|
TÉMA NOVÍN ELEKTRONICKÁ REGISTRAČNÁ POKLADNICA |
ELEKTRONICKÁ REGISTRAČNÁ POKLADNICA - NOVELA OD 1. 1. 2012
Povinnosť používania elektronickej registračnej pokladnice bola od 1. januára 1995 ustanovená vyhláškou MF SR č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov (ďalej len vyhláška o ERP). Zavedením tejto povinnosti sa predpokladalo zvýšenie príjmov do štátneho rozpočtu, predpokladalo sa, že dôjde k skvalitneniu predaja, k zjednodušeniu administratívy, ako aj zabezpečeniu vlastného majetku daňového subjektu vyjadreného formou tovaru pred jeho vlastným personálom. Osobitný význam mala povinnosť vedenia evidencie tržieb uvedeným spôsobom u platiteľov dane z pridanej hodnoty z dôvodov, že umožnila zjednodušenie vedenia evidencie týchto tržieb pre účely dane z pridanej hodnoty.
Subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty a zároveň uskutočňuje zdaniteľné plnenie s úhradou za hotové, je povinný inému platiteľovi na požiadanie vyhotoviť zjednodušený daňový doklad podľa zákona o dani z pridanej hodnoty. Pokiaľ doklad vyhotovený pokladnicou spĺňa predpísané náležitosti, je na účely DPH daňovým dokladom.
Skutočnosť však celkom nesplnila všetky očakávania, navyše zavedenie pokladníc do praxe prinieslo celý rad problémov, či už u samotných podnikateľov alebo u správcu dane.
Pri používaní registračnej pokladnice napr. dokázali daňové subjekty vstupovať do pokladnice, prípadne krátiť tržby, pásky boli ťažko viditeľné, registračné pokladnice neboli chránené.
18. júna 2008 bol preto schválený nový zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice (ďalej len zákon o používaní ERP). Prvotným cieľom nového zákona bolo zamedziť kráteniu tržieb a zabrániť zásahom zo strany daňového subjektu. Tento zákona ustanovil povinnosť používania novej pokladnice u podnikateľov od 1. marca 2009. Zároveň ale umožnil podnikateľom, ktorí majú povinnosť požívať elektronickú registračnú pokladnicu (ďalej len ERP) podľa doterajšieho predpisu najneskôr do 31. decembra 2010.
Novelou tohto zákona, zákonom č. 494/2010 Z. z. bola predĺžená možnosť používania ERP podľa vyhlášky do 31. decembra 2011. Na základe technickej analýzy sa do zákona o ERP zapracovali niektoré nové prvky, sú to nové povinnosti nielen pre servisné organizácie, ale aj pre daňové subjekty.
Podľa zákona o ERP podnikateľ môže používať len takú pokladnicu, na ktorú akreditovaná osoba vydala certifikát, daňový úrad jej pridelil daňový kód pokladnice, je označená plombou a spĺňa technické požiadavky ustanovené osobitnými predpismi.
Podnikateľ, ktorý má povinnosť používať pokladnicu na evidenciu tržieb, by si mal u svojej servisnej organizácie zistiť, či sa jeho súčasná pokladnica dá prispôsobiť na nové podmienky alebo bude musieť kúpiť novú pokladnicu, ktorá spĺňa požiadavky ustanovené zákonom o ERP.
V období od 1. 3. 2009 do 31. 12. 2011 mali podnikateľské subjekty možnosť rozhodnúť sa, podľa akého predpisu budú postupovať a aký typ pokladne používať. Uvedené sa netýkalo nových podnikateľov, ktorí začali svoju činnosť a vznikla im povinnosť používať registračnú pokladnicu po 31. decembri 2010. Títo už museli postupovať podľa nového zákona a zaobstarať si ERP, ktorá spĺňala technické parametre zákona č. 289/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Zákon o ERP v základných ustanoveniach taxatívne vymedzuje:
- podmienky použitia ERP,
- postavenie servisnej organizácie.
Zákon ďalej priniesol podstatné zmeny nielen v požiadavkách na technické parametre, ale aj v spôsobe evidovania tržieb, nových povinnostiach podnikateľa voči servisnej organizácii a povinnosti registrácie servisnej organizácie.
Podstatné zmeny, ktoré priniesol zákon č. 289/2008 Z. z. v z. n. p. o ERP v porovnaní s vyhláškou č. 55/1994 Z. z. v z. n. p. sú:
- povinnosť používania ERP pre všetkých podnikateľov, ktorí predávajú tovar alebo poskytujú služby na území SR, teda aj cudzincov,
- nové požiadavky na technické parametre pokladnice (napr. fiskálna pamäť, prevádzková pamäť, fiskálna tlačiareň, povinná údržba pokladnice, plomba),
- zmena definície tovaru,
- povinnosť evidovania preddavku, úhradu pohľadávky, vklad v hotovosti,
- zmena vo vystavovaní dokladu (ochranný znak, neplatný doklad),
- nové povinnosti servisnej organizácie (zápis do registra, vedenie evidencie plomb, vykonanie opravy do 48 hodín, výmena fiskálnej pamäte) a ďalšie.
Zákon o ERP upravuje podmienky používania registračnej pokladnice a postavenie servisnej organizácie. Povinnosť používania registračnej pokladnice sa vzťahuje na fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na základe oprávnenia na podnikanie predáva tovar alebo poskytuje službu.
Daňovník, ktorý predáva poľnohospodárske prebytky a nemá na takúto činnosť živnostenské oprávnenie, nie je povinný používať na účely evidencie tržieb ERP. Jeho príjmy z pohľadu zákona o dani z príjmov zaraďujeme medzi ostatné príjmy uvedené v § 8 ods. 1 písm. a).
Vyhláška o ERP a rovnako aj nový zákon o ERP ustanovuje, že registračnú pokladnicu musí používať daňový subjekt, ktorého predmetom podnikania je predaj tovaru alebo poskytovanie služieb.
Predaj tovaru je predmetom podnikania u daňového subjektu v prípade:
- obchodnej živnosti,
- výrobnej živnosti, v rámci ktorej má podnikateľ právo výrobky predávať a opravovať, ak zostane zachovaná povaha živnosti.
Rovnako môže podnikateľ nakupovať za účelom ďalšieho predaja výrobky iných výrobcov, ak sú rovnakého druhu, ako výrobky vlastnej výroby (§ 42 živnostenského zákona). V prípade výrobnej živnosti nie je teda opodstatnené uvádzať predaj vyrobených výrobkov osobitne v živnostenskom liste.
Z uvedeného vyplýva:
- autori nie sú osobami zapisovanými do obchodného registra,
- využívanie výsledkov duševnej tvorivej činnosti chránených osobitnými zákonmi (zákon č. 618/2003 Z. z. o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom - autorský zákon), ich pôvodcami vrátane vydávania, rozmnožovania a rozširovania literárnych a iných diel na vlastné náklady v zmysle § 3 ods. 1 písm. b) živnostenského zákona nie je živnosťou,
- autori nevykonávajú činnosť na základe žiadneho iného oprávnenia podľa osobitných predpisov (výnimkou je špecifická skupina slobodných povolaní - architekti, geodeti a kartografi, ktorí pri svojej práci vykonávajú aj tvorivú duševnú činnosť a na výkon svojho povolania musia splniť určité podmienky).
Autor podľa autorského zákona je oprávnený nakladať so svojim dielom (scudzovať ho napr. predajom) nielen z toho titulu, že je vlastníkom veci, prostredníctvom ktorej je dielo vyjadrené (napr. vyrezaná drevená soška), nakoľko nadobudol vlastnícke právo k tejto veci originálne . jej vytvorením.
Podľa § 18 ods. 1 autorského zákona má navyše autor právo svoje dielo použiť, pričom použitím sa v zmysle § 18 ods. 2 citovaného zákona rozumie najmä vyhotovenie rozmnoženiny diela, verejné rozširovanie originálu diela alebo jeho rozmnoženiny predajom alebo inou formou prevodu vlastníckeho práva a ďalšie.
Na základe vyššie uvedených skutočností je zrejmé, že tvorivá duševná činnosť - tvorba autorských diel chránených autorským zákonom a ich následné rozširovanie predajom alebo inou formou prevodu práva sa nepovažuje za podnikanie podľa OZ (autor nie je podnikateľom podľa § 2 OZ), preto sa na takúto osobu nevzťahuje povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu v zmysle zákona o ERP.
Podľa vyhlášky o ERP, daňový subjekt, ktorého predmetom podnikania je predaj tovaru alebo poskytovanie služieb je povinný na účely evidencie tržieb používať elektronickú registračnú pokladnicu s tlačiarňou, a to vo všetkých svojich predajných miestach, v ktorých dochádza k úhrade v hotovosti, pričom tovarom je tovar vyrobený, upravený, nakúpený alebo prevzatý subjektom a ním následne predávaný v spotrebiteľskej úprave.
(Viac si nielen o tejto téme prečítate v mesačníku DÚVaP 10/2011)
ZÁKON Č. 289/2008 Z. Z. O POUŽÍVANÍ ELEKTRONICKEJ REGISTRAČNEJ POKLADNICE S KOMENTÁROM
REGISTER § 6
(1) Zápis do registra vykoná daňový úrad servisnej organizácie, ak fyzická osoba alebo právnická osoba uvedená v § 5 ods. 1 písm. a)
a) predloží písomnú žiadosť, v ktorej uvedie zoznam typov elektronických registračných pokladníc, u ktorých bude vykonávať opravu a údržbu,
b) priloží k žiadosti kópiu zmluvy podľa § 5 ods. 1 písm. b), pričom táto povinnosť sa nevzťahuje na fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá je súčasne výrobcom, dovozcom alebo distribútorom elektronických registračných pokladníc; k žiadosti podľa písmena a) je takáto fyzická osoba alebo právnická osoba povinná priložiť kópiu dokladu preukazujúceho, že je súčasne výrobcom, dovozcom alebo distribútorom elektronických registračných pokladníc.
(2) Daňový úrad servisnej organizácie rozhodne o zápise do registra do 15 kalendárnych dní odo dňa podania žiadosti podľa odseku 1 písm. a). Zápis do registra vykoná daňový úrad servisnej organizácie ku dňu nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia o zápise do registra.
(3) Proti rozhodnutiu o zápise do registra nemožno podať odvolanie.
(4) V registri sa uvádza
a) obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania servisnej organizácie,
b) zoznam typov elektronických registračných pokladníc, u ktorých servisná organizácia vykonáva opravu a údržbu.
(5) Ak dôjde k zmene skutočností uvedených v žiadosti podľa odseku 1 písm. a) alebo v § 5 ods. 1 písm. b) alebo ak servisná organizácia prestala vykonávať opravy a údržbu elektronických registračných pokladníc, je servisná organizácia povinná tieto zmeny oznámiť daňovému úradu servisnej organizácie v lehote podľa osobitného predpisu.
(6) Daňový úrad servisnej organizácie vyčiarkne z registra servisnú organizáciu, ak servisná organizácia
a) bola zrušená alebo zanikla,
b) prestala vykonávať opravy a údržbu elektronických registračných pokladníc,
c) neoznámi v ustanovenej lehote zmenu skutočností uvedených v odseku 5.
(7) Daňový úrad servisnej organizácie rozhodne o vyčiarknutí servisnej organizácie z registra do 15 kalendárnych dní odo dňa zistenia skutočností podľa odseku 6. Proti rozhodnutiu o vyčiarknutí servisnej organizácie z registra možno podať odvolanie. Odvolanie má odkladný účinok.
(8) Daňové riaditeľstvo z registrov vedených podľa § 5 ods. 1 písm. c) vypracúva elektronický register, ktorý priebežne aktualizuje a zverejňuje na svojej internetovej stránke.
KOMENTÁR
Najdôležitejšou zmenou v činnosti servisnej organizácie oproti doterajšiemu stavu je, že táto môže svoju činnosť vykonávať okrem iných ustanovených podmienok len za podmienky, že je zapísaná v registri servisných organizácií. Na základe tejto podmienky je preto v tomto ustanovení riešený postup pri zápise do registra, ktorý musí servisná organizácia dodržať, ako aj skutočnosti, ktoré musí preukázať, aby mohla byť zapísaná do registra servisných organizácií (ide predovšetkým o predloženie zmluvy o vykonávaní opráv a údržby pokladníc uzavretej s výrobcom dovozcom alebo distribútorom pokladníc a zoznam typov pokladníc, u ktorých bude vykonávať servis). Ak servisná organizácia je zároveň výrobcom, dovozcom alebo distribútorom pokladníc, je povinná túto skutočnosť preukázať a predložiť k registrácii len zoznam typov pokladníc, u ktorých bude vykonávať servis.
Ak servisná organizácia splní vyššie uvedené podmienky, daňový úrad vydá rozhodnutie o zápise do registra a až po nadobudnutí jeho právoplatnosti (proti rozhodnutiu o zápise do registra nemožno podať odvolanie, a preto rozhodnutie nadobudne právoplatnosť jeho doručením) môže servisná organizácia vykonávať servisnú činnosť.
Ak servisná organizácia bude zrušená alebo zanikne, alebo prestane vykonávať opravy a údržbu pokladníc, je povinná tieto skutočnosti oznámiť daňovému úradu do 15 kalendárnych dní od ich vzniku a v prípade, že si túto povinnosť nesplní, daňový úrad ju vyčiarkne z registra servisných organizácií. Rovnako daňový úrad vyčiarkne servisnú organizáciu z registra servisných organizácií, ak servisná organizácia neoznámi na daňový úrad zmenu typov pokladníc, u ktorých vykonáva opravy a údržbu alebo zánik zmluvy, ktorú má uzavretú s výrobcom, dovozcom alebo distribútorom, a to do 15 kalendárnych dní od vzniku týchto skutočností.
Na účely informovanosti podnikateľov, ktorí sú povinní používať pokladnicu, je daňové riaditeľstvo povinné viesť centrálny on-line register servisných organizácií, ktorý bude priebežne doplňovať a aktualizovať. Register je zverejnený na internetovej stránke daňového riaditeľstva.
Z registra sa podnikateľ dozvie, ktorá servisná organizácia vykonáva servis na pokladnicu, ktorú vlastní a kde je jej sídlo alebo miesto podnikania.
(Viac si nielen o tejto téme prečítate v mesačníku Poradca 1//2012)
|
|
|
ČITATELIA SA PÝTAJÚ, ODBORNÍCI ODPOVEDAJÚ |
PREDMET PODNIKANIA SERVISNEJ ORGANIZÁCIE
Spoločnosť sa chcela zaregistrovať na daňovom úrade ako servisná organizácia pre ERP. Príslušný daňový úrad však registráciu odmietol, nakoľko spoločnosť nemala vo svojom živnostenskom oprávnení uvedený ako predmet podnikania "Opravy a údržba elektronických registračných pokladníc". Spoločnosť má však v živnostenskom oprávnení okrem iného uvedený predmet podnikania "Opravy a údržba elektrických zariadení".
Bol postup daňového úradu v súlade so zákonom?
Na základe ustanovenia § 5 ods. 1 zákona o ERP platí, že servisnou organizáciou môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá
- na základe oprávnenia na podnikanie môže vykonávať opravu a údržbu elektronických registračných pokladníc,
- má s výrobcom, dovozcom alebo distribútorom elektronických registračných pokladníc uzavretú zmluvu o vykonávaní opráv a údržby elektronických registračných pokladníc,
- je zapísaná v registri servisných organizácií vedenom miestne príslušným daňovým úradom servisnej organizácie.
Ministerstvo vnútra SR podľa zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov zverejnilo na svojej internetovej stránke zoznam odporúčaných označení najčastejšie používaných voľných živností a ich obsahové vymedzenie. Tento materiál však nemá charakter záväzného zoznamu ohlasovacích voľných živností, z čoho vyplýva, že naďalej zostáva ponechaný právny stav, podľa ktorého môže záujemca o podnikanie na území SR uviesť aj iné označenie živnosti. Podmienkou je, aby pri tomto postupe bola dodržaná požiadavka určitosti a zrozumiteľnosti predmetu podnikania.
Vychádzajúc z uvedeného, uvádzanie predmetu podnikania v živnostenskom oprávnení, ako
- opravy a údržba kancelárskych elektrických strojov a prístrojov,
- opravy a údržba elektrických zariadení,
- montáž a opravy kancelárskej techniky,
- poskytovanie softvéru a poskytovanie služieb v oblasti výpočtovej techniky,
- opravy a montáž výpočtovej techniky a im podobné,
daňový úrad na účely splnenia podmienky pre zápis do registra servisných organizácií podľa § 5 ods. 1 písm. a) zákona o ERP akceptuje.
POUŽÍVANIE ERP PRI SPROSTREDKOVANÍ PREDAJA TOVARU
Firma predáva tovar na ďalší predaj prostredníctvom ERP svojím sprostredkovateľom, ktorí tento tovar predávajú ďalej. Predaj tovaru je evidovaný prostredníctvom ERP, ale peniaze za tovar prijímajú na základe PPD alebo prostredníctvom platby na účet aj s niekoľkomesačným oneskorením.
Ako má firma postupovať pri účtovaní?
Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. platí, že podnikateľ je povinný evidovať tržbu v elektronickej registračnej pokladnici bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Tržbou sa pritom pre účely spomínaného zákona rozumie platba prijatá z predaja tovaru alebo z poskytovania služby na predajnom mieste v hotovosti alebo inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobnými prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služby, pričom tržbou je aj platba prijatá ako preddavok.
Z uvedeného je zrejmé, že ak ste neprijali hotovostnú tržbu pri odovzdaní tovaru, nemohli ste prostredníctvom ERP evidovať žiadny príjem. Prípadné účtovanie takéhoto postupu je v rozpore s § 7 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z.n.p.. Zaúčtovať bolo potrebné len pohľadávku. Až hotovostnú úhradu pohľadávky bolo potrebné zaúčtovať prostredníctvom príjmového pokladničného dokladu, pričom povinnosť evidovať takúto úhradu (t.z. úhradu pohľadávky) prostredníctvom ERP vzniká len v prípade, ak postupujete podľa zákona č. 289/2008 Z. z..
PARKOVACIE AUTOMATY A PROBLEMATIKA ERP
Spoločnosť XY, s.r.o. prevádzkuje parkoviská, pričom sú vybavené parkovacími automatmi. V rámci Prílohy č. 1 k zákonu o ERP sú parkovacie služby uvedené medzi službami, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie tržieb v ERP.
Ako má spoločnosť riešiť uvedenú situáciu?
Pravdou je, že v zmysle tretieho bodu Prílohy č. 1 k zákonu č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v z.n.p. (ďalej iba "zákon o ERP") sú parkovacie služby zaradené v zozname služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie tržieb v elektronickej registračnej pokladnici. Avšak v predmetnom prípade je potrebné vychádzať z ustanovenia § 3 ods. 2 písm. b) štvrtý bod zákona o ERP, podľa ktorého sa povinnosť evidovať tržbu na pokladnici nevzťahuje na služby poskytované prostredníctvom predajných automatov.
To znamená, že na služby ustanovené v prílohe č. 1 zákona o ERP (3.Parkovacie služby) poskytované prostredníctvom parkovacích automatov (zariadení bez obsluhy) sa povinnosť evidencie tržieb podľa zákona o ERP nevzťahuje.
ZAČIATOK PODNIKANIA V ROKU 2011 A POUŽÍVANIE "STAREJ" ERP
Podnikateľ ukončil v priebehu roku 2009 podnikateľskú činnosť, pričom pri svojej činnosti používal elektronickú registračnú pokladnicu. V roku 2011 začal opäť podnikať.
Môže podnikateľ pokladnicu, ktorú používal v roku 2009 používať aj v roku 2011?
Uvedenú otázku je potrebné zodpovedať v kontexte ustanovenia § 18 ods. 1 zákona o ERP v zmysle ktorého, podnikateľ, ktorý má povinnosť používať pokladnicu na evidenciu tržieb môže používať pokladnicu podľa doterajšieho predpisu (vyhlášky MF SR č. 55/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov) najneskôr do 31. decembra 2011. Pri používaní takejto pokladnice podnikateľ postupuje podľa doterajšieho predpisu najneskôr do 31. decembra 2011. Ďalej však podľa § 18a zákona o ERP platí, že spomínané ustanovenie § 18 v znení účinnom od 30. decembra 2010 sa nevzťahuje na podnikateľa, ktorému vznikne povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu prvýkrát po 30. decembri 2010.
Vzhľadom na to, že k 30. decembru 2010 podnikateľ nemal povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu, ale takáto povinnosť mu vznikla až po 30. decembri 2010, nemôže postupovať podľa § 18 zákona o ERP v znení účinnom od 30. decembra 2010, čo znamená, že musí používať elektronickú registračnú pokladnicu, ktorá spĺňa požiadavky zákona č. 289/2008 Z.z . o ERP v z.n.p..
ULOŽENIE POKUTY ZA VYDANIE DOKLADU S OZNAČENÍM "NEPLATNÝ DOKLAD" PRI PREDAJI TOVARU
Správca dane zistil, že daňový subjekt pri predaji tovaru vydal doklad s označením "NEPLATNÝ DOKLAD". Jednalo sa o doklad vydaný elektronickou registračnou pokladnicou nastavenou v tréningovom režime.
Podľa ktorého odseku ustanovenia § 35 zákona o správe daní sa za uvedené zákonné porušenie uloží pokuta?
Podľa § 3 ods. 1 zákona o ERP podnikateľ je povinný evidovať tržbu v elektronickej registračnej pokladnici bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Podľa § 8 ods. 1 citovaného zákona podnikateľ je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej registračnej pokladnici bez zbytočného odkladu vydať kupujúcemu pokladni čný doklad [§ 2 písm. w)], pričom tento obsahuje najmenej údaje uvedené v tomto ustanovení. Podľa § 4 ods. 2 písm. a) deviaty bod zákona o ERP sa doklad označený slovami "NEPLATNÝ DOKLAD" vyhotovuje pri zaznamenávaní údajov v rámci skúšobnej prevádzky pri uvedení elektronickej registračnej pokladnice do prevádzky, po jej oprave alebo v rámci zaškolenia fyzickej osoby, ktorá bude evidovať tržby v elektronickej registračnej pokladnici, pričom povinné údaje sú ustanovené v § 8 ods. 2 citovaného zákona. Z uvedeného vyplýva, že podnikateľ pri predaji tovaru nedodržal postup vyplývajúci zo zákona, a to tým že pri tomto predaji uplatnil postup, ktorý je možné použiť len na účely uvedené v § 4 ods. 2 písm. a) deviaty bod zákona o ERP. V prípadoch uvedených v tomto ustanovení sa kupujúcemu doklad označený slovami "NEPLATNÝ DOKLAD" nevydáva, ale tento podnikateľ vytlačí a uchováva podľa § 9 ods. 5 citovaného zákona. Zároveň je potrebné podotknúť, že pri uplatnení takéhoto postupu nedochádza k evidencii tržieb na elektronickej registračnej pokladnici, t. j. podnikateľ v skutočnosti prijatú tržbu nezaevidoval - nepoužil elektronickú registračnú pokladnicu na zaevidovanie prijatej tržby. Nadväzne na uvedené je potrebné uložiť pokutu podľa § 35 ods. 8 písm. a) prvého bodu zákona o správe daní v sume od 330 eur do 3 300 eur.
(viac odpovedí na otázky nielen k tejto téme nájdete v mesačníku 1000 riešení 10/2011)
|
|
|
ZBIERKA ZÁKONOV:
Čiastka číslo 95/2011 zo dňa 15. 9. 2011 291/2011 Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 333/2005 Z. z. o požiadavkách na správnu prax prípravy transfúznych liekov 292/2011 Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 529/2009 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta v znení neskorších predpisov 293/2011 Opatrenie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o hodnotiacich kritériách a spôsobe hodnotenia žiadostí o poskytnutie dotácií na spracovanie územnoplánovacej dokumentácie obcí 294/2011 Oznámenie Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa dopĺňa výnos Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky zo 17. decembra 2004 č. 16975/2004-53, ktorým sa vydáva Kancelársky poriadok pre notárov v znení výnosu Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky z 11. novembra 2007 č. 8650/2007-110
|
|
|
SANKCIE SPRÁVCU DANE ZA NESPLNENIE POVINNOSTÍ USTANOVENÝCH ZÁKONOM O ERP
Zákonom č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice sa dopĺňa a mení aj zákon národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o správe daní).
Sankcie a porušenie povinností je uvedené v § 35 odseky 8 a. 11. Správca dane, ktorým je daňový úrad, uloží fyzickej osobe alebo právnickej osobe, ktorá je podľa zákona o ERP povinná používať pokladnicu, pokutu vo výške:
- a) od 330 eur do 3 300 eur, ak
- nepoužila pokladnicu,
- svojím zásahom vyradí pokladnicu z prevádzky,
- používa pokladnicu, ktorá nespĺňa požiadavky podľa osobitného predpisu,
- nevydá paragón podľa osobitného predpisu,
- Správca dane pri každom ďalšom zistení porušenia podľa odseku 8 písm. a) uloží pokutu od 660 eur do 6 600 eur.
- b) Daňový úrad uloží pokutu vo výške od 33 eur do 330 eur, ak podnikateľ:
- zaeviduje tržbu v pokladnici, ale nevydá pokladničný doklad podľa osobitného predpisu,
- vydá pokladničný doklad alebo paragón, ktorý nespĺňa náležitosti podľa osobitného predpisu,
- Správca dane pri každom ďalšom zistení porušenia uloží pokutu od 160 eur do 1 600 eur.
- c) Pokutu od 30 eur do 3 300 eur uloží správca dane podnikateľovi ak:
- nezaeviduje v pokladnici hotovosť podľa osobitného predpisu,
- nepoužíva pokladnicu na všetkých predajných miestach podľa osobitného predpisu,
- nezabezpečí vykonanie povinnej údržby pokladnice podľa osobitného predpisu,
- neoznačí tovar alebo službu podľa osobitného predpisu,
- nevydá pokladničný doklad alebo paragón podľa osobitného predpisu,
- nezabezpečí ochranu údajov alebo ochranu pokladnice, alebo uchovávanie údajov podľa osobitného predpisu,
- nenahlási servisnej organizácii poruchu pokladnice podľa osobitného predpisu,
- nezaeviduje v pokladnici údaje z vyhotovených paragónov v lehote podľa osobitného predpisu,
- neuchová fiskálnu pamäť v lehote podľa osobitného predpisu,
- nevyhotoví dennú uzávierku alebo intervalov ú uzávierku v lehote podľa osobitného predpisu,
- nevedie knihu elektronickej registračnej pokladnice podľa osobitného predpisu,
- nedodrží postup pri zmene vlastníka pokladnice podľa osobitného predpisu,
- neoznámi ukončenie prevádzky pokladnice v lehote podľa osobitného predpisu,
- nezaznamená do knihy elektronickej registračnej pokladnice skutočnosti podľa osobitného predpisu.
- Správca dane pri každom ďalšom zistení porušenia uloží pokutu od 60 eur do 6 600 eur.
(9) Správca dane, ktorým je daňový úrad, uloží servisnej organizácii 11cs) pokutu vo výške od 30 eur do 3 300 eur, ak:
- a) nezabezpečí vykonanie opravy pokladnice v lehote podľa osobitného predpisu,
- b) nevedie evidenciu plomb podľa osobitného predpisu,
- c) neoznámi daňovému úradu zistenie poškodenia plomby alebo chýbanie plomby, alebo zmeny údajov uložených v pokladnici, alebo odchýlky od pokladnice certifikovanej akreditovanou osobou podľa osobitného predpisu,
- d) nezabezpečí výmenu poškodenej plomby alebo doplnenie chýbajúcej plomby podľa osobitného predpisu,
- e) neoznámi v ustanovenej lehote zmenu skutočností podľa osobitného predpisu,
- f) neoznačí pokladnicu plombou podľa osobitného predpisu,
- g) predá alebo iným spôsobom odovzdá inej fyzickej osobe alebo právnickej osobe plomby podľa osobitného predpisu,
- h) neodovzdá daňovému riaditeľstvu poškodené plomby alebo z iného dôvodu nepoužiteľné plomby podľa osobitného predpisu,
- i) nezaznamená do knihy elektronickej registračnej pokladnice skutočnosti podľa osobitného predpisu.
(10) Správca dane, ktorým je daňový úrad, uloží fyzickej osobe alebo právnickej osobe, ktorá uvádza pokladnicu do prevádzky alebo vykonáva opravu a údržbu pokladníc, pokutu od 160 eur do 1 600 eur, ak nie je zapísaná v registri servisných organizácií podľa osobitného predpisu.
Správca dane pri každom ďalšom zistení porušenia uloží pokutu od 330 eur do 3 300 eur.
POSUDZOVANIE OPAKOVANÉHO PORUŠENIA PRI POUŽÍVANÍ ERP
Podľa znenia § 35 zákona o správe daní správca dane ukladá pokutu fyzickej osobe alebo právnickej osobe alebo servisnej organizácii (daňovému subjektu) za porušenie osobitného predpisu, pričom opakované porušenie sa posudzuje nie vo vzťahu k pokladnici ale k daňovému subjektu.
Rovnako sa posudzuje aj prípad, ak podnikateľ má viac predajných miest, na ktorých je povinný používať pokladnicu, avšak správca dane v rámci miestneho zisťovania zistí, že na každom predajnom mieste sa podnikateľ dopustil toho istého zákonného porušenia.
PRÍKLAD
Daňovníkovi bola v roku 2011 uložená pokuta za nepoužitie pokladnice na predajnom mieste X. Následne pri ďalšom miestnom zisťovaní správca dane zistil, že daňovník nepoužil pokladnicu na predajnom mieste Y.
Nakoľko opakované porušenie sa posudzuje vo vzťahu k daňovému subjektu a nie k pokladnici (t.j. ide o jedného daňovníka s viacerými predajnými miestami), v danom prípade sa jedná o opakované zistenie, ktoré správca dane zohľadní pri určení výšky uloženej pokuty v zmysle § 35 zákona o správe daní.
Uloženie pokuty v prípade, ak pri miestnom zisťovaní správca dane zistí, že podnikateľ má viac predajných miest (t.j. viac pokladníc) a pri každej pokladnici došlo k tomu istému zákonnému porušeniu, pričom sa nejedná o opakované zistenie (porušenie).
Ak má podnikateľ viac predajných miest, na ktorých je povinný používať pokladnicu a správca dane, ktorým je daňový úrad, v rámci miestneho zisťovania zistí, že na každom predajnom mieste sa podnikateľ dopustil toho istého zákonného porušenia, je povinný podľa § 35 zákona o správe daní mu uložiť pokutu.
Vzhľadom na ustanovenie § 35 zákona o správe daní, podľa ktorého sa pokuta ukladá daňovému subjektu (t.j. ukladanie pokuty sa posudzuje vo vzťahu k daňovému subjektu), v prípade toho istého zákonného porušenia na viacerých predajných miestach u toho istého daňovníka (ak nejde o opakované zistenie) uloží sa daňovníkovi pokuta jedným rozhodnutím.
Uloženie pokuty novému podnikateľovi, ktorý v roku 2011 neoprávnene používa ERP certifikovanú podľa vyhlášky č. 55/1994 Z. z.
V zmysle ustanovenia § 18a zákona o ERP možnosť používania elektronickej registra čnej pokladnice podľa vyhlášky o ERP sa nevzťahuje na podnikateľa, ktorému vznikne povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu prvýkrát po 31. decembri 2010. To znamená, že ak fyzická osoba alebo právnická osoba začne prvýkrát vykonávať podnikateľskú činnosť po 31. decembri 2010, je už povinná používať elektronickú registračnú pokladnicu, ktorá spĺňa technické požiadavky a parametre podľa zákona o ERP.
Ak podnikateľ, ktorý začal vykonávať podnikateľskú činnosť v januári 2011, podliehajúcu evidencii v elektronickej registračnej pokladnici, je povinný používať na evidenciu tržieb elektronickú registračnú pokladnicu spĺňajúcu požiadavky zákona č. 289/2008 Z. z.
Ak podnikateľ takúto elektronickú registračnú pokladnicu nepoužíva, porušuje ustanovenie § 4 ods. 1 a. 3 zákona č. 289/2008 Z. z.
Nadväzne na uvedené správca dane, ktorým je daňový úrad, uloží fyzickej osobe alebo právnickej osobe, ktorá je povinná používať elektronickú registračnú pokladnicu, pokutu podľa § 35 ods. 8 písm. a) tretieho bodu zákona o správe daní od 330 do 3 300 eur.
|
|
|
26. 9. - pondelok
DPH - podanie daňového priznania k DPH za august 2011 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac)
- splatnosť DPH za august 2011 pre platiteľov s mesačnou daňovou povinnosťou
Spotrebné dane - podanie daňového priznania a splatnosť spotrebnej dane z liehu, vína, piva, tabakových výrobkov, minerálneho oleja, elektriny, uhlia a zemného plynu za august 2011
30. 9. - piatok
Daň z príjmov - splatnosť mesačného preddavku na daň z príjmov fyzických a právnických osôb, ktoré mali v predchádzajúcom zdaňovacom období daň vyššiu ako 16 596,96 €
- splatnosť štvrťročného preddavku na daň z príjmov fyzických a právnických osôb, ktoré mali v predchádzajúcom zdaňovacom období daň vyššiu ako 1 659,70 € do 16 596,96 €
Daň z motorových vozidiel - splatnosť 1/12 ročnej predpokladanej dane z motorových vozidiel u jedného správcu dane, ak presahuje 8 292 €
- splatnosť 1/4 ročnej predpokladanej dane z motorových vozidiel u jedného správcu dane, ak presahuje 660 €
do výplatného termínu
Poistné - splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní, splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za august 2011
do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobru
Daň z príjmov - odvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za august 2011
- prevod finančných prostriedkov vo výške vytvoreného sociálneho fondu za august 2011 na osobitný analytický účet fondu alebo na osobitný účet v banke
Do 15 dní oznámiť správcovi dane:
Daň z príjmov - vznik povinnosti zrážať daň z príjmov alebo preddavky na daň z príjmov alebo daň z príjmov vyberať
Správa dane - zmenu skutočností o daňovníkovi a o zániku daňovej povinnosti
Správa dane - zrušenie činnosti daňového subjektu
Do 50 dní
Správa dane - odo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť alebo začatia výkonu inej zárobkovej činnosti - registrovať sa u miestne príslušného správcu dane
Správa dane - oznámiť správcovi dane vykonávanie činnosti alebo poberanie príjmov podliehajúcich dani
Správa dane - oznámiť správcovi dane zriadenie stálej prevádzkarne
Správa dane - pred zrušením stálej prevádzkarne oznámiť túto skutočnosť správcovi dane
Miestne dane - oznámiť správcovi dane z nehnuteľností rozhodujúce skutočnosti pre vznik alebo zánik daňovej povinnosti k dani z nehnuteľnosti ako aj zmenu týchto skutočností
Miestne dane - vznik daňovej povinnosti k dani z motorových vozidiel
Miestne dane - zmenu skutočností rozhodujúcich na určenie dane z motorových vozidiel
|
|
|
Názov krajiny
|
Názov meny
|
Mena
|
13.9.
|
14.9.
|
15.9.
|
16.9.
|
19.9.
|
20.9.
|
USA |
americký dolár
|
USD
|
1,3645
|
1,3729
|
1,3795
|
1,376
|
1,3641
|
1,371
|
Japonsko |
japonský jen
|
JPY
|
105,01
|
105,48
|
105,67
|
105,6
|
104,62
|
104,92
|
Bulharsko |
lev
|
BGN
|
1,9558
|
1,9558
|
1,9558
|
1,9558
|
1,9558
|
1,9558
|
Česká republika |
česká koruna
|
CZK
|
24,551
|
24,545
|
24,535
|
24,457
|
24,63
|
24,653
|
Dánsko |
dánska koruna
|
DKK
|
7,4476
|
7,448
|
7,4476
|
7,4479
|
7,4473
|
7,4471
|
V. Británia |
anglická libra
|
GBP
|
0,86315
|
0,8695
|
0,87295
|
0,8717
|
0,8681
|
0,8723
|
Maďarsko |
maďarský forint
|
HUF
|
283,59
|
286,23
|
285,5
|
287,25
|
290,41
|
290,33
|
Litva |
litovský litas
|
LTL
|
3,4528
|
3,4528
|
3,4528
|
3,4528
|
3,4528
|
3,4528
|
Lotyšsko |
lotyšský lats
|
LVL
|
0,7093
|
0,7095
|
0,7092
|
0,7093
|
0,7093
|
0,7092
|
Poľsko |
poľský zlotý
|
PLN
|
4,3339
|
4,358
|
4,3535
|
4,3445
|
4,3645
|
4,366
|
Rumunsko |
rumunský leu
|
RON
|
4,2803
|
4,289
|
4,296
|
4,268
|
4,2875
|
4,285
|
Švédsko |
švédska koruna
|
SEK
|
9,126
|
9,172
|
9,194
|
9,161
|
9,1684
|
9,1198
|
Švajciarsko |
švajčiarsky frank
|
CHF
|
1,2037
|
1,2033
|
1,2062
|
1,2058
|
1,2061
|
1,2064
|
Nórsko |
nórska koruna
|
NOK
|
7,7275
|
7,746
|
7,7355
|
7,738
|
7,741
|
7,7615
|
Chorvátsko |
chorvátska kuna
|
HRK
|
7,4963
|
7,496
|
7,5125
|
7,5125
|
7,522
|
7,4784
|
Rusko |
ruský rubeľ
|
RUB
|
41,2463
|
41,62
|
42,055
|
42,1145
|
42,2474
|
43,1365
|
Turecko |
turecká líra
|
TRY
|
2,428
|
2,4287
|
2,454
|
2,4575
|
2,4537
|
2,4431
|
Austrália |
austrálsky dolár
|
AUD
|
1,3214
|
1,3401
|
1,3416
|
1,3306
|
1,3326
|
1,3332
|
Brazília |
brazílsky real
|
BRL
|
2,337
|
2,3518
|
2,368
|
2,37
|
2,3916
|
2,4387
|
Kanada |
kanadský dolár
|
CAD
|
1,3545
|
1,3583
|
1,3635
|
1,3562
|
1,3423
|
1,358
|
Čína |
čínsky jüan
|
CNY
|
8,7316
|
8,7818
|
8,8136
|
8,7836
|
8,7125
|
8,7529
|
Hongkong |
hongkongský dolár
|
HKD
|
10,6476
|
10,7136
|
10,7492
|
10,72
|
10,6328
|
10,6849
|
Indonézia |
indonézska rupia
|
IDR
|
11881,56
|
12058,95
|
12121,04
|
12077,4
|
12222,38
|
12204,88
|
India |
indická rupia
|
INR
|
64,943
|
65,419
|
65,602
|
65,023
|
65,221
|
65,883
|
Južná Kórea |
juhokórejský won
|
KRW
|
1506,35
|
1517,9
|
1536,31
|
1525,93
|
1555,51
|
1567,58
|
Mexiko |
mexické peso
|
MXN
|
17,5168
|
17,6663
|
17,7573
|
17,8788
|
17,9761
|
17,9221
|
Malajzia |
malajzijský ringgit
|
MYR
|
4,1842
|
4,2196
|
4,2558
|
4,245
|
4,2608
|
4,2768
|
Nový Zéland |
novozélandský dolár
|
NZD
|
1,6557
|
1,6677
|
1,6778
|
1,6601
|
1,6581
|
1,6632
|
Filipíny |
filipínske peso
|
PHP
|
58,687
|
59,348
|
59,678
|
59,544
|
59,526
|
59,608
|
Singapur |
singapurský dolár
|
SGD
|
1,6973
|
1,7065
|
1,7161
|
1,7071
|
1,7185
|
1,7247
|
Thajsko |
thajský baht
|
THB
|
41,222
|
41,558
|
41,813
|
41,803
|
41,615
|
41,706
|
Južná Afrika |
juhoafrický rand
|
ZAR
|
10,0141
|
10,0878
|
10,186
|
10,212
|
10,394
|
10,4847
|
Izrael |
izraelský šekel
|
ILS
|
5,07
|
5,094
|
5,08
|
5,0258
|
5,0467
|
5,0413
|
|
|
|
NAJVIAC ČÍTANÉ TÉMY A PUBLIKÁCIE |
Poradca - mesačník nielen pre podnikateľov, č. 1/2012
- Zákonník práce s komentárom k 1. 9. 2011
Dane, účtovníctvo - vzory a prípady (DÚVaP) - mesačník, č. 9/2011
- Zákonník práce - novela od 1. 9. 2011
- Reklamácie, zľavy zrážky a bonusy
- Združenie FO a PO v daňových súvislostiach
- Refundácia DPH
Dane, účtovníctvo, odvody bez chýb, pokút a penále - (DUO) - mesačník, č. 9/2011
- Odmeňovanie v podnikateľskej sfére
- Reprezentačné
- Dotácie, podpory a príspevky
- Zrážková daň
- Chyby pri daňovej kontrole
- Skupinová registrácie DPH
- PPP projekty
- DPH zaplatená v zahraničí
- Životné minimum
Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále - (PaM) - mesačník, č. 9/2011
- Zákonník práce - zmeny od 1. 9. 2011
- Životné minimum od 1. 7. 2011
- Dovolenka v zamestnaní od 1. 9. 2011
- Zamestnanci pracujúci v EÚ
- Absolventská prax
- Náhrada za bolesť a sťaženie spoločenského uplatnenia
- Daňový bonus
- Nezdaniteľné časti základu dane
Verejná správa - (VS) - mesačník, č. 9/2011
- Daňový bonus za rok 2011
- Financovanie regionálneho školstva
- Správa o hospodárení škôl a školských zariadení
- Poskytovanie klasických dotácií
- Nebytový priestor zdaňovaný daňou z bytov
- Stavebné pozemky a ich zdaňovanie
- Uznávanie a výkon rozhodnutí o peňažnej situácii
- Emisné kvóty a daň z emisných kvót -právna úprava
- Špecifiká oceňovanie zásob
- Posudzovanie času zamestnanca stráveného na pracovnej ceste
- Procesy digitalizácie národného kultúrneho dedičstva
1 000 riešení - mesačník, č. 9/2011
- Zákonník práce
- Verejná správa
- Dane v praxi
- Účtovníctvo
PRIPRAVUJEME
Poradca č. 2/2012 (IX/2011)
- Zákon o poštových službách
- Kompenzácia ťažko zdravotne postihnutých
Dane, účtovníctvo - vzory a príklady (DÚVaP) č. 10 (IX/2011)
- Registračná pokladnica novela od 1. 1. 2012
- Oprava verzus technické zhodnotenie majetku
- Nájom nebytových priestorov
Dane, účtovníctvo, odvody - bez chýb pokút a penále (DUO) č. 10/2011 (IX/2011)
- Poistné plnenia v daňových súvislostiach
- Zdaňovanie príjmov zo závislej činnosti
- Postúpenie a vyradenie pohľadávky u podnikateľa, ktorý neúčtuje v PÚ
- Likvidácia spoločností v právnych, účtovných a daňových predpisoch
- Špecifiká v odpisovaní hmotného majetku
- Registrácia zahraničných osôb na DPH
- Bankové účty v sústave JÚ
- Odpisovanie automobilu v osobitných prípadoch
- Vozidlá v kombinovanej doprave poskytovanie zvýhodnení
- Určenie dane podľa pomôcok a dohoda o určení dane
- INCOTERMS tuzemské a medzinárodné obchodné pravidlá
- Invalidný dôchodok
- Tehotenstvo a materstvo
Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále (PaM) č. 10/2011 (IX/2011)
- Nelegálna práca a zamestnávanie po novele od 20. 7. 2011
- Zmeny v zdravotnom poistení
- Práca na dobu určitú v súlade s novelou
- Zamestnanec alebo SZČO
- Zvýšenie príspevkov na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa
- Odstupné a odchodné
- Priemerný zárobok zamestnanca
Verejná správa (VS) č. 10/2011 (IX/2011)
- Podpora spotreby mlieka na školách
- Sociálnoprávna ochrana detí a sociálna kuratela
- Hospodárska mobilizácia
- Rozpočtové hospodárenie
- Pružný pracovný čas v Zákonníku práce
- Záverečná správa na vysokej škole
- Rybné hospodárstvo SR
- Územnoplánovacia dokumentácia obce
1000 riešení č. 10/2011 (IX/2011)
- Registračná pokladnica
- Dane v praxi
- Účtovníctvo
- Právo a podnikateľ
|
|
|
ZÁKONNÍK PRÁCE PO NOVOM
Pomaly sa blíži koniec leta a vrcholí dovolenkové obdobie. Pri nástupe do zamestnania nás čakajú zmeny v Zákonníku práce platné od 1. 9. 2011. Ak sa chcete dozvedieť o všetkých zmenách, ktoré nastali v Zákonníku práce, ponúkame sériu kníh za výhodnú cenu.
- Zákonník práce - komentár
mesačník Poradca 1/2012 (A5, 232 str.)
- Zákonník práce - novela od 1. 9. 2011 - príspevok
mesačník DÚVaP 9/2011 (A4, 208 str.)
- Zákonník práce - zmeny od 1. 9. 2011 - príspevok
mesačník PaM 9/2011 (A4, 80 str.)
BALÍČEK ZÁKONNÍK PRÁCE PO NOVOM so zľavou 40 % obsahuje: Poradca 1/2011 + DÚVaP 9/2011 + PaM 9/2011
cena: 10,30 €
Balíček si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, faxom: 041 5652 659, e-mailom: abos@i-poradca.sk
REGISTRAČNÁ POKLADNICA
Podnikatelia, živnostníci!
Zákon o používaní elektronickej registračnej pokladnice upravuje podmienky jej používania na evidenciu tržieb na území SR, postavenie a činnosť servisnej organizácie súvisiace s používaním pokladnice. Ak patríte k tým, ktorí pri svojej práci používajú registračnú pokladnicu a chcete sa dozvedieť o všetkých zmenách, ktoré vás čakajú od 1. 1. 2012 ponúkame sériu kníh venovanú tejto problematike.
- Registračná pokladnica - zmeny od 1. 1. 2012
mesačník DÚVaP 10/2011 (A5, 168 str.)
- Zákon o používaní elektronickej registračnej pokladnice - zákon s komentárom
mesačník Poradca 1/2012 (A5, 232 str.)
- Registračná pokladnica - otázky z praxe a ich riešenia
mesačník 1000 riešení 10/2011 (A5, 96 str.)
BALÍČEK REGISTRAČNÁ POKLADNICA so zľavou 30 % obsahuje: DÚVaP 10/2011 + Poradca 1/2012 + 1000 riečení 10/2011
cena: 9,20 €
Balíček si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, faxom: 041 5652 659, e-mailom: abos@i-poradca.sk
TRESTNÝ ZÁKON PO NOVELE
Trestný zákon je časť trestného práva, ktorá určuje či definuje, čo je trestný čin a stanovuje za jeho spáchanie tresty, ako aj ochranné opatrenia. Účelom Trestného zákona je chrániť spoločnosť a ústavné zriadenie Slovenskej republiky, práva a oprávnené záujmy občanov a organizácií. Všetko o zmenách v Trestnom zákone a Trestnom poriadku sa dozviete z našich publikácií v balíčku za výhodnú cenu.
- Občiansky zákon - aktualizované znenie zákona
Aktualizácia II/4 (A5, 136 str.)
- Zákon o policajnom zbore - aktualizované znenie zákona
Aktualizácia II/5 (A5, 160 str.)
- Trestný zákon a Trestný poriadok - aktualizované znenie zákona
Aktualizácia II/7 (A5, 200 str.)
- Občiansky zákonník - komentár
mesačník Poradca 11-12/2011 (A5, 463 str.)
BALÍČEK TRESTNÝ ZÁKON PO NOVELE so zľavou 30 % obsahuje: Aktualizácia II/4 + Aktualizácia II/5 + Aktualizácia II/7 - Poradca 11-12/2011
cena: 11,80 €
Balíček si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, faxom: 041 5652 659, e-mailom: abos@i-poradca.sk
SÚVZŤAŽNOSTI
Opäť prichádzame s ponukou Súvzťažnosti pre podvojné účtovníctvo, v ktorej nájdete najčastejšie používané účtovné prípady z praxe. Publikácie sú určené všetkým, ktorí sa chcú s podvojným účtovníctvom bližšie zoznámiť, alebo sa v ňom zdokonaliť.
- Zmeny v postupoch účtovania - príspevok
mesačník DUO 6/2011 (A4, 80 str.)
- Účtovné súvzťažnosti - súvzťažnosti pre podvojné účtovníctvo
monotematika (A5, 326 str.)
- Škody a manká z pohľadu účtovníctva - z pohľadu daní a účtovníctva
mesačník DÚVaP 7-8/2011 (A5, 264 str.)
BALÍČEK TRESTNÝ ZÁKON PO NOVELE so zľavou 40 % obsahuje: DUO 6/2011 + Účtovné súvzťažnosti + mesačník DÚVaP 7-8/2011
cena: 12,80 €
Balíček si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, faxom: 041 5652 659, e-mailom: abos@i-poradca.sk
RADI ODPOVIEME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠETKÝCH UVEDENÝCH TELEFÓNNYCH ČÍSLACH
OBJEDNÁVKY VYBAVUJEME DO 48 HODÍN
Emailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určená čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina
- Tieto emailové noviny Vám boli doručené na základe Vašej žiadosti o zasielanie.
- Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len na vlastné účely, nesmú byť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
|
|
objednavky@exicon.sk
|
|
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
|
|
|
|
|
|
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 51548/L.. |
|
|
Ak si želáte ukončiť zasielanie informačných emailových správ na Vašu adresu, zašlite prosím správu s predmetom NEPOSIELAT vrátane originálnej správy na adresu objednavky@exicon.sk. Následne budete vyradení z databázy príjemcov informačných emailových správ.
|
Copyright (c) ExiCon, s. r. o., 2011 |