Výška platu sa podľa prieskumu nezmenila u takmer 28 percent opýtaných aj napriek inflácii
30. 1. 2024
Vyššie životné náklady sa zamestnávatelia snažili pokryť u 21,5 percenta respondentov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Endered, o ktorom informoval Trumpeter. Čiastočne prilepšené dostalo 50,8 percenta opýtaných. Napriek tomu však uviedli, že prilepšenie k platu nebolo dostačujúce. Je chvályhodné, že väčšina zamestnávateľov aspoň čiastočne zohľadnila zvýšené náklady na život, či už formou zvýšenia platu alebo formou iných zamestnaneckých benefitov. Nie každý zamestnávateľ si to mohol dovoliť.
Nasledovali pracovné prostredie a kultúra firmy (28,1 percenta), pracovná rovnováha a flexibilita (24,1 percenta), možnosti profesionálneho rozvoja (23,9 percenta), spätná väzba a hodnotenie práce (18,7 percenta) a stotožnenie sa s víziou, cieľmi a stratégiou spoločnosti (7,2 percenta). Najžiadanejším nefinančným benefitom, a to u 70 percent opýtaných, je príspevok na stravovanie aspoň v optimálnej výške 7,80 eura.
V prieskume sa zamestnanci vyjadrili aj k tomu, či sa cítia pre svojho zamestnávateľa dôležití. V tomto smere nemalo 43,1 percenta opýtaných žiaden pocit a nevedelo to vyhodnotiť. Ďalších 27 percent respondentov cíti, že je pre svojho zamestnávateľa dôležitých a 10,2 percenta veľmi dôležitých. Dojem, že nie sú dôležití, uviedlo 7,5 percenta respondentov a 2,2 percenta označilo, že nie sú vôbec dôležití.
Väčšina účastníkov prieskumu sa v roku 2024 neobáva zhoršenia svojej pracovnej situácie. Svoje pracovné očakávania hodnotilo 30,8 percenta respondentov pozitívne. Veľmi pozitívne očakávania má 15,1 percenta zamestnancov a neutrálne 43,7 percenta.
Najdôležitejším faktorom pri zmene práce by bol v roku 2024 plat. Túto možnosť vybralo v prieskume 84,3 percenta opýtaných. Nepeňažné benefity považuje za dôležité 54 percent respondentov a 37,5 percenta opýtaných oceňuje prístup nadriadeného...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Zákon o 13. dôchodku
21. 10. 2020
Vládny návrh zákona o 13. dôchodku a o zmene doplnení niektorých zákonov predložený ako iniciatívny návrh bol schválený dňa 21. 10. 2020.
Podľa zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení zákona č. 46/2020 Z. z. sa v novembri 2020 mal poberateľom dôchodkov po prvýkrát vyplatiť 13. dôchodok ako dôchodková dávka zo sociálneho poistenia v sume zodpovedajúcej priemernej mesačnej sume daného druhu dôchodku.
Navrhla sa nová právna úprava 13. dôchodku ako štátnej sociálnej dávky, ktorou sa nahradí právna úprava 13. dôchodku zo sociálneho poistenia.
Nárok na 13. dôchodok budú mať všetci poberatelia dôchodku bez ohľadu na sumu poberaného dôchodku. Sumu 13. dôchodku sa ustanovila diferencovane, a to v závislosti od sumy už poberaného dôchodku, resp. úhrnu súm poberaných dôchodkov. Tento 13. dôchodok tak bude v porovnaní s doterajšou právnou úpravou solidárnejší k poberateľom dôchodkov s nižšou úrovňou dôchodkových príjmov.
V
Zmena minimálnej mzdy v roku 2021
21. 10. 2020
Od roku 2021 sa zvyšuje minimálna mzda aj napriek tomu, že naša krajina prechádza výrazne ťažkým obdobím, ktoré je spôsobené koronakrízou.
V roku 2021 bude platiť minimálna mzda, ktorej výška sa vypočíta podľa automatického vzorca. Minimálna mzda bude predstavovať 57 % z priemernej mesačnej nominálnej mzdy zamestnanca za kalendárny rok, ktorý dva roky predchádza kalendárnemu roku, na ktorý sa určuje suma mesačnej minimálnej mzdy. V nominálnom vyjadrení ide o sumu 623 eur mesačne. Hodinová minimálna mzda bude v roku 2021 vo výške 3,580 eura.
K
Schaeffler hlási na Slovensku rast, no znižuje stavy ľudí
12. 10. 2020
Odborári v oboch slovenských prevádzkach potvrdzujú kontinuálny úbytok pracovníkov. Dôvodom sú dohody o skončení pracovného pomeru, ako aj prirodzená fluktuácia.
Nemecký koncern Schaeffler, ktorý u nás v dvoch závodoch v Skalici a v Kysuckom Novom Meste zamestnáva viac ako osemtisíc ľudí, zažíva malé déja vu z krízového obdobia v roku 2009. Zamestnanci totiž pracujú v skrátenom pracovnom úväzku, v prípade potreby po dohode s podnikom čerpajú hromadne dovolenku a fabrika zaviedla aj opatrenia na zvýšenie flexibility pracovného času.
Pokles daní, aký si história nepamätá
9. 10. 2020
Je 7. január 2020 a v Bratislave sa hŕstka dopravcov púšťa do štrajku. Protest sa za týždeň rozrastie na stovky nahnevaných kamionistov, ktorí komplikujú dopravu po celom Slovensku. Ich požiadavky sú jasné: znížiť cestnú daň, vypnúť, prípadne znížiť cenu mýta a zrušiť zdanenie vreckového. Nateraz sa im splnil prvý bod zo zoznamu.
Potvrdila to vláda, ktorá do parlamentu posiela novelu zákona s nižšími sadzbami v skrátenom legislatívnom konaní. Dopravcovia tak budú platiť menej už za tento rok. Úľavy sa majú dotknúť 80-tisíc vozidiel a dopravcom v priebehu prvého roka prinesú úsporu vo výške takmer 30 miliónov eur. Na porovnanie, štát vybral vlani za motorové vozidlá na daniach asi 160 miliónov.