Em@ilové noviny

P O R A D C A

e-m@ilové noviny

č. 3/2010

15. 2. 2010


 
 
 Téma novín 
 Čitatelia sa pýtajú, odborníci odpovedajú 
 Judikatúra 
 Povedali múdri 
 Čo nové v legislatíve 
 Chybiť znamená platiť 
 Ekonomika 
 Najviac čítané témy a publikácie 
 Chcete si objednať? 
 Kontakty 


Služby, ktoré nájdete len u nás:
  • aktuálne a rýchle informácie (zmeny zákonov a predpisov) z oblastí daní, účtovnictva, miezd, odvodov; za výhodné ceny
  • kvalifikovaný a ochotný personál na zákazníckom oddelení;
  • možnosť rýchleho objednania publikácie (telefonicky, faxom, e-mailom, poštou);
  • rýchla dodávka (do 48 hodín)
  • uvádzanie nových produktov prostredníctvom mailingov a telemarketingu;
  • približovanie sa k zákazníkovi prostredníctvom bezplatných odpovedí na otázky.
 

Vážení čitatelia!

     Novela zákona o DPH priniesla od 1. 1. 2010 veľa zmien, ktoré Vám priblížime v dnešných em@ilových novinách. Touto novelou sa zaoberá Téma novín, v názorných príkladoch rubrika Čitatelia sa pýtajú,odborníci odpovedajú i prípady uvedené v Judikatúre.
O tom, že slovenské múdrosti sú takmer totožné s latinskými, sa môžete presvedčiť v rubrike Povedali múdri.
V budúcom čísle Vám ponúkneme ďalšiu z množstva tohtoročných zmien, novelu zákona o dani z príjmov.

Denisa Orlická
zodpovedná redaktorka
poradca@i-poradca.sk


V tomto čísle nájdete:

 

 
 
ZÁKON O DPH - téma novín

 
ZÁKON O DANI Z PRIDANEJ HODNOTY S KOMENTÁROM

Od 1. januára 2010 nadobudol účinnosť zákon č. 471/ 2009 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. K tomu istému dátumu nadobudla účinnosť i ďalšia novela zákona o DPH, ktorá je obsiahnutá v čl. IV zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Zákon č. 471/2009 Z. z. prináša tieto významné zmeny a doplnenia:
  • nová registrácia zdaniteľných osôb – § 7a,
  • nové pravidlá zdaňovania služieb – miesto dodania služieb – § 15 a § 16,
  • osoby povinné platiť DPH – zmeny v § 69 ods. 2, 3 a 4,
  • povinnosť podať súhrnný výkaz aj pri dodaní služieb do iného členského štátu – § 80,
  • zmena vzniku daňovej povinnosti pri dodaní služby, pri ktorej je povinný platiť daň príjemca služby – § 19 ods. 2,
  • zmena vzniku daňovej povinnosti pri opakovane alebo čiastkovo dodaných tovaroch a službách – § 19 ods. 3,
  • základ dane pri dodaní tovaru alebo služby osobe blízkej platiteľovi dane – § 22 ods. 8 a 9,
  • nové pravidlá vrátenia DPH zahraničným osobám z iného členského štátu – § 55a až § 55e
  • vrátenie DPH slovenským podnikateľom z kúpy tovarov a služieb v inom členskom štáte (ďalej len „IČŠ“) – § 55f a 55g ZDPH.

Zákonom č. 563/2009 Z. z. sa zrušuje zákaz odpočítania dane pri kúpe motorového vozidla v kategórii M1.

NOVÁ REGISTRÁCIA ZDANITEĽNÝCH OSÔB § 7A
(1) Ak zdaniteľná osoba, ktorá nie je platiteľom, je príjemcom služby od zahraničnej osoby z iného členského štátu, pri ktorej je povinná platiť daň podľa § 69 ods. 3, je povinná podľa daňovému úradu žiadosť o registráciu pre daň pred prijatím služby; žiadosť o registráciu pre daň táto zdaniteľná osoba nepodáva, ak je registrovaná pre daň podľa § 7.
(2) Ak zdaniteľná osoba, ktorá nie je platiteľom a ktorá má v tuzemsku sídlo, miesto podnikania, prevádzkareň, bydlisko alebo sa v tuzemsku obvykle zdržiava, dodáva službu, pri ktorej je miesto dodania podľa § 15 ods. 1 v inom členskom štáte a osobou povinnou platiť daň je príjemca služby, je povinná podať daňovému úradu žiadosť o registráciu pre daň pred dodaním služby; žiadosť o registráciu pre daň táto zdaniteľná osoba nepodáva, ak je registrovaná pre daň podľa § 7.
(3) Daňový úrad je povinný osobu podľa odseku 1 alebo 2 registrovať pre daň, vydať jej osvedčenie o registrácii pre daň a prideliť jej identifikačné číslo pre daň najneskôr do siedmich dní odo dňa doručenia žiadosti o registráciu pre daň.

(účinnosť od 1. januára 2010)

Komentár
S novými pravidlami zdaňovania služieb (§ 15 a § 16) súvisí registrácia podľa tohto ustanovenia. Registrácia sa týka zdaniteľných osôb, ktoré dodávajú služby do iného členského štátu a zdaniteľných osôb, ktoré prijímajú služby z iného členského štátu a nedosiali obrat pre registráciu podľa § 4 a nie sú registrované podľa § 7. Tieto zdaniteľné osoby sú povinné registrovať sa podľa tohto ustanovenia bez ohľadu na dosiahnutý obrat. Ak tieto zdaniteľné osoby dosiahnu obrat pod- a § 4, stanú sa platiteľom dane a registrácia podľa tohto ustanovenia bude zmenená na registráciu podľa § 4.
Povinnosť registrovať sa podľa tohto ustanovenia má zdaniteľná osoba len v prípade,
  • ak dodáva službu osobe z iného členského štátu, ktorá je tiež zdaniteľnou osobou a miesto dodania služby je v členskom štáte, kde je zdaniteľná osoba, ktorá je príjemcom služby, usadená (povinnosť platiť DPH zo služby má príjemca služby – miesto dodania služby je určené podľa § 15 ods. 1),
  • ak prijíma službu od osoby z iného členského štátu, ktorá je tiež zdaniteľná osoba a miesto dodania služby je v tuzemsku podľa § 15 ods. 1 (povinnosť platiť DPH zo služby má príjemca služby – miesto dodania služby je určené podľa § 15 ods. 1).
Povinnosť registrovať sa podľa tohto ustanovenia nevzniká zdaniteľnej osobe,
  • ak dodá alebo prijme službu do/z iného členského štátu, u ktorej sa osobitne určuje miesto dodania služby podľa § 16 ods. 1 až 4 a ods. 10 a 11,
  • ak dodá alebo prijme službu do/z tretieho štátu,
  • ak už je registrovaná podľa § 7 z dôvodu nadobudnutia tovaru z iného členského štátu,
  • ak dodá alebo prijme službu, ktorá je oslobodená od dane.
Zdaniteľná osoba, ktorá prijme službu z iného členského štátu s miestom dodania podľa § 15 ods. 1, je povinná platiť daň v tuzemsku podľa § 69 ods. 3 z prijatej služby.
Registráciou podľa § 7a uvedeným osobám nevzniká právo na odpočítanie dane z prijatých tovarov a služieb.
Žiadosť o registráciu musí zdaniteľná osoba podľa pred dodaním služby alebo pred prijatím služby.
Na základe žiadosti o registráciu daňový úrad pridelí zdaniteľnej osobe identifikačné číslo pre DPH. Po pridelení identifikačného čísla pre DPH si musia zdaniteľné osoby služby ako aj nadobudnutie tovaru z iného členského štátu objednáva pod týmto číslom. Dodávate z iného členského štátu v takomto prípade nebude účtovať k cene DPH a slovenskú DPH uplatní zdaniteľná osoba – príjemca služby.
Ak zdaniteľná osoba nepodá žiadosť o registráciu, neznamená to, že nie je povinná pri prijatí služby platiť daň podľa § 69 ods. 3.

(JUDr. Alena Zuziková – Poradca 6/2010)

DPH – NOVELA

POSTAVENIE OVM VO VZŤAHU K DPH
  1. Činnosť osôb, ktoré sú orgánom verejnej moci nie je zdaniteľnou činnosťou a táto činnosť nepodlieha zákonu o DPH.
    Ide o také činnosti, ktoré sú zákonom vyhradené, aby ich vykonávali orgány verejnej moci.
    Tieto osoby sú v zmysle zákona právnické osoby, ktoré nie sú zdaniteľnou osobou.
  2. Orgán verejnej moci má postavenie zdaniteľnej osoby, ak
    • vykonáva činnosť, z ktorej dosahuje príjmy a táto činnosť konkuruje alebo môže konkurovať ekonomickej činnosti, ktorú vykonáva podnikateľ alebo
    • vykonáva činnosť, ktorá je uvedená v prílohe č. 8 k zákonu o DPH.
Ak orgán verejnej moci vykonáva činnosť, ktorá spadá pod písm. a) alebo b), neznamená to, že celá jeho činnosť je zdaniteľná.
V takomto prípade je orgán verejnej moci zdaniteľnou osobou len v rozsahu činnosti, za ktorú sa považuje za zdaniteľnú osobu.
Ak táto zdaniteľná osoba dosiahne zákonom ustanovený obrat, stáva sa na základe registrácie platiteľom dane podľa § 4 zákona o DPH.
  1. Orgán verejnej moci nemá postavenie zdaniteľnej osoby, ale má pridelené identifikačné číslo pre DPH podľa § 7, a to z dôvodu nadobudnutia tovaru z iného členského štátu.
  2. Novela zákona o DPH sa týka len tých subjektov, ktoré sú uvedené v bodoch 2 a 3. Pokiaľ orgán verejnej moci nepatrí ani do jednej z uvedených skupín, novela zákona o DPH sa ho z hľadiska povinnosti uplatňovať DPH pri prijatí služby netýka.

NOVÉ PRAVIDLÁ ZDAŇOVANIA SLUŽIEB
Miesto dodania služby
Od 1. 1. 2010 sa vo všeobecnosti budú uplatňovať dve základné pravidlá pre určenie miesta dodania služby. Rozhodujúce pre určenie miesta dodania služby bude postavenie zákazníka, t.j. či zákazník je zdaniteľná osoba alebo zákazník je nezdaniteľná osoba.
Miesto dodania služby určuje, v ktorom členskom štáte sa dodaná služba zdaňuje, t.j. v ktorom členskom štáte vzniká daňová povinnosť.
Miesto dodania služby sa určí podľa § 15 ods. 1 a 2 alebo podľa § 16 zákona o DPH (od 1. 1. 2010 – nové znenie § 15 a § 16 zákona o DPH).
  1. Základné pravidlo zdanenia služby v prípade poskytnutia služby zdaniteľnej osobe – § 15 ods. 1 zákona o DPH:
    Miesto dodania služby zdaniteľnej osobe je miesto, kde má táto zdaniteľná osoba sídlo, miesto podnikania resp. prevádzkareň, ak je služba poskytnutá prevádzkarni. To znamená, že služba sa zdaní v členskom štáte príjemcu služby (rozšírenie tzv. samozdanenia na všetky dodané služby okrem výnimiek uvedených ďalej).
  2. Základné pravidlo zdanenia služby v prípade poskytnutia služby nezdaniteľnej osobe – § 15 ods. 2 zákona o DPH:
    V prípade poskytnutia služby nezdaniteľnej osobe sa bude uplatňovať pravidlo zdanenia v mieste, kde má poskytovateľ služby svoje sídlo resp. miesto podnikania alebo prevádzkareň.
Uvedené pravidlá sa uplatnia vždy, ak nejde o služby, pri ktorých sa určí miesto dodania osobitne podľa § 16.
Výnimky, ktoré sú spoločné pre poskytnutie cezhraničnej služby zdaniteľnej osobe, ako aj pre poskytnutie cezhraničnej služby nezdaniteľnej osobe (§ 16):
  • Služby, ktoré sa viažu k nehnuteľnosti sa zdaňujú tam, kde sa nehnuteľnosť nachádza. Medzi tieto služby patrí najmä nájom nehnuteľnosti, ubytovacie služby, služby zamerané na prípravu a koordináciu stavebných prác, služby architektov, realitných maklérov, znalcov, stavebného dozoru a taktiež služby, ktoré bezprostredne súvisia s využitím pozemku.
  • Pri poskytovaní služby, ktorou je doprava osôb je miesto, kde sa doprava alebo jej časť vykonáva pomerne k prejdeným vzdialenostiam.
  • Kultúrne, umelecké, športové, vedecké, vzdelávacie, zábavné služby a im podobné služby ako napr. Služby na výstavách a veľtrhoch, vrátane ich organizovania, sú služby, pri ktorých sa miesto dodania určí podľa toho, kde sa služby fyzicky vykonajú. Rovnako sa určí miesto aj pre doplnkové služby, ktoré s uvedenými službami úzko súvisia.
  • Miesto poskytnutia reštauračných a stravovacích služieb je miesto, kde sa fyzicky tieto služby poskytnú okrem reštauračných služieb a stravovacích služieb, ktoré sa poskytujú na palubách lodí alebo lietadiel.
  • Miesto poskytnutia reštauračných a stravovacích služieb, ktoré sa poskytujú na palubách lodí alebo lietadiel je miesto, kde sa preprava cestujúcich začína.
  • Poskytnutie krátkodobého nájmu dopravného prostriedku je miesto, kde sa dopravný prostriedok dá skutočne k dispozícii.
Výnimky, ktoré budú platiť
pre poskytnutie cezhraničnej služby nezdaniteľnej osobe (§ 16):
  • Pri sprostredkovaní akejkoľvek transakcie pre nezdaniteľnú osobu je miesto poskytnutia sprostredkovateľskej služby to isté ako miesto určené pre sprostredkovanú transakciu (miesto sa určí podľa toho, či ide o sprostredkovanie dodania tovaru, o sprostredkovanie kúpy tovaru, dodanie služby).
  • Pri poskytnutí prepravy tovaru medzi členskými štátmi pre nezdaniteľnú osobu je miesto, kde sa preprava tovaru začína (pri poskytnutí intrakomunitárnej prepravy tovaru medzi členskými štátmi zdaniteľnej osobe platí všeobecné pravidlo podľa § 15 ods. 1).
  • Miestom dodania služby, ktorá je tzv. doplnkovou službou pri preprave tovaru, je miesto, kde sa táto služba fyzicky vykonáva, ak je táto služba poskytnutá nezdaniteľnej osobe. Doplnkovou službou je napr. nakladanie tovaru, vykladanie, prekládka a služby úzko súvisiace s prepravovaním.
  • Pri poskytnutí služby spočívajúcej v prácach na hmotnom hnuteľnom majetku a služby spočívajúcej v ocenení hmotného hnuteľného majetku je miesto, kde sa táto služba fyzicky poskytne, ak je služba poskytnutá nezdaniteľnej osobe (pri poskytnutí tejto služby zdaniteľnej osobe platí všeobecné pravidlo podľa § 15 ods. 1).
  • Pri elektronicky dodanej službe osobou z tretej krajiny je miesto, kde má zákazník bydlisko alebo ak ide o nezdaniteľnú právnickú osobu, kde má táto osoba sídlo.
  • Pri dodaní telekomunikačných služieb osobou z tretej krajiny je miesto, kde dochádza ku skutočnému využitiu resp. spotrebe tejto služby.

KEDY SA OVM POVAŽUJE NA ÚČELY § 15 A § 16 ZA ZDANITEĽNÚ OSOBU
V bode I bolo uvedené, že miesto dodania služby sa posudzuje podľa toho, aké postavenie má zákazník, ktorému bola služba poskytnutá. Ak je zákazníkom orgán verejnej moci, ktorý
  • má pridelené IČ DPH z dôvodu nadobudnutia tovaru z iného členského štátu (§ 7), ale inak je nezdaniteľnou osobou alebo
  • vykonáva činnosti, v rozsahu ktorých nie je zdaniteľnou osobou a zároveň vykonáva činnosti, v rozsahu ktorých má postavenie platiteľa dane registrovaného podľa § 4
je OVM na účely všetkých prijatých služieb, ktoré jej poskytne podnikateľ z iného členského štátu, považovaný za zdaniteľnú osobu – § 15 ods. 4 zákona o DPH.
Ak má OVM takéto postavenie (§ 15 ods. 4), tak musí pri všetkých objednávkach služieb z iného členského štátu uviesť svoje IČ DPH a prijatú službu od zdaniteľnej osoby z iného členského štátu alebo z tretieho štátu musí zdaniť.

DAŇOVÁ POVINNOSŤ Z POSKYTNUTIA SLUŽBY VZNIKÁ DODÁVATEĽOVI ALEBO PRÍJEMCOVI SLUŽBY
V prípade poskytnutia služby je v prvom kroku rozhodujúce miesto dodania služby (zistiť, v ktorom štáte sa má služba zdaniť) a v druhom kroku je potrebné vedieť, kto má službu zdaniť. Ustanovenie § 69 zákona o DPH určuje, ktorá osoba je povinná platiť DPH pri uskutočnení zdaniteľných obchodov.
Kto má platiť DPH z dodania služby ustanovuje najmä § 69 ods. 1, 2 a 3 zákona o DPH.
Z týchto ustanovení je pre OVM významné pri službách s cezhraničným prvkom ustanovenie § 69 odsek 3. Z tohto ustanovenia vyplýva, že zdaniteľná osoba a právnická osoba, ktorá nie je zdaniteľnou osobou a má pridelené IČ DPH, sú povinné platiť DPH zo služby, ktorú im poskytne podnikateľ z iného členského štátu alebo z tretieho štátu. Ide o prijatie akejkoľvek služby okrem tých, ktoré majú osobitne určené miesto dodania podľa § 16.
V takomto prípade je prijímateľ (aj OVM) povinný uplatniť DPH z prijatej služby (tzv. samozdanenie).
S tým súvisí aj povinnosť podať daňové priznanie. Daňové priznanie sa musí podať najneskôr do 25. dňa po skončení kalendárneho mesiaca, v ktorom vznikla daňová povinnosť – to platí pre OVM, ktoré majú pridelené IČ DPH podľa § 7 zákona o DPH (§ 78 ods. 3). Ak je OVM platiteľom dane, zahrnie prijatú službu do daňového priznania za zdaňovacie obdobie, ktoré môže mať mesačné alebo štvrťročné.

(JUDr. Alena Zuziková – VS 1/2010)

 

 
 
ČITATELIA SA PÝTAJÚ, ODBORNÍCI ODPOVEDAJÚ

 
NEZDANITEĽNÁ OSOBA S PRIDELENÝM IČ DPH

Škola v SR (nezdaniteľná osoba) má pridelené IČ DPH z titulu, že nadobudla v SR tovar z iného členského štátu (registrácia podľa § 7 zákona o DPH). Podľa § 15 ods. 4 písm. b) novelizovaného zákona ide o PO, ktorá nie je zdaniteľnou osobou a je identifikovaná pre DPH a preto sa na účely prijatia služieb považuje za zdaniteľnú osobu. Ako odvedie DPH?
  • Ak škola príjme právnu službu od právnika – platiteľa DPH v SR, podľa § 15 ods. 1 zákona sa miesto dodania služby nachádza tam, kde je usadený príjemca služby, t.j. v SR. Podľa § 69 ods. 1 zákona je v tomto prípade osobou povinnou odviesť daň dodávateľ služby. Právnik bude škole fakturovať službu so slovenskou DPH.
  • Ak škola príjme právnu službu od českej poradenskej firmy, potom sa miesto dodania služby určí rovnako podľa § 15 ods. 1 zákona – nachádza sa tam, kde je usadený príjemca. Pre českého dodávateľa služby to zn. Prenos miesta dodania do SR. V SR, kde je predmet DPH je osobou povinnou platiť DPH podľa § 69 ods. 3 príjemca služby (PO, ktorá je nezdaniteľnou osobou, a je registrovaná podľa § 7). Znamená to, že česká firma vyhotoví faktúru bez DPH, škola vykoná samozdanenie prijatej služby, t.j. prostredníctvom daňového priznania odvedie DPH v SR. Predtým jej však vzniká registračná povinnosť podľa § 7a zákona. Pretože touto registráciou nenadobúda postavenie platiteľa, nemá nárok na odpočítanie priznanej dane.
  • Ak by škola prijala službu od firmy z tretieho štátu – napr. zo Švajčiarska, tak ako v predchádzajúcom prípade, miesto dodania bude podľa § 15 ods. 1 v SR (toto ustanovenie sa vzťahuje na služby dodané z členských aj nečlenských štátov EÚ) a osobou povinnou platiť DPH v SR bude podľa § 69 ods. 3 (vzťahuje sa tiež na služby dodané z členských aj nečlenských štátov EÚ) škola ako príjemca služby. T.j. rovnako jej vznikne registračná povinnosť podľa § 7a a povinnosť odviesť DPH v SR.

DOPRAVA OSÔB V ZAHRANIČÍ

Slovenský platiteľ vykonáva dopravu osôb, prepravná trasa vedie cez štáty – SR, Rakúsko, ČR, Nemecko, Poľsko, Ukrajina. Miesto dodania služby dopravy osôb podľa § 16 ods. 4 sa nachádza v tom štáte, v ktorom je doprava vykonávaná, v tomto prípade vzniká predmet DPH v šiestich štátoch. Okrem SR ide o ďalšie štyri členské štáty EÚ, v ktorých je dopravca povinný sa zaregistrovať. V nečlenskom štáte – v Ukrajine, kde sa tiež nachádza predmet dane, sa neuplatní toto ustanovenie (platí len pre členské štáty), uplatní sa ukrajinský zákon.
Kde všade je povinný sa registrovať na DPH?

Slovenský dopravca je povinný registrovať sa na DPH aj v Rakúsku, v ČR, v Nemecku a v Poľsku. Z tovarov (napr. PHL) a služieb zakúpených v týchto štátoch si bude odpočítavať DPH prostredníctvom daňových priznaní podávaných v týchto štátoch. Vzhľadom k tomu, že dopravca vykonáva službu oslobodenú od DPH podľa § 46, daň nebude uplatňovať v žiadnom z uvedených členských štátov (vo všetkých platí oslobodenie od DPH pri takejto doprave osôb). Pokiaľ nebude vykonávať zároveň aj inú činnosť podliehajúcu DPH v uvedených štátoch, pri ktorej by mu vznikala daňová povinnosť, potom bude v daňových priznaniach vykazovať nadmerné odpočty, ktoré mu budú poukazované podľa pravidiel pre vrátenie, platných v príslušnom štáte (ide o náhradu doterajšej refundácie na základe podaných žiadostí v príslušnom štáte).


KRÁTKODOBÝ NÁJOM DOPRAVNÝCH PROSTRIEDKOV

Slovenská lízingová spoločnosť poskytla nájom osobného automobilu podľa zmluvy na 3 týždne.
Akú DPH uvedie vo faktúre?

Vzhľadom k tomu, že ide o krátkodobý nájom, nie je podstatné, kto je nájomcom – či zdaniteľná osoba alebo nezdaniteľná, či tuzemská alebo zahraničná. Miesto dodania služby sa nachádza v SR (miesto fyzického odovzdania). Lízingová spoločnosť je zároveň osobou povinnou platiť daň v SR, vyhotoví faktúru s DPH 19 %..


USKLADNENIE TOVARU RAKÚSKEMU OBČANOVI

Slovenský platiteľ DPH vlastní skladovacie priestory, v ktorých uskladnil na niekoľko týždňov tovar rakúskemu občanovi. Táto skladovacia služba nie je spojená s prepravou tovaru, nie je teda doplnkovou službou k preprave.
Ako vystaví faktúru?

Miesto jej dodania sa určí podľa základného pravidla uvedeného v § 15 ods. 2 zákona – podľa sídla dodávateľa služby. Faktúra je vyhotovená s DPH 19 %. Poskytnutie samostatnej skladovacej služby (nezávislej od prepravy tovaru) pre platiteľa z Rakúska – miesto dodania sa určí podľa základného pravidla uvedeného v § 15 ods. 1 zákona – nachádza sa v štáte usadenia zdaniteľnej osoby, t.j. v Rakúsku. Slovenský platiteľ vyhotoví faktúru bez DPH, službu uvedie v súhrnnom výkaze, rakúsky platiteľ vykoná samozdanenie.


SLUŽBA PRIJATÁ DO 31. 12. 2009

Český platiteľ poskytol reklamnú službu slovenskému platiteľovi (má mesačné zdaňovacie obdobie), reklama bola vykonaná dňa 22. 12. 2009, faktúra bez DPH (miesto dodania služby je v SR, dochádza k prenosu daňovej povinnosti na príjemcu služby) bola vyhotovená dňa 8. 1. 2010.
kedy vznikne slovenskému platiteľovi daňová povinnosť?

Slovenskému platiteľovi vznikne daňová povinnosť dňa 8. 1. 2010, t.j. podľa zákona o DPH platného do 31. 12. 2009 dňom vyhotovenia faktúry, daň teda uvedie v daňovom priznaní v zdaňovacom období január 2010.


(odpovedala Ing. Naďa Vašková – DUO 1/2010)

 

 
 
JUDIKATÚRA

 
ZÁKON O DANI Z PRIDANEJ HODNOTY

C-291/92 (ARMBRECHT )
Stručný opis prípadu:

P. Armbrecht, hotelier, vlastnil budovu, v ktorej prevádzkoval hotel (ubytovanie a reštauráciu) a zároveň čas budovy používal na súkromné bývanie. Pri predaji využil voľbu zdanenia predaja nehnuteľnosti. P. Armbrecht považoval predaj len tej časti svojej budovy za predmet dane, ktorá sa používala na účely jeho podnikania a tú čas budovy, ktorú používal na súkromné účely nezdanil, t.j. neodviedol DPH z tej časti ceny, ktorá sa vzťahovala na predaj tej časti budovy, ktorá bola používaná na jeho súkromné účely.
Daňový úrad dodanil aj tú čas majetku, ktorá sa týkala predaja časti budovy, v ktorej mal p. Armbrecht súkromné obydlie.
Predbežná otázka predložená na rozhodnutie ESD:
Ak zdaniteľná osoba predáva majetok, ktorého čas si vyhradila na súkromné užívanie, koná s ohľadom na predaj tejto časti ako zdaniteľná osoba v zmysle článku 2(1) smernice o DPH (Šiestej smernice)?
Rozhodnutie ESD o predbežnej otázke:
Ak zdaniteľná osoba predáva majetok, ktorého čas si vyhradila na svoje súkromné užívanie, nekoná s ohľadom na predaj tejto časti ako zdaniteľná osoba v zmysle článku 2(1) smernice o DPH.
Záver: Zdaniteľná osoba vykonávajúca transakciu v postavení súkromnej osoby nekoná ako zdaniteľná osoba a nevzniká jej daňová povinnosť z dodania tovaru alebo služby.
Okrem tejto otázky ESD zodpovedal aj otázku, či zdaniteľná osoba, ktorá predáva majetok, ktorý si v čase nadobudnutia vyhradila na to, že ho nebude používa na podnikanie, bola oprávnená odpočíta daň z celého majetku alebo sa pri odpočítaní dane má zobrať do úvahy len tá čas majetku, ktorú si zdaniteľná osoba určila pre svoje podnikanie.
Odpoveď ESD na túto otázku je, že ak zdaniteľná osoba predáva majetok, ktorého čas si v čase nadobudnutia vyhradila na to, že ho nepridelí na podnikanie, na účely uplatnenia odpočtu dane podľa článku 17(2) Šiestej smernice sa má brať do úvahy len tá čas majetku, ktorú si určila na svoje podnikanie.

C-185/01 (AUTO LEASE HOLLAND BV)
Stručný opis sporu:

Auto Lease prenajíma motorové vozidlá nájomcovi na základe nájomnej zmluvy. Okrem toho nájomca má dohodu s prenajímateľom o palivovom hospodárení, na základe ktorého nájomca môže tankovať pohonné látky v mene a na účet Auto Lease a to na základe kreditnej karty, z ktorej sa hradí kúpa pohonných látok do prenajatého vozidla. Nájomca hradí jednu dvanástinu mesačne predpokladaných ročných nákladov na pohonné látky a na konci roka je zvyšná čas úhrady zúčtovaná podľa presného objemu kúpených pohonných látok.
Predbežná otázka predložená na rozhodnutie:
Keď nájomca natankuje na čerpacích staniciach pohonné látky do prenajatého vozidla v mene a na účet prenajímateľa, ide o dodanie tovaru od prenajímateľa nájomcovi alebo sa jedná o pokračujúcu dodávku zahrnutú do služby, ktorú prenajímate poskytuje nájomcovi? V danom konaní o prejudiciálnej otázke bolo potrebné zodpovedať otázku na koho benzínové čerpadlá previedli právo nakladať s palivom ako vlastník – na prenajímateľa alebo na nájomcu?
Rozhodnutie ESD o predbežnej otázke:
„Čl. 5(1) Šiestej smernice musí by vykladaný v tom zmysle, že prenajímate motorových vozidiel, nedodáva pohonné látky nájomcovi, keď tento čerpá pohonné látky na čerpacích staniciach do nádrže vozidla, ktoré je predmetom nájomnej zmluvy, ani v prípade keď sa pohonné látky tankujú do vozidla v mene a na účet prenajímate a. Auto Lease v podstate vystupuje ako dodávate kreditu voči nájomcovi.“

C-48/97(KUWAIT PETROLEUM LTD.)
Stručný opis sporu:
Spoločnos Kuwait Petroleum v rámci kampane na podporu predaja pohonných látok ponúkala zákazníkom kupóny za každých 12 litrov kúpených pohonných látok. Keď zákazník nazbieral dostatočný počet kupónov, mohol ich vymeniť za tovar vybraný z „darčekového katalógu“ alebo za službu, ktorou mali by lístky do divadla. Cena pohonných látok bola rovnaká bez ohľadu na to, či zákazník kupón prijal alebo nie.
Spoločnos Kuwait Petroleum si odpočítala z tovarov a služieb ponúkaných v rámci kampane daň na vstupe.
Predbežná otázka predložená na rozhodnutie:
Je v zmysle čl. 5(6) Šiestej smernice odovzdanie tovaru výmenou za kupóny dodaním tovaru za protihodnotu? Kuwait Petroleum tvrdil, že na dodanie kupónového tovaru sa nevzťahuje čl. 5 (6) Šiestej smernice a zákazník za tento tovar zaplatil pri kúpe pohonných látok.
Stanovisko generálneho prokurátora:
Predaj pohonných látok a odovzdanie tovaru za kupóny sú dve osobitné transakcie. Výmena tovaru za kupóny je bezodplatným dodaním tovaru, ktorý sa považuje za dodanie tovaru za protihodnotu.
Rozhodnutie o predbežnej otázke:
„Čl. 5 (6) Šiestej smernice sa musí vykladať v tom zmysle, že odovzdanie tovaru benzínovou spoločnosťou výmenou za kupóny, ktoré kupujúci získal v rôznom množstve podľa objemu kúpených pohonných látok pri zaplatení plnej maloobchodnej ceny za pohonné látky na čerpacej stanici – v rámci kampane na podporu predaja, sa musí v prípade, ak tovar nebol nepatrnej hodnoty (nepatrná hodnota je vyjadrená § 8 v slovenskom zákone o DPH kvantitatívne a rozumie sa tým tovar v hodnote najviac 16,60 eur bez DPH) považovať za dodanie tovaru za protihodnotu v zmysle tohto ustanovenia.“

C-41/04 (LEVOB VERZEKERINGEN BV)
Stručný opis sporu:

FDP sa zaviazal dodať Levobu počítačový program, ktorý predával poisťovacím spoločnostiam v USA (ďalej len „základný operačný systém“) Licencia na tento operačný systém bola poskytnutá za odplatu 713 tis. USD. Zmluvy ustanovovala, že odovzdanie licencie prebehne v USA a teda Levob bude konať ako dovozca tovaru do Holandska. Informačné nosiče obsahujúce základný operačný systém boli Levobom dovezené do Holandska.
Okrem toho sa FDP zaviazal zaviesť základný operačný systém a prispôsobiť ho do informačného systému, v ktorom pracuje Levob ako aj počas piatich dní vyškoliť zamestnancov Levobu za odplatu vo forme dvoch splátok vo výške 7 500 USD. Zmluva obsahovala, že prispôsobený informačný systém bude predmetom jedného všeobecného testu.
Predbežná otázka predložená na rozhodnutie:
1. Má byť dodanie operačného systému tak ako je opísané v tomto prípade, v rámci ktorého je dodaný štandardný operačný systém vyvinutý a predávaný dodávateľom na nosiči a neskoršie prispôsobený(upravený) potrebám kupujúceho a je predmetom dvoch rozdielnych cien, považované za jedno plnenie?
2. V prípade kladnej odpovede má by uvedené plnenie považované za službu (ktorej neoddeliteľnou súčasťou je dodanie tovaru, teda nosiča)?
Rozhodnutie o predbežnej otázke:
1. „Čl. 2 ods. 1 Šiestej smernice má by vykladaný tak, že ak viaceré výkony alebo činnosti dodané zdaniteľnou osobou v prospech zákazníka, sú úzko spojené tak, že tvoria objektívne z ekonomického hľadiska celok, ktorého oddelenie by bolo neprirodzené, súbor týchto úkonov a činností tvorí jediné plnenie na účely uplatnenia dane.
2. Uvedený prípad Levob je prípadom jediného plnenia, aj keď sú ceny platené osobitne.
3. Čl. 6 ods. 1 Šiestej smernice je potrebné vykladať tak, že jediné plnenie podľa bodu 2 má by kvalifikované ako dodanie služby, keď predmetné prispôsobenie (úprava) softwaru nie je druhoradé, ani vedľajšie, ale naopak má prevládajúci charakter; takým je najmä prípad, keď vzhľadom na faktory ako sú rozsah, náklady a trvanie úpravy je rozhodujúco dôležité pre umožnenie použitia operačného systému upraveného pre kupujúceho.“

C-193/91 (MOHSCHE)
Stručný opis:
Podnikateľ používal na súkromné účely automobil zaradený do obchodného majetku. Správca dane stanovil základ dane zodpovedajúci odpisom automobilu a zodpovedajúci percentu výdavkov vynaložených v súvislosti s používaním a údržbou automobilu (nájom garáže, poistenie, parkovné, cestná daň). Správca dane zastával názor, že využitie tovaru musí by vykladané v širšom zmysle a do základu sa musia zahrnú všetky náklady, ktoré možno priradiť k tomuto tovaru bez ohľadu na to, či daň bola alebo nebola odpočítateľná.
Rozhodnutie ESD:
ESD konštatoval, že pojem „využitie majetku“ musí by vykladaný jednoznačne ako zahrňujúci len samotné využívanie majetku. Doplnkové služby súvisiace s využitím majetku (tovaru) nespadajú pod čl. 6 (2) Šiestej smernice, ktorý zamedzuje zdaneniu súkromného využitia tovaru tvoriaceho súčasť obchodného majetku, pri ktorého obstaraní bola zdaniteľná osoba oprávnená uplatni odpočet dane v tej miere, kedy toto využitie majetku zahŕňa služby, ktoré zdaniteľná osoba nadobudla bez možnosti odpočtu dane na vstupe.

C-184/00 (OFFICE DES PRODIUTS WALLONS ASBL-OPW)
Stručný opis sporu:
,br> OPW je súkromné neziskové združenie, ktoré vykonáva reklamnú a predajnú činnosť pre valónske poľnohospodárske výrobky (ako zdaniteľná osoba vydáva katalóg,časopis a organizuje miestne podujatia). Na uvedenú činnosť dostáva od regiónu Valónsko dotácie, ktoré pokrývajú jej priame a nepriame náklady na túto činnosť. OPW bol belgickým daňovým úradom dodanený z dôvodu, že nezaplatil DPH z dotácií.
Otázka predložená na predbežné rozhodnutie:
Sú základom dane prevádzkové dotácie, ktoré pokrývajú čas bežných nákladov zdaniteľnej osoby a ovplyvňujú konečnú cenu jej tovarov alebo služieb a ktoré nie je možné odlíši od ceny dodávky?
Vyjadrenie komisie: Prevádzkové dotácie pokrývajúce čas bežných nákladov takmer vždy ovplyvňujú cenu tovarov a služieb, ktoré dodáva alebo poskytuje dotovaný subjekt. Ale samotná skutočnosť, že dotácia môže ovplyvni cenu tovarov a služieb, ktoré dodáva dotovaný subjekt, nestačí na to, aby sa táto dotácia stala predmetom dane. Na to, aby dotácia bola priamo viazaná na cenu takých dodávok v zmysle čl. 11(A) Šiestej smernice je nutné, aby bola osobitne dotovanému subjektu platená, aby mohol zabezpečiť konkrétne dodania tovarov a služieb. Čl. 11(A) sa vzťahuje na tie prípady, keď ide o tri strany: orgán poskytujúci dotácie, subjekt, ktorý má z nich prospech a kupujúci, ktorému dotovaný subjekt dodal tovary a služby.
Rozhodnutie o predbežnej otázke:
„Na účely čl. 11(A)(1)(a) Šiestej smernice dotácie priamo viazané na cenu musia by vykladané v tom zmysle, že sa vzťahujú len na dotácie, ktoré predstavujú celú odplatu alebo čas odplaty za dodanie tovarov alebo služieb a ktoré zaplatila tretia strana dodávateľovi alebo predávajúcemu. Je úlohou vnútroštátneho súdu na základe zistených skutočností urči či dotácia je alebo nie je takou odplatou.“

C-380/99 (BERTELSMANN)
Opis sporu:

Knižničné spoločnosti poskytovali svojim členom bonusy vo forme kníh, hudobných nosičov a bicyklov za získanie nových členov klubu. Bonusy boli nakupované od tretích osôb, ktorí zabezpečili ich doručenie členom klubu.
Otázka predložená na predbežné rozhodnutie:
Má zdaňovaná suma za poskytnutie bonusu zahŕňa okrem kúpnej ceny aj náklady na poskytnutie (doručenie), ak tieto platí spoločnosť, ktorá bonus poskytla?
Rozhodnutie o predbežnej otázke:
„Pretože spoločnosť nielen zaplatila kúpnu cenu príslušných tovarov (vecných bonusov), ale aj náklady na ich dodanie, tieto náklady sa musia zahrnúť do zdaňovanej sumy, pretože tvoria vedľajšie náklady hlavného plnenia, ktorým je dodanie bonusov. Ide o jednu spoločnú transakciu.“

C-33/03 (KOMISIA EURÓPSKYCH SPOLOČENSTIEV PROTI SPOJENÉMU KRÁĽOVSTVU VEĽKEJ BRITÁNIE A SEVERNÉHO ÍRSKA)
Stručný opis sporu:

Predmetom je žaloba EK proti Spojenému kráľovstvu za nesplnenie povinnosti vyplývajúcich z čl. 17 a 18 Šiestej smernice.
Národná legislatíva Spojeného kráľovstva priznala platiteľom dane (zamestnávateľom) právo na odpočet dane z pohonných látok, ktoré boli kúpené ich zamestnancom a ktoré zamestnancovi následne podnikateľ nahradil na základe podrobného výkazu o uskutočnených jazdách, ktoré boli vykonané na pracovné účely zamestnávateľa.
EK dospela k záveru, že priznanie práva zamestnávateľovi odpočíta daň v súvislosti s náhradou nákladov na pohonné látky vyplatenou zamestnancovi je porušením čl. 17(2)(a) Šiestej smernice. Vláda Spojeného kráľovstva argumentovala tým, že zamestnanci pri výkone svojej pracovnej činnosti konajú vo všeobecnosti na účet zamestnávateľa a z toho dôvodu musí ma zamestnávate právo na odpočítanie dane pri pohonných látkach kúpených zamestnancom na účely zdaniteľných plnení zamestnávateľa.
V bode 16 až 17 predmetného rozsudku sa uvádza, že čl. 17 Šiestej smernice presne ustanovuje podmienky vzniku a rozsahu práva na odpočítanie dane a neponecháva členským štátom žiadny priestor pre voľnú úvahu pri ich vykonávaní. Z čl. 17(2)(a) Šiestej smernice vyplýva, že platiteľ dane je oprávnený odpočítať daň splatnú alebo zaplatenú pri tovaroch a službách, ktoré mu dodal iný platiteľ dane, ak sa tieto tovary a služby použijú na jeho vlastné zdaniteľné obchody.
Rozsudok:
Spojené kráľovstvo tým, že priznalo platiteľom dane právo na odpočet dane pri určitých dodaniach pohonných látok osobami, ktoré nie sú platiteľom dane, v rozpore s ustanoveniami článkov 17(2)(a) a 18(1)(a) Šiestej smernice, si nesplnilo povinnosti, ktoré mu vyplývajú z tejto smernice.

C– 4/94 (BLP GROUP PLC)
Stručný opis sporu
:
Manažérska/holdingová spoločnosť BLP v roku 1989 odkúpila akciový kapitál nemeckej spoločnosti Berg. V roku 1991 sa dostala do finančných ťažkostí a predala 95 % akcii spoločnosti Berg. Uplatnila si odpočet dane za profesionálne služby obchodných bánk, právnych poradcov a účtovníkov, ktoré spoločnosti BLP boli poskytnuté v súvislosti s predajom akcií spoločnosti Berg. Kontrolný úrad považoval predaj akcií za plnenie oslobodené od dane a neuznal uplatnený odpočet dane z prijatých služieb.
Predbežná otázka predložená na rozhodnutie:
BLP sa domnieva, že výklad čl. 17(2)(a) šiestej smernice musí poskytova širší výklad v tom smere, že zahŕňa aj právo na odpočet dane zaplatenej za dodávky tovarov a služieb, ktoré priamo alebo nepriamo súvisia so zdaniteľnými transakciami platiteľa dane, vrátane dodávok tovarov a služieb oslobodených od dane, ktoré sú však použité na uskutočňovanie zdaniteľných transakcií. V uvedenom prípade, služby dodané v súvislosti s predajom akcií boli použité na účel získania peňažných prostriedkov na splatenie dlhov BLP, ktoré vyplynuli práve zo zdaniteľných transakcií, ktoré BPL realizovala.
Rozhodnutie o predbežnej otázke:
„Čl. 17 Šiestej smernice sa musí vykladať tak, že ak zdaniteľná osoba (platiteľ dane) dodá služby inej zdaniteľnej osobe (platiteľovi dane), tak tá osoba, ktorej boli služby dodané, nemá nárok na odpočet dane zaplatenej na vstupe, dokonca ani v prípade, ak by konečným účelom plnenia bolo uskutočnenie zdaniteľnej transakcie.“ ESD konštatoval, že výklad čl. 17(2) musí vychádzať z ods. 5 tohto článku, ktorý obsahuje ustanovenie upravujúce nárok na odpočet dane v prípadoch, keď sa daň vzťahuje na transakcie, pri ktorých je daň plne odpočítateľná ako aj na transakcie, pri ktorých daň nie je odpočítateľná. Použitie výrazu „transakcie“ v uvedenom ustanovení poukazuje na to, že nárok na odpočet dane v zmysle ods. 2 je podmienený nevyhnutnosťou priameho a bezprostredného vzťahu medzi príslušným tovarom alebo službou prijatým na uskutočňovanie zdaniteľných transakcií a konečný cieľ sledovaný zdaniteľnou osobou nie je z tohto hľadiska podstatný.

(JUDr. Alena Zuziková – Poradca 6/2010)

 

 
 
POVEDALI MÚDRI

 
LATINSKÉ MÚDROSTI

EX AVARITIA OMNIA SCELERA AC MALEFICIA GIGNUNTUR
Z lakomosti pramenia všetky zločiny a zlá.
Chudobnému chýba veľa, lakomcovi všetko.

HOMINES QUO PLURA HABENT, EO CUPIUNT AMPLIORA
Čím viac ľudia majú, tým viac si želajú.
Veľké bohatstvo nie je zárukou šťastia.

IN CUNCTIS DOMINA PECUNIA EST
Všetkému vládnu peniaze.
Peniaze svetom vládnu.

OCULI AVIDIORES SUNT QUAM VENTER
Oči sú vždy nenásytnejšie ako brucho.
Oči mu jedia.

POTIUS SERO QUAM NUMGUAM
Lepšie neskoro ako nikdy.
Neskoro, ale predsa.

PECUNIAE IMPERARE OPORTET, NON SERVIRE
Peniazom treba rozkazovať a nie im slúžiť.
Peniaze majú slúžiť človeku, nie človek peniazom.

MINUS SOLVIT, QUI TARDIUS SOLVIT: NAM ET TEMPORE MINUS SOLVITUR
Kto platí neskoršie, akoby platil menej.
Dvakrát dáva, kto rýchlo dáva.

MAIORE TORMENTO PECUNIA POSSIDETUR, QUAM QUAERITUR
Je ťažšie peniaze udržať, ako ich získať.
Kto neminie, má.

 

 
 
ČO NOVÉ V LEGISLATÍVE

 
NOVÉ ZO ZBIERKY ZÁKONOV SLOVENSKEJ REPUBLIKY

Čiastka číslo 16/2010 zo dňa 30. 01. 2010
26/2010 Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 529/2009 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta v znení vyhlášky č. 10/2010 Z. z.
27/2010 Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 388/2009 Z. z., ktorou sa vydáva Mýtny poriadok v znení neskorších predpisov

Čiastka číslo 17/2010 zo dňa 30. 01. 2010
28/2010 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Právneho nástroja medzi Slovenskou republikou a Spojenými štátmi americkými podľa článku 3 odseku 3 Dohody medzi Európskou úniou a Spojenými štátmi americkými o vzájomnej právnej pomoci podpísanej 25. júna 2003 Príloha k čiastke 17 – k oznámeniu č. 28/2010 Z. z.

Čiastka číslo 18/2010 zo dňa 30. 01. 2010
29/2010 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Právneho nástroja o extradícii medzi Slovenskou republikou a Spojenými štátmi americkými podľa článku 3 odseku 2 Dohody medzi Európskou úniou a Spojenými štátmi americkými o extradícii podpísanej 25. júna 2003 Príloha k čiastke 18 – k oznámeniu č. 29/2010 Z. z.

Čiastka číslo 19/2010 zo dňa 30. 01. 2010
30/2010 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov
31/2010 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2007 Z. z. o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
32/2010 Vyhláška Národného bezpečnostného úradu, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Národného bezpečnostného úradu č. 135/2009 Z. z. o formáte a spôsobe vyhotovenia zaručeného elektronického podpisu, spôsobe zverejňovania verejného kľúča úradu, podmienkach platnosti pre zaručený elektronický podpis, postupe pri overovaní a podmienkach overovania zaručeného elektronického podpisu, formáte časovej pečiatky a spôsobe jej vyhotovenia, požiadavkách na zdroj časových údajov a požiadavkách na vedenie dokumentácie časových pečiatok (o vyhotovení a overovaní elektronického podpisu a časovej pečiatky)

Čiastka číslo 20/2010 zo dňa 03. 02. 2010
33/2010 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 329/2007 Z. z., ktorým sa vydáva zoznam účinných látok vyhovujúcich na zaradenie do biocídnych výrobkov v znení neskorších predpisov
34/2010 Nariadenie vlády Slovenskej republiky o technických požiadavkách na vozidlá vzhľadom na ich opätovnú využiteľnosť, recyklovateľnosť a zužitkovateľnosť

Čiastka číslo 21/2010 zo dňa 04. 02. 2010
35/2010 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Zmluvy medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Sýrskej arabskej republiky o zamedzení dvojitého zdanenia a zabránení daňovému úniku v odbore daní z príjmov Príloha k čiastke 21 – k oznámeniu č. 35/2010 Z. z.

Čiastka číslo 22/2010 zo dňa 04. 02. 2010
36/2010 Rozhodnutie predsedu Národnej rady Slovenskej republiky o vyhlásení volieb do Národnej rady Slovenskej republiky

Čiastka číslo 23/2010 zo dňa 05. 02. 2010
37/2010 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov
38/2010 Zákon, ktorým sa mení zákon č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov a mení zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
39/2010 Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o spôsobe preukazovania splnenia podmienok na udelenie povolenia na vykonávanie činnosti samostatného finančného agenta a na udelenie povolenia na vykonávanie činnosti finančného poradcu
40/2010 Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o obsahu, členení a spôsobe predkladania výkazu o vykonávaní finančného sprostredkovania a výkazu o vykonávaní finančného poradenstva

Čiastka číslo 24/2010 zo dňa 10. 02. 2010
41/2010 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 384/2006 Z. z. o výške pracovnej odmeny a podmienkach jej poskytovania obvineným a odsúdeným v znení neskorších predpisov
42/2010 Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o identifikácii a registrácii koňovitých zvierat
43/2010 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o skončení platnosti Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o vzájomných vzťahoch a zásadách spolupráce v poľnohospodárstve, potravinárstve, lesnom a vodnom hospodárstve v podmienkach colnej únie
44/2010 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Rumunska o vedecko-technickej spolupráci Príloha k čiastke 24 – k oznámeniu č. 44/2010 Z. z.

Čiastka číslo 25/2010 zo dňa 11. 02. 2010
45/2010 Vyhláška Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri poľnohospodárskej práci
46/2010 Vyhláška Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri lesnej práci a podrobnosti o odbornej spôsobilosti na výkon niektorých pracovných činností a na obsluhu niektorých technických zariadení
47/2010 Oznámenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o uložení kolektívnych zmlúv vyššieho stupňa

Čiastka číslo 26/2010 zo dňa 12. 02. 2010
49/2010 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Srbskej republiky o rozvojovej spolupráci Príloha k čiastke 26 – k oznámeniu č. 49/2010 Z. z.
48/2010 Oznámenie Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o technickej spôsobilosti a prevádzkovej spôsobilosti plavidiel, ktoré podliehajú registrácii a súčasne nepodliehajú povinnej klasifikácii

(Zdroj: Zbierka zákonov SR)

 

 
 
CHYBIŤ ZNAMENÁ PLATIŤ

 
15. 2. – pondelok
Daň z príjmov – odvod dane vyberanej zrážkou z tých príjmov, na ktoré sa vzťahuje zrážková daň a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane (oznámenie o zrážkovej dani z príjmov zo závislej činnosti až v rámci štvrťročného prehľadu)
Daň z príjmov – odvod sumy na zabezpečenie dane platiteľom príjmu a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane

22. 2. – pondelok
DPH – predloženie žiadosti o registráciu pre DPH zdaniteľnou osobou, ktorej obrat za najviac 12 predchádzajúcich po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov dosiahol v januári 2010 49 790 € – podanie súhrnného výkazu k DPH za január 2010 podpísaného zaručeným elektronickým podpisom v prípade, ak hodnota tovarov v ňom uvádzaných presiahla v predchádzajúcom kalendárnom štvrťroku 100 000 €

25. 2. – štvrtok
DPH – podanie daňového priznania k DPH za január 2010 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac)
– splatnosť DPH za január 2010 pre platiteľov s mesačnou daňovou povinnosťou
Spotrebné dane – podanie daňového priznania a splatnosť spotrebnej dane z liehu, vína, piva, tabakových výrobkov, minerálneho oleja, elektriny, uhlia a zemného plynu za január 2010

do výplatného termínu
Poistné – splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní, splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za január 2010

do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobru
Daň z príjmov – odvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za január 2010
– prevod finančných prostriedkov vo výške vytvoreného sociálneho fondu za január 2010 na osobitný analytický účet fondu alebo na osobitný účet v banke

Do 15 dní oznámiť správcovi dane:
Daň z príjmov – vznik povinnosti zrážať daň z príjmov alebo preddavky na daň z príjmov alebo daň z príjmov vyberať
Správa dane – zmenu skutočností o daňovníkovi a o zániku daňovej povinnosti
Správa danezrušenie činnosti daňového subjektu

Do 30 dní
Správa dane – odo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť alebo začatia výkonu inej zárobkovej činnosti – registrovať sa u miestne príslušného správcu dane
Správa dane – oznámiť správcovi dane vykonávanie činnosti alebo poberanie príjmov podliehajúcich dani
Správa dane – oznámiť správcovi dane zriadenie stálej prevádzkarne
Správa dane – pred zrušením stálej prevádzkarne oznámiť túto skutočnosť správcovi dane
Miestne dane – oznámiť správcovi dane z nehnuteľností rozhodujúce skutočnosti pre vznik alebo zánik daňovej povinnosti k dani z nehnuteľnosti ako aj zmenu týchto skutočností
Miestne dane – vznik daňovej povinnosti k dani z motorových vozidiel
Miestne dane – zmenu skutočností rozhodujúcich na určenie dane z motorových vozidiel

 

 
 
EKONOMIKA

 
Názov meny Mena 28.1. 29.1. 1.2. 2.2. 3.2.
americký dolár USD 1,3999 1,3966 1,3913 1,3937 1,3984
japonský jen JPY 126,36 126,15 125,6 126,2 126,73
lev BGN 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558
česká koruna CZK 26,232 26,223 26,065 25,998 26,024
dánska koruna DKK 7,4447 7,4443 7,4454 7,4454 7,445
estónska koruna EEK 15,6466 15,6466 15,6466 15,6466 15,6466
anglická libra GBP 0,8616 0,86655 0,87485 0,87375 0,8762
maďarský forint HUF 271,3 271,15 271,35 270,25 270,02
litovský litas LTL 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528
lotyšský lats LVL 0,7083 0,7087 0,7087 0,7087 0,7089
poľský zlotý PLN 4,0705 4,0463 4,0045 3,9917 3,9827
rumunský leu RON 4,136 4,1055 4,0863 4,0915 4,1005
švédska koruna SEK 10,2021 10,2388 10,1417 10,1229 10,106
švajčiarsky frank CHF 1,4725 1,4662 1,4725 1,4733 1,4738
nórska koruna NOK 8,179 8,212 8,1965 8,1435 8,166
chorvátska kuna HRK 7,321 7,315 7,3152 7,318 7,318
ruský rubeľ RUB 42,465 42,34 42,251 42,0475 41,86
turecká líra TRY 2,0898 2,0793 2,0745 2,072 2,0741
austrálsky dolár AUD 1,5537 1,5639 1,5748 1,5815 1,5759
brazílsky real BRL 2,5882 2,6006 2,612 2,5703 2,5653
kanadský dolár CAD 1,4824 1,4924 1,4868 1,4768 1,4832
čínsky jüan CNY 9,557 9,5343 9,499 9,5147 9,5463
hongkongský dolár HKD 10,8755 10,847 10,8066 10,8263 10,858
indonézska rupia IDR 13050,19 13071,23 13074,66 13037,03 12987,4
indická rupia INR 64,787 64,516 64,522 64,4 64,291
juhokórejský won KRW 1612,18 1622 1627,1 1616,23 1603,97
mexické peso MXN 18,1179 18,1907 18,1398 17,9543 18,0114
malajzijský ringgit MYR 4,7719 4,7638 4,7509 4,7602 4,7539
novozélandský dolár NZD 1,9695 1,9771 1,9774 1,9706 1,966
filipínske peso PHP 65,232 64,922 64,871 64,638 64,454
singapurský dolár SGD 1,9623 1,9609 1,965 1,9641 1,9703
thajský baht THB 46,316 46,332 46,177 46,187 46,196
juhoafrický rand ZAR 10,6097 10,5704 10,5342 10,4002 10,438

Názov meny Mena 4.2. 5.2. 8.2. 9.2. 10.2.
americký dolár USD 1,3847 1,3691 1,3675 1,376 1,374
japonský jen JPY 125,68 122,49 122,07 123,4 123,01
lev BGN 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558
česká koruna CZK 26,12 26,185 26,168 26,099 26,108
dánska koruna DKK 7,4446 7,4449 7,4442 7,4448 7,4449
estónska koruna EEK 15,6466 15,6466 15,6466 15,6466 15,6466
anglická libra GBP 0,8731 0,87325 0,8761 0,8804 0,8798
maďarský forint HUF 272,6 274,1 273,9 272 271,55
litovský litas LTL 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528
lotyšský lats LVL 0,7091 0,7087 0,7088 0,7092 0,7091
poľský zlotý PLN 4,028 4,0875 4,104 4,0775 4,0663
rumunský leu RON 4,125 4,1435 4,137 4,128 4,118
švédska koruna SEK 10,133 10,2405 10,1616 10,1217 10,0335
švajčiarsky frank CHF 1,469 1,4682 1,4659 1,4672 1,4658
nórska koruna NOK 8,169 8,2195 8,1705 8,152 8,111
chorvátska kuna HRK 7,321 7,32 7,3225 7,3225 7,323
ruský rubeľ RUB 41,685 41,735 41,706 41,764 41,58
turecká líra TRY 2,0735 2,0785 2,0851 2,08 2,0791
austrálsky dolár AUD 1,5726 1,5822 1,5765 1,5729 1,57
brazílsky real BRL 2,5765 2,5758 2,5681 2,5549 2,5411
kanadský dolár CAD 1,4701 1,4698 1,464 1,468 1,4667
čínsky jüan CNY 9,4532 9,347 9,3355 9,3935 9,3847
hongkongský dolár HKD 10,7583 10,6395 10,6263 10,6906 10,6766
indonézska rupia IDR 12942,49 12938,22 12861,76 12878,09 12871,34
indická rupia INR 64,049 64,07 64,013 64,197 63,884
juhokórejský won KRW 1593,98 1601,26 1602,6 1601,45 1591,64
mexické peso MXN 17,97 18,0367 18,013 18,0645 17,9438
malajzijský ringgit MYR 4,7371 4,7152 4,7063 4,7235 4,7149
novozélandský dolár NZD 1,9879 1,9862 1,9914 1,9877 1,9827
filipínske peso PHP 63,945 63,75 63,705 63,836 63,8
singapurský dolár SGD 1,9597 1,9475 1,945 1,9511 1,9483
thajský baht THB 45,806 45,468 45,387 45,649 45,576
juhoafrický rand ZAR 10,4779 10,5544 10,6097 10,5992 10,5998


Názov meny Mena 11.2. 12.2.
americký dolár USD 1,3718 1,3572
japonský jen JPY 123,03 122,33
lev BGN 1,9558 1,9558
česká koruna CZK 26,008 26,025
dánska koruna DKK 7,4452 7,4445
estónska koruna EEK 15,6466 15,6466
anglická libra GBP 0,8775 0,8691
maďarský forint HUF 270,5 270,48
litovský litas LTL 3,4528 3,4528
lotyšský lats LVL 0,7094 0,7091
poľský zlotý PLN 4,0285 4,0172
rumunský leu RON 4,1045 4,1268
švédska koruna SEK 9,9598 9,9144
švajčiarsky frank CHF 1,4663 1,465
nórska koruna NOK 8,0975 8,063
chorvátska kuna HRK 7,3163 7,3155
ruský rubeľ RUB 41,373 41,088
turecká líra TRY 2,0758 2,0619
austrálsky dolár AUD 1,5446 1,5366
brazílsky real BRL 2,5342 2,5284
kanadský dolár CAD 1,4502 1,4269
čínsky jüan CNY 9,3757 9,2737
hongkongský dolár HKD 10,659 10,5464
indonézska rupia IDR 12850,95 12674,61
indická rupia INR 63,79 63,1
juhokórejský won KRW 1585,77 1563,39
mexické peso MXN 17,9363 17,6572
malajzijský ringgit MYR 4,7018 4,6423
novozélandský dolár NZD 1,9633 1,956
filipínske peso PHP 63,404 62,779
singapurský dolár SGD 1,9377 1,9198
thajský baht THB 45,496 45,066
juhoafrický rand ZAR 10,5509 10,4432

 

 
 
NAJVIAC ČÍTANÉ TÉMY A PUBLIKÁCIE

 
Poradca - mesačník nielen pre podnikateľov, č. 6/2009
  • Zákon o DPH s komentárom

Dane, účtovníctvo - vzory a prípady (DÚVaP) - mesačník, č. 3/2010
  • Oslobodenie od daní
  • Príjmy zo závislej činnosti - zdaňovanie

Dane, účtovníctvo, odvody bez chýb, pokút a penále - (DUO) formát A 4 mesačník, č. 2/2010
  • Zákon o dani z príjmov od 1. 1. 2010
  • Refundácia DPH od 1. 1. 2010
  • Oznamovacia povinnosť subjektov
  • Uplatňovanie výdavkov na spotrebované PHL
  • Vnútropodnikové účtovníctvo
  • Nehnuteľnosť a automobil z pohľadu DPH
  • Odvody poistného SZČO v roku 2010
  • Súhrnný výkaz - novela zákona o DPH
  • Štátne dávky pre rodiny s deťmi

Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále - (PaM) - mesačník, č. 2/2010
  • Ročné zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti
  • Rodičovský príspevok od 1. 1. 2010
  • Výberové konanie
  • Výpovedné doby
  • Zdaňovanie príjmov u dôchodcov
  • Vplyv odmien na mzdu a odvody

Verejná správa - (VS) - mesačník, č. 2/2010
  • Akreditácia vysokých škôl

1 000 riešení - mesačník, č. 2/2010
  • Zákon o dani z príjmov - novela
  • Daň z príjmov
  • Mzdy, odvody
  • Rodičovský príspevok
  • Účtovníctvo

ZBORNÍKY - ZÁKONY 2010

Zákony I - daňové, účtovné …
  • Daň z príjmov
  • Daň z pridanej hodnoty
  • Spotrebné dane
  • Cestovné náhrady
  • Zákon o účtovníctve
  • Euro
  • Poplatky

Zákony II - obchodné, občianske …
  • Obchodný zákonník
  • Občiansky zákonník
  • Občiansky súdny poriadok
  • Konkurz a reštrukturalizácia
  • Exekučný poriadok
  • Živnostenský zákon
  • Trestný zákon

Zákony III - sociálne, zdravotné …
  • Zákonník práce
  • Zákon o minimálnej mzde
  • Zákon o sociálnej pomoci
  • Sociálne poistenie
  • Zdravotné poistenie
  • Sociálne zákony
  • Zákon o inšpekcii práce

Zákony IV - stavebné pozemkové …
  • Stavebný zákon
  • Katastrálny zákon
  • Stavebné výrobky
  • Nájom bytov
  • Vlastníctvo bytov
  • Vlastníctvo pôdy
  • Autorizovaní architekti

Zákony V - štátna správa, verejná správa …
  • Rozpočtové pravidlá
  • Verejný záujem
  • Zákon o štátnej službe
  • Školský zákon
  • Financovanie škôl
  • Zákon o obecnom zriadení
  • Samosprávne kraje

Zákony VI - životné prostredie, odpady …
  1. Životné prostredie
  2. Zákon o ovzduší
  3. Vodný zákon
  4. Zákon o lesoch
  5. Zákon o odpadoch

Aktualizácie k zborníkom - Zákony I - VI.

Aktualizácia k Zákonom I/2010
  • Zákon o účtovníctve
  • Opatrenia MF SR pre účtovné jednotky

Monotematiky

Účtovná závierka za rok 2009

Odvody poistného od 1. 1. 2010


PRIPRAVUJEME


Poradca č. 7/2010 (II/2010)
  • Zákon o dani z príjmov s komentárom

Dane, účtovníctvo, vzory a príklady (DÚVaP) č. 4/2010 (II/2010)
  • Zdaňovanie zisku a úhrada straty
  • Ostatné príjmy podľa ZDP
  • Automobil v podnikaní

Dane, účtovníctvo, odvody - bez chýb, pokút a penále (DUO) č. 3/2010 (II/2010)
  • Daňové priznania
  • Zákon o účtovníctve
  • Zákaz odpočítania dane
  • Výpočet sankcií
  • Flexikonto
  • Zamestnanecká prémia

Práce a mzdy - bez chýb, pokút a penále (PaM) č. 3/2010 (II/2010)
  • Starobný a predčasný starobný dôchodok od januára 2010
  • Prídavok na dieťa a príplatok prídavku
  • Zúčtovanie dane SZČO
  • Zmeny v ZP

Verejná správa (VS) č. 3/2010 (II/2010)
  • Legislatívny rámec elektronického výberu mýta
  • Trestný zákon - novela
  • Zákonník práce - novela

1000 riešení č. 2/2010 (II/2010)
  • Daňové priznanie

Monotematiky

Daňové výdavky od A po Z

(II/2010)

Daňové priznania za rok 2009
(II/2010)

 

 
 
CHCETE SI OBJEDNAŤ?

 
Stručný návod na vyplnenie objednávky
  1. Z menu vo Vašom poštovom klientovi vyberte "Odpovedať odosielateľovi" (presný názov závisí na type poštového klienta, ktorý používate), čím vytvoríte novú správu obsahujúcu túto objednávku,
     
  2. Vyplňte objednávku - Vaše osobné údaje a počty kusov objednaného tovaru vpíšte do odpovedajúcich políčok,
     
  3. Z menu vo Vašom poštovom klientovi vyberte "Odoslať správu" (presný názov závisí na type poštového klienta, ktorý používate), čím odošlete vyplnenú objednávku na našu adresu.
     

  Identifikačné údaje objednávateľa  
  Meno, Priezvisko:      
  Firma:      
  IČO:      
  Adresa:      
  Telefón:      

  Predplatné mesačníka Poradca 2009  
 Predplatné Poradca 2010- cena s 20 % predplatiteľskou zľavou!     13 čísel + zborníky Zákony 2010 I, II, III
  prílohy: P6 Aktual, Poradca Extra, e-mailové noviny
  Predplatiteľom zasielame zadarmo prílohu:
 Daňové priznania

  - fyzických osôb
  - právnických osôb
  - ročné zúčtovanie dane  
  33,13 €
998 Sk
  ks  
  Predplatné  
  Predplatné Poradca 2010 + Daňové výdavky cena s 20% predplatiteľskou zľavou!    39,43 €
1188 Sk
  ks  
  Predplatné Verejná správa 2010 cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     40,10 €
1 208 Sk
  ks  
  Predplatné Verejná správa 2010 cena s 20 % predplatiteľskou zľavou!     50,06 €
1 508 Sk
  ks  
  Predplatné 1000 riešení 2010 (dvojmesačník) cena s 20 % predplatiteľskou zľavou!     19,25 €
580 Sk
  ks  
  Predplatné 1000 riešení 2010 (dvojmesačník) cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010 !     15,93 €
480 Sk
  ks  
  Predplatné Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 2010 (mesačník) cena s predplatiteľskou zľavou!     37,84 €
1140 Sk
  ks  
  Predplatné Dane, účtovníctvo, odvody - bez chýb, pokút a penále 2010 (mesačník) cena s 25 % predplatiteľskou zľavou!     47,80 €
1440 Sk
  ks  
  Predplatné Dane, účtovníctvo, odvody - bez chýb, pokút a penále 2010 (mesačník) cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     37,84 €
1140 Sk
  ks  
  Predplatné Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále 2010 (mesačník) cena s 20 % predplatiteľskou zľavou!     43,02 €
1296 Sk
  ks  
  Predplatné Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále 2010 (mesačník) cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     36,38 €
1096 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie I   - Daňové, účtovné...     7,30 €
220 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie I   cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     5,64 €
170 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie II   - Obchodné, občianske...     7,30 €
220 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie II   cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     5,64 €
170 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie III   - Pracovné, sociálne...     7,30 €
220 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie III   cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     5,64 €
170 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie IV   - Stavebné, pozemkové...     8,30 €
250 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie IV   cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     6,64 €
200 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie V   - Štátna správa, verejná...     8,30 €
250 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie V   cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     6,64 €
200 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie VI   - Životné prostredie...     8,30 €
250 Sk
  ks  
  Predplatné Aktualizácie VI   cena pre predplatiteľov mesačníka Poradca 2010!     6,64 €
200 Sk
  ks  
  Poradca 2010 - mesačník obsahuje komentáre k zákonom, výklady, vysvetlenia, poradenstvo v oblasti miezd a personalistiky, daní a účtovníctva, práva, ...  
  č. 4/2010   - Zákon o znalcoch a tlmočníkoch
- Účtovná závierka v JÚ a PÚ
3,19 €
96 Sk
  ks  
  č. 5/2010   - Zákon o inšpekcii práce – komentár
- Ručenie v obchodných a občianskych vzťahoch
- Opravné položky v účtovníctve
- Min mzda od 1. 1. 2010
- Výdavky na reklamu
- Daňová kontrola
3,19 €
96 Sk
  ks  
  č. 6/2010   - Zákon č. 222/2004 o dani z pridanej hodnoty s komentárom 3,19 €
96 Sk
  ks  
  Poradca Extra 2010 - príloha mesačníka Poradca pre jednoduché účtovníctvo, podvojné účtovníctvo a verejnú správu  
  Poradca Extra Október Verejná správa    - Úplné znenie zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 270/1995 Z. z. o štátnom jazyku Slovenskej republiky    0,38 €
11,45 Sk
  ks  
  Verejná správa 2010 - odborný dvojfarebný časopis pre školy, úrady, obce, kultúru, zdravotníctvo, rozpočtové, príspevkové, neziskové organizácie  
  č. 1/2010   - Novela zákona o účtovníctve
- Rozpočtové pravidlá - novela zákona
- Neziskové účtovné jednotky - účtovná závierka
- Výkon energetického auditu
- Štátna služba - novela zákona
4.81 €
144,91 Sk
  ks  
  č. 2/2010   - Akreditácia vysokých škôl 4.81 €
144,91 Sk
  ks  
  Dane, účtovníctvo - vzory a prípady ročník 2010 - mesačník pre účtovníkov, ekonómov, daňových poradcov, živnostníkov a podnikateľov  
  č. 1/2010   - Účtovná závierka v PÚ za rok 2009
- Účtovná závierka v JÚ za rok 2009
3,98 €
120 Sk
  ks  
  č. 2/2010   - Úvery, pôžičky a úroky, účtovné a daňové hľadisko
- Zamestnanecké výhody v daňových súvislostiach
3,98 €
120 Sk
  ks  
  č. 3/2010   - Oslobodenie od daní - priame a nepriame dane
- Príjmy zo závislej činnosti - zdaňovanie
3,98 €
120 Sk
  ks  
  Dane, účtovníctvo, odvody bez chýb, pokút a penále ročník 2010  
  č. 1/2009   - Zákon o DPH novela od 1. 1. 2010
- Daň z motorových vozidiel za rok 2009
- Príspevok na absolventskú prax od úradu práce
5,31 €
160 Sk
  ks  
  č. 2/2009   - Zákon o dani z príjmov od 1. 1. 2010
- Platenie odvodov SZČO od 1. 1. 2010
- Ročné zúčtovanie DPH
- Štátne dávky pre rodiny s deťmi
5,31 €
160 Sk
  ks  
  1000 riešení 2010 - vychádza už ako dvojmesačník  
  č. 1/2009   - Minimálna mzda od 1. 1. 2010
- Dane v praxi
- Pracovnoprávne vzťahy
- Účtovníctvo
- Právo a podnikateľ
3,22 €
97 Sk
  ks  
  č. 2/2009   - Novela zákona o dani z príjmov od 1. 1. 2010 (téma čísla)
- Dane v praxi
- Pracovnoprávne vzťahy
- Účtovníctvo
3,22 €
97 Sk
  ks  
  Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále 2010 - mesačník, určený personalistom, mzdovým účtovníkom, audítorom, odborníkom v oblasti práce a miezd, študentom i všetkým, ktorých táto problematika zaujíma. Je tlačený dvojfarebne. Vo farebných poliach pri jednotlivých príspevkoch uvádzame citácie zákonov a dôležité poznámky autorov.  
  č. 1/2010   - Nezdaniteľná časť základu dane od 1. 1. 2010
- Domácky zamestnanec
- Kontrolná činnosť zamestnávateľa
- Minimálna mzda od 1. 1. 2010
- Zamestnávanie invalidných dôchodcov
4,48 €
135 Sk
  ks  
  č. 2/2010   - Ročné zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti
- Rodičovský príspevok od 1. 1. 2010
- Výberové konanie
- Výpovedné doby
- Zdaňovanie príjmov u dôchodcov
- Vplyv odmien na mzdu a odvody
4,48 €
135 Sk
  ks  
  Aktualizácie zákonov 2009  
  č. I/6   - Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty
- Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch
- Zákon č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov
1.49 €
 44,89 Sk
  ks  
  č. II/5   - Zákon č. 330/2007 Z. z. o registri trestov
- Zákon č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
- Zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame
- Zákon č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
- Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
- Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (Živnostenský zákon)
- Zákon č. 25/2006 Z. z. verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov
0.70 €
 21,09 Sk
  ks  
  č. III/5   - Vyhláška MPSVaR č. 44/2004 Z. z., ktorou sa vykonáva § 69 ods. 2 zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti
- Zákon č. 650/2004 Z. z. o doplnkovom dôchodkovom sporení
- Zákon č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce
1.00 €
30,13 Sk
  ks  
  č. IV/2   - Opatrenie MF SR z 9. septembra 2009 č. 360/2009 Z. z. o výške štátnej prémie na stavebné sporenie na rok 2010
- Zákon č. 229/1991 Zb. o úprave vlastníckych vzťahov k pôde a inému poľnohospodárskemu majetku
- Zákon NR SR č. 180/1995 Z. z. o niektorých opatreniach na usporiadanie vlastníctva k pozemkom
0.60 €
18,08 Sk
  ks  
  č. V/4   - Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Nariadenie vlády SR č. 602/2008 Z. z., ktorým sa ustanovujú zvýšené platové tarify štátnych zamestnancov
- Nariadenie vlády SR č. 573/2002 Z. z. o obsahu a rozsahu odborného vzdelávania a o obsahu a rozsahu skúšky v dočasnej štátnej službe
1.25 €
37,66 Sk
  ks  
  č. VI/2   - Zákon č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady
- Zákon č. 223/2001 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
1.6 €
48,20 Sk
  ks  
  Zákony 2010  
  Zákony I   - Správa daní a poplatkov
- Daň z príjmov
- Daň z pridanej hodnoty
- Miestne dane
- Spotrebné dane
4,28 €
129 Sk
  ks  
  Zákony II   - Obchodné právo
- Občianske právo
- Občiansky súdny poriadok
- Trestné právo
- Živnostenský zákon
- Správne právo
- Autorské právo
4,28 €
129 Sk
  ks  
  Zákony III   - Zákonník práce
- Mzdové predpisy
- Zákon o zamestnanosti
- Sociálne, dôchodkové, zdravotné a nemocenské poistenie
- Sociálne zákony
- Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
4,28 €
129 Sk
  ks  
  Zákony IV   - Stavebný zákon a súvisiace predpisy
- Architekti a inžinieri
- Stavebné výrobky
- Bývanie
- Pôda
4,28 €
129 Sk
  ks  
  Zákony V   - Rozpočtové pravidlá
- Štátna a verejná služba
- Školy
- Obce
4,28 €
129 Sk
  ks  
  Zákony VI   - Životné prostredie
- Ochrana ovzdušia
- Vodné hospodárstvo
- Lesné hospodárstvo
- Odpadové hospodárstvo
- Súvisiace predpisy
4,28 €
129 Sk
  ks  

Ceny sú uvedené bez DPH a distribučných nákladov, pokiaľ nie je priamo pri cene uvedené inak.
Konverzný kurz: 1 € = 30,1260 Sk


Emailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určená čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina
  • Tieto emailové noviny Vám boli doručené na základe Vašej žiadosti o zasielanie.
  • V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadali(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na vašu adresu, zašlite prosím správu s predmetom NEPOSIELAŤ na adresu noviny@i-poradca.sk, následne budete vyradený(á) z databázy príjemcov emailových novín.
  • Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len na vlastné účely, nesmú byť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!
 
 

KONTAKTY

 

Adresa:

Telefón

Fax

e-mail

internetová stránka

Poradca s.r.o.

(041) 56 52 871

(041) 56 52 659

poradca@i-poradca.sk

www.i-poradca.sk

Pri celulózke 40

(041) 56 52 877




010 01 Žilina

(041) 56 52 879





Ak ste s našimi službami a produktami spokojní, povedzte to Vašim známym, priateľom, kolegom!

Ak ste nespokojní, máte pripomienky alebo námety, napíšte nám, zatelefonujte, faxujte!

 

 
Copyright (c) Poradca s.r.o., 2002 - 2010
Untitled Page