|
LIKVIDÁCIA OBCHODNEJ SPOLOČNOSTI VO SVETLE ZÁKONA O DANI Z PRÍJMOV - téma novín |
LIKVIDÁCIA OBCHODNEJ SPOLOČNOSTI VO SVETLE ZÁKONA O DANI Z PRÍJMOV
Nech z akýchkoľvek dôvodov sa obchodná spoločnosť rozhodne vstúpiť do likvidácie, čakajú ju určité povinnosti aj z hľadiska vysporiadania sa so štátnym rozpočtom.
Podľa § 68 ods. 3 Obchodného zákonníka (ďalej aj "ObchZ") sa obchodná spoločnosť zrušuje z rôznych dôvodov napr.
- uplynutím doby, na ktorú bola založená,
- dosiahnutím účelu, na ktorý bola založená,
- rozhodnutím spoločníkov alebo príslušného orgánu,
- vyhlásením konkurzu alebo zamietnutím návrhu na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku a z iných dôvodov.
Obchodná spoločnosť zaniká ku dňu výmazu z obchodného registra.
Obchodný zákonník rozlišuje medzi zrušením obchodnej spoločnosti a zánikom obchodnej spoločnosti. K zániku obchodnej spoločnosti dochádza až výmazom z obchodného registra, a až vtedy dochádza k zániku právnej subjektivity.
Podľa Obchodného zákonníka sa rozlišujú dva základné spôsoby zrušenia spoločnosti:
- s likvidáciou jej obchodného imania, pokiaľ sa spoločnosť zrušuje bez právneho nástupcu,
- bez likvidácie, ak obchodné imanie zrušovanej spoločnosti prechádza na právneho zástupcu, napr. pri premene spoločnosti na inú právnu formu obchodnej spoločnosti či družstva alebo pri zlúčení, splynutí alebo rozdelení spoločnosti.
Likvidácia sa ale nevyžaduje, ak je zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku spoločnosti. Základom dane daňovníkov, ktorí sa zrušujú s likvidáciou, je podľa § 14 ods. 2 zákona o dani z príjmov č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o dani z príjmov") výsledok hospodárenia vykázaný podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o účtovníctve") v nadväznosti na opatrenie MF SR č. 23 054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovaniaa rámcovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva (ďalej len "postupy účtovania PÚ") za zdaňovacie obdobie.
Podľa § 41 zákona o dani z príjmov zdaňovacie obdobie obchodnej spoločnosti, ktorá sa zrušuje s likvidáciou začína dňom jej vstupu do likvidácie a končí sa dňom skončenia likvidácie. Ak sa likvidácia neskončí do 31. decembra druhého roka nasledujúceho po roku, v ktorom daňovník vstúpil do likvidácie, končí sa toto zdaňovacie obdobie 31. decembra druhého roku nasledujúceho po roku, v ktorom daňovník vstúpil do likvidácie. Ak daňový subjekt neskončí likvidáciu ani do zákonom stanoveného termínu (t.j. do 31. decembra druhého roka nasledujúceho po roku, v ktorom daňovník vstúpil do likvidácie), je až do skončenia likvidácie zdaňovacím obdobím kalendárny rok. Ak sa likvidácia skončí v priebehu kalendárneho roka, končí toto zdaňovacie obdobie dňom skončenia likvidácie.
Obdobie likvidácie je podľa tohto zákona dlhšie ako bežné zdaňovacie obdobie, ktoré spravidla trvá jeden rok, a preto vzniká problém vyčíslenia základu dane za toto dlhšie zdaňovacie obdobie. Keď vychádzame z podstaty, že výsledok hospodárenia zistený za účtovný kalendárny rok sa transformuje na základ dane, potom zdaňovacie obdobie sa rovná účtovnému obdobiu. Účtovným obdobím podľa § 3 ods. 3 zákona o účtovníctve je spravidla kalendárny rok. Keďže zákon o dani z príjmov pripúšťa pri likvidácii obchodnej spoločnosti dlhšie zdaňovacie obdobie, automaticky z toho vyplýva, že toto obdobie sa nerovná účtovnému obdobiu. Zákon rieši aj túto situáciu v § 14 ods. 2 zákona o dani z príjmov. Ak zdaňovacie obdobie je dlhšie ako kalendárny rok alebo presahuje koniec kalendárneho roka, celkový základ dane sa rovná súčtu jednotlivých základov dane vypočítaných za jednotlivé kalendárne roky, alebo kratšie ako kalendárny rok. Tento základ dane sa určí z výsledku hospodárenia vykázaného v priebežnej účtovnej závierke zostavenej ku koncu každého kalendárneho roka, ktorý je súčasťou zdaňovacieho obdobia počas trvania likvidácie. V roku, kedy sa podáva daňové priznanie za obdobie likvidácie, sa vychádza aj pri použití sadzby dane. Pri zmene sadzby dane by bola použitá sadzba dane platná ku skončeniu predĺženého zdaňovacieho obdobia.
Pred vstupom do likvidácie zdaňovacie obdobie obchodnej spoločnosti trvalo kratšie ako jeden kalendárny rok. Podľa § 41 ods. 3, ak sa daňovník zrušuje s likvidáciou, zdaňovacie obdobie, ktoré sa začalo pred vstupom daňovníka do likvidácie, končí sa dňom predchádzajúcim dňu jeho vstupu do likvidácie.
Základ dane v zdaňovacom období, v ktorom dochádza k zrušeniu daňovníka s likvidáciou, právnická osoba, ktorá účtuje v sústave podvojného účtovníctva, upraví o zostatky vytvorených rezerv a opravných položiek, príjmov budúcich období, výnosov budúcich období, výdavkov budúcich období a nákladov budúcich období s výnimkou tých, ktoré preukázateľne súvisia s obdobím likvidácie.
Ak sa zrušuje daňový subjekt bez likvidácie s právnym nástupníctvom, základ dane ku dňu jeho zániku sa upraví o zostatky vytvorených rezerv a opravných položiek vrátane opravnej položky k odplatne nadobudnutému majetku, príjmov budúcich období, výnosov budúcich období, výdavkov budúcich období a nákladov budúcich období okrem tých položiek, ktoré preberá právny nástupca zaniknutej obchodnej spoločnosti alebo družstva, ak sa preukázateľne vzťahujú k právam a záväzkom právneho nástupcu.
Okrem toho, podľa § 22 ods. 13 zákona o dani z príjmov, daňovník, ktorý sa zrušuje bez likvidácie (je tu právne nástupnívctvo), uplatní z vypočítaného ročného odpisu alikvotnú časť odpisov pripadajúcu na celé mesiace, počas ktorých o majetku účtoval. Zvyšnú časť ročného odpisu prepočítaného na kalendárne mesiace uplatní právny nástupca zaniknutého daňovníka. Zvyšná časť ročného odpisu sa uplatňuje až v mesiaci, v ktorom bol majetok zaevidovaný v majetku právneho nástupcu.
Podľa § 30 ods. 2 zákona o dani z príjmov, ak daňovník, ktorý začal odpočítavať daňovú stratu alebo mu vznikol nárok na odpočítavanie daňovej straty zanikol v dôsledku zrušenia bez likvidácie, v odpočítavaní daňovej straty môže pokračovať jeho právny nástupca. Ak je právnych nástupcov viac, daňová strata sa môže odpočítavať u každého z nich pomerne, a to podľa výšky vlastného imania zaniknutého daňovníka, v akej prešlo na jednotlivých právnych nástupcov. Ak zdaňovacie obdobie právneho nástupcu nie je zhodné so zdaňovacím obdobím daňovníka zaniknutého bez likvidácie, môže právny nástupca takéhoto daňovníka pokračovať v odpočítavaní daňovej straty v zdaňovacom období nasledujúcom po zdaňovacom období, v ktorom sa stal právnym nástupcom zaniknutého daňovníka.
Pri zmene právnej formy treba prihliadať na skutočnosť, kto bude predmetom práva. Či sa bude transformovať kapitálová spoločnosť na osobnú (napr. akciová spoločnosť na verejnú obchodnú spoločnosť a komanditnú spoločnosť a naopak, alebo kapitálová obchodná spoločnosť na inú kapitálovú obchodnú spoločnosť, akciová spoločnosť na spoločnosť s ručením obmedzeným na družstvo a naopak).
Pri zmene právnej formy obchodnej spoločnosti podľa § 69b ObchZ (kapitálová spoločnosť sa transformuje na inú kapitálovú spoločnosť) nedochádza ku zániku spoločnosti napr. z akciovej spoločnosti na spoločnosť s ručením obmedzeným alebo družstvo, zo spoločnosti s ručením obmedzeným na družstvo alebo akciovú spoločnosť, alebo z družstva na akciovú spoločnosť alebo spoločnosť s ručením obmedzeným. Pri tejto zmene nie je potrebné ani podávať daňové priznanie a podľa zákona o účtov-níctve ani nie je potrebné robiť mimoriadnu účtovnú závierku.
Zmena právnej formy, pri ktorej dochádza k zmene spôsobu zdanenia napr. zo spoločnosti s ručením obmedzeným alebo akciovej spoločnosti na verejnú obchodnú spoločnosť alebo na komanditnú spoločnosť a naopak, táto zmena zakladá povinnosť podania daňového priznania. Zdaňovacie obdobie v takomto prípade sa končí dňom predchádzajúcim dňu zápisu do obchodného registra. Nové zdaňovacie obdobie sa začína dňom zápisu zmeny do obchodného registra a trvá do dňa, keď by sa skončilo zdaňovacie obdobie daňovníka, ak by k zmene právnej formy nedošlo. V týchto prípadoch sa ku dňu zápisu zmeny do obchodného registra zostavuje účtovná závierka podľa § 16 ods. 4 v nadväznosti na § 17 ods. 6 zákona o účtovníctve.
Zo zdaniteľných príjmov daňovníka, ktorý zanikol bez likvidácie, podáva daňové priznanie jeho právny zástupca.
Daňové priznanie sa podáva na rovnakom tlačive ako podáva každá právnická osoba.
Výsledok hospodárenia sa upravuje na základ dane podľa § 17 ods. 1 zákona o dani z príjmov, a to tak, že sa:
- zvýši o sumy, ktoré nemožno zahrnúť do daňových výdavkov,
- zvýši o sumy, ktoré nie sú súčasťou výsledku hospodárenia, ale podľa zákona sú zahrnované do základu dane (ide o položky, o ktorých bolo účtované v predchádzajúcich zdaňovacích obdobiach, ale na daňové účely boli uznané až po ich zaplatení a v tomto zdaňovacom období, za ktoré sa podáva daňové priznanie boli zaplatené - § 24 ods. 3 zákona č. 366/1999Z. z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov; ide napr. o príspevky právnickým osobám, ak táto povinnosť vyplývala zo zákona, všetky druhy majetkového poistenia, poistné na zdravotné poistenie, nemocenské poistenie a dôchodkové zabezpečenie, príspevok na poistenie v nezamestnanosti a príspevok do garančného fondu, daň z nehnuteľností, úhrady za obchodné služby, nájomné, odplaty za provízie, úroky z omeškania v obchodno-záväzkových vzťahoch, mzdové náklady vrátane náhrady mzdy a iné,
- zníži o sumy, ktoré sú vo výsledku hospodárenia, ale podľa tohto zákona zasa nezahrnú do základu dane (zmluvné pokuty, nájomné nezaplatené fyzickej osobe, nezaplatené výdavky za sprostredkovanie fyzickej osobe).
Do základu dane sa nezahŕňa napr. príjem, z ktorého sa daň vyberá zrážkou, príjmy, ktoré nie sú predmetom dane, ale sú súčasťou výsledku hospodárenia, príjmy od dane oslobodené, príjmy, ktoré už boli u toho istého daňovníka zdanené, príjem prislúchajúci k výdavku, ktorý nebol uznaný za daňový výdavok a o ktorom daňový subjekt účtoval a iné podľa § 17 ods. 3 zákona o dani z príjmov.
Daňové subjekty, ktoré sa zrušujú likvidáciou, na r. 170 daňového priznania premietnu úpravu - zvýšenie základu dane o zostatky vytvorených zákonných rezerv a opravných položiek, tvorba ktorých bola uznaná za daňový výdavok (ak nesúvisia s obdobím likvidácie) za predpokladu, že táto úprava nie je už zahrnutá vo výsledku hospodárenia. Úprava základu dane smerom dole sa premietne na r. 280 daňového priznania.
Prílohou priznania je podľa § 38 zákona o správe daní a poplatkov účtovná závierka podľa zákona o účtovníctve, t.j. výkaz ziskov a strát, súvaha a poznámky.
(Ing. Angela Michňová - Poradca 7/2006)
|
|
|
SPOL. S R. O. V LIKVIDÁCII
Obchodná spoločnosť s ručením obmedzeným vstúpila do likvidácie 1. mája 2003. Najneskôr do konca roku 2005 je povinná z hľadiska zákona o dani z príjmov ukončiť toto predĺžené zdaňovacie obdobie podaním daňového priznania. Zdaňovacie obdobie v likvidácii sa končí 31. 12. 2005 a najneskôr do 3 mesiacov po skončení zdaňovacieho obdobia je povinnosť podať daňové priznanie.
(Ing. Angela Michňová - Poradca 7/2006)
OBCHODNÁ SPOLOČNOSŤ V LIKVIDÁCII - LIKVIDÁCIA NEBUDE UKONČENÁ V STANOVENOM TERMÍNE
Obchodná spoločnosť s ručením obmedzeným vstúpila do likvidácie 1. 5. 2003. Podľa predbežných výsledkov likvidácia nebude ukončená ani do konca roku 2005. Od 1. 5. 2003 do 31. 12. 2003 vykázala obchodná spoločnosť výsledok hospodárenia z riadne vedeného účtovníctva za rok 2003. V roku 2003 pre zdaňovanie príjmov platil zákon č. 366/1999 Z. z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov a podľa tohto zákona bola povinná obchodná spoločnosť pretransformovať výsledok hospodárenia podľa vtedy platného zákona.
V roku 2004 už bol v platnosti nový zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a výsledok hospodárenia z priebežnej účtovnej závierky sa transformoval na základ dane podľa nového zákona o dani z príjmov. Obdobne daňový subjekt v likvidácii vykáže základ dane aj za rok 2005, spočíta všetky tri základy dane a zdaní sadzbou, ktorá je platná ku skončeniu tohto predĺženého zdaňovacieho obdobia, to zn. v roku 2005 je sadzba dane 19 %. Pri vstupe do likvidácie platila sadzba dane 25 %.
(Ing. Angela Michňová - Poradca 7/2006)
OBCHODNÁ SPOLOČNOSŤ V LIKVIDÁCII - KRATŠIE ZDAŇOVACIE OBDOBIE
Obchodná spoločnosť s ručením obmedzeným vstúpila do likvidácie 1. mája 2005. Za obdobie od 1. 1. 2005 do 30. 4. 2005 je povinná obchodná spoločnosť ukončiť toto kratšie účtovné obdobie, vykázať výsledok hospodárenia, pretransformovať ho na základ dane a vysporiadať si svoje daňové povinnosti za toto kratšie zdaňovacie obdobie. Vysporiadanie daňových povinnosti jej vyplynie z podania daňového priznania, ktoré podáva do troch mesiacov po skončení kratšieho zdaňovacieho obdobia. V tom prípade daňové priznanie obchodná spoločnosť bola povinná podať najneskôr do 31. júla 2005.
V tomto termíne mala obchodná spoločnosť aj zaplatiť daňovú povinnosť vypočítanú v daňovom priznaní.
(Ing. Angela Michňová - Poradca 7/2006)
TRANSFORMÁCIA A.S. NA V.O.S. - ODPIS TECHNOLOGICKÉHO ZARIADENIA
Akciová spoločnosť sa transformuje na verejnú obchodnú spoločnosť k 1. 8. 2005. Vypočítaný ročný odpis z technologického zariadenia je vo výške 360 000 Sk. Zanikajúca akciová spoločnosť si uplatní ku koncu svojho zdaňovacieho obdobia pomernú časť z ročného odpisu, t.j. za 7 mesiacov 210 000 Sk a verejná obchodná spoločnosť za zostávajúcich 5 mesiacov 150 000 Sk.
(Ing. Angela Michňová - Poradca 7/2006)
ZANIKAJÚCA S.R.O. DOSIAHLA STRATU A ROZDEĽUJE SA NA 3 NOVÉ OBCHODNÉ SPOLOČNOSTI
Spoločnosť s ručením obmedzeným sa rozdeľuje na tri nové obchodné spoločnosti. Zanikajúca spoločnosť dosiahla v roku 2004 stratu vo výške 1 000 000 Sk. V roku 2005 sa rozdelila na tri nové obchodné spoločnosti. Vlastné imanie zanikajúcej obchodnej spoločnosti bolo rozdelené v pomere 50 : 30 : 20. Prvá spoločnosť preberá stratu na umorenie vo výške 500 000 Sk, druhá vo výške 300 000 Sk a tretia spoločnosť vo výške 200 000 Sk.
(Ing. Angela Michňová - Poradca 7/2006)
OBCHODNÁ SPOLOČNOSŤ V LIKVIDÁCII - ZÁKONNÁ REZERVA NA NEVYČERPANÉ DOVOLENKY
Obchodná spoločnosť v roku 2004 vytvorila podľa § 20 ods. 9 zákona o dani z príjmov zákonnú rezervu na nevyčerpané dovolenky vrátane poistného a príspevkov, ktoré je povinný platiť zamestnávateľ za svojho zamestnanca. K 1. 8. 2005 vstúpila do likvidácie. Pred vstupom do likvidácie k 31. 7. 2005 časť zamestnancov uvoľnila zo zamestnania a časť zamestnancov ostáva naďalej pracovať v obchodnej spoločnosti v likvidácii. Časť zostatku vytvorenej zákonnej rezervy na prepustených zamestnancov bola povinná rozpustiť do výnosov ku dňu vstupu do likvidácie a časť rezervy, ktorá pripadá na zamestnancov, ktorí sa budú podieľať na prácach v súvislosti s likvidáciou obchodnej spoločnosti, ponechať aj naďalej do zdaňovacieho obdobia v likvidácii.
(Ing. Angela Michňová - Poradca 7/2006)
|
|
|
* Keď sa len berie a nevracia, o chvíľu niet čo brať.
* Svet je plný prekvapení a väčšina z nich je nepríjemná.
* Šance vyriešiť problém klesajú úmerne k tomu, ako sa darí zistiť, čo problém zparíčinilo.
* Ak má prísť niečo dobré, tak toho bude málo.
(Murphyho zákony `01, `02, Murphyho ekonóm-mini zrnká)
|
|
|
DAŇOVÁ KONTROLA
Ustanovenia o daňovej kontrole § 15 zákona o správe daní majú podstatnou mierou prispieť k správnemu určeniu dane, k oprávnenosti vrátenia dane alebo nadmerného odpočtu. S účinnosťou od 1. 8. 2000 (na základe novely č. 240/2000 Z. z.) sa ustanovenia o daňovej a opakovanej kontrole vrátane možnosti správcu dane uložiť počas výkonu kontroly predbežné opatrenie (§ 15 až 15b) vzťahujú aj na kontrolu u daňového subjektu, na ktorý bol vyhlásený konkurz alebo bolo povolené vyrovnanie, v prípade, ak neskončí prevádzkovanie svojej podnikateľskej činnosti. V prípade konkurzného a vyrovnacieho konania je správca dane zo zákona povinný vykonať daňovú kontrolu v lehote 60 dní od doručenia žiadosti súdu alebo do 60 dní od vyhlásenia konkurzu alebo povolenia vyrovnania.
Pri všetkých druhoch kontrol vykonávaných správcom dane ide o závažné momenty kontaktu daňového subjektu a správcu dane pri uplatnení obojstranných práv a povinností vyplývajúcich zo zákona. Zákon ustanovuje deň začatia daňovej kontroly na základe písomného oznámenia. Daňový subjekt si môže v lehote 8 dní od doručenia oznámenia dohodnúť so správcom dane iný vhodný deň, pričom zákon vymedzil lehotu začatia daňovej kontroly do 40 dní od doručenia oznámenia o výkone daňovej kontroly. Ak nedôjde k dohode medzi daňovým subjektom a správcom dane o začatí daňovej kontroly, považuje sa štyridsiaty deň za deň začatia daňovej kontroly. V prípade, keď daňový subjekt neumožní vykonať daňovú kontrolu, správca dane je zo zákona oprávnený zistiť základ dane a určiť daň podľa pomôcok, ktoré má k dispozícii alebo si ich zaobstará. V takomto prípade je správca dane povinný vyhotoviť protokol o určení dane podľa pomôcok. Na tento spôsob určenia dane sa primerane vzťahujú ďalšie ustanovenia využívané v daňovej kontrole, a to postup pri doručovaní protokolu, jeho prerokovanie, náležitosti protokolu, jeho doplnenie, prípadne vypracovanie dodatku k protokolu na základe vyjadrenia sa daňového subjektu, ako aj to, aby správca dane v tomto prípade uviedol pomôcky, ktoré použil.
Správca dane môže vykonať daňovú kontrolu aj bez oznámenia, a to v prípade, ak hrozí, že účtovné alebo iné doklady budú zničené alebo znehodnotené, ak o jej vykonanie požiadajú orgány činné v trestnom konaní, a to v čo najkratšom čase. Zároveň správca dane je oprávnený rozšíriť výkon daňovej kontroly aj o iné zdaňovacie obdobie alebo inú daň v tom prípade, ak zistí také skutočnosti, ktoré budú odôvodňovať výkon daňovej kontroly, pričom je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť daňovému subjektu bez zbytočného odkladu.
Zamestnanec správcu dane je pred výkonom daňovej kontroly okrem predloženia služobného preukazu povinný predložiť daňovému subjektu aj písomné poverenie na výkon daňovej kontroly. Týmto sa posilňujú práva daňových subjektov voči správcovi dane.
Daňová kontrola je základným aktom daňového konaniaa na daňové účely ňou rozumieme podrobné preskúmanie účtovných prípadov a všetkých dokladov potrebných na určenie daňovej povinnosti z hľadiska ich hodnovernosti, úplnosti a správnosti. Dôkazné bremeno je na strane daňového subjektu.
Správca dane pri výkone daňovej kontroly vychádza z prezumpcie neviny, t.j. kým sa nepreukáže opak, na daňovníka sa pozerá ako na nevinného. V prípade zistenia skutočností, následkom ktorých dôjde k úprave daňovej povinnosti oproti daňovému priznaniu, má správca dane povinnosť v súlade s právnymi predpismi dokázať daňovému subjektu, že postupoval nesprávne, poučiť ho o správnom postupe a o následkoch, ktoré bude znášať za nesprávny výpočet dane v daňovom priznaní, a o zaplatení dane v nesprávnej výške. Okrem účtovných a iných dokladov, ktoré predkladá kontrolovaný daňový subjekt v písomnej alebo technickej forme, je kontrolovaný subjekt povinný podať na požiadanie písomné vysvetlenia k závažným zisteniam ovplyvňujúcim výšku dane. Vysvetlenia sú súčasťou protokolu o daňovej kontrole.
Protokol o výsledku zistenia z daňovej kontroly alebo o určení dane podľa pomôcok vypracováva správca dane, ktorý ho kontrolovanému daňovému subjektu doručí spolu s výzvou na vyjadrenie sa k protokolu a jeho prerokovanie. Daňový subjekt je oprávnený sa k protokolu vyjadri ť najneskôr do ôsmich pracovných dní odo dňa jeho doručenia. Prerokovanie protokolu sa môže uskutočniť až po uplynutí lehoty ustanovenej na vyjadrenie sa k protokolu. Ak sa daňový subjekt písomne vzdá práva na vyjadrenie k protokolu, môže zamestnanec správcu dane na požiadanie daňového subjektu prerokovať protokol aj v kratšej lehote, ako bola správcom dane určená vo výzve na prerokovanie protokolu. Z dôvodu, že pripomienky k protokolu o daňovej kontrole zo strany daňových subjektov môžu byť aj väčšieho rozsahu, resp. ich charakter môže byť taký, že si vyžiada väčšie úpravy v protokole, umožňuje sa správcovi dane protokol nielen opraviť, ale v prípade potreby aj vyhotoviť dodatok k protokolu, a to najneskôr v deň jeho prerokovania. Zároveň je ustanovené, že ak sa daňový subjekt nemôže zúčastniť prerokovania protokolu osobne, je povinný si určiť zástupcu.
Po prerokovaní protokolu tento podpisuje príslušný zamestnanec správcu dane, daňový subjekt alebo jeho zástupca. Protokol je podkladom na vydanie platobného výmeru, resp. dodatočného platobného výmeru. Deň prerokovania protokolu je dňom jeho doručenia. Daňová kontrola je skončená dňom prerokovania protokolu. Týmto dňom však môže by ť aj deň, ktorý správca dane oznámil vo výzve na prerokovanie, a to v prípade, keď sa daňový subjekt alebo jeho zástupca bezdôvodne nezúčastnil na prerokovaní, resp. protokol bol nepodpísaný alebo došlo k odmietnutiu ho prevziať. Dňom nasledujúcim po dni prerokovania protokolu začína vyrubovacie konanie. Doručenie protokolu alebo spísanie zápisnice o dohode o výške dane sa podľa zákona pokladá za úkon smerujúci k vyrubeniu dane alebo rozdielu dane a jeho vykonaním začína plynúť nová lehota pre vyrubenie dane alebo rozdielu dane pod ľ a § 45 tohto zákona.
Povinnosťou daňového subjektu pri daňovej kontrole je aj zabezpečiť miesto a primerané podmienky na výkon kontroly, umožniť vstup do sídla a prevádzkových priestorov daňového subjektu a rokovať s ktorýmkoľvek zamestnancom, zapožičať potrebné doklady, poskytovať požadované informácie a pod. K oprávneniam daňového subjektu počas daňovej kontroly patrí aj možnosť podať písomné námietky voči nesprávnemu alebo zaujatému postupu zamestnanca správcu dane. Ak je námietka opodstatnená a preukazná, nadriadený zamestnanca správcu dane môže rozhodnutím námietke vyhovieť a zabezpečiť nápravu, alebo daňovému subjektu rozhodnutím písomne oznámi dôvody, pre ktoré námietke nemôže vyhovie ť pod ľ a § 24 zákona o správe daní.
V zásade daňovú kontrolu u daňového subjektu vykonáva miestne príslušný správca dane. O vykonanie čiastkovej kontroly môže však požiadať aj iný daňový úrad, ak je zrejmé, že tento správca dane môže požadovaný úkon realizovať ľahšie, hospodárnejšie alebo rýchlejšie. Dožiadaný správca dane žiadosti vyhovie, alebo miestne príslušnému správcovi dane oznámi dôvody, pre ktoré tak nemôže urobiť.
Výsledok daňovej kontroly u daňového subjektu niekedy výrazne ovplyvňujú výsledky čiastkových kontrol vykonaných u jeho podriadených zložiek, ktoré nemajú právnu subjektivitu a nemajú priamy vzťah na štátny rozpočet. Podľa ich sídla môžu byť miestne príslušné rôzne daňové úrady; zväčša pôjde o právnické osoby. Miestne príslušný správca dane môže požiadať dožiadaného správcu dane vtedy, keď možno predpokladať, že výsledok daňovej kontroly výrazne ovplyvní overenie účtovného prípadu u iného daňového subjektu, ktorého miestne príslušným správcom dane je iný daňový úrad. Dožiadaný správca dane sa snaží vyhovieť a vykoná požadovaný úkon nevyhnutný pre úspešné ukončenie daňového konania.
Zákon upravuje podmienky na vykonanie opakovanej daňovej kontroly § 15b zákona o správe daní a súčasne vymedzuje, čo sa nepovažuje za opakovanú kontrolu. Pri opakovanej kontrole musí ísť o daň a zdaňovacie obdobie, za ktoré sa kontrola už uskutočnila. Zákon ustanovuje, že opakovanú kontrolu možno vykonať, ak daňový subjekt požiadal o vrátenie dane dodatočným daňovým priznaním alebo požiadal o vrátenie dane podľa osobitného zákona, napr. zákona o dani z pridanej hodnoty alebo na podnet Ministerstva financií SR alebo odvolacieho orgánu.
S cieľom posilniť proces vymáhania daňových nedoplatkov v § 15a zákona o správe daní je ustanovená právna úprava predbežného opatrenia. Podľa tohto ustanovenia správca dane môže už po čas výkonu daňovej kontroly uložiť daňovému subjektu povinnosť, aby niečo vykonal, niečoho sa zdržal alebo niečo strpel, a to v rozsahu nevyhnutne potrebnom na zabezpečenie dosiahnutia účelu daňovej kontroly, ktorým je správne vyrubenie a vysporiadanie daňovej povinnosti voči štátnemu rozpočtu.
Správca dane predbežné opatrenie ukladá rozhodnutím, voči ktorému je odvolanie zo zákona vylúčené. V § 15a ods. 2 zákona o správe daní sú ustanovené podmienky, kedy sa predbežné opatrenie zruší, resp. sa zruší čiastočne. To zn., že ak správca dane potom, čo vydal rozhodnutie o predbežnom opatrení, zistí skutočnosti v prospech daňového subjektu, ktoré sú dôvodom na to, aby svoje rozhodnutie upravil, môže toto rozhodnutie zrušiť celkom alebo s časti. Ak takéto skutočnosti nezistí a po výkone daňovej kontroly alebo opakovanej daňovej kontroly vyrubí daň alebo jej rozdiel, predbežné opatrenie stráca účinnosť dňom úplného zaplatenia daňového nedoplatku alebo dňom jeho úplného uhradenia použitím preplatku, alebo vykonaním kompenzácie použitím nadmerného odpočtu dane z pridanej hodnoty alebo spotrebnej dane, ktorá má by ť vrátená na základe uplatnenia jej vrátenia alebo dňom vzniku záložného práva. O strate účinnosti musí správca dane písomne upovedomiť daňový subjekt. Predbežným opatrením môže by ť napr. zákaz predaja alebo darovania majetku kontrolovaného daňového subjektu iným osobám bez súhlasu správcu dane, a to až do doby preskúmania daňového priznania, určenia daňovej povinnosti a uhradenia daňového nedoplatku podľa výsledkov daňovej kontroly. Zákon zároveň ustanovuje, že právne úkony vykonané v rozpore s uloženým predbežným opatrením sú neplatné. Predbežným opatrením nemožno obmedziť alebo zamedziť výkon záložného práva pod ľ a ustanovení § 151j až 151md Občianskeho zákonníka z dôvodu, že ak na veci, ktorá by mala byť predmetom predbežného opatrenia, viazne záložné právo, takéto predbežné opatrenie by mohlo zamedziť výkonu záložného práva veriteľom podľa ustanovení Občianskeho zákonníka, pokiaľ by zabezpečenú pohľadávku po jej splatnosti dlžník neuhradil. Na zostatok z výťažku zo speňaženia zálohu po uspokojení záložného veriteľa, resp. záložných veriteľov sa samozrejme predbežné opatrenie vzťahuje. Podľa § 30a zákona o správe daní je správca dane povinný ukončiť daňovú kontrolu do šiestich mesiacov odo dňa jej začatia. Táto lehota môže by ť v odôvodnených prípadoch orgánom najbližšie nadriadeným správcovi dane predĺžená najviac však o šesť mesiacov a ak ide o daňovú kontrolu zahraničných závislých osôb, ktoré vyčísľujú rozdiel základu dane podľa osobitného zákona najviac o dvanásť mesiacov. Ak správca dane nemôže daňovú kontrolu ukončiť do šiestich mesiacov od jej začiatku, je povinný s uvedením dôvodov o tejto skuto čnosti písomne upovedomiť kontrolovaný daňový subjekt.
(Ing. Jana Hlaváčová - DUO 3/2006)
|
|
|
NOVÉ ZO ZBIERKY ZÁKONOV SLOVENSKEJ REPUBLIKY
ČIASTKA 58 UVEREJNENÁ 17. 3. 2006
160. Oznámenie Úradu pre reguláciu sieťových odvetví o vydaní cenových rozhodnutí pre oblasť vodárenstva
ČIASTKA 59 UVEREJNENÁ 23. 3. 2006
161. Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovuje rozsah a výška tvorby technických rezerv a opravných položiek k pohľadávkam, ktoré je možné zahrnúť do daňových výdavkov zdravotných poisťovní
(Zdroj: Zbierka zákonov SR)
|
|
|
KURZY NBS
zem
|
mena
|
množstvo
|
21.3.06
|
22.3.06
|
23.3.06
|
24.3.06
|
Austrália
|
AUD
|
1
|
22,110
|
22,182
|
22,360
|
22,316
|
Cyprus
|
CYP
|
1
|
65,033
|
65,151
|
65,537
|
65,116
|
Česká republika
|
CZK
|
1
|
1,308
|
1,312
|
1,314
|
1,305
|
Dánsko
|
DKK
|
1
|
5,013
|
5,024
|
5,052
|
5,020
|
EMÚ
|
EUR
|
1
|
37,390
|
37,474
|
37,659
|
37,444
|
Estónsko
|
EEK
|
1
|
2,391
|
2,396
|
2,409
|
2,394
|
Japonsko
|
JPY
|
100
|
26,519
|
26,478
|
26,673
|
26,540
|
Kanada
|
CAD
|
1
|
26,321
|
26,515
|
26,653
|
26,540
|
Litva
|
LTL
|
1
|
10,835
|
10,860
|
10,918
|
10,844
|
Lotyšsko
|
LVL
|
1
|
53,748
|
53,869
|
54,157
|
53,806
|
Maďarsko
|
HUF
|
100
|
14,299
|
14,216
|
14,173
|
14,239
|
Malta
|
MTL
|
1
|
87,149
|
87,426
|
87,823
|
87,246
|
Nórsko
|
NOK
|
1
|
4,703
|
4,715
|
4,746
|
4,701
|
Poľsko
|
PLN
|
1
|
9,630
|
9,626
|
9,633
|
9,632
|
Slovinsko
|
SIT
|
100
|
15,616
|
15,652
|
15,735
|
15,632
|
Švajčiarsko
|
CHF
|
1
|
23,804
|
23,824
|
23,957
|
23,753
|
Švédsko
|
SEK
|
1
|
4,008
|
4,001
|
4,020
|
4,005
|
USA
|
USD
|
1
|
30,711
|
30,857
|
31,204
|
31,061
|
V. Británia
|
GBP
|
1
|
53,926
|
54,017
|
54,525
|
54,143
|
MMF-ZPČ-SDR
|
XDR
|
1
|
44,508
|
44,636
|
45,027
|
44,765
|
(Zdroj: Národná banka Slovenska)
|
|
|
Apríl 2006
10. 4. pondelok
- splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušnej zdravotnej poisťovne, splatnosť poistného na nemocenské poistenie, starobné a invalidné poistenie a na poistenie v nezamestnanosti pre samostatne zárobkovo činné osoby za marec 2006 v prípade povinnej aj dobrovoľnej účasti na sociálnom poistení
do výplatného termínu
- splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní, splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za marec 2006
do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobru
- odvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za marec 2006
18. 4. utorok
- odvod dane vyberanej zrážkou z tých príjmov, na ktoré sa vzťahuje zrážková daň a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane
- odvod sumy na zabezpečenie dane platiteľom príjmu a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane
- odvod preddavku do sociálneho fondu za marec 2006 vo výške 1/12 z predpokladanej ročnej výšky základu na určenie povinného prídelu do sociálneho fondu
20. 4. štvrtok
- predloženie žiadosti o registráciu pre DPH zdaniteľnou osobou, ktorej obrat za najviac 12 predchádzajúcich po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov dosiahol v marci 2006 1,5 mil. Sk
25. 4. utorok
- podanie daňového priznania k DPH za marec 2006 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac)
- podanie daňového priznania k DPH za prvý štvrťrok 2006 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny štvrťrok)
- splatnosť DPH za marec 2006 pre platiteľov s mesačnou daňovou povinnosťou a za prvý štvrťrok 2006 pre platiteľov so štvrťročnou daňovou povinnosťou
- podanie daňového priznania a splatnosť spotrebnej dane z liehu, vína, piva, tabakových výrobkov, minerálneho oleja za marec 2006
Do 15 dní oznámiť správcovi dane:
- vznik daňovej povinnosti k dani z motorových vozidiel podaním daňového priznania k dani z motorových vozidiel a zaplatenie vypočítanej dane správcovi dane,
- zmenu skutočností rozhodujúcich na určenie dane z motorových vozidiel
- vznik povinnosti zrážať daň z príjmov alebo preddavky na daň z príjmov alebo daň z príjmov vyberať
- zmenu skutočností o daňovníkovi a o zániku daňovej povinnosti
- zrušenie činnosti daňového subjektu
Do 30 dní
- odo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť alebo začatia výkonu inej zárobkovej činnosti - registrovať sa u miestne príslušného správcu dane
- oznámiť správcovi dane vykonávanie činnosti alebo poberanie príjmov podliehajúcich dani,
- oznámiť správcovi dane zriadenie stálej prevádzkarne
- pred zrušením stálej prevádzkarne oznámiť túto skutočnosť správcovi dane
- oznámiť správcovi dane z nehnuteľností rozhodujúce skutočnosti pre vznik alebo zánik daňovej povinnosti k dani z nehnuteľnosti ako aj zmenu týchto skutočností
Do 90 dní od vzniku daňovej povinnosti
- daňové priznanie k dani z prevodu alebo prechodu nehnuteľností, ak prevyšuje sumu 100 Sk
- splatnosť dane z prevodu a prechodu nehnuteľností
|
|
|
VYŠLO
Poradca - formát A5
Mesačník nielen pre podnikateľov
č. 8-9/2006 (vyšlo 20. 3. 2006)
- Zákon o súkromnej bezpečnosti
- Stavebný zákon
- Zákon o správe a vymáhaní súdnych pohľadávok
- Výsluhový dôchodok a daň z príjmov
- Vyrubovanie a platenie dane z nehnuteľnosti
- Likvidácia obchodnej spoločnosti
- Koncesionárske poplatky
- Osobitná zodpovednosť zamestnanca za škodu
Poradca Extra 2005 - príloha mesačníka Poradca pre jednoduché účtovníctvo, podvojné účtovníctvo a verejnú správu
č. 3/2006
Verejná správa
- postupy účtovania - novela postupov účtovania pre rozpočtové a príspevkové organizácie k 1. 1. 2006
Podvojné účtovníctvo
- postupy účtovania - úplne znenie opatrenia MF SR č. 23 054/2002-92 s komentárom k 1. 1. 2006
Dane, účtovníctvo - vzory a prípady - formát A5 Mesačník prináša metodický rozbor najčastejšie sa vyskytujúcich problémov podnikateľskej praxe z pohľadu daní, účtovníctva a pracovného práva. Jednotlivé špecifické problémy sú spracované prostredníctvom názorných prípadov.
č. 3-4/2006
- Mzdy po novom v roku 2006
- Motivácia zamestnancov na pracovisku.
1 000 riešení - formát A5 Dvojmesačník určený podnikateľom, živnostníkom, mzdovým účtovníkom, audítorom, daňovým poradcom, účtovníkom, ekonómom, študentom. Rieši problémy z oblastí daní, účtovníctva, ekonomiky, miezd, práva, personalistiky. Každé číslo obsahuje okrem iných rubrík aj "horúcu tému", ktorá je v danom období pre čitateľov najaktuálnejšia, abecedný index hesiel a zoznam vydaných publikácií k danej téme alebo kapitole.
č. 2/2006
téma čísla - Daňové priznania za rok 2005
- Daň z príjmov od 1. 1. 2006
- DPH od 1. 1. 2006
- nehnuteľnosti
- miestne dane
- zamestnávanie, odvody
- právo a podnikateľ
- združenie
Dane, účtovníctvo, odvody bez chyb, pokút a penále - formát A4, 96 s. mesačník
Odborný dvojfarebný časopis pre daňovú, účtovnú a mzdovú prax. Články sú doplnené o citácie zákonov vo farebnom poli.
č. 4/2006
- Zdaňovanie príjmov zo závislej činnosti zrážkovou daňou
- Odcudzenie majetku FO z pohľadu ZDP
- Uplatnenie daňových výdavkov u podnikateľov
- Dopredaj SBL označeného kontrolnou páskou
- Zmeny postupov účtovania v JÚ a PÚ
- Stravné pri zahraničnej pracovnej ceste
- Doplnkové zdroje z rozpočtu EÚ
Edícia Zákony do vrecka - formát A6
Úplné znenia zákonov určených pre širokú verejnosť
- Zákon o konkurze a reštrukturalizácii (XI/2005)
- Zákon o dani z príjmu
- Občiansky zákonník
- Obchodný zákonník
- Zákonník práce
- Zákon o DPH
MONOTEMATIKA
Účtovná závierka - štátna správa, samospráva, neziskové účtovné jednotky - formát A5 (I/2006)
Publikácia je rozdelená na dve časti. Prvá časť je venovaná problematike súvisiacej s účtovnou závierkou štátnej správy a samosprávy. Druhá časť je venovaná problematike súvisiacej s účtovnou závierkou neziskových účtovných jednotiek. Obe časti sa zaoberajú legislatívnou úpravou účtovnej závierky, legislatívnou úpravou účtovníctva a procesom zostavovania účtovnej závierky.
Predsúdne konanie (XI/2005) Táto publikácia si dala za cieľ podrobne rozviesť všetky činnosti práce prokurátora, vyšetrovateľa ako aj policajného orgánu v prípravnom konaní, od prijatia trestného oznámenia, jeho právneho posúdenia a rozhodnutia o ňom pred začatím trestného stíhania postupom podľa § 197 ako aj činnosť týchto orgánov postupom podľa § 199 ods. 1 ( začatím trestného stíhania), ktorým úkonom sa začína prípravné konanie, až po úkony, ktorými sa prípravné konanie ukončuje.
Vzhľadom k podrobnému komentovaniu jednotlivých ustanovení týkajúcich sa celého predsúdneho konania, publikácia je predovšetkým určená prokurátorom, vyšetrovateľom, policajným orgánom, ale aj sudcom pre prípravné konanie, advokátom aj študentom právnickej fakulty.
Daňové výdavky od A do Z - formát A5
Dobšovič a kol.
Uplatňovanie daňových výdavkov je neustále predmetom diskusií nielen v radoch odborníkov, ale najmä samotných podnikateľov, a to najmä z dôvodu ich vplyvu na určenie základu dane. V tejto publikácii sú daňové výdavky spracované formou výkladového slovníka s odkazom na súvisiace právne predpisy.
PRIPRAVUJEME
Poradca č. 10/2006
- Zákon o DPH
- Účtovanie dotácii v PÚ
- Zamestnávanie občanov ZŤP
Dane, účtovníctvo, vzory a prípady č. 5/2006
- Rezervy a opravné položky
- Aktívne opatrenia na trhu práce
Dane, účtovníctvo, odvody bez chyb, pokút a penále č. 5/2006
- Nočná práca a jej odmeňovanie
- Účtovanie finančného prenájmu
- Stála prevádzkareň - účtovný aspekt
- Automobil a DPH
Edícia Zákony do vrecka - formát A6
Úplné znenia zákonov určených pre širokú verejnosť
- Stavebný zákon
- Zákon o súkromnej bezpečnosti
|
|
|
Stručný návod na vyplnenie objednávky
- Z menu vo Vašom poštovom klientovi vyberte "Odpovedať odosielateľovi" (presný názov závisí na type poštového klienta, ktorý používate), čím vytvoríte novú správu obsahujúcu túto objednávku,
- Vyplňte objednávku - Vaše osobné údaje a počty kusov objednaného tovaru vpíšte do odpovedajúcich políčok,
- Z menu vo Vašom poštovom klientovi vyberte "Odoslať správu" (presný názov závisí na type poštového klienta, ktorý používate), čím odošlete vyplnenú objednávku na našu adresu.
Ceny sú uvedené bez DPH a distribučných nákladov, pokiaľ nie je priamo pri cene uvedené inak.
Identifikačné údaje objednávateľa
|
Meno, Priezvisko:
|
|
Firma:
|
|
IČO:
|
|
Adresa:
|
|
Telefón:
|
|
Predplatné mesačníka Poradca 2006
|
Predplatné s 20 % zľavou
|
13 čísel + zborníky Zákony 2006 I, II, III
prílohy: P6 Aktual, Poradca Extra, e-mailové noviny
Našim predplatiteľom zasielame zdarma prílohu mesačníka Poradca Daňové priznania
- fyzických osôb
- právnických osôb
- ročné zúčtovanie dane
|
998 Sk
|
ks
|
Predplatné
|
Predplatné 1000 riešení 2006 (dvojmesačník)
|
580 Sk
|
ks
|
Predplatné Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 2006 (mesačník)
|
1440 Sk
|
ks
|
Predplatné Dane, účtovníctvo, odvody - bez chýb, pokút a penále 2006 (mesačník) mimoriadna zľava - 40 %
|
1152 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie I
|
- Daňové, účtovné...
|
220 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie II
|
- Obchodné, občianske...
|
220 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie III
|
- Pracovné, sociálne...
|
220 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie IV
|
- Stavebné, pozemkové...
|
250 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie V
|
- Štátna správa, verejná správa...
|
250 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie VI
|
- Životné prostredie...
|
250 Sk
|
ks
|
Poradca 2006 - mesačník obsahuje komentáre k zákonom, výklady, vysvetlenia, poradenstvo v oblasti miezd a personalistiky, daní a účtovníctva, práva, ...
|
č. 1/2006
|
- Zákon o zdravotnom poistení - novelizovaný s komentárom
- Zákon o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku - s komentárom - nový zákon
- Zákon o poskytnutí právnej pomoci osobám v hmotnej núdzi - s komentárom - nový zákon
- Daň z príjmov (novela zákona)
- Zdravotné zákony
- Podiely spoločníkov v s.r.o.
- Pozemkové a lesné spoločenstvá
|
96 Sk
|
ks
|
č. 2/2006
|
- Konkurz a reštrukturalizácia - zákon s komentárom
- Cezhraničné zdaňovanie príjmov
- Oslobodenie od dane
- Občiansky súdny poriadok - novela
- Pracovný poriadok
|
96 Sk
|
ks
|
č. 3/2006
|
- Sprostredkovanie poistenia a sprostredkovanie zaistenia
- Rozdiely vo vedení účtovníctva v a.s. a v s.r.o.
- Vypratanie bytu a právo na súdnu ochranu
- Žaloba o nahradenie vyhlásenia vôle na uzavretie zmluvy o prevode bytu
- Rozdelenie spojených obchodných podielov v s.r.o.
|
96 Sk
|
ks
|
č. 4/2006
|
- Zákon o vlastníctve bytov a nebytových priestorov
- Exekučný zákon
- Automobil a DPH
- Ochrana nefajčiarov
- Elektronické podávanie hlásení
|
96 Sk
|
ks
|
č. 5-6/2006
|
- Daň z príjmov - zákon s komentárom
- Zákon o DPH - s komentárom k novele
- Miestne dane - zákon s komentárom k novele
- Novela postupov účtovania
- Účtovná závierka v JÚ a PÚ
- Emisné kvóty
|
192 Sk
|
ks
|
č. 7/2006
|
- Zákonník práce
- Vzory pracovno-právnych podaní
- Preddavky na daň z príjmov právnických osôb v roku 2006
- Zmeny postupov účtovania v jednoduchom účtovníctve
|
96 Sk
|
ks
|
č. 8-9/2006
|
- Zákon o súkromnej bezpečnosti
- Stavebný zákon
- Zákon o správe a vymáhaní súdnych pohľadávok
- Výsluhový dôchodok a daň z príjmov
- Vyrubovanie a platenie dane z nehnuteľnosti
- Likvidácia obchodnej spoločnosti
- Koncesionárske poplatky
- Osobitná zodpovednosť zamestnanca za škodu
|
192 Sk
|
ks
|
Poradca Extra 2006 - príloha mesačníka Poradca pre jednoduché účtovníctvo, podvojné účtovníctvo a verejnú správu
|
1/2006 VS
|
Osobitosti účtovníctva obcí a vyšších územných celkov
|
28 Sk
|
ks
|
1/2006 JÚ
|
Účtovanie škody a manká v JÚ
|
20 Sk
|
ks
|
1/2006 PÚ
|
Účtovanie škody a manká v PÚ
|
20 Sk
|
ks
|
2/2006 JÚ
|
Uzávierkové účtovné operácie v JÚ - rok 2005
|
30 Sk
|
ks
|
2/2006 PÚ
|
Uzávierkové účtovné operácie v PÚ - rok 2005
|
30 Sk
|
ks
|
2/2006 VS
|
Rozpočtové pravidlá verejnej správy
|
45 Sk
|
ks
|
3/2006 PÚ
|
Postupy účtovania v sústave podvojného účtovníctva
|
43 Sk
|
ks
|
3/2006 VS
|
Zmeny postupov účtovania, Účtovanie výnosov a nákladov
|
30 Sk
|
ks
|
Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 2006 - mesačník rieši špecifické problémy z daňovej a účtovnej oblasti v príkladoch
|
DÚVaP č. 1/2006
|
- Rozdeľovanie zisku a úhrada straty
- Pracovné podmienky a podpora občanov so zdravotným postihnutím
|
120 Sk
|
ks
|
DÚVaP č. 2/2006
|
- Medzinárodné zmluvy o zamedzení dvojitého zdanenia a zákon o dani z príjmov
-Starobný dôchodca v ekonomických súvislostiach
-Osobnosť na pracovisku
|
120 Sk
|
ks
|
DÚVaP č. 3-4/2006
|
-Mzdy po novom v roku 2006
- Motivácia zamestnancov na pracovisku.
|
240 Sk
|
ks
|
Dane, účtovníctvo, odvody - bez chýb, pokút a penále 2006 - mesačník určený odborníkom z oblastí daní, účtovníctva, mzdovým účtovníkom, audítorom...
|
DUO č.1/2006
|
- Daň z príjmov - novela zákona
- Daň z pridanej hodnoty - novela zákona
- Miestne dane - novela zákona
- Vylúčenie dvojitého zdanenia príjmov u fyzických osôb
- Oceňovanie automobilu pri zaraďovaní do obchodného majetku
- Daňový bonus
- Podnikanie v rámci EÚ
|
160 Sk
|
ks
|
DUO č.2/2006
|
- Ročné zúčtovanie preddavkov na daň za rok 2005
- Automobil a DPH
- Účtovná závierka 2005
- Rozvrhnutie pracovného času
- Zodpovednosť zamestnanca za škodu
- Pružný pracovný čas
|
160 Sk
|
ks
|
DUO č.3/2006
|
- Nezdaniteľné časti základu dane komplexne
- Zákon o rozpočtových pravidlách
- Daňová kontrola
- Dovoz tovaru a spotrebná daň
|
160 Sk
|
ks
|
DUO č.4/2006
|
- Zdaňovanie príjmov zo závislej činnosti zrážkovou daňou
- Odcudzenie majetku FO z pohľadu ZDP
- Uplatnenie daňových výdavkov u podnikateľov
- Dopredaj SBL označeného kontrolnou páskou
- Zmeny postupov účtovania v JÚ a PÚ
- Stravné pri zahraničnej pracovnej ceste
- Doplnkové zdroje z rozpočtu EÚ
|
160 Sk
|
ks
|
1000 riešení 2006 – vychádza už ako dvojmesačník
|
č. 1/2006
|
- Koniec roka 2005 v podnikaní
|
97 Sk
|
ks
|
č. 2/2006
|
- Vyrovnanie ročnej daňovej povinnosti právnických osôb
|
97 Sk
|
ks
|
Zborníky ZÁKONY 2006
|
Zákony I/2006
|
Daň z príjmov,
Daň z pridanej hodnoty,
Spotrebné dane,
Zákon o účtovníctve.
|
129 Sk
|
ks
|
Zákony II/2006
|
Obchodný zákonník,
Občiansky zákonník,
Trestné právo,
Živnostenský zákon.
|
129 Sk
|
ks
|
Zákony III/2006
|
Zákonník práce,
Mzdové predpisy,
Sociálne, dôchodkové, zdravotné a nemocenské poistenie,
Sociálne zákony.
|
129 Sk
|
ks
|
Zákony IV/2006
|
Stavebný zákon,
Architekti a inžinieri,
Bývanie,
Pôda.
|
129 Sk
|
ks
|
Zákony V/2006
|
Rozpočtové pravidlá,
Štátna a verejná služba,
Školy,
Obce.
|
129 Sk
|
ks
|
Zákony VI/2006
|
Životné prostredie,
Ochrana ovzdušia,
Vodné hospodárstvo.
|
129 Sk
|
ks
|
Zákony do vrecka - úplné znenia zákonov vo formáte A6
|
Ústava SR
|
- Úplné znenie
|
22 Sk
|
ks
|
Ústava ČR
|
- Úplné znenie Ústavy ČR, Zákon o štátnych symboloch ČR, Listina základných práv a slobôd
|
22 Sk
|
ks
|
Zákon o DPH
|
- Daňová povinnosť
- Sadzby dane z pridanej hodnoty
- Postup pri registrácii
- Oslobodenie, vrátenie a odpočítanie dane
|
42 Sk
|
ks
|
Zákon o rodine
|
- Vznik manželstva
- Vzťahy medzi rodičmi a deťmi
- Poručníctvo a opatrovníctvo
- Určenie rodičovstva a vyživovacej povinnosti
|
32 Sk
|
ks
|
Občiansky zákonník
|
- Občiansko-právne vzťahy
- Vlastnícke práva
- Dedenie
- Záväzkové práva
- Zodpovednosť za škodu a za bezdôvodné obohatenie
|
65 Sk
|
ks
|
Obchodný zákonník
|
- Obchodné vzťahy a podnikanie
- Obchodné spoločnosti a družstvá
- Obchodné záväzkové vzťahy
- Záväzkové vzťahy v medzinárodnom obchode
|
80 Sk
|
ks
|
Zákon o dani z príjmu
|
- Jeden z najdôležitejších daňových zákonov, ktorý upravuje platenie dane z príjmov právnických i fyzických osôb
|
65 Sk
|
ks
|
Zákonník práce
|
- Zákon upravujúci pracovnoprávne vzťahy súvisiace so zamestnávaním fyzických osôb, vzťahy medzi právnickými alebo fyzickými osobami a kolektívne pracovnoprávne vzťahy
|
65 Sk
|
ks
|
Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 2005 - mesačník rieši špecifické problémy z daňovej a účtovnej oblasti v príkladoch
|
10/2005
|
- Zdaňovanie príjmov v rozpočtový a príspevkových organizáciách, obciach a vyšších územných celkoch
- Poistné odvody od jesene 2005
- Podnikový e-mail a zamestnanci
|
120 Sk
|
ks
|
11/2005
|
- Daň z nehnuteľností
- Inšpekcia práce
- Pravidlá písania e-mailov
|
120 Sk
|
ks
|
12/2005
|
- zisťovanie a úprava základu dane z príjmov
- kolektívne pracovnoprávne vzťahy
- osobnosť na pracovisku
|
120 Sk
|
ks
|
1000 riešení 2005 – vychádza už ako dvojmesačník
|
6/2005
|
- Zahraničné obchodné vzťahy
|
97 Sk
|
ks
|
Veselo i vážne |
Čas pre malého človeka
|
|
85 Sk
|
ks
|
Murphyho zrnká I
|
|
95 Sk
|
ks
|
Murphyho zrnká I (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Murphyho zrnká II
|
|
95 Sk
|
ks
|
Murphyho zrnká II (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Murphyho minizrnká
|
|
25 Sk
|
ks
|
Murphyho zákony ´01
|
|
48 Sk
|
ks
|
Murphyho zákony ´02
|
|
48 Sk
|
ks
|
Murphyho zákony ´03
|
|
48 Sk
|
ks
|
Murphyho železné zákony
|
|
42 Sk
|
ks
|
Myšlienky bez cla
|
|
95 Sk
|
ks
|
Myšlienky bez cla (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká hlúposti
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká hlúposti (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká hriechu
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká hriechu (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká lásky
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká lásky (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká múdrosti
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká múdrosti (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká odvahy
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká odvahy (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká šťastia
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká šťastia (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká úsmevu
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká úsmevu (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká ženskosti
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká ženskosti (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká mladosti
|
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká mladosti (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Murphyho večné zákony
|
|
95 Sk
|
ks
|
Murphyho večné zákony (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Murphyho Knižné minizrnká
|
|
25 Sk
|
ks
|
Murphyho Stavebné minizrnká
|
|
25 Sk
|
ks
|
Murphyho Vianočné minizrnká
|
|
25 Sk
|
ks
|
Murphyho zákonník
|
|
95 Sk
|
ks
|
Murphyho zákonník (koža)
|
|
320 Sk
|
ks
|
Zrnká strachu a odvahy
|
- Odvaha je niekedy jediným spôsobom ako sa uživiť
- Mier sa nedá udržať silou. Ten sa dá dosiahnuť len vzájomným pochopením.
|
95 Sk
|
ks
|
Zrnká strachu a odvahy (koža)
|
- Odvaha je niekedy jediným spôsobom ako sa uživiť
- Mier sa nedá udržať silou. Ten sa dá dosiahnuť len vzájomným pochopením.
|
320 Sk
|
ks
|
Murphy v bájkach
|
"Odmalička zo všetkých strán do nás hučia, že je potrebné hovoriť pravdu a nič iného len pravdu. Rovnako od malička človek na vlastnej koži poznáva, že hovorenie pravdy patrí, rovnako ako prejazd križovatky na červenú, medzi adrenalínové športy. Keď má človek šťastie, vyslúži si za to len pohrozenie prstom, ale keď šťastie nemá, tak ho to môže stáť možno aj život..."( Z predhovoru ku knihe)
|
95 Sk
|
ks
|
Murphy v bájkach (koža)
|
"Odmalička zo všetkých strán do nás hučia, že je potrebné hovoriť pravdu a nič iného len pravdu. Rovnako od malička človek na vlastnej koži poznáva, že hovorenie pravdy patrí, rovnako ako prejazd križovatky na červenú, medzi adrenalínové športy. Keď má človek šťastie, vyslúži si za to len pohrozenie prstom, ale keď šťastie nemá, tak ho to môže stáť možno aj život..."( Z predhovoru ku knihe)
|
320 Sk
|
ks
|
Monotématika |
Súvzťažnosti
|
- pre verejnú správu
- rozpočtové a príspevkové organizácie
- vyššie územné celky
|
260 Sk
|
ks
|
Výkladový slovník podnikateľa - ekonomický
|
Slovník má pomôcť podnikateľom, pracovníkom v hospodárskej praxi a študentom stredných či vysokých škôl rýchlo sa orientovať v ekonomických pojmoch, s ktorými sa často stretávajú a ktoré vyžadujú časovo náročné hľadanie v odbornej literatúre
|
190 Sk
|
ks
|
Právna rukoväť pre každého, zvlášť pre študentov
|
- Autor primerane zjednodušil a zhrnul najdôležitejšie právne predpisy, ktoré sa odvíjajú od ústavného zakotvenia slobôd a povinností občanov. Publikácia je určená širokej verejnosti, zvlášť študentom stredných a vysokých škôl. Do textu sú vložené pasáže s Murphyho aforizmami a právnickými anekdotami.
|
140 Sk
|
ks
|
Daňové výdavky 2005
|
- Uplatňovanie daňových výdavkov je neustále predmetom diskusií nielen v radoch odborníkov, ale najmä samotných podnikateľov, a to najmä z dôvodu ich vplyvu na určenie základu dane. V tejto publikácii sú daňové výdavky spracované formou výkladového slovníka s odkazom na súvisiace právne predpisy.
|
170 Sk
|
ks
|
Ústava EU
|
- Zmluva o Ústave pre Európu
|
95 Sk
|
ks
|
Základné dokumenty Európskej únie
|
- formát A5 V ČESKOM JAZYKU
Napriek tomu, že od dátumu vstupu do EÚ ubehlo niekoľko mesiacov, je pre radu našich občanov, a to i z radov podnikateľov, či pracovníkov samospráv Európska únia stále veľkou neznámou. Všetkým naším občanom by sme v tejto publikácii radi Európsku úniu zjednodušenou formou priblížili. Publikácia obsahuje okrem iného základy práva Európskej únie vrátane najdôležitejších dokumentov aj ich chronologický prehľad historického vývoja európskej integrácie.
|
610 Sk
|
ks
|
Predsúdne konanie a tresný poriadok
|
Táto publikácia si dala za cieľ podrobne rozviesť všetky činnosti práce prokurátora, vyšetrovateľa ako aj policajného orgánu v prípravnom konaní, od prijatia trestného oznámenia, jeho právneho posúdenia a rozhodnutia o ňom pred začatím trestného stíhania postupom podľa § 197 ako aj činnosť týchto orgánov postupom podľa § 199 ods. 1 ( začatím trestného stíhania), ktorým úkonom sa začína prípravné konanie, až po úkony, ktorými sa prípravné konanie ukončuje.
Vzhľadom k podrobnému komentovaniu jednotlivých ustanovení týkajúcich sa celého predsúdneho konania, publikácia je predovšetkým určená prokurátorom, vyšetrovateľom, policajným orgánom, ale aj sudcom pre prípravné konanie, advokátom.
|
120 Sk
|
ks
|
Súvzťažnosti pre neziskové organizácie
|
formát A5/160 strán
|
190 Sk
|
ks
|
Pracovnoprávny slovník pre prax
|
formát A5/120 strán
|
100 Sk
|
ks
|
Poradca deťom |
Sto zvieratiek v hádankách
|
Knižka hádaniek z oblasti živočíšnej ríše je určená deťom od 5 do 9 rokov. V obrázkovej galérii sa deti zoznámia so sto farebne ilustrovanými zvieratkami.
|
80 Sk
|
ks
|
S pastelkou v kráľovstve matematiky
|
Knižka dáva priestor dieťaťu formou hry a riešením veku primeraných problémových situácií zoznámiť sa so základnými matematickými pojmami a vzťahmi, geometrickými tvarmi, základnými a radovými číslovkami.
|
140 Sk
|
ks
|
S pastelkou v kráľovstve matematiky I.
|
Pracovné zošity hravou formou zavedú deti do kráľovstva čísel a matematických pojmov. Kráľ čísel ich zoznámi so základnými a radovými číslovkami, geometrickými tvarmi, protikladmi, určovaním množstva a poradia predmetov. Zošity sa dajú využívať v predškolských zariadeniach, v prvých ročníkoch ZŠ a školských kluboch.
|
43 Sk
|
ks
|
S pastelkou v kráľovstve matematiky II.
|
Pracovné zošity hravou formou zavedú deti do kráľovstva čísel a matematických pojmov. Kráľ čísel ich zoznámi so základnými a radovými číslovkami, geometrickými tvarmi, protikladmi, určovaním množstva a poradia predmetov. Zošity sa dajú využívať v predškolských zariadeniach, v prvých ročníkoch ZŠ a školských kluboch.
|
43 Sk
|
ks
|
1. Dobrodružstvá žiačika Mudráčika
|
Pracovné zošity deťom mladšieho veku dávajú priestor na uplatnenie výtvarného prejavu, fantázie, a zároveň nútia deti vyhľadávať informácie v náučných knihách, informačných médiách a pracovať s nimi. V úlohách, krížovkách, viacsmerovkách sú nenásilnou formou skĺbené poznatky z matematiky, slohu, slovenského jazyka, prvouky. Hravou formou si deti toto učivo prehlbujú a utvrdzujú.
|
36 Sk
|
ks
|
2. Dobrodružstvá žiačika Mudráčika
|
Pracovné zošity deťom mladšieho veku dávajú priestor na uplatnenie výtvarného prejavu, fantázie, a zároveň nútia deti vyhľadávať informácie v náučných knihách, informačných médiách a pracovať s nimi. V úlohách, krížovkách, viacsmerovkách sú nenásilnou formou skĺbené poznatky z matematiky, slohu, slovenského jazyka, prvouky. Hravou formou si deti toto učivo prehlbujú a utvrdzujú.
|
34 Sk
|
ks
|
Pastelkami čarujem
|
Pracovný zošit postupne pomáha deťom objavovať krásu písaných tvarov od kreslenia čiar, kruhov ku slučkám.. U detí sa tak rozvíjajú prirodzeným spôsobom grafomotorické zručnosti.
|
27 Sk
|
ks
|
Kreslím a maľujem
|
V pracovnom zošite si deti tvary z prvého zošita zopakujú v náročnejšej forme. Ďalej rozvíjajú grafomotorické zručnosti a vytvárajú si kladný postoj k písaniu.
|
36 Sk
|
ks
|
Hovoriace písmená a slabiky
|
V knižke sa deti stretávajú s personifikovanými písmenkami abecedy, malými bytosťami, ktoré sa s deťmi rozprávajú. Pretože "písmenkových kamarátov" ochotne prijímajú aj celkom malé deti, vytvárajú tak kladný vzťah dieťaťa k znakom, čítaniu a vzdelávaniu. Deti sa presvedčia o tom, že s písmenkami sa dá aj zaujímavo hrať. V riekankách sa stretnú nielen s písmenkami, ale aj s jednoduchými slabikami.
|
75 Sk
|
ks
|
Pexeso - Kráľovstvo matematiky
|
Spoznávanie arabských a rímskych číslic, základné geometrické tvary.
|
16 Sk
|
ks
|
Pexeso - Abeceda
|
Písmenká so slovenskými, českými i anglickými výrazmi.
|
19 Sk
|
ks
|
Kúzlenie s hádankami
|
Hádanky a riekanky o veciach okolo nás pre 5 - 9-ročné deti.
|
80 Sk
|
ks
|
Všetky uvedené publikácie si môžete objednať aj telefonicky, faxom alebo na našich www stránkach (pozri rubriku kontakty).
|
|
|
|
|
|
Adresa: |
|
Telefón: |
Poradca s.r.o
Pri Celulózke 40
010 01 Žilina
|
|
(041) 56 52 871
(041) 56 52 877
(041) 56 52 879
|
|
E-mail: |
|
Fax: |
poradca@i-poradca.sk |
|
(041) 56 52 659 |
|
Informácie o naších produktoch nájdete aj na našej internetovej stránke www.i-poradca.sk. |
|
|
Copyright (c) Poradca s.r.o., 2002 - 2006 |