P O R A D C A |
e-m@ilové noviny |
č. 10/2010 |
22. 4. 2010 |
|
Vážení čitatelia! Téma novín i odpovede na otázky sú venované novelám Zákona o správe daní a poplatkov, ktoré boli schválené v priebehu roka 2009 a 2010. V pokračovaní príspevku Ako vytvoriť efektívnu pracovnú skupinu môžete otestovať pracovníkov, kolegov, priateľov, rodinu a samozrejme sami seba. V rubrike Povedali múdri si prečítate Murphyho úvahy o svadbe. Prajeme príjemné chvíle pri čítaní em@ilových novín a dovidenia pri ďalších správach v našich rubrikách. Denisa Orlická
zodpovedná redaktorka poradca@i-poradca.sk V tomto čísle nájdete:
|
||||||||||||||
NOVELY ZÁKONA O SPRÁVE DANÍ A POPLATKOV v roku 2009
Zákon SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o správe daní") je procesným zákonom, ktorý upravuje postupy pri výkone správy daní a poplatkov. Súčasne platný zákon o správe daní pojednáva o právach a povinnostiach daňového subjektu vo vzťahu k správcovi dane (daňový úrad, colný úrad a obec) a taktiež aj práva a povinnosti správcu dane voči daňovým subjektom, a to v ich vzájomnej súvislosti. Ustanoveniami tohto zákona sa dbá na zachovávanie práv a právom chránených záujmov daňových subjektov, ale zároveň sa postihuje porušenie zákonných povinností tak na strane daňových subjektov, ako aj správcu dane podľa § 35b ods. 5 v prípade neoprávneného zadržiavania peňažných prostriedkov daňového subjektu a aj podľa § 63 ods. 6 v prípade vrátenia daňového preplatku správcom dane po ustanovenej lehote. V priebehu roka 2009 Národná rada SR schválila 4 novely zákona o správe daní a poplatkov. Ide o nasledovné novely zákona o správe daní, ktoré sú súčasťou noviel iných hmotnoprávnych daňových zákonov: 1. V čl. II zákona č. 83/2009 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách a sústave územných finančných orgánov v z.n.p., ktorého účinnosť je od 1. apríla 2009, je uvedená novela zákona o správe daní. Táto legislatívna úprava zákona o správe daní je vyvolanou novelou zákona o dani z pridanej hodnoty a týka sa nasledovných ustanovení:
2. Novela zákona o správe daní upravená v zákone č. 466/2009 Z. z. bezprostredne nadväzuje na rekodifikovaný zákon o medzinárodnej pomoci pri vymáhaní pohľadávok a je jeho vyvolanou novelou. Predmetnou novelou sa do zákona o správe daní dopĺňajú nové ustanovenia:
3. Novela zákona o správe daní v čl. II zákona č. 504/2009 Z. z. je pomerne rozsiahla novela, ktorú si vyžiadala aplikačná prax a nadväzuje na novely niektorých ustanovení zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a ďalších hmotnoprávnych zákonov. V novele zákona o správe daní sa menia a dopĺňajú nasledovné ustanovenia:
4. Čl. II zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov obsahuje novelu zákona o správe daní, ktorá upravuje najmä prechodné ustanovenia zákona o správe daní. Predmetnou novelou sa menia a dopĺňajú nasledovné ustanovenia:
V roku 2010 už bola schválená jedna novela zákona o správe daní. Ide o nasledovnú novelu zákona o správe daní, ktorá bola schválená v NR SR dňa 11. februára 2010, a to: 5. V čl. II zákona č. 52/2010 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z.n.p. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, je uvedená novela zákona o správe daní. Účinnosť tohto zákona je od 1. marca 2010 a od 1. septembra 2010. Táto legislatívna úprava zákona o správe daní je vyvolanou novelou zákona č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce a o zmene a doplnení zákona č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z.n.p. a týka sa legislatívnej úpravy jedného paragrafu, a to § 23 - daňové tajomstvo:
(kolektív autorov - Poradca 10/2010)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
P6 AKTUAL V LEGISLATÍVE ZBIERKA ZÁKONOV Čiastka číslo 63/2010 zo dňa 13. 04. 2010 154/2010 Zákon o európskom zatýkacom rozkaze 155/2010 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú požiadavky na uvádzanie množiteľského materiálu ovocných drevín a ovocných drevín určených na výrobu ovocia na trh 156/2010 Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky o uzavretí Dohody medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Juhoafrickej republiky o vedecko-technickej spolupráci Príloha k čiastke 63 – k oznámeniu č. 156/2010 Z. z. Čiastka číslo 64/2010 zo dňa 13. 04. 2010 157/2010 Úplné znenie zákona č. 200/2004 Z. z. o opatreniach proti porušovaniu práv duševného vlastníctva pri dovoze, vývoze a spätnom vývoze tovaru Čiastka číslo 65/2010 zo dňa 15. 04. 2010 158/2010 Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o náležitostiach knihy omamných látok a o evidencii dokladov preukazujúcich príjem a výdaj omamných látok a psychotropných látok 159/2010 Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 131/2006 Z. z., ktorou sa ustanovujú národné emisné stropy a celkové množstvo kvót znečisťujúcich látok v znení vyhlášky Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 203/2008 Z. z. 160/2010 Oznámenie Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky o vydaní výnosu, ktorým sa mení a dopĺňa výnos Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky z 1. marca 2005 č. 1/2005 o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov Čiastka číslo 66/2010 zo dňa 17. 04. 2010 161/2010 Vyhláška Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktorou sa vydáva Štatistická klasifikácia odborov vzdelania Čiastka číslo 67/2010 zo dňa 17. 04. 2010 162/2010 Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 302/2004 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o technických požiadavkách a postupoch posudzovania zhody na hračky (Zdroj: Zbierka zákonov SR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OZNAMOVACIA POVINNOSŤ PRI PRENÁJME GARÁŽE FO ako podnikateľ na základe živnostenského oprávnenia už registrovaná u príslušného správcu dane od roku 2004 začala prenajímať garáž v mesiaci február 2010 na základe zmluvy o prenájme na dobu 12 mesiacov. Dokedy má táto FO - podnikateľ v súlade s § 31 od. 2 písm. b) zákona o správe daní oznámiť túto skutočnosť správcovi dane? Ak je FO - podnikateľ už registrovaná u príslušného správcu dane podľa § 31 ods. 1 zákona o správe daní, potom skutočnosť, že začala prenajímať garáž, ktorá má charakter nehnuteľnosti, je povinná oznámiť to správcovi dane najneskôr do 30 dní po uplynutí mesiaca, v ktorom tento daňovník začal prenajímať nehnuteľnosť. V tomto prípade, FO - podnikateľ má oznamovaciu povinnosť, že začal prenajímať garáž najneskôr do 30. 3. 2010. Pre úplnosť uvádzame, že garáž je na účely registračnej alebo oznamovacej povinnosti podľa § 31 ods. 2 písm. a) a b) zákona o správe daní nehnuteľnosť, ktorej definíciu ustanovuje § 119 ods. 1 a § 120 Občianskeho zákonníka, podľa ktorého nehnuteľnosťou je pozemok a stavba spojené so zemou pevným základom a všetko, čo k nej patrí a nemôže byť oddelené bez toho, aby nedošlo k znehodnoteniu nehnuteľnosti. REGISTRAČNÁ POVINNOSŤ PRI PRENÁJME ČASTI BYTU, KTORÉ VLASTNÍKOM JE ZAHRANIČNÁ OSOBA FO s obmedzenou daňovou povinnosťou s trvalým pobytom v Rakúsku vlastní na území SR dva byty, z ktorých jeden prenajíma celý a v druhom prenajíma len časť v rozsahu dvoch izieb s príslušenstvom. Tento prenájom trvá od roku 2005 a pokračuje aj v roku 2010. Vzťahuje sa na zahraničnú osobu registračná a oznamovacia povinnosť podľa § 31 ods. 2 zákona o správe daní účinného od 1. 1. 2010? Podľa znenia § 31 ods. 2 písm. a) a b) zákona o správe daní účinného od 1. 1. 2010 sa registračná alebo oznamovacia povinnosť vzťahuje aj na FO s obmedzenou daňovou povinnosťou, ktorá je na účely zákona o dani z príjmov vymedzená v § 2. písm. e) bod 1 zákona č. 595/2003 Z. z. ZDP v z.n.p.. Keďže podľa znenia §ň 31 ods. 2 písm. a) a b) zákona o správe daní účinného do 31. 12. 2009 nemala táto osoba registračnú povinnosť pri prenájme časti bytu, ktorý prenajíma už od roku 2005, povinnosť registrácie u príslušného správcu dane jej vzniká podľa znenia § 31 ods. 2 písm. a) a b) zákona o správe daní účinného od 1. 1. 2010. Túto povinnosť si mala táto FO splniť najneskôr do 28. 2. 2010 nadväzne na § 110j ods. 4 zákona o správe daní. REGISTRAČNÁ POVINNOSŤ PRI PRENÁJME BYTU NÁJOMCOM FO nepodnikateľ mám od roku 2005 v prenájme byt v Nitre. Od 6. 4. 2010 ho zamestnávateľ vysiela na polročný pracovný pobyt do Veľkej Británie. Tento byt so súhlasom vlastníka bytu chce prenajať ďalšej FO na obdobie jeho neprítomnosti na Slovensku. Prenajímateľ je podľa jeho informácie zaregistrovaný u príslušného správcu dane. Má FO povinnosť registrovať sa u správcu dane, keď byt nie je jeho? Áno, aj FO ako nájomcovi vzniká registračná povinnosť. To znamená, že povinnosť požiadať správcu dane o registráciu podľa § 31 ods. 2 písm. a) zákona o správe daní sa vzťahuje nielen na FO, ktorá je vlastníkom bytu alebo inej nehnuteľnosti, ale aj na nájomcu, ktorý prenajatý byt alebo inú nehnuteľnosť okrem pozemku prenajíma ďalej inej osobe. Znenie § 31 ods. 2 písm. a) zákona o správe daní nevylučuje z registračnej povinnosti FO, ktoré prenajímajú byt alebo nebytový priestor, ktorý nie v ich vlastníctve. Podľa § 31 ods. 2 písm. a) zákona o správe daní vzniká registračná povinnosť každej FO, ktorá nie je registrovaná ako podnikateľ podľa § 31 ods. 1 zákona o správe daní a začala prenajímať byt alebo časť bytu, je povinná požiadať príslušného správcu dane o registráciu a to do 30 dní po uplynutí mesiaca, v ktorom začala prenajímať tento byt. V tomto prípade vzniká povinnosť registrácie u príslušného správcu dane podľa trvalého pobytu najneskôr do 30. 5. 2010. REGISTRÁCIA PRI PRENÁJME BYTU, KTORÝ JE VO VLASTNÍCTVE MANŽELA, V KTOROM BÝVA SYN S RODINOU, MÁ BYT V UŽÍVANÍ Manželia majú byt, ktorý je vo vlastníctve manžela nadobudnutý pred uzavretím manželstva, ponechali ho synovi, v ktorom býva aj s rodinou od roku 2006. Manžel nemá z toho žiaden príjem, syn platí režijné náklady za byt. Vzniká manželom registračná povinnosť? Odpovede na túto otázku sa od začiatku legislatívnej úpravy § 31 ods. 2 písm. a) zákona o správe daní s účinnosťou od 1. 9. 2007 rôznia a jednoznačnú odpoveď, resp. záväzné stanovisko doteraz neposkytlo ani ministerstvo financií a ani daňové riaditeľstvo. Avšak po vzájomnej konzultácii daňového riaditeľstva a ministerstva financií sa v takýchto prípadoch postupuje tak, že povinnosť registrácie v takomto prípade je založená na uzatvorení nájomnej zmluvy aj s odplatou. V prípade, že medzi manželom a synom nie je uzatvorená nájomná zmluva, nevzniká nájomný vzťah, potom manžel nie je povinný sa registrovať na príslušnom DÚ. Ak manžel a syn uzatvorili zmluvu o prenájme bytu, v ktorej by mala byť aj odplata za prenájom tohto bytu, vzťahuje sa na manžela ako prenajímateľa bytu podľa § 31 ods. 2 písm. a) zákona o správe daní povinnosť registrácie o príslušného správcu dane. REGISTRAČNÁ POVINNOSŤ PRI PRENÁJME ĎALŠEJ NEHNUTEĽNOSTI Od roku 2006 FO prenajíma garáž, ktorá sa nachádza v Nitre. Registračnú povinnosť si splnil v roku 2006. Od marca roku 2010 začína prenajímať byt, ktorý sa nachádza v Banskej Bystrici, trvalý pobyt má vo Zvolene. Vzniká FO povinnosť znova sa registrovať, keď začal prenajímať byt v roku 2010? Nie, nevzniká mu ďalšia povinnosť registrácie. Povinnosť požiadať o registráciu príslušného správcu dane podľa trvalého pobytu si už vykonal v roku 2006. Aby však urobil zákonu "za dosť", odporúčame len oznámiť správcovi dane, že začal prenajímať byt. Je to aj z opatrnosti, v prípade, že to susedia "nahlásia" správcovi dane, že prenajíma byt. Len pre úplnosť poznamenávame, že príjmy dosiahnuté z týchto prenájmov zahrnie za zdaňovacie obdobie roku 2010 do DP ako čiastkový základ dane podľa § 6 ods. 3 ZDP. (viac otázok a odpovedí na túto tému nájdete v mesačníku 1000 riešení 5-6/2010)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EFEKTÍVNA PRACOVNÁ SKUPINA - AKO JU VYTVORIŤ -2. ČASŤ Uvádzame test, ktorý nám pomôže odhadnúť vhodnosť testovaného pracovníka pre tú-ktorú úlohu v skupine, prípadne otestovať samých seba. TEST V teste je 7 častí a v každej časti je veta so 6 možnými ukončeniami. Pre každú vetu vyberte riešenia, ktoré najlepšie opisujú vaše pocity a rozdeľte im 10 bodov. Môžete prideliť všetkých 10 bodov k jednej odpovedi, ak je jediná, ktorá sa na vás vzťahuje, alebo môžete rozdeliť body medzi všetky odpovede, ak si myslíte, že sa všetky na vás vzťahujú. Použite všetkých 10 bodov na ohodnotenie odpovedí v každej časti. Po ohodnotení odpovedí zapíšte body do tabuľky bodov. Časť 1 Skupine môžem prispieť tým, že budem vedieť:
Časť 2 Keď pracujem v skupine, mojou slabosťou je, že:
Časť 3 Keď pracujem s inými ľuďmi:
Časť 4 Všeobecne, keď pracujem v skupine:
Časť 5 Páči sa mi, keď:
Časť 6 Ak mám riešiť ťažkú úlohu s novými ľuďmi a mám na to málo času:
Časť 7 V skupine mám niekedy problémy, pretože:
Tabuľka bodov Zapíšte prosím, získané body do tabuľky č. 1. Ak ste sa nepomýlili, každý riadok by mal dať súčet 10. Tab. č. 1
Hodnotenie Len málo ľudí je možné jednoznačne zaradiť len do jednej kategórie. Naopak, vo väčšine prípadov, pri hodnotení vlastností pracovníka zistíme, že sa na neho viac alebo menej hodia viaceré charakteristiky. Preto i záverečné hodnotenie testu poskytuje informáciu o tom, do akej miery patrí pracovník do určitej kategórie. Ako teda postupovať pri hodnotení? Prepíšte body z vyššie uvedenej tabuľky do nasledujúcej tabuľky a nájdite riadok s najväčším, resp. Najmenším počtom bodov. Podľa písmena, ktoré je v tomto riadku, nájdite zodpovedajúcu kategóriu pracovníka. Ako táto charakteristika pre pracovníka platí, zistite z poslednej tabuľky. Bodovanie Do tabuľky č. 2 prepíšte skóre z tabuľky č. 1 (napr. na miesto, určené stĺpcom 1 a riadkom U v tabuľke č. 2 zapíšte body z tabuľky č. 1, ktoré prislúchajú riadku č. 1 a stĺpcu g). Sčítaním bodov v danom riadku dostanete skóre určujúce predpoklady pracovníka pre určitú kategóriu (určenú písmenom na začiatku tohto riadku). Potom zoberte najvyššie / najnižšie skóre v riadku a prostredníctvom tabuľky č. 3 nájdite, ktorá kategória je pre pracovníka najviac / najmenej charakteristická. Tab. č. 2
Tab. č. 3
Vysvetlenie hodnotiacej tabuľky Najvyšší počet bodov, ktoré pracovník získal v jednom riadku tabuľky, určuje úlohu, ktorá je preňho najvhodnejšia. Druhý najvyšší počet bodov určuje úlohu, v ktorej môže fungovať ako náhradník. Naopak, dva riadky s najnižším počtom bodov ukazujú úlohy, na ktoré sa pracovník nehodí. Neodporúčame tento jeho nedostatok naprávať školením. Oveľa vhodnejšie je hľadať ďalších pracovníkov, ktorí naopak budú v týchto činnostiach vynikať. Veríme, že vám vyššie navrhnutý postup pomôže vytvárať efektívne pracujúce skupiny, schopné včas a dobre splniť svoje úlohy.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MURPHYHO ÚVAHY O SVADBE
Ceny zlata rapídne vzrastú akurát vtedy, keď si idete kúpiť obrúčky. Žiadny deň nie je dobrý ako termín svadby. Ak máte alergiu na kvety, postavia pred vás namiesto svadobnej torty obrovskú kyticu. Ak ste sa rozhodli pre svadobnú cestu okolo sveta, ostanete trčať doma na stanici kvôli štrajku železničiarov. Ak majú mladomanželia pri prípitku kyslé tváre, nemusí to byť len od vína.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26. 4. - pondelok DPH - podanie daňového priznania k DPH za marec 2010 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny mesiac) - podanie daňového priznania k DPH za prvý štvrťrok 2010 (ak je zdaňovacím obdobím kalendárny štvrťrok)
30. 4. - piatok Daň z príjmov - splatnosť mesačného preddavku na daň z príjmov fyzických a právnických osôb, ktoré mali v predchádzajúcom zdaňovacom období daň vyššiu ako 16 596,96 € - podanie prehľadu o zrazených a odvedených preddavkoch na daň a dani vyberanej podľa § 43 z príjmov zo závislej činnosti, o zamestnaneckej prémii a o daňovom bonuse za prvý štvrťrok 2010 - podanie vyhlásenia o poukázaní podielu zaplatenej dane za rok 2009 na osobitné účely daňovníkom, ktorému zamestnávateľ vykonal ročné zúčtovanie dane - zrazenie daňového nedoplatku z ročného zúčtovania za rok 2009 u zamestnanca, ktorý predložil vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane na osobitné účely Daň z motorových vozidiel - splatnosť 1/12 ročnej predpokladanej dane z motorových vozidiel u jedného správcu dane, ak presahuje 8 292 € Poistné - poistenec alebo zamestnávateľ, ktorý vykonal ročné zúčtovanie zdravotného poistenia za rok 2009, je povinný písomne oznámiť ostatným platiteľom výšku ich nedoplatku alebo preplatku, pokiaľ jeho výška je 3 € a viac do výplatného termínu Poistné - splatnosť preddavku na poistné na zdravotné poistenie do príslušných zdravotných poisťovní, splatnosť poistného do príslušnej pobočky Sociálnej poisťovne na sociálne poistenie zrazeného zamestnancom a poistného, ktoré platí zamestnávateľ za marec 2010 do 5 dní po dni výplaty, úhrady alebo pripísania zdaniteľnej mzdy daňovníkovi k dobru Daň z príjmov - odvod mesačných preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za marec 2010 - prevod finančných prostriedkov vo výške vytvoreného sociálneho fondu za marec 2010 na osobitný analytický účet fondu alebo na osobitný účet v banke Do 15 dní oznámiť správcovi dane Daň z príjmov - vznik povinnosti zrážať daň z príjmov alebo preddavky na daň z príjmov alebo daň z príjmov vyberať Správa dane - zmenu skutočností o daňovníkovi a o zániku daňovej povinnosti Správa dane - zrušenie činnosti daňového subjektu Do 30 dní Správa dane - odo dňa získania povolenia alebo oprávnenia na podnikateľskú činnosť alebo začatia výkonu inej zárobkovej činnosti - registrovať sa u miestne príslušného správcu dane Správa dane - oznámiť správcovi dane vykonávanie činnosti alebo poberanie príjmov podliehajúcich dani Správa dane - oznámiť správcovi dane zriadenie stálej prevádzkarne Správa dane - pred zrušením stálej prevádzkarne oznámiť túto skutočnosť správcovi dane Miestne dane - oznámiť správcovi dane z nehnuteľností rozhodujúce skutočnosti pre vznik alebo zánik daňovej povinnosti k dani z nehnuteľnosti ako aj zmenu týchto skutočností Miestne dane - vznik daňovej povinnosti k dani z motorových vozidiel Miestne dane - zmenu skutočností rozhodujúcich na určenie dane z motorových vozidiel
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poradca - mesačník nielen pre podnikateľov, č. 10/2010
Dane, účtovníctvo - vzory a prípady (DÚVaP) - mesačník, č. 4/2010
Dane, účtovníctvo, odvody bez chýb, pokút a penále - (DUO) - mesačník, č. 5/2010
Práce a mzdy bez chýb, pokút a penále - (PaM) - mesačník, č. 5/2010
Verejná správa - (VS) - mesačník, č. 5/2010
1 000 riešení - mesačník, č. 4/2010
PRIPRAVUJEME Poradca č. 11/2010 (V/2010)
Verejná správa (VS) č. 6/2010 - (V/2010)
1000 riešení č. 5-6/2010 (IV/2010)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BALÍČEK VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Téma verejného obstarávania zaujíma okrem obecných úradov, mestských úradov, pracovníkov štátnej správy aj podnikateľské subjekty a živnostníkov. Obsahom sú pravidlá a postupy podľa zákona, ktorými sa zadávajú zákazky na dodanie tovaru, zákazky na uskutočnenie stavebných prác, zákazky na poskytnutie služieb a súťaž návrhov. Súčasťou balíčka verejného obstarávania je mesačník verejná správa, ktorá sa zaoberá zmenami v zákone o verejnom obstarávaní, ďalej aktualizácia tohto zákona, ktorá nadobúda účinnosť 1. 4. 2010 a tiež Obchodný zákonník vo formáte A6.
BALÍČEK VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA, VS 5/2010 + Obchodný zákonník + Aktualizácia 2010 II/1 - zadarmo cena: 7,97 €
Bližšie informácie o cenách a spôsobe objednania získate aj na telefónnom čísle 041 5652 983.
Emailové noviny sú bezplatnou službou, ktorá je určená čitateľom (abonentom) vydavateľstva Poradca s.r.o., Žilina
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradca s.r.o., 2002 - 2010 |