P O R A D C A |
e-m@ilové noviny |
č. 7/2008 |
28. 4. 2008 |
Služby, ktoré nájdete len u nás:
|
Vážení čitatelia! Zisk vytvorený počas účtovného obdobia a vykázaný k 31. decembru sa rozdeľuje v priebehu nasledujúceho účtovného obdobia. Aké možnosti rozdelenia zisku sú v spoločnosti s ručením obmedzeným sa dočítate v Téme novín. Spoločnosť s r.o. však môže na konci účtovného obdobia vykázať aj stratu. Úhradu straty je možné realizovať rôznymi spôsobmi. Túto problematiku nájdete spracovanú v článku Úhrada straty v s.r.o. Ponúkame vám aj odpovede odborníkov z praxe na najčastejšie kladené otázky súvisiace s problematikou rozdelenia zisku a úhrady straty. Do nasledujúceho čísla em@ilových novín pre vás pripravujeme témy: výkon daňovej exekúcie, autorský zákon a príjmy z pohľadu daní a odvodov. Zároveň očakávame v redakcii novín vaše postrehy, námety a otázky. Andrea Talpašová
zodpovedná redaktorka poradca@i-poradca.sk V tomto čísle nájdete:
- Úhrada straty v s.r.o. - Odpočet daňovej straty - § 30 ZDP - Zdanenie podielu na zisku - Úhrada straty znížením základného imania - Odpočet daňovej straty - Odpočet daňovej straty za obdobie rokov 2002 až 2005
|
||
Rozdelenie zisku v s.r.o. Zisk predstavuje prechodnú formu vlastného zdroja podniku a v plnej výške zvyšuje hodnotu vlastného imania podniku iba dočasne, a to práve z toho dôvodu, že podlieha rozdeľovaniu. Zisk vytvorený počas účtovného obdobia a vykázaný k 31.decembru sa rozdeľuje v priebehu nasledujúceho účtovného obdobia. O jeho rozdelení rozhodujú vlastníci podniku – v s.r.o. valné zhromaždenie spoločníkov a to na základe návrhu na takéto rozdelenie predloženého konateľom, resp. konateľmi príslušnej spoločnosti s ručením obmedzeným. Od prvého dňa nasledujúceho účtovného obdobia po účtovnom období, v ktorom sa zisk dosiahol, sa jeho hodnota eviduje v účtovníctve na účte 431 – Výsledok hospodárenia v schvaľovaní. Už zo samotného názvu spomínaného účtu je zrejmé, že do doby schválenia rozdelenia zisku sa s ním nemôže zaobchádzať ako s voľne disponibilným zdrojom. Spoločnosť s ručením obmedzeným sa riadi predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“). Kompetencia rozdelenia zisku patrí v zmysle § 125 ods. 1 písm. b) Obchodného zákonníka do pôsobnosti najvyššieho orgánu spoločnosti, t.j. valného zhromaždenia spoločníkov. Táto kompetencia nemôže byť delegovaná na iný orgán, a to ani prostredníctvom spoločenskej zmluvy. Povinný prídel zo zisku do rezervného fondu Rezervný fond sa považuje vo všeobecnosti za majetkový fond, ktorý má pre kapitálové spoločnosti osobitný význam. Rezervný fond obchodnej spoločnosti je súčasťou jej vlastného imania. Jeho účelom je eliminácia negatívneho dopadu v prípade pokrytia strát vzniknutých v rámci podnikateľskej činnosti obchodnej spoločnosti. Povinnosť tvorby rezervného fondu v kapitálovej obchodnej spoločnosti je, ako jediného fondu, zakotvená priamo v Obchodnom zákonníku v § 67. Rezervný fond musí vytvárať spoločnosť s ručením obmedzeným zo zisku bežného účtovného obdobia vykázaného v schválenej riadnej individuálnej účtovnej závierke. Od povinnosti spoločnosti s ručením obmedzeným vytvárať rezervný fond už pri jej vzniku sa upustilo už v zmysle novely Obchodného zákonníka platnej od 1. januára 2002. Spoločnosť vytvára rezervný fond v zmysle § 124 Obchodného zákonníka v čase a vo výške určenej spoločenskou zmluvou. Spoločenská zmluva musí preto obsahovať výšku rezervného fondu, ak spoločnosť vytvára rezervný fond pri svojom vzniku, ako aj výšku, do ktorej je spoločnosť povinná rezervný fond dopĺňať a spôsob dopĺňania [§ 110 ods. 1 písm. h) Obchodného zákonníka]. Ak sa rezervný fond nevytvorí už pri vzniku spoločnosti, je spoločnosť povinná vytvoriť ho z čistého zisku vykázaného v riadnej účtovnej závierke za rok, v ktorom po prvý raz zisk vytvorí, a to vo výške najmenej 5 % z čistého zisku (v čase pred vyplatením podielov na zisku spoločníkom), nie však viac ako 10 % základného imania. Rezervný fond nemusí byť uložený na viazanom účte v banke. Podľa § 67 ods. 1 Obchodného zákonníka možno rezervný fond použiť v rozsahu, v ktorom sa vytvára podľa Obchodného zákonníka, povinne iba na krytie strát spoločnosti, ak osobitný zákon neustanovuje inak. Rezervný fond je spoločnosť s ručením obmedzeným povinná každoročne ďalej dopĺňať o sumu určenú v spoločenskej zmluve alebo v stanovách, najmenej však vo výške 5 % z čistého zisku vyčísleného v ročnej účtovnej závierke, a to až do dosiahnutia výšky rezervného fondu určenej v spoločenskej zmluve alebo v stanovách, najmenej však do výšky 10 % základného imania. Ďalšie rozdelenie zisku Určenie štruktúry ďalšieho rozdelenia zisku spoločnosti s ručením obmedzeným po realizácii povinného prídelu do rezervného fondu je v rozhodovacej kompetencii valného zhromaždenia spoločnosti. V praxi ide v podmienkach spoločností s ručením obmedzeným najčastejšie o tieto alokácie zisku:
(Ing. Ján Mintál – Dane, účtovníctvo – vzory a prípady 4/2008)
Úhrada straty v s.r.o.V zmysle § 2 ods. 1 Obchodného zákonníka sa podnikaním rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť a za účelom dosiahnutia zisku, no napriek tomu sa v podnikaní môžu vyskytnúť situácie, keď náklady (výdavky) presahujú dosiahnuté výnosy (príjmy). Výsledkom takéhoto hospodárenia je strata. O vysporiadaní s vzniknutou stratou rozhodujú vlastníci podniku – v s.r.o. valné zhromaždenie spoločníkov. V tejto súvislosti však treba poznamenať, že valné zhromaždenie s.r.o. rozhoduje o návrhu na úhradu straty s.r.o. predloženom konateľom, resp. konateľmi tejto obchodnej spoločnosti. Od prvého dňa nasledujúceho účtovného obdobia po účtovnom období, v ktorom došlo k strate, sa jej hodnota eviduje v účtovníctve na účte 431 – Hospodársky výsledok v schvaľovacom konaní. Spoločnosť s ručením obmedzeným sa riadi predovšetkým príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Kompetencia vysporiadania sa zo stratou patrí v zmysle § 125 ods. 1 písm. b) Obchodného zákonníka do pôsobnosti najvyššieho orgánu spoločnosti, t.j. valného zhromaždenia spoločníkov. Táto kompetencia nemôže byť delegovaná na iný orgán, a to ani prostredníctvom spoločenskej zmluvy. V prípade spoločnosti s ručením obmedzeným Obchodný zákonník nestanovuje podmienky jej úhrady. Úhrady straty možno realizovať niekoľkými spôsobmi, pričom v praxi ide najčastejšie o vysporiadanie straty:
Vo všeobecnosti platí, že o znížení základného imania rozhoduje valné zhromaždenie dvojtretinovou väčšinou všetkých hlasov spoločníkov. Spoločenská zmluva môže stanoviť aj vyšší počet hlasov potrebných na prijatie tohto rozhodnutia. Účinky zníženia základného imania nastávajú odo dňa jeho zápisu do obchodného registra. Zníženie základného imania súd zapíše do obchodného registra len ak je preukázané, že sa toto zníženie oznámilo zákonom stanoveným spôsobom (§ 147 ods. 1 Obchodného zákonníka) a že sa veriteľom poskytlo zabezpečenie ich pohľadávok, ak ich pohľadávky neboli uspokojené. Zníženie základného imania v spoločnosti s ručením obmedzeným je upravené v § 146 a 147 Obchodného zákonníka. Základné imanie spoločnosti s ručením obmedzeným nesmie klesnúť pod 200 000 Sk, resp. 5 000 eur, ak je hodnota základného imania vyjadrená v eurách a výška vkladu každého spoločníka pod 30 000 Sk alebo 750 eur, ak je hodnota základného imania vyjadrená v eurách. Rovnako ako pri zvyšovaní základného imania, k účtovaniu zníženia výšky základného imania sa používa nielen samotný účet 411 – Základné imanie, ale aj účet 419 – Zmeny základného imania. Účtuje sa v súlade s postupom uvedeným v § 25 ods. 2 písm. c) a d) Postupov účtovania v podvojnom účtovníctve, keďže v zmysle § 25 ods. 4 písm. a) Postupov účtovania sa účtuje obdobne ako v prípade akciovej spoločnosti. Vo všeobecnosti možno konštatovať, že zníženie základného imania, ktoré ešte nebolo zapísané do obchodného registra, sa účtuje v prospech účtu 419 a vyrovná sa preúčtovaním na účet 411 ku dňu zápisu do obchodného registra. V analytickom členení je potrebné upraviť príslušné účasti jednotlivých spoločníkov. (Ing. Ján Mintál – Dane, účtovníctvo – vzory a prípady 4/2008)
Odpočet daňovej straty - § 30 ZDPje jednoznačné, že spôsob umorovania daňovej straty počnúc rokom 2004 je jednoduchší a zrozumiteľnejší v porovnaní so spôsobom a postupom umorovania daňovej straty do 31. 12. 2003 v tom zmysle, že odpočítanie daňovej straty nie je viazané na žiadne ďalšie podmienky, ako je napr. preinvestovanie alebo stanovenie limitov odpočítavania daňovej straty v jednotlivých zdaňovacích obdobiach, v ktorých odpočítava daňovú stratu alebo presné určenie výšky umorovanej daňovej straty v jednotlivých zdaňovacích obdobiach. Podľa § 30 ZDP princíp umorovania daňovej straty za zdaňovacie obdobie roka 2004 je v tom, že umorovať možno každú vykázanú daňovú stratu a to bez ustanovených podmienok preinvestovania umorovanej straty alebo iných podmienok. Obdobie ustanovených piatich bezprostredne po sebe nasledujúcich zdaňovacích období súvisí s obdobím premlčania lehoty na zánik práva vyrubiť daň podľa § 45 zákona SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov v znení neskorších predpisov. Podľa tohto spôsobu umorovania straty je možné v jednom roku umoriť (odpočítať) aj celú daňovú stratu alebo len jej pomernú časť vykázanú za jedno zdaňovacie obdobie alebo aj po jednej pätine z každej daňovej straty, ktorú je možné ešte umorovať (odpočítať). Daňovník má možnosť umorovania straty podľa podmienok tohto zákona až počnúc zdaňovacím obdobím roka 2004, alebo len pomernej časti daňovej straty, a to v závislosti od výšky vykázaného základu dane. Zánik nároku na odpočet daňovej straty. V prípade, že na umorovanie daňovej straty alebo jej časti uplynula doba na zánik práva vyrubiť daň podľa § 45 zákona o správe daní, daňovník po tejto lehote už nemá nárok na jej ďalšie umorovanie a nárok na jej odpočítavanie od základu dane po uplynutí piatich rokov, ktoré začínajú plynúť zdaňovacím obdobím, ktoré nasleduje po zdaňovacom období, za ktoré bola táto daňová strata vykázaná. Pri vyčíslení, resp. zisťovaní daňovej straty, ktorú možno odpočítať od základu dane v nasledujúcich zdaňovacích obdobiach sa vychádza z ustanovení § 17 až 29 ZDP, a to rovnakým postupom ako pri zisťovaní základu dane. (JUDr. Klára Klabníková – Dane, účtovníctvo, odvody bez chýb, pokút a penále 3/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prídel do rezervného fondu Spoločnosť XYZ, s.r.o. má vytvorený rezervný fond vo výške povinnej tvorby 10 % zo základného imania, t.j. pri základnom imaní 400 000 Sk vo výške 40 tis. Sk. Spoločnosť XYZ, s.r.o. vykázala za rok 2007 zisk vo výške 184 tis. Sk. Je povinná realizovať prídel do rezervného fondu, keď už dosiahla limit 10 % zo základného imania? Spoločnosť XYZ, s.r.o. nemá v spoločenskej zmluve ani v stanovách s.r.o. určenú povinnosť tvoriť rezervný fond vyšší, ako vyplýva z § 124 Obchodného zákonníka. V súlade s § 124 Obchodného zákonníka spoločnosť XYZ, s.r.o. je povinná každoročne dopĺňať o sumu určenú v spoločenskej zmluve alebo v stanovách najmenej vo výške 5 % z čistého zisku až do dosiahnutia výšky rezervného fondu určenej v spoločenskej zmluve alebo v stanovách, najmenej však do výšky 10 % zo základného imania. Ak výška rezervného fondu určená v spoločenskej zmluve alebo v stanovách je vyššia ako 10 % zo základného imania, spoločnosť je povinná dopĺňať rezervný fond až do výšky určenej v stanovách alebo v spoločenskej zmluve. V prípade, že spoločnosť nemá v stanovách určenú povinnosť tvoriť rezervný fond vyšší, ako vyplýva z § 124 Obchodného zákonníka, nie je povinná ďalej dopĺňať rezervný fond. Žiadne ustanovenie Obchodného zákonníka jej však na druhej strane nebráni tvoriť rezervný fond aj nad povinnú tvorbu. (Ing. Ján Mintál)
Zdanenie podielu na ziskuDaňovníkovi Slovenskej republiky – spoločnosti ABC, s.r.o., bol v roku 2008 vyplatený podiel na zisku spoločnosti s ručením obmedzeným v ČR za rok 2007, ktorej je spoločníkom s 50 % podielom na základnom imaní. Ako a kde tento príjem treba zdaniť? V danom prípade bude mať opäť aplikačnú prednosť pred vnútroštátnymi zákonmi v oblasti zdaňovania príjmov medzinárodná zmluva o zamedzení dvojitého zdanenia a zabránení daňovému úniku v odbore daní z príjmov a z majetku medzi SR a ČR. Podľa Čl. 10 tejto zmluvy bude vyplatený podiel na zisku zdaňovaný na území Českej republiky, pričom daň nesmie presiahnuť 5 %. (Ing. Ján Mintál)
Úhrada straty znížením základného imaniaValné zhromaždenie s.r.o. rozhodlo o znížení základného imania o 200 tis. Sk s tým, že sa použije na úhradu straty spoločnosti dosiahnutej v predchádzajúcom roku. Ako sa tento prípad zaúčtuje? Ak sa prostriedky zo zníženia základného imania použijú na vyporiadanie straty evidovanej na účte 431, bude sa na základe interného účtovného dokladu vyhotoveného podľa uznesenia valného zhromaždenia a následne podľa výpisu z obchodného registra účtovať nasledovne:
Poznámka V prípade, ak by znížené základné imanie bolo použité na úhradu straty z minulých rokov účtovalo by sa súvzťažnými zápismi MD 419 / D 429 a MD 411 / D 419. (Ing. Ján Mintál)
Odpočet daňovej stratyDaňovník vykázal daňovú stratu za zdaňovacie obdobie. Kedy naposledy môže daňovník odpočítať daňovú stratu? Vykázanú daňovú stratu:
(JUDr. Klára Klabníková)
Odpočet daňovej straty za obdobie rokov 2002 až 2005Daňovník za zdaňovacie obdobie roku 2006 vykázal vdaňovom priznaní základ dane vo výške 280 120 Sk. Aký bude postup pri odpočítavaní týchto strát v roku 2006 za zdaňovacie obdobie rokov 2002 až 2005? Daňovník si môže z tohto základu dane odpočítať celú výšku daňovej straty z roku 2001, 2002, 2003 a 2004 a časť straty vo výške 50 120 Sk z roku 2005. Zvyšnú časť straty z roku 2005 v sume 69 880 Sk daňovník môže odpočítať celú alebo jej časť v roku 2007, ak vykáže základ dane, ale naposledy v zdaňovacom období 2011; po uplynutí roku 2011 (uplynulo päť rokov, keď si mohol daňovník túto daňovú stratu odpočítať) daňovník stráca právny nárok na umorovanie tejto daňovej straty alebo jej pomernej časti. (JUDr. Klára Klabníková)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Vždy je lepšie reorganizovať ako byť reorganizovaný. * Reorganizácia prináša vždy zmenu, ale málokedy zlepšenie. * Podnikanie je proces, založený na metóde náhodného výskytu výhier a prehier. Počítajte však s tromi prehrami na jednu výhru. * Kľúčové rozhodnutia sú síce formálne posudzované z hľadiska prínosu pre firmu, ale prijímané sú s ohľadom na prínos pre tých, ktorí ich prijali. (MURPHYHO ZÁKONY úplné znenie s príkladmi.)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nové zo Zbierky zákonov Slovenskej republiky Čiastka číslo 45/2008 3. apríla 2008 115/2008 Oznámenie Telekomunikačného úradu SR o vydaní rozhodnutia, ktorým sa mení rozhodnutie Telekomunikačného úradu SR z 28. januára 2004, ktorým sa určuje zoznam relevantných trhov v znení rozhodnutia z 21. júna 2005 a v znení rozhodnutia z 26. júla 2005 114/2008 Nariadenie vlády SR, ktorým sa dopĺňa nariadenie vlády SR č. 141/2006 Z. z. o technických požiadavkách na vonkajšie výčnelky motorových vozidiel v znení nariadenia vlády SR č. 142/2007 Z. z Čiastka číslo 46/2008 4. apríla 2008 116/2008 Úplné znenie zákona č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov Čiastka číslo 47/2008 8. apríla 2008 118/2008 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí SR o vypovedaní Dohovoru Medzinárodnej organizácie práce o zamestnávaní žien podzemnými prácami v podzemí a v baniach všetkých druhov (č. 45) z roku 1935 Slovenskou republikou 117/2008 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí SR o podpísaní Dohody medzi vládou SR a spolkovou vládou Rakúskej republiky o vzájomnej ochrane utajovaných skutočností Redakčné oznámenie o oprave chyby v oznámení Ministerstva zahraničných vecí SR č. 416/2007 Z. z. Čiastka číslo 48/2008 9. apríla 2008 119/2008 Úplné znenie zákona SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov Čiastka číslo 49/2008 10. apríla 2008 121/2008 Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o predkladaní výkazov, hlásení, prehľadov a iných správ poisťovňami a pobočkami zahraničných poisťovní 120/2008 Vyhláška Ministerstva hospodárstva SR, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva hospodárstva SR č. 102/2004 Z. z. o úhradách za niektoré úkony Puncového úradu SR Čiastka číslo 50/2008 11. apríla 2008 122/2008 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí SR o podpísaní Dohody o účasti Bulharskej republiky a Rumunska v Európskom hospodárskom priestore a štyroch súvisiacich dohôd Čiastka číslo 51/2008 12. apríla 2008 123/2008 Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva SR o podrobnostiach o ochrane spoločenských zvierat a o požiadavkách na karanténne stanice a útulky pre zvieratá Čiastka číslo 52/2008 12. apríla 2008 126/2008 Oznámenie Ministerstva vnútra SR o vydaní výnosu o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva vnútra SR 125/2008 Opatrenie Národnej banky Slovenska, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o kolektívnom investovaní 124/2008 Nariadenie vlády SR, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády SR č. 658/2005 Z. z., ktorým sa ustanovujú požiadavky na kozmetické výrobky v znení neskorších predpisov Čiastka číslo 53/2008 16. apríla 2008 127/2008 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 221/2006 Z. z. o výkone väzby Čiastka číslo 54/2008 16. apríla 2008 128/2008 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí SR o prijatí Zmien Poplatkového poriadku k Dohovoru o udeľovaní európskych patentov (Európskemu patentovému dohovoru) Čiastka číslo 55/2008 17. apríla. 2008 131/2008 Oznámenie Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky o vydaní výnosu o poskytovaní dotácií obciam na úhradu nákladov preneseného výkonu štátnej správy starostlivosti o životné prostredie 130/2008 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 64/1997 Z. z. o užívaní pozemkov v zriadených záhradkových osadách a vyporiadaní vlastníctva k nim v znení neskorších predpisov 129/2008 Zákon, ktorým sa mení zákon č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Čiastka číslo 56/2008 17. apríla. 2008 132/2008 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o podpísaní Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Tureckou republikou o právnej spolupráci v občianskych a obchodných veciach Čiastka číslo 57/2008 22. apríla. 2008 133/2008 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o pristúpení k Dohode o Medzinárodnom energetickom programe Čiastka číslo 58/2008 24. apríla. 2008 136/2008 Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje percento zvýšenia dôchodkovej dávky v roku 2008 135/2008 Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje suma všeobecného vymeriavacieho základu za kalendárny rok 2007 134/2008 Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 23/2006 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 544/2002 Z. z. o Horskej záchrannej službe v znení neskorších predpisov Čiastka číslo 59/2008 24. apríla. 2008 138/2008 Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o podmienkach prechodu z analógového spôsobu šírenia signálu televízneho terestriálneho vysielania na digitálny spôsob šírenia signálu televízneho terestriálneho vysielania (podmienky prechodu) 137/2008 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o podpísaní Dohovoru o počítačovej kriminalite (Zdroj: Zbierka zákonov SR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Apríl 2008 Daň z príjmov: 15. 4.
21. 4.
25. 4.
30. 4.
8. 4.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eurozóna má rekordnú infláciu Vysoká inflácia a silné euro škodia veľkým európskym firmám Vo februári dosiahla inflácia v eurozóne medziročne 3,2 percenta. To je najviac od jej vzniku pred deviatimi rokmi. Inflácia je vysoko nad hranicou dve percentá, ktorú sa snaží držať Európska centrálna banka (ECB). V rovnakom čase dosiahlo euro nový rekord oproti americkému doláru, na čom strácajú najmä veľké európske spoločnosti, napríklad Airbus SA, Volkswagen či BMW. Inflácia a silné euro totiž môžu zapríčiniť zníženie spotreby v eurozóne a pokles záujmu o európske výrobky v zahraničí, najmä v USA. Domáca spotreba a export sú pritom najväčšie motory európskeho rastu. Ten by mal podľa predpovedí tento rok v eurozóne poklesnúť z odhadovaných dvoch percent na približne 1,8 percenta. . . . Malí akcionári v Česku sú bez šance Na Slovensku stále iba jediný a neukončený prípad vytláčania Českí minoritní akcionári minulý týždeň s napätím očakávali rozhodnutie ústavného súdu o vytláčaní minoritných akcionárov. Skupina senátorov žiadala, aby sa táto možnosť v Obchodnom zákonníku v súčasnej podobe zrušila. Súd to zamietol a nútené odpredaje majoritným akcionárom môžu pokračovať. V krajine prišli podľa agentúry ČTK menšinoví akcionári za dva roky, čo squeeze out platí, o podiely v 280 firmách. Dostali za ne 13,5 miliardy českých korún. „V mnohých prípadoch mnohonásobne menej, ako očakávali,“ uviedla ČTK. V ďalších štyroch stovkách spoločností teraz môžu majoritní akcionári pristúpiť k vytláčaniu. Podľa sťažovateľov malo byť vytláčanie v rozpore s právom na pokojné užívanie majetku. . . . Skvelé časy európskeho stavebníctva sa môžu vrátiť Najlepšie časy má európske stavebníctvo za sebou, no stredná Európa ho môže potiahnuť Stavebná výroba v krajinách Vyšehradskej štvorky rástla v rokoch 2004 až 2006 v porovnaní s 15 členmi únie – tak– zvanej starej Európy – viac ako trikrát rýchlejšie. A mala by akcelerovať ďalej, kým boom, ktorý v západnej časti kontinentu vrcholil predvlani, bude pokračovať vo vlaňajšom spomalení. Vyplýva to z prognóz združenia Euroconstruct – European Construction Business Research and Forecasting Group, ktoré združuje výskumné spoločnosti a ústavy z 19 štátov Európy a ktoré dvakrát ročne predikuje krátkodobý a strednodobý vývoj v stavebníctve. Rozhodujúcu úlohu v akcelerácii stavebnej aktivity v stredoeurópskom regióne majú zohrať inžinierske stavby a nerezidenčné budovy. V tomto segmente po rapídnom raste priemyslu nastupuje budovanie logistických, maloobchodných a administratívnych kapacít. Aj výstavba bytov sa dynamizuje. Zamestnanosť zvyšujú a kapacity priťahujú zákazky na veľké obchodné, zábavné a športové centrá. . . . (www.ekonomika.etrend.sk)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poradca - mesačník nielen pre podnikateľov. 220-260 str., A5 č. 8-9/2008
č. 4/2008
č. 5/2008 Zmeny v účtovnej závierke pre PÚ za rok 2008
č. 5/2008
č. 4/2008
ZÁKONY DO VRECKA – Edícia úplných znení zákonov po posledných novelách vo formáte A6
Poradca č. 10/2008
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnenie objednávky
Ceny sú uvedené bez DPH a distribučných nákladov, pokiaľ nie je priamo pri cene uvedené inak.
Naše publikácie nájdete aj v kníhkupectvách:
Emailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určená čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ak ste s našimi službami a produktami spokojní, povedzte to Vašim známym, priateľom, kolegom! Ak ste nespokojní, máte pripomienky alebo námety, napíšte nám, zatelefonujte, faxujte!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradca s.r.o., 2002 - 2008 |