|
POHĽADÁVKOVÉ VZŤAHY- účtovanie v JÚ - téma novín |
Účtovníctvo vo všeobecnosti, teda aj účtovanie v sústave jednoduchého účtovníctva upravuje zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve. Postupy účtovania v sústave jednoduchého účtovníctva pre podnikateľov upravuje opatrenie MF SR č. 23 586/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o usporiadaní, označovaní položiek účtovnej závierky, obsahovom vymedzení položiek a rozsahu údajov určených z účtovnej závierky na zverejnenie pre účtovné jednotky účtujúce v sústave jednoduchého účtovníctva, ktoré podnikajú alebo vykonávajú inú samostatne zárobkovú činnosť, ak preukazujú svoje výdavky vynaložené na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov na účely zistenia základu dane z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len "postupy účtovania v JÚ").
Vo všeobecnosti je tiež potrebné spomenúť, že základná štruktúra účtovných kníh v jedno-duchom účtovníctve je ustanovená prostredníctvom § 15 zákona o účtovníctve - je to peňažný denník, kniha pohľadávok, kniha záväzkov a pomocné knihy o ostatných zložkách majetku a záväzkov, pre ktoré má konkrétna účtovná jednotka vecnú náplň.
Čo sa konkrétne týka pohľadávok, ich účtovná evidencia v jednoduchom účtovníctve vychádza zo základnej zásady účtovania v sústa-ve JÚ - t.j. peňažný denník je založený na hotovostnom peňažnom princípe a ostatné účtovné knihy majú evidenčný charakter.
PEŇAŽNÝ DENNÍK
Peňažný denník predstavuje v jednoduchom účtovníctve "hlavnú knihu", pretože sa v ňom účtuje o pohybe peňažných prostriedkov. Tento tzv. hotovostný princíp (akruálny princíp) je jedným zo základných rozdielov medzi jednoduchým účtovníctvom a podvojným účtovníctvom. Podľa § 3 ods. 2 zákona o účtovníctve sa v jednoduchom účtovníctve vždy účtuje o príj-moch a výdavkoch v tom účtovnom období, v ktorom dôjde k ich úhrade alebo inkasu.
PREDDAVKY V JEDNODUCHOM ÚČTOVNÍCTVE
Napriek skutočnosti, že v jednoduchom účtovníctve sa v princípe nepoužíva nástroj časového rozlíšenia, je potrebné poznamenať, že v peňažnom denníku sa účtujú príjmy a výdavky s prihliadnutím na zákon o daniach z príjmov.
V tejto súvislosti je nevyhnutné poznamenať, že podľa § 17 ods. 12 písm. b) zákona o dani z príjmov súčasťou základu dane daňovníka s príjmami podľa § 6, ktorý neúčtuje v sústave podvojného účtovníctva, nie sú poskytnuté alebo prijaté preddavky, kým nie je splnená dodávka tovaru, služby alebo iného plnenia, na úhradu ktorých boli tieto preddavky prijaté alebo poskytnuté. Týmto ustanovením sa zamedzuje daňovým únikom najmä, ak ide o poskytnutie alebo prijatie preddavku medzi subjektami, ktoré uplatňujú rozdielny spôsob účtovania.
KNIHA POHĽADÁVOK (KNIHA ZÁVÄZKOV)
V knihe pohľadávok sa evidujú všetky pohľadávky účtovnej jednotky. Kniha pohľadávok je typickou účtovnou knihou, pre ktorú má vecnú náplň v podstate každá účtovná jednotka. Podľa § 15 ods. 3 zákona o účtovníctve má kniha pohľadávok obsahovať najmä údaje o:
- dlžníkoch (napr. identifikačné údaje, adresa, číslo zmluvy),
- pohľadávkach v peňažnom vyjadrení (napr. sumy a čísla faktúr),
- poskytnutých preddavkoch (napr. sumy a doklady k preddavkom - faktúra, zmluva),
- poskytnutých úveroch (napr. číslo úverovej zmluvy, splátkový kalendár),
- pohľadávkach dane z príjmov (napr. preplatok na dani z príjmov fyzických osôb),
- pohľadávkach nepriamych daní (napr. nadmerný odpočet DPH),
- pohľadávkach voči Sociálnej poisťovni a príslušnej zdravotnej poisťovni.
Obdobnú vecnú náplň má aj kniha záväzkov podľa § 15 ods. 4 zákona o účtovníctve. Podľa § 9 postupov účtovania sa pohľadávky a záväzky členia podľa vyššie uvedeného § 15 zákona o účtovníctve; ak si to vyžaduje charakter činnosti účtovnej jednotky, možno pohľadávky a záväzky členiť podrobnejšie. Z knihy pohľadávok a záväzkov čerpá účtovná jednotka informácie počas roka, ako aj údaje do účtovného Výkazu o majetku a záväzkoch na konci roka.
VYSPORIADANIE POHĽADÁVOK PRI UKONČENÍ ŽIVNOSTI
Keďže jednoduché účtovníctvo je možné považovať za tzv. daňovo orientované účtovníctvo, je potrebné sa pri určovaní základu dane pri skončení podnikateľskej činnosti odraziť od procesu uzatvárania účtovných kníh v jednodu-chom účtovníctve, ktorý predstavuje činnosť, pri ktorej sa
- zisťujú súhrnné sumy príjmov a súhrnné sumy výdavkov podľa členenia v peňažnom denníku,
- zaúčtujú uzávierkové účtovné operácie tak, že sa
- zvýšia príjmy o sumy doteraz nezaúčtované v peňažnom denníku, ktoré sa zahrnujú do základu dane z príjmov do položky príjmy celkom a do položiek podľa ich druhového členenia,
- znížia príjmy o sumy, ktoré sa nezahrnujú do základu dane z príjmov do položky príjmy celkom a príjmy podľa ich druhového členenia,
- zvýšia výdavky o sumy doteraz nezaúčtované v peňažnom denníku, ktoré sa zahrnujú do základu dane z príjmov do položky výdavky celkom a podľa ich druhového členenia,
- znížia výdavky o sumy, ktoré sa nezahrnujú do základu dane z príjmov do položky výdavky celkom a výdavky podľa ich druhového členenia,
- v knihe pohľadávok, v knihe záväzkov a v po-mocných knihách zisťujú súhrnné sumy a označí sa ukončenie účtovného obdobia, ak sa v týchto účtovných knihách bude účtovať aj v ďalšom účtovnom období,
- zisťuje výsledok hospodárenia za účtovné obdobie, ktorým je rozdiel medzi príjmami a výdavkami po zohľadnení uzávierkových účtovných operácií.
Daňovník účtujúci v sústave jednoduchého účtovníctva je povinný v rámci uzávierkových operácií v zmysle § 17 ods. 8 písm. a) zákona o dani z príjmov zvýšiť základ dane:
- o cenu nespotrebovaných zásob (nakúpené zásoby sa oceňujú obstarávacími cenami, ktorými sú cena obstarania plus náklady súvisiace s ich obstaraním - preprava, clo, poistné, provízia; zásoby vytvorené vlastnou činnosťou sa oceňujú vlastnými nákladmi, t.j. priamymi nákladmi vynaloženými na výrobu, príp. aj s časťou nepriamych nákladov vzťahujúcich sa na výrobu; zásoby nadobudnuté bezplatne, odpad a zostatkové produkty vrátené z výroby sa ocenia podľa odborného odhadu ich úžitkovej hodnoty; pri ďalšom predaji nespotrebovaných zásob sa zahrnie do základu dane iba rozdiel, o ktorý prevyšuje cena, za ktorú boli nespotrebované zásoby predané, cenu už zahrnutú do základu dane),
- o zostatky vytvorených rezerv a opravných položiek,
- o výšku pohľadávok, s výnimkou tých, ktoré sú uvedené v § 19 ods. 2 písm. h) a i) zákona o dani z príjmov,
resp. znížiť základ dane:
- o výšku záväzkov, ktorých úhrada sa považuje za daňový výdavok podľa § 24 zákona o daniach z príjmov (záväzky sa oceňujú ich nominálnymi hodnotami),
- o pomernú výšku nájomného (vrátane nájomného pri dojednaní práva kúpy prenajatej veci) pripadajúcu na príslušné zdaňovacie obdobie alebo jeho časť.
(Ing. Dušan Dobšovič - Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 9/2005)
|
|
|
|
POSTÚPENIE POHĽADÁVOK ZA NIŽŠIU CENU
Aký je v sústave jednoduchého účtovníctva účtovný režim pohľadávok pri predaji (postúpení) pohľadávky pod cenu?
Keďže jednoduché účtovníctvo je daňovo orientované, treba si predovšetkým uvedomiť, že podľa § 17 ods. 12 písm. a) zákona o dani z príjmov je u podnikateľa v jednodu-chom účtovníctve súčasťou základu dane pri postúpení pohľadávky hodnota tejto pohľadávky, a to aj v prípade, ak ju podnikateľ predal (postúpil) za cenu nižšiu, ako je jej hodnota. Pri postúpení za cenu vyššiu, ako je jej hodnota, sa za príjem považuje táto vyššia hodnota.
Účtovné zobrazenie predaja (postúpenia) pohľadávky pod jej hodnotu je nasledovné. Ak predávajúci dostane príjem z predaja, tento zaúčtuje do peňažného denníka ako príjem s vplyvom na základ dane. V knihe pohľadávok zaúčtuje zánik predanej pohľadávky. V rámci koncoročných uzávierkových účtovných operácií zaúčtuje rozdiel medzi príjmom z postúpenej pohľadávky a jej menovitou hodnotou v prípade, ak pohľadávku predal pod jej menovitú hodnotu. Takýmto spôsobom sa zabezpečí zákonom o dani z príj-mov vyžadované zdanenie pôvodnej menovitej hodnoty pohľadávky, ako keby bola uhradená včas pôvodným dlžníkom.
(Ing. Dušan Dobšovič - Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 9/2005)
|
OBSTARANIE POHĽADÁVKY POSTÚPENÍM
V roku 2005 podnikateľ Dalibor kúpil pohľadávku v nominálnej hodnote 150 000 Sk za obstarávaciu cenu 75 000 Sk plus 5 000 Sk za sprostredkovanie právnej kancelárii. Na základe dohody s dlžníkom mu dlžník uhradil 100 000 Sk.
Zakúpená pohľadávka sa zaúčtuje v knihe pohľadávok v ocenení podľa skutočnej obstarávacej ceny, teda v sume 80 000 Sk. Vyplýva to z ustanovenia § 25 ods. 1 písm. a) bod 4 a § 25 ods. 4 písm. a) zákona o účtovníctve, podľa ktorého sa kúpená pohľadávka ocení obstarávacou cenou, vrátane nákladov súvisiacich s jej obstaraním. Prijatá úhrada pohľadávky v sume 100 000 Sk sa zaúčtuje do zdaniteľných príjmov a v knihe pohľadávok sa zaúčtuje zánik (zrušenie, zaplatenie) predmetnej pohľadávky.
Pri koncoročných uzávierkových operáciách sa zaúčtuje do daňových výdavkov skutočná obstarávacia cena pohľadávky vo výške 80 000 Sk. Základ dane z príjmov fyzických osôb ovplyvní suma 20 000 Sk, teda suma zisku z tejto transakcie. Zahrnutie ceny obstarania pohľadávky do daňových nákladov umožňuje ustanovenie § 19 ods. 3 písm. h) zákona o dani z príjmov.
(Ing. Dušan Dobšovič - Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 9/2005)
|
POHĽADÁVKY V CUDZEJ MENE (KURZOVÉ ROZDIELY)
Ako sa v jednoduchom účtovníctve účtujú prijaté úhrady pohľadávok v cudzej mene?
Vystavenú faktúru voči zahraničnému kupujúcemu je potrebné zaúčtovať do knihy pohľadávok tak v slovenskej mene (Sk), ako aj cudzej mene; táto požiadavka je obsiahnutá v § 4 ods. 7 zákona o účtovníctve. Prepočet pohľadávok, pri ktorých sú faktúry vystavené v zahraničnej mene na slovenskú menu sa vykonáva podľa § 24 ods. 2 zákona o účtov-níctve, a to kurzom podľa Národnej banky Slovenska (NBS) ku dňu uskutočnenia účtovného prípadu. Ak je táto pohľadávka uhradená v cudzej mene na devízový účet, zaúčtuje sa do peňažného denníka príjem v sume rovnajúcej sa prepočtu prijatej cudzej meny na slovenskú menu platným kurzom NBS ku dňu úhrady.
Ak podnikateľ nemá devízový účet a úhrada tejto pohľadávky je pripísaná na jeho korunový bankový účet, zaúčtuje sa inkasovaná suma v kurze, ktorý použila príslušná komerčná banka. Z uvedeného vyplýva, že o kurzových rozdieloch sa v peňažnom denníku bežne počas roka neúčtuje; v peňažnom denníku sa účtuje len v slovenskej mene.
Kurzom Národnej banky Slovenska sa peňažné prostriedky v cudzej mene prepočítajú na slovenskú menu ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka a kurzové rozdiely sa zaúčtujú ako posledné položky na vyčíslenie súčtov príjmov a výdavkov v hoto-vosti a na účtoch v bankách. Uvedené vyplýva z ustanovenia § 15 ods. 4 postupov účtovania v JÚ.
(Ing. Dušan Dobšovič - Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 9/2005)
|
ÚČTOVANIE INVESTIČNÉHO ÚVERU V JÚ
Ako je potrebné zaúčtovať v sústave JÚ prijatý investičný úver na výstavbu skladu od banky?
Prijatie a splácanie úveru sa prejaví bez vplyvu na základ dane. Do daňových výdavkov sa premietnu len úroky (priamo alebo pro-stredníctvom odpisovania obstarávaného ma-jetku) a neskôr postupne daňové odpisy obstarávaného dlhodobého majetku, samozrejme za predpokladu splnenia podmienok vyžadovaných na odpisovanie zákonom o dani z príjmov.
Prijatý úver sa zaúčtuje v knihe záväzkov a v peňažnom denníku sa zaúčtuje ako príjem bez vplyvu na základ dane. Podľa zákona o dani z príjmov totiž prijatý úver alebo pôžička nie je predmetom dane z príjmov fyzických osôb. Podobne splácanie úveru (jednotlivé splátky) bude výdavok bez vplyvu na základ dane a súčasne sa v knihe záväzkov bude znižovať suma záväzku (úveru).
Podľa § 11 ods. 3 písm. g) postupov účtovania v JÚ sa za výdavky súvisiace s obstaraním dlhodobého majetku nepovažujú, okrem iného, ani úroky z úverov, ak do času používania účtovná jednotka nerozhodne, že budú tvoriť súčasť obstarávacej ceny. Daňový režim uplatnenia úrokov z investičného úveru (a teda aj účtovný režim v sústave jednoduchého účtovníctva) záleží na rozhodnutí účtovnej jednotky.
Faktúry od dodávateľskej firmy sa zaúčtujú do knihy dlhodobého majetku a výdavkov bez vplyvu na základ dane. Po kolaudácii sa budova skladu zaradí do užívania a do daňových výdavkov sa premietne cez daňové odpisy.
(Ing. Dušan Dobšovič - Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 9/2005)
|
|
|
|
* Kto sa do veci hrnie bez rozmyslenia, je hlupák.
* Človek sa väčšinou stane odvážnym, keď už nemá iné východisko.
* Keď sú fakty proti tebe, najmi si advokáta!
* Nič nie je nelegálne, pokiaľ vás pri tom nechytia.
(Zrnka strachu i odvahy, Murphyho zrnka)
|
|
|
|
TERMINOLÓGIA A POJMY V DAŇOVEJ OBLASTI
S účinnosťou od 1. 1. 1993 nastali významné zmeny v zdaňovaní príjmov fyzických a právnických osôb. Po prvýkrát sa zdaňovalo podľa zákona č. 286/1992 Zb. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov za uplynulé zdaňovacie obdobie začiatkom roku 1994.
Na pomoc daňovníkom prichádzali takmer všetky denníky či týždenníky, odborné časopisy, ale i rôzne magazíny. Vzhľadom na to, že išlo o prvé praktické uplatňovanie nového zákona, vyplňovanie nových tlačív daňových priznaní, táto pomoc bola určite vítaná. Radili odborníci, radili redaktori, rady sa preberali z rozličných periodík, často i z českých, a to otrockým (nie odborným) prekladom. A tak sme sa napríklad stretávali a ešte stretávame s daňovým riadením namiesto daňového konania, dozvedali sa, že subjektom dane je poplatník, že fyzická alebo právnická osoba, ktorá je povinná daň vypočítať, vybrať a odviesť, je platcom dane atď.
Domnievame sa, že v jednotlivých článkoch, i keď sú určené často radovým občanom, je potrebné dodržiavať odbornú terminológiu, používať správne pojmy (termíny), ktoré vychádzajú z právnych predpisov a zodpovedajú aj jazykovému hľadisku. Ponúkame preto v súhrne niekoľko ustálených pojmov, definícií i termi-nológiu.
Právna teória, vychádzajúca z platnej právnej úpravy daní jednotlivými daňovými zákonmi, charakterizuje daň ako právnu kategóriu (a rovnako aj poplatok), pozostávajúcu z viacerých konštruk-čných (obsahových) prvkov. Právne zakotvenie týchto prvkov je predpokladom vzniku, trvania i zániku daňovoprávneho vzťahu.
Daňovník
Jedným zo základných prvkov dane je subjekt dane alebo tiež daňový subjekt - daňovník, ktorému zákon ukladá daňovú povinnosť, t.j. povinnosť znášať daňové bremeno. Spravidla je to fyzická alebo právnická osoba, ktorá má príjmy, alebo majetok podliehajúci dani alebo ktorá vykonáva činnosť, s ktorou zákon spája daňovú povinnosť. Pri poplatkovej povinnosti sa takýto subjekt označuje termínom poplatník. Poplatníka vymedzuje príslušný zákon o jednotlivých poplatkoch. Napríklad poplatníkom správneho poplatku je právnická alebo fyzická osoba, ktorá dala podnet na spoplatňovaný úkon.
Daňovníkom dane z príjmov fyzických osôb sú výlučne fyzické osoby, a to bez ohľadu na to, či sú, alebo nie sú zapísané v obchodnom registri. Nie je rozhodujúce, či sú, alebo nie sú slovenskými štátnymi príslušníkmi. Z pohľadu zdroja príjmu podriadeného tejto daňovej povinnosti je však rozhodujúca skutočnosť existujúceho bydliska v tuzemsku alebo zdržiavania sa v SR aspoň 183 dní v prís-luš-nom kalendárnom roku.
Daňovníkom dane z pozemkov je v zásade vlastník pozemku, či už fyzická alebo právnická osoba, ktorý je ako vlastník uvedený v katastri nehnuteľností. V osobitných prípadoch je daňovníkom osoba, ktorá má k pozemku právo hospodárenia, resp. trvalé užívanie. Pri pozemkoch, ktoré sú majetkom obcí, môže byť daňovníkom osoba, ktorá má v správe tieto pozemky. V niektorých prípadoch bude daňovníkom nájomca, ale daňovníkom bude aj osoba, ktorá pozemok skutočne užíva.
Subjektom dane je tiež platiteľ dane, ktorého treba odlišovať od daňovníka. Platiteľom dane je fyzická alebo právnická osoba, ktorá je zo zákona povinná dať vypočítať, vybrať (zraziť) a odviesť do určitej lehoty príslušnému správcovi dane. Na ilustráciu môžeme uviesť napríklad zdaňovanie príjmu zo závislej činnosti, kde daňovníkom je zamestnanec a pla-titeľom dane je zamestnávateľ. Ak platiteľ dane nevybral, resp. nezrazil daň alebo ju vybral, zrazil v nesprávnej výške, je zaviazaný znášať daň zo svojho. Je to jeho dlh, ktorý sa bude od neho vymáhať. Tento subjekt dane (platiteľ) sa vyskytuje pri nepriamych daniach, ako aj pri priamych daniach vyberaných zrážkou a dani zo závislej činnosti.
Ďalším zo základných prvkov dane je predmet dane, ktorým sa označuje skutočnosť, s ktorou zákon spája daňovú povinnosť. Touto skutočnosťou môže byť príjem napr. zo závislej činnosti, dodanie tovaru, poskytnutie služieb, prevod a vy-uži-tie práv, hnuteľný a nehnuteľný majetok. Podľa predmetu dane sa najčastejšie označujú aj jednotlivé druhy daní.
Základ dane
Základnou záležitosťou daňovoprávneho vzťahu (daňovým prvkom) je aj základ dane. Je to kvantitatívny parameter pre určenie výšky daňovej povinnosti. Je ním buď peňažná suma, alebo iný ukazovateľ, z ktorého sa vychádza pri výrube daní. Základom dane z príjmov fyzických osôb je suma, o ktorú príjmy plynúce daňovníkovi v zdaňovacom období presahujú výdavky preukázateľne vynaložené na ich dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie. A to v členení podľa jednotlivých druhov príjmov, ak z ustanovení zákona pre ne nevyplýva niečo iné. Základ dane z príj-mov fyzických osôb sa člení na celkový základ dane, čiastkový základ dane a sa-mostatný základ dane podľa jednotlivých druhov príjmov. Samozrejme, čiastkové základy dane má iba daňovník, ktorý má príjem z viacero druhov činností. Ak daňovník vykonáva iba jeden druh činnosti, má iba jeden druh príjmu, celkový základ dane sa stotožňuje a rovná čiastkovému základu dane.
Pevná a pohyblivá sadzba
Štvrtou základnou náležitosťou daňovoprávneho vzťahu je sadzba dane. Teoreticky je možno sadzbu považovať za akési meradlo, pomocou ktorého sa vy-počítava výška konkrétnej dane. Najčastejšie sa uvádzajú dva druhy základných daňových sadzieb - pevná a po-hyblivá. Pevná je taká sadzba, pri ktorej sa daň určuje pevnou sumou, a to spravidla bez prihliadnutia na výšku daňového základu. Určitý variant tejto sadzby sa vyskytuje pri spotrebných daniach. Napríklad sadzba spotrebnej dane z liehu je upravená jednotne sumou za jeden liter absolútneho alkoholu. Pohyblivá sadzba závisí od daňového základu a uplatňuje sa:
- lineárna, proporcionálna sadzba, t.j. z rôzneho základu rovnaké percento; uplatňuje sa pri dani z príjmov,
- zostupná alebo tiež degresívna sadzba, t.j. čím vyšší daňový základ, tým nižšie daňové zaťaženie; v našej daňovej sústave sa zatiaľ nevyskytuje,
- vzostupná, progresívna sadzba, t.j. čím vyšší daňový základ, tým vyššie daňové zaťaženie. Platila pri viacerých daniach, napr. v minulosti pri daniach z príjmov fyzických osôb.
Okrem uvedených základných prvkov právnej konštrukcie daní obsahujú daňové zákony i ďalšie prvky, ktoré sú potrebné na zreteľné vyjadrenie a hlavne realizáciu daňových povinností. Ide o také prvky, ako je oslobodenie od dane, daňová úľava, zdaňovacie obdobie, splatnosť dane, nezdaniteľné či daneprosté minimum a pod.
(Doc. JUDr. Alena Pauličková, PhD. - Poradca 2/2006)
|
|
|
|
NOVÉ ZO ZBIERKY ZÁKONOV SLOVENSKEJ REPUBLIKY
ČIASTKA 183 UVEREJNENÁ 12.10.2005
450. Nariadenie vlády Slovenskej republiky o zániku daňového nedoplatku zodpovedajúceho nezaplatenej sankcii prislúchajúcej k zaplatenej dani
451. Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 489/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o prevencii závažných priemyselných havárií a o zmene a doplnení niektorých zákonov
452. Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 490/2002 Z. z. o bezpečnostnej správe a o havarijnom pláne
453. Vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky o rozsahu a ďalších podrobnostiach o priznávaní motivačného štipendia
454. Oznámenie Ministerstva obrany Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa ustanovuje poskytovanie proviantných náležitostí, výstrojových náležitostí a prepravných náležitostí, používanie a nosenie vojenskej rovnošaty, výstrojových súčiastok a špecifických znakov vojenskej rovnošaty a nosenie vojenských medailí a vojenských odznakov
455. Oznámenie Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky a Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa vydáva hlava Potravinového kódexu Slovenskej republiky upravujúca mäsové výrobky
456. Oznámenie Národnej banky Slovenska o vydaní opatrenia, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Národnej banky Slovenska z 12. decembra 2002 č. 8/2002 o majetkovej angažovanosti bánk v znení opatrenia Národnej banky Slovenska zo 16. januára 2004 č. 2/2004 a ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Národnej banky Slovenska zo 16. januára 2004 č. 4/2004 o primeranosti vlastných zdrojov financovania bánk v znení opatrenia Národnej banky Slovenska z 26. novembra 2004 č. 16/2004
ČIASTKA 184 UVEREJNENÁ 13.10.2005
457. Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o náležitostiach manipulačného poriadku vodnej stavby
458. Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o výkone odborného technicko-bezpečnostného dohľadu nad vodnými stavbami a o výkone technicko-bezpečnostného dozoru
ČIASTKA 185 UVEREJNENÁ 14.10.2005
459. Úplné znenie zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov
460. Oznámenie Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa mení a dopĺňa výnos Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky z 1. marca 2005 č. 1/2005 o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení výnosu z 11. mája 2005 č. 3/2005
ČIASTKA 186 UVEREJNENÁ 15.10.2005
461. Oznámenie Ministerstva obrany Slovenskej republiky o vydaní výnosu o požadovaných druhoch stredoškolského vzdelania, študijných odboroch a stupňoch vysokoškolského vzdelania na výkon dočasnej štátnej služby profesionálnych vojakov ozbrojených síl Slovenskej republiky
462. Oznámenie Ministerstva obrany Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa ustanovujú činnosti vykonávané v mimoriadne náročnom prostredí alebo mimoriadne náročné činnosti na účely nároku na dodatkovú dovolenku profesionálnych vojakov ozbrojených síl Slovenskej republiky
ČIASTKA 187 UVEREJNENÁ 20.10.2005
463. Ústavný zákon, ktorým sa mení a dopĺňa Ústava Slovenskej republiky č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov
464. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 333/2004 Z. z. o voľbách do Národnej rady Slovenskej republiky a zákon č. 331/2003 Z. z. o voľbách do Európskeho parlamentu v znení neskorších predpisov
465. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 377/2004 Z. z. o ochrane nefajčiarov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
466. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 175/1999 Z. z. o niektorých opatreniach týkajúcich sa prípravy významných investícií a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene niektorých zákonov
467. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 218/1949 Zb. o hospodárskom zabezpečení cirkví a náboženských spoločností štátom v znení neskorších predpisov
468. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 386/2002 Z. z. o štátnom dlhu a štátnych zárukách a ktorým sa dopĺňa zákon č. 291/2002 Z. z. o Štátnej pokladnici a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
469. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v znení neskorších predpisov
ČIASTKA 188 UVEREJNENÁ 20.10.2005
470. Zákon o pohrebníctve a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov
471. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 235/1998 Z. z. o príspevku pri narodení dieťaťa, o príspevku rodičom, ktorým sa súčasne narodili tri deti alebo viac detí alebo ktorým sa v priebehu dvoch rokov opakovane narodili dvojčatá a ktorým sa menia ďalšie zákony v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
ČIASTKA 189 UVEREJNENÁ 21.10.2005
472. Oznámenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o vydaní opatrenia, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky z 30. decembra 2003 č. 07045/2003, ktorým sa ustanovuje rozsah regulácie cien v oblasti zdravotníctva v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení opatrenie Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky zo 14. decembra 2004 č. OPL0604-24179/2004-SL, ktorým sa vydáva zoznam liečiv a liekov plne uhrádzaných alebo čiastočne uhrádzaných na základe verejného zdravotného poistenia v znení neskorších predpisov
(Zdroj: Zbierka zákonov SR)
|
|
|
|
KURZY NBS
Krajina
|
Mena
|
Množstvo
|
11.10.05
|
12.10.05
|
13.10.05
|
14.10.05
|
17.10.05
|
18.10.05
|
Austrália
|
AUD
|
1
|
24,338
|
24,357
|
24,385
|
24,398
|
24,375
|
24,204
|
Cyprus
|
CYP
|
1
|
67,807
|
67,610
|
67,760
|
67,973
|
68,030
|
67,746
|
Česká rep.
|
CZK
|
1
|
1,311
|
1,312
|
1,313
|
1,315
|
1,312
|
1,310
|
Dánsko
|
DKK
|
1
|
5,206
|
5,190
|
5,201
|
5,220
|
5,219
|
5,200
|
EMU
|
EUR
|
1
|
38,859
|
38,743
|
38,789
|
38,941
|
38,942
|
38,839
|
Estónsko
|
EEK
|
1
|
2,483
|
2,475
|
2,481
|
2,490
|
2,489
|
2,480
|
Japonsko
|
JPY
|
100
|
28,129
|
28,227
|
28,265
|
28,326
|
28,292
|
28,117
|
Kanada
|
CAD
|
1
|
27,271
|
27,298
|
27,564
|
27,720
|
27,452
|
27,247
|
Litva
|
LTL
|
1
|
11,252
|
11,217
|
11,244
|
11,281
|
11,281
|
11,242
|
Lotyšsko
|
LVL
|
1
|
55,693
|
55,564
|
55,713
|
55,895
|
55,912
|
55,717
|
Maďarsko
|
HUF
|
100
|
15,508
|
15,494
|
15,510
|
15,496
|
15,391
|
15,380
|
Malta
|
MTL
|
1
|
90,495
|
90,212
|
90,405
|
90,730
|
90,714
|
90,402
|
Nórsko
|
NOK
|
1
|
4,924
|
4,933
|
4,957
|
4,996
|
4,974
|
4,971
|
Poľsko
|
PLN
|
1
|
9,995
|
10,009
|
10,014
|
9,985
|
9,908
|
9,942
|
Slovinsko
|
SIT
|
100
|
16,220
|
16,172
|
16,207
|
16,266
|
16,262
|
16,208
|
Švajčiarsko
|
CHF
|
1
|
25,071
|
25,018
|
25,078
|
25,097
|
25,130
|
24,999
|
Švédsko
|
SEK
|
1
|
4,156
|
4,145
|
4,158
|
4,156
|
4,139
|
4,101
|
USA
|
USD
|
1
|
32,041
|
32,177
|
32,332
|
32,496
|
32,450
|
32,197
|
V. Británia
|
GBP
|
1
|
56,330
|
56,399
|
56,538
|
56,838
|
56,809
|
56,707
|
MMF-ZPC-SDR
|
XDR
|
1
|
46,482
|
46,539
|
46,704
|
46,898
|
46,852
|
46,589
|
Krajina
|
Mena
|
Množstvo
|
19.10.05
|
20.10.05
|
21.10.05
|
24.10.05
|
Austrália
|
AUD
|
1
|
24,302
|
24,405
|
24,488
|
24,285
|
Cyprus
|
CYP
|
1
|
67,931
|
68,058
|
68,076
|
67,972
|
Česká rep.
|
CZK
|
1
|
1,306
|
1,312
|
1,312
|
1,309
|
Dánsko
|
DKK
|
1
|
5,214
|
5,225
|
5,227
|
5,218
|
EMU
|
EUR
|
1
|
38,916
|
38,964
|
38,912
|
38,935
|
Estónsko
|
EEK
|
1
|
2,487
|
2,492
|
2,493
|
2,489
|
Japonsko
|
JPY
|
100
|
28,080
|
28,246
|
28,234
|
28,073
|
Kanada
|
CAD
|
1
|
27,485
|
27,650
|
27,739
|
27,480
|
Litva
|
LTL
|
1
|
11,270
|
11,293
|
11,298
|
11,277
|
Lotyšsko
|
LVL
|
1
|
55,875
|
56,010
|
56,037
|
55,942
|
Maďarsko
|
HUF
|
100
|
15,445
|
15,392
|
15,391
|
15,332
|
Malta
|
MTL
|
1
|
90,666
|
90,882
|
90,831
|
90,682
|
Nórsko
|
NOK
|
1
|
4,977
|
4,986
|
5,001
|
4,997
|
Poľsko
|
PLN
|
1
|
9,999
|
10,021
|
10,006
|
9,986
|
Slovinsko
|
SIT
|
100
|
16,246
|
16,267
|
16,288
|
16,259
|
Švajčiarsko
|
CHF
|
1
|
25,036
|
25,121
|
25,141
|
25,176
|
Švédsko
|
SEK
|
1
|
4,109
|
4,118
|
4,112
|
4,105
|
USA
|
USD
|
1
|
32,504
|
32,610
|
32,526
|
32,320
|
V. Británia
|
GBP
|
1
|
56,729
|
57,238
|
57,590
|
57,492
|
MMF-ZPC-SDR
|
XDR
|
1
|
46,813
|
47,005
|
47,026
|
46,803
|
(Zdroj: Národná banka Slovenska)
|
|
|
|
Október
17. 10. pondelok
- Daň z príjmov
- odvod dane z príjmov vyberanej zrážkou
- Spotrebné dane
- daňové priznanie za spotrebné dane z vína, piva, liehu, tabaku a tabakových výrobkov za predchádzajúci mesiac
25. 10. utorok
- Daň z pridanej hodnoty
- daňové priznanie a splatnosť DPH za predchádzajúci kalendárny mesiac pre platiteľov s mesačnou daňovou povinnosťou
- daňové priznanie a splatnosť DPH za predchádzajúci kalendárny štvrťrok pre platiteľov so štvrťročnou daňovou povinnosťou
- Spotrebné dane
- splatnosť spotrebných daní z vína, piva, liehu, tabaku a tabakových výrobkov za predchádzajúci mesiac
31. 10. pondelok
- Daň z motorových vozidiel
- odvod 1 splátky dane z motorových vozidiel, ak presahuje 50 000 Sk
- odvod 1/12 splátky dane z motorových vozidiel, ako presahuje 250 000 Sk
- Daň z príjmov
- termín pre zamestnávateľov na predloženie prehľadu o zrazených a odvedených preddavkoch na daň z príjmov zo závislej činnosti a o daňovom bonuse za uplynulý kalendárny štvrťrok
- splatnosť preddavku na daň z príjmov právnických a fyzických osôb (1/12), ktoré mali v predchádzajúcom zdaňovacom období daň vyššiu ako 500 000 Sk
November
8. 11. utorok
- Poistenie
- odvod poistného na zdravotné poistenie a na nemocenské poistenie, starobné poistenie, invalidné poistenie, poistenie do rezervného fondu a na poistenie v neza-mestnanosti za samostatne zárobkovo činnú osobu
15. 11. utorok
- Daň z príjmov
- odvod dane z príjmov vyberanej zrážkou
- Spotrebné dane
- daňové priznanie za spotrebné dane z vína, piva, liehu, tabaku a tabakových výrobkov za predchádzajúci kalendárny mesiac
|
|
|
Podnikový e-mail a zamestnanci
Hoci dnes prakticky v práci všetci e-mailujeme, nie vždy si uvedomujeme, že s takou na prvý pohľad jednoduchou činnosťou môže súvisieť celý rad problémov, ktoré môžu viesť až k podaniu žaloby na súde či k rozviazaniu pracovného pomeru. Problém, ktorý dodnes nie je stopercentne vyriešený, je určenie hranice medzi právom pracovníka na ochranu "súkromia" a právom organizácie kontrolovať, čo robí pracovník v pracovnom čase a na čo využíva firemné informačno-komunikačné systémy.
V tomto príspevku sa budeme venovať problematike používania podnikového e-mailového systému pracovníkmi podniku a uvedieme si praktický príklad smernice, upravujúcej práva a povinnosti pracovníkov pri práci s e-mailom. Prečo je takáto smernica potrebná? Aby si pracovník mal kde nájsť odpovede na nasledovné otázky:
Môže pracovník používať podnikový e-mailový systém aj na súkromné účely?
Aké môžu byť právne dôsledky neautorizovaného používania podnikového e-mailového systému?
Kto zodpovedá za prípadné škody, zapríčinené používaním podnikového e-malového systému?
Má podnik právo monitorovať e-maily svojich pracovníkov?
Čo treba chápať pod pojmom monitorovanie?
Do akej miery sa autorský zákon vzťahuje na e-mail?
1 E-mail očami práva
Hoci ešte nemožno hovoriť o jednotnom pohľade, na e-maily, posielané prostredníctvom firemného systému sa vo svete pozerá skôr ako na firemnú korešpondenciu a nie ako na súkromnú korešpondenciu pracovníka a tento trend sa začína presadzovať aj v našich podnikoch. Prakticky to znamená, že fakt, že e-mailová adresa obsahuje meno a priezvisko pracovníka ešte nie je dostatočným argumentom na to, aby takáto korešpondencia bola považovaná za súkromnú, do ktorej zamestnávateľ nemá čo "strkať nos". Inými slovami, na e-mail sa nedajú mechanicky aplikovať ustanovenia o ochrane listového tajomstva.
Formálne náležitosti smernice
Smernica o používaní elektronickej pošty je oficiálnym podnikovým dokumentom, a preto musí obsahovať v úvode všetky formálne náležitosti, t.j. meno podniku, názov dokumentu, dátum nadobudnutia platnosti, meno a podpis zodpovedného pracovníka.
Príklad:
Názov podniku
Vnútropodniková smernica o používaní elektronickej pošty (E-mail)
Dátum nadobudnutia platnosti: dd.mm.rrrr
Meno a podpis zodp. pracovníka: __________________________
Okrem vyššie uvedených údajov by smernica mala obsahovať nasledovné časti:
- Účel smernice,
- Upozornenie na možné právne dôsledky zneužitia systému,
- Požiadavky na používateľov, vyplývajúce z platnej legislatívy,
- Pravidlá efektívnej práce s e-mailovým systémom,
- Možnosti využívania systému pre súkromné potreby zamestnanca,
- Zásady práce s dôvernými informáciami,
- Vyhlásenie o zodpovednosti za škody,
- Pravidlá monitorovania emailovej komunikácie,
- Zásady práce s e-mailovými schránkam a adresami,
- Prehlásenie pracovníka,
- Možnosť získania odpovedí na otázky k smernici.
Pozrime sa teraz podrobnejšie na jednotlivé časti smernice.
2 Účel smernice
V tejto časti treba jasne vysvetliť, na čo smernica slúži. Na prvý pohľad sa to zdá banalitou, ale v prípade sporu to zabráni výhovorkám typu "Ja som to síce podpísal, ale neuvedomil som si, čo podpisujem".
Príklad:
Účelom tejto smernice je zabezpečiť správne používanie podnikového e-mailového systému (ďalej len systém) a oboznámiť pracovníkov s tým, čo je pri práci s týmto systémom povolené/zakázané. Podnik si vyhradzuje právo modifikovať a dopĺňať túto smernicu podľa aktuálnej potreby. Pracovníci budú o každej zmene vhodným spôsobom informovaní pred nadobudnutím jej platnosti.
Upozornenie na právne dôsledky
Snáď najdôležitejším odstavcom smernice je upozornenie na to, aké dôsledky môže mať nedodržanie pravidiel, uvedených v smernici. Tu treba výslovne vymenovať všetky činnosti, ktoré môžu mať právne následky pre pracovníka i podnik.
Príklad:
Systém slúži na obchodnú komunikáciu s vonkajším okolím a vo vnútri podniku. Pracovníci sú povinní používať ho zodpovedne, efektívne a v súlade s platnou legislatívou. Používateľ systému musí mať na pamäti, že:
- ak pošle e-mail s urážlivým, hanlivým, ohováračským, rasistickým alebo obscénnym obsahom, môže byť za to stíhaný on i podnik,
- ak postúpi ďalej e-mail s urážlivým, hanlivým, ohováračským, rasistickým alebo obscénnym obsahom, môže byť za to stíhaný on i podnik,
- ak v rozpore so zákonom pošle ďalej dôvernú informáciu, ktorá je predmetom štátneho alebo obchodného tajomstva, môže byť za to stíhaný on i podnik,
- ak v rozpore s autorským zákonom skopíruje správy bez povolenia autora, môže byť za to stíhaný on i podnik,
- ak pošle prílohu, obsahujúcu vírus, môže byť za to stíhaný on i podnik,
Aplikáciou pravidiel, obsiahnutých v tejto smernici používateľ systému minimalizuje právne riziká, súvisiace s e-mailovou komunikáciou. Ak používateľ poruší tieto pravidlá, bude plne zodpovedný za dôsledky a podnik odmietne niesť zodpovednosť za jeho počínanie.
3 Požiadavky na používateľov, vyplývajúce z platnej legislatívy
Naša legislatíva, týkajúca sa e-mailu, je ešte stále v štádiu dotvárania. Okrem tejto špecifickej legislatívy však existujú i všeobecne platné zásady, ktoré treba v smernici vymenovať. Nasledujúci príklad nie je vyčerpávajúcim výpočtom všetkých eventualít, postihuje však najčastejšie sa vyskytujúce situácie, kedy sa pracovník môže dostať do rozporu s legislatívou.
Príklad:
- Nasledujúce požiadavky vyplývajú z platnej legislatívy a musia byť prísne dodržiavané:
- Je prísne zakázané posielať, alebo postupovať ďalej e-maily s urážlivým, hanlivým, ohováračským, rasistickým alebo obscénnym obsahom;
- Pracovník, ktorý dostane e-mail s urážlivým, hanlivým, ohováračským, rasistickým alebo obscénnym obsahom je povinný o tom informovať svojho priameho nadriadeného;
- Nepostupujte (neforwardujte) ďalej e-maily, resp. ich prílohy, bez predchádzajúceho súhlasu jeho odosielateľa;
- Neposielajte nevyžiadané e-maily, ktoré môžu byť posúdené ako SPAM;
- Nefalšujte e-mailové správy;
- Nepoužívajte pri posielaní správ cudzie e-mailové konto;
- Nekopírujte e-mailové správy, resp. ich prílohy, určené inému používateľovi, bez predchádzajúceho súhlasu ich odosielateľa;
- Neskrývajte/nemaskujte svoju identitu pri odosielaní e-mailových správ.
Tu by sme chceli upozorniť na problém s postupovaním e-mailov. Predovšetkým v USA sa e-mail začína považovať za autorské dielo, ktorého kopírovanie, distribúcia a sprístupňovanie verejnosti je možné len so súhlasom autora. Keďže e-mail nepozná hranice, je podľa nášho názoru lepšie zakomponovať do smernice i pravidlá, ktoré u nás ešte vyvolávajú úsmev, či krútenie hlavou nad tým, čo všetko dokážu "byrokrati" vymyslieť na to, aby bežným ľuďom skomplikovali život.
(Prof. Ing. Milan Konvit, CSc., Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále č. 9 -2005)
|
|
|
|
VYŠLO
Poradca - formát A5 mesačník
nielen pre podnikateľov
č. 2/2006 (vyjšlo 29. 9. 2005)
- Konkurz a reštrukturalizácia - zákon s komentárom
- Cezhraničné zdaňovanie príjmov
- Oslobodenie od dane
- Občiansky súdny poriadok - novela
- Pracovný poriadok
Poradca Extra 2005 - príloha mesačníka Poradca pre JÚ, PÚ a verejnú správu č. 1/2006
Verejná správa (vyšlo 3. 10. 2005)
- osobitosti účtovníctva obcí a vyšších územných celkov
Dane, účtovníctvo - vzory a prípady - formát A5 mesačník
prináša metodický rozbor najčastejšie sa vyskytujúcich problémov podnikateľskej praxe z pohľadu daní, účtovníctva a pracovného práva. Jednotlivé špecifické problémy sú spracované prostredníctvom názorných prípadov.
č. 9/2005 (vyšlo 8. 9. 2005)
- pohľadávky
- materská a rodičovská dovolenka
- zásady e-mailovej pošty
č. 10/2005 (vyšlo 15. 10. 2005)
- zdaňovanie príjmov v rozpočtový a príspevkových organizáciách, obciach a vyšších územných celkoch
- poistné odvody od jesene 2005
- podnikový e-mail a zamestnanci
1 000 riešení - formát A5 dvojmesačník určený podnikateľom, živnostníkom, mzdovým účtovníkom, audítorom, daňovým poradcom, účtovníkom, ekonómom, študentom. Rieši problémy z oblastí daní, účtovníctva, ekonomiky, miezd, práva, personalistiky. Každé číslo obsahuje okrem iných rubrík aj "horúcu tému", ktorá je v danom období pre čitateľov najaktuálnejšia, abecedný index hesiel a zoznam vydaných publikácií k danej téme alebo kapitole.
č. 5/2005 (vyšlo 26.8.2005)
téma čísla - Náklady, výnosy, príjmy, výdavky v účtovníctve
- DPH
- daňová kontrola
- miestne dane
- pracovné právo
- mzdy
- obchodný register
Edícia Zákony do vrecka - formát A6
Úplné znenia zákonov určených pre širokú verejnosť
- Ústava SR
- Euroústava
- Občiansky zákonník
- Obchodný zákonník
- Zákon o dani z pridanej hodnoty
- Zákon o rodine
- Zákon o archívoch
Edícia Aktualizácie - formát A5
Úplné znenia aktualizovaných zákonov uverejnených v zborníkoch Zákony I. - VI.
MONOTEMATIKA
Základné dokumenty Európskej únie - formát A5 (766 s.) V ČESKOM JAZYKU
Napriek tomu, že od dátumu vstupu do EÚ ubehlo niekoľko mesiacov, je pre radu našich občanov, a to i z radov podnikateľov, či pracovníkov samospráv Európska únia stále veľkou neznámou. Všetkým naším občanom by sme v tejto publikácii radi Európsku úniu zjednodušenou formou priblížili. Publikácia obsahuje okrem iného základy práva Európskej únie vrátane najdôležitejších dokumentov aj ich chronologický prehľad historického vývoja európskej integrácie.
Zábavné čítanie
ZRNKÁ STRACHU I ODVAHY A6 (204 s.) (veselo i vážne)
- Odvaha je niekedy jediným spôsobom ako sa uživiť
- Mier sa nedá udržať silou. Ten sa dá dosiahnuť len vzájomným pochopením.
PRIPRAVUJEME
Poradca č. 3/2006 (XI. 2005)
- Zákon o sprostredkovaní poistenia a sprostredkovaní zaistenia
- Daň z nehnuteľností v otázkach a odpovediach
- Vypratanie bytu a právo na súdnu ochranu
Dane, účtovníctvo, vzory a prípady č. 11/2005 (XI. 2005)
- daň z nehnuteľností
- inšpekcia práce
1000 riešení č. 6/2005 (XI. 2005)
- zahraničné obchodné vzťahy
|
|
|
Stručný návod na vyplnenie objednávky
- Z menu vo Vašom poštovom klientovi vyberte "Odpovedať odosielateľovi" (presný názov závisí na type poštového klienta, ktorý používate), čím vytvoríte novú správu obsahujúcu túto objednávku,
- Vyplňte objednávku - Vaše osobné údaje a počty kusov objednaného tovaru vpíšte do odpovedajúcich políčok,
- Z menu vo Vašom poštovom klientovi vyberte "Odoslať správu" (presný názov závisí na type poštového klienta, ktorý používate), čím odošlete vyplnenú objednávku na našu adresu.
Ceny sú uvedené bez DPH a distribučných nákladov, pokiaľ nie je priamo pri cene uvedené inak.
Identifikačné údaje objednávateľa
|
Meno, Priezvisko:
|
|
Firma:
|
|
IČO:
|
|
Adresa:
|
|
Telefón:
|
|
Predplatné mesačníka Poradca 2006
|
Predplatné s 20 % zľavou
|
13 čísel + zborníky Zákony 2006 I, II, III
prílohy: P6 Aktual, Poradca Extra, e-mailové noviny
Našim predplatiteľom zasielame zdarma prílohu mesačníka Poradca Daňové priznania
- fyzických osôb
- právnických osôb
- ročné zúčtovanie dane
|
998 Sk
|
ks
|
Predplatné
|
Predplatné 1000 riešení 2005 (dvojmesačník)
|
580 Sk
|
ks
|
Predplatné Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 2005 (mesačník)
|
1440 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie I
|
- Daňové, účtovné...
|
220 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie II
|
- Obchodné, občianske...
|
220 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie III
|
- Pracovné, sociálne...
|
220 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie IV
|
- Stavebné, pozemkové...
|
250 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie V
|
- Štátna správa, verejná správa...
|
250 Sk
|
ks
|
Predplatné Aktualizácie VI
|
- Životné prostredie...
|
250 Sk
|
ks
|
Poradca 2006 - mesačník obsahuje komentáre k zákonom, výklady, vysvetlenia, poradenstvo v oblasti miezd a personalistiky, daní a účtovníctva, práva, ...
|
č. 1/2006
|
- Zákon o zdravotnom poistení - novelizovaný s komentárom
- Zákon o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku - s komentárom - nový zákon
- Zákon o poskytnutí právnej pomoci osobám v hmotnej núdzi - s komentárom - nový zákon
- Daň z príjmov (novela zákona)
- Zdravotné zákony
- Podiely spoločníkov v s.r.o.
- Pozemkové a lesné spoločenstvá
|
96 Sk
|
ks
|
č. 2/2006
|
- Konkurz a reštrukturalizácia - zákon s komentárom
- Cezhraničné zdaňovanie príjmov
- Oslobodenie od dane
- Občiansky súdny poriadok - novela
- Pracovný poriadok
|
96 Sk
|
ks
|
Poradca 2005 - mesačník obsahuje komentáre k zákonom, výklady, vysvetlenia, poradenstvo v oblasti miezd a personalistiky, daní a účtovníctva, práva, ...
|
č. 1/2005
|
- zákon č. 523/2003 Z. z. o verejnom obstarávaní s komentárom
- zákon č. 544/1990 Zb. o miestnych poplatkoch s komentárom
- bytové spoločenstvá
- zmeny v platení poistného
- paušálne výdavky
- účtovanie goodwillu
|
96 Sk
|
ks
|
č. 2/2005
|
- zákon o cestnej doprave
- zákon o súdnych poplatkoch
|
96 Sk
|
ks
|
č. 3/2005
|
- zákon o účtovníctve s komentárom
- zákon mediácii s komentárom
- založenie a vznik s.r.o.
- minimálna mzda od 1. októbra 2004
|
96 Sk
|
ks
|
č. 4/2005
|
- zákon o miestnych daniach
- príjmi z predaja nehnuteľností
- preddavky na daň z príjmov právnických osôb
- archivácia a starostlivosť o dokumenty
|
96 Sk
|
ks
|
č. 8-9/2005
|
- zákon o rodine
- zákon o sociálnom poistení
- zákon o doplnkovom dôchodkovom sporení
- informáciu o novele zákona o cestovných náhradách
|
192 Sk
|
ks
|
č. 10/2005
|
- zákon o cestovných náhradách
- zákon o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní
- zákon o autoýkolách a o zmene a doplnení niektorych zákonov
- paušálne výdavky zmeny vroku 2005
|
96 Sk
|
ks
|
č. 11-12/2005
|
- zákon o ochrane osobných údajov
- zákon o priestupkoch
- zákon o správe daní a poplatkov
- prechod z jednoduchého účtovníctva na podvojné
- transformácia FO - podnikateľa na obchodnú spoločnosť
- metodický návod MV SR na vypracovanie registratúrneho plánu pre samostatne podnikajúce fyzické osoby
|
192 Sk
|
ks
|
č. 13/2005
|
- Trestný zákon s komentárom
- DPH v cestovných kanceláriách a agentúrach
|
96 Sk
|
ks
|
Poradca Extra 2006 - príloha mesačníka Poradca pre jednoduché účtovníctvo, podvojné účtovníctvo a verejnú správu
|
Poradca Extra 2005 - príloha mesačníka Poradca pre jednoduché účtovníctvo, podvojné účtovníctvo a verejnú správu
|
1/2005 JÚ
|
Skončenie podnikania fyzickej osoby
|
21 Sk
|
ks
|
1/2005 PÚ
|
Účtovanie pri likvidácii právnickej osoby
|
20 Sk
|
ks
|
1/2005 VS
|
Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
|
37 Sk
|
ks
|
2/2005 JÚ
|
Zmeny v postupoch účtovania v jednoduchom účtovníctve
|
20 Sk
|
ks
|
2/2005 PÚ
|
Zmeny v postupoch účtovania v podvojnom účtovníctve
|
30 Sk
|
ks
|
2/2005 VS
|
Účtovná závierka za rok 2004 pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie a samosprávu
|
30 Sk
|
ks
|
3/2005 JÚ
|
Finančný prenájom v jednoduchom účtovníctve
|
22 Sk
|
ks
|
3/2005 PÚ
|
Finančný prenájom automobilov
|
21 Sk
|
ks
|
3/2005 VS
|
Účtovníctvo a finančné výkazy rozpočtových a príspevkových organizácií, obcí a vyšších územných celkov od 1. 1. 2005
|
28 Sk
|
ks
|
4/2005 JÚ
|
Zúčtovacie vzťahy
|
22 Sk
|
ks
|
4/2005 PÚ
|
Zúčtovacie vzťahy
|
38 Sk
|
ks
|
4/2005 VS
|
Finančné toky v štátnej správe a v samospráve
|
28 Sk
|
ks
|
Zborníky ZÁKONY 2005
|
Zákony IV/2005
|
Stavebný zákon,
Architekti a inžinieri,
Bývanie,
Pôda.
|
80 Sk
|
ks
|
Zákony V/2005
|
Rozpočtové pravidlá,
Štátna a verejná služba,
Školy,
Obce.
|
80 Sk
|
ks
|
Zákony VI/2005
|
Životné prostredie,
Ochrana ovzdušia,
Vodné hospodárstvo.
|
80 Sk
|
ks
|
Aktualizácie zákonov ročník 2005
|
Aktualizácia I/1
|
- Zákon o správnych poplatkoch
- Opatrenie, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a účtovej osnovy pre účtovné jednotky, ktoré nie sú založené alebo zriadené za účelom podnikania
|
35 Sk
|
ks
|
Aktualizácia I/2
|
- Zákon o správe daní a poplatkov
- Zákon o cestovných náhradách
- Zákon o správnych poplatkoch
- Vyhláška č. 227/2004 Z. z., ktorou sa vykonáva Colný zákon
Upozornenie na zmenu:
- Zákon o dani z príjmov
- Zákon o spotrebnej dani z liehu
|
44 Sk
|
ks
|
Aktualizácia I/3
|
- Zákon o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
- Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o správnych poplatkoch
|
38 Sk
|
ks
|
Aktualizácia I/4
|
- Zákon o dani z príjmov
- Zákon o sociálnom fonde
- Zákon o cestovných náhradách
- Zákon o správnych poplatkoch
- Upozornenie na zmenu - Zákon o dani z pridanej hodnoty
|
41 Sk
|
ks
|
Aktualizácia I/5
|
- Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o správnych poplatkoch
- Zákon o súdnych poplatkoch a poplatku za výpis z registra trestov
|
30 Sk
|
ks
|
Aktualizácia II/1
|
- Občiansky súdny poriadok
- Úplné znenie zákona o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon)
- Zákon o konkurze a reštrukturalizácií
|
44 Sk
|
ks
|
Aktualizácia II/2
|
- Nariadenie vlády Sr o Obchodnom vestníku
- Zákon o policajnom zbore
- Zákon o verejnom obstarávaní
- Zákon o cenách
- Zákon o ochrane hospodárskej súťaže
Upozornenie na zmenu:
- Živnostenský zákon
|
38 Sk
|
ks
|
Aktualizácia II/3
|
- Zákon o trestnom konaní súdnom (Trestný poriadok)
|
32 Sk
|
ks
|
Aktualizácia II/4
|
- Zákon o ochrane osobných údajov
- Zákon o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti
|
20 Sk
|
ks
|
Aktualizácie II/5
|
- Občiansky zákonník
- Trestný zákon
- Zákon o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa
- Zákon o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
|
42 Sk
|
ks
|
Aktualizácie II/6
|
- Zákon Trestný zákon
- Zákon Trestný poriadok
- Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o Policajnom zbore
|
49 Sk
|
ks
|
Aktualizácie II/7
|
- Obchodný zákonník
- Občiansky zákonník
- Zákon o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa
- Vyhláška, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o konkurze a vyrovnaní
- Vyhláška o vzdelávacom poriadku správcov v oblasti konkurzu a reštrukturalizácie
- Upozornenie na zmenu - Občiansky súdny poriadok
- Upozornenie na zmenu - Zákon o živnostenskom podnikaní
|
49 Sk
|
ks
|
Aktualizácie II/8
|
- Zákon Občiansky súdny poriadok
- Zákon o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok) a o zmene a doplnení ďalších zákonov
|
38 Sk
|
ks
|
Aktualizácia III/1
|
- Zákon o službách zamestnanosti
- Zákon o rodine
- Zákon o pestúnskej starostlivosti a o príspevkoch pestúnskej starostlivosti
- Zákon o starobnom dôchodkovom sporení
|
30 Sk
|
ks
|
Aktualizácia III/2
|
- Zákonník práce
- Zákon o službách zamestnanosti
- Zákon o sociálnom poistení
- Zákon o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti
- Zákon o inšpekcii práce
- Zákon o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla
|
52 Sk
|
ks
|
Aktualizácia III/3
|
- Zákonník práce
- Zákon o náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon o sociálnom poistení
- Zákon o rodičovskom príspevku
|
48 Sk
|
ks
|
Aktualizácia III/4
|
- Zákon o zdravotnom poistení
- Zákon o pomoci v hmotnej núdzi
- Zákon o životnom minime
- Opatrenie o ustanovení súm životného minima
- Zákon o sociálnej pomoci
- Opatrenie č. 280/2005 Z. z.
- Uznesenie Ústavného súdu SR č. 297/2005 Z. z.
|
41 Sk
|
ks
|
Aktualizácia III/5
|
- Zákon o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon o sociálnom poistení
|
18 Sk
|
ks
|
Aktualizácia IV/1
|
- Opatrenie, o výške štátnej prémie na stavebné sporenie na rok 2005
- Zákon o úprave majetkových vzťahov a vyporiadaní majetkových nárokov v družstvách
|
16 Sk
|
ks
|
Aktualizácia IV/2
|
- Zákon o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon)
- Zákon o štátnej správe pre územné plánovanie, stavebný poriadok a bývanie
- Opatrenie o dočasnom zastavení prijímania žiadostí o poskytnutie podpory z prostriedkov Štátneho fondu rozvoja bývania v roku 2005
|
26 Sk
|
ks
|
Aktualizácia V/1
|
- Zákon o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme
- Zákon o sústave základných a stredných škôl (školský zákon)
- Zákon o štátnej správe starostlivosti o životné prostredie
|
32 Sk
|
ks
|
Aktualizácia V/2
|
- Zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 137/2005 Z. z. o školskej inšpekcii
- Zákon o obecnom zriadení
|
28 Sk
|
ks
|
Aktualizácia V/3
|
- Nariadenie vlády Slovenskej republiky o zvýšení platových taríf štátnych zamestnancov
- Vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky o postupe pri uznávaní dokladov o vzdelaní
|
16 Sk
|
ks
|
Aktualizácia V/4
|
- Zákon o rozpočtových pravidlách
|
18 Sk
|
ks
|
Aktualizácia VI/1
|
- Zákon o ochrane prírody a krajiny
|
27 Sk
|
ks
|
Aktualizácia VI/2
|
- Zákon o ochrane ovzdušia a ktorým sa dopĺňa zákon č. 401/1998 Z. z. o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia v znení neskorších predpisov (zákon o ovzduší)
- Zákon o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon)
|
39 Sk
|
ks
|
Aktualizácia VI/3
|
- Zákon o Environmentálnom fonde
- Zákon o prevencii závažných priemyselných havárií
|
21 Sk
|
ks
|
Aktualizácia VI/4
|
- Zákon o lesoch
|
21 Sk
|
ks
|
Zákony do vrecka - úplné znenia zákonov vo formáte A6
|
Ústava SR
|
- Úplné znenie
|
21,90 Sk
|
ks
|
Ústava ČR
|
- Úplné znenie Ústavy ČR, Zákon o štátnych symboloch ČR, Listina základných práv a slobôd
|
21,90 Sk
|
ks
|
Zákon o DPH
|
- daňová povinnosť
- sadzby dane z pridanej hodnoty
- postup pri registrácii
- oslobodenie, vrátenie a odpočítanie dane
|
42 Sk
|
ks
|
Zákon o rodine
|
- vznik manželstva
- vzťahy medzi rodičmi a deťmi
- poručníctvo a opatrovníctvo
- určenie rodičovstva a vyživovacej povinnosti
|
32 Sk
|
ks
|
Občiansky zákonník
|
- občiansko-právne vzťahy
- vlastnícke práva
- dedenie
- záväzkové práva
- zodpovednosť za škodu a za bezdôvodné obohatenie
|
65 Sk
|
ks
|
Obchodný zákonník
|
- obchodné vzťahy a podnikanie
- obchodné spoločnosti a družstvá
- obchodné záväzkové vzťahy
- záväzkové vzťahy v medzinárodnom obchode
|
80 Sk
|
ks
|
Dane, účtovníctvo - vzory a prípady 2005 - mesačník rieši špecifické problémy z daňovej a účtovnej oblasti v príkladoch
|
1/2005
|
1. téma: leasing
2. téma: vzdelávanie zamestnancov
|
120 Sk
|
ks
|
2/2005
|
1. téma: oslobodenie FO a PO
- od dane z príjmov
- od dane z pridanej hondoty
- od miestnych daní
2. téma: iné daňové oslobodenia
|
120 Sk
|
ks
|
3-4/2005
|
téma: Príručka mzdovej účtovníčky
|
240 Sk
|
ks
|
5/2005
|
1. téma: DPH
- možnosti odpočítania a vrátenia DPH
- právo na odpočítanie DPH
- oprava odpočítanej dane
- vrátenie dane zahraničným a iným osobám
2. téma: cestovné náhrady po 1. 4. 2005
3. téma: Osobnosť na pracovisku
|
120 Sk
|
ks
|
6-7/2005
|
téma: súvzťažnosti
- dlhodobý majetok
- zásoby
- finančné účty
- zúčtovacie vzťahy
- kapitálové účty a dlhodobé záväzky
|
240 Sk
|
ks
|
8/2005
|
- Zdaňovanie príjmov zo závislej činnosti
- Nelegálna práca a nelegálne zamestnávanie
- Osobnosť na pracovisku
|
120 Sk
|
ks
|
9/2005
|
- pohľadávky
- materská a rodičovská dovolenka
- zásady e-mailovej pošty
|
120 Sk
|
ks
|
10/2005
|
- zdaňovanie príjmov v rozpočtový a príspevkových organizáciách, obciach a vyšších územných celkoch
- poistné odvody od jesene 2005
- podnikový e-mail a zamestnanci
|
120 Sk
|
ks
|
1000 riešení 2005 – vychádza už ako dvojmesačník
|
1/2005
|
téma čísla – Daňové výdavky a koniec roka 2004 v podnikaní
|
97 Sk
|
ks
|
2/2005
|
téma čísla – Daňové priznania za rok 2004, Daň z príjmov od 1. 1. 2005
|
97 Sk
|
ks
|
3/2005
|
téma čísla - Mzdy a odvody od 1.1.2005
|
97 Sk
|
ks
|
4/2005
|
téma čísla - Zúčtovacie vzťahy, kapitálové účty v účtovníctve
|
97 Sk
|
ks
|
5/2005
|
téma čísla - Náklady, výnosy, príjmy, výdavky v účtovníctve
|
97 Sk
|
ks
|
Veselo i vážne |
ZRNKA STRACHU I ODVAHY
|
- Odvaha je niekedy jediným spôsobom ako sa uživiť
- Mier sa nedá udržať silou. Ten sa dá dosiahnuť len vzájomným pochopením.
|
95 Sk
|
ks
|
Monotématika |
Súvzťažnosti
|
- rozpočtové organizácie
-
príspevkové organizácie
-
vyššie územné celky
-
obce a mestá
-
účtovná osnova
-
postupy účtovania
|
260 Sk
|
ks
|
Zdravotné zákony a predpisy
|
- šesť reformných zákonov po novelách
|
240 Sk
|
ks
|
Právna rukoväť pre každého, zvlášť pre študentov
|
- Autor primerane zjednodušil a zhrnul najdôležitejšie právne predpisy, ktoré sa odvíjajú od ústavného zakotvenia slobôd a povinností občanov. Publikácia je určená širokej verejnosti, zvlášť študentom stredných a vysokých škôl. Do textu sú vložené pasáže s Murphyho aforizmami a právnickými anekdotami.
|
140 Sk
|
ks
|
Daňové výdavky od A do Z
|
- Uplatňovanie daňových výdavkov je neustále predmetom diskusií nielen v radoch odborníkov, ale najmä samotných podnikateľov, a to najmä z dôvodu ich vplyvu na určenie základu dane. V tejto publikácii sú daňové výdavky spracované formou výkladového slovníka s odkazom na súvisiace právne predpisy.
|
170 Sk
|
ks
|
Euroústava
|
|
95 Sk
|
ks
|
Základné dokumenty Európskej únie
|
- formát A5 V ČESKOM JAZYKU
Napriek tomu, že od dátumu vstupu do EÚ ubehlo niekoľko mesiacov, je pre radu našich občanov, a to i z radov podnikateľov, či pracovníkov samospráv Európska únia stále veľkou neznámou. Všetkým naším občanom by sme v tejto publikácii radi Európsku úniu zjednodušenou formou priblížili. Publikácia obsahuje okrem iného základy práva Európskej únie vrátane najdôležitejších dokumentov aj ich chronologický prehľad historického vývoja európskej integrácie.
|
610 Sk
|
ks
|
Poradca deťom |
Sto zvieratiek v hádankách
|
Knižka hádaniek z oblasti živočíšnej ríše je určená deťom od 5 do 9 rokov. V obrázkovej galérii sa deti zoznámia so sto farebne ilustrovanými zvieratkami.
|
80 Sk
|
ks
|
S pastelkou v kráľovstve matematiky
|
Knižka dáva priestor dieťaťu formou hry a riešením veku primeraných problémových situácií zoznámiť sa so základnými matematickými pojmami a vzťahmi, geometrickými tvarmi, základnými a radovými číslovkami.
|
140 Sk
|
ks
|
S pastelkou v kráľovstve matematiky I.
|
Pracovné zošity hravou formou zavedú deti do kráľovstva čísel a matematických pojmov. Kráľ čísel ich zoznámi so základnými a radovými číslovkami, geometrickými tvarmi, protikladmi, určovaním množstva a poradia predmetov. Zošity sa dajú využívať v predškolských zariadeniach, v prvých ročníkoch ZŠ a školských kluboch.
|
43 Sk
|
ks
|
S pastelkou v kráľovstve matematiky II.
|
Pracovné zošity hravou formou zavedú deti do kráľovstva čísel a matematických pojmov. Kráľ čísel ich zoznámi so základnými a radovými číslovkami, geometrickými tvarmi, protikladmi, určovaním množstva a poradia predmetov. Zošity sa dajú využívať v predškolských zariadeniach, v prvých ročníkoch ZŠ a školských kluboch.
|
43 Sk
|
ks
|
1. Dobrodružstvá žiačika Mudráčika
|
Pracovné zošity deťom mladšieho veku dávajú priestor na uplatnenie výtvarného prejavu, fantázie, a zároveň nútia deti vyhľadávať informácie v náučných knihách, informačných médiách a pracovať s nimi. V úlohách, krížovkách, viacsmerovkách sú nenásilnou formou skĺbené poznatky z matematiky, slohu, slovenského jazyka, prvouky. Hravou formou si deti toto učivo prehlbujú a utvrdzujú.
|
36 Sk
|
ks
|
2. Dobrodružstvá žiačika Mudráčika
|
Pracovné zošity deťom mladšieho veku dávajú priestor na uplatnenie výtvarného prejavu, fantázie, a zároveň nútia deti vyhľadávať informácie v náučných knihách, informačných médiách a pracovať s nimi. V úlohách, krížovkách, viacsmerovkách sú nenásilnou formou skĺbené poznatky z matematiky, slohu, slovenského jazyka, prvouky. Hravou formou si deti toto učivo prehlbujú a utvrdzujú.
|
34 Sk
|
ks
|
Pastelkami čarujem
|
Pracovný zošit postupne pomáha deťom objavovať krásu písaných tvarov od kreslenia čiar, kruhov ku slučkám.. U detí sa tak rozvíjajú prirodzeným spôsobom grafomotorické zručnosti.
|
27 Sk
|
ks
|
Kreslím a maľujem
|
V pracovnom zošite si deti tvary z prvého zošita zopakujú v náročnejšej forme. Ďalej rozvíjajú grafomotorické zručnosti a vytvárajú si kladný postoj k písaniu.
|
36 Sk
|
ks
|
Hovoriace písmená a slabiky
|
V knižke sa deti stretávajú s personifikovanými písmenkami abecedy, malými bytosťami, ktoré sa s deťmi rozprávajú. Pretože "písmenkových kamarátov" ochotne prijímajú aj celkom malé deti, vytvárajú tak kladný vzťah dieťaťa k znakom, čítaniu a vzdelávaniu. Deti sa presvedčia o tom, že s písmenkami sa dá aj zaujímavo hrať. V riekankách sa stretnú nielen s písmenkami, ale aj s jednoduchými slabikami.
|
75 Sk
|
ks
|
Všetky uvedené publikácie si môžete objednať aj telefonicky, faxom alebo na našich www stránkach (pozri rubriku kontakty).
|
|
|
Adresa: |
|
Telefón: |
Poradca s.r.o
Pri Celulózke 40
010 01 Žilina
|
|
(041) 56 52 871
(041) 56 52 877
(041) 56 52 879
|
|
E-mail: |
|
Fax: |
poradca@i-poradca.sk |
|
(041) 56 52 659 |
|
Informácie o naších produktoch nájdete aj na našej internetovej stránke www.i-poradca.sk. |
Tieto emailové noviny Vám boli doručené výhradne na základe žiadosti o zasielanie emailových novín. V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadali(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na vašu adresu, zašlite prosím správu s predmetom NEPOSIELAŤ na adresu noviny@i-poradca.sk. Následne budete vyradený(á) z databázy príjemcov emailových novín.
|
|
|
Copyright (c) Poradca s.r.o., 2002 - 2005 |