 2009 Šofér, ktorý zastaví na diaľničnom odpočívadle, väčšinou dúfa, že aspoň niekoľko pohodových minút tu strávi v príjemnom prostredí. To by sa však nesmel pohybovať po diaľniciach v Európe.
(Zdroj: AKTUALNE)

Takmer štyrom tisíckam aerolínií hrozí zákaz lietať do EÚ

24. 8. 2009 EÚ vo svojom Úradnom vestníku zverejnila v sobotu zoznam skoro štyroch tisícok aerolínií, ktoré budú čeliť zákazu lietať do Európy v prípade, že neobmedzia svoj negatívny vplyv na životné prostredie.
(Zdroj: EURACTIV)

Ďalšie emisné kladivo na automobilky

12. 8. 2009 Malé nákladné autá, ktoré sa budú vyrábať po roku 2013, by na jeden kilometer jazdy nemali produkovať viac ako 175 gramov emisií CO2. Tak si to aspoň predstavuje Európska komisia, ktorá vypracúva nové emisné limity. Výrobcovia automobilov však tvrdia, že ak sa návrh prijme, priemerná cena malého nákladného auta sa zvýši o 6 tisíc €.


V súčasnosti je v platnosti limit, ktorý stanovuje  maximálnu hranicu nad 200 g CO2 na kilometer jazdy. Ak by do platnosti vstúpil nový návrh, výrobcovia malých nákladných áut by museli znížiť produkciu skleníkových plynov vo svojich autách približne o 13 %.  Európska komisia  v dlhodobej perspektíve okrem toho  uvažuje o postupnom znižovaní limitu na úroveň 135 g CO2 na kilometer, čo by sa priblížilo limitu, aký v súčasnosti platí pre prevádzku osobných automobilov.
Výrobcovia tvrdia, že nemajú nič proti rozumnej regulácii, ale tieto  návrhy podľa nich môžu ohroziť konkurencieschopnosť priemyslu.  Peniaze na naplnenie nových štandardov dnes vraj výrobcovia jednoducho nemajú. Čas medzi dizajnovaním a produkciou malého nákladného automobilu sa pohybuje od 7 do 10 rokov. Navrhnutý termín pre rok  2013 je úplne a  totálne nedosiahnuteľný. Pre britský FT to uviedol generálny tajomník ACEA - Asociácie európskych výrobcov automobilov.
Takýto veľký nárast ceny (predpokladá sa zvýšenie v priemere o 6 000 €) je niečo, čo si výroba vo svojej podstate nezaslúži.
Denník FT uzatvára, že najmä automobilky v Nemecku a v Taliansku sa voči novým návrhom  bránia.  Britskí  výrobcovia už EÚ predbehli a v rámci svojej výroby uplatňujú vlastné dobrovoľné emisné štandardy.
(Zdroj: EURACTIV)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Bonifác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner