Em@ilové noviny

 

č. 12/2019

28.6.2019

 

 
 
 Téma novín 
 P6 aktual 
 Chybiť znamená platiť 
 Najviac čítané témy a publikácie 
 Horúce témy 
 Kontakty 

Služby, ktoré nájdete len u nás:

  • aktuálne a rýchle informácie
    (zmeny zákonov a predpisov) z oblastí daní, účtovnictva, miezd, odvodov; za výhodné ceny
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákazníckom oddelení;
  • možnosť rýchleho objednania
    publikácie (telefonicky, faxom, e-mailom, poštou);
  • rýchla dodávka (do 48 hodín)
  • uvádzanie nových produktov
    prostredníctvom mailingov a telemarketingu;
  • približovanie sa k zákazníkovi
    prostredníctvom bezplatných odpovedí na otázky.
 
Vážení čitatelia,

súdne spory sú udalosťou, ktorej sa boja nielen podnikatelia a zamestnávatelia, ale aj bežní občania. Niektorí z vás už možno boli súčasťou takéhoto sporu a iní by určite chceli vedieť, aké sú ich možnosti, ak sa doň dostanú. Práve tejto problematike sa venujeme v hlavnej téme tohto vydania Civilný sporový poriadok, v ktorom sme sa zamerali na zmeny, ktoré sa v ňom za posledné roky udiali a čo predstavujú pre účastníkov sporových konaní. V prípade, že by Vás táto problematika zaujala a chceli by ste komplexnejšie informácie, neváhajte siahnuť po našej novej odbornej tematickej publikácii Civilný sporový poriadok, mimosporový poriadok a správny súdny poriadok - po novelách, s komentárom, judikatúra a príklady.

Byť šťastný v práci je snom mnohých zamestnancov a malo by byť aj cieľom všetkých zamestnávateľov, aby ich podriadení boli vo svojej práci šťastní. Často sa však stretávame s ľuďmi, ktorí svoju prácu nemajú ani trochu radi, považujú ju len za zdroj príjmu a obživy a už vôbec nie ako istý druh poslania. Zlé pracovné podmienky, vysoká miera jednotvárnosti práce, nízky plat, ale istým spôsobom aj vlastný postoj často vedú k nešťastiu, nechuti či až k takzvanému "syndrómu vyhorenia". Ako sa dajú tieto podmienky a najmä postoj zmeniť? Je problém hlavne na strane zamestnancov alebo zamestnávateľov? A ako nájsť správny prienik medzi ich požiadavkami? O tom, a najmä o spôsobe ako nájsť Šťastie v práci sa dočítate v rubrike Byť dobrý nestačí.

Aké sú najnovšie tematické balíčky? Súdne spory po novele, Verejná správa v kocke, Dôchodkový strop, Zákon o odpadoch po novele, DOM - dane, odvody, mzdy II.

Veríme, že si z našej bohatej ponuky vyberiete a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu.
Andrea Súkeníková
zodpovedná redaktorka
poradca@poradca.sk


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMY NOVÍN

 
CIVILNÝ SPOROVÝ PORIADOK



Základné princípy
Čl. 1

Spory vyplývajúce z ohrozenia alebo porušenia subjektívnych práv prejednáva a rozhoduje nezávislý a nestranný súd, ak taká právomoc nie je zákonom zverená inému orgánu.

Čl. 2
(1) Ochrana ohrozených alebo porušených práv a právom chránených záujmov musí byť spravodlivá a účinná tak, aby bol naplnený princíp právnej istoty.
(2) Právna istota je stav, v ktorom každý môže legitímne očakávať, že jeho spor bude rozhodnutý v súlade s ustálenou rozhodovacou praxou najvyšších súdnych autorít; ak takej ustálenej rozhodovacej praxe niet, aj stav, v ktorom každý môže legitímne očakávať, že jeho spor bude rozhodnutý spravodlivo.
(3) Ak sa spor na základe prihliadnutia na prípadné skutkové a právne osobitosti prípadu rozhodne inak, každý má právo na dôkladné a presvedčivé odôvodnenie tohto odklonu.

Čl. 3
(1) Každé ustanovenie tohto zákona je potrebné vykladať v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, verejným poriadkom, princípmi, na ktorých spočíva tento zákon, s medzinárodnoprávnymi záväzkami Slovenskej republiky, ktoré majú prednosť pred zákonom, judikatúrou Európskeho súdu pre ľudské práva a Súdneho dvora Európskej únie, a to s trvalým zreteľom na hodnoty, ktoré sú nimi chránené.
(2) Výklad tohto zákona nesmie protirečiť tomu, čo je v jeho slovách a vetách jasné a nepochybné. Nikto sa však nesmie dovolávať slov a viet tohto zákona proti ich účelu a zmyslu podľa odseku 1.

Čl. 4
(1) Ak sa právna vec nedá prejednať a rozhodnúť na základe výslovného ustanovenia tohto zákona, právna vec sa posúdi podľa ustanovenia tohto alebo iného zákona, ktoré upravuje právnu vec čo do obsahu a účelu najbližšiu posudzovanej právnej veci.
(2) Ak takého ustanovenia niet, súd prejedná a rozhodne právnu vec podľa normy, ktorú by zvolil, ak by bol sám zákonodarcom, a to s prihliadnutím na princípy všeobecnej spravodlivosti a princípy, na ktorých spočíva tento zákon, tak, aby výsledkom bolo rozumné usporiadanie procesných vzťahov zohľadňujúce stav a poznatky právnej náuky a ustálenú rozhodovaciu prax najvyšších súdnych autorít.

Čl. 5
Zjavné zneužitie práva nepožíva právnu ochranu. Súd môže v rozsahu ustanovenom v tomto zákone odmietnuť a sankcionovať procesné úkony, ktoré celkom zjavne slúžia na zneužitie práva alebo na svojvoľné a bezúspešné uplatňovanie alebo bránenie práva, alebo vedú k nedôvodným prieťahom v konaní.

Čl. 6
(1) Strany sporu majú v konaní rovné postavenie spočívajúce v rovnakej miere možností uplatňovať prostriedky procesného útoku a prostriedky procesnej obrany okrem prípadu, ak povaha prejednávanej veci vyžaduje zvýšenú ochranu strany sporu s cieľom vyvažovať prirodzene nerovnovážne postavenie strán sporu.
(2) Súd zohľadňuje špecifické potreby strán sporu vyplývajúce z ich zdravotného stavu a sociálneho postavenia.

Čl. 7
(1) Súdne konanie sa zásadne začína na návrh strany sporu, pričom predmet konania určujú strany sporu postupom ustanoveným zákonom.
(2) Základnou povinnosťou súdu je viesť strany sporu k zmierlivému vyriešeniu sporu.

Čl. 8
Strany sporu sú povinné označiť skutkové tvrdenia dôležité pre rozhodnutie vo veci a podoprieť svoje tvrdenia dôkazmi, a to v súlade s princípom hospodárnosti a podľa pokynov súdu.

Čl. 9
Strany sporu majú právo sa oboznámiť s vyjadreniami, návrhmi a dôkazmi protistrany a môžu k nim vyjadriť svoje stanovisko v rozsahu, ktorý určí zákon.

Čl. 10
(1) Strany sporu postupujú v konaní v súlade so zákonom a podľa pokynov súdu.
(2) Súd dohliada na riadny priebeh konania, určuje lehoty a ukladá potrebné opatrenia.
(3) Súd môže určiť záväzné procesné lehoty na niektoré procesné úkony.

Čl. 11
(1) Úkony strán sporu sa posudzujú s prihliadnutím na ich obsah.
(2) Pri posudzovaní obsahu úkonov strán sporu sa predpokladá, že každá fyzická osoba konajúca ako strana sporu alebo za stranu sporu má rozumové schopnosti na úrovni priemerne spôsobilej osoby schopnej vnímať a posúdiť v styku so súdom zmysel a účel konania, ako i jazykové vyjadrenie právnych noriem obsiahnutých v tomto zákone.
(3) Kto sa v styku so súdom alebo verejne prihlási k určitej profesijnej odbornosti, považuje sa za schopného konať s náležitou znalosťou veci spojenou s touto odbornosťou.
(4) Súd pri rozhodovaní berie do úvahy len skutočnosti, ktoré vyšli najavo v tomto konaní, ak nejde o skutočnosti všeobecne známe alebo o skutočnosti ustanovené zákonom.

Čl. 12
Na prejednanie veci sa nariaďuje ústne pojednávanie, ak zákon neustanovuje inak.

Čl. 13
(1) Strany sporu konajú v styku so súdom osobne, ak zákon neustanovuje inak. Strany sporu môžu konať aj prostredníctvom zástupcu; napriek zastúpeniu môže súd stranu sporu vyslúchnuť, ak je to potrebné a možné.
(2) Zákon ustanoví, kedy je zastúpenie povinné a v ktorých prípadoch je strana sporu povinná byť zastúpená advokátom.

Čl. 14
Pojednávanie prebieha zásadne verejne, ak zákon neustanovuje inak; verejnosť môže byť z konania vylúčená len zo závažných dôvodov ustanovených zákonom.

Čl. 15
(1) Dôkazy a tvrdenia strán sporu hodnotí súd podľa svojej úvahy v súlade s princípmi, na ktorých spočíva tento zákon.
(2) Žiaden dôkaz nemá predpísanú zákonnú silu.

Čl. 16
(1) Súd postupuje a rozhoduje v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi pri zohľadnení ich vzájomného vzťahu a v súlade so základnými princípmi tohto zákona.
(2) Súd pri prejednávaní a rozhodovaní veci nezohľadňuje skutočnosti a dôkazy, ktoré boli získané v rozpore so zákonom, ibaže vykonanie dôkazu získaného v rozpore so zákonom je odôvodnené uplatnením čl. 3 ods. 1.
(3) V konaní o opravnom prostriedku a v ďalšom konaní nemôže byť rozhodnuté nepriaznivejšie pre stranu, ktorá opravný prostriedok uplatnila.

Čl. 17
Súd postupuje v konaní tak, aby vec bola čo najrýchlejšie prejednaná a rozhodnutá, predchádza zbytočným prieťahom, koná hospodárne a bez zbytočného a neprimeraného zaťažovania strán sporu a iných osôb.

Čl. 18
Cudzie rozhodnutia majú za podmienok ustanovených osobitným predpisom rovnaké účinky a požívajú rovnakú ochranu ako vnútroštátne rozhodnutia.

KOMENTÁR k čl. 1 až 18
Základné princípy, na ktorých spočíva tento zákon tvoria rámec výkladových pravidiel, v súlade s ktorými majú byť aplikované a interpretované právne normy Civilného sporového poriadku. Tieto základné princípy sú rovnocenné a ich poradie nevyjadruje ich dôležitosť.
Okrem iného sa tu však zakotvuje pravidlo zákazu odopretia spravodlivosti (denegatio iustitiae), teda že sudca nemôže spor neprejednať a nerozhodnúť, ak chýba výslovná právna úprava prejednávanej právnej veci.
Analógia umožňuje sudcovi použiť ustanovenie svojim obsahom a účelom natoľko podobné, že je žiaduce posúdiť podľa neho i právne veci, ktoré do hypotézy právnej normy výslovne poňaté neboli. Sudcovi sa umožňuje vec spravodlivo rozhodnúť aj v prípadoch, ak výslovné znenie zákona neexistuje. Zákonodarca totiž pri tvorbe právneho predpisu spravidla vychádza z toho, čo je bežné, z tzv. normálnych prípadov, pričom osobitné, špecifické situácie, ktoré život prináša, môžu uniknúť jeho pozornosti. V takýchto prípadoch nemôžu súdy postupovať formalisticky a zohľadniť iba doslovné znenie zákona, ktorého aplikácia môže mať protiústavné dôsledky.
V prípadoch medzery zákona, ak sú dané podmienky pre dotváranie práva súdom, je súd k dotváraniu práva nielenže oprávnený, vychádzajúc z princípu rovnosti, dokonca povinný. Inštitút analógie je tak legitímnou metódou aplikácie práva a využíva sa v prípadoch, ak určitý spoločenský vzťah nie je upravený konkrétnym ustanovením príslušného zákona, resp. iného právneho predpisu, tzv. analogia legis, resp. ak existuje spoločenský vzťah, na ktorý nepamätá právna norma, ktorá by ho regulovala, tzv. analogia iuris (uznesenie Ústavného súdu SR zo 16. októbra 2018, sp. zn. III. ÚS 388/2018).
V základných princípoch sa okrem iného zavádza moderné poňatie bývalej zásady rovnosti účastníkov. Priorizuje sa v ňom nové poňatie kontradiktórneho procesu, kde proti sebe stoja dve strany s protichodným záujmom na výsledku sporu. Reflektuje sa judikatúra štrasburských orgánov ochrany práva, ktorá zásadu rovnosti zbraní vníma ako rovnakú mieru možností participovať na procesných úkonoch ako vlastných (prostriedky procesného útoku v procesných úkonoch) tak i v procesných úkonoch protistrany v tom zmysle, aby ku každej relevantnej námietke, tvrdeniu či dôkazu mala objektívnu možnosť vyjadriť sa protistrana. Nóvum spočíva v zavedení osobitných konaní so slabšou stranou, ktoré výrazne modifikujú doterajšie chápanie rovnosti strán sporu. Súd v týchto prípadoch musí zohľadňovať istú hmotnoprávnu i procesnú nerovnováhu sporových strán.

§ JUDIKATÚRA
- Uznesenie Najvyššieho súdu SR z 19. marca 2018, sp. zn. 3 Cdo 198/2017:
Nový, teda judikatúrou nanovo, prípadne inak formulovaný právny názor sa aplikuje aj do minulosti (retrospektívne). Vychádza sa z prevažujúceho prístupu, že súd právo netvorí, ale iba nachádza. Pokiaľ dôjde k zmene judikatúry bez zmeny právnej normy, nejde o zmenu právneho pravidla; ide o tú istú normu, iba je nanovo vyjadrený jej obsah. Z toho vyplýva, že účinky zmeny judikatúry nemožno obmedziť len do budúcnosti. Súd, ktorý rozhoduje po zmene judikatúry, nemôže vedome aplikovať nesprávny, judikatúrou už prekonaný názor. Nový právny názor je vzhľadom na to potrebné aplikovať aj na všetky už prebiehajúce konania. Tým sa prípustné retrospektívne pôsobenie zmeny judikatúry líši od neprípustného retroaktívneho pôsobenia právnych noriem.
- Nález Ústavného súdu SR z 2. mája 2018, sp. zn. III. ÚS 98/2018: Právna istota spolu s požiadavkou ochrany legitímnych očakávaní znamená, že dotknutá osoba má právo na vysvetlenie dôvodov, pre ktoré sa konajúci orgán verejnej moci od stabilného, doteraz zastávaného právneho názoru odchyľuje. Protichodné právne závery vyslovené v analogických prípadoch neprispievajú k naplneniu hlavného účelu princípu právnej istoty, ani k dôvere v spravodlivé súdne konanie.
- Uznesenie Ústavného súdu SR z 9. 2. 2018, sp. zn. IV. ÚS 99/2018: Pokiaľ nie je splnená podmienka existencie rovnakého alebo analogického skutkového stavu, nie je splnený základný predpoklad na to, aby všeobecný súd na účel dodržania princípu právnej istoty a predvídateľnosti súdneho rozhodnutia musel dať na určitú právnu otázku rovnakú odpoveď.
- Nález Ústavného súdu SR z 22. júna 2017. sp. zn. II. ÚS 796/2016-65: Právomoc všeobecných súdov vykladať zákony nemožno chápať tak, že by boli oprávnené vykladané ustanovenie zákona fakticky "novelizovať". Išlo by totiž o porušenie ústavného princípu trojdelenia štátnej moci, z ktorého vyplýva, že právomoc meniť zákony patrí Národnej rade Slovenskej republiky ako orgánu zákonodarnej moci, nie teda súdom. Neplatnosť právneho úkonu uvedená v ustanovení § 39 Občianskeho zákonníka má povahu absolútnej neplatnosti. Vo všeobecnej rovine možno povedať, že neplatný je právny úkon, ktorý nemá niektorú z náležitostí, ktoré zákon pod sankciou neplatnosti právneho úkonu vyžaduje. Pritom Občiansky zákonník pojem "absolútna neplatnosť" nepoužíva. Používa len termín "neplatnosť", preto platí, že pokiaľ je nejaká vada právneho úkonu sankcionovaná neplatnosťou (a nejde pritom o niektorý z prípadov relatívnej neplatnosti), ide o absolútne neplatný právny úkon.
- Nález Ústavného súdu SR z 27. 10. 2016, sp. zn. II. ÚS 560/2016: Úlohou okresného súdu je prekonzultovať so súdnym znalcom jeho objektívnu možnosť vykonať úkon znaleckej činnosti v požadovanej lehote. Ak si okresný súd túto povinnosť nesplní a nariadenie nového znaleckého dokazovania novým súdnym znalcom spôsobí predĺženie samotného konania, zapríčiní tým vznik zbytočných prieťahov.
Uznesenie Ústavného súdu SR zo 4. júla 2017, sp. zn. III. ÚS 459/2017: S ohľadom na podstatu základného práva na zákonného sudcu nie je v konkrétnej veci nevyhnutne rozhodujúce, aký senát ju rozhodol, ak v nej bolo nové pridelenie konkrétneho senátu realizované bez úmyslu ovplyvniť výsledok sporu (prostredníctvom vhodného, menej vhodného, či dokonca neodôvodnene opakovaného pridelenia veci).

(Viac sa nielen o tejto téme dočítate v odbornej tematickej publikácii Civilný sporový poriadok, civilný mimosporový poriadok a správny súdny poriadok - po novelách, s komentárom, judikatúra a príklady.)

 

 
 
P6 V LEGISLATÍVE



168/2019 Z. z.
Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona c. 35/2019 Z. z. o financnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov 01.07.2019

169/2019 Z. z.
Oznámenie Ministerstva financií Slovenskej republiky o vydaní opatrenia z 22. mája 2019 c. MF/007421/2019-75, ktorým sa ustanovuje hodnota služobnej rovnošaty ozbrojeného príslušníka financnej správy a jej súcastí a hodnota služobnej rovnošaty neozbrojeného príslušníka financnej správy a jej súcastí

170/2019 Z. z.
Oznámenie Ministerstva financií Slovenskej republiky o vydaní opatrenia z 22. mája 2019 c. MF/007422/2019-75, ktorým sa ustanovuje vzor formulára majetkového priznania, podrobnosti o vykonávaní preventívnej rehabilitácie a cinnosti zakázané príslušníckam financnej správy

171/2019 Z. z.
Vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie, ktorou sa mení a doplna vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie c. 157/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o druhoch sútaží návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva, o obsahu sútažných podmienok a o cinnosti poroty 01.07.2019

172/2019 Z. z.
Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje výška sadzby na jednu hodinu osobnej asistencie a výška penažného príspevku na opatrovanie 01.07.2019

173/2019 Z. z.
Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a doplna nariadenie vlády Slovenskej republiky c. 50/2007 Z. z. o registrácii odrôd pestovaných rastlín v znení neskorších predpisov 01.09.2019

174/2019 Z. z.
Nariadenie vlády Slovenskej republiky o podmienkach vypracovania štúdie uskutocnitelnosti investície a štúdie uskutocnitelnosti koncesie 01.01.2020

175/2019 Z. z.
Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje výška financného príspevku na poskytovanie sociálnej služby v zariadeniach sociálnych služieb pre fyzické osoby, ktoré sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby a pre fyzické osoby, ktoré dovršili vek potrebný na nárok na starobný dôchodok na rok 2020 01.01.2020

176/2019 Z. z.
Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o sumách stravného 01.07.2019

177/2019 Z. z.
Oznámenie Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb o vydaní opatrenia z 12. júna 2019 c. 1/2019, ktorým sa mení opatrenie Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb c. 1/2016, ktorým sa ustanovuje rozsah regulácie cien a urcujú sa maximálne ceny univerzálnej služby a poštového platobného styku pre vnútroštátny poštový styk (c.258/2016 Z. z.)

178/2019 Z. z.
Vyhláška Úradu pre reguláciu sietových odvetví, ktorou sa mení a doplna vyhláška Úradu pre reguláciu sietových odvetví c. 18/2017 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v elektroenergetike a niektoré podmienky vykonávania regulovaných cinností v elektroenergetike v znení vyhlášky c. 207/2018 Z. z. 01.07.2019

179/2019 Z. z.
Oznámenie Ministerstva zahranicných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky o podpísaní Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Japonskom o sociálnom zabezpecení a Vykonávacej dohody na vykonávanie Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Japonskom o sociálnom zabezpecení 20.06.2019

180/2019 Z. z.
Oznámenie Ministerstva zahranicných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky o podpísaní Dodatku Vykonávacieho protokolu medzi Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky a Ministerstvom vnútra Chorvátskej republiky o spolupráci pocas turistickej sezóny 20.06.2019

181/2019 Z. z.
Vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky o výške dotácie na obstaranie nájomného bytu, obstaranie technickej vybavenosti a odstránenie systémovej poruchy bytového domu a o výške oprávnených nákladov na obstaranie nájomného bytu 01.01.2020

182/2019 Z. z.
Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ktorým sa mení a doplna opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky c. 295/2018 Z. z., ktorým sa ustanovujú vzory výpisov z osobného úctu a výkazov v doplnkovom dôchodkovom sporení 01.07.2019

183/2019 Z. z.
Opatrenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o úprave súm životného minima 01.07.2019




 

 
 
CHYBIŤ ZNAMENÁ PLATIŤ




Nezabudnite v júli 2019

Termín zákonnej povinnosti

Charakteristika zákonnej povinnosti

Povinná osoba a zákon v platnom znení

1. 7.  – pondelok (za nedeľu 30. 6.)

podanie prehľadu o príjmoch zo závislej činnosti, ktoré jednotlivým zamestnancom vyplatil zamestnávateľ, o zrazených a odvedených  preddavkoch na daň z týchto príjmov, o zam. prémii a o daňovom bonuse za máj 2019

Zamestnávateľ

§ 49 ods. 2 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení n. p.

podanie oznámenia o zrazenej sume osobitnej dane vybraného ústavného činiteľa z príjmu zo závislej činnosti za máj 2019

Zam. - platiteľ osobitnej sadzby dane

§ 15a ods. 5 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení n. p.

Daň z motorových vozidiel – splatnosť 1/12 ročnej predpokladanej dane z motorových vozidiel u jedného správcu dane, ak presahuje 8 300 €

Platiteľ dane z mot. vozidiel

§ 10 ods. 4 zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel v znení n. p.

Daň z motorových vozidiel – splatnosť 1/4 ročnej predpokladanej dane z motorových vozidiel u jedného správcu dane, ak presahuje 700 €

Platiteľ dane z mot. vozidiel

§ 10 ods. 5 zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel v znení n. p.

Oznámenie príslušnej zdravotnej poisťovni zmenu platiteľa poistného v máji 2019, keď platiteľom poistného začína a prestáva byť štát

Zamestnávateľ

§ 24 písm. c) zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v znení n. p.

8. 7.  – pondelok

splatnosť poistného na sociálne poistenie z vymeriavacieho základu zamestnancov s nepravidelným príjmom za jún 2019

Zamestnávateľ

§ 143 ods. 1 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení n. p.

Splatnosť poistného na verejné zdravotné poistenie z dividend vyplatených v júni 2019, na ktoré sa vzťahuje táto povinnosť

Platiteľ dividend

§ 17 ods. 4 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v znení n. p.

Podanie výkazu preddavkov platiteľa dividend za dividendy, na ktoré sa vzťahuje táto povinnosť, a ktoré boli vyplatené v júni 2019

Platiteľ dividend

§ 20 ods. 5 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v znení n. p.

15. 7.  – pondelok

odvod dane vyberanej zrážkou v júni 2019 z tých príjmov, na ktoré sa vzťahuje zrážková daň a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane

Platiteľ zrážkovej dane

§ 43 ods. 11 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení n. p.

odvod sumy na zabezpečenie dane platiteľom príjmu a oznámenie tejto skutočnosti správcovi dane

Platiteľ príjmu podliehajúceho zabezpečeniu dane

§ 44 ods. 3 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení n. p.

31. 7.  – streda

podanie prehľadu o príjmoch zo závislej činnosti, ktoré jednotlivým zamestnancom vyplatil zamestnávateľ, o zrazených a odvedených  preddavkoch na daň z týchto príjmov, o zamestnaneckej prémii a o daňovom bonuse za jún 2019

Zamestnávateľ

§ 49 ods. 2 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení n. p.

podanie oznámenia o zrazenej sume osobitnej dane vybraného ústavného činiteľa z príjmu zo závislej činnosti za jún 2019

Zamestnávateľ - platiteľ osobitnej sadzby dane

§ 15a ods. 5 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení n. p.

Daň z motorových vozidiel – splatnosť 1/12 ročnej predpokladanej dane z motorových vozidiel u jedného správcu dane, ak presahuje 8 300 €

Platiteľ dane z mot. vozidiel

§ 10 ods. 4 zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel v znení n. p.

Oznámenie príslušnej zdravotnej poisťovni zmenu platiteľa poistného v júni 2019, keď platiteľom poistného začína a prestáva byť štát

Zamestnávateľ

§ 24 písm. c) zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v znení n. p.

 

 


 

 
 


BYŤ DOBRÝ NESTAČÍ


Šťastie v práci

 


Predstavte si nedeľný večer, kedy sa už nemôžete dočkať, aby bol pondelok ráno. Kedy sa tešíte, že už o pár hodín zazvoní budík a vy budete môcť ísť do práce, kde sa cítite výborne, kde máte skvelých kolegov, prostredie, ktoré vás inšpiruje k tvorbe nových nápadov, kde nepozeráte na hodinky, kedy bude koniec pracovnej doby, ale ani sa nenazdáte a idete domov - ale nie unavení, ale nabití energiou, ktorú rozdávate doma svojim blízkym. A teraz späť do reality. Ako to máte vy vo svojej práci? Keď sa bavíme so svojimi známymi na tému zamestnania, koľko percent z nich si prácu pochvaľuje a koľkí sa sťažujú? Ako je možné, že tak veľa ľudí chodí do práce, ktorá ich nebaví a nenapĺňa a napriek tomu ju nezmenia? Alebo niekto mnohokrát prácu mení a v žiadnej z nich šťastie nenájde?

Vieme šťastie definovať?
Téma šťastia v práci rezonuje počas posledných rokov čoraz viac vo firemnom prostredí rovnako ako pojmy sloboda v práci, samoriadenie zamestnancov, agilné tímy či angažovanosť zamestnancov. Môže byť ale človek v práci šťastný? Nie je práca len prostriedkom na získanie zdrojov, aby sme sa mohli vo voľnom čase venovať tomu, čo nás robí šťastnými? Nie je to možno ale dané povahou, teda že niekto je šťastný vo svojej podstate a preto je šťastný v akejkoľvek práci?
Manažéri sa môžu pýtať - prečo máme riešiť šťastie svojich podriadených? Je predsa na každom, či je alebo nie je šťastný, každý je tvorcom svojho pracovného života a postoja. Zamestnanci naopak hovoria - ja v práci nie som šťastný, robte s tým niečo, môj manažér sa nijako o moje šťastie nezaujíma a nerieši ho.
Čo je to vlastne šťastie? Kto je šťastný? Keby sme sa opýtali človeka, či sa cíti šťastný práve teraz a je šťastný celkovo v živote, možno by sme dostali dve rôzne odpovede. Aj šťastie v práci je premenlivé - som šťastný práve teraz pri tom, čo robím alebo celkovo som vo svojej práci šťastný? Asi každé zamestnanie, aj to najzaujímavejšie, má činnosti, ktoré by sme najradšej z náplne práce vyškrtli.
Sú ľudia od malička veľmi pozitívne zameraní, majú na veci optimistický pohľad, sústredia sa na to dobré u druhých, sú jednoducho šťastnejší. A naopak sú ľudia, ktorí vždy vidia pohár poloprázdny, na veciach hľadajú chyby, čakajú, čo sa kedy kde pokazí, aby mohli hovoriť: ja som vám to vravel.
Ale väčšina ľudí je niekde medzi týmito dvoma pólmi a svoju cestičku ku šťastiu v práci si môže nejakým spôsobom začať hľadať.
Ľudia, ktorí sú vo svojej práci šťastní
podávajú vyšší výkon, sú milší k zákazníkom, čo má vplyv na tržby.
Majú menej absencií, sú kreatívnejší a zlepšujú pracovné prostredie, rozmýšľajú pri práci, lepšie prijímajú zmeny vo firme, radi sa učia nové veci. Je to kľúčová vec, ktorá ovplyvňuje celý chod firmy. A v neposlednom rade, ak je človek v práci šťastný, neobzerá sa po práci inde, takže tieto firmy nemajú problém s fluktuáciou svojich zamestnancov. Šťastný človek je pre okolie prínosom - ovplyvňuje aj svojich kolegov, podnecuje ich k väčšej aktivite, rovnako ako negatívny kolega vám dokáže otráviť celý deň a znižuje pracovný výkon a ochotu ostatných. Ak sa stretne viacero pozitívnych šťastných ľudí, výkon oddelenia ide prudko hore a aj nových zamestnancov strhne táto vlna so sebou.
Čo ovplyvňuje šťastie v práci?
Mnoho Slovákov by možno spontánne povedalo vyšší plat, ale plat nemusí byť tým najdôležitejším faktorom. Potvrdia to všetci, ktorí niekedy pracovali v nudnej práci, pod zlým šéfom alebo v zlých podmienkach - aj keď za veľa peňazí. Veľakrát sme svedkami toho, že i ľudia na vrchole kariéry nečakane zmenia kariérnu dráhu a idú sa venovať za nižší plat práci, ktorá má pre nich väčší zmysel. Pravda, bavíme sa tu o nejakom adekvátnom zárobku, človek s minimálnou mzdou, ktorý má problém z platu prežiť, má celkom iné myšlienky. Faktorom, ktorý nás mimoriadne ovplyvňuje, je priamy nadriadený. To, aký je človek, ako nás vie oceniť, ako sa o nás zaujíma, to všetko prispieva k nášmu pocitu šťastia. Manažéri vedia, že niekedy sa môže manažment firmy aj rozkrájať a človek pod ním nebude spokojný. Ak dostane ako firemný benefit A, pýta sa, prečo nedostal B, ak dostane tri dni dovolenky navyše, rieši to, že vedľa vo firme majú štyri. Niektorí ľudia jednoducho šťastní nikdy nebudú. Ak pracujete ako manažér, zmierte sa s tým a nehľadajte chybu len v sebe. Chváľte ľudí, zaujímajte sa o nich, ich názory, osobný život, nielen o ich pracovné výsledky, buďte prirodzení a pozitívni a výsledky sa dostavia.
Dôležitým aspektom, ktorý podporuje šťastie v práci je miera aktivity.
Ľudia, ktorí sú aktívni, všímajú si príležitosti, ktoré ostatní prehliadajú alebo ak žiadne nie sú, aktívne si ich vytvoria, tí majú predpoklad zažívať v práci skutočné šťastie. Takíto ľudia veria, že veci majú vo svojich rukách a kontrolujú svoj život.
Naopak isté typy ľudí veria, že veci sa im dejú bez ich kontroly, oni sú len akási obeť okolností a nemajú na nič dosah. Ak šťastným ľuďom veci náhodou nevychádzajú podľa predstáv, rýchlo sa zo sklamania spamätajú a netrávia neproduktívny čas pitvaním sa v minulosti. Aktivita, pocit kontroly nad vlastnou prácou či životom i miera slobody, všetky prispievajú k šťastiu na pracovisku. Ak ľuďom necháme veľkú mieru slobody v tom, ako budú plniť svoje pracovné povinnosti, či o koľkej budú prichádzať do práce (ak to okolnosti umožňujú), väčšina z nich bude v práci šťastnejšia. Nedajme sa znechutiť pár jedincami, ktorí voľnosť v práci a dôveru zo strany manažéra zneužijú. S takýmito ľuďmi sa treba najprv porozprávať, potom rozlúčiť, pretože narúšajú firemnú kultúru a kvôli nim je potrebné vo firme vytvárať všetky pravidlá a smernice, kontrolovať dochádzku. Ak máme to šťastie, že vedieme inteligentných a zodpovedných jedincov, dajme im čo najvoľnejšie ruky a uvidíme, akú mieru kreativity prinesú do firmy.
Ako na to?
Jednou z podmienok, ktoré majú vplyv na to, ako sa človek v práci cíti, je i jeho fyzický stav. Inak vnímate svoju prácu, ak ste fyzicky fit, vyspatý, plný energie, inak ak sa cítite zle, všetko vás bolí, ste unavený. Jedno s druhým významne súvisí, skúste sa preto zamyslieť, ako ste na tom po tejto stránke a čo môžete pre seba urobiť viac. Pozrite sa na svoju stravu, pohybové návyky, ako počas dňa jete, koľko spíte, koľko sa hýbete. Ak nie ste fyzicky v poriadku, ťažšie sa vám rozvíja aj duševná pohoda.
Ak máte pocit, že robíte niečo, čo vás maximálne nebaví, ale ste tam kvôli tomu, aby ste priniesli domov nejaký zárobok - naozaj sa s tým nedá nič robiť? Skúšali ste to, hľadali ste alternatívy? Kto iný ako vy s tým môže niečo urobiť? Ak už nutne musíte ostať v tejto práci, nedá sa čas v nej nejako spríjemniť, nedajú sa veci robiť inak? Ak rovno hovoríte nie, skúšali ste to s niekým prebrať?
Ak ale máte nadriadeného, ktorý je pre vás nepríjemný a stresujúci, je to trochu ťažší oriešok ako pracovné postupy. Pri takomto človeku niekedy pomôže dať mu spätnú väzbu, lebo faktom je, že niektorí ľudia sú nepríjemní, lebo nevedia o tom, ako ich druhí vnímajú. Niekedy stačí slušnou formou človeka upozorniť, že sa necítite dobre, keď s vami takto hovorí a on sa naozaj odvtedy snaží veci robiť inak. Ale ak máte nad sebou osobnosť, ktorá nie je úplne najvhodnejšia na vedenie ľudí, potom je ťažké byť v práci šťastný, vtedy je možno ľahšia cesta prácu zmeniť.
Jednou z metód, ako byť šťastnejší je sústrediť sa na dávanie viac než na získavanie. A to nemusí byť hmotné, ide tu skôr o pomoc, podporu kohokoľvek okolo vás. Vaše šťastie bude vyššie, ak sa budete viac zaoberať pomocou druhým ako sám sebou.
Aj to je dôvod, prečo tak veľa ľudí zotrváva v slabo platených pomáhajúcich profesiách.
Zásadným faktorom pri vašom šťastí v práci ste vy sám. Dokiaľ budete mieru svojho šťastia prisudzovať iným (v práci mám zlé podmienky, zlého šéfa), tak sa nikam nepohnete. Až keď prevezmete kontrolu nad svojím životom a prácou do vlastných rúk, môžu sa začať diať veci. Všímajte si počas dňa činnosti, pri ktorých zabúdate na čas - to je to správne znamenie, že vás niečo baví. Dokážete nájsť spôsob, ako ich robiť častejšie? Kto vám v tom môže pomôcť? Umožňuje vám vaša práca dohodnúť sa s kolegom, kto bude čo robiť? Skúšali ste to? Ak je práca niečo, čo je pre vás napriek všetkým pokusom nešťastné a stresujúce, koľko energie ste už vydali na to, aby ste ju zmenili? Pozrite sa okolo seba, koľko ľudí opúšťa nevhodné pracoviská a skúša podnikať. Každý ide do istého risku. Skúsite to aj vy? V práci trávite osem a viac hodín denne, čo je viac než sa vidíte so svojou rodinou. Ak vás tých osem hodín nebaví, je to veľká strata času.
Pri hľadaní šťastia v práci treba začať s drobnosťami, nezmeníte celý svet za jeden deň. Nájdite si čo vás teší, skúste toho robiť viac. Skúste iniciovať drobné zmeny na pracovisku, ktoré spríjemnia deň vám a vašim kolegom. Spojte sa s ľuďmi podobného zmýšľania, spolu dokážete v práci viac.
Záver
Vždy v prvom rade začnite od seba - nevnímajte sa ako obeť, váš život môžete zmeniť v ktorýkoľvek deň, pokojne aj od zajtra môžete skúsiť vnímať svet cez iné okuliare ako doteraz. To, na čo sa sústredíme, toho vidíme viac. Ak to bude to pozitívne v našej práci, budeme toho mať okolo seba stále viac.

Mgr. Monika Jakubíková, PhD.

 

 
 
PRÁVE VYCHÁDZAJÚ - MESAČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKÁCIE

 

PRÁVE VYCHÁDZAJÚ-MESAČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKÁCIE


Poradca – (Poradca), č. 12-13/2019 (V/2019)

  • Zákon o odpadoch s komentárom – úplné znenie zákona s komentárom

 

Práce a mzdy – bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 7-8/2019 (V/2019)

  • Práca vo sviatok – príplatky pre zamestnancov
  • Živnosť – pozastavenie a obnovenie
  • Spracúvanie životopisov – GDPR
  • Osobitná úprava dovolenky
  • Proces pričlenenia obce, aktuálna právna úprava
  • Konanie o dodatočnom povolení stavby

 

Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb pokút a penále (DUO), č.7-8/2019 (V/2019)

  • Nové príplatky za prácu
  • Sociálna ekonomika a podniky – servisná poukážka
  • Audítor - overenie účtovnej závierky
  • Sociálne poistenie – zmeny
  • Daň z nehnuteľnosti
  • Služby zamestnanosti po novele

 

1 000 riešení, č. 6-8/2019 (V/2019)

  • Daňový poriadok po novele
  • Správa daní – novela od roku 2019

 

 

ODBORNÉ TEMATICKÉ PUBLIKÁCIE - NOVINKY

 

 

1.     Účtovné súvzťažnosti pre podvojné účtovníctvo po ostatnej novele – účtovné súvzťažnosti

2.     Príručka mzdovej účtovníčky - všetky povinnosti, ktoré musí splniť zamestnávateľ voči svojim zamestnancom a inštitúciám, povereným spravovať výber daní, príspevkov a poistení súvisiacich so zamestnávaním osôb

3.     Daňové a nedaňové výdavky 2019 – prehľad daňových a nedaňových výdavkoch

4.     100 otázok a odpovedí – daň z príjmov, DPH po novele - riešenia problémov podnikateľskej praxe z pohľadu zákona o dani z príjmov a DPH po ostatnej novele

5.     Zákonník práce s komentárom – komentár k aktuálnemu zneniu zákonníku práce po ostatných novelách, upozornenia na zmeny, príklady z praxe

6.     DOM – dane, odvody, mzdy - prehľad najdôležitejších pojmov, sadzieb, prehľadov, postupov a povinností pre dane, mzdy a podnikanie

7.     100 otázok a odpovedí – BOZP a ZP - otázky a riešenia z praxe k BOZP a Zákonníku práce, úplné znenie zákona o BOZP

8.     Podnikáme úspešne bez chýb, pokút a penále - prehľad najdôležitejších pravidiel týkajúcich sa živnostenského podnikania a podnikania v obchodných spoločnostiach a družstve

9.     Zák§ny do vrecka - Zákonník práce, Zákon o nelegálnom zamestnávaní – úplné znenia zákonov

10.   Optimalizácia základu dane bez chýb, pokút a penále – postupy ako správne vykázať daňovú povinnosť

11.   Ústava SR – úplné znenie zákona po novelách, Listina základných práv a slobôd, Všeobecná deklarácia ľudských práv, Zákon o štátnych symboloch – úplné znenia

12.   Civilný sporový poriadok, mimosporový poriadok a správny súdny poriadok – po novelách, s komentárom, judikatúra a príklady

 


PRIPRAVUJEME

Poradca – (Poradca), č. 1-2/2020 (VIII/2019)

  • Zákon o sociálnom poistení komentárom – úplné znenie zákona s komentárom

 

Práce a mzdy – bez chýb, pokút a penále – (PaM), č. 9/2019 (VIII/2019)

  • Zmena životného minima od 1.7.2019 
  • Novela zákona o zdravotnom poistení,  
  • Ako zmeniť zdravotnú poisťovňu,
  • Stravné od júna 2019
  • Poistenie SZČO - zmena od júla 2019

 

Dane, účtovníctvo, odvody – bez chýb pokút a penále (DUO), č. 9/2019 (VIII/2019)

  • Brexit a sociálne poistenie
  • Pravidlá riešenia sporov týkajúcich sa cezhraničného zdanenia – nový zákon od 1. 7. 2019
  • Účtovanie virtuálnych mien v JÚ a v PÚ
  • Finančný prenájom z pohľadu DzP
  • Účtovanie virtuálnych mien v JÚ a PÚ

 

1 000 riešení, č. 9/2019 (VIII/2019)

  • Sociálne poistenie - novela zákona
  • Odpady po novom

 

 

 
 
HORÚCE TÉMY - nájdete v tematických balíčkoch:

 
Súdne spory po novele
Súdny spor je nepríjemná udalosť, ktorá "číha" nielen na podnikateľov a zamestnávateľov, ale aj na bežných občanov. Aké sú vaše možnosti počas správneho konania? Aké právomoci má súdnictvo a osoby v správnom súdnictve? Ktoré sú najnovšie zmeny v sporových a mimosporových poriadkoch a čo predstavujú pre jednotlivca? Aké je súčasné vnímanie pojmov trestný čin, prečin, zločin a ako sa z pohľadu legislatívy vníma držanie strelných zbraní a kto má či nemá právo mať ich v osobnom vlastníctve? Na všetky tieto otázky a aj mnohé iné odpovedá najnovší tematický balíček z nášho vydavateľstva. Obsahujúce publikácie sú vždy v aktuálnom znení, doplnené o komentáre či príklady z praxe a v niektorých prípadoch aj v praktickej verzii "do vrecka".

Súčasťou tohto balíčka je aj na trhu jedinečná knižná novinka - autorská monotematická publikácia Civilný sporový, mimosporový a správny poriadok. Túto Vám ponúkame za zvýhodnenú cenu v predpredaji (expedujeme 27.6.) >Titul obsahuje:
o Civilný sporový poriadok - zákon č. 160/2015 Z. z. (po novele zákona č. 350/2018 Z. z. účinnej od 12. 12. 2018 a novele zákona č. 87/2017 s účinnosťou od 1. 5. 2017)
o Civilný mimosporový poriadok - zákon č. 161/2015 Z. z. (po novele zákona č. 137/2019 Z. z. platnej od 1. 6. 2019)
o Správny súdny poriadok - zákon č. 162/2015 Z. z. (po novele zákona č. 344/2018 účinnej od 1. 1. 2019 a novele zákona 88/2018 s účinnosťou od 1. 5. 2017) Všetky tri zákony v úplnom znení po novelesú uvedené s rozsiahlym komentárom, judikátmi a príkladmi z praxe pre lepšie porozumenie a praktické využitie. To všetko v prehľadnej podobe a s vyznačenými zmenami pre ľahšiu orientáciu.

Viac už nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené nielen odborníkom či zamestnancom v danej oblasti, ale aj laikom so záujmom o väčšiu informovanosť v témach, ktoré im nie sú blízke.

1. Civilný sporový poriadok, mimosporový poriadok a správny súdny poriadok - po novele, s komentárom, judikatúra a príklady - odborná publikácia
(A5, 460 str.)


2. Poradca 13-14/2018 - Trestný zákon - mesačník
(A5, 424 str.)


3. Aktualizácia II/4 - úplné znenie
(A5, 256 str.)


4. Správny súdny poriadok - zákon s komentárom
(A5, 176 str.)


5. Trestný zákon, Trestný poriadok a zákon o trestnej zodpovednosti PO - úplné znenie zákonov (edícia Zák§ny do vrecka)
(A6, 368 str.)


6. Strelné zbrane a súkromná bezpečnosť - novelizované úplné znenie zákonov (edícia Zák§ny do vrecka)
(A6, 240 str.)


7. Zákon o cestnej premávke - novela zákona (ZADARMO)
(A5, 320 str.)


Cena balíčka je 55,50 €
Cena balíčka s 50 % zľavou je 27,80 €.
Ušetríte 27,70 €.


V cene je zahrnuté poštovné, balné aj DPH.

Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.


Zákon o odpadoch po novele
Odpad a nakladanie s ním sa týka každého z nás, nielen podnikateľov, ale aj miest a obcí. Zákon o odpadoch upravuje programové dokumenty v odpadovom hospodárstve, opatrenia na predchádzanie vzniku odpadu, práva a povinnosti právnických osôb a fyzických osôb pri predchádzaní vzniku odpadov a pri nakladaní s odpadmi, rozšírenú zodpovednosť … a mnoho ďalšieho týkajúceho sa odpadov.
Viac už nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené podnikateľom, zamestnávateľom, pracovníkom verejnej správy, mestám, obciam, zdravotníckym a školským zariadeniam …

1. Poradca 13-14/2019 - Zákon o odpadoch po novele s komentárom - komentár
(A5, 456 str.)


2. VS 6-8/2019 - Zákon o poplatkoch za uloženie odpadov - úplné znenie zákona
(A5, 144 str.)


3. Zákony VIB/2019 - Odpadové hospodárstvo, Vodné hospodárstvo ... - úplné znenia zákonov
(A5, 512 str.)


4. Aktualizácia VI/1 - Vyhláška č. 382/2018 Z. z. o skládkovaní odpadov a uskladnení odpadovej ortuti - aktuálne znenie vyhlášky
(A6, 16 str.)


5. Podnikáme úspešne bez chýb, pokút a penále - odborná tematická publikácia
(A5, 320 str.)


6. Ústava SR
(A6, 96 str.)


Cena balíčka je 31,79 €.
Cena balíčka s 50 % zľavou je 15,70 €.
Ušetríte 16,09 €.


V cene je zahrnuté poštovné, balné aj DPH.

Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.


DOM - Dane, odvody, mzdy II.
Prinášame prehľad najdôležitejších pojmov, postupov a povinností z oblasti daní, miezd, odvodov, účtovníctva …
Komplexné informácie ohľadom všetkých týchto problematík nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené podnikateľom, zamestnávateľom, personalistom, účtovníčkam, mzdárom, živnostníkom, daňovým poradcom, audítotom, ekonómom …

1. DOM - dane, odvody, mzdy - prehľad najdôležitejších pojmov, sadzieb, prehľadov, postupov a povinností pre dane, mzdy a podnikanie (ZDP, DPH, ZP, Účtovníctvo, Podnikanie) - odborná tematická publikácia
(A5, 416 str.)


2. Správny súdny poriadok - odborná tematická publikácia
(A5, 176 str.)


3. Vnútropodnikové smernice - odborná tematická publikácia
(A5, 280 str.)


4. PaM 7-8/2019 - Nové zásady v poskytovaní dávok v hmotnej núdzi - príspevok
(A4, 112 str.)


5. Zákonník práce - úplné znenie - edícia Zák§ny do vrecka
(A6, 224 str.)


6. Poradca 13-14/2018 - Trestný zákon s komentárom - komentár - ZADARMO
(A5, 424 str.)


Cena balíčka je 52 €
Cena balíčka s 55 % zľavou je 23 €.
Ušetríte 29 €.


V cene je zahrnuté poštovné, balné aj DPH.

Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.


Dôchodky
Systém dobrovoľného doplnkového dôchodkového poistenia je založený na zamestnávateľsko-zamestnaneckom princípe alebo na individuálnom princípe a predstavuje štandardnú a významnú súčasť dôchodkových systémov. Aká je aktuálna právna úprava? Nájdete v našich publikáciách, ktoré sú určené mzdovým účtovníčkam, podnikateľom, zamestnávateľom, personalistom, zamestnancom …

1. Poradca 1/2019 - Zákon o doplnkovom dôchodkovom sporení s komentárom - komentár
(A5, 296 str.)


2. Ústava SR - úplné znenie po ostatnej novele
(A6, 112 str.)


3. PaM 2/2019 - Doplnkové dôchodkové sporenie - zmeny - príspevok
(A4, 80 str.)


4. Aktualizácia III/1 - Zákon o sociálnom poistení, Zákon o pomoci v hmotnej núdzi ... - úplné znenia zákonov
(A5, 240 str.)


5. Zákonník práce - úplné znenie - edícia Zák§ny do vrecka
(A6, 224 str.)


6. GDPR - ochrana osobných údajov odborná tematická publikácia
(A5, 344 str.)


Cena balíčka je 33 €
Cena balíčka so 60 % zľavou je 13,20 €.
Ušetríte 19,80 €.


V cene je zahrnuté poštovné, balné aj DPH.

Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.


Ceny balíčkov sú konečné, vrátane DPH a distribučných nákladov.

Uvedená ponuka je platná do vypredania zásob. Vydavateľstvo si vyhradzuje právo nahradiť vypredanú publikáciu inou - adekvátnou k obsahu balíčka.


Balíčky si môžete objednať telefonicky: 041 5652 871, 0915 033 300, faxom: 041 5652 659, e-mailom: abos@poradca.sk

RADI ODPOVIEME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY, PRÍPADNE EMAILOM DENNE OD 9:00 DO 15:00

Publikácie vydavateľstva si môžte objednať na internetovej stránke, alebo telefonicky na číslach uvedených v sekcii kontakty.

E-mailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určena čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina.
  • Tieto e-mailové noviny Vám boli doručené výlučne na základe žiadosti o zasielanie e-mailových novín.
  • Obsah novín je chránený autorskými právami. Zákazník je oprávnený používať príspevky novín len pre vlastné účely, nesmú býť bez súhlasu vydavateľstva Poradca s.r.o. upravované, ani rozširované!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
 
   
 
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 15012/L.

 

 


V prípade, že ste si noviny osobne nevyžiadal(a), alebo si želáte ukončiť ich zasielanie na Vašu adresu, zašlite prosím správu
s predmetom NEPOSIELAŤ vrátane originálnej správy na adresu objednavky@exicon.eu, následne budete vyraden(á) z databázy príjemcov e-mailových novin.

Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015
Untitled Page