Em@ilové noviny

 

č. 14/2012

24.6.2012

 

 
 
 Téma novín 
 Čitatelia sa pýtajú, odborníci odpovedajú 
 P6 aktual 
 Praktická komunikácia 
 Chybiť znamená platiť 
 Ekonomika 
 Najviac čítané témy a publikácie 
 Horúce témy 
 Kontakty 

Služby, ktoré nájdete len u nás:

  • aktuálne a rýchle informácie
    (zmeny zákonov a predpisov) z oblastí daní, účtovnictva, miezd, odvodov; za výhodné ceny
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákazníckom oddelení;
  • možnosť rýchleho objednania
    publikácie (telefonicky, faxom, e-mailom, poštou);
  • rýchla dodávka (do 48 hodín)
  • uvádzanie nových produktov
    prostredníctvom mailingov a telemarketingu;
  • približovanie sa k zákazníkovi
    prostredníctvom bezplatných odpovedí na otázky.
 

Vážení čitatelia!

Čo je zisk, ako je definovaný pre podnikateľskú činnosť, aké sú podmienky pre Rozdelenie zisku a úhrady strát spoločností sa dočítate v Téme novín. V rubrike Čitatelia sa pýtajú, odborníci odpovedajú na túto tému nájdete niekoľko názorov odborníkov.
Manipulácia s informáciami je pre človeka dôležitou aktivitou v živote. Ako narábať s informáciami? Na to vám odpovie autor článku. Aktuálne témy a litaratúru k nim nájdete v rubrike Horúce témy.
Srdečne zdraví a na ďalšie stretnutia sa teší

Denisa Orlická
Redakcia em@ilových novín
poradca@i-poradca.sk


V tomto čísle najdete:

 

 

 
TÉMA NOVÍN
ROZDELENIE ZISKU A ÚHRADY STRÁT SPOLOČNOSTÍ

 
ROZDELENIE ZISKU SPOLOČNOSTI

S.R.O.

Rozdelenie zisku s.r.o.
Zisk predstavuje prechodnú formu vlastného zdroja podniku a v plnej výške zvyšuje hodnotu vlastného imania podniku iba dočasne, a to práve z toho dôvodu, že podlieha rozdeľovaniu. Zisk vytvorený počas účtovného obdobia a vykázaný k poslednému dňu účtovného obdobia sa rozdeľuje v priebehu nasledujúceho účtovného obdobia. O jeho rozdelení rozhodujú vlastníci podniku – v s.r.o. valné zhromaždenie spoločníkov a to na základe návrhu na takéto rozdelenie predloženého konateľom resp. konateľmi príslušnej spoločnosti s ručením obmedzeným. Od prvého dňa nasledujúceho účtovného obdobia po účtovnom období, v ktorom sa zisk dosiahol, sa jeho hodnota eviduje v účtovníctve na účte 431 – Výsledok hospodárenia v schvaľovaní. Už zo samotného názvu spomínaného účtu je zrejmé, že do doby schválenia rozdelenia zisku sa s ním nemôže zaobchádzať ako s voľne disponibilným zdrojom.
Spoločnosť s ručením obmedzeným sa riadi predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „ObchZ“). Kompetencia schvaľovať rozdelenie zisku patrí v zmysle § 125 ods. 1 písm. b) ObchZ do pôsobnosti najvyššieho orgánu spoločnosti, t.j. valného zhromaždenia spoločníkov. Táto kompetencia nemôže byť delegovaná na iný orgán, a to ani prostredníctvom spoločenskej zmluvy.

Úhrada straty v podmienkach s.r.o.
V zmysle § 2 ods. 1 ObchZ sa podnikaním rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť a za účelom dosiahnutia zisku, no napriek tomu sa v podnikaní môžu vyskytnúť situácie, keď náklady (výdavky) presahujú dosiahnuté výnosy (príjmy). Výsledkom takéhoto hospodárenia je strata.
O vysporiadaní s vzniknutou stratou rozhodujú vlastníci podniku – v s.r.o. valné zhromaždenie spoločníkov. V tejto súvislosti však treba poznamenať, že valné zhromaždenie s.r.o. rozhoduje o návrhu na úhradu straty s.r.o. predloženom konateľom resp. konateľmi tejto obchodnej spoločnosti. Od prvého dňa nasledujúceho účtovného obdobia po účtovnom období, v ktorom došlo k strate, sa jej hodnota eviduje v účtovníctve na účte 431 – Hospodársky výsledok v schvaľovacom konaní. Spoločnosť s ručením obmedzeným sa riadi predovšetkým príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Kompetencia vysporiadania sa zo stratou patrí v zmysle § 125 ods. 1 písm. b) ObchZ do pôsobnosti najvyššieho orgánu spoločnosti, t. j. valného zhromaždenia spoločníkov. Táto kompetencia nemôže byť delegovaná na iný orgán, a to ani prostredníctvom spoločenskej zmluvy.
V prípade spoločnosti s ručením obmedzeným Obchodný zákonník nestanovuje podmienky jej úhrady. Úhrady straty možno realizovať niekoľkými spôsobmi, pričom v praxi ide najčastejšie o vysporiadanie straty:
  • zo zákonného rezervného fondu,
  • z nerozdeleného zisku minulých rokov,
  • z ostatných fondov tvorených zo zisku,
  • zo základného imania,
  • úhradou spoločníkmi s.r.o.,
  • prevodom na účet neuhradenej straty minulých rokov.

AKCIOVÁ SPOLOČNOSŤ

Rozdelenie zisku a.s.
Aj v akciovej spoločnosti predstavuje zisk prechodnú formu vlastného zdroja podniku a v plnej výške zvyšuje hodnotu jeho vlastného imania iba dočasne, a to práve z toho dôvodu, že podlieha rozdeľovaniu. Zisk vytvorený počas účtovného obdobia a vykázaný k poslednému dňu účtovného obdobia sa rozdeľuje v priebehu nasledujúceho účtovného obdobia. O jeho rozdelení rozhodujú vlastníci podniku – t.j. valné zhromaždenie akcionárov. Počnúc prvým dňom účtovného obdobia nasledujúceho po účtovnom období, v ktorom sa zisk dosiahol, sa jeho hodnota eviduje v účtovníctve na účte 431 – Výsledok hospodárenia v schvaľovaní. Už zo samotného názvu spomínaného účtu je zrejmé, že do doby schválenia rozdelenia zisku sa s ním nemôže zaobchádzať ako s voľne disponibilným zdrojom.
Právny rámec akciovej spoločnosti je vymedzený príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. V zmysle § 187 ods. 1 písm. e) ObchZ orgánom, ktorý rozhoduje o rozdelení účtovného zisku akciovej spoločnosti, je valné zhromaždenie. Valné zhromaždenie a.s. len schvaľuje návrh na rozdelenie zisku a.s. predložený predstavenstvom a.s.. Spôsob rozdelenia zisku je navyše v zmysle § 173 ods. 1 písm. h) ObchZ nevyhnutnou súčasťou stanov akciovej spoločnosti.

Úhrada straty
V zmysle § 2 ods. 1 ObchZ
sa podnikaním rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť a za účelom dosiahnutia zisku, no napriek tomu sa v podnikaní môžu vyskytnúť situácie, keď náklady (výdavky) presahujú dosiahnuté výnosy (príjmy). Výsledkom takéhoto hospodárenia je strata.
O vysporiadaní s vzniknutou stratou rozhoduje v podmienkach akciovej spoločnosti valné zhromaždenie v zmysle § 187 ods. 1 písm. e) ObchZ. Valné zhromaždenie a.s. len schvaľuje návrh na spôsob úhrady straty a.s. predložený predstavenstvom a.s.. Počnúc prvým dňom nasledujúceho účtovného obdobia po účtovnom období, v ktorom došlo k strate, sa jej hodnota eviduje v účtovníctve na účte 431 – Výsledok hospodárenia v schvaľovaní.
V prípade akciovej spoločnosti Obchodný zákonník nestanovuje podmienky jej úhrady.
Úhrady straty možno realizovať niekoľkými spôsobmi, pričom v praxi ide najčastejšie o vysporiadanie straty:
  • zo zákonného rezervného fondu,
  • z nerozdeleného zisku minulých rokov,
  • z ostatných fondov tvorených zo zisku,
  • zo základného imania,
  • prevodom na účet neuhradenej straty minulých rokov.

OBCHODNÁ VEREJNÁ SPOLOČNOSŤ

Rozdelenie zisku
Pri verejnej obchodnej spoločnosti Obchodný zákonník v súvislosti s rozdelením zisku pojednáva iba o podieloch na zisku spoločníkov tejto obchodnej spoločnosti. To však neznamená, že zisk dosiahnutý verejnou obchodnou spoločnosťou môže byť použitý výlučne na tieto účely.

Úhrada straty
Tak ako v podnikaní iných podnikateľských subjektov, tak aj v podmienkach verejnej obchodnej spoločnosti v podnikaní sa môžu vyskytnúť situácie, keď náklady (výdavky) presahujú dosiahnuté výnosy (príjmy). Výsledkom takéhoto hospodárenia je potom strata.
V prípade verejnej obchodnej spoločnosti Obchodný zákonník stanovuje podmienky úhrady straty len v kontexte spoločníkov v.o.s., a to tak, že stratu zistenú ročnou účtovnou závierkou znášajú spoločníci rovným dielom za predpokladu, že spoločenská zmluva neurčuje niečo iné.
Úhrady straty možno aj v podmienkach v.o.s. realizovať niekoľkými spôsobmi
  • z dobrovoľne vytvoreného rezervného fondu,
  • z prípadných ostatných fondov tvorených zo zisku,
  • zo základného imania, ako v.o.s. vytvorila,
  • príplatkovou povinnosťou spoločníkov s.r.o., ak to vyžaduje zmluva.

KOMADITNÁ SPOLOČNOSŤ

Rozdelenie zisku
Pri komanditnej spoločnosti Obchodný zákonník v súvislosti s rozdelením zisku pojednáva iba o podieloch na zisku spoločníkov tejto spoločnosti (§ 100 ObchZ). To však neznamená, že zisk dosiahnutý komanditnou spoločnosťou môže byť použitý výlučne na tieto účely.

Úhrada straty
Aj v podmienkach podnikania prostredníctvom komanditnej spoločnosti sa môžu vyskytnúť situácie, keď náklady (výdavky) presahujú dosiahnuté výnosy (príjmy). Je logické, že výsledkom takéhoto hospodárenia je strata. Spoločníci komanditnej spoločnosti sa podieľajú na strate spoločnosti zistenej ročnou účtovnou uzávierkou podľa zásad určených v spoločenskej zmluve. Ak tieto zásady nie sú určené v spoločenskej zmluve, postupuje sa rovnako ako pri rozdeľovaní zisku. Spoločník nie je povinný zvýšiť svoj vklad nad hodnotu určenú v spoločenskej zmluve, ani doplniť túto hodnotu v prípade strát. Spoločníci sa však na úhrade straty môžu dohodnúť.

DRUŽSTVO

Rozdelenie zisku
V zmysle ustanovenia § 236 ObchZ platí, že ak družstvo vytvorí zisk, členská schôdza rozhodne o tom, akým spôsobom sa má použiť. Rozhodovanie o rozdelení a použití zisku patrí do výlučnej pôsobnosti členskej schôdze, čo vyplýva z § 239 ods. 4 písm. d) ObchZ. Stanovy družstva nemôžu zveriť toto oprávnenie inému orgánu družstva. Podľa § 252 ods. 2 ObchZ je ďalej v tejto súvislosti potrebné poznamenať, že predstavenstvo družstva je povinné navrhnúť spolu s riadnou individuálnou účtovnou závierkou aj spôsob rozdelenia a použitia zisku. V stanovách družstva možno v tejto súvislosti odporučiť stanoviť lehotu, v ktorej sa musí konať výročná členská schôdza a v ktorej je predstavenstvo povinné predložiť návrhy kontrolnej komisii (pozri § 244 ods. 2 ObchZ).
Podľa § 252 ods. 3 ObchZ si členovia družstva môžu vyžiadať riadnu individuálnu účtovnú závierku a mimoriadnu individuálnu účtovnú závierku a návrh na rozdelenie zisku a úhrady strát na nahliadnutie. Povinnosť predložiť členom okrem iného aj návrh na použitie zisku je základným členským právom na informácie. V stanovách družstva teda možno odporučiť upraviť postup zverejňovania týchto informácií členom družstva.

Úhrada straty
V zmysle § 2 ods. 1 ObchZ sa podnikaním rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť a za účelom dosiahnutia zisku, no napriek tomu sa v podnikaní môžu vyskytnúť situácie, keď náklady (výdavky) presahujú dosiahnuté výnosy (príjmy). Výsledkom takéhoto hospodárenia je strata.
O vysporiadaní s vzniknutou stratou rozhoduje v podmienkach družstva v zmysle § 239 ods. 4 písm. d) ObchZ členská schôdza družstva. Od prvého dňa nasledujúceho účtovného obdobia po účtovnom období, v ktorom došlo k strate, sa jej hodnota eviduje v účtovníctve na účte 431 – Hospodársky výsledok v schvaľovacom konaní. V prípade družstva Obchodný zákonník nestanovuje podmienky jej úhrady.
Úhrady straty možno realizovať niekoľkými spôsobmi, pričom v praxi ide najčastejšie o vysporiadanie straty:
  • z nedeliteľného fondu,
  • z nerozdeleného zisku minulých rokov,
  • z ostatných fondov tvorených zo zisku,
  • zo základného imania,
  • úhradou členmi družstva,
  • prevodom na účet neuhradenej straty minulých rokov.

(Ing. Ján Mintál)

(Viac si o tejto téme prečítate v mesačníku DÚVaP 6/2012)

 

 
 
ČITATELIA SA PÝTAJÚ,ODBORNÍCI ODPOVEDAJÚ

 
PRÍPADY A RIEŠENIA K ROZDELENIU ZISKU A ÚHRADE STRATY

TVORBA REZERVNÉHO FONDU

Spoločnosť OMEGA, s.r.o. dosiahla v účtovnom období výsledok hospodárenia pred zdanením – stratu vo výške 7 000 eur. Pri úprave výsledku hospodárenia zisteného z účtovníctve na základ dane z príjmov však dosiahla základ dane vo výške 4 000 eur.
Z akej sumy má s.r.o. vytvoriť rezervný fond? Má spoločnosť povinnosť v tomto účtovnom období uskutočniť prídel do rezervného fondu?

Za predpokladu, že spoločnosť OMEGA, s.r.o. v konkrétnom účtovnom období vykázala v účtovníctve stratu, rezervný fond v tomto roku nedopĺňa. Rezervný fond je účtovná kategória, je tvorený z čistého zisku vykázaného v účtovnej závierke, preto jeho tvorba nesúvisí so základom dane z príjmov.

ZDAŇOVANIE PRÍJMOV OBČANA SR, SPOLOČNÍKA V S.R.O. V INOM ŠTÁTE

Fyzická osoba, občan SR s trvalým pobytom v SR chce spolu s fyzickou osobou, občanom Rakúska na území Rakúska založiť výrobno-obchodnú s.r.o., ktorej bude spoločníkom.
Ako budú zdaňované príjmy spoločníka s.r.o. občana SR z činnosti uvedenej s.r.o.?

Pre správne zodpovedanie predmetnej otázky je potrebné predovšetkým poznamenať, že medzi Slovenskou republikou a Rakúskou republikou sa uplatňuje Zmluva o zamedzení dvojitého zdanenia v odbore daní z príjmov a z majetku (pozri vyhlášku MZV č. 48/1979 Zb.), ktorej ustanovenia majú prednosť pred vnútornými daňovými predpismi spomínaných štátov. Príjem spoločníka vo forme podielu na zisku je v zmysle spomínanej zmluvy potrebné zaradiť medzi dividendy (Čl. 10). Dividendy vyplácané spoločnosťou, ktorá má sídlo v jednom zmluvnom štáte, osobe majúcej sídlo alebo bydlisko v druhom zmluvnom štáte, môžu byť zdanené v tomto druhom zmluvnom štáte. Tieto dividendy však môžu byť rovnako zdanené v zmluvnom štáte, v ktorom má sídlo spoločnosť, ktorá ich vypláca, a to podľa právnych predpisov tohto štátu, daň však nesmie presiahnuť 10 % hrubej sumy dividend. V praxi niekedy vznikajú otázky, čo znamená výraz „môžu byť zdanené“, ktorý je použitý v tomto Čl. Tento výraz v žiadnom prípade nemožno interpretovať ako možnosť (nie povinnosť) zdaniť predmetný príjem. Vo všeobecnosti platí, že v zmluve sa štáty dohodli, ktorému z nich patrí právo zdanenia predmetného druhu príjmu. V zmluve je preto potrebné primárne nájsť odpoveď, či patrí právo zdanenia SR, a ak áno, potom hľadať v tuzemskom zákone, či SR toto právo zdanenia využíva. Ustanovením Čl. 10 ods. 2 zmluvy sa zmluvné štáty dohodli, že štát, kde je spoločnosť vyplácajúca dividendy rezidentom, môže (má právo ale nie povinnosť) dividendy zdaniť pri zdroji. Aj keď zmluva umožňuje zdaňovať podiely na zisku (dividendy) vyplácané rakúskou spoločnosťou, daňovník s neobmedzenou daňovou povinnosťou má na území SR povinnosť daňovo si vysporiadať na tomto území všetky svoje zdaniteľné príjmy a teda aj príjmy už zdanené v Rakúsku. Napokon je potrebné pripomenúť, že podiel na zisku vyplácaný po zdanení obchodnou spoločnosťou alebo družstvom alebo obdobnou právnickou osobou v zahraničí nie je podľa zákona o dani z príjmov predmetom dane z príjmov a preto tento príjem v SR zdanený nebude.

TVORBA REZERVNÉHO FONDU V A.S.

Spoločnosť ABC, a.s. dosiahla v účtovnom období výsledok hospodárenia pred zdanením – stratu vo výške 2 400 eur. Pri úprave výsledku hospodárenia zisteného z účtovníctve na základ dane však dosiahla základ dane vo výške 400 eur.
Z akej sumy má akciová spoločnosť vytvoriť rezervný fond? Má spoločnosť povinnosť v tomto účtovnom období uskutočniť prídel do rezervného fondu?

Ak akciová spoločnosť ABC, a.s. v konkrétnom účtovnom období vykázala v účtovníctve stratu, rezervný fond v tomto roku nedopĺňa. Rezervný fond je účtovná kategória, je tvorený z čistého zisku vykázaného v účtovnej závierke, preto jeho tvorba nesúvisí so základom dane z príjmov.

ZDANENIE ZISKU VO V.O.S.

Verejná obchodná spoločnosť s 3 spoločníkmi (Jozef, Milan, Alfa s.r.o.) dosiahla za rok 2011 zisk 21 000 eur. Podľa spoločenskej zmluvy si spoločníci delia zisk rovným dielom. Spoločníci si poistné odvody platia samostatne.
Ako sa zdaní zisk v.o.s., resp. podiely na zisku jednotlivých spoločníkov?

V rámci uzávierkových operácií spoločnosť zaúčtuje rozdelenie výsledku hospodárenia (zisku) spoločníkom:


596 / 364.1 7 000 eur
596 / 364.2 7 000 eur
596 / 364.3 7 000 eur



Zisk dosiahnutý spoločnosťou táto spoločnosť nezdaňuje, ale rozdelí sa medzi spoločníkov. Fyzické osoby Jozef a Milan uvedú na nich pripadajúci podiel v daňovom priznaní v rámci prehľadu príjmov a výdavkov podľa § 6 ZDP:
  • ako príjem uvedú hodnotu podielu vo výške 7 000 eur
  • ako výdavok uvedú hodnotu povinných poistných odvodov zaplatených počas roka 2011.
Takto uvedený príjem a výdavok budú súčasťou čiastkového základu dane podľa § 6 ZDP. Spoločníci si vypočítajú daň z príjmov fyzických osôb (19 %) z celkového základu dane, ktorého súčasťou je aj tento čiastkový základ dane.
Právnická osoba Alfa s.r.o. uvedie na ňu pripadajúci podiel 7 000 eur vo svojom účtovníctve (MD 378 / D 665). Tento podiel na zisku bude tak súčasťou výsledku hospodárenia z finančných činností, a teda súčasne aj výsledku hospodárenia z bežnej činnosti, z ktorého sa vypočíta daň z príjmov (19 %).

DAŇOVÝ REŽIM V KOMANDITNEJ SPOLOČNOSTI

Komanditná spoločnosť dosiahla za rok 2011 účtovný zisk 36 000 eur. Táto spoločnosť má dvoch komplementárov – fyzickú osobu a právnickú osobu a dvoch komanditistov – rovnako fyzickú osobu a právnickú osobu.
Podľa zmluvy si delia zisk všetci štyria rovnakým dielom. Akému daňovému režimu budú podliehať výplaty podielov na zisku?

Pre komplementára - fyzickú osobu bude príjem 9 000 eur predstavovať príjem z podnikania v zmysle § 6 ods. 1 písm. d) zákona o dani z príjmov. Pre komplementára - právnickú osobu, bude príjem 9 000 eur predstavovať finančný výnos, ktorý bude vstupovať do jej základu dane. Ostatný zisk vo výške 18 000 eur teda podlieha v komanditnej spoločnosti dani z príjmov právnických osôb. Až po tomto zdanení je možné vyplatiť podiel na zisku jednotlivým komanditistom, ktoré nie sú predmetom dane z príjmov. Vyplácané podiely na zisku, či už v prospech komplementárov alebo komanditistov, nie sú daňovým výdavkom komanditnej spoločnosti.

DANENIE FYZICKÝCH OSÔB V DRUŽSTVÁCH

Družstvo vykázalo za rok 2011 zisk. V apríli 2012 členská schôdza rozhodla o vyplatení podielov na zisku za rok 2011 spoločníkom – fyzickým osobám.
Budú tieto podiely predmetom dane?

Takto vyplatené podiely na zisku družstva vykázaného za zdaňovacie obdobie roku 2011 nebudú na strane členov družstva – fyzických osôb predmetom dane z príjmov fyzických osôb.


(Ing.Ján Mintál)

(viac odpovedí na otázky nielen k tejto téme nájdete v mesačníku DÚVaP 6/2012)

 

 
 
P6 AKTUAL
Čiastka 30/2012
123/2012 Vyhláška Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovuje vzor formulára na poskytnutie investičnej pomoci, podrobnosti a náležitosti na predkladanie ročnej správy o priebehu realizácie investičného zámeru, záverečnej hodnotiacej správy a ročnej správy o využívaní investície
124/2012 Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave
125/2012 Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky č. 344/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o poľovníctve v znení vyhlášky Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky č. 227/2010 Z. z.
126/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dvojročnej dohody o spolupráci medzi Ministerstvom zdravotníctva Slovenskej republiky a Regionálnym úradom Svetovej zdravotníckej organizácie pre Európu na roky 2012 – 2013

Čiastka 31/2012
127/2012 Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky o označovaní potravín
128/2012 Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o požiadavkách na správnu výrobnú prax a požiadavkách na správnu veľkodistribučnú prax
129/2012 Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o požiadavkách na správnu lekárenskú prax
130/2012 Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o podrobnostiach o vykazovaní preddavkov na poistné na verejné zdravotné poistenie, o platení preddavkov na poistné na verejné zdravotné poistenie, preplatkov a nedoplatkov, o ročnom zúčtovaní poistného a povinnostiach pri ročnom zúčtovaní poistného a o vzore ročného zúčtovania poistného na verejné zdravotné poistenie
131/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi Ministerstvom obrany Slovenskej republiky a Ministerstvom obrany Ukrajiny o spolupráci vo vojenskej oblasti

Čiastka 32/2012
132/2012 Rozhodnutie predsedu Národnej rady Slovenskej republiky o vyhlásení nových volieb do orgánov samosprávy obcí
133/2012 Vyhláška Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovuje rozsah odbornej prípravy, rozsah skúšky, podrobnosti o zriaďovaní a činnosti skúšobných komisií a obsah osvedčenia pre inštalatérov
134/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a spolkovou vládou Rakúskej republiky o readmisii osôb s neoprávneným pobytom (readmisnej dohody) a Vykonávacieho protokolu k Dohode medzi vládou Slovenskej republiky a spolkovou vládou Rakúskej republiky o readmisii osôb s neoprávneným pobytom

Čiastka 33/2012
-/2012 Redakčné oznámenie o oprave chyby vo vyhláške Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky č. 125/2012 Z. z.
-/2012 Redakčné oznámenie o oprave tlačovej chyby vo vyhláške Ministerstva obrany Slovenskej republiky č. 114/2012 Z. z.

Čiastka 34/2012
135/2012 Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o odbornej príprave, o odbornej skúške a o výkone činnosti audítora bezpečnosti pozemnej komunikácie, o zápise do zoznamu audítorov bezpečnosti pozemných komunikácií a o zápise do zoznamu vzdelávacích inštitúcií akreditovaných v odbore riadenia bezpečnosti pozemných komunikácií
136/2012 Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje suma všeobecného vymeriavacieho základu za kalendárny rok 2011
137/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Ministerstvom vzdelávania a vedy Ruskej federácie o vedecko-technickej spolupráci
138/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi Ministerstvom zahraničných vecí Slovenskej republiky a Ministerstvom zahraničných vecí Litovskej republiky o vzájomnom zastupovaní prostredníctvom diplomatických misií a konzulárnych úradov svojich štátov vo vízovom konaní

Čiastka 35/2012
-/2012 Redakčné oznámenie o oprave tlačovej chyby v oznámení Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 109/2012 Z. z.
139/2012 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 57/2007 Z. z., ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie osiva obilnín na trh v znení neskorších predpisov
140/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Maďarska o výstavbe cestného mosta nad riekou Ipeľ a súvisiacich objektov na spoločnej štátnej hranici medzi obcami Chľaba a Ipolydamásd
141/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Maďarska o výstavbe cestného mosta nad riekou Ipeľ a súvisiacich objektov na spoločnej štátnej hranici medzi obcami Pastovce a Vámosmikola
142/2012 Oznámenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o uložení kolektívnych zmlúv vyššieho stupňa a dodatku ku kolektívnej zmluve vyššieho stupňa

Čiastka 36/2012
143/2012 Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky o chove nebezpečných živočíchov
144/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody o vytvorení funkčného bloku vzdušného priestoru stredná Európa Príloha k čiastke 36 – k oznámeniu č. 144/2012 Z. z.

Čiastka 37/2012
145/2012 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 312/2007 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o spôsobe výberu a platenia povinného príspevku na Národný jadrový fond na vyraďovanie jadrových zariadení a na nakladanie s vyhoretým jadrovým palivom a rádioaktívnymi odpadmi
146/2012 Vyhláška Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výpočte výšky sumy vyplácanej fyzickej osobe, ktorej od 1. januára 2008 zanikla povinná účasť na starobnom dôchodkovom sporení z dôvodu poberania invalidného dôchodku
147/2012 Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 529/2009 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta v znení neskorších predpisov
148/2012 Vyhláška Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výnimkách pri zbere, preprave a odstraňovaní vedľajších živočíšnych produktov a o použití vedľajších živočíšnych produktov na osobitné kŕmne účely
149/2012 Oznámenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o vydaní opatrenia o ustanovení výšky náhrady za bolesť a výšky náhrady za sťaženie spoločenského uplatnenia na rok 2012
150/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Vykonávacej dohody k Dohode medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Poľskej republiky o vzájomnom zastupovaní pri vydávaní víz
151/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Maďarska o dopravnom charaktere ciest prechádzajúcich cez spoločnú štátnu hranicu
152/2012 Oznámenie Telekomunikačného úradu Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o udržiavaní bezpečnosti a integrity verejných elektronických komunikačných sietí alebo verejných elektronických komunikačných služieb

Čiastka 38/2012
153/2012 Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 125/2004 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o spracúvaní starých vozidiel a o niektorých požiadavkách na výrobu vozidiel v znení neskorších predpisov
154/2012 Opatrenie Národnej banky Slovenska o poplatkoch pre emitenta cenného papiera a o spôsobe ich úhrady dôchodkovou správcovskou
155/2012 Opatrenie Národnej banky Slovenska o systéme riadenia rizík, meraní rizík a výpočte celkového rizika a rizika protistrany v dôchodkových fondoch
156/2012 Oznámenie Úradu pre reguláciu železničnej dopravy o vydaní výnosu, ktorým sa mení výnos Úradu pre reguláciu železničnej dopravy z 2. decembra 2010 č. 3/2010 o určení úhrad za prístup k železničnej infraštruktúre
157/2012 Oznámenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o uložení kolektívnej zmluvy vyššieho stupňa
158/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Vykonávacieho protokolu medzi Ministerstvom zahraničných vecí Slovenskej republiky a Ministerstvom zahraničných vecí Litovskej republiky o vykonávaní Dohody medzi Ministerstvom zahraničných vecí Slovenskej republiky a Ministerstvom zahraničných vecí Litovskej republiky o vzájomnom zastupovaní prostredníctvom diplomatických misií a konzulárnych úradov svojich štátov vo vízovom konaní
159/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Novým Zélandom o programe pracovnej dovolenky Príloha k čiastke 38 – k oznámeniu č. 159/2012 Z. z.

Čiastka 39/2012
160/2012 Vyhláška
Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 533/2006 Z. z. o podrobnostiach o ochrane obyvateľstva pred účinkami nebezpečných látok v znení vyhlášky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 445/2007 Z. z.
161/2012 Vyhláška Národnej banky Slovenska o spôsobe preukazovania splnenia podmienok na udelenie povolenia na vznik a činnosť doplnkovej dôchodkovej spoločnosti
162/2012 Opatrenie Národnej banky Slovenska o spôsobe preukazovania splnenia podmienok na udelenie povolenia na vznik a činnosť dôchodkovej správcovskej spoločnosti
163/2012 Opatrenie Národnej banky Slovenska, ktorým sa ustanovuje, čo sa rozumie nepravdivou alebo zavádzajúcou informáciou, službou alebo plnením, ktoré nesúvisia so starobným dôchodkovým sporením
164/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi Ministerstvom kultúry Slovenskej republiky a Ministerstvom kultúry Čiernej Hory o spolupráci v oblasti kultúry
165/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Srbskej republiky o spolupráci a vzájomnej pomoci pri mimoriadnych udalostiach Príloha k čiastke 39 – k oznámeniu č. 165/2012 Z. z.

Čiastka 40/2012
166/2012 Oznámenie
Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dodatku č. 1 k Dohode medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Maďarskej republiky o výstavbe cestného mosta nad riekou Ipeľ na spoločnej štátnej hranici oboch štátov medzi obcami Peťov a Szécsény a nadväzujúcich ciest, podpísanej 16. novembra 2007 v Štúrove
167/2012 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o prijatí zmien Vykonávacieho predpisu k Zmluve o patentovej spolupráci Príloha k čiastke 40 – k oznámeniu č. 167/2012 Z. z.

 
 


PRAKTICKÁ KOMUNIKÁCIA

 
AKO NARÁBAŤ S INFORMÁCIAMI (2.)

Manipulácia s informáciami je pre človeka dôležitou aktivitou v živote. Bez získavania informácií nevieme, kto s kým, kedy, a o čom hovoril a tak nie sme v obraze. Ak niečo nevieme, nemôžeme to podať ďalej a tak začína škrípať to, čo ľudí odlišuje od ostatných živých tvorov – schopnosť zdieľať informácie jazykom. Aby sme sa medzi ostatnými zviditeľnili, musíme fungovať ako zdroj, alebo ešte lepšie, ako studnica informácií. To sa už v živote ťažšie realizuje.

STUDNICA INFORMÁCIÍ
  • aké informácie treba,
  • zistiť, aké informácie už máme,
  • kde môžeme nájsť zvyšné informácie,
  • ako získať k nim prístup,
  • ako ich efektívne použiť.
Informačná gramotnosť dá nám schopnosť
  • vedieť lokalizovať zdroj informácie, ktorú práve potrebuje,
  • vyhodnotiť jej kvalitu,
  • spracovať ju, uschovať a komunikovať iným.

AKÉ INFORMÁCIE TREBA ORGANIZOVAŤ?
Informácie, ktoré človek potrebuje, majú rôznu formu. Môžu byť zachytené na papieri, uložené na digitálnom médiu, alebo len tak uschované niekde hlboko v pamäti. Môžu mať i rôznu podobu – ako text, graf, pohyblivý obraz, alebo všetko dokopy, t.j. multimédiá. Informácie môžu mať aj rôznu štruktúru: môžu buď dodržiavať dopredu predpísanú formu (napr. rôzne formuláre) alebo môžu byť neštruktúrované (napr. vlastné poznámky z porád, nápady heslovite napísané na kus papiera). Najlepšie sa pracuje so štruktúrovanými informáciami, kde presne vieme, na ktorom mieste sa čo nachádza.
Väčšina informácií má však podobu neštruktúrovanú:
  • záznamy (vlastné, cudzie),
  • obrázky (z mobilu, emailu, kópie dokumentov),
  • webové stránky,
  • emailové správy,
  • súbory v počítači,
  • kontaktné informácie (telefónne čísla, čísla faxov, emailové adresy, poštové adresy, prístupové heslá a pod.),
  • informácie na spracovanie, atď.

INFORMÁCIE JE MOŽNÉ ORGANIZOVAŤ POZDĹŽ NIEKOĽKÝCH OSÍ A TO PODĽA:
  • geografickej polohy toho, čoho sa týkajú – informácie týkajúce sa Slovenska, Rakúska, USA, Ruska, atď.,
  • doby ich vzniku – chronologické usporiadanie, kde najstaršie informácie sú uložené dole, najnovšie hore,
  • doby ich potreby – tie čo potrebujeme často sú hore, zriedkavo potrebné dole,
  • problému, ktorého sa týkajú – každý problém, ktorý riešime má priradené svoje informácie oddelene od ostatných,
  • hodnoty informácie – všeobecné a všeobecne známe informácie sú dole, unikátne, iným nedostupné informácie sú hore,
  • typu informácie – všeobecné informácie sú dole, špecializované informácie z oboru sú hore,
  • aktuálnosti informácie – aktuálne sú hore, menej aktuálne dole, neaktuálne vyhadzujeme,
  • priority – informácie s najvyššou prioritou sú hore, s najnižšou dole.
To, pre ktorú os sa rozhodneme, závisí od typu práce, ktorú vykonávame a tiež od návykov, ktoré sme si už vypestovali.

PRAVIDLÁ ORGANIZOVANIA INFORMÁCIÍ
Urobiť si zoznam svojich zlých návykov pri narábaní s informáciami (neviem držať jazyk za zubami, nemám systém spracovania nových informácií, systém ukladania/archivácie informácií, nechávam dôverné informácie voľne dostupné, neviem pracovať s elektronickými informáciami, atď.).
Vybrať si jeden, ktorý považujeme za najhorší prehrešok a premyslíme spôsob, ako sa ho zbaviť (výber je individuálny, lebo každému vadí najviac niečo iné, závisí to od typu informácií s ktorými pracujeme, ich množstva, formy a pod.) pritom treba mať na pamäti, že zbaviť sa zlého návyku v práci s informáciami trvá v priemere viac ako mesiac.
Premyslieť si systém organizovania informácií, ktorý nám najlepšie vyhovuje. Pritom treba zvážiť aj možnosť nákupu nástrojov, ktoré nám môžu pomôcť zvýšiť efektivitu práce s informáciami. Nemusia to byť len drahé počítačové programy, často pomôžu aj obyčajné farebné nálepky.
Ponáhľať sa pomaly – zmena návyku nie je to isté ako generálne upratovanie. Napr. je rozumnejšie urobiť si každý deň poriadok len v jednej zásuvke písacieho stola ako vysypať všetky na jednu kopu a skúšať ju „zorganizovať“. Dôležité je, aby nový „poriadok“ bol v súlade so systémom organizácie informácií, ktorý sme si predtým vymysleli.
Povodeň sa nedá organizovať, alebo len veľmi – veľmi ťažko. Platí to aj o záplave informácií. Preto namiesto vynakladania všetkej energie na jej zvládanie, sa treba zamyslieť nad tým, ako filtrovať informácie. Napr. blokovaním nevyžiadaných emailov, neodpovedaním na volania z neznámych čísel a pod.
Organizovať môžeme len toľko informácií, koľko miesta pre ne máme, či už fyzicky na stole, v zásuvkách, regáloch, alebo obrazne v pamäti počítača. Čo sa do tohto priestoru nezmestí je prakticky mimo našej kontroly.
Vytvoriť si poriadok. V prípade organizovania informácií poriadok znamená mať ich poruke vždy keď treba. Ak musíme často premýšľať kde čo je, potom niečo nie je v poriadku a treba uvažovať o reorganizácii.
Rozlišovať medzi informáciami, ktoré máme plne pod kontrolou a informáciami, ktoré zdieľame s inými. Bez ohľadu na to, v akej forme sú (na papieri, alebo elektronické) treba ich mať oddelené od seba. Vyžadujú si totiž iný prístup.
Používať jeden systém organizácie informácií, resp. štruktúru pre papierové i elektronické informácie. Nie vždy je jednoduché to dosiahnuť, ale dá sa to, najmä ak venujeme návrhu systému dostatok času a energie.
Nezabúdať vracať informácie po ich použití späť na pôvodné miesto. Je to prirodzené – organizovanie informácií nie je jednorázová aktivita ako napr. zjedenie párku ale pripomína skôr čistenie zubov – ak to nebudeme robiť stále, nebude nám nič platné, že sme to robili pred pol rokom.
Informácie nie sú cieľom, ale pomocníkom. To znamená, že s informáciami nepracujeme preto, že to sú informácie, ale preto, aby nám pomohli riešiť úlohy a problémy.
Dnes hrozí, že prijímanie, spracovanie a odosielanie informácií môže rušivo zasiahnuť do kľúčovej aktivity. Tomu sa dá vyhnúť napr. tým, že nebudeme venovať pozornosť každému emailu hneď ako príde, ale sa im venujeme periodicky – raz, dva razy, tri razy, atď. za deň (závisí to od nadviazanosti našej kľúčovej aktivity na email).
Nič sa nesmie preháňať, ani poriadok. Trošku s nadsádzkou, trošku realisticky sa tvrdí, že „poriadok je pre hlupákov, inteligent zvládne aj chaos“.

VŠETKO JE OTÁZKOU MIERY:
ak nás detailne organizovanie informácií stojí viac času, peňazí a energie ako jej hľadanie, tak sme to preorganizovali.

TEST
Tento test vám umožní zistiť, nakoľko máte zažitú schopnosť organizovať si informácie intuitívne, t.j. bez toho, že by ste si to museli dávať „za domácu úlohu“. Napíšte x do stĺpca, ktorý najlepšie vystihuje vašu odpoveď.

Tvrdenie 100 % súhlasím Čiastočne súhlasím Nesúhlasím
Rád si dávam veci (informácie) do súvislosti      
Viem fungovať ako produktívny člen tímu      
Viem analyzovať a navrhovať riešenia      
Rád informácie vyhodnocujem a robím si vlastné úsudky      
Technika ani počítače mi nerobia problémy      
Viem neznámemu vysvetliť cestu tak, že mu to pomôže      
V práci rád tvorím rôzne návody      
Na písacie potreby (perá, ceruzky, zvýrazňovače) mám zvláštny držiak      
Šatstvo, ktoré vyzlečiem, hneď aj upracem      
Doma mi nerobí problémy čokoľvek nájsť      


VYHODNOTENIE
  • x v prvom stĺpci + 5 bodov
  • x v druhom stĺpci + 2 body
  • x v treťom stĺpci – 3 body

36 – 50 bodov
Môžete si gratulovať, organizovanie vecí (t.j. aj informácií) máte v krvi a robíte to intuitívne, bez toho, aby ste sa do toho museli nútiť.

21 – 35 bodov
Patríte k väčšine ľudí, ktorí síce vedia, čo treba urobiť, ale radi na to zabúdajú. Ak si dáte na tom viac záležať, môžete sa stať celkom dobrým „organizátorom“.

menej ako 20 bodov
Ste nenapraviteľnými neporiadnikmi a akákoľvek snaha urobiť zo seba „organizovaného“ človeka, je dopredu odsúdená na neúspech. Tým skôr odporúčame trénovať si pamäť, aby si pamätali, že list z minulého týždňa od partnera xy je v druhej kôpke vľavo asi 2 cm od vrchu.


 

 
 
CHYBIŤ ZNAMENÁ PLATIŤ

 
25. 6. – pondelok DPH podanie daňového priznania k DPH za máj 2012 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac)
splatnosť DPH za máj 2012 pre platiteľov s mesačnou daňovou povinnosťou
Spotrebné dane podanie daňového priznania a splatnosť spotrebnej dane z alkoholických nápojov, tabakových výrobkov, minerálneho oleja, elektriny, uhlia a zemného plynu za máj 2012
do výplatného termínu Poistné splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní, splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za máj 2012
do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobru Daň z príjmov odvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za máj 2012
prevod finančných prostriedkov vo výške vytvoreného sociálneho fondu za máj 2012 na osobitný analytický účet fondu alebo na osobitný účet v banke
Do 30 dní Miestne dane oznámiť správcovi dane z nehnuteľností rozhodujúce skutočnosti pre vznik alebo zánik daňovej povinnosti k dani z nehnuteľnosti ako aj zmenu týchto skutočností
vznik daňovej povinnosti k dani z motorových vozidiel
zmenu skutočností rozhodujúcich na určenie dane z motorových vozidiel
Do konca nasledujúceho mesiaca Správa dane odo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť alebo začatia výkonu inej zárobkovej činnosti – registrovať sa u miestne príslušného správcu dane
oznámiť správcovi dane vykonávanie činnosti alebo poberanie príjmov podliehajúcich dani
oznámiť správcovi dane zrušenie činnosti daňového subjektu
oznámiť správcovi dane zriadenie stálej prevádzkarne

 

 
 
EKONOMIKA

 
Názov krajiny Názov meny Mena 12.6. 13.6. 14.6. 15.6. 18.6. 19.6. 20.6. 21.6.
USA americký dolár USD 1,2492 1,2534 1,2551 1,2596 1,2618 1,2619 1,2704 1,267
Japonsko japonský jen JPY 99,4 99,8 99,51 99,24 99,75 99,57 100,24 101,46
Bulharsko lev BGN 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558 1,9558
Česká republika česká koruna CZK 25,682 25,578 25,54 25,592 25,493 25,495 25,453 25,683
Dánsko dánska koruna DKK 7,4324 7,4318 7,4312 7,4313 7,4324 7,4333 7,4334 7,433
V. Británia anglická libra GBP 0,80385 0,8063 0,8092 0,8119 0,806 0,8052 0,806 0,80695
Maďarsko maďarský forint HUF 296,92 296,43 297,63 296,64 292,6 288,61 286,95 285,83
Litva litovský litas LTL 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528 3,4528
Lotyšsko lotyšský lats LVL 0,6969 0,6968 0,6968 0,6969 0,6967 0,6969 0,6968 0,697
Poľsko poľský zlotý PLN 4,3283 4,324 4,315 4,2984 4,2807 4,253 4,2393 4,2537
Rumunsko rumunský leu RON 4,463 4,4616 4,4578 4,4632 4,467 4,4638 4,4636 4,466
Švédsko švédska koruna SEK 8,864 8,832 8,8373 8,8353 8,8412 8,8398 8,8434 8,836
Švajciarsko švajčiarsky frank CHF 1,2012 1,2009 1,2008 1,201 1,201 1,2009 1,2009 1,201
Nórsko nórska koruna NOK 7,5465 7,5115 7,507 7,524 7,526 7,517 7,506 7,496
Chorvátsko chorvátska kuna HRK 7,5565 7,5514 7,5508 7,5501 7,5433 7,5425 7,542 7,533
Rusko ruský rubeľ RUB 41,08 40,905 41,007 40,9368 40,83 41,108 41,3462 41,62
Turecko turecká líra TRY 2,286 2,287 2,289 2,291 2,2883 2,2756 2,2797 2,2735
Austrália austrálsky dolár AUD 1,2601 1,2565 1,2626 1,2564 1,2519 1,2416 1,2456 1,2444
Brazília brazílsky real BRL 2,5654 2,5783 2,5912 2,5924 2,5868 2,5848 2,5702 2,5719
Kanada kanadský dolár CAD 1,2852 1,286 1,2885 1,2901 1,2944 1,2889 1,2919 1,2907
Čína čínsky jüan CNY 7,9594 7,96 7,9411 8,0258 8,0232 8,0203 8,0809 8,0643
Hongkong hongkongský dolár HKD 9,6923 9,7241 9,7379 9,7742 9,7914 9,7913 9,8569 9,8313
Indonézia indonézska rupia IDR 11770,3 11825,17 11844,46 11863,63 11874,3 11895,61 11997,41 11983,57
India indická rupia INR 69,712 69,689 70,053 69,798 70,654 70,607 71,339 71,338
Južná Kórea juhokórejský won KRW 1461,71 1462,9 1464,11 1466,34 1462,3 1456,89 1462,35 1462,48
Mexiko mexické peso MXN 17,5712 17,5102 17,6279 17,5336 17,566 17,3461 17,3916 17,3374
Malajzia malajzijský ringgit MYR 3,9731 3,9814 3,999 3,9841 3,9829 3,9844 4,0101 4,0246
Nový Zéland novozélandský dolár NZD 1,6097 1,6094 1,6143 1,6046 1,5947 1,5854 1,5928 1,5857
Filipíny filipínske peso PHP 53,521 53,308 53,46 53,288 53,412 53,437 53,592 53,753
Singapur singapurský dolár SGD 1,6046 1,6041 1,6102 1,6037 1,6045 1,5981 1,6105 1,6102
Thajsko thajský baht THB 39,562 39,57 39,586 39,652 39,709 39,586 40,018 40,177
Južná Afrika juhoafrický rand ZAR 10,5284 10,5297 10,5901 10,5621 10,5249 10,4145 10,4198 10,4319
Izrael izraelský šekel ILS 4,8605 4,8629 4,8727 4,8661 4,8666 4,8655 4,9129 4,9129

 

 
 
NAJVIAC ČÍTANÉ TÉMY A PUBLIKÁCIE

 
Poradca – mesačník nielen pre podnikateľov, č.10/2012
  • Zákon o cestnej doprave s komentárom
    NR SR 31. januára 2012 prijala zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave, ktorý od 1. marca 2012 nahradil dovtedy platný zákon č. 168/1996 Z.z. o cestnej doprave, ktorý bol od roku 1996 do roku 2012 štrnásťkrát novelizovaný. Prijatie právneho predpisu upravujúceho podnikanie v cestnej doprave si vyžiadalo prijatie priamo vykonateľných nariadení EÚ, ku ktorým nový zákon o cestnej doprave predstavuje vykonávací predpis.

Dane, účtovníctvo - vzory a prípady (DÚVaP) - mesačník, č.7-8/2012

  • Registrácia k DPH
    Povinná registrácia, súhrnný výkaz, administratívne zjednodušenie
  • Jednoduché účtovníctvo
    Účtovné jednotky, rezervy v JÚ, účtovná závierka, účtovný zápis
  • Konkurz a reštruk turalizácia
    Konkurzné konanie, oddlženie FO, povolenie reštrukturalizácie

Dane, účtovníctvo, odvody bez chýb, pokút a penále - (DUO) - mesačník, č.7-8/2012
  • Všeobecný vymeriavací základ za rok 2011
  • Predaj podniku
  • Špecifiká hmotného majetku
  • Finančný majetok
  • Ročné zúčtovanie ZP za rok 2011
  • Odpisovanie automobilu
  • Dovolenka v roku 2012

Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále - (PaM) - mesačník, č.7-8/2012
  • Ako a kedy zmeniť zdravotnú poisťovňu
  • Letné brigády
  • Vzdelávanie zamestnancov
  • Služobná rovnošata inšpektora práce
  • Formy skončenia pracovného pomeru
  • Pracovný pomer na dobu určitú
  • Prehľad povinností zamestnávateľa pri evidencii na SP a ZP
  • Zamestnanecké benefity a spôsoby ich poskytovania
  • Odmeňovanie zamestnancov na základe minimálnej mzdy

Verejná správa - (VS) - mesačník, č.7-8/2012
  • Ukončenie štúdia a daňový bonus
  • Verejná správa a bezpečnostná služba
  • Žaloby proti rozhodnutiam správnych orgánov
  • Požiadavky na činnosť lekární
  • Miestne dane sú príjmom obce
  • Stredné školy
  • Platenie dane z nehnuteľnosti
  • Marketing neziskovej organizácie
  • Podmienky poskytovania stravného

1000 riešení - mesačník, č.7-8/2012
  • Letné brigády
  • Finančný majetok
  • Dane v praxi
    • Zákon o dani z príjmov
    • DPH
    • Daňové výdavky
  • Pracovnoprávne vzťahy
    • Zákonník práce
    • Mzdy a odvody
  • Účtovníctvo
    • Jednoduché účtovníctvo
    • Podvojné účtovníctvo
  • Právo a podnikateľ
  • Verejná správa

PRIPRAVUJEME

Poradca č. 13/2012 (VIII/2012)
  • Zákon o účtovníctve s komentárom

Dane, účtovníctvo - vzory a príklady (DÚVaP) č. 9/2012 (VIII/2012)
  • Obchodný majetok FO a PO
    Daňové súvislosti, právo na odpisovanie OM, zdanenie príjmov
  • Pohľadávky ako zúčtovacie vzťahy
    Pohľadávky a záväzky, ocenenie pohľadávok
  • Obchodovanie v EÚ a DPH
    Zdaňovania tovaru pohybujúceho sa v rámci EÚ, poskytovanie služieb v rámci EÚ

Dane, účtovníctvo, odvody - bez chýb pokút a penále (DUO) č. 9//2012 (VIII/2012)
  • Povinnosti prijímateľov investičnej pomoci
  • Zdaňovanie príjmov z duševného vlastníctva
  • Zmeny v JÚ pre fyzické osoby podnikateľov v roku 2012

Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále (PaM) č. 9/2012 (VIII/2012)
  • Zmena životného minima od 1. 7. 2012
  • Fond úrazového poistenia
  • Ako pracovať s niekým koho neznášam?
  • Absolventská prax

Verejná správa (VS) č. 9/2012 (VIII/2012)
  • Konateľ v spoločnosti s ručením obmedzeným
  • Základné ľudské práva a slobody
  • Rozpočet verejnej správy

1000 riešení č. 9/2012 (VIII/2012)
  • Konkurz a reštrukturalizácia
  • Obchodovanie v EÚ
  • Dane v praxi
    • Zákon o dani z príjmov
    • DPH
    • Daňové výdavky
  • Pracovnoprávne vzťahy
    • Zákonník práce
    • Mzdy a odvody
  • Účtovníctvo
    • Jednoduché účtovníctvo
    • Podvojné účtovníctvo
  • Právo a podnikateľ
  • Verejná správa

 

 
 
HORÚCE TÉMY

 

ODKLAD DAŇOVÉHO PRIZNANIA
Prichádzame s ponukou pre tých, ktorí si odložili svoju daňovú povinnosť. Okrem vzorov vyplnených tlačív jednotlivých daňových priznaní ponúkame aj názorné príklady, výpočty a postupy. Všetko potrebné sa dozviete z našich publikácií.

Účtovná závierka – monotematika …
(A5, 80 str.)


Zákon o dani z príjmov – úplné znenie zákona...
Zákony I/2012 (A5, 896 str.)


Daňové priznanie - vyplnené tlačivá, názorné príklady, výpočty, postupy...
monotematika (A5, 176 str.)




BALÍČEK ODKLAD DAŇOVÉHO PRIZNANIA obsahuje:
Daňové priznanie za rok 2011 + Zákony I/2012 + Účtovná závierka

Cena balíčka bez zľavy je 11,65 €
Cena balíčka so 40 % zľavou je 6,99 €.
Ušetríte 4,66 €

FINANČNÝ MAJETOK
Ako má postupovať daňovník , ak chce predávať majetok - ( hnuteľné a nehnuteľné veci), ktoré využíval na podnikanie a mal ho zaradený do obchodného majetku? V akom pomere je súčasťou základu dane daňovníka príjem z predaja tohto majetku ? Odpovede nielen na tieto otázky sa dozviete v našich publikáciách.

Odpisovanie finančného obchodného majetku - príspevok
mesačník Poradca 13/2012 (A5, 240 str.)


Obchodný podiel FO v s.r.o - príspevok
mesačník DUO 7-8/2012 (A4, 120 str.)


Finančný majetok - riešenia problémov
mesačník 1000 riešení 7-8/2012 (A5, 120 str.)




BALÍČEK FINANČNÝ MAJETOK obsahuje:
DUO 7-8/2012 + Poradca 13/2012 + 1000 riešení 7 -8/2012

Cena balíčka je 22,40 €.
Cena balíčku s 30% zľavou je 14,56 €.
Ušetríte 7,84 €.
Ceny balíčkov sú konečné, vrátane DPH a distribučných nákladov. Objednávky vybavujeme do 48 hodín.

Len do vypredania zásob.


Balíčky si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, faxom: 041 5652 659, e-mailom: abos@poradca.sk


RADI ODPOVIEME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠETKÝCH UVEDENÝCH TELEFÓNNYCH ČÍSLACH
OBJEDNÁVKY VYBAVUJEME DO 48 HODIN

Publikácie vydavateľstva si môžte objednať na internetovej stránke, alebo telefonicky na číslach uvedených v sekcii kontakty.

E-mailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určena čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina.
  • Tieto e-mailové noviny Vám boli doručené výlučne na základe žiadosti o zasielanie e-mailových novín.
  • Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len pre vlastné účely, nesmú býť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadal(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na Vašu adresu, zašlite prosím správu
s predmetom NEPOSIELAŤ vrátane originálnej správy na adresu objednavky@exicon.eu, následne budete vyraden(á) z databázy príjemcov e-mailových novin.

Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
Untitled Page