Em@ilové noviny

 

č. 27/2011

15. 12. 2011

 

 
 
 Téma novin 
 Čitatelia sa pýtajú, odborníci odpovedajú 
 P6 aktual 
 Praktická komunikácia 
 Chybiť znamená platiť 
 Ekonomika 
 Najviac čítané témy a publikávie 
 Horúce témy 
 Kontakty 

Služby, ktoré nájdete len u nás:

  • aktuálne a rýchle informácie
    (zmeny zákonov a predpisov) z oblastí daní, účtovnictva, miezd, odvodov; za výhodné ceny
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákazníckom oddelení;
  • možnosť rýchleho objednania
    publikácie (telefonicky, faxom, e-mailom, poštou);
  • rýchla dodávka (do 48 hodín)
  • uvádzanie nových produktov
    prostredníctvom mailingov a telemarketingu;
  • približovanie sa k zákazníkovi
    prostredníctvom bezplatných odpovedí na otázky.
 

Vážení čitatelia!

Pre mnohé účtovné jednotky, ktoré majú účtovné obdobie zhodné s kalendárnym rokom , predstavuje záver roka koniec účtovného obdobia. Základným prvkom úspešného vykonania účtovnej závierky je aj správne vykonaná inventarizácia majetku a zásob. Viac sa dočítate v dnešnej Téme novín a v rubrike Čitatelia sa pýtajú, odborníci odpovedajú.
Rubrika Praktická komunikácia hovorí o tom, že život nie je len komunikácia, ale aj mnoho iných činností.
Srdečne zdraví a na ďalšie stretnutia sa teší

Dišeková Anna
zodpovedná redaktorka
poradca@i-poradca.sk


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVÍN
INVENTARIZÁCIA

 
INVENTARIZÁCIA MAJETKU A ZÁVÄZKOV

Pre účtovné jednotky, ktoré majú účtovné obdobie zhodné s kalendárnym rokom predstavuje záver roka aj koniec účtovného obdobia, čo znamená termín zostavovania účtovnej závierky. Jedným zo základných prvkov úspešného vykonania účtovnej závierky je správne vykonaná inventarizácia majetku a záväzkov.

INVENTARIZÁCIA A ZÁKON O ÚČTOVNÍCTVE
Základnou právnou normou z oblasti účtovníctva, ktorá upravuje inventarizáciu majetku a záväzkov je zákon o účtovníctve. V zákone o účtovníctve je:
  • ustanovená povinnosť inventarizovať majetok, záväzky a rozdiel majetku a záväzkov (§ 6 ods. 3 zákona),
  • ustanovený spôsob vykonania inventarizácie (§ 29 a 30 zákona),
  • ustanovené, že vykonaním inventarizácie sa zabezpečuje preukázateľnosť účtovníctva (§ 8 ods. 4 zákona).


INVENTARIZÁCIA A POSTUPY ÚČTOVANIA PRE PODNIKATEĽOV

Postupy účtovania upravujú účtovanie inventarizačných rozdielov v § 11. Podľa tohto ustanovenia, na príslušné účty nákladov alebo výnosov sa účtujú inventarizačné rozdiely podľa § 30 ods. 7 zákona okrem
 a)  chýbajúcich cenných papierov,
kedy sa vykáže ich úbytok na analytickom účte Cenné papiere v umorovacom konaní a ak sa začne umorovacie konanie,
 b)  schodku peňažných hotovostí a cenín, ktorý sa účtuje ako pohľadávka voči hmotne zodpovednej osobe.
Chýbajúce cenné papiere sa z účtu, na ktorom sú zaúčtované preúčtujú na analytický účet vytvorený k príslušnému syntetickému účtu, napr. ak má účtovná jednotka na účte 061 – Podielové cenné papiere a podiely v dcérskej účtovnej jednotke a došlo ich strate (akcie v listinnej podobe), preúčtujú sa nasledovne: na stranu Má dať účtu 061 – Cenné papiere v umorovacom konaní a v prospech účtu 061 – Podielové cenné papiere a podiely v dcérskej účtovnej jednotke.
Po ukončení umorovacieho konania, ak sa chýbajúce cenné papiere nenájdu, zaúčtuje sa škoda na dlhodobom finančnom majetku nasledovne: na stranu Má dať účtu 569 – Manká a škody na finančnom majetku a v prospech účtu 061 – Cenné papiere v umorovacom konaní.
Čo sa týka schodku v pokladničnej hotovosti, predpis schodku k náhrade sa zaúčtuje voči hmotne zodpovednému zamestnancovi a to na stranu Má dať účtu 335 – Pohľadávky voči zamestnancom a v prospech účtu 211 – Pokladnica, prípadne 213 – Ceniny.

PREBYTOK NAKUPOVANÝCH ZÁSOB

Ak je preukázateľné, že došlo k chybnému účtovaniu pri ich vyskladnení, účtuje sa v prospech účtov účtovej skupiny 50 – Spotrebované nákupy a skutočný úbytok zásob, ak je preukázateľné, že došlo k chybnému účtovaniu pri ich vyskladnení, sa účtuje na ťarchu účtov účtovej skupiny 50 – Spotrebované nákupy.
Prebytok zásob vlastnej výroby vrátane zvierat sa účtuje na príslušné účty zmeny stavu vnútroorganizačných zásob. Prebytok nakupovaných zásob, ak sa nepreukáže chybné účtovanie pri vyskladnení, sa účtuje v prospech účtu 648 – Ostatné výnosy z hospodárskej činnosti.

Prebytok odpisovaného dlhodobého majetku
Podľa § 21 ods. 2
postupov účtovania, dlhodobý nehmotný majetok a dlhodobý hmotný majetok novo zistený pri inventarizácii a v účtovníctve doteraz nezachytený (prebytok dlhodobého majetku) ocenený reprodukčnou obstarávacou cenou, účtuje sa so súvzťažným zápisom na účet 384 – Výnosy budúcich období a tieto sa rozpúšťajú podľa § 56 ods. 12 postupov účtovania ako dotácie (dotácie na obstaranie dlhodobého majetku sa rozpúšťajú do výnosov v časovej a vecnej súvislosti so zaúčtovaním odpisov z dlhodobého hmotného majetku, na obstaranie ktorého bola dotácia poskytnutá, od doby zaradenia tohto majetku do užívania).

ČLENENIA INVENTARIZÁCII A TERMÍNY JEJ VYKONANIA

Z ustanovení § 29 a 30 zákona o účtovníctve vyplýva, že upravujú len hlavné zásady vykonávania inventarizácie a preto v praxi často vznikajú rôzne problémy alebo otázky s jej interpretáciou alebo uplatnením v konkrétnych podmienkach účtovnej jednotky. Ako prvý problém sa javí otázka týkajúca sa členenia inventarizácií a termínov jej vykonania.
Členenie inventarizácií a termíny jej vykonania.
Inventarizácie sa môžu členiť na zákonné podľa zákona o účtovníctve a dobrovoľné, podľa rozhodnutia účtovnej jednotky. Povinné inventarizácie sa z hľadiska jej väzby na účtovnú závierku členia na inventarizáciu riadnu a mimoriadnu. Povinné inventarizácie majú zákonom určenú úlohu a termín ich vykonania. Dobrovoľné sú plne v kompetencii účtovnej jednotky z hľadiska úlohy, obsahu a termínu jej vykonania.

TERMÍN VYKONANIE POVINNEJ INVENTARIZÁCIE

Vzhľadom na to, že hlavnou úlohou povinnej inventarizácie majetku a záväzkov je overiť verné zobrazenie skutočností v účtovníctve, má jej vykonanie zmysel len vtedy, ak je smerované ku dňu zostavenia účtovnej závierky. Preto sú v zákone o účtovníctve stanovené termíny, ku ktorým musí účtovná jednotka vykonať inventarizáciu, a to
  a)  ku dňu zostavenia riadnej účtovnej závierky, ktorým je posledný deň účtovného obdobia, t.j. 31. december kalendárneho roka, ak účtovným obdobím je kalendárny rok, alebo k inému dátumu, ak účtovným obdobím je hospodársky rok, napr. ak hospodársky rok je od 1. 7. bežného roka do 30. 6. nasledujúceho roka, potom 30. 6. bude deň, ku ktorému sa bude zostavovať účtovná závierka a teda k tomuto dátumu sa musí vykonať aj inventarizácia majetku a záväzkov,
  b)  ku dňu zostavenia mimoriadnej účtovnej závierky, ktorým je napr. deň zániku účtovnej jednotky, ku dňu zrušenia bez likvidácie, ku dňu predchádzajúcemu deň vstupu do likvidácie alebo deň účinnosti vyhlásenia konkurzu a podobne (mimoriadna účtovná závierka).

INVENTARIZÁCIA HMOTNÉHO MAJETKU

Fyzickú inventúru hmotného majetku, ktorú nie je možné vykonať ku dňu účtovnej závierky (napr. k 31. 12. kalendárneho roka), je možné vykonať pri splnení stanovených podmienok v priebehu posledných troch mesiacov účtovného obdobia, (t.j. októbra, novembra, decembra), prípadne v prvom mesiaci nasledujúceho účtovného obdobia (január).

Ak účtovná jednotka má účtovné obdobie kalendárny rok a vykoná inventarizáciu k 30. 11., potom stav zistený k tomuto dátumu musí upraviť o prírastky a úbytky za mesiac december tak, aby bol vykázaný stav inventarizácie ku dňu zostavenia účtovnej závierky, teda k 31. 12. kalendárneho roka.
Ak účtovná jednotka inventarizáciu bude vykonávať k 31. 1. nasledujúceho účtovného obdobia, potom stav zistený k tomuto dátumu musí tiež upraviť o prírastky a úbytky za mesiac január nasledujúceho účtovného obdobia tak, aby bol vykázaný stav inventarizácie ku dňu zostavenia účtovnej závierky, teda k 31. 12. kalendárneho roka, teda predchádzajúceho účtovného obdobia za ktoré sa robí účtovná závierka.

INVENTARIZÁCIA ZÁSOB

Zvláštnu pozornosť vyžaduje ustanovenie ohľadne inventarizácie zásob upravenej v § 30 ods. 4 zákona o účtovníctve. V tomto ustanovení zákonodarca umožňuje alebo dovoľuje účtovným jednotkám vykonávať u zásob inventarizáciu kedykoľvek v priebehu účtovného obdobia (priebežne vykonávaná inventarizácia). Inventarizácia zásob musí byť vykonaná aj ku dňu zostavenia účtovnej závierky, to zn., že účtovná jednotka musí upraviť stav zásob zistený priebežnou inventarizáciou o prírastky a úbytky tak, aby bol stav zásob vykázaný aj ku dňu zostavenia účtovnej závierky. Preto je vhodné aj priebežnú inventarizáciu smerovať čo najbližšie k termínu zostavenia účtovnej závierky z dôvodu čo najmenšej úpravy zisteného výsledku inventarizácie o prírastky a úbytky.

INVENTÚRA A INVENTARIZÁCIA

Je potrebné upozorniť na pojmovú odlišnosť slov inventúra a inventarizácia. Inventúrou sa všeobecne rozumie zistenie skutočného stavu majetku a záväzkov k určitému dňu. (napr. inventúra tovaru na sklade k 31. 12.). Inventúra majetku a záväzkov môže byť fyzická alebo dokladová.
Pojem inventarizácia zahŕňa celý súbor prác, spojený s prípravou zistenia skutočného stavu majetku a záväzkov, s vyhotovením inventúrnych súpisov, inventarizačných zápisov a prehľadu inventarizačných rozdielov a s vypracovaním návrhu na vysporiadanie týchto rozdielov. Inventúra je len časťou inventarizačných prác, ale časťou významnou. Na jej riadnom vykonaní závisí vierohodnosť a pravdivosť zisteného skutočného stavu majetku a záväzkov a následne i správnosť evidenčného stavu týchto veličín, s ktorými prechádza účtovníctvo do ďalšieho účtovného obdobia.

Fyzická inventúra majetku sa vykonáva počítaním, meraním, vážením, technickým prepočtom pri voľne uloženom materiály (uhlie, piesok, krmivo) pričom sa vychádza z jednotiek množstva používaných v účtovníctve (v skladovej evidencii).
Fyzickou inventúrou by sa mal overiť napr.
  a)  dlhodobý hmotný majetok,
  b)  dlhodobý finančný majetok
– pokiaľ fyzicky existuje (akcie, písomné listiny a podobne), hotovosť v pokladnici a ceniny,
  c)  zásoby (materiál, nedokončená výroba, hotové výrobky, zvieratá)a podobne.
Zákon o účtovníctve berie do úvahy i prípad, kedy z určitých dôvodov sa nedá vykonať fyzická inventúra majetku a umožňuje ju nahradiť inventúrou dokladovou. Do tejto kategórie by sme mohli zaradiť napríklad materiál odoslaný na spracovanie, majetok predaný do komisie na základe komisionárskych zmlúv a pod.
Postup prác pri inventarizácii je možné rozdeliť do nasledovných skupín
  a)  postup prác pred začatím inventarizácie,
  b)  skutočné vykonanie inventúry,
  c)  záverečné úlohy.
Postup prác pred začatím inventarizácie
obsahuje
  a)  stanovenie zodpovedných pracovníkov,
  b)  oboznámenie zodpovedných pracovníkov s úlohou a s cieľom celej inventarizácie,
  c)  preverenie platnosti dohôd o hmotnej zodpovednosti.
Skutočné vykonanie inventúry obsahuje
  a)  zistenie skutočného stavu,
  b)  vypracovanie inventúrnych súpisov,
  c)  porovnanie fyzického stavu s účtovným stavom,
  d)  kontrola zistenia ochrany majetku,
  e)  zistenie riadneho udržiavania a opráv,
  f)  zistenie rozpracovaného dlhodobého majetku, na ktorom sa nebude pokračovať (zmarené investície),
  g)  zistenie nevyužiteľného majetku,
  h)  doloženie evidencie pohľadávok,
  i)  doloženie evidencie rezerv,
  j)  doloženie evidencie opravných položiek
Záverečné úlohy obsahujú
  a)  zistenie a vyčíslenie inventarizačných rozdielov,
  b)  vysporiadanie inventarizačných rozdielov – návrh,
  c)  vypracovanie inventarizačného zápisu

Inventarizačné rozdiely a ich účtovanie
Ide o dôležitú problematiku, a to nielen z hľadiska inventarizácie, ale i z hľadiska účtovníctva. Preto zákon o účtovníctve upravuje túto otázku v § 30 ods. 5.
Inventarizačným rozdielom môže byť manko alebo prebytok.
Manko
vzniká vtedy, ak zistený skutočný stav je nižší ako stav v účtovníctve a ak ho nemožno preukázať účtovným záznamom (účtovným dokladom); pri peňažných prostriedkoch a ceninách sa označuje ako schodok, to zn. že mankom sa rozumejú chýbajúce predmety dlhodobého hmotného majetku, materiálu, drobných predmetov, tovaru a pod., teda majetok evidovaný v účtovníctve, ktorý však v skutočnosti podľa zistenej inventúry chýba.
Prebytok vzniká vtedy, ak zistený skutočný stav je vyšší ako stav v účtovníctve a ak ho nemožno preukázať účtovným záznamom (účtovným dokladom). Prebytok teda znamená, že v skutočnosti je vyšší stav niektorého majetku, napr. materiálu, peňazí v hotovosti a pod., než eviduje účtovníctvo.
Účtovanie inventarizačných rozdielov na účty nákladov
Podľa postupov účtovania pre podnikateľov, manká a škody sa účtujú
na týchto nákladových účtoch
  a)  účet 549 – Manká a škody
  b)  účet 569 – Manká a škody na finančnom majetku
  c)  účet 582 – Škody.

Na účte 549 sa účtujú manká a škody na dlhodobom majetku, manko na nakúpených zásobách ako aj na zásobách vlastnej výroby. Na tento účet sa taktiež zaúčtujú aj zmarené investíciez účtov 041 a 042 ak pôjde o škodu.
Na účte 569 sa účtujú manká a škody na finančnom majetku (peniaze v hotovosti ceniny, listinné cenné papiere a pod.).
Na účte 582 sa účtujú manká a škody, ktoré sa udali na majetku z mimoriadnych príčin, napr. z dôvodu živelnej pohromy.
Náhrady mánk a škôd zaúčtovaných na účtoch 549, 569 a 582 sa účtujú na týchto účtoch
  a)  648 – Ostatné výnosy z hospodárskej činnosti
  b)  668 – Ostatné finančné výnosy
  c)  682 – Náhrady škôd.

Účtovanie inventarizačných rozdielov na účty výnosov
Podľa § 11 postupov účtovania, prebytok
  • prebytok odpisovaného dlhodobého majetku (01x, 02x),
  • neodpisovaného majetku (účty 031,032),
  • prebytok nakupovaných zásob, ak sa nepreukáže chybné účtovanie,
  • prebytok peňažných hotovostí a cenín sa účtuje do výnosov na účet
648 – Ostatné výnosy z hospodárskej činnosti.
668 – Ostatné finančné výnosy
6.3 Prirodzené úbytky zásob
Mankom nie sú preukázané manká v rámci noriem prirodzených úbytkov.
Ide o technologické a technické straty vyplývajúce z prirodzených vlastností výrobkov vznikajúcich napr. rozprášením, vysychaním v rámci technologických úbytkov vo výrobnom a odbytovom procese do výšky stanovenej normami. Normy prirodzených úbytkov zásob si môže účtovná jednotka určiť vlastným predpisom vždy na príslušné účtovné obdobie, ak má také druhy zásob, pri ktorých sa predpokladajú technologické straty. Úbytky v rámci noriem prirodzených úbytkov sa účtujú priamo do spotreby (účty 501, 504 alebo na stranu MD účtov účtovej skupiny 61pri zásobách vlastnej výroby).

 
 
ČITATELIA SA PÝTAJÚ,ODBORNÍCI ODPOVEDAJÚ

 
KOMPENZÁCIA MANKA

Pri inventúre firma zistila manko v niektorých položkách a aj prebytky.
Je možná kompenzácia manka s prebytkom? Je možné zúčtovať inventarizačný rozdiel?

Povinnosť vykonania inventarizácie vyplýva ÚJ z § 29 až § 30 zákona o účtovníctve. Zúčtovanie inventarizačných rozdielov upravuje § 11 Postupov účtovania pre podnikateľov účtujúcich v sústave PÚ.
ÚJ je povinná účtovať o zistených rozdielov z inventarizácie, pričom platí zákaz kompenzácie zistených prebytkov so zistenými mankami jednotlivých druhov zásob. Zákaz kompenzácie majetku a záväzkov v účtovníctve vyplýva z § 7 ods. 5 zákona o účtovníctve. Kompenzácia je prípustná iba v prípade zjavných chýb v účtovaní pri vzájomne zameniteľnom materiáli.
Inventarizačné rozdiely mínusové sa účtujú na ťarchu účtu 549 – Manká a škody, prípadne na účet 501 – Spotreba materiálu alebo 504 – Predaný tovar – podľa charakteru inventarizovaných zásob a vzniku manka. Zistené prebytky zásob sa účtujú v prípade zjavných chýb v účtovaní na príslušný účet nákladov (501, 504) zníženín spotreby, v ostatných prípadoch na výnosový účet 648 - Ostatné výnosy z hospodárskej činnosti.

ZÁSOBY - ÚČTOVANIE

Obchodná spoločnosť, ktorá účtuje zásoby A – spôsobom, reklamovala u dodávateľa nakúpený materiál, ktorý jej dodávateľ vrátil. Cena materiálu uvedená na dobropise k pôvodnej FA sa líši od ceny materiálu na výdajke zo skladu, ktorú vystavila spoločnosť. Spoločnosť účtuje úbytok zásob v priemerných cenách.
Ako má spoločnosť zúčtovať rozdiel?

Podrobnosti o postupoch účtovania pri oceňovaní zásob sú uvedené v § 22 postupov účtovania pre podnikateľov účtujúcich v sústave PÚ – Opatrenie MF SR č - 23 054/2002-92.
Zásoby s výnimkou zásob vytvorených vlastnou činnosťou sa oceňujú obstarávacou cenou.
Obstarávacou cenou sa na účely zákona o účtovníctve rozumie cena, za ktorú sa majetok obstaral, a náklady súvisiace s jeho obstaraním.
Na účet 111 – Obstaranie materiálu pri A spôsobe, alebo na účet 501 – Spotreba materiálu pri B spôsobe sa účtujú všetky zložky obstarávacej ceny zásob (napr. prepravné, clo, provízia). Obstarávaciu cenu zásob je možné na analytických účtoch rozdeliť na cenu, za ktorú sa majetok obstaral a náklady súvisiace s obstaraním, alebo na vopred stanovenú cenu, za ktorú sa majetok obstará a odchýlku od skutočnej ceny, za ktorú sa majetok obstará a náklady súvisiace s obstaraním. Pri vyskladnení zásob sa tieto náklady alebo odchýlky rozpúšťajú spôsobom uvedeným vo vnútornom predpise ÚJ.
Úbytok zásob rovnakého druhu sa môže účtovať v ocenení cenou zistenou váženým aritmetickým priemerom z obstarávacích cien alebo vlastných nákladov, alebo spôsobom, keď prvá cena na ocenenie prírastku zásob sa použije ako prvá cena na ocenenie úbytku zásob, tzv. FIFO metóda. Vážený aritmetický priemer sa počíta najmenej raz za mesiac.
Pri použití metódy váženého aritmetického priemeru je logické, že vznikajú rozdiely medzi ocenením zásob na sklade a ich skutočnou obstarávacou cenou, teda aj cenou na dobropise, na ktorom sa uvádza pôvodná obstarávacia cena. Ak ÚJ uvedené zásady ocenenia dodržala, pri úplnom vyskladnení tohto druhu zásob, sa do nákladov zúčtuje celá obstarávacia cena zásob.

ÚVER Z BANKY

Manželia dostali úver vo výške 3 710 €
Majú bankový výpis, úverový kde je nasledovný prehľad:
KS k 31. 5. 2010 3 710 €
Príslušenstvo po splatnosti 1,16
Pohyby na úverovom účte:
Vyrubenie odplaty -166
Čerpanie úveru -3710
Zaplatenie odplaty 166
Vyrubenie odplaty poplatok -4,30
Zaplatenie odplaty 4,30
Inkaso splátky 8,15
Z toho úroky 8,15
Účtovný zostatok k 31. 5. 2010 3 711,16
Na bežnom účte pohyby:
Príjem 3 710 €
Výdaj -166
Výdaj -4,30
Inkaso splátky úveru -8,15
Inkaso splátky úveru -160
Ako sa majú manželia pri účtovaní dopracovať ku konečnému stavu 3 711,16 € na úverovom účte?

V prípade, ak je k hlavnému účtu vedený aj úverový účet je účtovanie nasledovné:
Príklad:

Hlavný účet: MD / DAL
  • Úhrada faktúry 321 / 221
  • Čerpanie úveru 221 / 261
  • Splátka úveru 261 / 221
Úverový účet: MD / DAL
  • Čerpanie úveru (zúčtované) 261 / 221
  • Splátka úveru (zúčtovaná) 221 / 261
V prípade, ak je bankový účet na konci roka v mínuse, potom preúčtujeme sumu na účet 231 – krátkodobé bankové úvery alebo 461 – dlhodobé bankové úvery.


(viac odpovedí na otázky nielen k tejto téme nájdete v mesačníku 1000 riešení)

 

 
 
P6 AKTUAL

 

Čiastka číslo 134/2011 zo dňa 3. 12. 2011
436/2011 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 50/2007 Z. z. o registrácii odrôd pestovaných rastlín v znení neskorších predpisov
437/2011 Vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ktorou sa mení vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví č. 490/2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o podpore obnoviteľných zdrojov energie, vysoko účinnej kombinovanej výroby a biometánu
438/2011 Vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví č. 225/2011 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v elektroenergetike
439/2011 Oznámenie Ministerstva financií Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa ustanovuje vzor daňového priznania k dani z pridanej hodnoty

Čiastka číslo 135/2011 zo dňa 7. 12. 2011
440/2011 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 317/2007 Z. z., ktorým sa ustanovujú pravidlá pre fungovanie trhu s elektrinou v znení neskorších predpisov
441/2011 Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 529/2009 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta v znení neskorších predpisov
442/2011 Výnos Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, ktorým sa na rok 2012 ustanovuje hodnota služobnej rovnošaty a jej súčastí pre príslušníkov Zboru väzenskej a justičnej stráže
443/2011 Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia, ktorým sa ustanovujú niektoré podrobnosti povoľovania na výkon činnosti a podnikania platobných inštitúcií a inštitúcií elektronických peňazí
444/2011 Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o predkladaní výkazov platobnými inštitúciami a inštitúciami elektronických peňazí
445/2011 Opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky z 23. apríla 2008 č. 01/R/2008 o regulácii cien nájmu bytov v znení opatrenia z 25. septembra 2008 č. 02/R/2008
446/2011 Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia o podrobnostiach týkajúcich sa prenosu čísla
447/2011 Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia o podmienkach prechodu z analógového spôsobu šírenia signálu televízneho terestriálneho vysielania na digitálny spôsob šírenia signálu televízneho terestriálneho vysielania (podmienky prechodu)

Čiastka číslo 136/2011 zo dňa 7. 12. 2011
448/2011 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dodatku č. 1 k Dohode medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Maďarskej republiky o prevádzkovaní, údržbe a rekonštrukcii cestných hraničných mostov a úsekov hraničných ciest na spoločnej štátnej hranici z 18. júna 2007 Príloha k čiastke 136 – k oznámeniu č. 448/2011 Z. z.

Čiastka číslo 137/2011 zo dňa 8. 12. 2011
449/2011 Uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 777 zo 7. decembra 2011 k návrhu na skončenie núdzového stavu, zrušenie uloženia pracovnej povinnosti na zabezpečenie výkonu zdravotnej starostlivosti a zrušenie zákazu uplatňovania práva na štrajk niektorým pracovníkom vyhláseného uznesením vlády Slovenskej republiky č. 752 z 28. novembra 2011

Čiastka číslo 138/2011 zo dňa 10. 12. 2011
450/2011 Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 643/2005 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o spôsobe určenia platobnej neschopnosti a predlženia v znení vyhlášky č. 532/2008 Z. z.
451/2011 Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 558/2009 Z. z., ktorou sa ustanovuje zoznam stavebných výrobkov, ktoré musia byť označené, systémy preukazovania zhody a podrobnosti o používaní značiek zhody
452/2011 Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 649/2008 Z. z. o účele použitia príspevku na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
453/2011 Opatrenie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú sumy dotácie na rozvoj bývania
454/2011 Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia o náležitostiach žiadosti a spôsobe preukazovania splnenia podmienok na udelenie bankového povolenia pre banku a pobočku zahraničnej banky
455/2011 Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa ustanovuje sadzobník úhrad za pridelené čísla
456/2011 Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa ustanovuje sadzobník úhrad za právo používať frekvenciu alebo identifikačný znak
457/2011 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi Ministerstvom zahraničných vecí Slovenskej republiky a Ministerstvom zahraničných vecí Českej republiky o spolupráci a vzájomnej pomoci pri poskytovaní konzulárnych služieb a pri mimoriadnych udalostiach v tretích krajinách

Čiastka číslo 139/2011 zo dňa 13. 12. 2011
458/2011 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Štátom Izrael o sociálnom zabezpečení a Vykonávacej dohody na vykonávanie Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Štátom Izrael o sociálnom zabezpečení Príloha k čiastke 139 – k oznámeniu č. 458/2011 Z. z.

Čiastka číslo 140/2011 zo dňa 13. 12. 2011
459/2011 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Austráliou o sociálnom zabezpečení a Vykonávacej dohody na vykonávanie Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Austráliou o sociálnom zabezpečení Príloha k čiastke 140 – k oznámeniu č. 459/2011 Z. z.

Čiastka číslo 141/2011 zo dňa 14. 12. 2011
460/2011 Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v znení neskorších predpisov
461/2011 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vyhlasujú zmeny a doplnky záväznej časti Koncepcie územného rozvoja Slovenska 2001
462/2011 Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky č. 199/2008 Z. z., ktorou sa ustanovuje Program poľnohospodárskych činností vo vyhlásených zraniteľných oblastiach
463/2011 Opatrenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú základné sumy výdavkov na vzdelanie pre jednotlivé krajiny
464/2011 Oznámenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa mení a dopĺňa výnos Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky z 10. septembra 2008 č. 09812/2008-OL o minimálnych požiadavkách na personálne zabezpečenie a materiálno-technické vybavenie jednotlivých druhov zdravotníckych zariadení v znení neskorších predpisov
465/2011 Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní strieborných zberateľských euromincí v nominálnej hodnote 20 eur s tematikou pamiatkovej rezervácie Trenčín
466/2011 Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia o číslovacom pláne

 

 
 
PRAKTICKÁ KOMUNIKÁCIA

 
AKO EFEKTÍVNE HOSPODÁRIŤ S ČASOM

Život nie je len komunikácia ale i množstvo iných činnosti. Každá z nich si vyžaduje čas. Čas je snáď to jediné, čo sa na tomto svete nedá kúpiť. Dnes si môžeme kúpiť materiálne statky, potešenie, dokonca i priateľstvo, len čas nie. Ak chceme byť úspešní, musíme vedieť efektívne hospodáriť s časom a vymedziť každej našej činnosti práve toľko času, koľko je potrebné na jej úspešné zavŕšenie.

Čas je jediným zdrojom, ktorý sa neriadi zákonmi trhu.
Všetci úspešní ľudia majú jednu spoločnú črtu – vedia efektívne hospodáriť s časom.
Vo všetkom ostatnom sa môžu líšiť. Niektorí sú nenápadní, iní naopak vždy stredobodom pozornosti, jedni sú vznetliví, druhí zas chladní, všetci však poznajú cenu času.
  • jeden je staromódny
    a efektívne hospodárenie s časom mu uľahčuje množstvo papierikov popísaných poznámkami a postrkaných na prvý pohľad na najnevhodnejších miestach.
  • druhý je hypermoderný
    a efektívne hospodárenie časom zveril počítaču, mobilu a ďalším technologickým výdobytkom.


Napriek tomu, len málokto s časom dokáže efektívne hospodáriť.
Tajomstvo efektívneho hospodárenia s časom je totiž v inom – v našej schopnosti rozpoznať priority a vedieť sa kvalifikovane rozhodnúť. Na príklade nakladania s rôznymi typmi dokumentov, zistíte nakoľko mrháte svojim časom.

Na konci testu sa nedozviete správne riešenie. Jednoducho preto, že v tomto prípade neexistuje jediné správne riešenie.

Postupy
Prečítajte si najskôr popis dokumentu v ľavom stĺpci a potom v priebehu maximálne päť sekúnd rozhodnite, kde by ste ho odložili, resp. zaradili. Odpoveď zapíšte do pravého stĺpca. Päť sekúnd máte na to, aby ste si predstavili, čo by ste s ním naozaj urobili, keby vám prišiel do rúk.
Ak sa do piatich sekúnd nedokážete rozhodnúť, napíšte do príslušnej kolónky krížik a pokračujte ďalším riadkom.


 Typ dokumentuDokument položím
1.List, vyžadujúci si okamžitú odpoveď, ale nemôžete odpovedať ihneď, lebo predtým musíte zariadiť iné dôležité veci.  
2.Účet, resp. faktúru za nákup kancelárskeho materiálu.  
3.VVašu poznámku na kuse papiera o tom, že pri tvorbe budúcoročného rozpočtu musíte pamätať na infláciu a očakávané zvyšovanie platov.  
4.Oznam od šéfovej asistentky, že na budúcu stredu o deviatej je porada o projekte, ktorý vy vediete.  
5.Požiadavku od marketingového oddelenia o poskytnutí kópii podkladov, potrebných pri tvorbe reklamnej kampane na nový produkt, ktorý pôjde do predaja o tri mesiace.  
6.Súhrnnú správu od podriadeného, obsahujúcu podklady, na základe ktorých máte do začiatku budúceho mesiaca vypracovať návrh reorganizácie vášho oddelenia.  
7.Odborný časopis, kde sa na titulnej strane uvádzajú názvy pre vás veľmi zaujímavých článkov, ale nemáte čas ho teraz čítať.  
8.Návrh nového obsahu štúdia zo školy, s ktorou spolupracujete a žiadajú vás o posúdenie.  
9.Oznam od personálneho oddelenia o zmene postupu pri prijímaní nových pracovníkov.  
10.Sťažnosť od zákazníka na kvalitu návodu na obsluhu, ktorý spracovalo vaše oddelenie.  
11.Ponukový list od novej firmy na trhu, snažiacej sa o nadviazanie kontaktov. Ponuka vyzerá byť zaujímavá, ale nemáte čas ju teraz detailne analyzovať.  

Vyhodnotenie testu
1. Ak máte v pravom stĺpci viac ako tri krížiky je to príznak vašej dezorganizácie. Inými slovami, nemáte vžitý a nepoužívate žiaden systém nakladania s dokumentmi, všetko riešite „prípad od prípadu“. To zn., že hovoriť o efektívnom hospodárení s časom by vo vašom prípade bolo dosť odvážne.
2. Hoci sme v úvode testu avizovali, že na žiadnu otázku v teste neexistuje jediná správna odpoveď, predsa sa dá povedať, čo je nesprávnou odpoveďou.

 Kam by som položil dokument - nesprávna odpoveď
1.„Do šuplíka“ („Šuplík“ v mnohom pripomína čiernu dieru - čo sa doň dostane, zriedka uzrie svetlo sveta v čase, ktorý si daná vec vyžaduje. Oveľa lepšie je mať na stole priečinok, označený ako „URGENTNÉ“)
2.„Niekde“ (Ak nemáte vlastnú procedúru nakladania s účtami, veľa času trávite s hľadaním účtov a faktúr, ktoré ste položili „niekde“).
3.„K iným poznámkam“ (Nestačí mať poznámky pokope, treba mať systém, založený napr. na kalendári, ktorý vás bude upozorňovať na aktivity v relatívne vzdialenej budúcnosti).
4.„Položím na viditeľné miesto“ (Vec na viditeľnom mieste sa často stane neviditeľnou tým, že na ňu položíme niečo iné, čo tiež má byť na viditeľnom mieste. Ak oznam obsahuje len dátum a čas, treba ich preniesť do vlastného diára a oznam zahodiť, ak obsahuje aj program, treba ho uložiť do priehradky „budúci týždeň“).
5.„Napíšem sprievodný list a zvyšok nechám na asistentku“ (Koniec je dobrý - vec treba posunúť asistentke- ale začiatok zaváňa minulým storočím. Dnes sa takáto komunikácia už odohráva bez špeciálnych zdvorilosti).
6.„Nechám na očiach/stole“ (veci, ponechané na stole majú tendenciu hrať sa na skrývačku. Lepšie je dať správu do priehradky „budúci týždeň)
7.„Vrátim sa k nej hneď ako budem mať čas“ (T.j. nikdy. Oveľa efektívnejšie je vložiť nové kontakty do počítača / mobilu a oznam vyhodiť)
8.„Odložím nabok“ (Takto vznikajú „na boku“ stohy potrebných i nepotrebných dokumentov. Oveľa lepším riešením je mať príručnú knižnicu, do ktorej sa časopis uloží)
9.„Odložím nabok“ (Táto odpoveď len potvrdzuje to, čo sme uviedli o riadok vyššie. Lepšie je hneď sa rozhodnúť, či budeme reagovať, alebo nie. Ak nie. List ide do koša, ak áno, posúďte návrh hneď a dajte do pošty na odoslanie. Heslom je „všetko mať v ruke len raz“)
10.„Uložím do spisov“ (Takto vznikajú papierové vrchy. Ak ide, ako vo väčšine prípadov, o formálnu zmenu, je jednoduchšie si ju zapamätať a oznam odhodiť. Ak náhodou ide o niečo principiálne, treba to posunúť s poznámkou asistentke.
11.„Budem to riešiť neskôr“ (Správnejšie je pustiť diktafón a nadiktovať hneď odpoveď, resp. ak ide o dôležitého zákazníka, priamo mu zavolať - ľudia sú márnomyseľní a nič ich neupokojí tak rýchlo ako osobné vysvetlenie od niekoho dôležitého).
12.„Vrátim sa k nej hneď ako budem mať čas“ (Tu platí zásada „raz a dosť“, t.j. buď ponuku hneď zahodíme, alebo si ju hneď preštudujeme.)


Výsledok testu

Efektívne hospodáriť s časom dokáže len ten, kto má zaužívané určité stereotypy, ktoré mu nedovolia márniť svoj čas, ani čas svojich spolupracovníkov. Kto vie efektívne hospodáriť s časom vie predovšetkým riadiť svoje aktivity. Svoju pozornosť zameriava skôr na výsledok, ako na „pracovanie“. Predovšetkým sa vyhýbajú práci, ktorá nie je pre konečný výsledok dôležitá. Takýto prístup mu jednak umožňuje sústrediť sa na menší počet aktivít a zároveň mu to uľahčuje stanoviť si poradie, v akom ich vykoná. Konečne, efektívne hospodárenie s časom nie je možné bez správneho rozhodovania.

Každé rozhodnutie si vyžaduje čas. Čím ich musí urobiť, tým viac času mu ostane na ich naplnenie. Efektívne hospodárenie s časom sa preto začína tým, že si vyhradíme dosť času na strategickú organizáciu svojho života. To zahŕňa stanovenie cieľov, od nich sa odvinú oblasti nášho záujmu, za nimi nasleduje plánovanie aktivít a potom to najdôležitejšie – vytváranie si stereotypov na riešenie štandardných situácií a tréning v rozpoznávaní situácií, vymykajúcich sa zo štandardu a vyžadujú si osobitný prístup.

Čas je nenahraditeľný ten, ktorý sme premárnili, sa už nedá získať. Preto bude čas vždy nedostatkovým tovarom, a treba si dvakrát rozmyslieť, čomu ho venujeme. Čas neušetríme tým, že sa budeme ponáhľať, ale tak, že sa venujeme len starostlivo vybraným aktivitám. Všetko ostatné ignorujeme, resp. prenecháme iným. Napriek tomu, že toto je stará známa pravda, opäť a opäť venujeme svoj čas veciam pre nás málo dôležitým a následkom toho nám nezostáva dostatok času na veci dôležité. Každá vec si však vyžaduje isté minimum nášho času. Ak sa jej venujeme menej, prakticky mrháme časom, lebo namiesto dotiahnutia jednej veci do konca máme rad nedokončených alebo zle skončených vecí.
Čas sa formálne delí až na sekundy – na to, aby sme s časom hospodárili efektívne nestačí mať k dispozícii len isté množstvo času, musíme ho mať k dispozícii v dostatočne veľkých celistvých úsekoch. Inak budeme poskakovať od problému k problému.
Čas je nehmotný – „zlodeji času“ majú uľahčenú úlohu – okradnutý nevidí, že by mu niečo chýbalo, okrem času. Jedinou účinnou obranou voči zlodejom času je snímka dňa, ktorá ukáže, čomu v skutočnosti sme náš čas venovali.
Čím viac ľudí do veci zasahuje – tým viac času sa minie na ich koordináciu. Preto efektívne hospodárenie s časom zahrnuje aj pružné formovanie skupín s premenlivým počtom pracovníkov podľa zložitosti danej úlohy.
Efektívne hospodárenie s časom neznamená prekladanie práce, ktorú máme vykonať my, na plecia iných. Efektívnosť sa neposudzuje podľa prínosu pre jednotlivca, ale podľa prínosu k dosiahnutiu celkového cieľa. Delegovanie ušetrí čas len vtedy, keď prácu dostane ten, kto má na ňu optimálne kompetencie.
Efektívne hospodárenie s časom nie je o minimalizácii komunikácie pod nevyhnutné minimum. V dnešnom svete tímovej práce sa nedá šetriť čas obmedzovaním doby, potrebnej na výmenu informácií. To môžeme urobiť až potom, keď nájdeme efektívnejšiu formu komunikácie.

Každá porada vyvolá ďalšiu poradu.

Veľký počet porád svedčí o zlej organizácii práce.
Kto chce efektívne hospodáriť s časom, musí si najskôr poupratovať svoje aktivity, postupy, zvyky atď.

 

 
 
CHYBIŤ ZNAMENÁ PLATIŤ

 
15.12.
štvrtok
Daň z príjmov odvod dane vyberanej zrážkou z tých príjmov, na ktoré sa vzťahuje zrážková daň a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane
Daň z príjmov odvod sumy na zabezpečenie dane platiteľom príjmu a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane
20.12.
utorok
DPH predloženie žiadosti o registráciu pre DPH zdaniteľnou osobou, ktorej obrat za najviac 12 predchádzajúcich po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov dosiahol v novembri 2011 49 790 €
podanie súhrnného výkazu k DPH za november 2011 podpísaného zaručeným elektronickým podpisom v prípade, ak hodnota tovarov v ňom uvádzaných presiahla v predchádzajúcom kalendárnom štvrťroku 100 000 €
27.12
utorok
DPHpodanie daňového priznania k DPH za november 2011 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac)
splatnosť DPH za november 2011 pre platiteľov s mesačnou daňovou povinnosťou
Spotrebné danepodanie daňového priznania a splatnosť spotrebnej dane z liehu, vína, piva, tabakových výrobkov, minerálneho oleja, elektriny, uhlia a zemného plynu za november 2011
do výplatného termínuPoistnésplatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní, splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za november 2011
do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobruDaň z príjmovodvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za november 2011
prevod finančných prostriedkov vo výške vytvoreného sociálneho fondu za november 2011 na osobitný analytický účet fondu alebo na osobitný účet v banke
do 15 dní oznámiť správcovi daneDaň z príjmovvznik povinnosti zrážať daň z príjmov alebo preddavky na daň z príjmov alebo daň z príjmov vyberať
Správa dane zmenu skutočností o daňovníkovi a o zániku daňovej povinnosti
zrušenie činnosti daňového subjektu
Do 50 dníSpráva daneodo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť alebo začatia výkonu inej zárobkovej činnosti – registrovať sa u miestne príslušného správcu dane
oznámiť správcovi dane vykonávanie činnosti alebo poberanie príjmov podliehajúcich dani
oznámiť správcovi dane zriadenie stálej prevádzkarne
pred zrušením stálej prevádzkarne oznámiť túto skutočnosť správcovi dane
Miestne daneoznámiť správcovi dane z nehnuteľností rozhodujúce skutočnosti pre vznik alebo zánik daňovej povinnosti k dani z nehnuteľnosti ako aj zmenu týchto skutočností
vznik daňovej povinnosti k dani z motorových vozidiel
zmenu skutočností rozhodujúcich na určenie dane z motorových vozidiel

 

 
 
EKONOMIKA

 
Názov krajiny Názov meny Mena 8.12. 9.12. 12.12. 13.12. 14.12.
USA americký dolár USD 1,341 1,3384 1,3251 1,3181 1,2993
Japonsko japonský jen JPY 103,72 103,95 103,12 102,6 101,44
Bulharsko lev BGN 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558
Česká republika česká koruna CZK 25,23 25,475 25,578 25,633 25,649
Dánsko dánska koruna DKK 7,4344 7,4349 7,4361 7,4366 7,4326
V. Británia anglická libra GBP 0,8528 0,85315 0,848 0,84625 0,839
Maďarsko maďarský forint HUF 301,02 305,08 305,16 304,39 304,65
Litva litovský litas LTL 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528
Lotyšsko lotyšský lats LVL 0,6975 0,6981 0,6979 0,697 0,6973
Poľsko poľský zlotý PLN 4,4763 4,5149 4,5395 4,5608 4,5607
Rumunsko rumunský leu RON 4,3375 4,3428 4,3491 4,3485 4,345
Švédsko švédska koruna SEK 9,014 9,0185 9,0525 9,0605 9,0852
Švajciarsko švajčiarsky frank CHF 1,2373 1,2332 1,2349 1,2345 1,2317
Nórsko nórska koruna NOK 7,684 7,677 7,7015 7,711 7,766
Chorvátsko chorvátska kuna HRK 7,498 7,5 7,4975 7,4986 7,503
Rusko ruský rubeľ RUB 42,04 42,202 41,8289 41,7115 41,31
Turecko turecká líra TRY 2,4566 2,47 2,4687 2,4641 2,4467
Austrália austrálsky dolár AUD 1,3011 1,3179 1,3104 1,3016 1,3023
Brazília brazílsky real BRL 2,3994 2,4243 2,4068 2,4292 2,4275
Kanada kanadský dolár CAD 1,3523 1,3674 1,3576 1,3528 1,3475
Čína čínsky jüan CNY 8,5313 8,482 8,4284 8,3877 8,2659
Hongkong hongkongský dolár HKD 10,426 10,4118 10,3109 10,2548 10,1126
Indonézia indonézska rupia IDR 12064,99 12105,19 11987,73 12005,28 11953,84
India indická rupia INR 69,363 69,697 70,047 70,11 70,078
Južná Kórea juhokórejský won KRW 1518,6 1533,7 1523,48 1519,49 1505,57
Mexiko mexické peso MXN 18,1169 18,3191 18,266 18,1647 18,0475
Malajzia malajzijský ringgit MYR 4,2 4,214 4,1946 4,185 4,1419
Nový Zéland novozélandský dolár NZD 1,7147 1,7357 1,7293 1,7215 1,7254
Filipíny filipínske peso PHP 58,083 58,318 57,842 57,795 57,435
Singapur singapurský dolár SGD 1,726 1,7356 1,7193 1,7158 1,6975
Thajsko thajský baht THB 41,236 41,423 41,277 41,138 40,642
Južná Afrika juhoafrický rand ZAR 10,8374 10,9853 10,9105 10,8795 10,8569
Izrael izraelský šekel ILS 5,0112 5,034 4,9888 4,9834 4,946

 

 
 
NAJVIAC ČÍTANÉ TÉMY A PUBLIKÁCIE

 
Poradca č. 3/2012 (XII/2011)
  • Nový daňový poriadok s komentárom

Dane, účtovníctvo – vzory a príklady (DÚVaP) č. 12 (XII/2011)
  • Ročné zúčtovanie DPH
  • Základ dane z príjmov FO, PO
  • Závierkové a upravujúce účtovné prípady

Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb pokút a penále (DUO) č. 12/2011 (XII/2011)
  • Vianočný príspevok dôchodcom
  • Nevyfakturované pohľadávky a záväzky
  • Výdavky na BOZP

Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále (PaM) č. 12/2011 (XII/2011)
  • Ochrana osobných údajov
  • Prenos rodičovskej dovolenky
  • Životné a pracovné výročie zamestnanca

1000 riešení č. 12/2011 (XII/2011)
  • Daňový poriadok
  • Pracovné právo
  • Dane v praxi

PRIPRAVUJEME

Poradca - mesačník nielen pre podnikateľov, č. 4-5/2012
  • Trestný poriadok s komentárom

Dane, účtovníctvo – vzory a prípady (DÚVaP) – mesačník, č. 1/2012
  • Daňový poriadok
  • Daň z motorových vozidiel

Dane, účtovníctvo, odvody bez chýb, pokút a penále – (DUO) - mesačník, č. 1/2012
  • Zúčtovanie DPH v roku 2011
  • Súhrnný výkaz k DPH
  • Z Účtovná závierka v JÚ

Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále – (PaM) – mesačník, č. 1/2012
  • Minimálna mzda od 1.1.2012
  • Ročné zúčtovanie dane z príjmov zo závislej činnosti
  • Zamestnanecká prémia

Verejná správa – (VS) – mesačník, č. 1/2012
  • Nové parlamentné voľby
  • Zmeny v zákone o dani z príjmov

1 000 riešení – mesačník, č. 1/2012
  • Vnútropodnikové smernice
  • Dane v praxi
  • Pracovní právo
  • Mzdy, odvody

 

 
 
HORÚCE TÉMY

 
DAŇOVÝ PORIADOK I
Cieľom nového daňového poriadku je zabezpečiť efektívnejšie fungovanie daňovej správy, zvýšenie miery priamočiarosti procesov pri správe daní, odstránenie nejednoznačných a neurčitých pojmov a zabezpečenie rýchlejšej komunikácie so správcom dane. Všetko o zmenách v daňovom poriadku sa dozviete z našich publikácií.

Nový daňový poriadok - zákon s komentárom
Poradca 3/2012 (A5, str.224?


Daňový poriadok od 1.1.2012 - otázky a odpovede
1000 riešení 12/2011 (A5, str.96)


BALÍČEK DAŇOVÝ PORIADOK I obsahuuje: Poradca 3/2012 1000 riešení 12/2011
Cena balíčku s 20% zľavou je 5,80 €.




Ceny balíčkov sú konečné, vrátane DPH a distribučných nákladov.


RADI ODPOVIEME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠETKÝCH UVEDENÝCH TELEFÓNNYCH ČÍSLACH
OBJEDNÁVKY VYBAVUJEME DO 48 HODIN

Publikácie vydavateľstva si môžte objednať na internetovej stránke, alebo telefonicky na číslach uvedených v sekcii kontakty.

E-mailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určena čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina.
  • Tieto e-mailové noviny Vám boli doručené výlučne na základe žiadosti o zasielanie e-mailových novín.
  • Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len pre vlastné účely, nesmú býť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadal(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na Vašu adresu, zašlite prosím správu
s predmetom NEPOSIELAŤ vrátane originálnej správy na adresu objednavky@exicon.eu, následne budete vyraden(á) z databázy príjemcov e-mailových novin.

Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
Untitled Page