Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Hlúposti sa medze nekladú

Nesťažuj si, že máš za šéfa poleno, mohol by si dostať workoholika.

Ak sa veci majú pokaziť, tak sa pokazia nezávisle od miesta, kam ich schováme.

Starého osla neprerobíš. Ani mladého somára neprerobíš. Napriek tomu sa každý každého snaží preinačiť na svoj obraz.

(Murphyho zákony v bájkach)
Murphy o láske

Ženy sú k mužom dobré nielen vtedy, keď niečo chcú, ale aj vtedy, keď niečo budú chcieť.

Ak chcete stratiť objektívny pohľad na ženy, počúvajte, čo o nich hovorí vaša manželka.

Keby sa všetky styky, aj sexuálne, udržiavali výlučne prostredníctvom advokátov, počet rodinných hádok by značne klesol.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Úvod k Murphyho večerom

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

Z času na čas sa človek potkne o pravdu, ale najčastejšie vstane a ide bez obzretia ďalej.

Murphológia je ideológiou, ktorá si na rozdiel od pretrpených ideológie nekladie za cieľ manipulovať masy, ale jednotlivca.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Otázky na rádio Jerevan

Čo je najčastejším dôvodom straty pamäti? Požičanie peňazí od priateľa.

Platí ešte: „Chudoba cti netratí“? Platí, ale všetko ostatné je za peniaze.

Kto bol prvým podnikateľom? Boh, pretože tiež začínal z ničoho a napriek tomu, že je vševedúci, nevedel, do čoho ide a čo sa z toho vyvrbí. Námietka z daňového úradu: To nie je pravda, pretože: 1. Podnikanie je opakovaná činnosť s cieľom vytvoriť zisk. Nebolo dokázané, že by sa stvorenie opakovalo. Nie je dokázané, že by ku stvoreniu sveta došlo s cieľom vytvorenia zisku. 2. Dodnes sa nenašlo príslušné daňové priznanie. Najstaršie daňové priznanie podal akýsi Judáš Iškariotsky, kde priznal príjem 30 strieborných. Daň nezaplatil, lebo náklady prevýšili výnosy. Námietka voči námietke (Únia tiež podnikateľov): Ako vždy, daňový úrad nevie, o čom je reč. Akt stvorenia sa predsa pravidelne opakuje.

(Myšlienky bez cla)

Zásobníky plynu na Slovensku sú vo veľkej miere naplnené

16. 6. 2023 Zimná sezóna sa na Slovensku i v Európe skončila bez významných obmedzovaní dodávok zemného plynu alebo energií. Zásobníky plynu v Európskej únii (EÚ) sú naplnené na úrovni viac ako 73 percent, na Slovensku zhruba na úrovni 76 percent celkovej kapacity. Pre Slovenský plynárenský priemysel (SPP) je podľa obchodného riaditeľa a člena predstavenstva Petra Kučeru najväčšou výzvou zabezpečiť v tomto roku a na začiatku roka 2024 dostatok plynu pre ekonomiku a zákazníkov. Uviedol to na konferencii Slovenského plynárenského a naftového zväzu (SPNZ) Bezpečnostné, technické a právne výzvy slovenského plynárenstva v Žiline. Doplnil, že SPP zakontrahoval zvýšené kapacity zásobníkov a uzatvoril aj diverzifikačné kontrakty.
„Verím, že verejnosť nebude pociťovať výpadky plynu a ceny by už nemuseli byť tak dramaticky vysoké ako počas minulej zimy. Strategickým cieľom je zabezpečiť do budúcna zemný plyn z každého smeru. Bolo by ideálne, keby sme mali kontrakty zo severnej Európy, z južnej Európy a do budúcna prípadne z Poľska. Ak sa vybuduje LNG terminál napríklad v Gdaňsku," povedal Kučera. Výkonný riaditeľ SPNZ Richard Kvasňovský pripomenul, že zimná sezóna sa na Slovensku i v Európe skončila bez významných obmedzovaní dodávok zemného plynu alebo energií. „Zásoby sú určite výraznejšie ako vlani. Na druhej strane sa nemôžeme do zimnej sezóny spoliehať len na zásoby. Je dôležité, aby zostal zachovaný denný tok zemného plynu. Riziká podľa analytikov súvisia s tým, že veľkú časť dodávok bude pre Európu zabezpečovať LNG (skvapalnený zemný plyn). A v zime sa očakáva výraznejšia konkurencia zo strany ázijských krajín. Napríklad Číny, ktorú teraz možno až tak necítiť," podotkol.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Hoteliéri prehodnocujú cenovú politiku

6. 3. 2009 Kým pred pár mesiacmi so znížením cien vyčkávali, situáciu aj u nich zmenila hospodárska kríza. Hoteliérsky trh sa totiž bude musieť v roku 2009 vyrovnať s prepadom záujmu na úrovni 14 až 40 percent.

Jednou z príčin tohto prepadu  je pokles kurzov mien okolitých štátov. 
Okrem znižovania cien na základe vývoja musia preto hoteliéri  pristupovať aj k takým nepopulárnym opatreniam, ako prepúšťanie zamestnancov.
Hoteliérom problémy nespôsobuje iba finančná kríza, ale aj zvyšovanie konkurencieschopnosti.  Slovensko je už dlhšie známe svojimi nadhodnotenými cenami v hoteloch.  Kvalita a rozsah služieb však často nezodpovedali týmto cenám. Kríza teda prinútila hotely zamyslieť sa nad cenotvorbou a prehodnotiť ju tak na horách, ako aj v mestách.
Očakáva sa, že aj v prípade, že dôjde k oživeniu ekonomike, hoteliérstvo bude jedným z posledných, kde sa situácia začne zlepšovať. 
(Zdroj: HNONLINE)

Rada na krízu - zoštíhľovať náklady ale nepodceňovať marketing a komunikáciu

6. 3. 2009 Kríza ukázala, že biznis nejde sám. Väčšina firiem sa počas nej snaží zoštíhliť náklady. Dôležité však je ani v čase hospodárskej krízy nezanedbať získavanie nových zákazníkov a zabezpečiť starostlivosť o tých existujúcich.
Šetrenie na marketingu by síce v krátkodobom horizonte mohlo znamenať úsporu, ale zo strednodobého a dlhodobého hľadiska žiadny marketing znamená  stratu zákazníkov aj stratu pozície na trhu. Firma, ktorá škrtá na marketingu sa dlho neudrží.
Výraznejší marketing neznamená nutne zvyšovanie marketingových rozpočtov. Skôr je potrebné zvýšiť  objem času, ktorý  firma venuje  komunikácii so zákazníkmi. Sústrediť sa  na lacné a efektívne prostriedky na informovanie zákazníkov. Vypustiť rôzne tlačené propagačné materiály – napríklad letáky, a reklamný rozpočet z menej efektívnych prostriedkov takmer celý presunúť  na internet.
Kríza však zároveň umožňuje nový pohľad na podnikanie, dáva šancu uvedomiť si, kde sa dá ešte zapracovať a kde sú rezervy, ktoré treba efektívnejšie využiť.
Kríza ukázala, že vo firme treba zjednotiť sily a snažiť sa nastaviť procesy tak, aby firma skutočne fungovala ako jeden celok, jeden organizmus s jasným cieľom - uspokojiť dlhodobých zákazníkov a získať nových.
Poučením z krízy je, že aj keď vo firme všetko funguje dobre, je užitočné sa aspoň niekoľkokrát do roka zastaviť a prehodnotiť procesy, internú štruktúru, náklady aj marketingové aktivity.  Každá firma dokáže fungovať efektívnejšie a s menšími výdavkami, ako sa na prvý pohľad môže zdať a môže dosahovať rovnaké alebo aj lepšie výsledky.
(Zdroj: HNONLINE)

Šrotovné skutočnosťou

5. 3. 2009 Príspevok na kúpu nového auta pri zošrotovaní starého bude skutočnosťou už od pondelka. Vláda včera rozhodla o jednej z alternatív. Výška šrotovného bude 1 000 €, ak predajcovia prispejú 500 €, štát priloží ešte ďalších 500 €. Cenová hranica nového auta za zdvihla na 25 000 €.
Nárok na dotáciu bude mať fyzická osoba alebo firma, ktorá vlastní auto vyrobené pred         31. decembrom 1999 a na Slovensku bolo zaregistrované do konca minulého roka. Keď majiteľ nechá takéto auto zošrotovať u autorizovaného spracovateľa a vyradí ho z evidencie, môže si u predajcu žiadať štátnu zľavu. Predajca o jej preplatenie požiada rezort hospodárstva.
(Zdroj: HNONLINE)

Ropy je veľa, nemá ju kto kupovať

5. 3. 2009 Ropné tankery ešte pred rokom brázdili more sem a tam. Teraz sa pohupujú na pobreží a posádky natierajú paluby. Sú plné čierneho zlata, ale nemajú kam plávať.


Stalo sa to, čo nikto nečakal. Dopyt po rope prudko klesá, obchodníci ju majú nakúpenú, ale nechcú predávať, pretože cena je príliš nízka. Preto vyčkávajú. Túto hru so zásobami obchodníci hrávajú bežne. Lenže teraz sa ceny ropy prepadávajú až príliš rýchlo. Okrem toho  uloženie nákladu v tankeri nie je lacná záležitosť. Zarábajú na ňom lodiari, ktorí od minulého roka už zdvihli poplatky trikrát a teraz si účtujú 75 000 dolárov (59 497,50 €) na loď a deň.
Analytici ako vždy ponúkajú dva scenáre, čo sa bude diať ďalej. Podľa prvého by producenti mohli zastaviť ťažbu a nechať trh vyhladovať. Podľa druhého naopak trh poslať ku dnu tak, že tí, ktorí majú priveľké zásoby, už nebudú môcť čakať dlhšie a začnú predávať pod cenu. Pravdepodobnejší je druhý scenár, pretože zima sa končí a ropa či plyn na vykurovanie nie sú potrebné. V dôsledku krízy zároveň klesla aj spotreba pohonných hmôt.


(Zdroj: ČAS)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Bonifác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner